Sterker nog, in ie landen gaat het nog veel harder. En je kunt het correleren aan diverse zaken: suikerconsumptie, maar ook vlees, zout, vet, minder beweging. En zeer warschijnlijk is de oorzak ook een combinatie.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:32 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
[..]
Het is gewoon een welvaartsziekte. Je ziet nu ook dat landen die opkomen qua welvaart ook steeds dikker worden. Neem China, de chinezen hadden vroeger als stereotype dat zij enorm slank zijn echter is China, nu, in de race het land met de meesten obezen.
het is inderdaad waarschijnlijk een combinatie.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:33 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Sterker nog, in ie landen gaat het nog veel harder. En je kunt het correleren aan diverse zaken: suikerconsumptie, maar ook vlees, zout, vet, minder beweging. En zeer warschijnlijk is de oorzak ook een combinatie.
Dat is met name bij vloeibare calorieen, zowel vet als vloeibaar.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vond het wel interessant om te horen dat het eten van suiker de leptine-toevoer naar je hersenen verminderd of zelfs stopt waardoor je niet voelt dat je vol zit.
dit is geen kritiek hoor Spanky maar ik denk dat je vet als suiker bedoeld en heb je hier voor kennis van (door opleiding of iets dergelijks) of ben je net zoals ons "een Google-wetenschapper"?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:39 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat is met name bij vloeibare calorieen, zowel vet als vloeibaar.
Sinaasappelsap: voor een glas heb je wel 3 inaasappels nodig, maar na een glas kun je gemakkelijk nog een heel ontbijt op. Na 3 sinaasappels ben je wel klaar. bevat ongeveer evenveel calorieen, dezelfde suikers en smaken.
Dat zijn allemaal natuurlijke suikers. Misschien gebruik ik de verkeerde termen. Maar ik had het over toevoeging van suiker door de fabrikanten om een bepaalde product lekkerder te maken.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:26 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
De hele wereld is opgebouwd uit suikers: hout, bladeren, zetmeel, suiker, papier, afbreekbaar plastic... allemaal koolhydraten.
de grote vraag is nu: hoe is die verslaving tot stand gekomen en waarom zijn we niet allemaal verslaafd als we het zelfde voedsel etenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:49 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
Mensen met obesitas hebben gewoon een eetverslaving.
1. We eten meer en "onze" dieet is veranderd.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
de grote vraag is nu: hoe is die verslaving tot stand gekomen en waarom zijn we niet allemaal verslaafd als we het zelfde voedsel eten
Door het gebrek aan andere voedingsstoffen heb je bij het eten van suiker al snel de nijging om meer te blijven eten, terwijl dat nergens voor nodig is. Als je die zelf-controle hebt is er verder inderdaad weinig mis met een beetje suiker inderdaad.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:49 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal natuurlijke suikers. Misschien gebruik ik de verkeerde termen. Maar ik had het over toevoeging van suiker door de fabrikanten om een bepaalde product lekkerder te maken.
Dat suiker een dikmaker is vind ik ook onzin. Ken genoeg mensen die elke dag fast food eten en toch slank uitzien aka skinnyfat. Daar is maar een verklaring voor, ze eten niet meer dan het nodig is.
Mensen met obesitas hebben gewoon een eetverslaving.
Dit is een hele goede vraag en iets waar de wetenschap hard mee bezig is. Het echte probleem zit namelijk in onze hersenen en de manier waarop voedsel ons beloont. Beetje dezeldfde vraag als waarom de een die met drugs experimenteert echt niet zomaarverslaafd wordt en de ander compleet afglijdt.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
de grote vraag is nu: hoe is die verslaving tot stand gekomen en waarom zijn we niet allemaal verslaafd als we het zelfde voedsel eten
Verslaafd aan vet eten ? Vet vult juist goed en je blijft lang verzadigd. Verslaafd aan vet dat is grote onzin.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:31 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Verslaving aan calorierijk (dus zeer vet, vaak ook zoet en zout) eten. Niet speciaal suiker. Het is echt bullshit dat alleen suiker dit veroorzaakt. Maar morbide obese mensen vertonen wel dezelfde hersenpatronen als heroinejunkies zien bij een spuit als ze plaatjes van 'ongezond'voedsel.
Inderdaad, thanks.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:19 schreef Postbus100 het volgende:
Volgens mij is de Engelse titel "The man who made us fat"
Heerlijk, zo'n goede reactie zo vroeg in het topic. Mensen maken zichzelf dik door (overvloedig) meer te eten dan ze nodig hebben. Suiker de schuld geven is een zwaktebod.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:34 schreef Awesome_ het volgende:
Aankomen en afvallen is nog steeds een kwestie van kcals in = kcals out maar suiker zijn nou eenmaal 'hidden' in de zin dat de gemiddelde persoon totaal geen idee heeft van hun calorieconsumptie en door gebrek aan verzadiging van suikerrijk voedsel is het zo uit de hand gelopen.
Geshockeerd? Nee.
Teleurgesteld? Ja.
Eens, maar:quote:Op zondag 23 juni 2013 11:20 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Heerlijk, zo'n goede reactie zo vroeg in het topic. Mensen maken zichzelf dik door (overvloedig) meer te eten dan ze nodig hebben. Suiker de schuld geven is een zwaktebod.
Een kléin beetje rationeel blijven is echt niet zó moeilijk hoor.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Er zijn zelfs aanwijzingen dat suiker meer verslavend is dan cocaine...en dat zou mijn iets verbazen volgens mij
volgens mij is het voldoende aangetoond dat suiker verslavend is, mede in het filmpje wat hier gepost werdquote:Op zondag 23 juni 2013 13:26 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Een kléin beetje rationeel blijven is echt niet zó moeilijk hoor.
Kom op zeg, te veel suiker is niet goed voor je, en glucose-fructose is nog een stuk slechter, maar de alu-hoedjes mogen bij sommigen ook wel een paar wikkels dunner.
ik weet niet of je het ooit bekeken heb waar is zeker de moeite waard.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |