abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127966659
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:35 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

daar draait deze hele discussie nu juist om... we krijgen tegenwoordig zoveel "verborgen" suiker binnen dat heel veel mensen niet eens door hebben dat ze loze koolhydraten binnen krijgen.
Noem eens een voorbeeld
  dinsdag 18 juni 2013 @ 22:50:57 #52
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127967167
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:41 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

Noem eens een voorbeeld
er zijn produkten waar je eigenlijk geen suiker in verwacht maar het er wel in zit
ketchup bijv. bjina 1/4 suiker, die "gezonde" dressings over salades, vaak bomvol met suiker, blikgroenten (om de houdbaarheid te verlengen) veel ontbijt muesli's en cruesli's en dan natuurlijk de low-fat produkten, vaak vol met suiker
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_127967668
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:50 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

er zijn produkten waar je eigenlijk geen suiker in verwacht maar het er wel in zit
ketchup bijv. bjina 1/4 suiker, die "gezonde" dressings over salades, vaak bomvol met suiker, blikgroenten (om de houdbaarheid te verlengen) veel ontbijt muesli's en cruesli's en dan natuurlijk de low-fat produkten, vaak vol met suiker
Sorry, maar de meeste mensen weten dit wel hoor.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 23:00:55 #54
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127967741
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:59 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

wat lul je nu opeens slap? je wilde toch voorbeelden?
En je zult de mensen de kost moeten geven die dit helemaal niet weten....
pi_127967903
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:41 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

Noem eens een voorbeeld
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:59 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

Waarom vraag je het dan?
pi_127968099
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:00 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

wat lul je nu opeens slap? je wilde toch voorbeelden?
En je zult de mensen de kost moeten geven die dit helemaal niet weten....
Jij hebt het over verborgen suikers. Producten waarin je geen suikers verwacht.

De meeste mensen weten echt wel dat in Sauzen, gezoette ontbijtgranen, cornflakes en low fat snacks suikers zitten. Bovenstaande producten zijn sowieso niet gezond, niet dat ze direct schadelijk zijn voor je lichaam, maar ze hebben iig geen toegevoegde waarde voor het lichaam.

Als jij stelde dat in bijv vis bomvol suikers zat, jah, dan had je gelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door dubbeltjeswasgeld op 18-06-2013 23:14:10 ]
pi_127968217
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[..]

Waarom vraag je het dan?
Omdat ik me niet kan voorstellen dat er veel producten zijn waarvan je niet weet dat er noemenswaardige hoeveelheid 'verborgen' suikers inzit.
pi_127968274
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:11 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

Omdat ik me niet kan verstellen dat er veel producten zijn waarvan je niet weet dat er noemenswaardige hoeveelheid 'verborgen' suikers inzit.
Jij misschien niet, maar je vroeg er toch naar :+
  dinsdag 18 juni 2013 @ 23:19:41 #59
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127968599
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:11 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

Omdat ik me niet kan voorstellen dat er veel producten zijn waarvan je niet weet dat er noemenswaardige hoeveelheid 'verborgen' suikers inzit.
geloof me, de mensen die dit niet weet of "er zich niet om bekommerd" is groter dan je denk.
Hoe is het anders bijv. het succes van "fat free products" te verklaren? de consument wil bedondert worden.
Ik zelf leef bij de stelregel dat je alles kan eten als het maar met mate is.
Hoewel ik er wel op let dat ik genoeg "goede koolhydraten" binnen krijg ivm actief duursporten
pi_127969525
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:19 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

geloof me, de mensen die dit niet weet of "er zich niet om bekommerd" is groter dan je denk.
Hoe is het anders bijv. het succes van "fat free products" te verklaren? de consument wil bedondert worden.
Ik zelf leef bij de stelregel dat je alles kan eten als het maar met mate is.
Hoewel ik er wel op let dat ik genoeg "goede koolhydraten" binnen krijg ivm actief duursporten
Omdat de consumenten verslaafd zijn aan zulke producten.

Ze kopen fat-free-producten om de koop te rechtvaardigen.

Jij gaat mij niet vertellen dat er werkelijk mensen zijb die denken dat bijv. 0%-fat chips gezond is.

