abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127942427
Dit topic is een vervolg op:
- NWS / Examens gelekt: Inspectie onderzoekt fraude
- NWS / Examens gelekt: Inspectie onderzoekt fraude #2

Laatste nieuws:

quote:
Eindexamens blijven geldig - in totaal 24 examens gestolen
Leerlingen van buiten de Rotterdamse school Ibn Ghaldoun hoeven de gestolen examens niet opnieuw te doen. Dat meldt de onderwijsinspectie vanavond. De eindexamenuitslagen van alle vmbo-, havo- en vwo-eindexamenkandidaten worden morgen gewoon bekendgemaakt. Wel laat de inspectie weten de resultaten van alle eindexamens nader te onderzoeken. Dit moet er toe leiden dat de waarde van de diploma's 'boven elke verdenking verheven' is.

Staatssecretaris Sander Dekker gaf vanavond een verklaring in Den Haag waarin hij bekend maakte dat alle eindexamens die zijn gestolen alleen op de Rotterdamse school opnieuw moeten worden gemaakt tussen 19 en 21 juni. De diefstal van het examen Frans voor het vwo lekte al voor het afnemen uit, waarop landelijk een alternatief examen werd afgenomen.

Vandaag is gebleken dat er negen examens meer gestolen zijn dan de vijftien die al bekend waren. Het gaat om de volgende negen examens: Engels van zowel het vmbo als het vwo, het havo-examen economie en van het vwo verder de vakken Nederlands, wiskunde-b, natuurkunde, geschiedenis en aardrijkskunde.

Daarnaast meldt Dekker dat een nog onbekend aantal examens is doorverkocht door leerlingen van de Ibn Ghaldoun school. Drie mensen worden er momenteel van verdacht bijna alle vwo-examens te hebben doorverkocht. Daar wordt nog onderzoek naar gedaan.
Bron/compleet bericht: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)dexamens-uitgesteld/

quote:
OM: examens mogelijk verkocht aan Brabantse scholieren
Het lijkt erop dat in ieder geval aan scholieren in Brabant gestolen examens zijn verkocht, aldus een woordvoerder van het Openbaar Ministerie vanavond. Hij kon nog niet zeggen om hoeveel en welke examens het gaat en bij hoeveel leerlingen die zijn terechtgekomen.

Omroep Brabant meldt dat meerdere examens zijn verkocht aan leerlingen van Brabantse scholen. De woordvoerder van het OM geeft tegenover nieuwsdienst Novum aan dat dat wat sterk is uitgedrukt: "We weten nog niet of we in meervoud moeten spreken. Over de omvang is niets duidelijk. We hebben vooralsnog eigenlijk alleen nog sterke indicaties."
Bron/compleet bericht: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)rabantse-scholieren/

quote:
Al eerder fraude op Ibn Ghaldoun
Op het Ibn Ghaldoun is ook al in 2010 fraude gepleegd met examens. Twee leraren van de islamitische scholengemeenschap verbeterden examens voordat die naar de tweede corrector gingen.

Rector Bart Renders maakte de eerdere fraude op het Ibn Ghaldoun gisteravond bekend bij Knevel & Van den Brink. De twee frauderende leraren zijn na het incident ontslagen.

Renders zei dat de fraude losstaat van wat er nu op de school speelt. Hij is er "nagenoeg voor honderd procent" zeker van dat er sindsdien geen sjoemelende leraren zijn geweest op het Ibn Ghaldoun.

Volgens Renders ligt de school altijd onder een vergrootglas als er iets gebeurt, omdat het een islamitische school is. Het komt volgens hem elk jaar wel voor dat leraren examens van leerlingen verbeteren, maar dat wordt nooit bekendgemaakt, zei hij.

De Rotterdamse school heeft nog geen idee hoe de diefstal van de 24 examens heeft kunnen gebeuren. De politie heeft de school nog niets verteld over haar onderzoek. Het zou volgens Renders kunnen dat de dieven via een dakraam van een andere ruimte toegang verschaften tot de afgesloten kamer waar de examens lagen.

Mogelijk sloegen de dieven in de meivakantie hun slag. De examens waren voor die tijd al geleverd en de examens startten na de vakantie.
Bron/compleet bericht: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)lsnog-examenuitslag/

Het laatste woord hierover is nog lang niet gezegd, vandaar een derde deel....
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:58:01 #2
198365 Morendo
The Real Deal
pi_127942712
quote:
Volgens Renders ligt de school altijd onder een vergrootglas als er iets gebeurt, omdat het een islamitische school is. Het komt volgens hem elk jaar wel voor dat leraren examens van leerlingen verbeteren, maar dat wordt nooit bekendgemaakt, zei hij.
Dat in de slachtofferrol kruipen blijft epic! _O_
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_127942731
Het doet mij iig deugd dat de mensen hier bij een vervelende camerman , of vervelende mensen in het algemeen,altijd netjes blijven en nooit even een duw zouden geven.
pi_127942766
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:58 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat in de slachtofferrol kruipen blijft epic! _O_
Dat klopt toch ook ? De focus ligt enorm op de islamitische signatuur van de school. In andere gevallen kan er wel objectief aan berichtgeving worden gedaan. Dan heet het gewoon mismanagement of een falend bestuur.
pi_127942796
Je hoeft trouwens niet te antwoorden.
pi_127942847
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:59 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat klopt toch ook ? De focus ligt enorm op de islamitische signatuur van de school. In andere gevallen kan er wel objectief aan berichtgeving worden gedaan. Dan heet het gewoon mismanagement of een falend bestuur.
Nee, dat klopt niet. Pas de laatste dagen is door een aantal rioolkrantjes de suggestie gedaan dat er een verband bestaat tussen de islamitische signatuur en de misstanden. Gevalletje slachtofferrol dus.
pi_127942854
quote:

[..]

De focus ligt niet op deze school omdat het islamitisch is, maar omdat de school structureel de boel belazerd, met als toppunt natuurlijk wel de examenfraude. Nog nooit is er eerder in Nederland op zo'n schaal gefraudeerd.

Vrij logisch dus dat deze school mediaaandacht krijgt.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 13:01:23 #8
198365 Morendo
The Real Deal
pi_127942856
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 13:00 schreef gelly het volgende:
Je hoeft trouwens niet te antwoorden.
Natuurlijk ben ik niet tot antwoorden verplicht. Ik ken mijn rechten.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_127944439
Opruimslotje
Nog een poging, voordat we het weer over de kruistochten gaan hebben.

26 examenfraudeurs meldden zich
quote:
De vijf leerlingen die hebben toegegeven dat ze examens vooraf hebben ingezien, komen niet van de Ibn Ghaldounschool. Op welke scholen ze wel zitten, wil de verenigde schoolbesturen niet zeggen.
bron

Is alweer oud nieuws (gisteren), maar hoop dat de rest zich ook gaat melden zodat de leerlingen die hier part nog deel aan hebben niet door een paar idioten met scheve ogen aangekeken worden.

[ Bericht 52% gewijzigd door paddy op 18-06-2013 13:55:18 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 18 juni 2013 @ 14:05:07 #10
3542 Gia
User under construction
pi_127945561
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 13:41 schreef paddy het volgende:

bron

Is alweer oud nieuws (gisteren), maar hoop dat de rest zich ook gaat melden zodat de leerlingen die hier part nog deel aan hebben niet door een paar idioten met scheve ogen aangekeken worden.

Da's toch al te laat! Zou jij je melden?
pi_127946464
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Da's toch al te laat! Zou jij je melden?
Ik zou zoiets vroeger echt niet doen. Ook niet wanneer vriendinnen dit wel deden. Zou ze trouwens niet verraden, maar zou er niet aan meedoen. Ik had mijn vader in het schoolbestuur zitten en ben nooit de straf vergeten toen ik spijbelde. Met mijn vader denk je er dan niet eens aan om zoiets te ondernemen :')

Maar even heel veel fantasie gebruiken. Ja, ik denk wel dat ik mij aangaf, want wanneer ik het niet deed zou ik tot 30 jaar huisarrest hebben denk ik :P

Heb wel waardering voor de jeugd die zichzelf aangaf. Misschien in de hoop niet iedereen voor hun daden op te laten draaien?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 14:51:29 #12
3542 Gia
User under construction
pi_127947496
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:26 schreef paddy het volgende:

Ik zou zoiets vroeger echt niet doen. Ook niet wanneer vriendinnen dit wel deden. Zou ze trouwens niet verraden, maar zou er niet aan meedoen. Ik had mijn vader in het schoolbestuur zitten en ben nooit de straf vergeten toen ik spijbelde. Met mijn vader denk je er dan niet eens aan om zoiets te ondernemen :')

Maar even heel veel fantasie gebruiken. Ja, ik denk wel dat ik mij aangaf, want wanneer ik het niet deed zou ik tot 30 jaar huisarrest hebben denk ik :P

Heb wel waardering voor de jeugd die zichzelf aangaf. Misschien in de hoop niet iedereen voor hun daden op te laten draaien?
Ik geloof ook niet dat ik daar aan mee zou doen.
Mijn vader was ook behoorlijk streng.

Maar als ik het, vanwege groepsdruk, onder ogen had gehad? Ik weet het niet.
Aan de ene kant is het niet eerlijk als je dan zakt, omdat je wel goed geleerd hebt, aan de andere kant is er dan dat stemmetje.

Het is gewoon een nare zaak voor alle onschuldige examenkandidaten.

Mijn nichtje heeft morgen een her. Ze is al aangenomen op een opleiding in Maastricht. Dan moet je er toch niet aan denken dat ze haar hele examen over zou moeten doen.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 14:52:11 #13
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_127947519
quote:

[..]

Het feit dat het juist deze school betreft heeft niet zozeer met het islamitisch zijn te maken, als wel met het feit dat het Mediterraans-cultureel gezien wel past in het plaatje van corruptie, nepotisme en wat meer van dies zij.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_127947639
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:52 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Het feit dat het juist deze school betreft heeft niet zozeer met het islamitisch zijn te maken, als wel met het feit dat het Mediterraans-cultureel gezien wel past in het plaatje van corruptie, nepotisme en wat meer van dies zij.
Alleen al het feit dat scholen van andere signatuur te kampen hebben met dezelfde problemen lijkt je ietwat dwaze theorie onderuit te schoppen.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 14:55:19 #15
3647 B.R.Oekhoest
pi_127947668
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:54 schreef gelly het volgende:

[..]

Alleen al het feit dat scholen van andere signatuur te kampen hebben met dezelfde problemen lijkt je ietwat dwaze theorie onderuit te schoppen.
Welke andere scholen? Zo'n ongekende examenfraude is nog nooit voorgekomen. Los nog van alle andere misstanden in het verleden bij deze school.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_127947732
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:55 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Welke andere scholen?
Je blik beperkt zich enkel tot lopende zaken ?
pi_127947738
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:52 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

En er waren al eerdere incidenten waarvan sommige wel degelijk gerelateerd waren aan de islam, reizen naar Mekka bv.
pi_127947785
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Welke scholen dan ? Dit is nog nooit eerder voorgekomen op zulke schaal. En de ophef is niet alleen daarover, maar ook over de andere incidenten.
pi_127947810
quote:

[..]

In welk opzicht is er niet objectief aan berichtgeving gedaan? Dat wat nu bekend is, is toch gewoon hoe de vlag erbij hangt? Net zoals ook de beoordeling van deze school in een recent verleden een objectief feit is.

En waarom die signatuur een rol speelt? Simpel: op de islamitische scholen voor voortgezet onderwijs is het steevast een puinhoop; de onderwijskwaliteit is zwaar ondermaats. En dan speelt ook nog eens het gegeven dat er actief haat wordt gezaaid, omdat salafisten daar met de scepter zwaaien.
pi_127947852
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:58 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Simpel: op de islamitische scholen voor voortgezet onderwijs is het steevast een puinhoop;
Hoeveel zijn dat er ?
pi_127947864
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:59 schreef gelly het volgende:

[..]

Hoeveel zijn dat er ?
Te veel.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 14:59:56 #22
3647 B.R.Oekhoest
pi_127947883
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Geef eens concrete voorbeelden van scholen met vergelijkbare misstanden.
En nou niet beginnen over dat ene potloodje wat meester Suurd van de Gristelijke Bartje-Mavo in Roden wel eens stiekem in zijn zak stak om mee naar huis te nemen.
pi_127947958
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:59 schreef gelly het volgende:

[..]

Hoeveel zijn dat er ?
Twee, waarvan er eentje inmiddels niet meer bestaat, omdat het er zo'n puinhoop was en de bekostiging is stopgezet. In het linkse Amsterdam nog wel, dus ik ben alvast weer benieuwd hoe je dat met je struisvogelgedrag gaat rijmen.
pi_127948001
Ik ben heel erg benieuwd hoeveel examenkandidaten er in totaal op Ibn Galdoun zijn. Nog mooier als dat uitgesplitst is per schooltype.
pi_127948049
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:55 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Welke andere scholen? Zo'n ongekende examenfraude is nog nooit voorgekomen. Los nog van alle andere misstanden in het verleden bij deze school.
InHolland vond ik toch een stukje erger omdat daar de school het initiatief had genomen. Sinds scholen worden afgerekend op resultaten van leerlingen gaat het systeem fraude in de hand werken.

Overigens weet ik een oud geval waarin tentamens werden verkocht door de zoon van een leraar, het is niet nieuw en gebeurd overal. Examens jatten is wat lastiger (normaal gesproken) en komt alleen daardoor waarschijnlijk minder vaak voor.
pi_127948050
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:01 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Twee, waarvan er eentje inmiddels niet meer bestaat
Duidelijk. Dus alle islamitische middelbare scholen maken er een potje van. Alle 1.
pi_127948098
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Duidelijk. Dus alle islamitische middelbare scholen maken er een potje van. Alle 1.
Op dit moment gelukkig nog maar één. Hopelijk binnenkort NUL.
pi_127948100
quote:

[..]

Dat is dus wel een feit.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 15:06:11 #29
3647 B.R.Oekhoest
pi_127948111
quote:

[..]

Het is dat Antillanen geen eigen aparte levensbeschouwelijke zuil hebben, anders hadden we in Amsterdam ZO vast ook wel wat gevalletjes gehad.
pi_127948223
http://puu.sh/3iuEW.jpg

[ Bericht 20% gewijzigd door paddy op 18-06-2013 15:32:17 ]
pi_127949090
Kijk, of de school meer bij de hakken heeft gehad zal, maar ik begin een beetje moe te worden van dat doen alsof alleen een bepaalde groep hier schuldig aan zal maken. Even googelen brengt je zelf bij leraren http://213.197.232.81/bin(...)en-examenfraude.html

En ja, deze fraude mag best gevolgen hebben zoals ook
quote:
De Inspectie van het Onderwijs onderzoekt de kwestie. ,,We hopen dat dit geen consequenties heeft voor de leerlingen, maar de kans bestaat dat het examen ongeldig wordt verklaard'', zegt de rector
Dat hele islamietenverhaal boeit mij persoonlijk niet zo qua fraude met examens want blijkbaar heeft dat net zoveel te maken met achtergrond als dat je alle katholieken als kindermisbruikers weg kan zetten. Ook onzinnig

Die andere zaken zou je nog niet eens een school om hoeven sluiten maar bestuur en directeur vervangen. De school onder curatele zetten bijvoorbeeld.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 16:25:36 #32
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_127951224
quote:
PvdA doet oproep tot sluiten Ibn Ghaldoun

De PvdA in de Tweede Kamer roept het bestuur van de Rotterdamse scholengemeeschap Ibn Ghaldoun op om de school te sluiten.

Dat zegt PvdA-Kamerlid Tanja Jadnanansing tegen NU.nl.

Eerder zei ze te willen wachten met conclusies tot de Onderwijsinspectie en het Openbaar Ministerie hun onderzoeken naar de school hadden afgerond.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 16:28:02 #33
3542 Gia
User under construction
pi_127951331
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:29 schreef paddy het volgende:

Die andere zaken zou je nog niet eens een school om hoeven sluiten maar bestuur en directeur vervangen. De school onder curatele zetten bijvoorbeeld.
Het is vaker een zooi op scholen in het bijzonder onderwijs, zoals hoofddoekjes niet toestaan, een Iederwijs school die onder de norm hangt, in dit geval de mekka-reisjes.

Naar mijn mening zou het beter zijn dat alle scholen openbare scholen zijn.
Wil je een school met een specifieke grondslag, dan financieren de ouders dit maar zelf. Verder geen CS voor deze scholen. Regel zelf maar dat je diploma hoog staat aangeschreven bij vervolgonderwijs en werkgevers.
pi_127951386
Krijg nou wat Meki; ik was in de veronderstelling dat je op trainingskamp was ofzo :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_127951395
Welkom terug zou ik zeggen *O*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 16:33:07 #36
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_127951770
Dus die mocro staat gewoon zń mening te verkondigen, wordt aangevallen door een cameraman en moet zich dan verdedigen tegen 3 kerels die een keer zo groot zijn.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 17:00:45 #38
3647 B.R.Oekhoest
pi_127952729
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 16:25 schreef Perrin het volgende:
De PvdA in de Tweede Kamer roept het bestuur van de Rotterdamse scholengemeeschap Ibn Ghaldoun op om de school te sluiten.

Dat zegt PvdA-Kamerlid Tanja Jadnanansing tegen NU.nl.

Eerder zei ze te willen wachten met conclusies tot de Onderwijsinspectie en het Openbaar Ministerie hun onderzoeken naar de school hadden afgerond.
Heeft hier iemand koffie op het toetsenbord laten vallen tijdens het typen van het bericht? Zo'n moeilijke naam is Tanja Jansen toch niet?
pi_127953428
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:00 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Heeft hier iemand koffie op het toetsenbord laten vallen tijdens het typen van het bericht? Zo'n moeilijke naam is Tanja Jansen toch niet?
DIe naam zit ook in de tweede kamer.
pi_127959029
Dank je wel
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 16:29 schreef vosss het volgende:
Welkom terug zou ik zeggen *O*
Dank je wel
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_127961406
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 18-06-2013 21:03:04 ]
pi_127962215
- klachten kunnen in het feedbacktopic -

[ Bericht 76% gewijzigd door sp3c op 18-06-2013 21:05:22 ]
pi_127962281
Huh alweer een paar posten van mij verwijderd? Zeker omdat ik iets zei over Marokkanen.. (wat gewoon waar is)
  Moderator dinsdag 18 juni 2013 @ 21:07:59 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_127962388
jaja zie de post boven je
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_127962474
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 18-06-2013 21:11:27 ]
  Moderator dinsdag 18 juni 2013 @ 21:11:03 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_127962516
ja blijf het gewoon terugplaatsen 8)7
  Moderator dinsdag 18 juni 2013 @ 21:11:34 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_127962535
gewoon terug ontopic }:|
pi_127962704
quote:
Hield de Ibn Ghaldoun-school bewust misstanden geheim? - Foto: ANP

De islamitische school Ibn Ghaldoun had al een dubieuze reputatie, maar de diefstal van examens ten koste van tienduizenden onschuldige leerlingen behoort definitief de deur dicht te doen.

'We zijn nog lang niet waar we willen zijn. Pas over een paar jaar kunnen we zeggen of het echt zo goed gaat.' Dat waren achteraf omineuze woorden van adjunct-directeur Ton Leinse, toen Elsevier anderhalf jaar geleden verbaasd vroeg hoe de vwo-afdeling in De beste scholen 2012 ineens tot de beste van het land kon behoren.

De uitslag van 2012 was gestoeld op gegevens van de Inspectie van het examenjaar 2010. Precies het jaar waarin Ibn Ghaldoun de sleutel van de examenkluis kwijtraakte.

Geheim

En nu vijftien eindexamens zijn gestolen, is de schade nauwelijks te overzien. Profiterende en gedupeerde medeleerlingen, en erger, tienduizenden onschuldige scholieren in het hele land. Examens moeten over, scholieren missen hun vakantie.

Vragen genoeg. Waarom kwam nooit naar buiten dat de sleutel weg was? Heeft de Inspectie wel adequaat gereageerd bij de uitslag van 2010? Hield de school willens en wetens misstanden geheim, of wist de directie echt van niks?

Lees ook:

'Examendief blijkt zoon docent Ibn Ghaldoun' Een van de verdachten van de diefstal van vijftien examens is de zoon van een docent natuurkunde.

Een van de verdachte leerlingen blijkt de zoon van een docent, dezelfde die nota bene directeur was toen de school van belastinggeld reisjes naar Mekka organiseerde. Waarom werkt die man daar nog?

Emancipatie

Al die vragen wachten op antwoord, en er komt vast meer. Vijf jaar geleden adviseerde de Rotterdamse wethouder Leonard Geluk (CDA) ouders hun kinderen van Ibn Ghaldoun te halen. Maar de school moest en zou nog een kans krijgen, want ook de islamitische bevolking had volgens de Grondwet recht op een eigen zuil ten behoeve van de emancipatie.

Fraude met eindexamens raakt het hart van Nederlandse, van westerse waarden: doe je best, haal goede cijfers en een diploma, en bemachtig daarna op eigen kracht een plek op de arbeidsmarkt.

Sluiting

Uitgerekend een islamitische school met een zo dubieus verleden maalt daar kennelijk niet om. De verdachte leerlingen voerden een guerrilla tegen de diplomamaatschappij, en dat onder de ogen van ouders en docenten.

Ibn Ghaldoun blijkt de vrijheid van onderwijs volgens de Nederlandse Grondwet niet waard, en verdient onmiddellijke sluiting. Te beginnen bij het afnemen van de examenlicentie.
pi_127962815
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:11 schreef sp3c het volgende:
ja blijf het gewoon terugplaatsen 8)7
Klopt ja, kan er nooit zo goed tegen als mij de mond wordt gesnoerd terwijl ik van mening ben dat er niks schokkends is aan wat ik zeg.. dan kan ik heel vervelend worden. Maar aangezien ik het allemaal niet zo serieus neem hier en inmiddels volwassen ben, laat ik het maar zo. :+
pi_127962841
Heel de klas wist ervan, van alle examens.

quote:
De fraudeurs verkochten de examens door aan hun klasgenootjes. Wie een examen kocht, kreeg het wachtwoord van een email-account waar een pdf van het betreffende examen was te downloaden.

In totaal is dit met 27 examens gebeurd. Nooit eerder werd op zulke grote schaal gefraudeerd.

Volgens Elsevier...

'Ibn Ghaldoun spot met Nederlandse waarden en moet worden gesloten'

Biecht

Twintig valsspelers van het Ibn Ghaldoun hebben hun zonden opgebiecht en mogen het examen opnieuw doen. Zeker zestien van hen zitten in 6 vwo.

De anderen doen havo. Zes fraudeurs zaten op andere scholen. Een van hen zat zelfs op een school in Utrecht.

Meer fraudeurs

Justitie vermoedt dat lang niet alle frauders zich hebben gemeld. Staatssecretaris van Onderwijs Sander Dekker (VVD) noemt dat niet verstandig.

'Leerlingen die voorinzage hebben gehad en zich niet tijdig hebben gemeld, lopen op korte en lange termijn het risico hun diploma alsnog te verliezen,' laat de staatssecretaris in een brief aan de Tweede Kamer weten.
pi_127962923
Als je fraude pleegt, moet je eigenlijk het recht verliezen om nog examen te doen dat jaar.
  Moderator dinsdag 18 juni 2013 @ 21:21:04 #52
249559 crew  Lavenderr
pi_127962984
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:19 schreef macca728 het volgende:
Als je fraude pleegt, moet je eigenlijk het recht verliezen om nog examen te doen dat jaar.
Vind ik ook.
Enfin, ze zullen wel zakken, want het blijkt wel dat je daar elk jaar overgaat met list en bedrog en niet door studeren.

Sluiten die school. Zo snel mogelijk.
pi_127963071
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:29 schreef paddy het volgende:
Kijk, of de school meer bij de hakken heeft gehad zal, maar ik begin een beetje moe te worden van dat doen alsof alleen een bepaalde groep hier schuldig aan zal maken. Even googelen brengt je zelf bij leraren http://213.197.232.81/bin(...)en-examenfraude.html

En ja, deze fraude mag best gevolgen hebben zoals ook

[..]

Dat hele islamietenverhaal boeit mij persoonlijk niet zo qua fraude met examens want blijkbaar heeft dat net zoveel te maken met achtergrond als dat je alle katholieken als kindermisbruikers weg kan zetten. Ook onzinnig

Er zijn meer gevallen bekend van examenfraude, net zoals er ook gevallen bekend zijn van examendiefstal, dan wel vroegtijdig lekken. Maar het zijn geïsoleerde incidenten die qua omvang totaal in het niet vallen bij de gebeurtenissen op Ibn Ghaldoun.

De onderwijskwaliteit op het eerder al gesloten Islamitisch College was belabberd. Dat was eerder op Ibn Ghaldoun ook het geval. Op beide scholen liepen / lopen leerkrachten rond die nauwelijks Nederlands kunnen. De voormalig directeur en vader van verdachte Anass B. is een voorbeeld; komt nauwelijks uit z'n woorden in het Nederlands. Ibn Ghaldoun is de plek waar terrorist Samir A. werd gekweekt. Wie de Facebook-pagina van Anass B. opzoekt, krijgt ook een ontluisterend beeld.

Lees anders ook nog even wat oud-leerling "Crapyshirts" zoal over de school had te melden:
NWS / Gestolen examens Ibn Ghaldoun, deel #3

Ligt alles aan de islam? Nee. Maar het was wel weer een islamitische school waar dit klimaat kon bestaan. Ik snap op mijn beurt niet waarom dat zo nodig moet worden afgedaan als irrelevant.
pi_127963072
quote:
Dat gaat toch ook gebeuren? Degenen die nu nog worden gepakt moeten het hele jaar overdoen
pi_127963089
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vind ik ook.
Enfin, ze zullen wel zakken, want het blijkt wel dat je daar elk jaar overgaat met list en bedrog en niet door studeren.

Sluiten die school. Zo snel mogelijk.
Ze kunnen beter die schoolonderzoeken eerder dit jaar ook onderzoeken, want als je daarvoor goede cijfers hebt gehaald, ga je geen examens stelen. Tenzij je weet dat je het anders niet ga halen natuurlijk.
pi_127963119
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:23 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Er zijn meer gevallen bekend van examenfraude, net zoals er ook gevallen bekend zijn van examendiefstal, dan wel vroegtijdig lekken. Maar het zijn geïsoleerde incidenten die qua omvang totaal in het niet vallen bij de gebeurtenissen op Ibn Ghaldoun.

De onderwijskwaliteit op het eerder al gesloten Islamitisch College was belabberd. Dat was eerder op Ibn Ghaldoun ook het geval. Op beide scholen liepen / lopen leerkrachten rond die nauwelijks Nederlands kunnen. De voormalig directeur en vader van verdachte Anass B. is een voorbeeld; komt nauwelijks uit z'n woorden in het Nederlands. Ibn Ghaldoun is de plek waar terrorist Samir A. werd gekweekt. Wie de Facebook-pagina van Anass B. opzoekt, krijgt ook een ontluisterend beeld.

Lees anders ook nog even wat oud-leerling "Crapyshirts" zoal over de school had te melden:
NWS / Gestolen examens Ibn Ghaldoun, deel #3

Ligt alles aan de islam? Nee. Maar het was wel weer een islamitische school waar dit klimaat kon bestaan. Ik snap op mijn beurt niet waarom dat zo nodig moet worden afgedaan als irrelevant.
Paar jaa terug is een koranschool in Brussel ook gesloten vanwege dezelfde reden.
pi_127963140
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:23 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat gaat toch ook gebeuren? Degenen die nu nog worden gepakt moeten het hele jaar overdoen
Niet die 20 leerlingen uit 1 klas. Die mogen gewoon examen doen.
  Moderator dinsdag 18 juni 2013 @ 21:24:47 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_127963141
quote:
imo verlies je het recht om uberhaupt nog examen te doen

of terugzetten naar jaar 1 ofzo
pi_127963322
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

Niet die 20 leerlingen uit 1 klas. Die mogen gewoon examen doen.
Kan ik wel mee leven.. Ze wilden de fraude in kaart brengen en dan moet daar iets tegenover staan.. net als bij een overloper van de maffia.. die krijgt ook bescherming in ruil.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

imo verlies je het recht om uberhaupt nog examen te doen

of terugzetten naar jaar 1 ofzo
Nee gaat me weer te ver, het hele jaar overdoen is een proportionele straf. Die school sluiten gaat de overheid niet lukken denk ik, gezien de wettelijke regels.
  Moderator dinsdag 18 juni 2013 @ 21:31:02 #60
249559 crew  Lavenderr
pi_127963448
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:28 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Kan ik wel mee leven.. Ze wilden de fraude in kaart brengen en dan moet daar iets tegenover staan.. net als bij een overloper van de maffia.. die krijgt ook bescherming in ruil.

[..]

Nee gaat me weer te ver, het hele jaar overdoen is een proportionele straf. Die school sluiten gaat de overheid niet lukken denk ik, gezien de wettelijke regels.
Waarom niet? Na bewezen fraude?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')