nog net in 1quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:05 schreef Drassss het volgende:
[ afbeelding ]
Level 2 over Frankrijk getrokken.
Telegraaf beweerde het tenminste in het filmpje, dacht dat het toen een downburst was.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:19 schreef Nattekat het volgende:
Dat ding boven zuid-Polen, dat is een supercell
holy shitquote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:16 schreef aloa het volgende:
Die Level 2 boven Polen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weet het niet zeker, maar ik geloof van wel.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:19 schreef Felagund het volgende:
Die storm tijdens Pukkelpop was toch geen supercell?
Luchtontvochtiger aanbevolenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:39 schreef whosvegas het volgende:
Net ff buiten geweest, wat is het idioot warm
Morgen hele dag binnen zitten en magnums vreten (en Fokken)
Kan ook niet douchen omdat ik met een ontsteking zit (en ik kan mezelf niet opnieuw verbinden), zwemmen moet ik maar helemaal uit mijn hoofd zetten
Afzien morgen
Vrijdag weer heerlijk koel weer
Downburst is horizontaler.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:25 schreef Felagund het volgende:
Telegraaf beweerde het tenminste in het filmpje, dacht dat het toen een downburst was.
Ja, in het midden heb je juist grote negatieve verticale snelheid. Nu ik zo terug lees is er enige twijfel het een supercell was, maar iig was het een downburst.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:45 schreef Disorder het volgende:
[..]
Euh. Aan de randen ervan wel. Maar dat bedoel je misschien ook
Jammer dat Polen op de helft van de kaartjes net buiten het kaartje valt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:21 schreef Angry_Bird het volgende:
Zuid-Polen moet echt kapot aan het gaan zijn aan de deze kaartjes te zien.
Jaloersquote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Morgen wordt dus een normaal dagje in de kustgebieden. Graadje of 20 en geen onweer.
Wrijf het er maar lekker inquote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Morgen wordt dus een normaal dagje in de kustgebieden. Graadje of 20 en geen onweer.
ik hou van dit weer behalve als ik aan het leren ben en mijn boeken aan mijn handen vastplakken!!!!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:49 schreef Pino112 het volgende:
Nederlanders die hun mening geven over het weer:
Met regen: regen
Met sneeuw: sneeuw
Met zon: warmteHet is nooit goed
Tot 27/28 graden maakt het mij niet veel uit, of het nu regen/zon/sneeuw is, daarboven wordt het mij wat teveel als ik moet werken.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:49 schreef Pino112 het volgende:
Als die kutzeewind er weer in komt wel ja.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik was vanmiddag aan het winkelen bij de Jumbo. Daar was het pas goed toeven..quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:50 schreef Adelante het volgende:
Hier ook alles dicht, nu 22 graden binnen
Wolkjes =/= instabielquote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het wordt hier een beetje onstabiel, beginnen allemaal wolkjes te ontstaan
Met onweer: onweer!!!11!1!11!1!!!!1quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:49 schreef Pino112 het volgende:
Volgens mij piesen we deze week inderdaad naast de spreekwoordelijke pot. Het lijkt wel alsof onweer in het Westen van Nederland alleen maar mogelijk is als er géén onweer in Duitsland of andere Oostelijke landen is?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:32 schreef RiKe het volgende:
Randstad meld een storm in een glas water.
Alweer.
Jullie oostblokkers krijgen altijd alle fun
Ohja die vergat ik nogquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:05 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Met onweer: onweer!!!11!1!11!1!!!!1![]()
Welk zomersse weer? Morgen zitten we ook in de sh*t.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:09 schreef kermit71 het volgende:
[..]
Volgens mij piesen we deze week inderdaad naast de spreekwoordelijke pot. Het lijkt wel alsof onweer in het Westen van Nederland alleen maar mogelijk is als er géén onweer in Duitsland of andere Oostelijke landen is?
Ach, verder geniet ik wel van dit zomerse weer, hoor
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:50 schreef Minimunt het volgende:
[..]
ik hou van dit weer behalve als ik aan het leren ben en mijn boeken aan mijn handen vastplakken!!!!
True allebeiquote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Tot 27/28 graden maakt het mij niet veel uit, of het nu regen/zon/sneeuw is, daarboven wordt het mij wat teveel als ik moet werken.
Nu heb ik al zo'n gevoel, in de randstad is het al voorbij, ik heb totaal geen hoop dat we hier dezelfde hitte krijgen als het oosten krijgt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:17 schreef DemonRage het volgende:
Ff tussendoor: wie vindt ook dat een glazen front het ergste is wat een onweerliefhebber maar kan overkomen?
Dan heb je een dag met potentieel zwaar onweer en drukkende warmte, temperaturen die snel oplopen richting de 30°C... en plotseling met geen wolkje aan de lucht draait de wind naar het (noord-)westen, neemt iets aan kracht toe en de drukkende hitte maakt plaats voor koele lucht.
Dat geeft zo'n vervelend leeg "het is voorbij"-gevoel waar je haast een najaarsdepressie van krijgt.
ja, ruk is dat. Hadden we een paar jaar geleden toch ook, 37 graden in het binnenland, wind draait naar iets tussen NW en ZW, en zonder geknal zakt de temperatuur naar een graad of 20.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:17 schreef DemonRage het volgende:
Ff tussendoor: wie vindt ook dat een glazen front het ergste is wat een onweerliefhebber maar kan overkomen?
Dan heb je een dag met potentieel zwaar onweer en drukkende warmte, temperaturen die snel oplopen richting de 30°C... en plotseling met geen wolkje aan de lucht draait de wind naar het (noord-)westen, neemt iets aan kracht toe en de drukkende hitte maakt plaats voor koele lucht.
Dat geeft zo'n vervelend leeg "het is voorbij"-gevoel waar je haast een najaarsdepressie van krijgt.
Is vandaag al gebeurd en gaat niet meer goedkomen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:20 schreef Againzender het volgende:
[..]
ja, ruk is dat. Hadden we een paar jaar geleden toch ook, 37 graden in het binnenland, wind draait naar iets tussen NW en ZW, en zonder geknal zakt de temperatuur naar een graad of 20.
Zie ik morgen ook weer gebeuren.
Vandaag was er dan ook niets voorspeld.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is vandaag al gebeurd en gaat niet meer goedkomen.
Een voorproefje van de warmte van woensdag, vele delen in het land hebben al ruim de 30 gehaald. En wij:quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:23 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Vandaag was er dan ook niets voorspeld.
toen ing het nog veel verder landinwaarts, maar is inderdaad een voorproefje voor morgen denk ik.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is vandaag al gebeurd en gaat niet meer goedkomen.
ruilen?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een voorproefje van de warmte van woensdag, vele delen in het land hebben al ruim de 30 gehaald. En wij:
[ afbeelding ]
(rood is windrichting)
Hier ondertusssen 28, wordt langzaam aan koeler.quote:
ah, Katwijk. Daar heb je natuurlijk altijd risico op zeewind, maar die trok toch al vrij ver het land in vandaag (hier in Amsterdam zat de wind ook in de westhoek vanavond)quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een voorproefje van de warmte van woensdag, vele delen in het land hebben al ruim de 30 gehaald. En wij:
[ afbeelding ]
(rood is windrichting)
Komt door dat isolerende kl0te wolkendek.quote:
Dat scheelt een hoop inderdaad. Vooral dat het wolkendek op kwam zetten voordat de zon vol op mijn balkon en raam stond, want daar krijg ik vaak de meeste hitte van in mijn appartement.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:37 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Komt door dat isolerende kl0te wolkendek.
Maar het is wel aangenaam omdat de zon weg is.
Ik merk nu voor het eerst sinds ik hier woon (afgelopen herfst) dat er ook een voordeel zit aan een huis dat van binnen amper warm te krijgen is (kleine ramen op het zuiden en grote op het noorden).quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:51 schreef Angry_Bird het volgende:
Hier ook 26 graden binnen. Gelukkig doet de ventilator het nog, anders was het hier niet uit te houden.
Wel godverdomme.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:15 schreef CWAV het volgende:
Ziet er niet goed uit. Energie in atmosfeer (CAPE) valt niet goed samen met thermisch laag (trigger). Daarnaast ligt hoogterug in de weg; buien zullen enkel tot lijn Amsterdam - Nijmegen (als het niet zuidelijker daarvan is!) "zwaar blijven".
WRF berekent in de avond / late avond onweersbuien in west-NL, in de vroege nacht in oost-NL. GFS houdt het enkel bij buien voor west-NL. Buien lijken (dankzij hoogterug) steeds zwakker te worden dus hoe noordelijker ze komen.
Chasetip: zuid-Nederland, noord-België. Westen lijkt beste papieren te hebben maar houd ivm nowcasten (modellen zwabberen deels) het midden aan zodat je iedere kant nog opkunt.
Het heeft er overigens wel beter uitgezien. Wel dynamische setting overigens dus als er buien ontstaan zullen het niet slappe pampers zijn.
Ik zit een paar kilometer verderop en weet er alles van.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:47 schreef Maron het volgende:
Hier nu buiten 25 graden..(omg Stadskanaal)..er komt een donkere rand deze kant op, dus voor alle zekerheid maar even mijn parasol naar beneden gedraaid en ingepakt..
Het is btw heerlijk buiten..nog steeds drukkend warm, maar lekker genoeg om mijn uit de kluiten aan het wassen beukenhaag een beetje te fatsoeneren..
Alleen ben ik niet de enige met dorst..ik zit onder de muggenbulten..
Gek die tegenstellingen dan in Apeldoornse huizen... hier in noord is het met 28,5 nog bloedjeheetquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:28 schreef AverageJoe het volgende:
Uiteraard is het hier in Apeldoorn ook nog heerlijk warm buiten. In mijn huis is het koud, zelfs zo koud dat ik neigingen heb om de kachel aan te zetten, maar dat slaapt straks wel lekker.
Maar als ik het goed lees, morgenochtend al buiigheid op de planning?
Ja dat is inderdaad wel maf. Ik woon in de maten, in een appartementencomplex uit de jaren 70. Precies op een hoek, met mijn tuin op het noordoosten en beschut door bomen. Het is in mijn woning altijd fris, mits ik de deuren en ramen goed gesloten houd op warme dagen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:30 schreef CWAV het volgende:
[..]
Gek die tegenstellingen dan in Apeldoornse huizen... hier in noord is het met 28,5 nog bloedjeheet
Ach ja. Hier is het inmiddels akelig warm aan het worden in huis en bij mijn ouders een paar kilometer verderop lijkt het koud in huis als je van buiten komt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:33 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad wel maf. Ik woon in de maten, in een appartementencomplex uit de jaren 70. Precies op een hoek, met mijn tuin op het noordoosten en beschut door bomen. Het is in mijn woning altijd fris, mits ik de deuren en ramen goed gesloten houd op warme dagen.
Ziet er niet naar uit. Ben 17, over 4 dagen jarig, mag pas dan zelfstandig rijdenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:33 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad wel maf. Ik woon in de maten, in een appartementencomplex uit de jaren 70. Precies op een hoek, met mijn tuin op het noordoosten en beschut door bomen. Het is in mijn woning altijd fris, mits ik de deuren en ramen goed gesloten houd op warme dagen.
Ik ben benieuwd naar het onweer wat we morgen hopelijk goed gaan krijgen. Jij gaat chasen?
We hebben volgens mij een beetje de pech met de hoge ligging van Apeldoorn, de ijssel bij Deventer en de rivieren bij Arnhem en Nijmegen. Het meest mooie werk trekt meestal door naar Duitsland of mist Apeldoorn op een haartje.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:37 schreef CWAV het volgende:
[..]
Ziet er niet naar uit. Ben 17, over 4 dagen jarig, mag pas dan zelfstandig rijdenDus zou nu evt naar de hei moeten 's avonds maar echt megafantastisch ziet het hier ook niet uit. Verder ben ik ook actief in de ontwikkelsectie & de redactie van een door vrijwilligers gerunde weersite dus daar houd ik de boel ook voor in de gaten
al met al drukke dagen dus
Dat is typisch telegraaftaal.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:41 schreef humorduck28 het volgende:
de telegraaf heeft het al over een superstorm... ? of is dat weer typische telegraaftaal?
Ok... dank u. Ik heb mezelf dus al een vraag met een antwoord erin gegeven. Maar misschien dat jullie het toch konden 'bevestigen' .quote:
Telegraaf slaat echt nergens op. Superstormquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:41 schreef humorduck28 het volgende:
de telegraaf heeft het al over een superstorm... ? of is dat weer typische telegraaftaal?
Uiteraardquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:41 schreef humorduck28 het volgende:
de telegrafie heeft het al over een superstorm... ? of is dat weer typische telegraaftaal?
Net wezen hardlopen, zwembad vol gezweetquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:48 schreef andreas612 het volgende:
'k durf niet uit de wind van m'n blazertje te gaan
Jah, zelfs met hoofdletters... toen wist ik eigenlijk zelf al genoeg..quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:47 schreef aloa het volgende:
[..]
Telegraaf slaat echt nergens op. Superstorm
En straks weer lekker onder het dekbed kruipenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:48 schreef andreas612 het volgende:
'k durf niet uit de wind van m'n blazertje te gaan
dat is het beste met dit weer: flink zweten! Gewoon veel blijven drinken, en dan slaat die interne airco bij mij wel aan. En zweet stinkt echt niet zo veel hoor, als je veel water drinkt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:49 schreef knep het volgende:
[..]
Net wezen hardlopen, zwembad vol gezweet.
hebben ze dat serieus gejat van die Vlaamse bagger 'krant'quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:41 schreef humorduck28 het volgende:
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:54 schreef Againzender het volgende:
[..]
hebben ze dat serieus gejat van die Vlaamse bagger 'krant'de tering, wat een sneu medium is het toch.
Nou, even wachten tot vrijdag weer de bekende PVV en CDA kamerleden gaan vragen aan de minister waarom er gewaarschuwd was voor een superstorm die niet kwam.
Zomerquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:53 schreef INViCTuS het volgende:
Het was voorlopig weer een mooie zomereerst weer even herfstachtige temperaturen, veel wind en zo nu en dan geplens...
[ afbeelding ]
heb in kerschoten gewoond, alles trok daar altijd west/noordwest langs...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:41 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
We hebben volgens mij een beetje de pech met de hoge ligging van Apeldoorn, de ijssel bij Deventer en de rivieren bij Arnhem en Nijmegen. Het meest mooie werk trekt meestal door naar Duitsland of mist Apeldoorn op een haartje.
michael wat is ditquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:53 schreef INViCTuS het volgende:
Het was voorlopig weer een mooie zomereerst weer even herfstachtige temperaturen, veel wind en zo nu en dan geplens...
[ afbeelding ]
Het is natuurlijk niet verstandig om met deze temperaturen zo lang te gaan lopen. Dat heeft totaal geen zin.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:51 schreef Asskicker14 het volgende:
Half kotsend thuis gekomen na 1,5 uur hardlopen. Het voelde desondanks nog vrij frisjes aan terwijl de temperatuurborden 32 graden aangaf rond 7/8 uur.
Vergeet niet dat de pluim een meetpunt is om 14.00. Het wil dus niet zeggen dat dit de max zijnquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:54 schreef NaturalScience het volgende:
Het wordt morgen echt wel warmer dan 30 graden in de Bilt hoor.![]()
Niet teveel op de pluim letten voor morgen.
De zomer moet nog beginnenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:04 schreef humorduck28 het volgende:
"Het waren twee fantastische dagen." - De zomer van 2013... of is dat te negatief.
Het is mijn normale hardlooproute, ik heb 1 route die ik altijd neem en dat is ongeveer 8 kilometer.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:13 schreef Drassss het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet verstandig om met deze temperaturen zo lang te gaan lopen. Dat heeft totaal geen zin.
niet als het opeens zo warm wordt inderdaad. Als je er aan gewend bent kan het best.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:13 schreef Drassss het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet verstandig om met deze temperaturen zo lang te gaan lopen. Dat heeft totaal geen zin.
Uiteraard, echt getrainde spelers + omdat het moet is het geen probleem, maar om nu als amateur even lekker 1.5u te gaan hobbelen met dit weerquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:18 schreef Againzender het volgende:
[..]
niet als het opeens zo warm wordt inderdaad. Als je er aan gewend bent kan het best.
Kan mij nog wedstrijden van het Nederlands elftal in Orlando herinneren bij het wk94. Midden op de dag bij dik 36+ met relatieve luchtvochtigheid van >90%. Daar konden de goed getrainfde jongens beter mee overweg dan ik verwacht had
nou, een goed getrainde amateur kan dt ook prima aan denk ik. Als je fit bent kan je dit makkelijk hebben als je voldoende drinkt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:20 schreef Drassss het volgende:
[..]
Uiteraard, echt getrainde spelers + omdat het moet is het geen probleem, maar om nu als amateur even lekker 1.5u te gaan hobbelen met dit weerDat is echt nergens goed voor.
Heb ik ook en ik slaap op zolderquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:32 schreef JamFlava het volgende:
Ik heb nog steeds een winterdekbed erop![]()
![]()
Dan maar de fleece deken pakken.
Goed dat je het zegt, heb ook nog een dubbele dekbed, eeeeven wat aan doen. De ventilatoren gieren ondertussen in de deuropening, 25.8 !quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:32 schreef JamFlava het volgende:
![]()
Idd... de zomer duurt nog even en er kan nog vanalles gebeuren.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:14 schreef aloa het volgende:
[..]
De zomer moet nog beginnen![]()
Goed begin is het halve werk
Iddquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:27 schreef Momo... het volgende:
Als je de laatste run bekijkt dan kan het wel eens zo zijn dat de klapper pas donderdag valt.
Slapen zonder dekbedquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:32 schreef JamFlava het volgende:
![]()
man man man same shit here, ga denk ik zo maar kapot in de woonkamer liggen. Me ouders morgen vroeg maar trollenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:33 schreef vandermar het volgende:
[..]
Heb ik ook en ik slaap op zolderlekker warm
Klagen met 25.8? Hah kom terug met 35+quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:34 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt, heb ook nog een dubbele dekbed, eeeeven wat aan doen. De ventilatoren gieren ondertussen in de deuropening, 25.8 !
Ik ga daar echt onder liggenquote:Op woensdag 19 juni 2013 00:32 schreef practics het volgende:
[..]
man man man same shit here, ga denk ik zo maar kapot in de woonkamer liggen. Me ouders morgen vroeg maar trollen
quote:
Die temperatuurkaart geeft dus veel lagere temperaturen voor woensdag dan was/is voorspeld?quote:
Mag ook hopen dat het uitkomt, mijn weerstation gaat morgen onlinequote:Op woensdag 19 juni 2013 00:38 schreef zlotka het volgende:
Woon precies op de goede plek als ik Estofex moet geloven. Benieuwd of KNMI morgen nog wat met waarschuwingen doet
Net op het randje. Salland.quote:Op woensdag 19 juni 2013 00:37 schreef Drassss het volgende:
[ afbeelding ]
Estofex heeft er toch vertrouwen in
quote:Op woensdag 19 juni 2013 00:37 schreef Drassss het volgende:
[ afbeelding ]
Ik val helaas net op/buiten het rode lijntje, hopelijk toch nog een spektakel.quote:Op woensdag 19 juni 2013 00:37 schreef Drassss het volgende:
[ afbeelding ]
Heb het gevoel dat het geen fuck uit maakt waar je woont, het noodweer gaat "jou/mij" altijd net voorbij, het is altijd erger ergens anders.quote:Op woensdag 19 juni 2013 00:46 schreef Felagund het volgende:
Ik woon in het midden van het level 2 gebied, maar vaak gaat het noodweer hier ten noorden voorbij.
quote:A well defined low level convergence zone is simulated over the area with backing low-level flow near the surface trough. Topped by around 15 to 20 m/s of mid to upper tropospheric flow, moderate deep layer shear values are expected with SREH values between 150 and 300 m2/s2 in the 0-3 km layer. Combining such conditions with steep lapse rates and moderate to high values of MLCAPE, conditions seem to be prime for strong multi or supercells, capable of large to very large hail and severe wind gusts. Later on, storm clustering might favour an MCS paralleling the low level convergence zone and posing a risk of damaging wind gusts and/or excessive precipitation.
Je praat natuurlijk over een gebied van een paar kilometer breed..quote:Op woensdag 19 juni 2013 00:49 schreef practics het volgende:
[..]
Heb het gevoel dat het geen fuck uit maakt waar je woont, het noodweer gaat "jou/mij" altijd net voorbij, het is altijd erger ergens anders.![]()
Of dat weer is zo kut, of er klopt weinig van...
wat zone 2 is behoorlijk groot hoor, loopt van Luxemburg tot halve wege Drenthe, dat gaat niet meer op paar KM.... Aangezien ik in Almelo woon moet ik vol gehit worden volgens dat kaartje. Nou kan je vertellen dat Almelo net Breda is, altijd net niet. Vandaar dat ik er ook over na denk om een 2de weerstation in Enschede te openen. (vrienden/familie dat het daar wel vaak raak is).quote:Op woensdag 19 juni 2013 00:51 schreef Drassss het volgende:
[..]
Je praat natuurlijk over een gebied van een paar kilometer breed..
Breda net niet, oei. Waarom ben ik gaan studeren in breda?!quote:Op woensdag 19 juni 2013 00:54 schreef practics het volgende:
[..]
wat zone 2 is behoorlijk groot hoor, loopt van Luxemburg tot halve wege Drenthe, dat gaat niet meer op paar KM.... Aangezien ik in Almelo woon moet ik vol gehit worden volgens dat kaartje. Nou kan je vertellen dat Almelo net Breda is, altijd net niet. Vandaar dat ik er ook over na denk om een 2de weerstation in Enschede te openen. (vrienden/familie dat het daar wel vaak raak is).
DIt, al is hier gemiddeld ook minder noodweer dan in de omgeving.quote:Op woensdag 19 juni 2013 00:51 schreef Drassss het volgende:
[..]
Je praat natuurlijk over een gebied van een paar kilometer breed..
Dit kan ik be-amen. hier ook een Almelo-er (schelfhorst), ook vaak tussen wal en schip valt* . Behalve een paar jaar geleden, de bomen bij ons achter waren allemaal plat, en ons tuinhuisje was een beetje beschadigd... dak eraf.quote:Op woensdag 19 juni 2013 00:54 schreef practics het volgende:
[..]
wat zone 2 is behoorlijk groot hoor, loopt van Luxemburg tot halve wege Drenthe, dat gaat niet meer op paar KM.... Aangezien ik in Almelo woon moet ik vol gehit worden volgens dat kaartje. Nou kan je vertellen dat Almelo net Breda is, altijd net niet. Vandaar dat ik er ook over na denk om een 2de weerstation in Enschede te openen. (vrienden/familie dat het daar wel vaak raak is).
Die zone moet je niet letterlijk nemen. Onweer komt plaatselijk voor. In die rode zone kàn het plaatselijk flink tekeer gaan. Het is dus niet zo dat die complete zone straks onweer krijgt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 00:54 schreef practics het volgende:
[..]
Ja met die windhoos over almelo zuid, dat was wel redelijk heftig, helaas was ik fijn op vakantie en heb de pret gemist.quote:Op woensdag 19 juni 2013 00:57 schreef humorduck28 het volgende:
[..]
Dit kan ik be-amen. hier ook een Almelo-er, ook vaak tussen wal en schip valt* . Behalve een paar jaar geleden, de bomen bij ons achter waren allemaal plat, en ons tuinhuisje was een beetje beschadigd... dak eraf.
idd, volgens mij was dat in 2004 ofzo. Mijn vader wou de tuinhuisschuurdeur nog dichtdoen. Maar had dus al geen zin meer.quote:Op woensdag 19 juni 2013 00:58 schreef practics het volgende:
[..]
Ja met die windhoos over almelo zuid, dat was wel redelijk heftig, helaas was ik fijn op vakantie en heb de pret gemist.![]()
![]()
![]()
![]()
Kwam letterlijk dag later terug en kon puin ruimenquote:Op woensdag 19 juni 2013 00:59 schreef humorduck28 het volgende:
[..]
idd, volgens mij was dat in 2004 ofzo. Mijn vader wou de tuinhuisschuurdeur nog dichtdoen. Maar had dus al geen zin meer.
Volgens dit kaartje zit ik in level 2-gebied,volgens Estofex net op de rand van level 1 en 2. We zullen zien, heb wel zin in wat mooi vuurwerk.quote:
Ik bedoel dat het plaatselijke events zijn. Dus je kan pech hebben en alles over je heen krijgen, maar ook gewoon helemaal niks. Dat maakt het ook zo lastig voorspellen, helaas.quote:Op woensdag 19 juni 2013 00:54 schreef practics het volgende:
[..]
Tuurlijk dat snap ik, maar mijn woonplaats zit redelijk vaak in de "zone waar het gebeurd" Zoals je hier boven kunt lezen was 2004 echt de laatste keer dat er wat gebeurde wat noemenswaardig was. Terwijl er in de omgeving links en rechts echt nog wel het enige gebeurt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 01:14 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het plaatselijke events zijn. Dus je kan pech hebben en alles over je heen krijgen, maar ook gewoon helemaal niks. Dat maakt het ook zo lastig voorspellen, helaas.
Tja soms heb je pech/gelukquote:Op woensdag 19 juni 2013 01:17 schreef practics het volgende:
[..]
Tuurlijk dat snap ik, maar mijn woonplaats zit redelijk vaak in de "zone waar het gebeurd" Zoals je hier boven kunt lezen was 2004 echt de laatste keer dat er wat gebeurde wat noemenswaardig was. Terwijl er in de omgeving links en rechts echt nog wel het enige gebeurt.
Hopelijk blijft het gewoon droog morgen!quote:Op woensdag 19 juni 2013 00:44 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik val helaas net op/buiten het rode lijntje, hopelijk toch nog een spektakel.
Shields up....quote:Op woensdag 19 juni 2013 01:51 schreef Drugshond het volgende:
ff wat kaartjes bekeken (GFS, WRF, Buienradar) en ik denk zelfs dat W-brabant flink in de prijzen gaat vallen. Zei iemand 'Breda'...?. Zal ik het maar doen.
Nee laat die forcefield-generator uit!! Gun die arme lui ook eens wat!quote:Op woensdag 19 juni 2013 01:51 schreef Drugshond het volgende:
ff wat kaartjes bekeken (GFS, WRF, Buienradar) en ik denk zelfs dat W-brabant flink in de prijzen gaat vallen. Zei iemand 'Breda'...?. Zal ik het maar doen.
Het is mooier om onweer van de zijkant af te zien.quote:Op woensdag 19 juni 2013 01:52 schreef hans1988 het volgende:
[..]
Nee laat die forcefield-generator uit!! Gun die arme lui ook eens wat!
http://www.knmi.nl/cms/content/21330/tropische_nachtenquote:Op woensdag 19 juni 2013 01:59 schreef VacaLoca het volgende:
[ afbeelding ]
Kan zo nergens all-time record hoogste minimumtemperatuur vinden, iemand?
(zal echter wel iets van 24 graden zijn ofzo)
Daar zit Enschede dus al wel onder.quote:Op 19 augustus 2012 noteerde Maastricht Airport een uitzonderlijk hoge minimumtemperatuur van 23,1 graden
en dan schijnt de bilt last te hebben van warmte uitstraling utrechtquote:Op woensdag 19 juni 2013 02:08 schreef VacaLoca het volgende:
Fuck De Bilt.
[..]
Daar zit Enschede dus al wel onder.
Dat las ik ook wel, maar dat is geen all-time record. Die waarde laten ze vreemd genoeg weg uit dat artikeltje.quote:Op woensdag 19 juni 2013 02:08 schreef VacaLoca het volgende:
Fuck De Bilt.
[..]
Daar zit Enschede dus al wel onder.
Voor juni bedraagt het recordminimum 20,0 graden op 27 juni 1947quote:Op woensdag 19 juni 2013 02:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
http://www.knmi.nl/cms/content/21330/tropische_nachten
20,8 voor De Bilt
Vandaag zal wel 19 worden ofzo.
Ja lekker, die alcohol in je bloed als je zo wilt slapen... nog warmer. Of je moet meteen genoeg drinken om te crashen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 03:20 schreef Drugshond het volgende:
Ik zit aan het bier... de rest boeit me niet zo.
Doe eens een gok.quote:Op woensdag 19 juni 2013 03:25 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ja lekker, die alcohol in je bloed als je zo wilt slapen... nog warmer. Of je moet meteen genoeg drinken om te crashen.
Psst, sla die plaatjes voortaan even op en upload ze, dat ding ververst steeds waardoor we er nu weinig meer aan hebben.quote:Op woensdag 19 juni 2013 03:17 schreef VacaLoca het volgende:
[ afbeelding ]
23 graden hier in ArnhemGelukkig is er basketbal op tv, want slapen wordt 'm zo niet.
Regenponcho aan dan maar?quote:Op woensdag 19 juni 2013 05:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
He bah, zoals het er naar uit ziet gaat het net flink gieten als ik om 6.45 op de fiets moet stappen.
Zoals het er uitziet beweegt het lagedrukgebied waardoor dit veroorzaakt wordt in een noordoostelijke richting. Het meeste weer zal dus ten oosten van Nederland blijven helaas. Limburg, Twente etc zullen wel wat te verduren krijgen.quote:
*Pakt de popcorn* Laat maar komenquote:Op woensdag 19 juni 2013 05:54 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Zoals het er uitziet beweegt het lagedrukgebied waardoor dit veroorzaakt wordt in een noordoostelijke richting. Het meeste weer zal dus ten oosten van Nederland blijven helaas. Limburg, Twente etc zullen wel wat te verduren krijgen.
Ging meer om die afbeelding van de detector die in de post stond maar ok. Laat maar.quote:Op woensdag 19 juni 2013 06:45 schreef Xebber het volgende:
Hou eens op met die spam. Wat is er relevant aan je FB-pagina?
Buienradar is kapotquote:Op woensdag 19 juni 2013 06:52 schreef Resistor het volgende:
Buienradar heeft het al moeilijk. Maar ik ben bang dat het vandaag echt een dode-mussendag gaat worden voor een groot deel van Nederland, paar kleinere buitjes die al vroeg de energie uit de atmosfeer halen.
Heeft het ooit gewerkt dan, als er iets rommel is is het wel buienradar. Neem hun mobiele app...quote:
Wanneer gaan ze hun faal app eens bug/crash vrij maken?quote:Op woensdag 19 juni 2013 07:26 schreef marcel-o het volgende:
wanneer gaat buienradar extra servers neezetten
Voor die 2 dagen per jaar dat iedereen zit te refreshen omdat er zwaar onweer op komst is?quote:Op woensdag 19 juni 2013 07:26 schreef marcel-o het volgende:
wanneer gaat buienradar extra servers neezetten
Half kotsen dan.quote:Op woensdag 19 juni 2013 07:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik wordt half ziek
LV 1 voor mij
Wordt em niet
Gevalletje stormschade?quote:
Ziek of niet ik zal en ga gewoon zodra onweer mij nadertquote:Op woensdag 19 juni 2013 07:45 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Half kotsen dan.
Op het moment vind ik het toch jammer dat ik in Tilburg werk terwijl er een flinke bui op mijn woonplaats (Eindhoven) afkomt. Pas als ik berichten tegenkom dat de hagelstenen daar zo groot als golfballen/tennisballen naar beneden kwam krijg ik gemengde gevoelens, want ik ben met de auto naar het werk ipv dat die thuis staat.
Oh, je voelt je ècht niet lekker? Ik dacht dat je ziek was van de "alleen maar level 1" van estofex.quote:Op woensdag 19 juni 2013 08:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ziek of niet ik zal en ga gewoon zodra onweer mij nadert
Winterswijk heeft zijn portie al gehad als ik buienradar mag geloven. Mensen daar hebben wel vaker feest die hebben wel geluk met het weer.quote:Op woensdag 19 juni 2013 08:10 schreef seasushi het volgende:
Komt erde komende 3 uur serieus onweer in de achterhoek langs de grens?
Dan is mijn dochter gelukkig. Er is een sponsorfietstocht met 1200 middelbare schoolleerlingen. Ergens in februari al een keer afgelast vanwege de kou.
Nu al ingekort vanwege de verwachte hitte,maar als ik het gerommel in de verte hoor worden ze zo naar huis gestuurd
die gaat met het minste geringste op zijn gat.quote:
Komt goedquote:Op woensdag 19 juni 2013 08:10 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Oh, je voelt je ècht niet lekker? Ik dacht dat je ziek was van de "alleen maar level 1" van estofex.
Wel foto's maken dan als in je kots brokken zitten zo groot als golfballen.
Valt reuze mee in Tilburg, slechts een paar verdwaalde druppels.quote:Op woensdag 19 juni 2013 08:14 schreef Crazy-M het volgende:
In Tilburg moet het al flink aan het regenen zijn als ik de berichten mag geloven.
Wachten tot het hier in Arnhem en omgeving aankomt
Eindhoven (Stratum) tot nu toe allen wat druppels... schiet niet echt op.quote:Op woensdag 19 juni 2013 08:15 schreef RadioSlut het volgende:
Het gaat echt superhard met de regen (omgeving Helmond). En mijn kat vindt al die regen geweldig... vanachter het raam.
Hmm, in Maassluis regent het al.quote:Op woensdag 19 juni 2013 08:19 schreef marcel-o het volgende:
oh.. en rotterdam zuid begint te waaien.
Tsja, het kan in alle seizoenen. Het is hier al maanden zo goed als altijd boven de 25 graden en een week geleden was het halve kantoor ziek. Weer en ziekte heeft dan ook zo goed als niets met elkaar te makenquote:Op woensdag 19 juni 2013 08:21 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
De lucht is opnieuw opengebroken. Wat een feest!
Ik ben ook ziek, net als Speedy. Mensen zie je gek opkijken, omdat m'n vriend en ik klinken alsof het herfst is.
Hoe werkt het precies heb hem op 35 staan hoor veel gekraak en paar aliensquote:Op woensdag 19 juni 2013 08:18 schreef marcel-o het volgende:
hier kan je t onweer goed luisteren op de korte golf
http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/
vooral op de allerlaagste frequenties, staat hier op 32khz
het gekraak zijn ontladingen. onweer zelf ga je niet horenquote:Op woensdag 19 juni 2013 08:23 schreef practics het volgende:
[..]
Hoe werkt het precies heb hem op 35 staan hoor veel gekraak en paar aliensmaar geen onweer
Yep.quote:Op woensdag 19 juni 2013 08:25 schreef Dichterbijer het volgende:
Whoppa! En daar was de eerste goeie bliksem en donder boven Eindhoven
Het is helemaal weg.quote:Op woensdag 19 juni 2013 08:25 schreef Dichterbijer het volgende:
Whoppa! En daar was de eerste goeie bliksem en donder boven Eindhoven
Veel ruis wat gekraak levert het me op. volume staat wel zo hard dat normaal 2 huizen verder mijn muziek gehoord kan worden.quote:Op woensdag 19 juni 2013 08:25 schreef marcel-o het volgende:
[..]
het gekraak zijn ontladingen. onweer zelf ga je niet horenen zoek n plekje zonder bliepjes ..
oh.. en zet m op AM
Show is over... Eindhoven word overgeslagen... back to work!quote:Op woensdag 19 juni 2013 08:29 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Het is helemaal weg.Alleen nog een grauwe lucht.
Veel plezier ermee.
"Like"quote:Op woensdag 19 juni 2013 08:33 schreef marcel-o het volgende:
In Frankrijk ontstaat ook wel veel.
mag mij benieuwen
Lucht ziet er wel mooi dreigend uit, bloemkolen enzo...donker...quote:Op woensdag 19 juni 2013 08:31 schreef Logician het volgende:
Het rommelt hier in de verte
@Enschede-zuid
De show is definitief over...quote:Op woensdag 19 juni 2013 08:32 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Show is over... Eindhoven word overgeslagen... back to work!
Het blijft rommelen en doen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |