quote:Op maandag 17 juni 2013 14:20 schreef jatochneetoch het volgende:
Evolutie theorie is geen theorie meer, want bewezen.
De menigen zijn er nog steeds over verdeeld, vooral gelovigen trekken dit nog steeds in twijfel.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:20 schreef jatochneetoch het volgende:
http://christiananswersquote:Op maandag 17 juni 2013 14:40 schreef theguyver het volgende:
[..]
De menigen zijn er nog steeds over verdeeld, vooral gelovigen trekken dit nog steeds in twijfel.
http://christiananswers.net/q-aig/aig-c012.html
Die gelovigen kunnen vinden wat ze willen, maar de feiten liegen er niet om.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:40 schreef theguyver het volgende:
[..]
De menigen zijn er nog steeds over verdeeld, vooral gelovigen trekken dit nog steeds in twijfel.
Theorieën zijn bewezen... Anders is het geen theorie, maar slechts een idee.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:20 schreef jatochneetoch het volgende:
Hypothese, we houden het bij vaktaalquote:Op maandag 17 juni 2013 15:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Theorieën zijn bewezen... Anders is het geen theorie, maar slechts een idee.
Ja.quote:
Nee, de darwin theorie geeft aan dat we dezelfde voorouder hebben als de apen, dat is heel iets anders, zie het als een boom met aftakingen.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:54 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja.
De darwin theorie vind dat we van apen afstampen. Doen moeten apen ook een ziel hebben. sterk nog volgens die theorie moeten dan alle dieren een ziel hebben want we zijn allemaal hetzelfde.
Daar geloof ik niet zo in.
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEquote:Op maandag 17 juni 2013 15:54 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja.
De darwin theorie vind dat we van apen afstampen. Doen moeten apen ook een ziel hebben. sterk nog volgens die theorie moeten dan alle dieren een ziel hebben want we zijn allemaal hetzelfde.
En waarom, als mensen een ziel hebben hebben dieren die niet? Dat heb ik nou nooit begrepen eigenlijk.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:54 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja.
Zou wel kunnen maar god schiep toch alleen de mensen.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:19 schreef jogy het volgende:
[..]
En waarom, als mensen een ziel hebben hebben dieren die niet? Dat heb ik nou nooit begrepen eigenlijk.
Nee, lees Genesis nog maar eens aandachtig door.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:19 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Zou wel kunnen maar god schiep toch alleen de mensen.
Oh ok, je gebruikt de religie/bijbel als uitgangspunt voor de mogelijke realiteit van dingen. Als je het boek even los laat en kijkt naar de dieren zelf dan zie ik als enige echte verschil dat ze niet echt intelligent zijn of gewoon alleen geen duimen hebben waardoor ze zich technisch/maatschappelijk minder makkelijk kunnen ontwikkelen. Zelfbewustzijn bestaat ook in het dierenrijk trouwens, In ieder geval bij de dolfijnen en volgens mij ook bij de apen/gorilla's en wie weet bij wat nog meer. Het zou best arrogant zijn om aan te nemen dat de aardbol om de mensheid heen is geschapen en dat alles hier georganiseerd is door welke omnipotente supermacht dan ook om ons blij te maken. Maar dat denk ik dan weer.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:19 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Tribal, dat je christelijk bent begrijp ik , maar in welke hoek moet ik zoeken, welke stroming?quote:Op maandag 17 juni 2013 16:19 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ik ben ook rooms-katholiekquote:Op maandag 17 juni 2013 16:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
Tribal, dat je christelijk bent begrijp ik , maar in welke hoek moet ik zoeken, welke stroming?
Ben er wel benieuwd naar, ik ben rooms-katholiek opgevoed.
quote:Op maandag 17 juni 2013 16:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan ken je het scheppingsverhaal toch wel?
Ja good schiep de aarde in 7 dagenquote:Op maandag 17 juni 2013 16:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan ken je het scheppingsverhaal toch wel?
Eventjes heel snel in een samenvatting.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
Ja good schiep de aarde in 7 dagen
als allerlaaste schiep hij de mens. daarom is zondag rust dag.
Omdat je eerder dit schreef: 'Zou wel kunnen maar god schiep toch alleen de mensen'.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
De zwaartekrachttheorie is ook 'maar' een theorie. Toch zijn sommige theorieën een stuk waarschijnlijker dan andere...quote:
Tribal kan het sneller dan God.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:33 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Eventjes heel snel in een samenvatting.![]()
quote:Op maandag 17 juni 2013 16:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
nee bijna..quote:Op maandag 17 juni 2013 16:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
quote:Op maandag 17 juni 2013 16:34 schreef capricia het volgende:
[..]
De zwaartekrachttheorie is ook 'maar' een theorie. Toch zijn sommige theorieën een stuk waarschijnlijker dan andere...
Een zielquote:Op maandag 17 juni 2013 15:54 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja.
Katholieke kerk ontkent de evolutietheorie toch niet? De bijbel nemen ze ook niet letterlijk, in Rome was men zelfs blij met de big bang theorie.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:09 schreef theguyver het volgende:
[ afbeelding ]
Even verder de discussie die begon in een ander topic
evolutie
genisis
Emanationisme
Involutie
Even een 4 tal op een rijtje..
Wat is het idee volgens een aantal gelovigen, is de evulutie theorie, inderdaad maar een theorie en klopt het niet, het is ook tegenstrijdig als je inderdaad in de bijbel geloofd.
Ik ben zelf als katholiek opgevoed gedoopt etc, maar dit is toch wel een grote reden waarom ik er vanaf gestapt ben.
wat denken jullie?
Ik ken inderdaad in mijn hele omgeving niemand die de evolutietheorie ontkent (ook overwegend katholiek).quote:Op maandag 17 juni 2013 18:03 schreef meth1745 het volgende:
Katholieke kerk ontkent de evolutietheorie toch niet? De bijbel nemen ze ook niet letterlijk, in Rome was men zelfs blij met de big bang theorie.
Wat doet je überhaupt denken dat er zoiets als een ziel bestaatquote:Op maandag 17 juni 2013 15:54 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja.
Ik zou er geen geld op in zetten.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:42 schreef Manke het volgende:
Ik ben Christen en heb geen moeite met wetenschap, ze komen er wel achter dat het spirituele bestaat en dus God/Jezus ook.
Ik ook niet, het boeit me eigenlijk niet, "het koningkrijk van God zit in het hart (binnenin)".quote:
er staat een aantal gelovigen.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:03 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Katholieke kerk ontkent de evolutietheorie toch niet? De bijbel nemen ze ook niet letterlijk, in Rome was men zelfs blij met de big bang theorie.
Ik had het over "katholiek opgevoed gedoopt etc, maar dit is toch wel een grote reden waarom ik er vanaf gestapt ben."quote:Op maandag 17 juni 2013 18:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
er staat een aantal gelovigen.
niet alle
Net als zwaartekracht.quote:
Afstampen, brainwasted.. Je moet komiek worden, man:Dquote:Op maandag 17 juni 2013 15:54 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja.
wat jij gelooft is onbelangrijk.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:54 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja.
En de rooms katholieke kerk heeft geen enkele moeite met de evolutietheorie.quote:
God schiep de mens naar zijn evenbeeld.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
Jammer, fout. God schiep de aarde in zes dagen. En op de zesde dag heiligde hij de aarde na de mensheid zijn eerste gebod mee te geven "Weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de aarde, en onderwerpt haar, en hebt heerschappij over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt!".quote:Op maandag 17 juni 2013 16:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
in hoofdstuk 1 van genesis schiep hij de mens inderdaad als laatste maar in hoofdstuk twee wordt dit alweer tegengesproken. Dan ben je nog maar op bladzijde 11 en beginnen de fouten al.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:32 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Jammer, fout. God schiep de aarde in zes dagen. En op de zesde dag heiligde hij de aarde na de mensheid zijn eerste gebod mee te geven "Weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de aarde, en onderwerpt haar, en hebt heerschappij over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt!".
Lekkere katholiek ben je als dit verhaal niet eens kent.
Tja, de bijbel is door een comité geschreven. Je kunt verschillen vinden in de oude Testamenten als je kijkt naar bijbels van Katholieke, Orthodoxe en Protestantse kerken. En het nieuwe testament is helemaal een zooitje.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:39 schreef Pakspul het volgende:
[..]
in hoofdstuk 1 van genesis schiep hij de mens inderdaad als laatste maar in hoofdstuk twee wordt dit alweer tegengesproken. Dan ben je nog maar op bladzijde 11 en beginnen de fouten al.
Daarbij is het ook grappig dat atheïsten meestal de bijbel beter kennen dan de gros schijngelovigenquote:Op maandag 17 juni 2013 20:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is zo mooi om te zien dat gristenen die wat tegen Darwin hebben geen idee hebben wat een wetenschappelijke theorie is, geen idee hebben wat de evolutie theorie inhoud en waarom de neuk hebben ze specifiek wat tegen Darwin, maar niet tegen Einstein of Niels Bohr, om maar twee andere wetenschappers te noemen wier theorie niet strookt met de bijbel.
Ik vind het nog erger als men zich christen noemt maar niet eens het scheppingsverhaal goed gelezen heeft.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is zo mooi om te zien dat gristenen die wat tegen Darwin hebben geen idee hebben wat een wetenschappelijke theorie is, geen idee hebben wat de evolutie theorie inhoud en waarom de neuk hebben ze specifiek wat tegen Darwin, maar niet tegen Einstein of Niels Bohr, om maar twee andere wetenschappers te noemen wier theorie niet strookt met de bijbel.
Inderdaad, al die mensen die roepen dat evolutie "maar een theorie" is, snappen niet wat een theorie inhoudt. Wat dat betreft vond ik dit plaatje wel een leuke:quote:Op maandag 17 juni 2013 20:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Diezelfde gelovigen die wel uit de bijbel weten dan flikkers zondig zijn maar wel mengvezel dragen of varkensvlees etenquote:Op maandag 17 juni 2013 20:48 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Daarbij is het ook grappig dat atheïsten meestal de bijbel beter kennen dan de gros schijngelovigen
Dit. En daarnaast bestaan er momenteel letterlijk duizenden verschillende religieuze verhalen die de schepping, de diversiteit van het leven etc. etc. verklaren. Het Bijbelverhaal is daar slechts een van - maar toch zie ik Christenen nooit uitleggen waarom HUN verhaal beter is dan dat van de andere geloven. Het is altijd "evolutie is onzin want blabla, DUS Genesis !" - terwijl voor dat DUS geen enkel argument wordt gegeven.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:40 schreef ems. het volgende:
Zelfs als er geen reet klopt van het hele evolutie gebeuren heeft dat geen enkele invloed op de geloofwaardigheid van bijgeloof.
Ik snap ook nooit zo goed dat ze zo tegenover elkaar worden afgezet of dat gelovigen evolutie zien als de grote 'concurrent'.
Ik geloof wel in evolutie maar ik twijfel zeer aan de theorie van Darwin.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:04 schreef Dlocks het volgende:
[..]
God schiep de mens naar zijn evenbeeld.
Als evolutie niet zou bestaan, waar komen dan donkere, gele, witte mensen e.d. vandaan? Waar komen spleetogen vandaan?
Of geloof je wel in evolutie maar niet in de evolutie theorie van Darwin?
Als jij hem weet te falsificeren en met een betere komt win je een nobelprijs, dus, doe je bestquote:Op maandag 17 juni 2013 22:03 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ik geloof wel in evolutie maar ik twijfel zeer aan de theorie van Darwin.
Ja maar je mag niet anders denken dan de evolutietheorie. Het wordt je aangeleerd zo is het .quote:Op maandag 17 juni 2013 19:56 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
En de rooms katholieke kerk heeft geen enkele moeite met de evolutietheorie.
Het heeft geeneens moeite met het idee dat er mensen bestonden naast Adam en Eva nadat Adam en Eva uit het paradijs werden gegooid.
Als ik de katholieke apologie mag geloven tenminste
Dat laatste klopt, alsof men bang is voor geloof, maar evolutie theorie sluit God niet uit, God heeft het gewoon gewild zoals het is:)quote:Op maandag 17 juni 2013 22:13 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja maar je mag niet anders denken dan de evolutietheorie. Het wordt je aangeleerd zo is het .
Ik geloof niet meer zo in dingen die zo zijn volgens de wetenschappers. Want wetenschappers worden beïnvloed door de elite.
De Darwin theorie zorgt ook voor meer ongelovig wel is over nagedacht?
Dat mag best, maar kom met goede argumentenquote:Op maandag 17 juni 2013 22:13 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja maar je mag niet anders denken dan de evolutietheorie. Het wordt je aangeleerd zo is het .
Omdat?quote:Ik geloof niet meer zo in dingen die zo zijn volgens de wetenschappers.
Vast wel, maar vertel, hoe word quantumfysica of celbiologie daardoor niet valide?quote:Want wetenschappers worden beïnvloed door de elite.
En?quote:De Darwin theorie zorgt ook voor meer ongelovig wel is over nagedacht?
quote:Op maandag 17 juni 2013 20:53 schreef Grouch het volgende:
[..]
Dit. En daarnaast bestaan er momenteel letterlijk duizenden verschillende religieuze verhalen die de schepping, de diversiteit van het leven etc. etc. verklaren. Het Bijbelverhaal is daar slechts een van - maar toch zie ik Christenen nooit uitleggen waarom HUN verhaal beter is dan dat van de andere geloven. Het is altijd "evolutie is onzin want blabla, DUS Genesis !" - terwijl voor dat DUS geen enkel argument wordt gegeven.
quote:Op maandag 17 juni 2013 22:15 schreef Manke het volgende:
[..]
Dat laatste klopt, alsof men bang is voor geloof, maar evolutie theorie sluit God niet uit, God heeft het gewoon gewild zoals het is:)
Zelfde met alle natuurkundige verschijnselen.
Alsof de realiteit een tekenfilmwereld zou zijn als God bestaat.
Dat er meer ongelovig door de darwin theorie komen past wel mooi onze maatschappij.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:15 schreef Manke het volgende:
[..]
Dat laatste klopt, alsof men bang is voor geloof, maar evolutie theorie sluit God niet uit, God heeft het gewoon gewild zoals het is:)
Zelfde met alle natuurkundige verschijnselen.
Alsof de realiteit een tekenfilmwereld zou zijn als God bestaat.
Terwijl de bijbel precies het tegengestelde belooftquote:Op maandag 17 juni 2013 22:22 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat er meer ongelovig door de darwin theorie komen past wel mooi onze maatschappij.
Mensen zijn bang voor de dood.
Dus dan stappen minder snel uit het systeem (wakker) . Door dat mensen bang zijn voor de dood gaan ze meer consumeren aan eten,drinken, vakantie want ze willen alles zien en doe voor ze dood gaan. En ze werken dus extra hard voor hun pensioen.
niet iedereen is bang voor de doodquote:Op maandag 17 juni 2013 22:22 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat er meer ongelovig door de darwin theorie komen past wel mooi onze maatschappij.
Zoals in de VS waar het gros van de mensen gelovig schijnt te zijn.quote:Dus dan stappen minder snel uit het systeem (wakker) . Door dat mensen bang zijn voor de dood gaan ze meer consumeren aan eten,drinken, vakantie want ze willen alles zien en doe voor ze dood gaan. En ze werken dus extra hard voor hun pensioen.
gelovig zijn betekend niet dat je niet bang bent voor de dood. Je moet gelovig zijn in je hart en niet op papier.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:46 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
niet iedereen is bang voor de dood
[..]
Zoals in de VS waar het gros van de mensen gelovig schijnt te zijn.
de kerk zo'n, beetje iedere kerk maakt deel uit van "het systeem"
Daar is geen bijbel voor nodigquote:Op maandag 17 juni 2013 22:29 schreef Manke het volgende:
[..]
Terwijl de bijbel precies het tegengestelde belooft
zoals vrij van de angst voor de dood
Als je eenmaal gelovig bent wat maakt het dan uit of de Bijbel een letterlijke waarheid over probeert te brengen of een waarheid geschreven in een parabel, wie zegt dat een parabel niet waarder kan zijn dan een letterlijk verhaal.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:47 schreef tribalwars het volgende:
[..]
gelovig zijn betekend niet dat je niet bang bent voor de dood. Je moet gelovig zijn in je hart en niet op papier.
Inderdaad.quote:
Of het besef dat de dood niets is om bang voor te zijn, niet omdat het ergste al gebeurd is maar omdat het niets is.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Inderdaad.
Daar kunnen andere dingen in je leven voor zorgen, bijv de dood van een geliefde broer of kind waardoor je bij jezelf denkt: iets ergers dan dit gebeurt er niet dus waar zou ik nog bang voor zijn? Het ergste is al gebeurd.
Idd. Niets om bang voor te zijn. We gaan allemaal die weg. Uiteindelijk.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:01 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Of het besef dat de dood niets is om bang voor te zijn, niet omdat het ergste al gebeurd is maar omdat het niets is.
Vanuit mijn optiek zijn het juist gelovigen die bang zijn voor de dood. Of misschien bang voor het leven, het is maar net hoe je het bekijkt. Het zijn juist gelovigen die hun leven niet inrichten zoals ze zelf misschien zouden willen. Het zijn juist gelovigen die uit angst voor de hel bepaalde dingen niet of juist wel doen. Het zijn juist gelovigen die een gecontroleerd leven volgens een vast stramien leiden. Het zijn gelovigen die zich laten voorlezen hoe ze hun leven moeten inrichten. Kortom, het zijn juist gelovigen die in/volgens 'het systeem' leven.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:22 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dus dan stappen minder snel uit het systeem (wakker) . Door dat mensen bang zijn voor de dood gaan ze meer consumeren aan eten,drinken, vakantie want ze willen alles zien en doe voor ze dood gaan. En ze werken dus extra hard voor hun pensioen.
Wacht eens even, de Illuminati willen toch juist iets van 80% van de wereldbevolking uitmoorden? Wie gaat er dan werken? Wie gaat er dan consumeren? De Illuminati raken dan hun gehele afzetmarkt kwijt. Het zou dan veel logischer zijn dat het streven van de Illuminati is dat de bevolking nog eens met 10 miljard zou toenemen. Grotere afzetmarkt, meer geld, meer macht, meer slaven.quote:Door dat mensen bang zijn voor de dood gaan ze meer consumeren aan eten,drinken, vakantie want ze willen alles zien en doe voor ze dood gaan. En ze werken dus extra hard voor hun pensioen.
Er is geen enkele boom met onderin appels en bovenin perziken. Ik zeg maar watquote:Op maandag 17 juni 2013 16:04 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nee, de darwin theorie geeft aan dat we dezelfde voorouder hebben als de apen, dat is heel iets anders, zie het als een boom met aftakingen.
Zo zijn er ook verschillende rassen ontstaan, geel rood zwart bruin, of hadden adam en eva al deze huidskleuren door elkaar?
de huidskleur toont aan dat de mens zich aan zijn omgeving heeft aangepast, maar dat hij door zijn cultuur in zijn eigen evolutie ook een actieve rol speelt. De donkere huidskleur is evolutionair gezien voordelig geweest. Het biedt een betere bescherming tegen de zon dan een lichte huid. Daarom hebben mensen met een donkere huidskleur in gebieden waar de zon veel scheen een voordeel ten opzichte van mensen met een lichtere huidskleur. Hierdoor werd in de loop van de tijd een donkere huidskleur uiteindelijk een erfelijke eigenschap binnen een bepaalde bevolkingsgroep. Maar het is nadelig in die geografische gebieden waar het minder licht is. Vitamine D wordt in de huid gevormd onder invloed van zonlicht Een donkere huid maakt minder vitamine D aan. Een tekort kan de botvorming verstoren. In de VS bij de gekleurde inwoners bestaat er veelal een chronisch tekort aan vitamine D. Deze moet aangevuld worden door onder andere medicijnen, vitamine D-(ver)rijk(t) voedsel. Door achter de oorzaak van verschillende botziekten ten gevolge van vitamine D-deficiëntie te komen heeft de mens vele nadelige kanten van het hebben van een donkere huid kunnen oplossen. Wederom een culturele aanpassing met evolutionaire gevolgen: stabilisatie.
De invloed van de cultuur zien we vooral bij de genetische kenmerken de kleur van de ogen en bleke huidskleur. Bij een ander onderzoek onderzochten de wetenschappers intensief het menselijke genoom. Op meer dan 300 plaatsen in het erfelijke bezit zijn binnen een zeer korte tijd veranderingen opgetreden. Één van deze recente mutaties betreft de genen die bij de Noord-Europeanen een bleke huid en de blauwe ogen veroorzaken. Dat deze eigenschappen zich konden doorzetten heeft wellicht te maken gehad met de partnerkeuze: het werd wellicht als aantrekkelijk ervaren
tenzij je een andere verklaring voor hebt![]()
nee God maakte alles in 6 dagen en de 7e dag ging hij rustenquote:Op maandag 17 juni 2013 16:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
En de evolutietheorie zegt dat dat enigszins onmogelijk is tenzij je de natuur een handje helptquote:Op maandag 17 juni 2013 23:17 schreef new_moon het volgende:
[..]
Er is geen enkele boom met onderin appels en bovenin perziken. Ik zeg maar wat
en regeltjes zoals de drie-eenheidquote:Op maandag 17 juni 2013 23:15 schreef Manke het volgende:
NT is ff wat ouder dan de illuminati
Zie dode zee rollen of schrijfsels van justin martyr.
De katholieke kerk is inderdaad in handen van de illuminati / duivel, ze willen niks van de bijbel weten en hebben allemaal man made regeltjes bedacht en die hele maria onzin, volgens wat ik gelezen heb.
ja zo kan je het ook zien inderdaad.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:17 schreef new_moon het volgende:
[..]
als het mag van jullie, hoor.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
ja zo kan je het ook zien inderdaad.
Verantwoording naar jezelf in plaats van verantwoording naar een zogenaamde schepper.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:34 schreef new_moon het volgende:
[..]
als het mag van jullie, hoor.
evolutie is religie is opium voor het volk.
geen schepper, geen verantwoording. YOLO jeweetzelf.
Maar misschien dat perzikbomen vroeger niet bestonden en dat appelbomen onder invloed van klimaat op den duur perzikbomen zijn geworden. Bij wijze van spreken.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:17 schreef new_moon het volgende:
[..]
Misschien.. maar dan zouden er geen appelbomen meer zijn?quote:Op maandag 17 juni 2013 23:38 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Maar misschien dat perzikbomen vroeger niet bestonden en dat appelbomen onder invloed van klimaat op den duur perzikbomen zijn geworden. Bij wijze van spreken.
Maar dan is er zoiets als predestinatie en kan je niet echt geloven en gered zijn zonder dat God direct ingrijpt, nog steeds geen verantwoordingquote:Op maandag 17 juni 2013 23:34 schreef new_moon het volgende:
[..]
als het mag van jullie, hoor.
evolutie is religie is opium voor het volk.
geen schepper, geen verantwoording. YOLO jeweetzelf.
waarom niet als het zaad van de perzik boom terecht komt in een ander gebied heb je 2 gebieden met perziken, als dan in 1 van de gebieden door andere selectie druk de perziken veranderen in appels heb je en appels en perzikenquote:Op maandag 17 juni 2013 23:41 schreef new_moon het volgende:
[..]
Misschien.. maar dan zouden er geen appelbomen meer zijn?
Er zijn ook witte, zwarte en gele mensen. Dus onder invloed van (veranderende) klimaat kan er een vorm van evolutie ofwel aftakking ontstaan.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:41 schreef new_moon het volgende:
[..]
Misschien.. maar dan zouden er geen appelbomen meer zijn?
anders geloof jij dat je toevallig een perzik bent geworden, ik geloof dan liever dat ik als appel bedoeld ben.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:44 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
waarom niet als het zaad van de perzik boom terecht komt in een ander gebied heb je 2 gebieden met perziken, als dan in 1 van de gebieden door andere selectie druk de perziken veranderen in appels heb je en appels en perziken
wat heeft hoe je bedoeld bent te maken met evolutie?quote:Op maandag 17 juni 2013 23:54 schreef new_moon het volgende:
[..]
anders geloof jij lekker dat je toevallig een perzik bent geworden, ik geloof dan liever dat ik als appel bedoeld ben.
Evolutie is niet zomaar geloven in tegenstelling tot religie.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:54 schreef new_moon het volgende:
[..]
anders geloof jij lekker dat je toevallig een perzik bent geworden, ik geloof dan liever dat ik als appel bedoeld ben.
evolutie heeft niet echt een einddoel, als ik het goed begrijp.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:55 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
wat heeft hoe je bedoeld bent te maken met evolutie?
je kan bedoeld zijn als mens terwijl je voorouder een aap is
maar je bent en blijft duidelijk een aap
echt? ok. als jij het zegt!quote:Op maandag 17 juni 2013 23:55 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Evolutie is niet zomaar geloven in tegenstelling tot religie.
Als jij dat niet doet (ik weet namelijk niet zeker of je nu trolled of niet) is dat gewoon pure onwetendheid.quote:
Dat hangt er van af of je gelovig bent of nietquote:Op maandag 17 juni 2013 23:57 schreef new_moon het volgende:
[..]
evolutie heeft niet echt een einddoel, als ik het goed begrijp.
geen bedoeling. of wel?
het gaat om het voorbeeld he.
er groeien gewoon geen perziken aan een appelboom
En religie heeft geen een vorm van "evidence"quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:04 schreef new_moon het volgende:
• There is disagreement about hominid lineage because the “evidence” is meager and highly speculative.
Het enige verschil is dat wetenschap met bewijzen komt, en religie niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:09 schreef Blaadjes het volgende:
Geloof aanvallen met wetenschap heeft nooit zin. Het heet niet voor niets geloof. Andersom net zo.
Daarom ook geloof.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:11 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Het enige verschil is dat wetenschap met bewijzen komt, en religie niet.
Hmm, waarom quotte je mij hierbij ? De uitspraak dat het DAN in "als evolutie fout is DAN moet genesis waar zijn" alle onderbouwing mist omdat er nog duizenden andere geloven zijn lijkt mij weinig te maken hebben met "er zijn steeds meer ongelovigen door Darwin"quote:Op maandag 17 juni 2013 22:22 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
[..]
Tuurlijk wel - dan kon je nog steeds een ander geloof kiezen. Dat iets gebaseerd is op onweerlegbare feiten betekent nog altijd niet dat mensen het omarmen als ze het niet leuk vinden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:14 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Daarom ook geloof.
De mens met een vrije keuze daar gaat het uiteindelijk allemaal om. Mensen die de "juiste" keuze maken en mensen die de "verkeerde" maken.
Als de bijbel vol stond met onweerlegbare feiten zou er geen keuze meer zijn.
ja je hebt helemaal gelijk wetenschap is als waren ook een geloof voor niet gelovigen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:09 schreef Blaadjes het volgende:
Geloof aanvallen met wetenschap heeft nooit zin. Het heet niet voor niets geloof. Andersom net zo.
Iedereen kan met bewijzen komen ligt er maar aan of ze betrouwbaar zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:11 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Het enige verschil is dat wetenschap met bewijzen komt, en religie niet.
aangezien jij je twijfels hebt, zou ik wel graag weten waarom.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 08:48 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Iedereen kan met bewijzen komen ligt er maar aan of ze betrouwbaar zijn.
wetenschap zijn ook maar een groepje mensen bij elkaarquote:Op dinsdag 18 juni 2013 08:50 schreef theguyver het volgende:
[..]
aangezien jij je twijfels hebt, zou ik wel graag weten waarom.
bijbel als bron is maar een boek, als dat als bron gebruikt word.
is Spiderman ook echt![]()
[ afbeelding ]
Wauw, je kritische onderzoek heeft opgeleverd dat "Wetenschap zijn ook maar een groepje mensen bij elkaarquote:Op dinsdag 18 juni 2013 08:54 schreef tribalwars het volgende:
[..]
wetenschap zijn ook maar een groepje mensen bij elkaar
Dat klopt. Maar jij beweert dus dat Darwin is omgekocht of een fout gemaakt heeft. Kun je dat ook bewijzen?quote:Mensen maken ook fouten. of worden omgekocht.
hoe kan iemand omegkocht worden om een eigen publicatie?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 08:54 schreef tribalwars het volgende:
[..]
wetenschap zijn ook maar een groepje mensen bij elkaar
Mensen maken ook fouten. of worden omgekocht.
evolutie maar dat wil niet zeggen dat we van de apen komen. Daar lijken we niet eens op. We zijn niet in miljarden jaren gevormd dat geloof ik niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:00 schreef theguyver het volgende:
[..]
oke? dat is jou reden waarom je twijfel trekt aan Evolutie?
Ik neem aan dat jij blank bent? hoe komt het dat meisje tegen over mij getint is?
Again gisteren al uitgelegd we hebben dezelfde voorouder!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:01 schreef tribalwars het volgende:
[..]
evolutie maar dat wil niet zeggen dat we van de apen komen. Daar lijken we niet eens op. We zijn niet in miljarden jaren gevormd dat geloof ik niet.
Dat weet ik niet maar in ieder geval niet 4,6 miljard jaar.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:03 schreef theguyver het volgende:
[..]
Again gisteren al uitgelegd we hebben dezelfde voorouder!
Dus volgens jou is de aarde + - 5000 jaar oud?
Maar dat staat in dat boek, duuuuuusss dat klopt dus? wel of niet?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:04 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dat weet ik niet maar in ieder geval niet 4,6 miljard jaar.
Ik vind dat het klopt maar dat betekend niet dat jij het vind kloppen zo werkt het met alles.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:06 schreef theguyver het volgende:
[..]
Maar dat staat in dat boek, duuuuuusss dat klopt dus? wel of niet?
Waar in de evolutietheorie staat precies dat we van de apen afstammen?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:01 schreef tribalwars het volgende:
[..]
evolutie maar dat wil niet zeggen dat we van de apen komen. Daar lijken we niet eens op. We zijn niet in miljarden jaren gevormd dat geloof ik niet.
Staat erin staat in het biologie boeken die je op de middelbare school krijgt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:09 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Waar in de evolutietheorie staat precies dat we van de apen afstammen?
Als je net zo leest als je schrijft, snap ik dat jij dat eruithaalt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:10 schreef tribalwars het volgende:
Staat erin staat in het biologie boeken die je op de middelbare school krijgt.
Wat een onzin. Net als al je andere post, zonder bronnen roep je gewoon wat.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:10 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat ook de darwin theorie is.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat een onzin. Net als al je andere post, zonder bronnen roep je gewoon wat.
Dan heb je niet goed opgelet tijdens de les en je biologieboek niet goed doorgelezen. Apen en mensen hebben in het verleden waarschijnlijk een zelfde voorouder gehad, maar dat is iets anders dan dat we afstammen van de apen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:10 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Oh, je weet dus eigenlijk niet wat de theorie van Darwin inhoudt? Wat een verrassing.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:12 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat ook de darwin theorie is.
Daar betaal je toch belasting voor? Zodat Darwin in zijn diamanten zwembad kan dobberen?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:16 schreef Snapcount2 het volgende:
Oh, je weet dus eigenlijk niet wat de theorie van Darwin inhoudt? Wat een verrassing.
Wellicht moet jij leren geen aannames te makenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:12 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dat vind ik hetzelfde komt op hetzelfde neer.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:15 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed opgelet tijdens de les en je biologieboek niet goed doorgelezen. Apen en mensen hebben in het verleden waarschijnlijk een zelfde voorouder gehad, maar dat is iets anders dan dat we afstammen van de apen.
Leuk linkjes om te lezen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Human_Evolution
http://insects.ummz.lsa.umich.edu/pdfs/Alexander1990.pdf
oke?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:12 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ligt eraan of de mensen die incest willen het goed vinden als hun dat vinden mag het best. Maar ik vind het zelf persoonlijk niet kunnen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:18 schreef theguyver het volgende:
[..]
oke?
ehm, again incest? ik vroeg het gister al een keer wel of niet goed?
'The Quran further states that Allah created the sun, the moon, and the planets, each with their own individual courses or orbits. "It is He Who created the night and the day, and the sun and the moon; all (the celestial bodies) swim along, each in its rounded course" (21:33).'quote:Op dinsdag 18 juni 2013 02:30 schreef rakotto het volgende:
Mag dit hiertussen?![]()
http://islam.about.com/od/creation/a/creation.htm
Pagina 1 en 2.
Het gaat er niet om wat je vind, maar wat je aannemelijk kan makenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:18 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dat vind ik hetzelfde komt op hetzelfde neer.
persoonlijk niet? maar de bijbel staat er vol mee, Adam en Eva nakomelingen Noah etc etcquote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:19 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ligt eraan of de mensen die incest willen het goed vinden als hun dat vinden mag het best. Maar ik vind het zelf persoonlijk niet kunnen.
Een kind van 6, 8 of 12 kan daar wel zelf over beslissen?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:19 schreef tribalwars het volgende:
Ligt eraan of de mensen die incest willen het goed vinden als hun dat vinden mag het best. Maar ik vind het zelf persoonlijk niet kunnen.
Dus dan is de bijbel in een keer slecht.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:20 schreef theguyver het volgende:
[..]
persoonlijk niet? maar de bijbel staat er vol mee, Adam en Eva nakomelingen Noah etc etc
nee dat mogen alleen volwassen beslissen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Een kind van 6, 8 of 12 kan daar wel zelf over beslissen?
Maar mag de volwassen vader beslissen dat hij incest wil plegen met zijn dochter of zoon van 8?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:23 schreef tribalwars het volgende:
nee dat mogen alleen volwassen beslissen.
Kinderen mogen dat niet. Als je boven de 18 bent en je wilt allebij incest plegen dikke prima. Maar ik vind het niks .
nee dat mag niet. Dat mogen alleen volwassen onder elkaar.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar mag de volwassen vader beslissen dat hij incest wil plegen met zijn dochter of zoon van 8?
Het zijn de ouderen die weten dat ze dat niet mogen. Wat weet een klein kind nu van dit soort zaken?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:23 schreef tribalwars het volgende:
[..]
nee dat mogen alleen volwassen beslissen.
Kinderen mogen dat niet. Als je boven de 18 bent en je wilt allebij incest plegen dikke prima. Maar ik vind het niks .
Het gaat om de richtlijnen toch?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:22 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dus dan is de bijbel in een keer slecht.
Wel een makkelijk aanname voor jouw.
je hoeft ook niet elke zin letterlijk te nemen.
Dat snap ik. Ik bedoelde dan ook niet dat de mens dan niet meer zou kunnen kiezen maar dat geloven in de bijbel dan een heel ander uitgangspunt zou krijgen. Feiten ipv geloof.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 07:05 schreef Grouch het volgende:
[..]
Tuurlijk wel - dan kon je nog steeds een ander geloof kiezen. Dat iets gebaseerd is op onweerlegbare feiten betekent nog altijd niet dat mensen het omarmen als ze het niet leuk vinden.
Zie ook dit debat waar we nu inzitten
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het zijn de ouderen die weten dat ze dat niet mogen. Wat weet een klein kind nu van dit soort zaken?
En zullen we het weer over Darwin en Jezus hebben?
ja maar weet je hoe dat komt door dat er steeds in nieuwe bijbelvertaling komt. Ze passen steeds in stukje aan de bijbel aan. Ze willen de bijbel vol onzin zetten zodat nog meer mensen ongelovig worden. dat wordt allemaal uitgevoerd door de jezuitenorde in het vaticaan.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:27 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het gaat om de richtlijnen toch?
Dus... incest mag en slaven maken ook..
een vrouw mag niet spreken in het openbaar etc etc etc..
sorry maar dat soort dingen ... denk ik van naaaaaaaah
Tribal pleasequote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:30 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
ja maar weet je hoe dat komt door dat er steeds in nieuwe bijbelvertaling komt. Ze passen steeds in stukje aan de bijbel aan. Ze willen de bijbel vol onzin zetten zodat nog meer mensen ongelovig worden. dat wordt allemaal uitgevoerd door de jezuitenorde in het vaticaan.
het oude en nieuwe testament is niks mis mee. Maar het probleem is dat er steeds wat wordt aangepast. Incest is later vast ook in gezet.
Dit is een serieuze aannamen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tribal please
Ga je nu eerst wat meer verdiepen in een en ander voordat je er dit soort dingen uitgooit.
... sorry ik volg je niet?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:30 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
ja maar weet je hoe dat komt door dat er steeds in nieuwe bijbelvertaling komt. Ze passen steeds in stukje aan de bijbel aan. Ze willen de bijbel vol onzin zetten zodat nog meer mensen ongelovig worden. dat wordt allemaal uitgevoerd door de jezuitenorde in het vaticaan.
het oude en nieuwe testament is niks mis mee. Maar het probleem is dat er steeds wat wordt aangepast. Incest is later vast ook in gezet.
Kan best zijn.quote:
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:34 schreef theguyver het volgende:
[..]
... sorry ik volg je niet?
hebben we het nu over bijbel 2.0?
Ik heb het gewoon over de vertaling van het origineel, verhaal Adam en Eva.
slavernij:
(Leviticus 25:44) Slavernij is geen probleem zolang je de slaven bij andere volkeren vandaan haalt.
(Exodus 21:20-21) Afranselen is geoorloofd zolang er geen doden bij vallen.
(Exodus 21:2-5) Mannelijke Hebreeuwse slaven kunnen na 7 jaar dienst vrijkomen maar moeten daarbij een gruwelijk keuze maken tussen hun gezin of de vrijheid.
(Exodus 21:6) Kiest de slaaf voor zijn gezin dan wordt hij met zijn oor aan de deurpost gespijkerd om voor eens en voor altijd duidelijk te maken wie zijn meester is.
(Exodus 21:32) Als een slaaf wordt gedood moet zijn meester worden betaald.
vrouwen:
Leviticus 12:1-5: “…Wanneer een vrouw moeder wordt en een kind van het mannelijk geslacht baart, dan zal zij zeven dagen onrein zijn; als in de tijd van haar maandelijkse afzondering zal zij onrein zijn… …Drieëndertig dagen zal zij blijven in het reinigingsbloed…”
“…Indien zij echter een kind van het vrouwelijke geslacht baart, zal zij twee weken onrein zijn zoals in haar maandelijkse afzondering; zesenzestig dagen zal zij blijven in het reinigingsbloed…”
1 Korintiërs 14:33-36: “…Zoals in alle gemeenten der heiligen moeten de vrouwen in de gemeenten zwijgen; want het is haar niet vergund te spreken… en …want het staat lelijk voor een vrouw te spreken in de gemeente…”
1 Korintiërs 11:9-10: “…De man is immers niet geschapen om de vrouw, maar de vrouw om de man…”
Efeziërs 5:22-24 + 33: “…Vrouwen, weest aan uw man onderdanig als aan de Here, want de man is het hoofd van zijn vrouw… …Welnu, gelijk de gemeente onderdanig is aan Christus, zo ook de vrouw aan haar man, in alles…”
Leviticus 15:19-24: “…Wanneer een vrouw vloeit - namelijk de bloedvloeiing van haar lichaam (ongesteldheid) heeft – dan zal zij zeven dagen in haar maandelijkse onreinheid blijven, en ieder die haar aanraakt, zal onrein zijn tot de avond. Alles waarop zij in haar maandelijkse onreinheid ligt, zal onrein zijn, en alles waarop zij zit, zal onrein zijn. Ieder die haar bed aanraakt, zal zijn klederen wassen, zich in water baden en onrein zijn tot de avond. Indien hij iets aanraakt, dat zich op het bed of op het voorwerp waarop zij gezeten heeft, bevindt, dan zal hij onrein zijn tot de avond. Indien een man bij haar ligt, dan zal haar maandelijkse onreinheid op hem komen, en zeven dagen zal hij onrein zijn, en elk bed waarop hij ligt zal onrein zijn…”
1 Timoteüs 2:11-12: “…Een vrouw moet zich rustig, in alle onderdanigheid, laten onderrichten, maar ik sta niet toe, dat een vrouw onderricht geeft of gezag over de man heeft; zij moet zich rustig houden…”
Prediker 7:26: “…En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is, wier handen boeien zijn…”
Genesis 3:11-12: “…Hebt gij van de boom gegeten, waarvan Ik u verboden had te eten? Toen zeide de mens: De vrouw die Gij aan mijn zijde gesteld hebt, die heeft mij van de boom gegeven en toen heb ik gegeten…”
Sirach 25:13, 19, 24: “…Alle kwaadaardigheid desnoods, maar geen kwaadaardigheid van een vrouw!... …Alle kwaad valt in het niet bij het kwaad van een vrouw... …Bij een vrouw (Eva) is de zonde begonnen, door haar moeten wij allen sterven…”
Ja want de bijbel van nu is niet meer de orgineel bijbel van toen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:34 schreef theguyver het volgende:
[..]
... sorry ik volg je niet?
hebben we het nu over bijbel 2.0?
Ik heb het gewoon over de vertaling van het origineel, verhaal Adam en Eva.
slavernij:
(Leviticus 25:44) Slavernij is geen probleem zolang je de slaven bij andere volkeren vandaan haalt.
(Exodus 21:20-21) Afranselen is geoorloofd zolang er geen doden bij vallen.
(Exodus 21:2-5) Mannelijke Hebreeuwse slaven kunnen na 7 jaar dienst vrijkomen maar moeten daarbij een gruwelijk keuze maken tussen hun gezin of de vrijheid.
(Exodus 21:6) Kiest de slaaf voor zijn gezin dan wordt hij met zijn oor aan de deurpost gespijkerd om voor eens en voor altijd duidelijk te maken wie zijn meester is.
(Exodus 21:32) Als een slaaf wordt gedood moet zijn meester worden betaald.
vrouwen:
Leviticus 12:1-5: “…Wanneer een vrouw moeder wordt en een kind van het mannelijk geslacht baart, dan zal zij zeven dagen onrein zijn; als in de tijd van haar maandelijkse afzondering zal zij onrein zijn… …Drieëndertig dagen zal zij blijven in het reinigingsbloed…”
“…Indien zij echter een kind van het vrouwelijke geslacht baart, zal zij twee weken onrein zijn zoals in haar maandelijkse afzondering; zesenzestig dagen zal zij blijven in het reinigingsbloed…”
1 Korintiërs 14:33-36: “…Zoals in alle gemeenten der heiligen moeten de vrouwen in de gemeenten zwijgen; want het is haar niet vergund te spreken… en …want het staat lelijk voor een vrouw te spreken in de gemeente…”
1 Korintiërs 11:9-10: “…De man is immers niet geschapen om de vrouw, maar de vrouw om de man…”
Efeziërs 5:22-24 + 33: “…Vrouwen, weest aan uw man onderdanig als aan de Here, want de man is het hoofd van zijn vrouw… …Welnu, gelijk de gemeente onderdanig is aan Christus, zo ook de vrouw aan haar man, in alles…”
Leviticus 15:19-24: “…Wanneer een vrouw vloeit - namelijk de bloedvloeiing van haar lichaam (ongesteldheid) heeft – dan zal zij zeven dagen in haar maandelijkse onreinheid blijven, en ieder die haar aanraakt, zal onrein zijn tot de avond. Alles waarop zij in haar maandelijkse onreinheid ligt, zal onrein zijn, en alles waarop zij zit, zal onrein zijn. Ieder die haar bed aanraakt, zal zijn klederen wassen, zich in water baden en onrein zijn tot de avond. Indien hij iets aanraakt, dat zich op het bed of op het voorwerp waarop zij gezeten heeft, bevindt, dan zal hij onrein zijn tot de avond. Indien een man bij haar ligt, dan zal haar maandelijkse onreinheid op hem komen, en zeven dagen zal hij onrein zijn, en elk bed waarop hij ligt zal onrein zijn…”
1 Timoteüs 2:11-12: “…Een vrouw moet zich rustig, in alle onderdanigheid, laten onderrichten, maar ik sta niet toe, dat een vrouw onderricht geeft of gezag over de man heeft; zij moet zich rustig houden…”
Prediker 7:26: “…En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is, wier handen boeien zijn…”
Genesis 3:11-12: “…Hebt gij van de boom gegeten, waarvan Ik u verboden had te eten? Toen zeide de mens: De vrouw die Gij aan mijn zijde gesteld hebt, die heeft mij van de boom gegeven en toen heb ik gegeten…”
Sirach 25:13, 19, 24: “…Alle kwaadaardigheid desnoods, maar geen kwaadaardigheid van een vrouw!... …Alle kwaad valt in het niet bij het kwaad van een vrouw... …Bij een vrouw (Eva) is de zonde begonnen, door haar moeten wij allen sterven…”
In zijn geheime diamanten zwembad!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daar betaal je toch belasting voor? Zodat Darwin in zijn diamanten zwembad kan dobberen?
Dus bijbel 2.0 eigenlijk meer van de huidige tijd?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:36 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
Ja want de bijbel van nu is niet meer de orgineel bijbel van toen.
Er zijn in de loop van tijd allerlei dingen aangepast.
Je kunt er beter maar over heel lezen.
Ja eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:38 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dus bijbel 2.0 eigenlijk meer van de huidige tijd?
buddy christ
... ja maar wacht ff ga je nou je eigen geloof maken, door richtlijnen uit verschillende geloven, te gebruiken?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:40 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel.
Je kunt beter meedere helig boeken lezen (koran,thora,bijbel)
zodat je er nog een beter beeld van krijgt.
Jij moet eens een keer een schoolboek proberen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:40 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel.
Je kunt beter meedere helig boeken lezen (koran,thora,bijbel)
zodat je er nog een beter beeld van krijgt.
Nee, daar word je mee gehersenspoeld en zulks!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:30 schreef ems. het volgende:
[..]
Jij moet eens een keer een schoolboek proberen.
Ja, want de bijbel is de "voorganger" van de Koran. Er zullen waarschijnlijk veel dingen hetzelfde zijn en er zullen ook veel meer dingen anders zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
'The Quran further states that Allah created the sun, the moon, and the planets, each with their own individual courses or orbits. "It is He Who created the night and the day, and the sun and the moon; all (the celestial bodies) swim along, each in its rounded course" (21:33).'
Eigenlijk hetzelfde als wat in Genesis staat.
Daarom ook best interessant om beide geschriften te lezen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:40 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ja, want de bijbel is de "voorganger" van de Koran. Er zullen waarschijnlijk veel dingen hetzelfde zijn en er zullen ook veel meer dingen anders zijn.
Maar hoe verschilt de bijbel met koran in de link die ik gestuurd heb? Om eerlijk te zijn, ik heb de bijbel niet gelezen en ken alleen korte dingen zoals dat bijvorbeeld Eva dmv Adams rib is gemaakt oid?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daarom ook best interessant om beide geschriften te lezen.
Lees origin of species liever een keerquote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daarom ook best interessant om beide geschriften te lezen.
Ookquote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lees origin of species liever een keer
Ik denk dat het in wezen niet zoveel verschilt. Wat het scheppingsverhaal betreft dan. Alleen staat er in de Bijbel God en in de Koran Allah.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:26 schreef rakotto het volgende:
[..]
Maar hoe verschilt de bijbel met koran in de link die ik gestuurd heb? Om eerlijk te zijn, ik heb de bijbel niet gelezen en ken alleen korte dingen zoals dat bijvorbeeld Eva dmv Adams rib is gemaakt oid?
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:26 schreef rakotto het volgende:
[..]
Maar hoe verschilt de bijbel met koran in de link die ik gestuurd heb? Om eerlijk te zijn, ik heb de bijbel niet gelezen en ken alleen korte dingen zoals dat bijvorbeeld Eva dmv Adams rib is gemaakt oid?
"Spare" Ribs.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:38 schreef theguyver het volgende:
[..]daarom houden wij mannen van Spare ribs!
Misschien eens doen ja.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk dat het in wezen niet zoveel verschilt. Wat het scheppingsverhaal betreft dan. Alleen staat er in de Bijbel God en in de Koran Allah.
Je zou Genesis eens kunnen lezen als je geinteresseerd bent. Kun je de overeenkomsten zien.
samenvatting?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:38 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
WAARSCHUWING: kijk dit niet voor het slapen gaan, mindfuck elementen inbegrepen!!!
Ik kreeg dit laatst toegestuurd van een in god gelovende niet christen, complot denker, killuminati en anonymous kerel.
Deze vid geeft een heel ander beeld op de sprookjes van reuzen, atlantis, de evolutietheorie en (half)goden.
Dit is niet mijn denkbeeld, wel is het heel interessant dat mensen dit kunnen (be)denken. ^^
Jezus vs Darwin vs illuminati stuff......
Het lijkt offtopic, toch verschaft het wat alternatieve gegevens over zowel Jezus en Darwin.
Moet je zeker doen. Leuk om de verschillen te lezen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.★★★
Beide en dat je een soort supermens kan worden in verschillende fases door steeds weer terug te keren. Soort van boeddhisme iets. Dat moet dan de grote beelden van mensen in Egypte verklaren, die zaten dan in een hogere fase. Blablabla, verklaart de wereldwonderen, gemaakt door halfgoden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:55 schreef Manke het volgende:
[..]
samenvatting?
aliens of interdimensionale wezens zeker
door onze moderne maatschappij en al zijn invloeden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:20 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Een vraagje, waarom vallen Katholieken tegenwoordig af van hun geloof?
Kennis is lijkt me de grote boosdoener. Maar dat beperkt zich niet tot katholiekenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:20 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Een vraagje, waarom vallen Katholieken tegenwoordig af van hun geloof?
Zoals het wegvallen van repressie en toegang tot informatiequote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:26 schreef tribalwars het volgende:
[..]
door onze moderne maatschappij en al zijn invloeden.
Ja daarom vooral misleidende informatiequote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals het wegvallen van repressie en toegang tot informatie
Nee, verifieerbare en falsifieerbare informatiequote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:27 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja daarom vooral misleidende informatie
zoals?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, verifieerbare en falsifieerbare informatie
Welk geloof heeft wel een solide basis?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:06 schreef new_moon het volgende:
katholieke geloof heeft geen solide basis
ze doen maar al die ritueeltjes en dan zal het wel goed zijn
daarna lekker kopje koffie met een koekje
daag
tot volgende week
geldt voor alle geloven waarbij het alleen om het ritueel gaat
mensen vragen zich niet af wat ze doen
Geloven in jezelf is ook een geloof.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Welk geloof heeft wel een solide basis?
Het blijft toch altijd een 'geloof' ?
Geloof in jezelf zou de basis moeten zijn inderdaad. Daarbij is het voor mensen fijn om een tweede 'iets' te hebben waar ze zich aan vast kunnen houden (religie dus). Maar sommige mensen slaan er zo ver in door dat ze het geloof in zichzelf verliezen. Tsjah, dan maak je het leven voor jezelf onmogelijk.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:39 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
[..]
Geloven in jezelf is ook een geloof.
Religie is een instantie die het geloof in iets misbruikt. (en het geloof in 'iets' gemaakt heeft/het in stand houden van)
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:07 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Moet je zeker doen. Leuk om de verschillen te lezen.
Er zijn ongelofelijk veel overeenkomsten, zo komen de namen die in de bijbel voorkomen (Abraham, Jozef, Maria, Noach) ook voor in de Koran. Dat geldt ook voor het scheppingsverhaal met Adam en Eva. Het scheppingsverhaal in de Koran kwam later dan dat in de bijbel. Dus er zijn details veranderd waardoor er meer overeenkomsten zijn met de wetenschap.De onwetendheid van de moslims over hun religie en vaak achterlijke cultuur helpt niet echt mee om iedereen gelijke rechten te geven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In principe zien moslims het zo, Eerste Testament (Torah), Tweede Testament (Bijbel) en Derde Testament (De Koran). De koran bevat dan ook meteen de "correcte" versie van de vorige twee Testamenten. Vandaar dat alle profeten erkend worden in de Islam. Het grote verschil is alleen hoe men in Jezus en God gelooft.All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
HERETIC!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:56 schreef Sjeenkske het volgende:
Paar mooie quotes van Darwin:
“It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent, but the one most responsive to change.”
“An American monkey, after getting drunk on brandy, would never touch it again, and thus is much wiser than most men.”
“Besides love and sympathy, animals exhibit other qualities connected with the social instincts which in us would be called moral.”
“Intelligence is based on how efficient a species became at doing the things they need to survive.”
“I see no good reasons why the views given in this volume should shock the religious views of anyone.”
aldus Darwin.
De onwetendheid ligt voor een deel aan het feit dat de Koran op verschillende manieren te interpreteren is. Het is zo lastig geschreven dat je eigenlijk kan lezen wat je wilt lezen. Dit is ook waarom je zoveel stromingen hebt. (dat werkt 'gelijke rechten' ook tegen).quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:35 schreef rakotto het volgende:
[..]
De onwetendheid van de moslims over hun religie en vaak achterlijke cultuur helpt niet echt mee om iedereen gelijke rechten te geven.
In principe zien moslims het zo, Eerste Testament (Torah), Tweede Testament (Bijbel) en Derde Testament (De Koran). De koran bevat dan ook meteen de "correcte" versie van de vorige twee Testamenten. Vandaar dat alle profeten erkend worden in de Islam. Het grote verschil is alleen hoe men in Jezus en God gelooft.
Jezus was zeker 1 van de mensen. Daarom konden ze hem aan het kruis timmeren. Maar volgens de bijbel staat ook Jezus boven de mensen hoor.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:49 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
De onwetendheid ligt voor een deel aan het feit dat de Koran op verschillende manieren te interpreteren is. Het is zo lastig geschreven dat je eigenlijk kan lezen wat je wilt lezen. Dit is ook waarom je zoveel stromingen hebt. (dat werkt 'gelijke rechten' ook tegen).
In de Bijbel is Jezus een van de mensen. Terwijl in de Koran, Allah zichzelf boven de rest plaatst. Dat zal waarschijnlijk een grote invoed hebben op 'hoe men in Jezus/Allah gelooft'.
Het probleem is dat je de koran alleen echt begrijpt als je het zelf diep onderzoekt. Ik kan bijvoorbeeld een zin lezen en dan zeggen van oh, dus het is zo. Terwijl eigenlijk weer iedere zin een eigen "verhaal" heeft. Ik snap dat dat inderdaad voor verwarring kan zorgen, maar niet iedereen kan zomaar de koran lezen en "begrijpen" en daar wordt weer misbruik van gemaakt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:49 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
De onwetendheid ligt voor een deel aan het feit dat de Koran op verschillende manieren te interpreteren is. Het is zo lastig geschreven dat je eigenlijk kan lezen wat je wilt lezen. Dit is ook waarom je zoveel stromingen hebt. (dat werkt 'gelijke rechten' ook tegen).
In de Bijbel is Jezus een van de mensen. Terwijl in de Koran, Allah zichzelf boven de rest plaatst. Dat zal waarschijnlijk een grote invoed hebben op 'hoe men in Jezus/Allah gelooft'.
Dus de koran is eigenlijk niet voor iedereen?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:16 schreef rakotto het volgende:
[..]
Het probleem is dat je de koran alleen echt begrijpt als je het zelf diep onderzoekt. Ik kan bijvoorbeeld een zin lezen en dan zeggen van oh, dus het is zo. Terwijl eigenlijk weer iedere zin een eigen "verhaal" heeft. Ik snap dat dat inderdaad voor verwarring kan zorgen, maar niet iedereen kan zomaar de koran lezen en "begrijpen" en daar wordt weer misbruik van gemaakt.
Het is wel voor iedereen, ik heb het alleen verkeerd verwoord. Wat ik bedoel is als je de Koran niet leest op de manier hoe het gelezen moet worden, dat het dan verkeerd geinterpreteerd wordt. Ieder zin heeft heeft haar eigen historie/verhaal. En niet iedereen graaft diep in de betekenissen, waardoor dus niet iedereen de Koran goed begrijpt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:46 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Dus de koran is eigenlijk niet voor iedereen?
Zoals nu net dus gebeurde zo'n beetje.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:51 schreef rakotto het volgende:
[..]
Het is wel voor iedereen, ik heb het alleen verkeerd verwoord. Wat ik bedoel is als je de Koran niet leest op de manier hoe het gelezen moet worden, dat het dan verkeerd geinterpreteerd wordt. Ieder zin heeft heeft haar eigen historie/verhaal. En niet iedereen graaft diep in de betekenissen, waardoor dus niet iedereen de Koran goed begrijpt.
Deze hele pagina legt in principe uit hoe het gaat en laten we erover eens raken dat niet iedereen deze punten onder zijn of haar knie heeft.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:55 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Zoals nu net dus gebeurde zo'n beetje.
Maar ja hoe weet je dan of je hem goed leest? Door wie wordt de maat genomen om je interpretatie te toetsen?
Daar ben ik het niet mee eens alleen hogepriesters misbruiken het geloof de normaal mensen niet dus dan is het geloof niet slecht .quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:39 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
[..]
Geloven in jezelf is ook een geloof.
Religie is een instantie die het geloof in iets misbruikt. (en het geloof in 'iets' gemaakt heeft/het in stand houden van)
Jesus zien ze als een boodschappers van god in de koran.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:49 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Nee, normale mensen misbruiken het geloof ZEKER niet...quote:Op woensdag 19 juni 2013 08:05 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens alleen hogepriesters misbruiken het geloof de normaal mensen niet dus dan is het geloof niet slecht .
Geloof is ook niet slecht, het hangt er van af waar je het in stopt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 08:05 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens alleen hogepriesters misbruiken het geloof de normaal mensen niet dus dan is het geloof niet slecht .
Maar mensen zijn misleid door wetenschap die zegt dat er geen god is.quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:27 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
[..]
Geloof is ook niet slecht, het hangt er van af waar je het in stopt.
Als jij het in religie stopt dan is het slecht. Maar er zijn inderdaad veel mensen die gwn in een god geloven zonder er ook maar iets van te weten wat het inhoud enzovoorts. Die mensen zijn niet slecht, die zijn gewoon dom.
Tiktaktiktak...
Vertel, wanneer heeft God de toekomst voorspelt en hoe wist je dat het God was?quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Waarom kan god dan de toekomst voorspelen in zeker zin?
waar zegt de wetenschap dat er geen god is, welke wetenschappers zeggen dat er geen god kan zijn.quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Maar mensen zijn misleid door wetenschap die zegt dat er geen god is.
nee die zaken staan los van elkaarquote:Er wordt je van alles aangeleerd wat gewoon niet waar is heet ook wel mind control.
er wordt je geleerd vanuit een hoek te kijken zoals het in je boek staat je mag niet anders denken. Sommige mensen vinden het kritisch denken om 3 dezelfde boeken met elkaar te vergelijken. Dat is hetzelfde als 4 soorten appels met elkaar vergelijk is hetzelfde maar met kleine verschillen dus de informatie is hetzelfde alleen iets anders.
Nog iets waarom is er geen god volgens jouw. Dan moet je een antwoord kunnen geven op de volgende vragen.
hoe weet jij dat?quote:Hoe oud is de aarde?
waarom stammen we van apen af als mensen wel kunnen nadenken en een vrij wil hebben en apen niet?
Dan ga je er al vanuit dat er er een god is met bepaalde eigenschappen die toegeschreven worden aan God.quote:Waarom kan god dan de toekomst voorspelen in zeker zin?
doen we dat?quote:Waarom bestaan we allemaal uit licht?
We bestaan niet uit licht, waarvoor hebben we anders straatverlichting en dergelijke.quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Waarom bestaan we allemaal uit licht?
Religie en het in goden geloven is juist mindcontrol, jij verdraait de werkelijkheid.quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Er wordt je van alles aangeleerd wat gewoon niet waar is heet ook wel mind control.
er wordt je geleerd vanuit een hoek te kijken zoals het in je boek staat je mag niet anders denken. Sommige mensen vinden het kritisch denken om 3 dezelfde boeken met elkaar te vergelijken. Dat is hetzelfde als 4 soorten appels met elkaar vergelijk is hetzelfde maar met kleine verschillen dus de informatie is hetzelfde alleen iets anders.
HOUD NOU ES OP!quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Er wordt je van alles aangeleerd wat gewoon niet waar is heet ook wel mind control.
Nog iets waarom is er geen god volgens jouw. Dan moet je een antwoord kunnen geven op de volgende vragen.
Hoe oud is de aarde?
waarom stammen we van apen af als mensen wel kunnen nadenken en een vrij wil hebben en apen niet?Waarom kan god dan de toekomst voorspelen in zeker zin?
quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:32 schreef tribalwars het volgende:
Hoe oud is de aarde?
waarom stammen we van apen af als mensen wel kunnen nadenken en een vrij wil hebben en apen niet?
Waarom kan god dan de toekomst voorspelen in zeker zin?
Het is vooral jammer dat er mensen zijn die denken dat werkelijk _alle_ vragen even valide zijn en dus echt alles opgooien wat maar opkomt. Zonder ook maar enige moeite te doen om zelf iets verder na te denken dan nodig is om op dat soort vragen te komen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:40 schreef ems. het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Het is zo tergend dat je zelf niet begrijpt hoe achterlijk die vragen zijn.
Ik vrees dat dat meer een karaktertrek is.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:37 schreef Lavenderr het volgende:
Heb geveegd, de user in kwestie kan niet reageren momenteel.
Protestanten deden aan bijbelstudie en tegenwoordig is van de 59% Protestanten in Nederland nog maar 19% over. Volgens mij leiden Katholieken vooral door de fouten door de kerk, maar dat is ook mijn idee.....quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:26 schreef ems. het volgende:
[..]
Kennis is lijkt me de grote boosdoener. Maar dat beperkt zich niet tot katholieken
jup en de persoon in kwestie Kent Hovind zit momenteel nog wel ff in de nor vanwege belasting ontduiking.quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:36 schreef ATuin-hek het volgende:
Toch wel ironisch dat ze zoveel liegen in hun strijd tegen de 'leugens' van de evolutie
Volgens mij ben ik ook wel eens mensen van die groep daar tegen gekomenquote:Op woensdag 3 juli 2013 13:48 schreef theguyver het volgende:
[..]
jup en de persoon in kwestie Kent Hovind zit momenteel nog wel ff in de nor vanwege belasting ontduiking.
alleen al ff de wikipedia van die gast lezen en krijg al een![]()
de reden waarom ik dit aanhaal, liep gister over de oude markt Enschede, daar kwam ik een Jehova tegen ( althans denk ik )
die mij aansprak over god etc ( ik ... stugge eikel die ik ben ) heb even zijn verhaal aangehoord en heb ff heerlijk gekletst met deze man 1,5 uur.
Hij gaf me daarom een DVD mee met deze ceminar van deze persoon.
het was een zeer vermakelijke DVD en deze man(Kent Hovind) had beter een cabaretier kunnen worden
Jup, de persoon in kwestie vond het niet leuk dat ik continu in de lach schoot.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik ook wel eens mensen van die groep daar tegen gekomenHet trieste is dat mensen als Hovind het nog serieus menen ook.
http://amazingbibletimeli(...)ances_moses_guessed/quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:01 schreef theguyver het volgende:
Atheïsten, heidenen, en ander satanistisch gespuis! Jullie dagen van hoogmoed en godslastering zijn geteld! Terwijl jullie proberen zwakke geesten te verleiden met duivelse leugens als evolutie en abiogenese, heeft een Goede Eerlijke Christen namelijk wiskundig bewijs voor de Schepping gevonden.
Wiskundige en creationist Margaret Hunter heeft na uitvoerige studie ontdekt dat de kans dat Mozes het Scheppingsverhaal uit zijn duim gezogen heeft, wel één op 479 miljoen zijn. Oftewel, de kans dat Mozes het verkeerde in de Bijbel heeft gezet, is bijna honderd keer kleiner dan de kans om de Staatsloterij te winnen.
en hier is haar geweldige lijstjequote:Here are the events
1. Light separated from darkness
2. Creation of the earth covered in water
3. The separation of the dry land from the seas
4 – 6. The creation of plants in a particular order – grasses, plants with seeds and fruit bearing trees
7. The placing of the heavenly bodies in relationship to the earth. This is often explained as the clearing of the atmosphere (from one composed mostly of water vapor and carbon dioxide to one with more oxygen due to plant photsynthesis) enough to see these creations.
8-11 The creation of animal life in a particular order – fish, birds, modern land animals, live stock
12. The creation of man - See more at: http://amazingbibletimeli(...)sthash.QEax1R7Z.dpuf
Haha dit filmpje is niet erg goed onderbouwd.quote:
Test van godquote:Op vrijdag 13 december 2013 10:54 schreef Killaht het volgende:
Hoe verklaart religie eigenlijk dinosaurussen?
de dino's mochten niet mee op de Ark want ze waren te grootquote:Op vrijdag 13 december 2013 11:03 schreef ATuin-hek het volgende:
En evolutie doet geen claims over het begin, alleen over verandering
de evolutieleer zegt niks over de 'schepping'… de evolutie-leer is eigenlijk gewoon een beschrijving van een biologisch proces van reproductie van genen, en een vaststelling dat er geen 'vooropgezet' plan bestaat, maar dat door reproductie, afsterving natuurlijke organismes zich altijd aan veranderende omstandigheden aanpassen…quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:54 schreef Killaht het volgende:
En waar begint de evolutietheorie mee (schepping)? (Oersoep,Panspermia, Alienintervention)?
quote:Op maandag 17 juni 2013 14:20 schreef jatochneetoch het volgende:
neequote:Op woensdag 25 december 2013 21:27 schreef Lavenderr het volgende:
Vandaag wint het kindje Jezus het van Darwin .
Ach toe, laten we voor een dagje in het sprookje gelovenquote:Op woensdag 25 december 2013 21:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee
want evolutie maakt van een heidens seizoensfeest een vreetfestijn
quote:Op maandag 17 juni 2013 14:40 schreef theguyver het volgende:
[..]
derpquote:The point is that the maximum possible ages are always much less that the required evolutionary ages, while the biblical age (6,000-10,000 years) always fits comfortably within the maximum possible ages. Thus the following items are evidence against the evolutionary time-scale and for the biblical time-scale.
nee, niet het sprookje, maar eenquote:Op woensdag 25 december 2013 21:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ach toe, laten we voor een dagje in het sprookje geloven
Okok.quote:Op woensdag 25 december 2013 21:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ach toe, laten we voor een dagje in het sprookje geloven
Niet zo knorrig hoor, 1dag per jaar is het een en al liefde voor elkaar.quote:Op woensdag 25 december 2013 21:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee, niet het sprookje, maar een
want met HET heeft dit alles niets te maken
Kijk dat zou Jezus leuk gevonden hebbenquote:Op woensdag 25 december 2013 21:34 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Okok.
[ afbeelding ]
Fijne verjaardag Jezus. Vandaag mag je op een dino rijden.
goffer die paint by numbers termenquote:Op woensdag 25 december 2013 21:34 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Okok.
[ afbeelding ]
als die scheidingen, familiedrama's met schoonouders en zelfmoordpogingen niet meetellen, dan welquote:Op woensdag 25 december 2013 21:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet zo knorrig hoor, 1dag per jaar is het een en al liefde voor elkaar.
Nou ja, je kunt ook kiezen om al die drama's een dagje te negeren en proberen er iets leuks van te maken toch? Kom op Lifequote:Op woensdag 25 december 2013 21:36 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als die scheidingen, familiedrama's met schoonouders en zelfmoordpogingen niet meetellen, dan wel
ja maar daar heb ik mijn schoonouders niet voor nodigquote:Op woensdag 25 december 2013 21:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt ook kiezen om al die drama's een dagje te negeren en proberen er iets leuks van te maken toch? Kom op Life
Nou daaromquote:Op woensdag 25 december 2013 21:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja maar daar heb ik mijn schoonouders niet voor nodig
elke dag zonder is een dag vol liefde![]()
Ja maar het jaarlijkse familiedrama met schoonouders gaat toch juist om kerst? Vooral bij wie je bent op eerste kerstdag dus.quote:Op woensdag 25 december 2013 21:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt ook kiezen om al die drama's een dagje te negeren en proberen er iets leuks van te maken toch? Kom op Life
en ja, schoonouders kunnen een drama zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit: dit gaat wel een beetje ver offtopic, maar ok.. Het is kerst.
quote:Op woensdag 25 december 2013 21:34 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Okok.
[ afbeelding ]
Ah bummer 1x per jaar maarquote:Op woensdag 25 december 2013 23:34 schreef Lavenderr het volgende:
Morgen gaan we weer on topic. 1x per jaar mogen we even off topic.
Hij is weerquote:Op donderdag 26 december 2013 01:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ah bummer 1x per jaar maar
Jezus you win this round buddy !!
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 11 december 2013 00:23 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
http://amazingbibletimeli(...)ances_moses_guessed/
[..]
en hier is haar geweldige lijstje
Dude ik denk dat dit topic iets voor jou isquote:Op zondag 5 januari 2014 20:53 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Darwinisten plegen ook fraude met fossielen. Ze misleiden de mensen steeds met tussenvormen die zij zelf in elkaar gestoken hebben, en plegen bedrog met behulp van verzonnen tekeningen, valse modellen en reconstructies. Gebruik makende van deze methoden willen ze hun inprenting verspreiden. Maar tot op de dag van vandaag kon er geen evolutionist een fossiel in zijn handen nemen en zeggen: "we hebben de evolutie bewezen". Want dat is niet mogelijk. ER BESTAAT GEEN ENKEL OVERGANGSVORM.
Dit is een schokkend feit voor degenen die jarenlang blootgesteld werden aan de bedrieglijke indoctrinatie van de darwinisten. Want in alle darwinistische publicaties wordt er gesproken van overgangsvormen die de evolutie aantonen, terwijl er geen enkel overgangsvorm bestaat die de evolutie aantoont. Dit is een van de grootste leugens verzonnen door darwinisten.
Tot op het heden zijn er meer dan 350 miljoen fossielen opgegraven. Hiervan IS GEEN ENKEL EEN OVERGANGSFOSSIEL. Elk fossiel dat darwinisten op hun voorpagina publiceerden als zijnde een tussenvorm, bleek wat later een bedrog te zijn. Een heel groot deel van de 350 miljoen fossielen, behoren toe tot miljoenen jaren oude leden van soorten die vandaag nog leven. Dit zijn de levende fossielen, die aantonen dat levende wezens gedurende miljoenen jaren geen enkele verandering ondergaan hebben. Een deel van deze fossielen behoort tot levende wezens die in het verleden leefden, maar nu uitgestorven zijn. Fossielen bewijzen dat deze wezens honderden miljoenen jaren geleden een erg brede en verbluffende complexiteit vertoonden. Deze toestand wijst op de definitieve en wetenschappelijke ondergang van de evolutieleer.
Dat fossielen de evolutieleer weigeren, is de tweede grote slag toegebracht aan het darwinisme. Elke wetenschapstak ontkracht de evolutieleer. Elke wetenschappelijke ontdekking haalt de evolutieleer elke keer met nieuwe bewijzen onderuit. Maar omdat deze twee bewijzen waarop we staan –de nederlaag van de evolutieleer tegenover eiwitten en fossielen- volstaan om de evolutieleer af te breken, is het niet nodig om de andere details die de evolutieleer ontzenuwen, te bespreken. Deze gigantische klap heeft het darwinisme met de grond gelijk gemaakt. Maar toch zullen we verderop sommige onderwerpen toelichten om te antwoorden op beweringen van evolutionisten.
fossiel museum
http://www.fossil-museum.com/fossils/
de schedels die de evolutietheorie vernietigen
http://www.harunyahya.com(...)in/skulls_darwin.php
'levende fossielen' , exemplaren van dieren die milojoenen jaren geleden hetzelfde zijn als heden ten dage .
http://www.living-fossils.com/3_1.php
http://www.speld.nl/2014/(...)honderden-atheisten/quote:Ruim tweehonderd niet-gelovigen zijn dit weekend naar het Britse Litlington getrokken nadat daar een Darwinverschijning had plaatsgevonden.
“Ik had een wetenschappelijk visioen”, aldus archeoloog Benjamin Eacher voor de camera’s van de BBC. “Ik was vol van het besef dat dit niets meer was dan een illusie van mijn hersenen.”
Evolutiebioloog Pavel Kovinek reisde uit Tsjechië naar Litlington ‘om de atheïstische magie op te snuiven’. “Iedereen komt hier met hetzelfde doel: een eenduidig wetenschappelijke verklaring geven voor een ogenschijnlijk ongebruikelijk fenomeen. Die ervaring van saamhorigheid is niet te omschrijven, dat moet je hebben meegemaakt.”
De lokale middenstand reageert lauw op de verschijning. Café-eigenaar Harold Barnstable: “Zo’n Darwinverschijning levert hooguit twee weekenden extra omzet op, daarna zie ik hier geen atheïst, agnost of evolutiebioloog meer komen. Ik had persoonlijk liever een Mariaverschijning willen hebben.”
quote:Op donderdag 30 januari 2014 06:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.speld.nl/2014/(...)honderden-atheisten/
Ligt het nou aan mij komt deze bij meerdere mensen nogal racistisch over?quote:
Ik nam aan dat dit ook het idee van dat plaatje was.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Ligt het nou aan mij komt deze bij meerdere mensen nogal racistisch over?. Kijkend naar Africa/America dan.
Het is dan ook zo subjectief als de pest. Met Japan, Korea en Europa had ik het niet zo, zeg maar.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik nam aan dat dit ook het idee van dat plaatje was.
quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Ligt het nou aan mij komt deze bij meerdere mensen nogal racistisch over?. Kijkend naar Africa/America dan.
Linksche goedmens dat je bent.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is dan ook zo subjectief als de pest. Met Japan, Korea en Europa had ik het niet zo, zeg maar.
Tis 'n hele ouwe denk ik.Ik vind 't behoorlijk racistisch. No two ways about it.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Zie het nu pas en het is weg.quote:Op donderdag 30 januari 2014 10:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Overdrijf toch niet zo . Het is weg.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:04 schreef Tingo het volgende:
[..]
Tis 'n hele ouwe denk ik.Ik vind 't behoorlijk racistisch. No two ways about it.
Ben verbaasd dat meerdere mensen hadden wat gezegd over ...en ik ben 'n beetje teleurgesteld dat dit was niet weggehaald door de mods.
Ik vraag me af what the fuck is happening to BNW.
"Twas maar 'n grap,hoor!"quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Overdrijf toch niet zo . Het is weg.
Eindelijk kan ik dit plaatje ook eens gebruiken.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:04 schreef Tingo het volgende:
[..]
Tis 'n hele ouwe denk ik.Ik vind 't behoorlijk racistisch. No two ways about it.
Ben verbaasd dat meerdere mensen hadden wat gezegd over ...en ik ben 'n beetje teleurgesteld dat dit was niet weggehaald door de mods.
Ik vraag me af what the fuck is happening to BNW.
Voor mensen die het net zoals je collega uit Afrika niet vinden kunnen is het dus ook verwijderd.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:31 schreef Tingo het volgende:
[..]
"Twas maar 'n grap,hoor!"
"Wat ben je gevoelig!"
"Denk aan je hart"
"Doe niet zo serieus!"
tsja - dat soort dingen hoor je best wel vaak als cliche-achtig smoesjes,ja.
Overdreven? hahaha.
M'n collega uit Afrika vond 't niet 'grappig'.
Mooi zo,dankje - dan zijn die andere 11 nationaliteiten dat ik werk naast ook misschien 'n beetje blij van.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Voor mensen die het net zoals je collega uit Afrika niet vinden kunnen is het dus ook verwijderd.
Niet iedereen heeft dan ook humor.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:31 schreef Tingo het volgende:
Overdreven? hahaha.
Werk je bij de VN?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:39 schreef Tingo het volgende:
[..]
Mooi zo,dankje - dan zijn die andere 11 nationaliteiten dat ik werk naast ook misschien 'n beetje blij van.
Gelukkig niet!!quote:
Jij vind En rampen en slachtoffers grappig en dit vind je niet grappig?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:31 schreef Tingo het volgende:
[..]
"Twas maar 'n grap,hoor!"
"Wat ben je gevoelig!"
"Denk aan je hart"
"Doe niet zo serieus!"
tsja - dat soort dingen hoor je best wel vaak als cliche-achtig smoesjes,ja.
Overdreven? hahaha.
Ik vind echte rampen en slachtoffers helemaal niet grappig.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:00 schreef theguyver het volgende:
[..]
Jij vind En rampen en slachtoffers grappig en dit vind je niet grappig?
Omdat er een Stereotype geschetst word is het racistisch? BTW ik kreeg dit door van mijn buurman, japanner die tegenwoordig in de VS woont, hij kon er om lachen.
Ogh aardige gast met humor.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:09 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik vind echte rampen en slachtoffers helemaal niet grappig.
Zegt niet veel over je buurman.
Nee, niet echtquote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:12 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ogh aardige gast met humor.
Tja sommige kunnen er om lachen andere niet.
ligt er maar net aan hoe je het opvat.
[ afbeelding ]
Zo ziet de wereld Nederland
quote:Op zondag 8 februari 2015 23:32 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Misschien ben jij een aap, maar ik heb toch het idee dat ikzelf geen aap ben.
Stromatoliet 3,5 miljard jaar oud.
[ afbeelding ]
Haha. Wie weet, alleen de titel is een beetje vreemd imo.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mooi topic voor jou Izzy
Waarom?quote:Op zondag 8 februari 2015 23:46 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Haha. Wie weet, alleen de titel is een beetje vreemd imo.
Dat heb ik al in een ander topic aangegeven. Jezus is de zon. Is alleen een menselijke figuur van gemaakt.quote:
dat komt regelrecht uit Zeitgeist..quote:Op maandag 9 februari 2015 00:04 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dat heb ik al in een ander topic aangegeven. Jezus is de zon. Is alleen een menselijke figuur van gemaakt.
Onze vader die in de hemel zijt (de zon), is altijd bij ons. En geeft ons kracht.
Op 25 december vieren we de geboorte van Jezus (de zon), vanaf die dag worden de dagen weer langer.
Met Pasen vieren we de wedergeboorte van de zon. Vanaf die dag is er meer zonlicht dan nacht.
Pinksteren is altijd 7 weken na Pasen. En Hemelvaart is 10 dagen voor Pinksteren.
Nadat het licht de duisternis heeft gepasseerd met Pasen (het Passeerfeest), klimt de zon dagelijks hoger aan de hemel. Na 39 etmalen wordt deze opwaartse vaart in de hemel gevierd tijdens Hemelvaart.
Dit zijn precies 3 perioden van 13 etmalen. En na 49 etmalen (7 weken van ieder 7 etmalen) vieren we de (hernieuwde) kracht van het zonlicht. Met Pinksteren vieren we immers de uitstorting van de Heilige Geest, waarmee het zonlicht wordt bedoeld. Rond Pinksteren kunnen we weer goed de volle kracht van de uitstralingen van de zon voelen.![]()
Dit is een duidelijke verklaring van de feestdagen, en nogmaals wil ik hiermee niemand beledigen die gelovig is.
Zeitgeist, daar had Beathoven me ook al op gewezen, zal het filmpje eens bekijken.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:07 schreef theguyver het volgende:
[..]
dat komt regelrecht uit Zeitgeist..
Geen grapje..
maar hoezo klopt de titel niet?
zeitgeist, kleine opsomming.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:14 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Zeitgeist, daar had Beathoven me ook al op gewezen, zal het filmpje eens bekijken.
Niks mis met de titel, had ook Helios vs Darwin kunnen zijn. That's all.
Kan ik me niet herinneren.quote:Op maandag 9 februari 2015 00:14 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Zeitgeist, daar had Beathoven me ook al op gewezen, zal het filmpje eens bekijken.
Niks mis met de titel, had ook Helios vs Darwin kunnen zijn. That's all.
Ik zal je geheugen even verlichten .... BNW / Verlichting vs Verdonkeringquote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Kan ik me niet herinneren.
Zeitgeist debunked ff kijken na Zeitgeist.
Zo werkt dat niet. Wat evolutietheorie zegt is dat het is ontstaan door een geleidelijke selectie van toevallig ontstane mutaties. Je kan het wat dat betreft best vergelijken met een moderne pc. Deze is ook niet in 1 keer ontstaan, maar heeft veel variaties gehad, via de eerste multimedia pc's, de relatief primitieve IBM PC, terug naar geautomatiseerde elektronische rekenmachines, mechanische rekenmachines, en analoge voorlopers van de computers (rekenliniaal, diverse hulpmiddelen voor navigatie etc.). Niemand vraagt je te geloven of accepteren dat soorten door toeval uit het niets ontstaan.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:32 schreef Izzy73 het volgende:
Een cel met DNA is vele malen gecompliceerder dan de beste computer op aarde.
Het is een meesterwerk van complexiteit.
En volgens "Scientism" is dat per toeval ontstaan, is een beetje vergelijkbaar met de PC en de die we nu allemaal gebruiken, ook die is geprogrammeerd en niet door toeval ontstaan uit het niets.
De wetenschap zegt dat leven op aarde door toeval is ontstaan, het leven begint bij 1 cel.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:44 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet. Wat evolutietheorie zegt is dat het is ontstaan door een geleidelijke selectie van toevallig ontstane mutaties. Je kan het wat dat betreft best vergelijken met een moderne pc. Deze is ook niet in 1 keer ontstaan, maar heeft veel variaties gehad, via de eerste multimedia pc's, de relatief primitieve IBM PC, terug naar geautomatiseerde elektronische rekenmachines, mechanische rekenmachines, en analoge voorlopers van de computers (rekenliniaal, diverse hulpmiddelen voor navigatie etc.). Niemand vraagt je te geloven of accepteren dat soorten door toeval uit het niets ontstaan.
Yup.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:55 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
De complexiteit van zo'n cel is dus ook door toeval ontstaan?
Is dat zo, begint level bij 1 cel? Waarom kan leven niet bijvoorbeeld met een eiwit beginnen die zijn eigen creatie katalyseert? Aminozuren kunnen spontaan ontstaan, en dan is de stap naar een eiwit niet heel groot meer. Wat je nodig hebt is iets wat zichzelf kan reproduceren om het balletje aan het rollen te krijgen. Dat hoeft nog helemaal niet zo complex te zijn als een cel.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:55 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
De wetenschap zegt dat leven op aarde door toeval is ontstaan, het leven begint bij 1 cel.
De apparaten die je opnoemt zijn allemaal door intelligentie tot stand gekomen, niet door toeval.
Dat is een beetje het verhaal van de kip of het bevruchte ei. Wat was er eerst?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 01:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Is dat zo, begint level bij 1 cel? Waarom kan leven niet bijvoorbeeld met een eiwit beginnen die zijn eigen creatie katalyseert? Aminozuren kunnen spontaan ontstaan, en dan is de stap naar een eiwit niet heel groot meer. Wat je nodig hebt is iets wat zichzelf kan reproduceren om het balletje aan het rollen te krijgen. Dat hoeft nog helemaal niet zo complex te zijn als een cel.
Dit valt overigens allemaal niet onder evolutie, maar onder abiogenesis, het ontstaan van leven. Evolutie omvat het ontwikkelen van leven in verschillende soorten.
Daar heb je de foute aanname dat je per see de combinatie van DNA en eiwitten in 1 systeem nodig hebt. Daarom, alles wat je nodig hebt om het balletje te laten rollen is een eiwit die zichzelf maakt.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 01:18 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dat is een beetje het verhaal van de kip of het bevruchte ei. Wat was er eerst?
Een hersenkrakertje voor je:![]()
DNA cannot form without pre-existing protein. But proteins cannot form without pre-existing DNA!
“How could the first proteins have been assembled without the help of genetic instructions?”
"amino acids do not have the ability to order themselves into any biologically meaningful sequences"
Gelul en je weet het.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:32 schreef Izzy73 het volgende:
Een cel met DNA is vele malen gecompliceerder dan de beste computer op aarde.
Het is een meesterwerk van complexiteit.
En volgens "Scientism" is dat per toeval ontstaan, is een beetje vergelijkbaar met de PC en de die we nu allemaal gebruiken, ook die is geprogrammeerd en niet door toeval ontstaan uit het niets.
Ah ok, dat was die over de economie.. die is inderdaad wel aardig. De andere over geloof is broddelwerk en een haastklus.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:21 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik zal je geheugen even verlichten .... BNW / Verlichting vs Verdonkering
De voornaamste reden waarom wij iets complex noemen is omdat we de werking ervan (nog) niet geheel begrijpen. Complexiteit is een menselijke constructie. Dat wij iets als complex ervaren betekent niet dat iets ook daadwerkelijk complex is.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 00:55 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij in ieder geval begrijpt hoe tegenstrijdig je post is.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 17:09 schreef ems. het volgende:
[..]
De voornaamste reden waarom wij iets complex noemen is omdat we de werking ervan (nog) niet geheel begrijpen. Complexiteit is een menselijke constructie. Dat wij iets als complex ervaren betekent niet dat iets ook daadwerkelijk complex is.
Dus het is een beetje onzinnig om aan de hand van in hoeverre wij iets niet begrijpen maar te oordelen dat het complex is "en er dus meer aan de hand moet zijn". Dan krijg je weer hetzelfde verhaal als wat er door een oerman heenging op het moment dat hij voor het eerst onweer voor z'n kiezen kreeg.
Kernachtig samengevat:
Als je iets niet begrijpt betekent dat niet meteen dat het moeilijk, complex of ondoorgrondelijk is. Het enige wat het betekent is dat je het niet begrijpt.
Nee? Leg uit.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:40 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij in ieder geval begrijpt hoe tegenstrijdig je post is.![]()
Ik begrijp er inderdaad heel weinig van. Verschil tussen ons is dat ik niet bang ben om dat toe te geven.quote:Omdat jij degene bent die er duidelijk niets van begrijpt.
Wat moet ik hiermeequote:What you see is just a simplification of the actual inner workings because, in reality, the elements within the cell are all packed together in a way that would make visualization impossible; and yet the video shows an amazing complexity.
http://ocrampal.com/node/141
Jij zou dit toch moeten snappen, het lijkt ten slotten op je eigen logica mbt fysica en de maanlanding/9-11quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:52 schreef El_Matador het volgende:
Omdat cellen complexer zijn dan aminozuren, kennen de huidige apen en wij geen gemeenschappelijke voorouder, maar is er een alien geland die de mens DNA heeft gegeven en een andere aap ook 95% van datzelfde DNA.
Juist.
Het staat er lijnrecht tegenover, dus helaas.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:58 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Jij zou dit toch moeten snappen, het lijkt ten slotten op je eigen logica mbt fysica en de maanlanding/9-11
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |