Noem eens een voorbeeldquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:35 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
daar draait deze hele discussie nu juist om... we krijgen tegenwoordig zoveel "verborgen" suiker binnen dat heel veel mensen niet eens door hebben dat ze loze koolhydraten binnen krijgen.
er zijn produkten waar je eigenlijk geen suiker in verwacht maar het er wel in zitquote:
Sorry, maar de meeste mensen weten dit wel hoor.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:50 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
er zijn produkten waar je eigenlijk geen suiker in verwacht maar het er wel in zit
ketchup bijv. bjina 1/4 suiker, die "gezonde" dressings over salades, vaak bomvol met suiker, blikgroenten (om de houdbaarheid te verlengen) veel ontbijt muesli's en cruesli's en dan natuurlijk de low-fat produkten, vaak vol met suiker
wat lul je nu opeens slap? je wilde toch voorbeelden?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:59 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
[..]
Sorry, maar de meeste mensen weten dit wel hoor.
quote:
Waarom vraag je het dan?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:59 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
[..]
Sorry, maar de meeste mensen weten dit wel hoor.
Jij hebt het over verborgen suikers. Producten waarin je geen suikers verwacht.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:00 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
wat lul je nu opeens slap? je wilde toch voorbeelden?
En je zult de mensen de kost moeten geven die dit helemaal niet weten....
Omdat ik me niet kan voorstellen dat er veel producten zijn waarvan je niet weet dat er noemenswaardige hoeveelheid 'verborgen' suikers inzit.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
[..]
Waarom vraag je het dan?
Jij misschien niet, maar je vroeg er toch naarquote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:11 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
[..]
Omdat ik me niet kan verstellen dat er veel producten zijn waarvan je niet weet dat er noemenswaardige hoeveelheid 'verborgen' suikers inzit.
geloof me, de mensen die dit niet weet of "er zich niet om bekommerd" is groter dan je denk.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:11 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
[..]
Omdat ik me niet kan voorstellen dat er veel producten zijn waarvan je niet weet dat er noemenswaardige hoeveelheid 'verborgen' suikers inzit.
Omdat de consumenten verslaafd zijn aan zulke producten.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
geloof me, de mensen die dit niet weet of "er zich niet om bekommerd" is groter dan je denk.
Hoe is het anders bijv. het succes van "fat free products" te verklaren? de consument wil bedondert worden.
Ik zelf leef bij de stelregel dat je alles kan eten als het maar met mate is.
Hoewel ik er wel op let dat ik genoeg "goede koolhydraten" binnen krijg ivm actief duursporten
dat ga ik je wel vertellen.... echt, er zijn genoeg mensen die dit in ieder geval "willen denken"quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:35 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
Jij gaat mij niet vertellen dat er werkelijk mensen zijb die denken dat bijv. 0%-fat chips gezond is.
De consumenten zelf willen niet eens gezond leven.quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:28 schreef Fera het volgende:
Toevallig zat ik gisteren TV te kijken en zag ik dat er nog steeds gepromoot wordt met dat ''0% vet" of "de helft minder vet dan gewone ...", terwijl vet als boosdoener toch allang achterhaald is?
Maar inderdaad, er is grote belangen bij consumenten op het verkeerde spoor zetten. Zo verlies je ook je vertrouwen in de mensheid.
Dit is uiteraard wel weer belachelijk, dat dit in reclames als 'gezond' wordt neergezet. Daar mag wel iets aan gedaan worden want dat is natuurlijk één grote leugen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:50 schreef Kerol het volgende:
Tegenwoordig geven ze de kinderen 'gezonde' fruittdrankjes in pakjes mee naar school. In zo'n pakje zit dan liefst 200 á 300 calorieën met zeker 80 gram suiker.
Mensen weten niet meer wat gezond is en niet, nog zo'n voorbeeld, laatst zag ik iemand op Facebook die een foto had gepost met als tekst: "Lekker gezond" bezig. Op die foto stond een salade met dressing, een Vifit en een Coolbest.
Dat ga ik je wel vertellen, maar light chips zijn niet waarop wordt gedoeld (ook al zijn light-producten een groot probleem).quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:35 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
[..]
Omdat de consumenten verslaafd zijn aan zulke producten.
Ze kopen fat-free-producten om de koop te rechtvaardigen.
Jij gaat mij niet vertellen dat er werkelijk mensen zijb die denken dat bijv. 0%-fat chips gezond is.
Iedereen ken het vb van een dikkerd die naar de mac gaat en enorm menu bestelt met een diet coke...
Mensen zijn niet zo naief als jij denkt.Afgelopen jaren zijn de voedselfabrikanten vaak genoeg als kwaadaardigen bestempelt bij de consumenten. Dit topic is ook nav een programma op tv gecreerd en de massa kijkt tv.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:30 schreef SuperTinus het volgende:
[..]
Dat ga ik je wel vertellen, maar light chips zijn niet waarop wordt gedoeld (ook al zijn light-producten een groot probleem).
Neem nou een zak tomatensoep van Unox. Mensen zijn opgegroeid met het idee van oma die in een grote pan roert en lekkere tomatensoep maakte, die ook nog gezond was. Dat klopte ook, want die generatie ouders trok zelf bouillon, deed onbewerkt vlees en verse groenten in de soep. Nu komt er een reclame voorbij van Unox, waarbij de soep wordt neergezet als "oudhollandse," gezonde soep van vroeger.
Gevolg? Iedereen eet het. Wat Unox niet vertelt is dat er haast geen tomaat aan te pas komt, de groenten zijn kapotgekookt (en dus geen vitaminen en mineralen meer bevatten), het vlees volgespoten met antibiotica en het geheel gekleurd is met kleurstof, op smaak gebracht met suiker, trans-vetten en veel te veel zout.
Heeft de industrie schuld? Ja, natuurlijk wel. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de duizenden dommere mensen, die werkelijk denken dat cola light gezond is.
Ze zitten er heus wel tussen hoor. Alleen die anti-fat campagnes zijn zo achterhaald. Ze moeten gewoon stoppen met mensen belazeren. Of mensen moet gewoon stoppen met belazerd worden ... Maar niet iedereen is even slim om zelf op onderzoek uit te gaan.quote:Op donderdag 20 juni 2013 08:44 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
[..]
De consumenten zelf willen niet eens gezond leven.
Alleen water als dorstlesser is niet per definitie goed voor je. Gevolg is dat je veel natrium en kalium 'wegspoelt', als het ware. Af en toe iet anders dan water is dus niet zo heel verkeerd.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:37 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
[..]
Mensen zijn niet zo naief als jij denkt.Afgelopen jaren zijn de voedselfabrikanten vaak genoeg als kwaadaardigen bestempelt bij de consumenten. Dit topic is ook nav een programma op tv gecreerd en de massa kijkt tv.
Kant-en-klare-maaltijden zijn per definitie ongezond en is ook breed uitgemeten in de pers.
Daarnaast kiezen de consumenten echt zelf voor de 'ongezonde' producten. 'gezonde' producten zijn volop beschikbaar en vaak ook goedkoper.
Mensen willen gewoon lekker, snel en veel eten. Gezien de welvaart het toelaat, stoppen zij ook niet met het overmatig consumeren.
Btw, tegenwoordig word je raar opgekeken als je alleen water drinkt om je dorst te lessen en velen vinden dat je 'strenge' en 'onthoudbare' levensstijl leidt. Dit geeft al aan hoe verslaafd de consumenten zijn.
Naja, je onttrekt ook vocht uit fruit, groente en vlees etc. Je heb niets anders nodig tenzij je een keer iets ander wil drinken voor de smaak, en ik drink ook wel eens wat anders zoals groene thee en sojamelk, daar niet van.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:05 schreef Fera het volgende:
[..]
Alleen water als dorstlesser is niet per definitie goed voor je. Gevolg is dat je veel natrium en kalium 'wegspoelt', als het ware. Af en toe iet anders dan water is dus niet zo heel verkeerd.
Maar verder heb je wel gelijk. Als je soms om een glas water vraagt word je aangekeken alsof je meteen op een streng dieet zit.
Pffff, en zie je dat ook aan hem af? Oftewel: is hij dik? (sommige mensen presteren het om met deze hoeveelheden nog slank te blijven ook!)quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Even een voorbeeldje van hoe mensen denken. Mijn zwager is altijd ziek, zwak en misselijk.
Ja die mensen heb je ook, natuurlijk, en ik weet zelf ook dat gezonde producten goedkoper zijn en volop beschikbaar. Mensen zijn echter wel degelijk heel naïef. Laten we een ander voorbeeld nemen (want op mijn voorbeeld ga je niet in): Sojamelk. Dat drink je zelf ook, gaf je een paar posts hierboven aan.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:37 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
[..]
Mensen zijn niet zo naief als jij denkt.Afgelopen jaren zijn de voedselfabrikanten vaak genoeg als kwaadaardigen bestempelt bij de consumenten. Dit topic is ook nav een programma op tv gecreerd en de massa kijkt tv.
Kant-en-klare-maaltijden zijn per definitie ongezond en is ook breed uitgemeten in de pers.
Daarnaast kiezen de consumenten echt zelf voor de 'ongezonde' producten. 'gezonde' producten zijn volop beschikbaar en vaak ook goedkoper.
Mensen willen gewoon lekker, snel en veel eten. Gezien de welvaart het toelaat, stoppen zij ook niet met het overmatig consumeren.
Btw, tegenwoordig word je raar opgekeken als je alleen water drinkt om je dorst te lessen en velen vinden dat je 'strenge' en 'onthoudbare' levensstijl leidt. Dit geeft al aan hoe verslaafd de consumenten zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |