quote:Op maandag 17 juni 2013 14:20 schreef jatochneetoch het volgende:
Evolutie theorie is geen theorie meer, want bewezen.
De menigen zijn er nog steeds over verdeeld, vooral gelovigen trekken dit nog steeds in twijfel.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:20 schreef jatochneetoch het volgende:
http://christiananswersquote:Op maandag 17 juni 2013 14:40 schreef theguyver het volgende:
[..]
De menigen zijn er nog steeds over verdeeld, vooral gelovigen trekken dit nog steeds in twijfel.
http://christiananswers.net/q-aig/aig-c012.html
Die gelovigen kunnen vinden wat ze willen, maar de feiten liegen er niet om.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:40 schreef theguyver het volgende:
[..]
De menigen zijn er nog steeds over verdeeld, vooral gelovigen trekken dit nog steeds in twijfel.
http://christiananswers.net/q-aig/aig-c012.html
Theorieën zijn bewezen... Anders is het geen theorie, maar slechts een idee.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:20 schreef jatochneetoch het volgende:
Hypothese, we houden het bij vaktaalquote:Op maandag 17 juni 2013 15:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Theorieën zijn bewezen... Anders is het geen theorie, maar slechts een idee.
Ja.quote:
Nee, de darwin theorie geeft aan dat we dezelfde voorouder hebben als de apen, dat is heel iets anders, zie het als een boom met aftakingen.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:54 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja.
De darwin theorie vind dat we van apen afstampen. Doen moeten apen ook een ziel hebben. sterk nog volgens die theorie moeten dan alle dieren een ziel hebben want we zijn allemaal hetzelfde.
Daar geloof ik niet zo in.
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEquote:Op maandag 17 juni 2013 15:54 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja.
De darwin theorie vind dat we van apen afstampen. Doen moeten apen ook een ziel hebben. sterk nog volgens die theorie moeten dan alle dieren een ziel hebben want we zijn allemaal hetzelfde.
En waarom, als mensen een ziel hebben hebben dieren die niet? Dat heb ik nou nooit begrepen eigenlijk.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:54 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja.
Zou wel kunnen maar god schiep toch alleen de mensen.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:19 schreef jogy het volgende:
[..]
En waarom, als mensen een ziel hebben hebben dieren die niet? Dat heb ik nou nooit begrepen eigenlijk.
Nee, lees Genesis nog maar eens aandachtig door.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:19 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Zou wel kunnen maar god schiep toch alleen de mensen.
Oh ok, je gebruikt de religie/bijbel als uitgangspunt voor de mogelijke realiteit van dingen. Als je het boek even los laat en kijkt naar de dieren zelf dan zie ik als enige echte verschil dat ze niet echt intelligent zijn of gewoon alleen geen duimen hebben waardoor ze zich technisch/maatschappelijk minder makkelijk kunnen ontwikkelen. Zelfbewustzijn bestaat ook in het dierenrijk trouwens, In ieder geval bij de dolfijnen en volgens mij ook bij de apen/gorilla's en wie weet bij wat nog meer. Het zou best arrogant zijn om aan te nemen dat de aardbol om de mensheid heen is geschapen en dat alles hier georganiseerd is door welke omnipotente supermacht dan ook om ons blij te maken. Maar dat denk ik dan weer.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:19 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Tribal, dat je christelijk bent begrijp ik , maar in welke hoek moet ik zoeken, welke stroming?quote:Op maandag 17 juni 2013 16:19 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ik ben ook rooms-katholiekquote:Op maandag 17 juni 2013 16:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
Tribal, dat je christelijk bent begrijp ik , maar in welke hoek moet ik zoeken, welke stroming?
Ben er wel benieuwd naar, ik ben rooms-katholiek opgevoed.
quote:Op maandag 17 juni 2013 16:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan ken je het scheppingsverhaal toch wel?
Ja good schiep de aarde in 7 dagenquote:Op maandag 17 juni 2013 16:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan ken je het scheppingsverhaal toch wel?
Eventjes heel snel in een samenvatting.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
Ja good schiep de aarde in 7 dagen
als allerlaaste schiep hij de mens. daarom is zondag rust dag.
Omdat je eerder dit schreef: 'Zou wel kunnen maar god schiep toch alleen de mensen'.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
De zwaartekrachttheorie is ook 'maar' een theorie. Toch zijn sommige theorieën een stuk waarschijnlijker dan andere...quote:
Tribal kan het sneller dan God.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:33 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Eventjes heel snel in een samenvatting.![]()
quote:Op maandag 17 juni 2013 16:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
nee bijna..quote:Op maandag 17 juni 2013 16:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
quote:Op maandag 17 juni 2013 16:34 schreef capricia het volgende:
[..]
De zwaartekrachttheorie is ook 'maar' een theorie. Toch zijn sommige theorieën een stuk waarschijnlijker dan andere...
Een zielquote:Op maandag 17 juni 2013 15:54 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja.
Katholieke kerk ontkent de evolutietheorie toch niet? De bijbel nemen ze ook niet letterlijk, in Rome was men zelfs blij met de big bang theorie.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:09 schreef theguyver het volgende:
[ afbeelding ]
Even verder de discussie die begon in een ander topic
evolutie
genisis
Emanationisme
Involutie
Even een 4 tal op een rijtje..
Wat is het idee volgens een aantal gelovigen, is de evulutie theorie, inderdaad maar een theorie en klopt het niet, het is ook tegenstrijdig als je inderdaad in de bijbel geloofd.
Ik ben zelf als katholiek opgevoed gedoopt etc, maar dit is toch wel een grote reden waarom ik er vanaf gestapt ben.
wat denken jullie?
Ik ken inderdaad in mijn hele omgeving niemand die de evolutietheorie ontkent (ook overwegend katholiek).quote:Op maandag 17 juni 2013 18:03 schreef meth1745 het volgende:
Katholieke kerk ontkent de evolutietheorie toch niet? De bijbel nemen ze ook niet letterlijk, in Rome was men zelfs blij met de big bang theorie.
Wat doet je überhaupt denken dat er zoiets als een ziel bestaatquote:Op maandag 17 juni 2013 15:54 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja.
Ik zou er geen geld op in zetten.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:42 schreef Manke het volgende:
Ik ben Christen en heb geen moeite met wetenschap, ze komen er wel achter dat het spirituele bestaat en dus God/Jezus ook.
Ik ook niet, het boeit me eigenlijk niet, "het koningkrijk van God zit in het hart (binnenin)".quote:
er staat een aantal gelovigen.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:03 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Katholieke kerk ontkent de evolutietheorie toch niet? De bijbel nemen ze ook niet letterlijk, in Rome was men zelfs blij met de big bang theorie.
Ik had het over "katholiek opgevoed gedoopt etc, maar dit is toch wel een grote reden waarom ik er vanaf gestapt ben."quote:Op maandag 17 juni 2013 18:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
er staat een aantal gelovigen.
niet alle
Net als zwaartekracht.quote:
Afstampen, brainwasted.. Je moet komiek worden, man:Dquote:Op maandag 17 juni 2013 15:54 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja.
wat jij gelooft is onbelangrijk.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:54 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja.
En de rooms katholieke kerk heeft geen enkele moeite met de evolutietheorie.quote:
God schiep de mens naar zijn evenbeeld.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
Jammer, fout. God schiep de aarde in zes dagen. En op de zesde dag heiligde hij de aarde na de mensheid zijn eerste gebod mee te geven "Weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de aarde, en onderwerpt haar, en hebt heerschappij over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt!".quote:Op maandag 17 juni 2013 16:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
in hoofdstuk 1 van genesis schiep hij de mens inderdaad als laatste maar in hoofdstuk twee wordt dit alweer tegengesproken. Dan ben je nog maar op bladzijde 11 en beginnen de fouten al.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:32 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Jammer, fout. God schiep de aarde in zes dagen. En op de zesde dag heiligde hij de aarde na de mensheid zijn eerste gebod mee te geven "Weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de aarde, en onderwerpt haar, en hebt heerschappij over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt!".
Lekkere katholiek ben je als dit verhaal niet eens kent.
Tja, de bijbel is door een comité geschreven. Je kunt verschillen vinden in de oude Testamenten als je kijkt naar bijbels van Katholieke, Orthodoxe en Protestantse kerken. En het nieuwe testament is helemaal een zooitje.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:39 schreef Pakspul het volgende:
[..]
in hoofdstuk 1 van genesis schiep hij de mens inderdaad als laatste maar in hoofdstuk twee wordt dit alweer tegengesproken. Dan ben je nog maar op bladzijde 11 en beginnen de fouten al.
Daarbij is het ook grappig dat atheïsten meestal de bijbel beter kennen dan de gros schijngelovigenquote:Op maandag 17 juni 2013 20:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is zo mooi om te zien dat gristenen die wat tegen Darwin hebben geen idee hebben wat een wetenschappelijke theorie is, geen idee hebben wat de evolutie theorie inhoud en waarom de neuk hebben ze specifiek wat tegen Darwin, maar niet tegen Einstein of Niels Bohr, om maar twee andere wetenschappers te noemen wier theorie niet strookt met de bijbel.
Ik vind het nog erger als men zich christen noemt maar niet eens het scheppingsverhaal goed gelezen heeft.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is zo mooi om te zien dat gristenen die wat tegen Darwin hebben geen idee hebben wat een wetenschappelijke theorie is, geen idee hebben wat de evolutie theorie inhoud en waarom de neuk hebben ze specifiek wat tegen Darwin, maar niet tegen Einstein of Niels Bohr, om maar twee andere wetenschappers te noemen wier theorie niet strookt met de bijbel.
Inderdaad, al die mensen die roepen dat evolutie "maar een theorie" is, snappen niet wat een theorie inhoudt. Wat dat betreft vond ik dit plaatje wel een leuke:quote:Op maandag 17 juni 2013 20:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Diezelfde gelovigen die wel uit de bijbel weten dan flikkers zondig zijn maar wel mengvezel dragen of varkensvlees etenquote:Op maandag 17 juni 2013 20:48 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Daarbij is het ook grappig dat atheïsten meestal de bijbel beter kennen dan de gros schijngelovigen
Dit. En daarnaast bestaan er momenteel letterlijk duizenden verschillende religieuze verhalen die de schepping, de diversiteit van het leven etc. etc. verklaren. Het Bijbelverhaal is daar slechts een van - maar toch zie ik Christenen nooit uitleggen waarom HUN verhaal beter is dan dat van de andere geloven. Het is altijd "evolutie is onzin want blabla, DUS Genesis !" - terwijl voor dat DUS geen enkel argument wordt gegeven.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:40 schreef ems. het volgende:
Zelfs als er geen reet klopt van het hele evolutie gebeuren heeft dat geen enkele invloed op de geloofwaardigheid van bijgeloof.
Ik snap ook nooit zo goed dat ze zo tegenover elkaar worden afgezet of dat gelovigen evolutie zien als de grote 'concurrent'.
Ik geloof wel in evolutie maar ik twijfel zeer aan de theorie van Darwin.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:04 schreef Dlocks het volgende:
[..]
God schiep de mens naar zijn evenbeeld.
Als evolutie niet zou bestaan, waar komen dan donkere, gele, witte mensen e.d. vandaan? Waar komen spleetogen vandaan?
Of geloof je wel in evolutie maar niet in de evolutie theorie van Darwin?
Als jij hem weet te falsificeren en met een betere komt win je een nobelprijs, dus, doe je bestquote:Op maandag 17 juni 2013 22:03 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ik geloof wel in evolutie maar ik twijfel zeer aan de theorie van Darwin.
Ja maar je mag niet anders denken dan de evolutietheorie. Het wordt je aangeleerd zo is het .quote:Op maandag 17 juni 2013 19:56 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
En de rooms katholieke kerk heeft geen enkele moeite met de evolutietheorie.
Het heeft geeneens moeite met het idee dat er mensen bestonden naast Adam en Eva nadat Adam en Eva uit het paradijs werden gegooid.
Als ik de katholieke apologie mag geloven tenminste
Dat laatste klopt, alsof men bang is voor geloof, maar evolutie theorie sluit God niet uit, God heeft het gewoon gewild zoals het is:)quote:Op maandag 17 juni 2013 22:13 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja maar je mag niet anders denken dan de evolutietheorie. Het wordt je aangeleerd zo is het .
Ik geloof niet meer zo in dingen die zo zijn volgens de wetenschappers. Want wetenschappers worden beïnvloed door de elite.
De Darwin theorie zorgt ook voor meer ongelovig wel is over nagedacht?
Dat mag best, maar kom met goede argumentenquote:Op maandag 17 juni 2013 22:13 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja maar je mag niet anders denken dan de evolutietheorie. Het wordt je aangeleerd zo is het .
Omdat?quote:Ik geloof niet meer zo in dingen die zo zijn volgens de wetenschappers.
Vast wel, maar vertel, hoe word quantumfysica of celbiologie daardoor niet valide?quote:Want wetenschappers worden beïnvloed door de elite.
En?quote:De Darwin theorie zorgt ook voor meer ongelovig wel is over nagedacht?
quote:Op maandag 17 juni 2013 20:53 schreef Grouch het volgende:
[..]
Dit. En daarnaast bestaan er momenteel letterlijk duizenden verschillende religieuze verhalen die de schepping, de diversiteit van het leven etc. etc. verklaren. Het Bijbelverhaal is daar slechts een van - maar toch zie ik Christenen nooit uitleggen waarom HUN verhaal beter is dan dat van de andere geloven. Het is altijd "evolutie is onzin want blabla, DUS Genesis !" - terwijl voor dat DUS geen enkel argument wordt gegeven.
quote:Op maandag 17 juni 2013 22:15 schreef Manke het volgende:
[..]
Dat laatste klopt, alsof men bang is voor geloof, maar evolutie theorie sluit God niet uit, God heeft het gewoon gewild zoals het is:)
Zelfde met alle natuurkundige verschijnselen.
Alsof de realiteit een tekenfilmwereld zou zijn als God bestaat.
Dat er meer ongelovig door de darwin theorie komen past wel mooi onze maatschappij.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:15 schreef Manke het volgende:
[..]
Dat laatste klopt, alsof men bang is voor geloof, maar evolutie theorie sluit God niet uit, God heeft het gewoon gewild zoals het is:)
Zelfde met alle natuurkundige verschijnselen.
Alsof de realiteit een tekenfilmwereld zou zijn als God bestaat.
Terwijl de bijbel precies het tegengestelde belooftquote:Op maandag 17 juni 2013 22:22 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat er meer ongelovig door de darwin theorie komen past wel mooi onze maatschappij.
Mensen zijn bang voor de dood.
Dus dan stappen minder snel uit het systeem (wakker) . Door dat mensen bang zijn voor de dood gaan ze meer consumeren aan eten,drinken, vakantie want ze willen alles zien en doe voor ze dood gaan. En ze werken dus extra hard voor hun pensioen.
niet iedereen is bang voor de doodquote:Op maandag 17 juni 2013 22:22 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat er meer ongelovig door de darwin theorie komen past wel mooi onze maatschappij.
Zoals in de VS waar het gros van de mensen gelovig schijnt te zijn.quote:Dus dan stappen minder snel uit het systeem (wakker) . Door dat mensen bang zijn voor de dood gaan ze meer consumeren aan eten,drinken, vakantie want ze willen alles zien en doe voor ze dood gaan. En ze werken dus extra hard voor hun pensioen.
gelovig zijn betekend niet dat je niet bang bent voor de dood. Je moet gelovig zijn in je hart en niet op papier.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:46 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
niet iedereen is bang voor de dood
[..]
Zoals in de VS waar het gros van de mensen gelovig schijnt te zijn.
de kerk zo'n, beetje iedere kerk maakt deel uit van "het systeem"
Daar is geen bijbel voor nodigquote:Op maandag 17 juni 2013 22:29 schreef Manke het volgende:
[..]
Terwijl de bijbel precies het tegengestelde belooft
zoals vrij van de angst voor de dood
Als je eenmaal gelovig bent wat maakt het dan uit of de Bijbel een letterlijke waarheid over probeert te brengen of een waarheid geschreven in een parabel, wie zegt dat een parabel niet waarder kan zijn dan een letterlijk verhaal.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:47 schreef tribalwars het volgende:
[..]
gelovig zijn betekend niet dat je niet bang bent voor de dood. Je moet gelovig zijn in je hart en niet op papier.
Inderdaad.quote:
Of het besef dat de dood niets is om bang voor te zijn, niet omdat het ergste al gebeurd is maar omdat het niets is.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Inderdaad.
Daar kunnen andere dingen in je leven voor zorgen, bijv de dood van een geliefde broer of kind waardoor je bij jezelf denkt: iets ergers dan dit gebeurt er niet dus waar zou ik nog bang voor zijn? Het ergste is al gebeurd.
Idd. Niets om bang voor te zijn. We gaan allemaal die weg. Uiteindelijk.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:01 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Of het besef dat de dood niets is om bang voor te zijn, niet omdat het ergste al gebeurd is maar omdat het niets is.
Vanuit mijn optiek zijn het juist gelovigen die bang zijn voor de dood. Of misschien bang voor het leven, het is maar net hoe je het bekijkt. Het zijn juist gelovigen die hun leven niet inrichten zoals ze zelf misschien zouden willen. Het zijn juist gelovigen die uit angst voor de hel bepaalde dingen niet of juist wel doen. Het zijn juist gelovigen die een gecontroleerd leven volgens een vast stramien leiden. Het zijn gelovigen die zich laten voorlezen hoe ze hun leven moeten inrichten. Kortom, het zijn juist gelovigen die in/volgens 'het systeem' leven.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:22 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dus dan stappen minder snel uit het systeem (wakker) . Door dat mensen bang zijn voor de dood gaan ze meer consumeren aan eten,drinken, vakantie want ze willen alles zien en doe voor ze dood gaan. En ze werken dus extra hard voor hun pensioen.
Wacht eens even, de Illuminati willen toch juist iets van 80% van de wereldbevolking uitmoorden? Wie gaat er dan werken? Wie gaat er dan consumeren? De Illuminati raken dan hun gehele afzetmarkt kwijt. Het zou dan veel logischer zijn dat het streven van de Illuminati is dat de bevolking nog eens met 10 miljard zou toenemen. Grotere afzetmarkt, meer geld, meer macht, meer slaven.quote:Door dat mensen bang zijn voor de dood gaan ze meer consumeren aan eten,drinken, vakantie want ze willen alles zien en doe voor ze dood gaan. En ze werken dus extra hard voor hun pensioen.
Er is geen enkele boom met onderin appels en bovenin perziken. Ik zeg maar watquote:Op maandag 17 juni 2013 16:04 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nee, de darwin theorie geeft aan dat we dezelfde voorouder hebben als de apen, dat is heel iets anders, zie het als een boom met aftakingen.
Zo zijn er ook verschillende rassen ontstaan, geel rood zwart bruin, of hadden adam en eva al deze huidskleuren door elkaar?
de huidskleur toont aan dat de mens zich aan zijn omgeving heeft aangepast, maar dat hij door zijn cultuur in zijn eigen evolutie ook een actieve rol speelt. De donkere huidskleur is evolutionair gezien voordelig geweest. Het biedt een betere bescherming tegen de zon dan een lichte huid. Daarom hebben mensen met een donkere huidskleur in gebieden waar de zon veel scheen een voordeel ten opzichte van mensen met een lichtere huidskleur. Hierdoor werd in de loop van de tijd een donkere huidskleur uiteindelijk een erfelijke eigenschap binnen een bepaalde bevolkingsgroep. Maar het is nadelig in die geografische gebieden waar het minder licht is. Vitamine D wordt in de huid gevormd onder invloed van zonlicht Een donkere huid maakt minder vitamine D aan. Een tekort kan de botvorming verstoren. In de VS bij de gekleurde inwoners bestaat er veelal een chronisch tekort aan vitamine D. Deze moet aangevuld worden door onder andere medicijnen, vitamine D-(ver)rijk(t) voedsel. Door achter de oorzaak van verschillende botziekten ten gevolge van vitamine D-deficiëntie te komen heeft de mens vele nadelige kanten van het hebben van een donkere huid kunnen oplossen. Wederom een culturele aanpassing met evolutionaire gevolgen: stabilisatie.
De invloed van de cultuur zien we vooral bij de genetische kenmerken de kleur van de ogen en bleke huidskleur. Bij een ander onderzoek onderzochten de wetenschappers intensief het menselijke genoom. Op meer dan 300 plaatsen in het erfelijke bezit zijn binnen een zeer korte tijd veranderingen opgetreden. Één van deze recente mutaties betreft de genen die bij de Noord-Europeanen een bleke huid en de blauwe ogen veroorzaken. Dat deze eigenschappen zich konden doorzetten heeft wellicht te maken gehad met de partnerkeuze: het werd wellicht als aantrekkelijk ervaren
tenzij je een andere verklaring voor hebt![]()
nee God maakte alles in 6 dagen en de 7e dag ging hij rustenquote:Op maandag 17 juni 2013 16:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
En de evolutietheorie zegt dat dat enigszins onmogelijk is tenzij je de natuur een handje helptquote:Op maandag 17 juni 2013 23:17 schreef new_moon het volgende:
[..]
Er is geen enkele boom met onderin appels en bovenin perziken. Ik zeg maar wat
en regeltjes zoals de drie-eenheidquote:Op maandag 17 juni 2013 23:15 schreef Manke het volgende:
NT is ff wat ouder dan de illuminati
Zie dode zee rollen of schrijfsels van justin martyr.
De katholieke kerk is inderdaad in handen van de illuminati / duivel, ze willen niks van de bijbel weten en hebben allemaal man made regeltjes bedacht en die hele maria onzin, volgens wat ik gelezen heb.
ja zo kan je het ook zien inderdaad.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:17 schreef new_moon het volgende:
[..]
als het mag van jullie, hoor.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
ja zo kan je het ook zien inderdaad.
Verantwoording naar jezelf in plaats van verantwoording naar een zogenaamde schepper.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:34 schreef new_moon het volgende:
[..]
als het mag van jullie, hoor.
evolutie is religie is opium voor het volk.
geen schepper, geen verantwoording. YOLO jeweetzelf.
Maar misschien dat perzikbomen vroeger niet bestonden en dat appelbomen onder invloed van klimaat op den duur perzikbomen zijn geworden. Bij wijze van spreken.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:17 schreef new_moon het volgende:
[..]
Misschien.. maar dan zouden er geen appelbomen meer zijn?quote:Op maandag 17 juni 2013 23:38 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Maar misschien dat perzikbomen vroeger niet bestonden en dat appelbomen onder invloed van klimaat op den duur perzikbomen zijn geworden. Bij wijze van spreken.
Maar dan is er zoiets als predestinatie en kan je niet echt geloven en gered zijn zonder dat God direct ingrijpt, nog steeds geen verantwoordingquote:Op maandag 17 juni 2013 23:34 schreef new_moon het volgende:
[..]
als het mag van jullie, hoor.
evolutie is religie is opium voor het volk.
geen schepper, geen verantwoording. YOLO jeweetzelf.
waarom niet als het zaad van de perzik boom terecht komt in een ander gebied heb je 2 gebieden met perziken, als dan in 1 van de gebieden door andere selectie druk de perziken veranderen in appels heb je en appels en perzikenquote:Op maandag 17 juni 2013 23:41 schreef new_moon het volgende:
[..]
Misschien.. maar dan zouden er geen appelbomen meer zijn?
Er zijn ook witte, zwarte en gele mensen. Dus onder invloed van (veranderende) klimaat kan er een vorm van evolutie ofwel aftakking ontstaan.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:41 schreef new_moon het volgende:
[..]
Misschien.. maar dan zouden er geen appelbomen meer zijn?
anders geloof jij dat je toevallig een perzik bent geworden, ik geloof dan liever dat ik als appel bedoeld ben.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:44 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
waarom niet als het zaad van de perzik boom terecht komt in een ander gebied heb je 2 gebieden met perziken, als dan in 1 van de gebieden door andere selectie druk de perziken veranderen in appels heb je en appels en perziken
wat heeft hoe je bedoeld bent te maken met evolutie?quote:Op maandag 17 juni 2013 23:54 schreef new_moon het volgende:
[..]
anders geloof jij lekker dat je toevallig een perzik bent geworden, ik geloof dan liever dat ik als appel bedoeld ben.
Evolutie is niet zomaar geloven in tegenstelling tot religie.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:54 schreef new_moon het volgende:
[..]
anders geloof jij lekker dat je toevallig een perzik bent geworden, ik geloof dan liever dat ik als appel bedoeld ben.
evolutie heeft niet echt een einddoel, als ik het goed begrijp.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:55 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
wat heeft hoe je bedoeld bent te maken met evolutie?
je kan bedoeld zijn als mens terwijl je voorouder een aap is
maar je bent en blijft duidelijk een aap
echt? ok. als jij het zegt!quote:Op maandag 17 juni 2013 23:55 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Evolutie is niet zomaar geloven in tegenstelling tot religie.
Als jij dat niet doet (ik weet namelijk niet zeker of je nu trolled of niet) is dat gewoon pure onwetendheid.quote:
Dat hangt er van af of je gelovig bent of nietquote:Op maandag 17 juni 2013 23:57 schreef new_moon het volgende:
[..]
evolutie heeft niet echt een einddoel, als ik het goed begrijp.
geen bedoeling. of wel?
het gaat om het voorbeeld he.
er groeien gewoon geen perziken aan een appelboom
En religie heeft geen een vorm van "evidence"quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:04 schreef new_moon het volgende:
• There is disagreement about hominid lineage because the “evidence” is meager and highly speculative.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |