abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128038003
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:46 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Pffff, en zie je dat ook aan hem af? Oftewel: is hij dik? (sommige mensen presteren het om met deze hoeveelheden nog slank te blijven ook!)

Misschien moet je hem dan eens die documentaire laten zien. Vooral dat stukje met die scan: een redelijk goed uitziende vent heeft zelfs intern vet :o Je hoopt dan dat je zwager denkt: 'Hoe zou het bij mij dan wel niet zijn...' Maar sommige mensen zien het gewoon echt niet in... :N
Hij begint wel wat aan te komen maar is absoluut niet dik. En zo'n documentaire zou hij echt niet kijken, hij ziet gewoon geen probleem. Ik wel want na een paar maanden intensieve zorg voor mijn schoonvader, zijn wij tot de conclusie gekomen dat het zorgen voor mijn zwager ook wel eens op onze schouders terecht kan komen. Het is nou niet zo dat hij er wat aan zal doen als hij diabetes ofzo krijgt.

We zijn pas met het gezin op reis geweest. Op een cruise dus lunch en diner bestaat uit 4 of 5 gangen. Waar ik groente verschrikkelijk miste, ging mijn zwager altijd zonder te proeven uitgebreid met het zoutvaatje aan de gang. Hij liet zijn groente steevast liggen. De eerste dag voelde hij zich niet zo lekker. De tweede dag ook niet. Toen maakten wij een grapje over het afkicken van zijn suiker- en vetverslaving. Vanaf dat moment ontbeet hij met cola. Als we een keer van het schip afkonden rende hij naar de eerste beste winkel met red bull. Geloof me, deze man wil niet. En hij zal vast een uitzondering zijn.

Er zijn ook zat mensen die bewust een keuze maken. Vrienden van me werken 40 en 60 uur en hebben een baby. Something's gotta give dus deze nu al 'gezonde' (bij baby's heet fors gezond) knaap krijgt alleen eten uit potjes.
Spoilers!
pi_128038029
foutje
Spoilers!
pi_128038206
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:57 schreef SuperTinus het volgende:

[..]

Ja die mensen heb je ook, natuurlijk, en ik weet zelf ook dat gezonde producten goedkoper zijn en volop beschikbaar. Mensen zijn echter wel degelijk heel naïef. Laten we een ander voorbeeld nemen (want op mijn voorbeeld ga je niet in): Sojamelk. Dat drink je zelf ook, gaf je een paar posts hierboven aan.

Sojamelk wordt in Azië al honderden jaren gedronken en heeft daar allerlei gezonde effecten. Toen men dat in het westen hoorde, ontstond er vraag naar Sojamelk hier.

Het maken van Sojamelk is een of ander ouderwets fermenterend proces waarin de bonen worden gedroogd en geperst, kortom een lang, kostbaar en ouderwets proces om het te maken. Daar hadden westerse bedrijven (zoals unilever) geen zin in: immers het moest snel en goedkoop worden gemaakt. De melk die wij drinken is dan ook heel ander spul. Het zijn genetisch extreem gemodificeerde bonen die snel worden geperst tot een zwarte drab met een gore smaak. Dat vinden Westerse melkdrinkertjes niet aantrekkelijk, dus wordt er een lading witte kleurstof aan toegevoegd om het wit te laten lijken, en suiker zodat we het lekker vinden. Resultaat? "Sojamelk" die geen enkele goede eigenschap meer bevat die het origineel heeft, om maar te zwijgen over de vermeende vrouwelijke hormonen die erin zouden zitten.

Nu de vraag: Is het jouw schuld als consument, of die van de fabrikant? Ik ben met je eens dat het hele obesitas-probleem op kan worden gelost door consumenten zelf, door het maken van betere keuzes, maar je kunt niet ontkennen dat je wordt belazerd waar je bijstaat.
Dat verhaal heb ik nooit gehoord, oke ik heb het ook nooit naar gezocht, maar ik maal de bonen zelf en voeg wat water en honing toe.

En nee geen honing van supermarkt

Btw ik wil niet zeggen dat ik altijd gezond eet, want ook ik ga met mensen om die geen hippies zijn :p

[ Bericht 1% gewijzigd door dubbeltjeswasgeld op 20-06-2013 16:16:29 ]
  donderdag 20 juni 2013 @ 18:53:55 #79
375139 SuperTinus
I'm really happy for you
pi_128044789
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 16:05 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

Dat verhaal heb ik nooit gehoord, oke ik heb het ook nooit naar gezocht, maar ik maal de bonen zelf en voeg wat water en honing toe.

En nee geen honing van supermarkt

Btw ik wil niet zeggen dat ik altijd gezond eet, want ook ik ga met mensen om die geen hippies zijn :p
Snap ik, ik wil alleen maar aangeven dat iedereen, hoe slim ook, in de marketingmechanismes e.d. van de grote voedselproducenten loopt. Juist doordat er zoveel ongezond voedsel is (neem de grote hoeveelheden suiker), eten mensen het. Neemt niet weg dat ik je helemaal gelijk geef: mensen hebben voor 90% zelf in de hand wat ze eten.
And I'mma let you finish.
  donderdag 20 juni 2013 @ 19:02:39 #80
365231 Fera
Fire & Blood
pi_128045120
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:16 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

Naja, je onttrekt ook vocht uit fruit, groente en vlees etc. Je heb niets anders nodig tenzij je een keer iets ander wil drinken voor de smaak, en ik drink ook wel eens wat anders zoals groene thee en sojamelk, daar niet van.
Gisteren nog iemand gehad die van zijn stokkie ging omdat hij alleen maar en teveel water had gedronken. Een zoutoplossing deed wonderen. :P
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_128055956
Over producten met een onzinnige toevoeging van suiker gesproken: in de Maggi Kippenbouillonblokjes zit (als vierde ingrediënt op rij) glucosestroop. Tuurlijk heb je als consument altijd een keuze, maar op deze manier wordt het je wel heel erg moeilijk gemaakt...
Somebody that I used to know
  donderdag 20 juni 2013 @ 23:12:39 #82
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_128060083
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2013 22:10 schreef Postbus100 het volgende:
Over producten met een onzinnige toevoeging van suiker gesproken: in de Maggi Kippenbouillonblokjes zit (als vierde ingrediënt op rij) glucosestroop. Tuurlijk heb je als consument altijd een keuze, maar op deze manier wordt het je wel heel erg moeilijk gemaakt...
prachtig voorbeeld van verborgen suiker!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 20 juni 2013 @ 23:15:08 #83
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_128060224
quote:
6s.gif Op donderdag 20 juni 2013 19:02 schreef Fera het volgende:

[..]

Gisteren nog iemand gehad die van zijn stokkie ging omdat hij alleen maar en teveel water had gedronken. Een zoutoplossing deed wonderen. :P
ik heb zelf een intresse in ultra-running en tijdens de pre-race briefing van de Kepler Challenge werd ook gezegd door het medische team..."pas op voor te veel drinken!!"
kan even geen bron vinden maar te veel drinken is vaker een reden dat men uit valt tijdens ultra's dan te weinig drinken
pi_128061222
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:15 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik heb zelf een intresse in ultra-running en tijdens de pre-race briefing van de Kepler Challenge werd ook gezegd door het medische team..."pas op voor te veel drinken!!"
kan even geen bron vinden maar te veel drinken is vaker een reden dat men uit valt tijdens ultra's dan te weinig drinken
Bij sporten heb je wel suiker nodig en dan werkt alleen water averechts.
  donderdag 20 juni 2013 @ 23:36:23 #85
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_128061360
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:34 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

Bij sporten heb je wel suiker nodig en dan werkt water averechts.
siuker heb je niet perse odig, op een gegeven moment gaat een ultra over op het verbranden van eiwitten..daar trainen ze ook specifiek op
te veel water geeft vooral problemen bij het "uitspoelen" van electrolytes

maar nu maar weer on-topic

[ Bericht 7% gewijzigd door rechtsedirecte op 20-06-2013 23:53:15 ]
  donderdag 20 juni 2013 @ 23:54:48 #86
365231 Fera
Fire & Blood
pi_128062345
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:15 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Klopt. Mensen krijgen een ''dorstprikkel', een droge mond en gaan zweten en denken meteen dat er liters water bij moeten om te compenseren. Maar vaak hebben ze minder nodig dan ze denken. :Y
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:14:03 #87
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_128075000
quote:
3s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik vraag mij af of dit wel klopt trouwens...

http://www.sugarstacks.com/fruits.htm

Ik dacht dat er in fruit geen geraffineerde suiker zat?
Er zijn verschillende soorten suikers, de tafelsuiker/kristasuiker die wij "suiker" noemen is sacharose, opgebouwd uit glucose en fructose. In fruit zitten deze twee suikers in een bepaalde verhouding (afhankelijk van het type fruit), vaak iets meer fructose dan glucose, maar lang niet altijd. Het bevat dus dezelfde ingrediënten als geraffineerde suiker.

Het grote verschil tussen fruit en snoepgoed zijn de vezels, mineralen en vitaminen die er wel in fruit zitten, maar niet in iets anders.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:15:05 #88
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_128075042
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:59 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

Sorry, maar de meeste mensen weten dit wel hoor.
Pastasaus uit een pakje?
Goedkope ham bij de supermarkt?
Knakworstjes?
etc.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_128075712
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:14 schreef Tanin het volgende:

[..]

Er zijn verschillende soorten suikers, de tafelsuiker/kristasuiker die wij "suiker" noemen is sacharose, opgebouwd uit glucose en fructose. In fruit zitten deze twee suikers in een bepaalde verhouding (afhankelijk van het type fruit), vaak iets meer fructose dan glucose, maar lang niet altijd. Het bevat dus dezelfde ingrediënten als geraffineerde suiker.

Het grote verschil tussen fruit en snoepgoed zijn de vezels, mineralen en vitaminen die er wel in fruit zitten, maar niet in iets anders.
ja, wist ik wel hoor :P was een retorische vraag ofzoiets :+
  vrijdag 21 juni 2013 @ 22:11:49 #90
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128099637
Ik heb net de doumentaire gezien, heel interessant. Het viel me wel tegen dat het alleen ging over de obvious zaken waar suiker in zit en niet over bouillonblokjs, ham, knakworst, etc.

Weet iemand toevallig hoe deze serie in het Engels heet?
Er is aanstaande zondag nog een aflevering over grotere porties. Twee weken geleden was er een uitzending over erfelijkheid, hormonen, etc op eetgedrag. Lijkt me ook erg interessant.
Spoilers!
pi_128099970
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net de doumentaire gezien, heel interessant. Het viel me wel tegen dat het alleen ging over de obvious zaken waar suiker in zit en niet over bouillonblokjs, ham, knakworst, etc.

Weet iemand toevallig hoe deze serie in het Engels heet?
Er is aanstaande zondag nog een aflevering over grotere porties. Twee weken geleden was er een uitzending over erfelijkheid, hormonen, etc op eetgedrag. Lijkt me ook erg interessant.
Was het Food Hospital?
pi_128100034
Volgens mij is de Engelse titel "The man who made us fat"
Somebody that I used to know
pi_128100291
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Volgens mij worden bij alle producten, die niet direct uit de natuur kan komen, suikers toegevoegd.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 22:25:33 #94
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_128100292
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:19 schreef Postbus100 het volgende:
Volgens mij is de Engelse titel "The man who made us fat"
te vinden op You Tube
pi_128100298
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:38 schreef erikkll het volgende:
Tja. Die dikke vadsige mensen moeten gewoon minder vreten en meer sporten. Dat beetje glucose-fructose in plaats van suiker doet het hem ook niet.
Precies. De enige manier waarop suiker aantoonbaar een aandeel heeft in obesitas is dat het in vloeibare vorm (frisdrank) door het lichaam niet echt wordt opgemerkt. Dit heeft echter niet perse met de suiker te maken.

Verder is het toch echt een kwestie van calorieen input enuitgifte door werken/sporten etc.

Het aanbod van energidicht voedsel op plekken waar mensen amper weerstand kunnen bieden (saucijzenbroodjes als je trein te laat is oid) is een belangrijkere reden van overgewicht dan suiker wat mij betreft.

Was het maar zo simpel dat e één oorzaak was van overgeiwcht. Helaas, het is een complex. En laten we wel wezen; overgewicht is te correleren met allerlei zaken, onder andere ook te veel zittend wekren (en dus weinig bewegen). Als je daarbij dan ook nog eens teveel eet... tsja..

En ik moet eerlijk zeggen dat het meest kwalijk hierin misschien nog wel de hele marketing is. We worden op onze zwakste momenten gepakt, z ernstig dat we het bijna niet kunnen weerstaan. Ik vind dat een groter probleem dan de voedingsmiddelen zelf. Je kunt je eenvoudigweg niet de hele dag wapenen tegen een van de sterkste natuurlijke drangen die we hebben: voldoende eten...

Helaas heb ik ook geen oplossing, maar dat hele suikergelul vind ik onzin.
Whatever...
pi_128100349
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:25 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

Volgens mij worden bij alle producten, die niet direct uit de natuur kan komen, suikers toegevoegd.
De hele wereld is opgebouwd uit suikers: hout, bladeren, zetmeel, suiker, papier, afbreekbaar plastic... allemaal koolhydraten.
Whatever...
  vrijdag 21 juni 2013 @ 22:29:33 #97
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_128100497
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:25 schreef Spanky78 het volgende:

En ik moet eerlijk zeggen dat het meest kwalijk hierin misschien nog wel de hele marketing is. We worden op onze zwakste momenten gepakt, z ernstig dat we het bijna niet kunnen weerstaan. Ik vind dat een groter probleem dan de voedingsmiddelen zelf. Je kunt je eenvoudigweg niet de hele dag wapenen tegen een van de sterkste natuurlijke drangen die we hebben: voldoende eten...
hier heb je een goed punt... daar komt onze verslaving aan suiker bij dit deze zwakheid nog even aanwakkert en BINGO!
pi_128100570
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:29 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

hier heb je een goed punt... daar komt onze verslaving aan suiker bij dit deze zwakheid nog even aanwakkert en BINGO!
Verslaving aan calorierijk (dus zeer vet, vaak ook zoet en zout) eten. Niet speciaal suiker. Het is echt bullshit dat alleen suiker dit veroorzaakt. Maar morbide obese mensen vertonen wel dezelfde hersenpatronen als heroinejunkies zien bij een spuit als ze plaatjes van 'ongezond'voedsel.
Whatever...
pi_128100630
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:25 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Precies. De enige manier waarop suiker aantoonbaar een aandeel heeft in obesitas is dat het in vloeibare vorm (frisdrank) door het lichaam niet echt wordt opgemerkt. Dit heeft echter niet perse met de suiker te maken.

Verder is het toch echt een kwestie van calorieen input enuitgifte door werken/sporten etc.

Het aanbod van energidicht voedsel op plekken waar mensen amper weerstand kunnen bieden (saucijzenbroodjes als je trein te laat is oid) is een belangrijkere reden van overgewicht dan suiker wat mij betreft.

Was het maar zo simpel dat e één oorzaak was van overgeiwcht. Helaas, het is een complex. En laten we wel wezen; overgewicht is te correleren met allerlei zaken, onder andere ook te veel zittend wekren (en dus weinig bewegen). Als je daarbij dan ook nog eens teveel eet... tsja..

Helaas heb ik ook geen oplossing, maar dat hele suikergelul vind ik onzin.
Het is gewoon een welvaartsziekte. Je ziet nu ook dat landen die opkomen qua welvaart ook steeds dikker worden. Neem China, de chinezen hadden vroeger als stereotype dat zij enorm slank zijn echter is China, nu, in de race voor het land met de meeste obezen .
  vrijdag 21 juni 2013 @ 22:33:28 #100
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_128100665
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:31 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Verslaving aan calorierijk (dus zeer vet, vaak ook zoet en zout) eten. Niet speciaal suiker. Het is echt bullshit dat alleen suiker dit veroorzaakt. Maar morbide obese mensen vertonen wel dezelfde hersenpatronen als heroinejunkies zien bij een spuit als ze plaatjes van 'ongezond'voedsel.
Weet niet of het bullshit is... ik weet ook maar datgene wat bijna iedereen hier, die geen dokter is, leest op het internet
volgens mij is het ondertussen wel aangetoond dat suiker de" ik zit vol" -knop kan uitschakelen in onze hersenen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')