He niet zo he! Er waren dikke opstanden en protestmarsen op Antartica jonguh!quote:Op zondag 16 juni 2013 20:40 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Toen de protesten oversloegen van Gezi park richting regering. Dat was op vrijdagavond. De ochtend erop waren tenten in brand gestoken door de politie om de boel te ontruimen. Dat leidde tot grotere protesten. Sindsdien sloeg de vlam in de pan. De regering heeft geprobeerd dit stil te houden, alleen Ulusal Kanal berichte erover, terwijl overige zenders doodleuk documentaires afspeelden of op een andere manier mooi weer speelden.
Als je in Taksim bent is dat betrouwbaarder dan ... waar zat je toen eigenlijk? Kennelijk werk jij bij Turkcell om een overbelasting te kunnen constaterenquote:
Donderdag avond was ik zelf ook in Taksim.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:40 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Toen de protesten oversloegen van Gezi park richting regering. Dat was op vrijdagavond. De ochtend erop waren tenten in brand gestoken door de politie om de boel te ontruimen. Dat leidde tot grotere protesten. Sindsdien sloeg de vlam in de pan. De regering heeft geprobeerd dit stil te houden, alleen Ulusal Kanal berichte erover, terwijl overige zenders doodleuk documentaires afspeelden of op een andere manier mooi weer speelden.
Plunderende pinguïnsquote:Op zondag 16 juni 2013 20:41 schreef Theoden het volgende:
[..]
He niet zo he! Er waren dikke opstanden en protestmarsen op Antartica jonguh!
Ja, cemhuis is een gebedshuis ja. Ja, Erdogan heeft niet tactisch gehandeld met het proces rondom Madimak. En sorry, dan neem je een andere naam voor een brug. het zijn opeenstapelingen van dingen.quote:
De één heeft er last van, de ander niet. Duidt op?quote:Op zondag 16 juni 2013 20:43 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als je in Taksim bent is dat betrouwbaarder dan ... waar zat je toen eigenlijk? Kennelijk werk jij bij Turkcell om een overbelasting te kunnen constateren
Wat leuk, ik was woensdag in Taksimquote:Op zondag 16 juni 2013 20:43 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Donderdag avond was ik zelf ook in Taksim.
Vrijdag in Besiktas, zo een 2km van Gezi parki vandaan.
Ik heb geen last gehad van 3G. Ik moet toegeven, Twitter heb ik niet gecontroleerd.
Dat het alleen in Taksim speelde. Want daar had niemand bereik. Zie de wifi-lijsten in deel 1 van deze reeks.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:44 schreef Che_ het volgende:
[..]
De één heeft er last van, de ander niet. Duidt op?
Ok, ik weet niet hoe ver de masten van elkaar zijn verwijderd, maar lijkt mij sterk dat er iedere 1-3km een mast staat? Of had ik gewoon puur geluk dat ik verbinding had met een andere mast dan waar mensen in Taksim een verbinding mee hadden.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:44 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat leuk, ik was woensdag in TaksimMaar toen ook geen problemen hoor. Het was alleen in Taksim en alleen op de vrijdagavond/zaterdagnacht.
quote:Op zondag 16 juni 2013 20:46 schreef Che_ het volgende:
Overigens OP geëdit. Ik weiger zo'n eenzijdig kant van het verhaal te promoten.
Niemand mag opgepakt worden natuurlijk.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:47 schreef Theoden het volgende:
Kaderin cilvesi ...
AKP wilde niet meer dat de leger kon ingrijpen, maar nu doen juist zij precies hetzelfde, maar nu met de politie.
[ afbeelding ]
Het zijn er veel meer. Je hebt ook kleine zenders die nauwelijks opvallen en veelal bevestigd aan gebouwen en veel kleinere antennes hebben. In drukke gebieden is het juist vergeven van de masten zonder dat ze echt opvallen. Google maar eens naar de soorten GSM/3G masten.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:46 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ok, ik weet niet hoe ver de masten van elkaar zijn verwijderd, maar lijkt mij sterk dat er iedere 1-3km een mast staat? Of had ik gewoon puur geluk dat ik verbinding had met een andere mast dan waar mensen in Taksim een verbinding mee hadden.
http://www.haberform.com/(...)me-miting-113829.htmquote:Op zondag 16 juni 2013 20:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zoek de speech maar op, dan gaan we toch natrekken?
Op roerige nachten is het juist aannemelijk dat zulke veelgebruikte diensten uitvallen.quote:Overbelasting, uitgerekend die nacht, terwijl het nadien nog drukker is geweest. Geloof je het zelf? Zelfs HiZ heeft het geconstateerd die toen zefl in Taksim was.
Jouw en Theodens oedgelovigheid bewijzen het gelijk van Erdogan.quote:Hoofdpijn voor hem ja, alles wat hem niet zint is een leugen en een buitenlands complot
Nee joh. Dit zijn hippies.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:47 schreef Theoden het volgende:
Kaderin cilvesi ...
AKP wilde niet meer dat de leger kon ingrijpen, maar nu doen juist zij precies hetzelfde, maar nu met de politie.
[ afbeelding ]
#direnpenguen!quote:Op zondag 16 juni 2013 20:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Censuur zit ook in de Erdogan aanhangers
Dan zit propaganda zeker in in jouw DNA.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Censuur zit ook in de Erdogan aanhangers
Een coup hiermee vergelijken...quote:Op zondag 16 juni 2013 20:47 schreef Theoden het volgende:
Kaderin cilvesi ...
[ afbeelding ]
Ik vind het echt apart. Jij claimt geen Turk te zijn, hoe kun je dan oordelen over deze demonstranten?quote:
Het zit er echt niet meer ver van af, echt niet. Dit is geen coup, maar wat de politie doet komt nu akelig dichtbij wat de leger doet tijdens een staatsgreep.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Een coup hiermee vergelijken...
Come on.
Begin niet over propaganda met het gekleurde medialandschap, dankzij leider Erdogan. En die marginalen Ulusal kanal en Halk TV krijgen een bekeuring omdat ze partijdig zijn en opruien. Aldus een vlammende Erdogan die liters olie op het vuur gooit met zijn uitsprakenquote:
Hé wat raar, jij zit nu in NL, maar blijkbaar kan jij wel oordelen over diezelfde demonstranten.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:51 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik vind het echt apart. Jij claimt geen Turk te zijn, hoe kun je dan oordelen over deze demonstranten?
Denken dat je na al die leugens en verdraaiingen nog enige geloofwaardigheid over hebt.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:52 schreef Theoden het volgende:
[..]
Het zit er echt niet meer ver van af, echt niet.
het "probleem" met aleviler is dat het homogene groep is, de ene zegt het is een religie, de andere zegt het is een filosofie, de ene zegt we zijn moslim de andere zegt wij zijn geen moslim, de ene vast tijdens ramazan de ander maakt mensen die vasten belachelijk, ik vind een cemhuis ook weinig religieus, spiritueel wel, maar niet religieus, sorry als ik je beledig, maar zo zie ik het, niet tactisch ja kan, ik ken dat hele verhaal waar jij op doelt eigenlijk niet en tja die brug, sommige alwieten kwamen tussen twee politieke mogendheden, de ottomanen en de safawieden en werden daar het slachtoffer van, het is niet anders, neemt niet weg dat hij een van de belangrijkste heersers uit de turkse geschiedenis is en het niet meer dan normaal is dat er een brug naar hem vernoemd isquote:Op zondag 16 juni 2013 20:43 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja, cemhuis is een gebedshuis ja. Ja, Erdogan heeft niet tactisch gehandeld met het proces rondom Madimak. En sorry, dan neem je een andere naam voor een brug. het zijn opeenstapelingen van dingen.
En mensen die Yavuz Sultan Selims gedrag nog goed proberen te praten ook
quote:Op zondag 16 juni 2013 20:52 schreef Theoden het volgende:
[..]
Het zit er echt niet meer ver van af, echt niet. Dit is geen coup, maar wat de politie doet komt nu akelig dichtbij wat de leger doet tijdens een staatsgreep.
Edit:quote:Darbenin sonuçları
650.000 kişi göz altına alındı.
1 milyon 683 bin kişi fişlendi.
Açılan 210 bin davada 230 bin kişi yargılandı.
7 bin kişi için idam cezası istendi.
517 kişiye idam cezası verildi.
Haklarında idam cezası verilenlerden 50'si asıldı (26 siyasi suçlu, 23 adli suçlu, 1'i Asala militanı).
İdamları istenen 259 kişinin dosyası Meclis'e gönderildi.
71 bin kişi TCK'nin 141, 142 ve 163. maddelerinden yargılandı.
98 bin 404 kişi örgüt üyesi olmak suçundan yargılandı.
388 bin kişiye pasaport verilmedi.
30 bin kişi sakıncalı olduğu için işten atıldı.
14 bin kişi yurttaşlıktan çıkarıldı.
30 bin kişi siyasi mülteci olarak yurtdışına gitti.
300 kişi kuşkulu bir şekilde öldü.
171 kişinin işkenceden öldüğü belgelendi.
937 film sakıncalı bulunduğu için yasaklandı.
23 bin 677 derneğin faaliyeti durduruldu.
3 bin 854 öğretmen, üniversitede görevli 120 öğretim üyesi ve 47 hâkimin işine son verildi.
400 gazeteci için toplam 4 bin yıl hapis cezası istendi.
Gazetecilere 3 bin 315 yıl 6 ay hapis cezası verildi.
31 gazeteci cezaevine girdi.
300 gazeteci saldırıya uğradı.
3 gazeteci silahla öldürüldü.
Gazeteler 300 gün yayın yapamadı.
13 büyük gazete için 303 dava açıldı.
39 ton gazete ve dergi imha edildi.
Cezaevlerinde toplam 299 kişi yaşamını yitirdi.
144 kişi kuşkulu bir şekilde öldü.
14 kişi açlık grevinde öldü.
16 kişi -kaçarken- vuruldu.
95 kişi -çatışmada- öldü.
73 kişiye -doğal ölüm raporu- verildi.