Iedereen ken het vb van een dikkerd die naar de mac gaat en enorm menu bestelt met een diet coke...
  dinsdag 18 juni 2013 @ 23:37:40 #61
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_127969610
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:35 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

Jij gaat mij niet vertellen dat er werkelijk mensen zijb die denken dat bijv. 0%-fat chips gezond is.

dat ga ik je wel vertellen.... echt, er zijn genoeg mensen die dit in ieder geval "willen denken"
Dat jij en ik nu een interesse hebben in datgene wat we eten betekent nog niet dat iedereen zo denkt
pi_127977659
Van 1 van de geïnterviewde artsen in het filmpje staat ook een ander bekend filmpje op youtube:

Een seminar waar hij dieper ingaat op het effect van suiker, met name fructose, op het lichaam. Met wetenschappelijke onderbouwing!
  woensdag 19 juni 2013 @ 12:28:27 #63
365231 Fera
Fire & Blood
pi_127982953
Toevallig zat ik gisteren TV te kijken en zag ik dat er nog steeds gepromoot wordt met dat ''0% vet" of "de helft minder vet dan gewone ...", terwijl vet als boosdoener toch allang achterhaald is? :')

Maar inderdaad, er is grote belangen bij consumenten op het verkeerde spoor zetten. Zo verlies je ook je vertrouwen in de mensheid. :{
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_128022811
quote:
6s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:28 schreef Fera het volgende:
Toevallig zat ik gisteren TV te kijken en zag ik dat er nog steeds gepromoot wordt met dat ''0% vet" of "de helft minder vet dan gewone ...", terwijl vet als boosdoener toch allang achterhaald is? :')

Maar inderdaad, er is grote belangen bij consumenten op het verkeerde spoor zetten. Zo verlies je ook je vertrouwen in de mensheid. :{
De consumenten zelf willen niet eens gezond leven.
pi_128024105
Tegenwoordig geven ze de kinderen 'gezonde' fruittdrankjes in pakjes mee naar school. In zo'n pakje zit dan liefst 200 á 300 calorieën met zeker 80 gram suiker.

Mensen weten niet meer wat gezond is en niet, nog zo'n voorbeeld, laatst zag ik iemand op Facebook die een foto had gepost met als tekst: "Lekker gezond" bezig. Op die foto stond een salade met dressing, een Vifit en een Coolbest. :')
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  donderdag 20 juni 2013 @ 09:54:12 #66
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_128024178
Gewoon water drinken en verse groenten eten, zie het probleem niet?

Als je veel Cola drinkt, word je dik. Dat lijkt mij logisch, dus wiens schuld is het? Je eigen. Niemand dwingt mensen om ongezonde troep te eten, je besluit zelf wat je koopt en consumeert.
Bay of Plenty
  donderdag 20 juni 2013 @ 10:00:45 #67
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_128024335
quote:
13s.gif Op donderdag 20 juni 2013 09:50 schreef Kerol het volgende:
Tegenwoordig geven ze de kinderen 'gezonde' fruittdrankjes in pakjes mee naar school. In zo'n pakje zit dan liefst 200 á 300 calorieën met zeker 80 gram suiker.

Mensen weten niet meer wat gezond is en niet, nog zo'n voorbeeld, laatst zag ik iemand op Facebook die een foto had gepost met als tekst: "Lekker gezond" bezig. Op die foto stond een salade met dressing, een Vifit en een Coolbest. :')
Dit is uiteraard wel weer belachelijk, dat dit in reclames als 'gezond' wordt neergezet. Daar mag wel iets aan gedaan worden want dat is natuurlijk één grote leugen.

Ondanks dat zouden ouders/volwassenen toch beter moeten weten, het is helemaal niet gezond en die zooi is nog duur ook. :') Niet te spreken over hoe druk ze er van worden, wat er weer in resulteert dat ze bestempeld worden met ADHD.

Een kind kan prima ADHD hebben, maar zet het dan eerst op een dieet en test het na een paar maanden opnieuw om te kijken of het werkelijk zo is.
Bay of Plenty
  donderdag 20 juni 2013 @ 12:30:46 #68
375139 SuperTinus
I'm really happy for you
pi_128029439
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:35 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

Omdat de consumenten verslaafd zijn aan zulke producten.

Ze kopen fat-free-producten om de koop te rechtvaardigen.

Iedereen ken het vb van een dikkerd die naar de mac gaat en enorm menu bestelt met een diet coke...
Dat ga ik je wel vertellen, maar light chips zijn niet waarop wordt gedoeld (ook al zijn light-producten een groot probleem).

Neem nou een zak tomatensoep van Unox. Mensen zijn opgegroeid met het idee van oma die in een grote pan roert en lekkere tomatensoep maakte, die ook nog gezond was. Dat klopte ook, want die generatie ouders trok zelf bouillon, deed onbewerkt vlees en verse groenten in de soep. Nu komt er een reclame voorbij van Unox, waarbij de soep wordt neergezet als "oudhollandse," gezonde soep van vroeger.
Gevolg? Iedereen eet het. Wat Unox niet vertelt is dat er haast geen tomaat aan te pas komt, de groenten zijn kapotgekookt (en dus geen vitaminen en mineralen meer bevatten), het vlees volgespoten met antibiotica en het geheel gekleurd is met kleurstof, op smaak gebracht met suiker, trans-vetten en veel te veel zout.

Heeft de industrie schuld? Ja, natuurlijk wel. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de duizenden dommere mensen, die werkelijk denken dat cola light gezond is.
And I'mma let you finish.
pi_128034547
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:30 schreef SuperTinus het volgende:

[..]

Dat ga ik je wel vertellen, maar light chips zijn niet waarop wordt gedoeld (ook al zijn light-producten een groot probleem).

Neem nou een zak tomatensoep van Unox. Mensen zijn opgegroeid met het idee van oma die in een grote pan roert en lekkere tomatensoep maakte, die ook nog gezond was. Dat klopte ook, want die generatie ouders trok zelf bouillon, deed onbewerkt vlees en verse groenten in de soep. Nu komt er een reclame voorbij van Unox, waarbij de soep wordt neergezet als "oudhollandse," gezonde soep van vroeger.
Gevolg? Iedereen eet het. Wat Unox niet vertelt is dat er haast geen tomaat aan te pas komt, de groenten zijn kapotgekookt (en dus geen vitaminen en mineralen meer bevatten), het vlees volgespoten met antibiotica en het geheel gekleurd is met kleurstof, op smaak gebracht met suiker, trans-vetten en veel te veel zout.

Heeft de industrie schuld? Ja, natuurlijk wel. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de duizenden dommere mensen, die werkelijk denken dat cola light gezond is.
Mensen zijn niet zo naief als jij denkt.Afgelopen jaren zijn de voedselfabrikanten vaak genoeg als kwaadaardigen bestempelt bij de consumenten. Dit topic is ook nav een programma op tv gecreerd en de massa kijkt tv.

Kant-en-klare-maaltijden zijn per definitie ongezond en is ook breed uitgemeten in de pers.

Daarnaast kiezen de consumenten echt zelf voor de 'ongezonde' producten. 'gezonde' producten zijn volop beschikbaar en vaak ook goedkoper.

Mensen willen gewoon lekker, snel en veel eten. Gezien de welvaart het toelaat, stoppen zij ook niet met het overmatig consumeren.

Btw, tegenwoordig word je raar opgekeken als je alleen water drinkt om je dorst te lessen en velen vinden dat je 'strenge' en 'onthoudbare' levensstijl leidt. Dit geeft al aan hoe verslaafd de consumenten zijn.
  donderdag 20 juni 2013 @ 15:02:04 #70
365231 Fera
Fire & Blood
pi_128035513
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 08:44 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

De consumenten zelf willen niet eens gezond leven.
Ze zitten er heus wel tussen hoor. Alleen die anti-fat campagnes zijn zo achterhaald. Ze moeten gewoon stoppen met mensen belazeren. Of mensen moet gewoon stoppen met belazerd worden ... Maar niet iedereen is even slim om zelf op onderzoek uit te gaan.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  donderdag 20 juni 2013 @ 15:05:18 #71
365231 Fera
Fire & Blood
pi_128035643
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:37 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

Mensen zijn niet zo naief als jij denkt.Afgelopen jaren zijn de voedselfabrikanten vaak genoeg als kwaadaardigen bestempelt bij de consumenten. Dit topic is ook nav een programma op tv gecreerd en de massa kijkt tv.

Kant-en-klare-maaltijden zijn per definitie ongezond en is ook breed uitgemeten in de pers.

Daarnaast kiezen de consumenten echt zelf voor de 'ongezonde' producten. 'gezonde' producten zijn volop beschikbaar en vaak ook goedkoper.

Mensen willen gewoon lekker, snel en veel eten. Gezien de welvaart het toelaat, stoppen zij ook niet met het overmatig consumeren.

Btw, tegenwoordig word je raar opgekeken als je alleen water drinkt om je dorst te lessen en velen vinden dat je 'strenge' en 'onthoudbare' levensstijl leidt. Dit geeft al aan hoe verslaafd de consumenten zijn.
Alleen water als dorstlesser is niet per definitie goed voor je. Gevolg is dat je veel natrium en kalium 'wegspoelt', als het ware. Af en toe iet anders dan water is dus niet zo heel verkeerd.

Maar verder heb je wel gelijk. Als je soms om een glas water vraagt word je aangekeken alsof je meteen op een streng dieet zit. :')
pi_128036090
quote:
6s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:05 schreef Fera het volgende:

[..]

Alleen water als dorstlesser is niet per definitie goed voor je. Gevolg is dat je veel natrium en kalium 'wegspoelt', als het ware. Af en toe iet anders dan water is dus niet zo heel verkeerd.

Maar verder heb je wel gelijk. Als je soms om een glas water vraagt word je aangekeken alsof je meteen op een streng dieet zit. :')
Naja, je onttrekt ook vocht uit fruit, groente en vlees etc. Je heb niets anders nodig tenzij je een keer iets ander wil drinken voor de smaak, en ik drink ook wel eens wat anders zoals groene thee en sojamelk, daar niet van.
pi_128036576
Even een voorbeeldje van hoe mensen denken. Mijn zwager is altijd ziek, zwak en misselijk. Hij blijft zeker 4-6 dagen per maand weg van zijn werk. Helaas werkt hij bij ons :') Hij eet alleen maar witbrood (als hij al ontbijt/luncht) en leeft op red bull en koffie. Hij kookt nooit. Hij eet 1 x in de week bij zijn moeder en dat is zijn enige gezonden maaltijd. Niet echt gezond imo want een enorme lap vlees, een paar aardappelen gedrenkt in jus van een half pakje Blue Band en tot moes gekookte groente. Daarnaast eet hij pizza, diepvriestosti's, diepvries broodjes hamburger en diepvries broodjes gezond. Allemaal afgemaakt met een berg saus waar ik 3 dagen mee kan bbq-en. En over die produkten zegt hij dan dat dat toch gezond is want het (oa pizza dus) bestaat uit brood, vlees en kaas en dat is toch gezond? Zo heel af en toe heeft hij trek in iets anders dan junkfood en dan neemt hij zo'n stoommaaltijd met boerenkool ofzo.

Mijn vriend en ik zijn al jaren bezig om hem het shit in --> shit out (haha :') ) principe in te laten zien. We proberen om het niet te doen want het is onze ergernis, hij ziet geen probleem.

We hebben het hier over een man van 36 trouwens. Die ook dagelijks drinkt en blowt.
Spoilers!
pi_128037346
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Even een voorbeeldje van hoe mensen denken. Mijn zwager is altijd ziek, zwak en misselijk.
Pffff, en zie je dat ook aan hem af? Oftewel: is hij dik? (sommige mensen presteren het om met deze hoeveelheden nog slank te blijven ook!)

Misschien moet je hem dan eens die documentaire laten zien. Vooral dat stukje met die scan: een redelijk goed uitziende vent heeft zelfs intern vet :o Je hoopt dan dat je zwager denkt: 'Hoe zou het bij mij dan wel niet zijn...' Maar sommige mensen zien het gewoon echt niet in... :N
Somebody that I used to know
  donderdag 20 juni 2013 @ 15:57:10 #75
375139 SuperTinus
I'm really happy for you
pi_128037850
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:37 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

Ja die mensen heb je ook, natuurlijk, en ik weet zelf ook dat gezonde producten goedkoper zijn en volop beschikbaar. Mensen zijn echter wel degelijk heel naïef. Laten we een ander voorbeeld nemen (want op mijn voorbeeld ga je niet in): Sojamelk. Dat drink je zelf ook, gaf je een paar posts hierboven aan.

Sojamelk wordt in Azië al honderden jaren gedronken en heeft daar allerlei gezonde effecten. Toen men dat in het westen hoorde, ontstond er vraag naar Sojamelk hier.

Het maken van Sojamelk is een of ander ouderwets fermenterend proces waarin de bonen worden gedroogd en geperst, kortom een lang, kostbaar en ouderwets proces om het te maken. Daar hadden westerse bedrijven (zoals unilever) geen zin in: immers het moest snel en goedkoop worden gemaakt. De melk die wij drinken is dan ook heel ander spul. Het zijn genetisch extreem gemodificeerde bonen die snel worden geperst tot een zwarte drab met een gore smaak. Dat vinden Westerse melkdrinkertjes niet aantrekkelijk, dus wordt er een lading witte kleurstof aan toegevoegd om het wit te laten lijken, en suiker zodat we het lekker vinden. Resultaat? "Sojamelk" die geen enkele goede eigenschap meer bevat die het origineel heeft, om maar te zwijgen over de vermeende vrouwelijke hormonen die erin zouden zitten.

Nu de vraag: Is het jouw schuld als consument, of die van de fabrikant? Ik ben met je eens dat het hele obesitas-probleem op kan worden gelost door consumenten zelf, door het maken van betere keuzes, maar je kunt niet ontkennen dat je wordt belazerd waar je bijstaat.
And I'mma let you finish.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')