abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 juni 2013 @ 09:26:01 #1
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_127976510

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger
SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Sets & Reps
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Speciale Newb Guide
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
BEASTMODE
  woensdag 19 juni 2013 @ 09:28:42 #2
236125 33
the exploding psychology
pi_127976586
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:21 schreef Kerol het volgende:
Intensiteit maakt toch niet uit :P doe op t moment nauwelijks cardio op hardlopen 1x pw na. Dat is dan ook direct een flinke loop. Kan ook proberen om op die dag wat te minderen zodat ik gemiddeld op 2200 cal in de week zit oid, toch?
Nou prima, dan heb je genoeg speelruimte. Je kan dus nog van alles ondernemen. Het belangrijkste is dat je geduld hebt bij hetgeen je op dat moment aan het doen bent en dat bijhouden. Op basis van de resultaten pas je het een en ander aan.

edit: stel je cut tussen 10-20% onder je dagelijkse behoefte (met juiste macro's), dan kan je tijdens de meest intensieve dagen die -10% aanhouden en tijdens rustigere/off dagen -20%.
pi_127976602
Ja ongeveer wel ja Awesome_ :P. Wil marathon van m'n try before you die lijstje af hebben volgend jaar :). Valt net tijdens m'n bulk seizoen ffuuuu
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_127976681
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:28 schreef 33 het volgende:

[..]

Nou prima, dan heb je genoeg speelruimte. Je kan dus nog van alles ondernemen. Het belangrijkste is dat je geduld hebt bij hetgeen je op dat moment aan het doen bent en dat bijhouden. Op basis van de resultaten pas je het een en ander aan.
ik sta droger dan ooit, alleen m'n bf zou ik niet weten aangezien ik best wat overtollig huid heb op m'n buik dus ben bang dat m'n abs nooit helemaal zichtbaar zijn tenzij ze enorm groeien, daar ga ik vanaf september weer mee bezig in de bulk. :)

Zoals je in je laatste stuk zegt doe ik al, op trainingdagen eet ik 150-200 cal meer dan normaal. Dat zit wel goed dus. Wel eet ik op dagen dat ik moet werken 400-500 cal meer omdat ik daar veel loop, misschien zit het struikelpunt daar wel? Dat ik daar teveel eet?

Bedankt voor je hulp!
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_127979619
Pas verhuisd en vlak bij een gym opgezet door een liefhebber: veel vrije gewichten en ook nuttige machines. Zelf vind ik de "hack squat machine" wel tof om te gebruiken na een echte squat.

http://www.gymleco.se/Eng/Produkter/Produktbilder/44_middle.png

Dit helpt me om met rechte rug echt diep te gaan en de quads branden lekker in dat ding, zelfs als er maar 50 kilo ophangt. Nadeel is wel dat je in zo'n machine echt vast kan komen te zitten lijkt me. Als je onderin niet meer omhoog komt, dan zit er echt niet anders op dan hard om hulp roepen en wachten tot iemand de gewichten er af komt halen.

Verder heb ik face pulls toegevoegd. Ik denk dat de problemen met squat en bp vooral te maken hebben met een te zwakke bovenrug, waardoor het samenknijpen van de schouderbladen moeite kost.
  woensdag 19 juni 2013 @ 11:28:35 #6
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_127980444
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:07 schreef DrParsifal het volgende:
Pas verhuisd en vlak bij een gym opgezet door een liefhebber: veel vrije gewichten en ook nuttige machines. Zelf vind ik de "hack squat machine" wel tof om te gebruiken na een echte squat.

http://www.gymleco.se/Eng/Produkter/Produktbilder/44_middle.png

Dit helpt me om met rechte rug echt diep te gaan en de quads branden lekker in dat ding, zelfs als er maar 50 kilo ophangt. Nadeel is wel dat je in zo'n machine echt vast kan komen te zitten lijkt me. Als je onderin niet meer omhoog komt, dan zit er echt niet anders op dan hard om hulp roepen en wachten tot iemand de gewichten er af komt halen.

Verder heb ik face pulls toegevoegd. Ik denk dat de problemen met squat en bp vooral te maken hebben met een te zwakke bovenrug, waardoor het samenknijpen van de schouderbladen moeite kost.
Ik begrijp niet wat een zwakke bovenrug met problemen met de squat en BP te maken heeft. Wat gaat er mis dan en waarom denk je dat dat met een zwakke bovenrug te maken heeft?
pi_127980615
Goede vraag, snakey.
pi_127980659
quote:
5s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:28 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik begrijp niet wat een zwakke bovenrug met problemen met de squat en BP te maken heeft. Wat gaat er mis dan en waarom denk je dat dat met een zwakke bovenrug te maken heeft?
Het is lastig om mijn schouderbladen strak te houden, waardoor ik vooral bij de BP nogal eens vanuit de schouders werk en niet vanuit de borst. Het gaat nu wel stukken beter, nu ik weet waar ik op moet letten.
  woensdag 19 juni 2013 @ 11:36:22 #9
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_127980795
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:33 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Het is lastig om mijn schouderbladen strak te houden, waardoor ik vooral bij de BP nogal eens vanuit de schouders werk en niet vanuit de borst. Het gaat nu wel stukken beter, nu ik weet waar ik op moet letten.
Het klinkt alsof je wat teveel de nadruk op je bovenrug wil leggen bij die twee lifts. Je kan je beter concentreren op de daadwerkelijke lift dan zo met je bovenrug bezig te zijn. Ik denk dat dat een groot deel op zal lossen.

Ik bedoel, op het moment dat ik lig en de bar boven me heb denk ik echt niet meer aan m'n rug, behalve dat ik oplet dat ik m'n lats in m'n press mee laat werken. Verder concentreer ik me op de bar en m'n borst.
pi_127986632
Het probleem is dat ik op een gegeven moment last van mijn schouder kreeg bij de BP en dat ik bij de Squat niet echt diep kwam. Na wat lezen (vooral via sites waar hier naar gelinkt werd) kwam ik erachter dat flexibiliteit van de schouders en het niet goed samenknijpen van de schouderbladen voor problemen zorgden. Natuurlijk let ik op de bar, maar als het zwaar wordt, lukt het voor mij beter om via het letten op mijn rug de schouders niet te laten valsspelen, dan door te letten op mijn borst. (en door de bar als het ware dubbel te vouwen, waardoor het ook beter lukt mijn borst het werk te laten doen)
  woensdag 19 juni 2013 @ 14:55:01 #11
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_127988918
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:58 schreef DrParsifal het volgende:
Het probleem is dat ik op een gegeven moment last van mijn schouder kreeg bij de BP en dat ik bij de Squat niet echt diep kwam. Na wat lezen (vooral via sites waar hier naar gelinkt werd) kwam ik erachter dat flexibiliteit van de schouders en het niet goed samenknijpen van de schouderbladen voor problemen zorgden. Natuurlijk let ik op de bar, maar als het zwaar wordt, lukt het voor mij beter om via het letten op mijn rug de schouders niet te laten valsspelen, dan door te letten op mijn borst. (en door de bar als het ware dubbel te vouwen, waardoor het ook beter lukt mijn borst het werk te laten doen)
De diepte van je squat heeft niks met een zwakke bovenrug te maken. Al zou je de bar los op je schouders leggen zou je nog ATG moeten kunnen squaten.

Bench press weet ik niet, is altijd moeilijk te zeggen zonder het te zien. Maar het lijkt me sterk dat het met een zwakke bovenrug te maken heeft. Ik zie gasten BPen die totaal nooit wat voor techniek dan ook geleerd hebben, and it shows, maar wel in gewicht omhoog gaan en 100 kilo of meer drukken.

Ik blijf erbij dat je waarschijnlijk veel te veel op bijzaken let, en niks aan je last van je schouder doet of kijkt waar dat vandaan komt. Dat kan namelijk echt niet van een zwakke bovenrug komen. Dat is een verkeerde grip, of veel te veel gewicht proberen te pakken.

Hoeveel bench press hebben we het eigenlijk over? Hoeveel druk je?
  woensdag 19 juni 2013 @ 16:31:01 #13
236125 33
the exploding psychology
pi_127992880
quote:
Het is gewoon pure hypertrophy wat hij beschrijft, maar dan met andere woorden.
pi_127992909
quote:
Wat is de vraag?

Even wat Alpha toevoegen aan dit topic

A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  woensdag 19 juni 2013 @ 16:34:48 #15
236125 33
the exploding psychology
pi_127993027
Zag die lifts van Klokov eerder ook al vanochtend. Goddamn.
Het was schouderdag, dus maar wat Klokov presses gedaan. :D
  woensdag 19 juni 2013 @ 16:56:32 #16
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127993838
Ringen aan tijdens het liften of uit?
pi_127994266
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:56 schreef THEFXR het volgende:
Geen ringen aan tijdens het liften, heb wel eens gelezen over iemand die zijn halfe vinger afscheurde met een ring. Een vriend van mij is ook een halve vinger kwijtgeraakt maar die omdat die over een hek klom en bleef haken. En verder beschadig je ze ook onnodig lijkt mij, doe mijn horloge ook af ivm stoten enzo.

En er was hier toch iemand die snatch grip deadlifts deed?
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_127994338
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:56 schreef THEFXR het volgende:
AF!

quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:08 schreef esv7 het volgende:

[..]

En er was hier toch iemand die snatch grip deadlifts deed?
:Y w/
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  woensdag 19 juni 2013 @ 17:12:16 #19
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127994395
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:10 schreef 1517 het volgende:

[..]

AF!

[ afbeelding ]

[..]

iew..... Ik heb geen sierraden, niet eens een horloge, maar ringen zouden wel af gaan...
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  woensdag 19 juni 2013 @ 17:18:23 #20
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_127994609
Squatrack in mijn gym is kapot :(

Verander Gohan met het squat rack en je hebt mijn reactie
  woensdag 19 juni 2013 @ 17:19:44 #21
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_127994677
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:18 schreef StraatSoldaat het volgende:
Squatrack in mijn gym is kapot :(

Verander Gohan met het squat rack en je hebt mijn reactie
gelukkig heb je er niet over geklaagd
  woensdag 19 juni 2013 @ 17:32:16 #22
236125 33
the exploding psychology
pi_127995090
Ik weet niet of deze recentelijk nog is gepost, maar het blijft geweldig!!

woensdag 19 juni 2013 @ 17:35:40 #23
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_127995206
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:10 schreef 1517 het volgende:

[..]

AF!

[ afbeelding ]

[..]

Goede spoiler! 7.49/10
Deathlift or Die.
  woensdag 19 juni 2013 @ 17:35:55 #24
69994 seto
-|||--------|||-
pi_127995210
AMA declares obesity a disease

Dik zijn is nu officieel een ziekte in Amerika.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_127995214
quote:
5s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:28 schreef Snakey het volgende:

[..]

Een zwakke bovenrug is hetzelfde als een gebouw met een zwakke fundering; alles valt in. Indien de bovenrug zwak is, dient deze getraind te worden met accessoires oefeningen.
If not now, then when.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')