43 kişinin -intihar ettiği- bildirildi.
Bron: http://tr.wikipedia.org/w(...)_sonu.C3.A7lar.C4.B1.
quote:The Results[edit]
650,000 people were under arrest.
1,683,000 people were blacklisted.
230,000 people were judged in 210.000 lawsuits.
7,000 people were asked for the death penalty.
517 persons were sentenced to death.
50 of those given the death penalty were executed (26 political prisoners, 23 criminal offenders and 1 ASALA militant).
The files of 259 people, which were asked for the death penalty, were sent to the National Assembly.
71,000 people were judged on account of the articles 141, 142 and 163 in Turkish Penal Code.
98,404 people were judged on charges of being members of a leftist, a rightist, a nationalist, a conservative, etc. organization.
388,000 people were not given a passport.
30,000 people were dismissed from their firms because they were suspects and therefore inconvenient.
14,000 people were removed from citizenship.
30,000 people went abroad as a political refugee.
300 people died in a suspicious manner.
Documented that 171 people died by reason of torture.
937 films were banned because these were found objectionable.
23,677 associations had their activities stopped.
3,854 teachers, 120 lecturers and 47 judges were dismissed.
400 journalists were sentenced to a total of 3315 years imprisonment.
300 journalists were attacked.
3 journalists were shot dead.
300 days in which newspapers were not published.
303 cases were opened for 13 major newspapers.
39 tonnes of newspapers and magazines were destroyed.
299 people lost their lives in prison.
144 people died in a suspicious manner.
14 people died in a hunger strike.
While fleeing, 16 people were shot.
95 people were killed in combat.
Natural death report for 73 persons was given.
The cause of death of 43 people was announced as suicide.
Bron: http://en.wikipedia.org/w(...)C3%A9tat#The_Results.
Zolang jullie nog vinden dat Erdogan enige geloofwaardigheid heeft ben ik nog lang niet aan de beurt om te worden beoordeeld op mijn geloofwaardigheid.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:53 schreef Bilge het volgende:
[..]
Denken dat je na al die leugens en verdraaiingen nog enige geloofwaardigheid over hebt.
Ja. Ik ben Turks. Heb familieleden in Turkije. Hoor hun verhalen. Lees Turkse kranten. Sta dan toch dichterbij he.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:53 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hé wat raar, jij zit nu in NL, maar blijkbaar kan jij wel oordelen over diezelfde demonstranten.
vraag me af of de akp ook nu een eigen grondwet gaat schrijven net als de toenmalige junta...quote:Op zondag 16 juni 2013 20:47 schreef Theoden het volgende:
Kaderin cilvesi ...
[ afbeelding ]
Zijn ze toch al mee bezig?quote:Op zondag 16 juni 2013 20:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
vraag me af of de akp ook nu een eigen grondwet gaat schrijven net als de toenmalige junta...
quote:Op zondag 16 juni 2013 20:56 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ksst. Jij was één of twee topics terug voorstander van een legeringreep.
kom op zeg, als er mensen met bosjes worden afgeschoten/opgehangen/doodgemarteld mag jij die vergelijking makenquote:Op zondag 16 juni 2013 20:52 schreef Theoden het volgende:
[..]
Het zit er echt niet meer ver van af, echt niet. Dit is geen coup, maar wat de politie doet komt nu akelig dichtbij wat de leger doet tijdens een staatsgreep.
2 wrongs =/= 1 right.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:54 schreef Theoden het volgende:
[..]
Zolang jullie nog vinden dat Erdogan enige geloofwaardigheid heeft ben ik nog lang niet aan de beurt om te worden beoordeeld op mijn geloofwaardigheid.
Ja, dus? Ik ken Soennieten die vasten, degene die niet vasten, wel naar de moskee gaan, niet gaan, ik ken Soennieten die spugen op hoofddoekjes..?quote:Op zondag 16 juni 2013 20:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
het "probleem" met aleviler is dat het homogene groep is, de ene zegt het is een religie, de andere zegt het is een filosofie, de ene zegt we zijn moslim de andere zegt wij zijn geen moslim, de ene vast tijdens ramazan de ander maakt mensen die vasten belachelijk, ik vind een cemhuis ook weinig religieus, spiritueel wel, maar niet religieus, sorry als ik je beledig, maar zo zie ik het, niet tactisch ja kan, ik ken dat hele verhaal waar jij op doelt eigenlijk niet en tja die brug, sommige alwieten kwamen tussen twee politieke mogendheden, de ottomanen en de safawieden en werden daar het slachtoffer van, het is niet anders, neemt niet weg dat hij een van de belangrijkste heersers uit de turkse geschiedenis is en het niet meer dan normaal is dat er een brug naar hem vernoemd is
Hé wat raar, blijkbaar vind je het niet apart van de andere die claimen niet Turks te zijn zolang ze anti-Erdogan zijn.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:55 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja. Ik ben Turks. Heb familieleden in Turkije. Hoor hun verhalen. Lees Turkse kranten. Sta dan toch dichterbij he.
Dat is toch de tactiek van AKP? Ja maar CHP deed dit. Ja maar Kemalisten doen dat. Ja maar in VS doen ze zus.quote:
Jij zei zelf dat jij geen Turks was.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:58 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hé wat raar, blijkbaar vind je het niet apart van de andere die claimen niet Turks te zijn zolang ze anti-Erdogan zijn.
Hé wat raar, jij insinueert nu dat ik geen familieleden daar heb, geen verhalen hoor, geen Turkse kranten lees.
Die aantallen zijn het resultaat van manier van handelen.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:55 schreef Theoden het volgende:
[..]
Zucht, in aantallen natuurlijk niet, maar manier van handelen verschilt niet of bijna niet.
dar gaat de turkse bevolking over, niemand andersquote:Op zondag 16 juni 2013 20:54 schreef Theoden het volgende:
[..]
Zolang jullie nog vinden dat Erdogan enige geloofwaardigheid heeft ben ik nog lang niet aan de beurt om te worden beoordeeld op mijn geloofwaardigheid.
Dat doet niks af aan het onderste stukje of wel?quote:Op zondag 16 juni 2013 20:59 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jij zei zelf dat jij geen Turks was.
En nee, een Beethoven bijv neem ik ook niet echt serieus.
Als jij zegt dat je Turks spreekt en dus ook Turkse kranten kan lezen en familie spreekt, dan beoordeel ik jouw verhalen anders.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:01 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dat doet niks af aan het onderste stukje of wel?
ja idd met half turkije, daarom duurt het nu meer dan 2 jaar, daarom die vergelijk met de junta...quote:
Nog steeds. Want als je Erdogan vrij spel geeft dan krijgen we gelijke toestanden als toen. Alleen het beestje heeft een andere naam.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:56 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ksst. Jij was één of twee topics terug voorstander van een legeringreep.
Lees even een geschiedenisboek anders.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:52 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ja, maar hij is democratisch gekozenquote:Op zondag 16 juni 2013 21:04 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nog steeds. Want als je Erdogan vrij spel geeft dan krijgen we gelijke toestanden als toen. Alleen het beestje heeft een andere naam.
Hij heeft al 10 jaar vrij spel toch.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:04 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nog steeds. Want als je Erdogan vrij spel geeft dan krijgen we gelijke toestanden als toen. Alleen het beestje heeft een andere naam.
Wanneer het je uitkomt wel voor staatsingreep, wanneer het niet in je straatje past dan niet.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:04 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Oh ik keek net even het nieuws van 8 uur, Arabische toestanden.quote:
Dictatuur past niet in mijn straatje, vandaar. Wat de secularisten deden is niet zaligmakend, verre van zelfs, maar het is geen dictatuur waar Erdogan nu naar toe aan het werken is.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:07 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wanneer het je uitkomt wel voor staatsingreep, wanneer het niet in je straatje past dan niet.
On fucking gelovelijk
Het volk. Haha, je suggereert nu dat de meerderheid de straten opgegaan is.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:07 schreef Theoden het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer dat het volk tegengas geeft en look what happened ....
Uiteindelijk steun je Erdoğan dus.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:04 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Oh 50% is geen volk? Ok.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:10 schreef Che_ het volgende:
[..]
Het volk. Haha, je suggereert nu dat de meerderheid de straten opgegaan is.
Tegengas? Dien je niet op deze manier te doen.
Omdat God het beveelt.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:11 schreef Dvm86 het volgende:
Aan de Turken onder ons die voor een islamitische theocratie zijn - waar komt jullie intens verlangen vandaan om andersdenkenden jullie wil op te leggen? Waarom zou je voor vrijheids-beperking zijn? Als libertariër kan ik dat echt niet bevatten.
Huh, 50% van het volk is de straat opgegaan? Serieusquote:Op zondag 16 juni 2013 21:11 schreef Theoden het volgende:
[..]
Oh 50% is geen volk? Ok.
OHA trouwens, zit DHA te kijken. Politie loopt in een groepje over straat. Een paar mannen klappen sarcastisch uit hun ramen 4-5 hoog. Politie stopt, richt op de mannen en schiet traangas naar binnen.
Yup, was echt nodig.
ja ik vind het normaal einde discussie dan, maar vind je het ook vreselijk dat de ataturk brug, alle ataturk stadions, omdat ataturk de dersim slachting oogluikend heet toegestaan? vind je het ook vreselijk dat de fatih brug/wijk what ever naar fatih is genoemd, omdat hij vele grieken over kling heeft gejaagd?quote:Op zondag 16 juni 2013 20:58 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja, dus? Ik ken Soennieten die vasten, degene die niet vasten, wel naar de moskee gaan, niet gaan, ik ken Soennieten die spugen op hoofddoekjes..?![]()
Een Alevi is altijd moslim.
Als jij vindt dat het normaal is, dan houdt deze discussie op, want wederom, ook Hitler is een belangrijke heerser geweest, dus we kunnen in Duitsland anders ook even een brug naar hem vernoemen.
Wil opleggen? Geef eens een voorbeeld.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:11 schreef Dvm86 het volgende:
Aan de Turken onder ons die voor een islamitische theocratie zijn - waar komt jullie intens verlangen vandaan om andersdenkenden jullie wil op te leggen? Waarom zou je voor vrijheids-beperking zijn? Als libertariër kan ik dat echt niet bevatten.
Je steunt een legeringreep. Als Erdoğan vrij spel krijgt, krijgen we 1980-taferelen, zeg je.quote:
Ik heb gevraagd voor jezelf te spreken en niet over mijn persoon. Dat doe ik welquote:Op zondag 16 juni 2013 21:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je steunt een legeringreep. Als Erdoğan vrij spel krijgt, krijgen we 1980-taferelen, zeg je.
Wat is het probleem dan? Je krijgt wat je wil, mét Erdoğan.
Ja, maar jij ... oh wacht.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik heb gevraagd voor jezelf te spreken en niet over mijn persoon. Dat doe ik wel
Waar zijn die ? Ben ze hier nog niet tegengekomen.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:11 schreef Dvm86 het volgende:
Aan de Turken onder ons die voor een islamitische theocratie zijn -
Zo vaak gedaan. Blijft doorgaan.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:16 schreef Che_ het volgende:
[..]
Winkels dicht op zondag. Dat is ook wil opleggen? Waarom ga je niet demonstreren.
ik ben idd benieuwd wie gaat reagerenquote:Op zondag 16 juni 2013 21:16 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Waar zijn die ? Ben ze hier nog niet tegengekomen.
omg #2quote:Op zondag 16 juni 2013 21:16 schreef Che_ het volgende:
[..]
Winkels dicht op zondag. Dat is ook wil opleggen? Waarom ga je niet demonstreren.
Er zijn genoeg voorbeelden langsgekomen. Wat stel jij dan - dat een islamitische theocratie niet verschilt van het huidige seculiere stelsel? Dan is er ook geen reden om daar aan te tornen.quote:
Het enige wat ik aan Ataturk waardeer is dat Turkije een soort van seculier is. Voor de rest is hij niet bepaald zachtzinnig geweest.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja ik vind het normaal einde discussie dan, maar vind je het ook vreselijk dat de ataturk brug, alle ataturk stadions, omdat ataturk de dersim slachting oogluikend heet toegestaan? vind je het ook vreselijk dat de fatih brug/wijk what ever naar fatih is genoemd, omdat hij vele grieken over kling heeft gejaagd?
soennieten hebben duidelijk pijlers wat hun din is, kuran/sunnet, de pijlers van de alewieten verschillen, daarnaast om een moslim te zijn, geloof je in god en in de profeet en dat laatste hebben veel alewieten die ik ken of heb gekend hebben veel problemen daarmee en als je daar problemen mee hebt, dan is het maar de vraag of je moslim bent
Als je je niet aangesproken voelt, dan hoef je ook niet te reageren.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:16 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Waar zijn die ? Ben ze hier nog niet tegengekomen.
Okay, dan plaats ik wat jij zelf hebt gezegd.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik heb gevraagd voor jezelf te spreken en niet over mijn persoon. Dat doe ik wel
quote:Op zondag 16 juni 2013 19:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Had 10 jaar geleden moeten gebeuren d.m.v. een staatsgreep, maar onder druk van het buitenland hebben ze gezwicht. Erdogan zag zijn kans schoon om het leger te ontmantelen en zie hier waar we nu in beland zijn. Een staatsgreep is ondemocratisch en ik ben er allerminst blij mee, maar ik zag toen al dat het mis ging, mede ingegeven door het feit dat Erdogan afkomstig is van de toenmalige fanatieke Refah en Fazilet en partij.
quote:Op zondag 16 juni 2013 21:04 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Jeugdsentimentquote:Op zondag 16 juni 2013 21:19 schreef Theoden het volgende:
Shit just got real, Delta Force arrived.
[ afbeelding ]
Waarom worden al die regels tov hoofddoek en alcohol uitvergroot omdat Erdogan een moslim is? En 'hier' is het allemaal vanzelfsprekend.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:18 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg voorbeelden langsgekomen. Wat stel jij dan - dat een islamitische theocratie niet verschilt van het huidige seculiere stelsel? Dan is er ook geen reden om daar aan te tornen.
Ze verspreiden dus bewust leugens. Erg vaag.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:20 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]
En zulke figuren zitten in het Turkse parlement.
Doen beide kanten.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ze verspreiden dus bewust leugens. Erg vaag.
Wat staat er?quote:Op zondag 16 juni 2013 21:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het is nog echt ook: https://twitter.com/HuseyinAygun62/status/346301200209178624 en https://m.facebook.com/pe(...)3&id=604211492941464.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dit was van te voren al bedacht door AKP om later te kunnen zeggen dat die foto's nep zijn. Het is allemaal een complot.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:20 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]
En zulke figuren zitten in het Turkse parlement.
Plots schiet me jouw standaard one-liner te binnen in deze reeks: "Ja, maar zij doen het ook!!".quote:
Mijn vraag was - waarom zou je voor inperking van vrijheid zijn. Niemand kan die vraag beantwoorden kennelijk. Vrij bizar dat je het dan steunt.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:20 schreef Che_ het volgende:
[..]
Waarom worden al die regels tov hoofddoek en alcohol uitvergroot omdat Erdogan een moslim is? En 'hier' is het allemaal vanzelfsprekend.
ik weet er idd vrij weinig over, wat ik erover weet/mijn observatie is dat het heel breed is en dat aleviler onderling onwijs veel verschillen over wat het alevitisme nou eigenlijk inhoud, de rode lijn is de filosofie van haci bektas, en daarnaast wordt ali, de schoonzoon van de profeet, als voorbeeld genomen althans dat wordt beweerd, maarja ik als soennitisch moslim weet dat ali's voorbeeld de profeet was en ik weinig alewieten ken die de profeet als voorbeeld nemenquote:Op zondag 16 juni 2013 21:19 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Het enige wat ik aan Ataturk waardeer is dat Turkije een soort van seculier is. Voor de rest is hij niet bepaald zachtzinnig geweest.
Je opmerkingen over alevieten verbazen mij niet zo. Je bent er niet mee bekend he? Ik proef onwetendheid.
Alvorens ik daar inhoudelijk op ga reageren: boeit het je? Of zal ik het maar laten gaan.
Ben je nu blij met de huidige rellen? En hoe denk jij die te gaan stoppen? Het regime van Erdogan staat garant voor jarenlange rellen en veel grotere getallen dan de ergste staatsgreep waar jij mee komt aanzetten. Verkeer je nu werkelijk in de illusie dat die zgn. marginale plunderaars neer te slaan zijn?quote:Op zondag 16 juni 2013 21:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
Okay, dan plaats ik wat jij zelf hebt gezegd.
[..]
[..]
quote:Op zondag 16 juni 2013 21:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het regime van Erdogan staat garant voor jarenlange rellen en veel grotere getallen dan de ergste staatsgreep waar jij mee komt aanzetten.
Wie steunt het?quote:Op zondag 16 juni 2013 21:28 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Mijn vraag was - waarom zou je voor inperking van vrijheid zijn. Niemand kan die vraag beantwoorden kennelijk. Vrij bizar dat je het dan steunt.
Dergelijke aannames brengen als feiten... daar traanden mijn ogen van.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Traangas is te behandelen met citroenen. Daardoor lees je iets meer dan er geschreven is.
Heb jij je daadwerkelijk verdiept in cijfers van rellen/politieke moorden etc. in de geschiedenis van Turkije? Je zegt maar wat.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ben je nu blij met de huidige rellen? En hoe denk jij die te gaan stoppen? Het regime van Erdogan staat garant voor jarenlange rellen en veel grotere getallen dan de ergste staatsgreep waar jij mee komt aanzetten. Verkeer je nu werkelijk in de illusie dat die zgn. marginale plunderaars neer te slaan zijn?
Nee, dat is gerechtvaardigd als jullie het doen. Ik verwijs nu eenmaail naar de welbekende zij doen het ook, maar ik zeg er niet bij dat het dan maar goed is. van beide kanten is dit walgelijk.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:27 schreef Che_ het volgende:
[..]
Plots schiet me jouw standaard one-liner te binnen in deze reeks: "Ja, maar zij doen het ook!!".
Oooh, nee als je het maar ééntje keer doet is het goed hoor.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:34 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, dat is gerechtvaardigd als jullie het doen. Ik verwijs nu eenmaail naar de welbekende zij doen het ook, maar ik zeg er niet bij dat het dan maar goed is. van beide kanten is dit walgelijk.
Ga jij maar eens naar Istanbul en zie eens met eigen ogen wat de weerstand is. Je ogen zullen wederom tranen, niet alleen van het traangas, maar ook vanwege de massaliteit van de protesten. Spreek eens met ouderen die in het 90-jarige bestaan van de Turkse republiek nooit protesten van deze omvang meegemaakt hebben. Doe je rekensom opnieuw en trek je eigen conclusies.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dergelijke aannames brengen als feiten... daar traanden mijn ogen van.
Die zijn me bekend en ik ben er echt niet trots op. Maar de Erdogan-adepten hebben geen concrete oplossing voor deze rellen, of wel?quote:Op zondag 16 juni 2013 21:34 schreef Che_ het volgende:
[..]
Heb jij je daadwerkelijk verdiept in cijfers van rellen/politieke moorden etc. in de geschiedenis van Turkije? Je zegt maar wat.
Rekensommen? Weet je dat zeker?quote:Op zondag 16 juni 2013 21:36 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ga jij maar eens naar Istanbul en zie eens met eigen ogen wat de weerstand is. Je ogen zullen wederom tranen, niet alleen van het traangas, maar ook vanwege de massaliteit van de protesten. Spreek eens met ouderen die in het 90-jarige bestaan van de Turkse republiek nooit protesten van deze omvang meegemaakt hebben. Doe je rekensom opnieuw en trek je eigen conclusies.
Ga maar naar Istanbul en begin maar te tellen. En als je tijd over hebt de andere grote steden.quote:
Ja, maar bijna 50% van de stemmen bla bla bla ......quote:Op zondag 16 juni 2013 21:40 schreef JerryWesterby het volgende:
Conclusie is dus nog steeds: Erdogan moet weg.
Kijk eens filmpjes van Mussolini op YouTube en je weet waarom.
quote:Op zondag 16 juni 2013 21:41 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ja, maar bijna 50% van de stemmen bla bla bla ......
Verkiezingen afwachten. Referendum. Oordeel van de rechter.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Die zijn me bekend en ik ben er echt niet trots op. Maar de Erdogan-adepten hebben geen concrete oplossing voor deze rellen, of wel?
Wie het steunt? Kennelijk diegenen die tegen de protesten zijn. De demonstranten uiten namelijk hun ongenoegen over de koers die Erdogan heeft ingezet naar een strenger islamitisch beleid, niet over de welvaart die onder Erdogan is teweeg gebracht.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:31 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wie steunt het?
Waarom steun jij het secularisme/wat-dan-ook-isme waarin ook vrijheden worden beperkt?
Noem eens een land met volledige vrijheid.
bronquote:“I want youth, especially, to understand this. We … as individuals, and as political generations, have passed through some difficult periods,” he said, addressing Istanbul’s Gezi Park protesters. “Many of our people’s lives have been darkened because of their beliefs. Why? In a country whose population is 99% Muslim, our girls could not go to universities with their headscarves. They were forced to go abroad for education. … Does a girl have no right to education because she wears a headscarf? Won’t she get educated? As a father who has gone through this [experience] I know this well.”
What the prime minister does not know is that those protesters at Gezi Park and elsewhere would not disagree with him on this point. Erdogan is giving the Gezi Park protests a meaning they do not have. “These protesters don’t care about freedom as they’re stepping on the freedoms of others,” he said, apparently forgetting all the protests held for decades after Friday prayers in condemnation of those then in power. The government then, although its legitimacy could have been open to question, did not use such force to disperse the protesters.
The Gezi Park protesters are mostly the younger generation, who have really grown up only knowing the Erdogan government officials ruling the country — and their wives, who almost all wear headscarves. He could therefore at least give them a break about this issue, as they have shown since the protests started May 27 that as practicing and non-practicing Muslims, neither side really has an issue with the other. They’re all hand in hand, united against a government that constantly claims to know the whole truth and nothing less.
But it seems that hyping religious sensitivity is a priority of AKP members. They seem to be still relying on playing the religious victimhood card, focusing on the mistakes of previous governments, to win votes.
....
Last but not least, it has been more than a decade since the AKP came to power. Seriously, when will be the time for the Erdogan government to turn the page over the headscarf issue — will it be when all women are forced to cover themselves? If not, let’s please not overuse this topic just to get more votes out of victimhood. Enough of it!
Tot die tijd de demonstraties accepteren?quote:Op zondag 16 juni 2013 21:43 schreef Che_ het volgende:
[..]
Verkiezingen afwachten. Referendum. Oordeel van de rechter.
Mensen die denken 50% van Turkije.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:37 schreef Theoden het volgende:
Mensen die geloven dat dit nog steeds maar 4-5 duizend protesteerder zijn
Er waren een miljoen bij de milli irade-meeting van Erdoğan. Trek jij jouw getallen maar af van die miljoen.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:39 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ga maar naar Istanbul en begin maar te tellen. En als je tijd over hebt de andere grote steden.
Hou maar op, hou maar op.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:44 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Wie het steunt? Kennelijk diegenen die tegen de protesten zijn.
Zijn de rellen met jouw rekensom opgelost, of geeft deze rekensom juist het potentieel van de ongeregeldheden aan?quote:Op zondag 16 juni 2013 21:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Er waren een miljoen bij de milli irade-meeting van Erdoğan. Tel jij jouw getallen maar af van die miljoen.
Hij weet dat zijn politieke einde nadert....quote:Op zondag 16 juni 2013 21:49 schreef Bilge het volgende:
Erdogan speecht weer:
http://www.trt.net.tr/anasayfa/canli.aspx
quote:Op zondag 16 juni 2013 21:51 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Hij weet dat zijn politieke einde nadert....
quote:Op zondag 16 juni 2013 21:52 schreef Theoden het volgende:
Iemand die 7x per week, 3x per dag twee uur lang aan het speechen is weet inderdaad dat zijn einde nadert.
Oke, allereerst, ik ben geen vertegenwoordiger van Alevieten.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik weet er idd vrij weinig over, wat ik erover weet/mijn observatie is dat het heel breed is en dat aleviler onderling onwijs veel verschillen over wat het alevitisme nou eigenlijk inhoud, de rode lijn is de filosofie van haci bektas, en daarnaast wordt ali, de schoonzoon van de profeet, als voorbeeld genomen althans dat wordt beweerd, maarja ik als soennitisch moslim weet dat ali's voorbeeld de profeet was en ik weinig alewieten ken die de profeet als voorbeeld nemen
laat het dus niet gaan
een soort van idd
quote:Op zondag 16 juni 2013 21:52 schreef Theoden het volgende:
Iemand die 7x per week, 3x per dag twee uur lang aan het speechen is weet inderdaad dat zijn einde nadert.
We hebben de potentie gezien de afgelopen 2,5 weken.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zijn de rellen met jouw rekensom opgelost, of geeft dit rekensom juist het potentieel van de ongeregeldheden aan?
Jij denkt in partijen, ik heb het over individuen. Ik heb met eigen ogen gezien, de sfeer geproefd hoe miljoenen individuen ziedend zijn op Erdogan. Vertel me hoe dat gaat stoppen.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
We hebben de potentie gezien de afgelopen 2,5 weken.
Je mag het best groter maken dan het is hoor, maar dan moet je niet aankomen met rekensommen. De MHP steunde Erdoğan tijdens zo'n bijeenkomst, samen zijn ze goed voor zo'n 63%.
Maar wel 35-40 miljoen demonstranten volgens jou...quote:Op zondag 16 juni 2013 21:51 schreef Theoden het volgende:
Miljoen? hahahahahaha. Yok 10 milyon ...
Max 300, misschien 350, maar miljoen? hahahaha
Dat zullen we de komende dagen zien. Het ging mij puur om 'rekensommen'. De meerderheid vindt het prima zo, blijkbaar.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:56 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Jij denkt in partijen, ik heb het over individuen. Ik heb met eigen ogen gezien, de sfeer geproefd hoe miljoenen individuen ziedend zijn op Erdogan. Vertel me hoe dat gaat stoppen.
Erg duidelijk filmpje.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:58 schreef Ambipur het volgende:
https://www.facebook.com/(...)01037&type=2&theater
Goh. Burgeroorlog potentie dit..
Mooi woord he. Ik zou 1000 keer nadenken voor ik zo'n woord in mijn mond neem.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:58 schreef Ambipur het volgende:
Jij bent bekend met het begrip potentie I assume?quote:Op zondag 16 juni 2013 21:59 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Mooi woord he. Ik zou 1000 keer nadenken voor ik zo'n woord in mijn mond neem.
Ik begrijp heel goed wat potentie betekent.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jij bent bekend met het begrip potentie I assume?
Wat ik al dacht. Je hebt geen oplossing en wil afwachten om ondertussen de getallen te laten oplopen. Als deze getallen jouw staatsgreep van 1980 gaan overtreffen, dan zal ik je herinneren aan je post. Waan jij je maar veilig met je meerderheidsgeneuzel. Ondertussen staat het land in brand en jij kijkt toe. Chapeau.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat zullen we de komende dagen zien. Het ging mij puur om 'rekensommen'. De meerderheid vindt het prima zo, blijkbaar.
Ik beweer nergens dat het een eerlijk gevecht is. Ik wil alleen nadrukken dat als je het puur over de cijfers wil hebben, de pro-Erdoğan-kamp in de meerderheid is.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:59 schreef Theoden het volgende:
En sowieso, een officiële rally vergelijken met opstand van een deel van het volk
Rally:
1)Gratis OV
2)Voorrang op weg
3)Deel krijgt betaald
4)Alles is georganiseerd voor je, het is een festival
5)Geen politie die je met traangas zit te bekogelen
Demonstraties:
1)OV wordt platgelegd om te voorkomen dat mensen bijelkaar kunnen komen
2)Mensen worden onderweg op verschillende punten tegengehouden
3)Komen zelfstandig in actie, niks is georganiseerd
4)24/7 traangas, rubberen kogels en waterkannonen op je ass
Zie ook foto's van mannen met coplar. Ik plaats niet zomaar dingen hier.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:02 schreef De_Guidance het volgende:
Zo'n filmpje kan makkelijker zelf maken. Wazig en manipuleerbaar.
zoekt 4 kapi 40 marifet op is wel interessant, maar ik lees nu de eerste kapi, seriat kapisi, daar staat onder andere Peygamberin emirlerine uymak, maar als je de hadith verwerpt dan kan je 1 van deze makam nooit naleven, tenzij je een andere bron hebt van de emirler van peygamber, netzoals de sjiieten, dan kan het weer wel, want de sjiieten hebben zo ongeveer dezelfde hadith, alleen net ff andersquote:Op zondag 16 juni 2013 21:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Oke, allereerst, ik ben geen vertegenwoordiger van Alevieten.
Alevieten zijn wel moslim, ze geloven immers in Allah en getuigen dat Muhammed hun profeet is. Dit al is voldoende je als moslim te beschouwen. Wat de alevieten onderscheidt van soennieten is de beleving van hun geloof en wie zij als rechtmatige opvolger van de Profeet zien. Soennieten accepteren Hz. Ali niet als rechtmatiger opvolger van de profeet en Alevieten zien Hz. Ali dus wel zo.
Hierna wordt het idd lastig... Want er zijn zoveel verschillen (net als bij soennieten).
De ene stroming richt zich op Haci Bektas Veli, de ene weer op anderen.
Wat bij ons voorop staat is 4 kapi, 40 makam. "regels" die ervoor zorgen dat de mens sneller tot God komt. Vragen als waarom bidden Alevieten niet zoals een Soenniet dat doet, waarom gaan ze niet naar de moskee is simpel te beantwoorden: Wij verwerpen de Hadiths.
Alevieten hebben niets tegen de profeet. Degene die zich als alevi voorstelt bij jou en toch kwaad spreekt over de Profeet is een onwetend.
Nu ik een logisch verhaal probeer neer te tikken bedenk ik mij dat dat niet zomaar kan, omdat ik zelf ook verward raakIk ken de belangrijkste begrippen, maar vraag mij niets over de geschiedenis, want die ken ik niet zo goed.
Als er na afloop niets overtroffen is... ga je dan ook je excuses aanbieden?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:02 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat ik al dacht. Je hebt geen oplossing en wil afwachten om ondertussen de getallen te laten oplopen. Als deze getallen jouw staatsgreep van 1980 gaan overtreffen, dan zal ik je herinneren aan je post. Waan jij je maar veilig met je meerderheidsgeneuzel. Ondertussen staat het land in brand en jij kijkt toe. Chapeau.
Hoor jij op die foto's wat ze roepen? Knap.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:03 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zie ook foto's van mannen met coplar. Ik plaats niet zomaar dingen hier.
quote:Op zondag 16 juni 2013 21:59 schreef Theoden het volgende:
En sowieso, een officiële rally vergelijken met opstand van een deel van het volk
Rally:
1)Gratis OV
2)Voorrang op weg
3)Deel krijgt betaald
4)Alles is georganiseerd voor je, het is een festival
5)Geen politie die je met traangas zit te bekogelen
Demonstraties:
1)OV wordt platgelegd om te voorkomen dat mensen bijelkaar kunnen komen
2)Mensen worden onderweg op verschillende punten tegengehouden
3)Komen zelfstandig in actie, niks is georganiseerd
4)24/7 traangas, rubberen kogels en waterkannonen op je ass
twitter:istanbulbld twitterde op zondag 16-06-2013 om 16:02:10Miting için, 3 Şehir Hatları Vapuru da yine bedeli mukabilinde kiralanmıştır. Bedelsiz tahsis sözkonusu değildir. reageer retweet
twitter:istanbulbld twitterde op zondag 16-06-2013 om 21:30:25@benalpii @Kadir__Topbas miting alanına yolcu taşıyan otobüsler bedeli mukabilinde kiralandı, bedelsiz taşıma yapılmadı Sn Dinç. reageer retweet
twitter:zeykurvalekov twitterde op zondag 16-06-2013 om 16:30:08Polis aracı yak, otobüs yak, iş makinesi yak, sonra otobüsle mitinge gidildiğinde BENİM VERGİM diye zırla. Siktirtme vergini. reageer retweet
Nee, je probeert het ene kwaad tegen de andere op te zetten, dat lost niks op.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als er na afloop niets overtroffen is... ga je dan ook je excuses aanbieden?
Ik weet het niet, moeilijk in te schatten. Pro-Erdogan kamp is groot dat kan niemand ontkennen. Ik weet echter ook zeker dat er AKP stemmers zijn die hier echt niet mee eens zijn. Het zou me niet verbazen als de komende verkiezingen een ongekend laag opkomst gaat krijgen. Wat weer in het voordeel van AKP zou zijn.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik beweer nergens dat het een eerlijk gevecht is. Ik wil alleen nadrukken dat als je het puur over de cijfers wil hebben, de pro-Erdoğan-kamp in de meerderheid is.
En jij bage... bagi.. tali... overdrijft. Met niets meer dan aannames.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nee, je probeert het ene kwaad tegen de andere op te zetten, dat lost niks op.
simdiye kadar sustu bu millet en hayirlisini yapti, het lijkt wel alsof sommigen verlangen naar de jaren 80quote:Op zondag 16 juni 2013 21:58 schreef Ambipur het volgende:
Dat is toch gewoon gratis voor het volk dat er op af komt? Gemeente huurt de bussen van de maatschappijen en achterban mag er gratis mee reizen.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:05 schreef Bilge het volgende:
[..]twitter:istanbulbld twitterde op zondag 16-06-2013 om 16:02:10Miting için, 3 Şehir Hatları Vapuru da yine bedeli mukabilinde kiralanmıştır. Bedelsiz tahsis sözkonusu değildir. reageer retweet
twitter:istanbulbld twitterde op zondag 16-06-2013 om 21:30:25@benalpii @Kadir__Topbas miting alanına yolcu taşıyan otobüsler bedeli mukabilinde kiralandı, bedelsiz taşıma yapılmadı Sn Dinç. reageer retweet
twitter:zeykurvalekov twitterde op zondag 16-06-2013 om 16:30:08Polis aracı yak, otobüs yak, iş makinesi yak, sonra otobüsle mitinge gidildiğinde BENİM VERGİM diye zırla. Siktirtme vergini. reageer retweet
Ons enige bron is de Koran. Alles wat daarna komt wordt verworpen. Dat is wat ik weet, maar pin mij er niet op vast. Ik zal het eens aan oma vragenquote:Op zondag 16 juni 2013 22:03 schreef Slayage het volgende:
[..]
zoekt 4 kapi 40 marifet op is wel interessant, maar ik lees nu de eerste kapi, seriat kapisi, daar staat onder andere Peygamberin emirlerine uymak, maar als je de hadith verwerpt dan kan je 1 van deze makam nooit naleven, tenzij je een andere bron hebt van de emirler van peygamber, netzoals de sjiieten, dan kan het weer wel, want de sjiieten hebben zo ongeveer dezelfde hadith, alleen net ff anders
Dan moeten ze maar luisteren naar hun leider...quote:Op zondag 16 juni 2013 22:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
simdiye kadar sustu bu millet en hayirlisini yapti, het lijkt wel alsof sommigen verlangen naar de jaren 80
Verder probeer ik dát helemaal niet.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nee, je probeert het ene kwaad tegen de andere op te zetten, dat lost niks op.
En ondertussen blijven de rellen doorgaan en jij kijkt toe. Met een beetje extrapoleren weet je waar dit naar toe gaat. Maar dat kun je niet zien als voor het karretje gespannen bent en oogkleppen op hebt.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
En jij bage... bagi.. tali... overdrijft. Met niets meer dan aannames.
Wat is je punt nou?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En ondertussen blijven de rellen doorgaan en jij kijkt toe. Met een beetje extrapoleren weet je waar dit naar toe gaat. Maar dat kun je niet zien als voor het karretje gespannen bent en oogkleppen op hebt.
Ik denk dat dit nog verder gaat escaleren, omdat het volk geen stap terug zal doen en Erdogan ook niet.quote:
De gemeente verhuurt, de huurder ken ik niet (wss een lokale AKP-vertegenwoordiger), maar dat doet er ook niet toe: overheidsmiddelen worden iig niet voor private doeleinden gebruikt.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:06 schreef Theoden het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon gratis voor het volk dat er op af komt? Gemeente huurt de bussen van de maatschappijen en achterban mag er gratis mee reizen.
Kom dan niet telkens met manke vergelijkingen dat het ene getal groter is dan de andere, dus beter conclusies. Het land staat in brand en jij kijkt toe. Makke schappengedrag noem ik dat.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Verder probeer ik dát helemaal niet.
Even voor de duidelijkheid. Knap dat je dat uit mijn post heb kunnen halen.
Ik vind het vooral vreemd dat je er bij staat te juichen. En je weet ook wel dat Erdogan ook een heel groot deel van het volk vertegenwoordigd.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:10 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ik denk dat dit nog verder gaat escaleren, omdat het volk geen stap terug zal doen en Erdogan ook niet.
Dank je wel dat je mij uitmaakt voor het karretje gespannen te zijn en ook bedankt dat je mij wijst op mijn oogkleppen.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En ondertussen blijven de rellen doorgaan en jij kijkt toe. Met een beetje extrapoleren weet je waar dit naar toe gaat. Maar dat kun je niet zien als voor het karretje gespannen bent en oogkleppen op hebt.
Jochie,quote:Op zondag 16 juni 2013 20:47 schreef Theoden het volgende:
Kaderin cilvesi ...
[ afbeelding ]
Dan blijft mijn punt nog steeds staan dat de burgers gratis naar een rally kunnen gaan terwijl de demonstraten op alle manieren worden tegengehouden. Het vergelijken van aantallen gaat dan niet op.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:10 schreef Bilge het volgende:
[..]
De gemeente verhuurt, de huurder ken ik niet (wss een lokale AKP-vertegenwoordiger), maar dat doet er ook niet toe: overheidsmiddelen worden iig niet voor private doeleinden gebruikt.
Dat gevoel heb ik ook bij Soennieten, maar dat is een andere discussie niet?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:10 schreef Che_ het volgende:
[..]
Lijkt me zeer sterk als de Alevieten de Koran volledig naleven.
"Het land staat in brand"... Oh ja, ik vergeet "burgerloorlog!!!11" nog.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kom dan niet telkens met manke vergelijkingen dat het ene getal groter is dan de andere, dus beter conclusies. Het land staat in brand en jij kijkt toe. Makke schappengedrag noem ik dat.
De Erdogan-adepten hebben geen oplossing voor de rellen. Het aantal slachtoffers blijft toenemen. Kennelijk is dat goed voor een land. Ik erger me aan de domheid van de Erdogan-volgers.quote:
Wanneer heb je mij zien juichen? Ik wil dat dit stopt, liever gisteren dan morgen. Echter snap ik ook dat het volk nu geen stap terug kan zetten. Als dat wel gebeurt dan denkt Erdogan al helemaal dat hij god is. Hier zal voorlopig geen einde aan komen.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:10 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik vind het vooral vreemd dat je er bij staat te juichen. En je weet ook wel dat Erdogan ook een heel groot deel van het volk vertegenwoordigd.
Het is wel degelijk relevant, het begrip alevi komt vaker voor bij de AKP regering en als hij daar iets over wil weten, wil ik dat best verduidelijken.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:12 schreef De_Guidance het volgende:
Kunnen jullie die theologische discussie niet ergens anders doen?
Het is totaal irrelevant wat soennieten en Alevieten in hun gebedshuizen doen, dat doe je daar maar lekker, je hoeft elkaar niet te overtuigen van je eigen gelijk.
Jij hebt het nu over individuen. Ik heb het over wat de religie/stroming voorschrijft.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook bij Soennieten, maar dat is een andere discussie niet?
Hoeft niet, kennelijk vind je het prima zo. Laat maar branden. Dat is goed voor een land.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dank je wel dat je mij uitmaakt voor het karretje gespannen te zijn en ook bedankt dat je mij wijst op mijn oogkleppen.
Want iedereen moet het maar eens met je zijn.
ik weet dat je het sarcastisch bedoelt, maar zoals ik zeg susmak en hayirlisi, sabir etmek en hayirlisi ik was ook niet blij toen deze twee demonstraties werden aangekondigd, ik dacht "hoop niet dat het een opmaat wordt naar een confrontatie van burgers onderling" maar ik denk dat het misschien ook goed is datnu ook de akp lui een uitlaatklep hebben gehad, want ook bij de akp aanhang is er veel frustratie, daar hoor/lees je weinig overquote:Op zondag 16 juni 2013 22:08 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dan moeten ze maar luisteren naar hun leider...Democratie, je mening toon je bij de verkiezingen
Oké, bedankt voor je punt.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De Erdogan-adepten hebben geen oplossing voor de rellen. Het aantal slachtoffers blijft toenemen. Kennelijk is dat goed voor een land. Ik erger me aan de domheid van de Erdogan-volgers.
quote:Erdogan's confrontational style, his divisive rhetoric and the extreme force used by the police on victims including young children, with one pregnant woman losing her baby on Saturday evening, have tarnished his credentials internationally as a reformist Muslim leader.
But the strong-arm tactics do not appear to have closed down the protests and have sown dismay among many non-political Turks.
One policeman guarding the entrance to Gezi Park said he was not happy with the way things were going: "The government is working against the people, and they are using the police to do it. They are handling it very badly. I hate doing this."
Ik ook! Kap maar.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:13 schreef Che_ het volgende:
[..]
Jij hebt het nu over individuen. Ik heb het over wat de religie/stroming voorschrijft.
Doe wat aan je discussievermogen.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hoeft niet, kennelijk vind je het prima zo. Laat maar branden. Dat is goed voor een land.
Precies. Mensen vergeten dat de AKP-aanhang ook een keer boos kan worden.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik weet dat je het sarcastisch bedoelt, maar zoals ik zeg susmak en hayirlisi, sabir etmek en hayirlisi ik was ook niet blij toen deze twee demonstraties werden aangekondigd, ik dacht "hoop niet dat het een opmaat wordt naar een confrontatie van burgers onderling" maar ik denk dat het misschien ook goed is datnu ook de akp lui een uitlaatklep hebben gehad, want ook bij de akp aanhang is er veel frustratie, daar hoor/lees je weinig over
Ga je lekker op iemand anders afreageren.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hoeft niet, kennelijk vind je het prima zo. Laat maar branden. Dat is goed voor een land.
Kijk eens kritisch naar je eigen manke vergelijkingen en de afwezigheid van een oplossing.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
"Het land staat in brand"... Oh ja, ik vergeet "burgerloorlog!!!11" nog.
Ik weet niet of je het herinnert, maar het vergelijken begon bij het plaatje van Theoden. Ik wijs alleen maar aan dat die vergelijking mank is.
Ik vroeg jou om een oplossing net.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kijk eens kritisch naar je eigen manke vergelijkingen en de afwezigheid van een oplossing.
Het probleem verergert dus. Erdogan moet aftreden om de rust terug te laten keren.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:14 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Oké, bedankt voor je punt.
Veel mensen denken wat jij denkt over de mensen die protesteren. Ook miljoenen.
Wat nu?
als de ergernis te groot wordt kan je gewoon naar een andere topic klikken hoorquote:Op zondag 16 juni 2013 22:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De Erdogan-adepten hebben geen oplossing voor de rellen. Het aantal slachtoffers blijft toenemen. Kennelijk is dat goed voor een land. Ik erger me aan de domheid van de Erdogan-volgers.
Is of photoshopt/omgekocht/gelokt/geen deel van het volkquote:Op zondag 16 juni 2013 22:14 schreef PSV1990- het volgende:
Vandaag meer dan 1 miljoen supporters in Kazliçesme voor steun aan Erdogan!!!
Heb ik net geroepen, Erdogan aftreden.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:16 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik vroeg jou om een oplossing net.
Nu graag nog een realistische oplossing.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:16 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het probleem verergert dus. Erdogan moet aftreden om de rust terug te laten keren.
Neequote:Op zondag 16 juni 2013 22:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
als de ergernis te groot wordt kan je gewoon naar een andere topic klikken hoor
http://www.radikal.com.tr(...)ni_hesapladi-1137905quote:Op zondag 16 juni 2013 22:17 schreef Che_ het volgende:
[..]
Is of photoshopt/omgekocht/gelokt/geen deel van het volk
volgens velen hier
Welke vergelijking doel je op?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kijk eens kritisch naar je eigen manke vergelijkingen en de afwezigheid van een oplossing.
Aftreden of verder laten branden. Dan kies ik voor aftreden.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:18 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nu graag nog een realistische oplossing.
die verwesterde alaviaten hier moet je niet serieus nemenquote:Op zondag 16 juni 2013 22:17 schreef Che_ het volgende:
[..]
volgens velen hier
Aminquote:Op zondag 16 juni 2013 22:17 schreef Cihan93 het volgende:
Wie het gooien van stenen naar de politie rechtvaardig noemt is dom. Toen Koerdische jongeren stenen gooidennaar de politie werden ze terroristen genoemd maar nu deze terroristen stenem gooien wordem ze tot helden verklaard, de hypocrisie op z'n best. Ik steunde Koerdische protesten niet maar toch hebben we geen recht om ze terroristen te noemen als dat ook niet tegen de betogers op de Taksim niet mogen.
En over het leger. Onze Soldaten zijn in meerdere gevallen arme Conservatieve Moslims en zullen achter Erdogan zijn.
Moge Allah Erdogan behoeden van deze ondankbare moordenaars.
Vertel jouw oplossing eens.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:17 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En jij aan je oplossingsvermogen. Die is geheel afwezig.
Kunnen we hetzelfde zeggen over de Gezi park protesten. By the way, 51% steunt Erdogan waarom zou het dan niet mogelijk zijn?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:17 schreef Che_ het volgende:
[..]
volgens velen hier
Aftreden omdat een paar hippies tegen erdogan zijn die democratisch is gekozen LOLquote:Op zondag 16 juni 2013 22:19 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Aftreden of verder laten branden. Dan kies ik voor aftreden.
Je meerderheidsgeneuzel, dat zijn vergelijkingen waar je niks mee kan, daarmee blus je de brand niet. Het zit in Erdogans aard om te matigen, dus weg met die man.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Welke vergelijking doel je op?
De oplossing - of nou ja, hoe het beter had aangepakt moest worden - heb ik eerder gepost. Erdoğan moet matigen en minder stug zijn.
Wat ik van jou hoor is dat je een coup had gewild. Dat is veelzeggend.
Waar komen die extra percentages steeds toch vandaan?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:19 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Kunnen we hetzelfde zeggen over de Gezi park protesten. By the way, 51% steunt Erdogan waarom zou het dan niet mogelijk zijn?
Wtf is een Alaviat?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:19 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
die verwesterde alaviaten hier moet je niet serieus nemen
[..]
Amin
Als jij denkt dat de rust wederkeert als Erdogan aftreed dan heb je het goed mis.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:19 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Aftreden of verder laten branden. Dan kies ik voor aftreden.
Een paar hersenloze hippies.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:19 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Aftreden omdat een paar hippies tegen erdogan zijn die democratisch is gekozen LOL
Dat vraag ik mij dus ook af. Ik ben juist tegen de relschoppers.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:19 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Kunnen we hetzelfde zeggen over de Gezi park protesten. By the way, 51% steunt Erdogan waarom zou het dan niet mogelijk zijn?
Waarom zonder?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:21 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Vervroegde verkiezingen zonder Erdogan als kandidaat.
Onwetendenquote:Op zondag 16 juni 2013 22:19 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Aftreden omdat een paar hippies tegen erdogan zijn die democratisch is gekozen LOL
Ja, want ze hebben niet AKP gestemd, dus mogen ze hun mond niet opentrekken. Wat een mentaliteit zeg ...quote:Op zondag 16 juni 2013 22:20 schreef Bilge het volgende:
Een burgeroorlog is in niemands belang, maar nog het minst in het belang van de minderheid. Ik snap niet waar ze het gore lef vandaan halen om eisen te stellen.
Dude, ga lekker buiten spelen ofzo.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:19 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
geloof jij echt dat dat gaat gebeuren?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:16 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het probleem verergert dus. Erdogan moet aftreden om de rust terug te laten keren.
quote:
quote:Op zondag 16 juni 2013 22:16 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat schrijft het Soennisme voor wat tegen de Koran ingaat volgens jou, ben erg benieuwd.
Sinds de laatste verkiezingen had Erdogan 49,8% van de stemmen, later fuseerde zo'n partij met de AKP en steunde aanhangers ook ons.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:20 schreef Theoden het volgende:
[..]
Waar komen die extra percentages steeds toch vandaan?
Dat gaat hij niet vrijwillig doen, daar ben ik van overtuigd.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
geloof jij echt dat dat gaat gebeuren?
mond opentrekken is wat anders dan eisen dat de gekozen en populaire premier vertrekt.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:21 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ja, want ze hebben niet AKP gestemd, dus mogen ze hun mond niet opentrekken. Wat een mentaliteit zeg ...
Kan me niks schelen.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:22 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dude, ga lekker buiten spelen ofzo.
Niemand zit op jou te wachten hier, ook niet de pro-Erdogan mensen.
Snap je het niet of wil je het niet snappen?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:21 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Omdat de boel weer in brand vliegt als hij herkozen wordt.
Zei jij niet dat 50% van het volk tegen Erdogan aan het demonstreren was? Wat neerkomt op 35-40 miljoen?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:22 schreef Theoden het volgende:
Heel mooi hoe een bron met duidelijke cijfers en manier van berekening genegeerd wordt door pro-Erdogan posters.
Wacht laat ik het zo proberen:
OMG 2 miljoen mensen vandaag bij Erdogan rally!!! BRON: http://www.radikal.com.tr(...)ni_hesapladi-1137905
hahah en dan? de minderheid bepaalt niet wat de meerderheid wilt!quote:Op zondag 16 juni 2013 22:21 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Iemand die het snaptquote:Op zondag 16 juni 2013 22:24 schreef aerdt het volgende:
Een hoop discussie hier welk kamp groter is, het pro-Erdogan kamp of het anti-Erdogan kamp. Dat is moeilijk te zeggen en al helemaal niet met percentages.
Ja, de AKP heeft 50 % van de stemmen gehaald bij de laatste verkiezingen. Maar dat wil absoluut niet zeggen dat deze 50% die-hard supporters zijn en dat ze hem in deze situatie steunen. Ik heb ook op een bepaalde partij gestemd in Nederland, maar dat betekent niet dat ze opeens zomaar alles kunnen doen zonder mijn stem te verliezen.
Plus het feit dat deze 50% gebaseerd is op het aantal mensen dat gestemd heeft tijdens de verkiezingen. Dus de 7 miljoen stemgerechtigden die niet gestemd hebben worden even vergeten.
Aan de andere kant, het anti-Erdogan kamp dat de straat op komt is relatief klein. Dat wil niet zegger dat er geen groter draagvlak is onder de bevolking, maar het aantal dat op dit moment demonstreert is zeker niet te vergelijken met bijvoorbeeld Egypte of Tunesie.
Op dit moment is het grootste kamp gewoon de mensen die thuis zitten en absoluut geen zin hebben in dit gezeik.
Als minderheid eisen dat een premier waar de meerderheid op heeft gestemd vertrekt, nee dat is een lekker mentaliteit.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:21 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ja, want ze hebben niet AKP gestemd, dus mogen ze hun mond niet opentrekken. Wat een mentaliteit zeg ...
quote:Op zondag 16 juni 2013 22:21 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Quote is waar ik dat heb gezegd? Jij gaat zoals altijd aan de haal met mijn uitspraken.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:24 schreef Che_ het volgende:
[..]
Zei jij niet dat 50% van het volk tegen Erdogan aan het demonstreren was? Wat neerkomt op 35-40 miljoen?!
Inderdaad. Jij lijkt het echter niet te snappen dat de meeste mensen geen zin hebben in het gezeik.quote:
Moet ik weer gaan terugzoekenquote:Op zondag 16 juni 2013 22:25 schreef Theoden het volgende:
[..]
Quote is waar ik dat heb gezegd? Jij gaat zoals altijd aan de haal met mijn uitspraken.
Waar komt dat nou weer vandaag. Ik heb net gereageerd op jou met uitleg dat ik dit liever gisteren al had zien stoppen. Echt man zet je gekleurde bril eens af en ruk al mijn posts niet eens uit verband.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:25 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Inderdaad. Jij lijkt het echter niet te snappen dat de meeste mensen geen zin hebben in het gezeik.
quote:Op zondag 16 juni 2013 21:10 schreef Che_ het volgende:
[..]
Het volk. Haha, je suggereert nu dat de meerderheid de straten opgegaan is.
quote:
Welke kleur is mijn bril volgens jou? Serieuze vraag. Denk je dat ik AKP-fan ben of iets dergelijks?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:26 schreef Theoden het volgende:
[..]
Waar komt dat nou weer vandaag. Ik heb net gereageerd op jou met uitleg dat ik dit liever gisteren al had zien stoppen. Echt man zet je gekleurde bril eens af en ruk al mijn posts niet eens uit verband.
Daar zit het pijnpunt. De demonstranten zijn net zo vastberaden als Erdogan. De keuze is om één individu te stoppen, te weten Erdogan, of miljoenen individuen proberen te stoppen. Zijn aanhang gaat protesteren, dat is logisch, maar ze krijgen de kans om te stemmen, geen probleem dat ze AKP stemmen, maar niet weer met een dictator als leider.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:23 schreef De_Guidance het volgende:
De brand kan trouwens ook ophouden als de mensen ophouden die branden aan te wakkeren.
hear, hearquote:Op zondag 16 juni 2013 22:24 schreef aerdt het volgende:
Een hoop discussie hier welk kamp groter is, het pro-Erdogan kamp of het anti-Erdogan kamp. Dat is moeilijk te zeggen en al helemaal niet met percentages.
Ja, de AKP heeft 50 % van de stemmen gehaald bij de laatste verkiezingen. Maar dat wil absoluut niet zeggen dat deze 50% die-hard supporters zijn en dat ze hem in deze situatie steunen. Ik heb ook op een bepaalde partij gestemd in Nederland, maar dat betekent niet dat ze opeens zomaar alles kunnen doen zonder mijn stem te verliezen.
Plus het feit dat deze 50% gebaseerd is op het aantal mensen dat gestemd heeft tijdens de verkiezingen. Dus de 7 miljoen stemgerechtigden die niet gestemd hebben worden even vergeten.
Aan de andere kant, het anti-Erdogan kamp dat de straat op komt is relatief klein. Dat wil niet zegger dat er geen groter draagvlak is onder de bevolking, maar het aantal dat op dit moment demonstreert is zeker niet te vergelijken met bijvoorbeeld Egypte of Tunesie.
Op dit moment is het grootste kamp gewoon de mensen die thuis zitten en absoluut geen zin hebben in dit gezeik.
Als Rutte niet luistert gaan we rellen.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:26 schreef Cihan93 het volgende:
Als Erdogan moet buigen voor de 20% mag er voor mijn part een religieuze (Christelijke/Islamitische) wetgeving in Nederland worden ungevoerd. Ik schat dat zo'n 20% akkoord gaat dus daar moet het kabinet voir buigen.
Goed, weer iets met uit verband trekken.quote:
Gekleurde bril richting mij.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:28 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Welke kleur is mijn bril volgens jou? Serieuze vraag. Denk je dat ik AKP-fan ben of iets dergelijks?
Jij hebt echt totaal geen besef wat een dictator is he? Als het volk iedere keer Erdogan aan de macht brengt door massaal op hem te stemmen keer op keer, dan zou ik je eens aanranden echt een keer onder een dictator te gaan leven voor je zo idioot praat.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:29 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Daar zit het pijnpunt. De demonstranten zijn net zo vastberaden als Erdogan. De keuze is om één individu te stoppen, te weten Erdogan, of miljoenen individuen proberen te stoppen. Zijn aanhang gaat protesteren, dat is logisch, maar ze krijgen de kans om te stemmen, geen probleem dat ze AKP stemmen, maar niet weer met een dictator als leider.
Ik zie daar drie namen staan...quote:Op zondag 16 juni 2013 22:22 schreef Theoden het volgende:
Heel mooi hoe een bron met duidelijke cijfers en manier van berekening genegeerd wordt door pro-Erdogan posters.
Wacht laat ik het zo proberen:
OMG 2 miljoen mensen vandaag bij Erdogan rally!!! BRON: http://www.radikal.com.tr(...)ni_hesapladi-1137905
Uit verband trekken? Ik had het over het volk dat de straten opgegaan is. Jij geeft daar direct antwoord op met 50%. Hoe moet ik weten wat jij daar 'eigenlijk' mee bedoeldequote:Op zondag 16 juni 2013 22:30 schreef Theoden het volgende:
[..]
Goed, weer iets met uit verband trekken.
Het volk dat de straat op gaat is onderdeel van de 50% van de niet AKP-stemmers. Dat is wat ik daar bedoel. Misschien 5% van die 50% die niet op AKP heeft gestemd is nu op straat aan het demonstreren.
Toen Jan Maat werd afgezet kwam Pim Fortuyn. Toen Pim Fortyun werd vermoord kwam Geert Wilders.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:29 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Daar zit het pijnpunt. De demonstranten zijn net zo vastberaden als Erdogan. De keuze is om één individu te stoppen, te weten Erdogan, of miljoenen individuen proberen te stoppen. Zijn aanhang gaat protesteren, dat is logisch, maar ze krijgen de kans om te stemmen, geen probleem dat ze AKP stemmen, maar niet weer met een dictator als leider.
Er zijn zoveel dictators in de wereld die geliefd zijn en gesteund worden. Daarom is het nog wel een dictator.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij hebt echt totaal geen besef wat een dictator is he? Als het volk iedere keer Erdogan aan de macht brengt door massaal op hem te stemmen keer op keer, dan zou ik je eens aanranden echt een keer onder een dictator te gaan leven voor je zo idioot praat.
quote:Op zondag 16 juni 2013 22:24 schreef aerdt het volgende:
Nou ja, je hebt nu duidelijk aangegeven dat je ook niet zit te wachten op een escalatie, dus dat heb ik nu in mijn achterhoofd zitten.quote:
Daar gaan we weer, twee kwaden tegen elkaar opzetten. Geen van beide is goed.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:32 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Toen Jan Maat werd afgezet kwam Pim Fortuyn. Toen Pim Fortyun werd vermoord kwam Geert Wilders.
Ik denk niet dat je oplossing realistisch of haalbaar is, danwel positief zal uitwerken.
Vind je Erdogan erger dan Erbakan?
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAquote:Op zondag 16 juni 2013 22:33 schreef JerryWesterby het volgende:
Een figuur als Erdogan is niet acceptabel in een moderne democratie. Hij moet zo snel mogelijk weg.
Hij heeft meegelift op de economische groei van Turkije, die niet zijn verdienste is maar die van het Turkse volk. Wat we noemen een politieke parasiet, die zijn islamistische ideologie aan het land heeft proberen op te dringen, maar daarin te ver is gegaan. Hij heeft zijn hand overspeeld en moet zo snel mogelijk weg.
Wanneer Turkije zo goed als bankroet was door mismanagement voor Erdogan aan de macht kwam, was dat doen ook het verdienste van het Turkse volkquote:Op zondag 16 juni 2013 22:33 schreef JerryWesterby het volgende:
Een figuur als Erdogan is niet acceptabel in een moderne democratie. Hij moet zo snel mogelijk weg.
Hij heeft meegelift op de economische groei van Turkije, die niet zijn verdienste is maar die van het Turkse volk. Wat we noemen een politieke parasiet, die zijn islamistische ideologie aan het land heeft proberen op te dringen, maar daarin te ver is gegaan. Hij heeft zijn hand overspeeld en moet zo snel mogelijk weg.
Sorry dat ik niet duidelijk was dan. Ik weet ook wel dat er niet 35M de straat op zijn. Grootste deel van het volk zit thuis en hoopt dat of de demonstreerders of Erdogan een stap terug gaat zetten.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:32 schreef Che_ het volgende:
[..]
Uit verband trekken? Ik had het over het volk dat de straten opgegaan is. Jij geeft daar direct antwoord op met 50%. Hoe moet ik weten wat jij daar 'eigenlijk' mee bedoelde
Mooi gezegd, is ook de waarheid.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:34 schreef Theoden het volgende:
[..]
Sorry dat ik niet duidelijk was dan. Ik weet ook wel dat er niet 35M de straat op zijn. Grootste deel van het volk zit thuis en hoopt dat of de demonstreerders of Erdogan een stap terug gaat zetten.
Jahaaa. Zulke dingen roepen is makkelijk gedaan.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:33 schreef JerryWesterby het volgende:
Een dictator is autoritair zoals de Ayatollah in Iran die niet door het volk gekozen kan worden. Maar in Turkije kan je wel op andere partijen stemmen en dat is ook waarom 20% op de CHP stemt.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dictators in de wereld die geliefd zijn en gesteund worden. Daarom is het nog wel een dictator.
Het gaat niet om geliefd of gesteund, het gaat er om dat je macht krijgt / behoudt door democratische verkiezingen, waarbij iedereen kan winnen als ze maar de meeste stemmen haalt, iaw je hebt geen idee hoe het is om onder een dictatuur te leven. Hammeren op een alternatief voor de meeste stemmen, dat is een dictatuur.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dictators in de wereld die geliefd zijn en gesteund worden. Daarom is het nog wel een dictator.
Erdogan is ook autoritair. Een dictator kan een democratie ook als kruiwagen gebruiken voor zijn dictatuurschap.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:35 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Een dictator is autoritair zoals de Ayatollah in Iran die niet door het volk gekozen kan worden. Maar in Turkije kan je wel op andere partijen stemmen en dat is ook waarom 20% op de CHP stemt.
wtf gast, hij heeft de turkse economie opengegooid voor de wereld, vatani satti volgens sommigen, dat heeft ervoor gezorgd dat turkije de econmosche groei heeft gemaakt de laatste 10 jaarquote:Op zondag 16 juni 2013 22:33 schreef JerryWesterby het volgende:
Dat is iets goeds, daar demonstreert men ook niet tegen.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:37 schreef Slayage het volgende:
[..]
wtf gast, hij heeft de turkse economie opengegooid voor de wereld, vatani satti volgens sommigen, dat heeft ervoor gezorgd dat turkije de econmosche groei heeft gemaakt de laatste 10 jaar
Eigenlijk zouden ze moeten demonstreren tegen de zwakke oppositie.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is iets goeds, daar demonstreert men ook niet tegen.
En toch stemt de helft op Erdogan.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:36 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Erdogan is ook autoritair. Een dictator kan een democratie ook als kruiwagen gebruiken voor zijn dictatuurschap.
Tuurlijk man, ik hou van Turkije, ik hou van het volk, AKP-stemmer of CHP-stemmer, kurt, alevi, laz. Ze zijn allemaal Turken. Ik wil geen escalatie, absoluut niet. Ik zie het echter wel aankomen.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:33 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt nu duidelijk aangegeven dat je ook niet zit te wachten op een escalatie, dus dat heb ik nu in mijn achterhoofd zitten.
Ja inderdaad, moet jij er ook zo om lachen? Hoogmoed komt voor de val. Ook voor ventjes als Erdogan.quote:
Hij is zelf sonniet , waarom mag ie dat nie zeggen?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:40 schreef De_Guidance het volgende:
De meest absurde uitspraak van Erdogan vond ik die over de '53 soennieten' die waren omgekomen in Reyhanli. Alsof het ook maar een beetje uitmaakt wat die mensen voor geloof hebben. Ook het feit dat een premier zoiets zegt.
Heel jammer, die uitspraak, en hij heeft daarmee bij mij in ieder geval veel krediet mee verspeeld.
dat snap ik ook wel flip, niveau is gekelderd hiero, ik ga maar pittenquote:Op zondag 16 juni 2013 22:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is iets goeds, daar demonstreert men ook niet tegen.
hear, hearquote:Op zondag 16 juni 2013 22:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden ze moeten demonstreren tegen de zwakke oppositie.
Kilicdaroglu en Bahceli zijn misschien wel de grootste redenen waarom AKP zo groot is geworden. Erdogan heeft het slim gespeeld, maar hij had ook serieus Goofy en Gijs Gans als concurrentie.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:38 schreef Cihan93 het volgende:
Ik vond Deniz Baykal wel een goede partij leider voor de CHP maar Kilicdaroglu.......
Als ze een kalkoen als partijleider van de CHP maken heeft de AKP dit jaar concurrentie.....
heeft hij dat zo gezegd? vaag...quote:Op zondag 16 juni 2013 22:40 schreef De_Guidance het volgende:
De meest absurde uitspraak van Erdogan vond ik die over de '53 soennieten' die waren omgekomen in Reyhanli. Alsof het ook maar een beetje uitmaakt wat die mensen voor geloof hebben. Ook het feit dat een premier zoiets zegt.
Heel jammer, die uitspraak, en hij heeft daarmee bij mij in ieder geval veel krediet mee verspeeld.
Dit is onbegonnen werk. Erdogan wilt de probleem oplossen maar dat wuivende de demostranten weg.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:40 schreef Theoden het volgende:
[..]
Tuurlijk man, ik hou van Turkije, ik hou van het volk, AKP-stemmer of CHP-stemmer, kurt, alevi, laz. Ze zijn allemaal Turken. Ik wil geen escalatie, absoluut niet. Ik zie het echter wel aankomen.
Ik werd uitgelachen door mensen toen ik na de eerste 2-3 Gezi Park demonstraties (nog voor vrijdag 31 mei) zei dat dit ging uitlopen op hele grote demonstraties. Kijk waar we nu zijn beland.
Nu ben ik gewoon bang dat dit geweldig gaat escaleren. Erdogan gooit steeds meer olie op het vuur. De demonstraties worden steeds groter en in steeds meer steden. Grote rally's van Erdogan helpen hier zeker niet mee. Zijn taalgebruik en houding wakkert dit steeds verder aan.
Vandaag zien we burgers (AKP-stemmers) met stokken achter demonstraten aanrennen. We zien demonstranten die naar politiebureaus en AKP gebouwen lopen om ze te besqtormen. Beide kanten draaien langzamerhand door.
Politie slaapt al bijna 3 weken niet meer op een normale manier. Ze zitten traangas in huizen, ziekenhuizen, hotels en winkelcentra te schieten. Het is aan het escaleren en iemand moet een stap in de juiste richting zetten.
Als een leider van een land is het aan Erdogan om dit te doen.
Somt precies op wat ik denk.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:40 schreef Theoden het volgende:
[..]
Tuurlijk man, ik hou van Turkije, ik hou van het volk, AKP-stemmer of CHP-stemmer, kurt, alevi, laz. Ze zijn allemaal Turken. Ik wil geen escalatie, absoluut niet. Ik zie het echter wel aankomen.
Ik werd uitgelachen door mensen toen ik na de eerste 2-3 Gezi Park demonstraties (nog voor vrijdag 31 mei) zei dat dit ging uitlopen op hele grote demonstraties. Kijk waar we nu zijn beland.
Nu ben ik gewoon bang dat dit geweldig gaat escaleren. Erdogan gooit steeds meer olie op het vuur. De demonstraties worden steeds groter en in steeds meer steden. Grote rally's van Erdogan helpen hier zeker niet mee. Zijn taalgebruik en houding wakkert dit steeds verder aan.
Vandaag zien we burgers (AKP-stemmers) met stokken achter demonstraten aanrennen. We zien demonstranten die naar politiebureaus en AKP gebouwen lopen om ze te besqtormen. Beide kanten draaien langzamerhand door.
Politie slaapt al bijna 3 weken niet meer op een normale manier. Ze zitten traangas in huizen, ziekenhuizen, hotels en winkelcentra te schieten. Het is aan het escaleren en iemand moet een stap in de juiste richting zetten.
Ja, ik was echt geschokt, kon het ook niet plaatsen. Maar ik heb het ook daarna zelf op TV gezien.quote:
Sommigen vinden monarchie ook een dictatuur, maar er zit wel degelijk een verschil tussen. Een democratie is meer dan een stembiljet en dat lijken de Erdogan-adepten maar niet te kunnen bevatten.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:39 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
En toch stemt de helft op Erdogan.
Als ik jou beschrijving van dictatuur bekijk dan bestaat er geen democratie en is Nederlamd net een Dictatuur.
De strijd tussen Soennieten en Sjiieten is al geescaleerd en dat vind ik jammer.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:40 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Hij is zelf sonniet , waarom mag ie dat nie zeggen?
Mee eens. Maar ik vraag mij af wat Erdogan nu nog kan doen in deze fase.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:40 schreef Theoden het volgende:
[..]
Geef jij even opdracht?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden ze moeten demonstreren tegen de zwakke oppositie.
Erdogan bevestigt al mijn vooroordelen over hem de afgelopen 2-3 weken en daar erger ik me ook heel erg aan. Ik had liever gezien dat ik het fout had en dat hij inderdaad iemand was die alles voor zijn volk wilde doen. Met volk bedoel ik dus all 75 miljoen en niet de 24 miljoen AKP-stemmers.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:40 schreef De_Guidance het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |