nog net in 1quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:05 schreef Drassss het volgende:
[ afbeelding ]
Level 2 over Frankrijk getrokken.
Telegraaf beweerde het tenminste in het filmpje, dacht dat het toen een downburst was.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:19 schreef Nattekat het volgende:
Dat ding boven zuid-Polen, dat is een supercell
holy shitquote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:16 schreef aloa het volgende:
Die Level 2 boven Polen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weet het niet zeker, maar ik geloof van wel.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:19 schreef Felagund het volgende:
Die storm tijdens Pukkelpop was toch geen supercell?
Luchtontvochtiger aanbevolenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:39 schreef whosvegas het volgende:
Net ff buiten geweest, wat is het idioot warm
Morgen hele dag binnen zitten en magnums vreten (en Fokken)
Kan ook niet douchen omdat ik met een ontsteking zit (en ik kan mezelf niet opnieuw verbinden), zwemmen moet ik maar helemaal uit mijn hoofd zetten
Afzien morgen
Vrijdag weer heerlijk koel weer
Downburst is horizontaler.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:25 schreef Felagund het volgende:
Telegraaf beweerde het tenminste in het filmpje, dacht dat het toen een downburst was.
Ja, in het midden heb je juist grote negatieve verticale snelheid. Nu ik zo terug lees is er enige twijfel het een supercell was, maar iig was het een downburst.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:45 schreef Disorder het volgende:
[..]
Euh. Aan de randen ervan wel. Maar dat bedoel je misschien ook
Jammer dat Polen op de helft van de kaartjes net buiten het kaartje valt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:21 schreef Angry_Bird het volgende:
Zuid-Polen moet echt kapot aan het gaan zijn aan de deze kaartjes te zien.
Jaloersquote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Morgen wordt dus een normaal dagje in de kustgebieden. Graadje of 20 en geen onweer.
Wrijf het er maar lekker inquote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Morgen wordt dus een normaal dagje in de kustgebieden. Graadje of 20 en geen onweer.
ik hou van dit weer behalve als ik aan het leren ben en mijn boeken aan mijn handen vastplakken!!!!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:49 schreef Pino112 het volgende:
Nederlanders die hun mening geven over het weer:
Met regen: regen
Met sneeuw: sneeuw
Met zon: warmteHet is nooit goed
Tot 27/28 graden maakt het mij niet veel uit, of het nu regen/zon/sneeuw is, daarboven wordt het mij wat teveel als ik moet werken.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:49 schreef Pino112 het volgende:
Als die kutzeewind er weer in komt wel ja.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik was vanmiddag aan het winkelen bij de Jumbo. Daar was het pas goed toeven..quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:50 schreef Adelante het volgende:
Hier ook alles dicht, nu 22 graden binnen
Wolkjes =/= instabielquote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het wordt hier een beetje onstabiel, beginnen allemaal wolkjes te ontstaan
Met onweer: onweer!!!11!1!11!1!!!!1quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:49 schreef Pino112 het volgende:
Volgens mij piesen we deze week inderdaad naast de spreekwoordelijke pot. Het lijkt wel alsof onweer in het Westen van Nederland alleen maar mogelijk is als er géén onweer in Duitsland of andere Oostelijke landen is?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:32 schreef RiKe het volgende:
Randstad meld een storm in een glas water.
Alweer.
Jullie oostblokkers krijgen altijd alle fun
Ohja die vergat ik nogquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:05 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Met onweer: onweer!!!11!1!11!1!!!!1![]()
Welk zomersse weer? Morgen zitten we ook in de sh*t.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:09 schreef kermit71 het volgende:
[..]
Volgens mij piesen we deze week inderdaad naast de spreekwoordelijke pot. Het lijkt wel alsof onweer in het Westen van Nederland alleen maar mogelijk is als er géén onweer in Duitsland of andere Oostelijke landen is?
Ach, verder geniet ik wel van dit zomerse weer, hoor
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:50 schreef Minimunt het volgende:
[..]
ik hou van dit weer behalve als ik aan het leren ben en mijn boeken aan mijn handen vastplakken!!!!
True allebeiquote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Tot 27/28 graden maakt het mij niet veel uit, of het nu regen/zon/sneeuw is, daarboven wordt het mij wat teveel als ik moet werken.
Nu heb ik al zo'n gevoel, in de randstad is het al voorbij, ik heb totaal geen hoop dat we hier dezelfde hitte krijgen als het oosten krijgt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:17 schreef DemonRage het volgende:
Ff tussendoor: wie vindt ook dat een glazen front het ergste is wat een onweerliefhebber maar kan overkomen?
Dan heb je een dag met potentieel zwaar onweer en drukkende warmte, temperaturen die snel oplopen richting de 30°C... en plotseling met geen wolkje aan de lucht draait de wind naar het (noord-)westen, neemt iets aan kracht toe en de drukkende hitte maakt plaats voor koele lucht.
Dat geeft zo'n vervelend leeg "het is voorbij"-gevoel waar je haast een najaarsdepressie van krijgt.
ja, ruk is dat. Hadden we een paar jaar geleden toch ook, 37 graden in het binnenland, wind draait naar iets tussen NW en ZW, en zonder geknal zakt de temperatuur naar een graad of 20.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:17 schreef DemonRage het volgende:
Ff tussendoor: wie vindt ook dat een glazen front het ergste is wat een onweerliefhebber maar kan overkomen?
Dan heb je een dag met potentieel zwaar onweer en drukkende warmte, temperaturen die snel oplopen richting de 30°C... en plotseling met geen wolkje aan de lucht draait de wind naar het (noord-)westen, neemt iets aan kracht toe en de drukkende hitte maakt plaats voor koele lucht.
Dat geeft zo'n vervelend leeg "het is voorbij"-gevoel waar je haast een najaarsdepressie van krijgt.
Is vandaag al gebeurd en gaat niet meer goedkomen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:20 schreef Againzender het volgende:
[..]
ja, ruk is dat. Hadden we een paar jaar geleden toch ook, 37 graden in het binnenland, wind draait naar iets tussen NW en ZW, en zonder geknal zakt de temperatuur naar een graad of 20.
Zie ik morgen ook weer gebeuren.
Vandaag was er dan ook niets voorspeld.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is vandaag al gebeurd en gaat niet meer goedkomen.
Een voorproefje van de warmte van woensdag, vele delen in het land hebben al ruim de 30 gehaald. En wij:quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:23 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Vandaag was er dan ook niets voorspeld.
toen ing het nog veel verder landinwaarts, maar is inderdaad een voorproefje voor morgen denk ik.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is vandaag al gebeurd en gaat niet meer goedkomen.
ruilen?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een voorproefje van de warmte van woensdag, vele delen in het land hebben al ruim de 30 gehaald. En wij:
[ afbeelding ]
(rood is windrichting)
Hier ondertusssen 28, wordt langzaam aan koeler.quote:
ah, Katwijk. Daar heb je natuurlijk altijd risico op zeewind, maar die trok toch al vrij ver het land in vandaag (hier in Amsterdam zat de wind ook in de westhoek vanavond)quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een voorproefje van de warmte van woensdag, vele delen in het land hebben al ruim de 30 gehaald. En wij:
[ afbeelding ]
(rood is windrichting)
Komt door dat isolerende kl0te wolkendek.quote:
Dat scheelt een hoop inderdaad. Vooral dat het wolkendek op kwam zetten voordat de zon vol op mijn balkon en raam stond, want daar krijg ik vaak de meeste hitte van in mijn appartement.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:37 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Komt door dat isolerende kl0te wolkendek.
Maar het is wel aangenaam omdat de zon weg is.
Ik merk nu voor het eerst sinds ik hier woon (afgelopen herfst) dat er ook een voordeel zit aan een huis dat van binnen amper warm te krijgen is (kleine ramen op het zuiden en grote op het noorden).quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:51 schreef Angry_Bird het volgende:
Hier ook 26 graden binnen. Gelukkig doet de ventilator het nog, anders was het hier niet uit te houden.
Wel godverdomme.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:15 schreef CWAV het volgende:
Ziet er niet goed uit. Energie in atmosfeer (CAPE) valt niet goed samen met thermisch laag (trigger). Daarnaast ligt hoogterug in de weg; buien zullen enkel tot lijn Amsterdam - Nijmegen (als het niet zuidelijker daarvan is!) "zwaar blijven".
WRF berekent in de avond / late avond onweersbuien in west-NL, in de vroege nacht in oost-NL. GFS houdt het enkel bij buien voor west-NL. Buien lijken (dankzij hoogterug) steeds zwakker te worden dus hoe noordelijker ze komen.
Chasetip: zuid-Nederland, noord-België. Westen lijkt beste papieren te hebben maar houd ivm nowcasten (modellen zwabberen deels) het midden aan zodat je iedere kant nog opkunt.
Het heeft er overigens wel beter uitgezien. Wel dynamische setting overigens dus als er buien ontstaan zullen het niet slappe pampers zijn.
Ik zit een paar kilometer verderop en weet er alles van.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:47 schreef Maron het volgende:
Hier nu buiten 25 graden..(omg Stadskanaal)..er komt een donkere rand deze kant op, dus voor alle zekerheid maar even mijn parasol naar beneden gedraaid en ingepakt..
Het is btw heerlijk buiten..nog steeds drukkend warm, maar lekker genoeg om mijn uit de kluiten aan het wassen beukenhaag een beetje te fatsoeneren..
Alleen ben ik niet de enige met dorst..ik zit onder de muggenbulten..
Gek die tegenstellingen dan in Apeldoornse huizen... hier in noord is het met 28,5 nog bloedjeheetquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:28 schreef AverageJoe het volgende:
Uiteraard is het hier in Apeldoorn ook nog heerlijk warm buiten. In mijn huis is het koud, zelfs zo koud dat ik neigingen heb om de kachel aan te zetten, maar dat slaapt straks wel lekker.
Maar als ik het goed lees, morgenochtend al buiigheid op de planning?
Ja dat is inderdaad wel maf. Ik woon in de maten, in een appartementencomplex uit de jaren 70. Precies op een hoek, met mijn tuin op het noordoosten en beschut door bomen. Het is in mijn woning altijd fris, mits ik de deuren en ramen goed gesloten houd op warme dagen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:30 schreef CWAV het volgende:
[..]
Gek die tegenstellingen dan in Apeldoornse huizen... hier in noord is het met 28,5 nog bloedjeheet
Ach ja. Hier is het inmiddels akelig warm aan het worden in huis en bij mijn ouders een paar kilometer verderop lijkt het koud in huis als je van buiten komt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:33 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad wel maf. Ik woon in de maten, in een appartementencomplex uit de jaren 70. Precies op een hoek, met mijn tuin op het noordoosten en beschut door bomen. Het is in mijn woning altijd fris, mits ik de deuren en ramen goed gesloten houd op warme dagen.
Ziet er niet naar uit. Ben 17, over 4 dagen jarig, mag pas dan zelfstandig rijdenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:33 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad wel maf. Ik woon in de maten, in een appartementencomplex uit de jaren 70. Precies op een hoek, met mijn tuin op het noordoosten en beschut door bomen. Het is in mijn woning altijd fris, mits ik de deuren en ramen goed gesloten houd op warme dagen.
Ik ben benieuwd naar het onweer wat we morgen hopelijk goed gaan krijgen. Jij gaat chasen?
We hebben volgens mij een beetje de pech met de hoge ligging van Apeldoorn, de ijssel bij Deventer en de rivieren bij Arnhem en Nijmegen. Het meest mooie werk trekt meestal door naar Duitsland of mist Apeldoorn op een haartje.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:37 schreef CWAV het volgende:
[..]
Ziet er niet naar uit. Ben 17, over 4 dagen jarig, mag pas dan zelfstandig rijdenDus zou nu evt naar de hei moeten 's avonds maar echt megafantastisch ziet het hier ook niet uit. Verder ben ik ook actief in de ontwikkelsectie & de redactie van een door vrijwilligers gerunde weersite dus daar houd ik de boel ook voor in de gaten
al met al drukke dagen dus
Dat is typisch telegraaftaal.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:41 schreef humorduck28 het volgende:
de telegraaf heeft het al over een superstorm... ? of is dat weer typische telegraaftaal?
Ok... dank u. Ik heb mezelf dus al een vraag met een antwoord erin gegeven. Maar misschien dat jullie het toch konden 'bevestigen' .quote:
Telegraaf slaat echt nergens op. Superstormquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:41 schreef humorduck28 het volgende:
de telegraaf heeft het al over een superstorm... ? of is dat weer typische telegraaftaal?
Uiteraardquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:41 schreef humorduck28 het volgende:
de telegrafie heeft het al over een superstorm... ? of is dat weer typische telegraaftaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |