Moet ik weer gaan terugzoekenquote:Op zondag 16 juni 2013 22:25 schreef Theoden het volgende:
[..]
Quote is waar ik dat heb gezegd? Jij gaat zoals altijd aan de haal met mijn uitspraken.
Waar komt dat nou weer vandaag. Ik heb net gereageerd op jou met uitleg dat ik dit liever gisteren al had zien stoppen. Echt man zet je gekleurde bril eens af en ruk al mijn posts niet eens uit verband.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:25 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Inderdaad. Jij lijkt het echter niet te snappen dat de meeste mensen geen zin hebben in het gezeik.
quote:Op zondag 16 juni 2013 21:10 schreef Che_ het volgende:
[..]
Het volk. Haha, je suggereert nu dat de meerderheid de straten opgegaan is.
quote:
Welke kleur is mijn bril volgens jou? Serieuze vraag. Denk je dat ik AKP-fan ben of iets dergelijks?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:26 schreef Theoden het volgende:
[..]
Waar komt dat nou weer vandaag. Ik heb net gereageerd op jou met uitleg dat ik dit liever gisteren al had zien stoppen. Echt man zet je gekleurde bril eens af en ruk al mijn posts niet eens uit verband.
Daar zit het pijnpunt. De demonstranten zijn net zo vastberaden als Erdogan. De keuze is om één individu te stoppen, te weten Erdogan, of miljoenen individuen proberen te stoppen. Zijn aanhang gaat protesteren, dat is logisch, maar ze krijgen de kans om te stemmen, geen probleem dat ze AKP stemmen, maar niet weer met een dictator als leider.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:23 schreef De_Guidance het volgende:
De brand kan trouwens ook ophouden als de mensen ophouden die branden aan te wakkeren.
hear, hearquote:Op zondag 16 juni 2013 22:24 schreef aerdt het volgende:
Een hoop discussie hier welk kamp groter is, het pro-Erdogan kamp of het anti-Erdogan kamp. Dat is moeilijk te zeggen en al helemaal niet met percentages.
Ja, de AKP heeft 50 % van de stemmen gehaald bij de laatste verkiezingen. Maar dat wil absoluut niet zeggen dat deze 50% die-hard supporters zijn en dat ze hem in deze situatie steunen. Ik heb ook op een bepaalde partij gestemd in Nederland, maar dat betekent niet dat ze opeens zomaar alles kunnen doen zonder mijn stem te verliezen.
Plus het feit dat deze 50% gebaseerd is op het aantal mensen dat gestemd heeft tijdens de verkiezingen. Dus de 7 miljoen stemgerechtigden die niet gestemd hebben worden even vergeten.
Aan de andere kant, het anti-Erdogan kamp dat de straat op komt is relatief klein. Dat wil niet zegger dat er geen groter draagvlak is onder de bevolking, maar het aantal dat op dit moment demonstreert is zeker niet te vergelijken met bijvoorbeeld Egypte of Tunesie.
Op dit moment is het grootste kamp gewoon de mensen die thuis zitten en absoluut geen zin hebben in dit gezeik.
Als Rutte niet luistert gaan we rellen.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:26 schreef Cihan93 het volgende:
Als Erdogan moet buigen voor de 20% mag er voor mijn part een religieuze (Christelijke/Islamitische) wetgeving in Nederland worden ungevoerd. Ik schat dat zo'n 20% akkoord gaat dus daar moet het kabinet voir buigen.
Goed, weer iets met uit verband trekken.quote:
Gekleurde bril richting mij.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:28 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Welke kleur is mijn bril volgens jou? Serieuze vraag. Denk je dat ik AKP-fan ben of iets dergelijks?
Jij hebt echt totaal geen besef wat een dictator is he? Als het volk iedere keer Erdogan aan de macht brengt door massaal op hem te stemmen keer op keer, dan zou ik je eens aanranden echt een keer onder een dictator te gaan leven voor je zo idioot praat.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:29 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Daar zit het pijnpunt. De demonstranten zijn net zo vastberaden als Erdogan. De keuze is om één individu te stoppen, te weten Erdogan, of miljoenen individuen proberen te stoppen. Zijn aanhang gaat protesteren, dat is logisch, maar ze krijgen de kans om te stemmen, geen probleem dat ze AKP stemmen, maar niet weer met een dictator als leider.
Ik zie daar drie namen staan...quote:Op zondag 16 juni 2013 22:22 schreef Theoden het volgende:
Heel mooi hoe een bron met duidelijke cijfers en manier van berekening genegeerd wordt door pro-Erdogan posters.
Wacht laat ik het zo proberen:
OMG 2 miljoen mensen vandaag bij Erdogan rally!!! BRON: http://www.radikal.com.tr(...)ni_hesapladi-1137905
Uit verband trekken? Ik had het over het volk dat de straten opgegaan is. Jij geeft daar direct antwoord op met 50%. Hoe moet ik weten wat jij daar 'eigenlijk' mee bedoeldequote:Op zondag 16 juni 2013 22:30 schreef Theoden het volgende:
[..]
Goed, weer iets met uit verband trekken.
Het volk dat de straat op gaat is onderdeel van de 50% van de niet AKP-stemmers. Dat is wat ik daar bedoel. Misschien 5% van die 50% die niet op AKP heeft gestemd is nu op straat aan het demonstreren.
Toen Jan Maat werd afgezet kwam Pim Fortuyn. Toen Pim Fortyun werd vermoord kwam Geert Wilders.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:29 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Daar zit het pijnpunt. De demonstranten zijn net zo vastberaden als Erdogan. De keuze is om één individu te stoppen, te weten Erdogan, of miljoenen individuen proberen te stoppen. Zijn aanhang gaat protesteren, dat is logisch, maar ze krijgen de kans om te stemmen, geen probleem dat ze AKP stemmen, maar niet weer met een dictator als leider.
Er zijn zoveel dictators in de wereld die geliefd zijn en gesteund worden. Daarom is het nog wel een dictator.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij hebt echt totaal geen besef wat een dictator is he? Als het volk iedere keer Erdogan aan de macht brengt door massaal op hem te stemmen keer op keer, dan zou ik je eens aanranden echt een keer onder een dictator te gaan leven voor je zo idioot praat.
quote:Op zondag 16 juni 2013 22:24 schreef aerdt het volgende:
Een hoop discussie hier welk kamp groter is, het pro-Erdogan kamp of het anti-Erdogan kamp. Dat is moeilijk te zeggen en al helemaal niet met percentages.
Ja, de AKP heeft 50 % van de stemmen gehaald bij de laatste verkiezingen. Maar dat wil absoluut niet zeggen dat deze 50% die-hard supporters zijn en dat ze hem in deze situatie steunen. Ik heb ook op een bepaalde partij gestemd in Nederland, maar dat betekent niet dat ze opeens zomaar alles kunnen doen zonder mijn stem te verliezen.
Plus het feit dat deze 50% gebaseerd is op het aantal mensen dat gestemd heeft tijdens de verkiezingen. Dus de 7 miljoen stemgerechtigden die niet gestemd hebben worden even vergeten.
Aan de andere kant, het anti-Erdogan kamp dat de straat op komt is relatief klein. Dat wil niet zegger dat er geen groter draagvlak is onder de bevolking, maar het aantal dat op dit moment demonstreert is zeker niet te vergelijken met bijvoorbeeld Egypte of Tunesie.
Op dit moment is het grootste kamp gewoon de mensen die thuis zitten en absoluut geen zin hebben in dit gezeik.
Nou ja, je hebt nu duidelijk aangegeven dat je ook niet zit te wachten op een escalatie, dus dat heb ik nu in mijn achterhoofd zitten.quote:
Daar gaan we weer, twee kwaden tegen elkaar opzetten. Geen van beide is goed.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:32 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Toen Jan Maat werd afgezet kwam Pim Fortuyn. Toen Pim Fortyun werd vermoord kwam Geert Wilders.
Ik denk niet dat je oplossing realistisch of haalbaar is, danwel positief zal uitwerken.
Vind je Erdogan erger dan Erbakan?
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAquote:Op zondag 16 juni 2013 22:33 schreef JerryWesterby het volgende:
Een figuur als Erdogan is niet acceptabel in een moderne democratie. Hij moet zo snel mogelijk weg.
Hij heeft meegelift op de economische groei van Turkije, die niet zijn verdienste is maar die van het Turkse volk. Wat we noemen een politieke parasiet, die zijn islamistische ideologie aan het land heeft proberen op te dringen, maar daarin te ver is gegaan. Hij heeft zijn hand overspeeld en moet zo snel mogelijk weg.
Wanneer Turkije zo goed als bankroet was door mismanagement voor Erdogan aan de macht kwam, was dat doen ook het verdienste van het Turkse volkquote:Op zondag 16 juni 2013 22:33 schreef JerryWesterby het volgende:
Een figuur als Erdogan is niet acceptabel in een moderne democratie. Hij moet zo snel mogelijk weg.
Hij heeft meegelift op de economische groei van Turkije, die niet zijn verdienste is maar die van het Turkse volk. Wat we noemen een politieke parasiet, die zijn islamistische ideologie aan het land heeft proberen op te dringen, maar daarin te ver is gegaan. Hij heeft zijn hand overspeeld en moet zo snel mogelijk weg.
Sorry dat ik niet duidelijk was dan. Ik weet ook wel dat er niet 35M de straat op zijn. Grootste deel van het volk zit thuis en hoopt dat of de demonstreerders of Erdogan een stap terug gaat zetten.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:32 schreef Che_ het volgende:
[..]
Uit verband trekken? Ik had het over het volk dat de straten opgegaan is. Jij geeft daar direct antwoord op met 50%. Hoe moet ik weten wat jij daar 'eigenlijk' mee bedoelde
Mooi gezegd, is ook de waarheid.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:34 schreef Theoden het volgende:
[..]
Sorry dat ik niet duidelijk was dan. Ik weet ook wel dat er niet 35M de straat op zijn. Grootste deel van het volk zit thuis en hoopt dat of de demonstreerders of Erdogan een stap terug gaat zetten.
Jahaaa. Zulke dingen roepen is makkelijk gedaan.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:33 schreef JerryWesterby het volgende:
Een dictator is autoritair zoals de Ayatollah in Iran die niet door het volk gekozen kan worden. Maar in Turkije kan je wel op andere partijen stemmen en dat is ook waarom 20% op de CHP stemt.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dictators in de wereld die geliefd zijn en gesteund worden. Daarom is het nog wel een dictator.
Het gaat niet om geliefd of gesteund, het gaat er om dat je macht krijgt / behoudt door democratische verkiezingen, waarbij iedereen kan winnen als ze maar de meeste stemmen haalt, iaw je hebt geen idee hoe het is om onder een dictatuur te leven. Hammeren op een alternatief voor de meeste stemmen, dat is een dictatuur.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dictators in de wereld die geliefd zijn en gesteund worden. Daarom is het nog wel een dictator.
Erdogan is ook autoritair. Een dictator kan een democratie ook als kruiwagen gebruiken voor zijn dictatuurschap.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:35 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Een dictator is autoritair zoals de Ayatollah in Iran die niet door het volk gekozen kan worden. Maar in Turkije kan je wel op andere partijen stemmen en dat is ook waarom 20% op de CHP stemt.
wtf gast, hij heeft de turkse economie opengegooid voor de wereld, vatani satti volgens sommigen, dat heeft ervoor gezorgd dat turkije de econmosche groei heeft gemaakt de laatste 10 jaarquote:Op zondag 16 juni 2013 22:33 schreef JerryWesterby het volgende:
Dat is iets goeds, daar demonstreert men ook niet tegen.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:37 schreef Slayage het volgende:
[..]
wtf gast, hij heeft de turkse economie opengegooid voor de wereld, vatani satti volgens sommigen, dat heeft ervoor gezorgd dat turkije de econmosche groei heeft gemaakt de laatste 10 jaar
Eigenlijk zouden ze moeten demonstreren tegen de zwakke oppositie.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is iets goeds, daar demonstreert men ook niet tegen.
En toch stemt de helft op Erdogan.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:36 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Erdogan is ook autoritair. Een dictator kan een democratie ook als kruiwagen gebruiken voor zijn dictatuurschap.
Tuurlijk man, ik hou van Turkije, ik hou van het volk, AKP-stemmer of CHP-stemmer, kurt, alevi, laz. Ze zijn allemaal Turken. Ik wil geen escalatie, absoluut niet. Ik zie het echter wel aankomen.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:33 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt nu duidelijk aangegeven dat je ook niet zit te wachten op een escalatie, dus dat heb ik nu in mijn achterhoofd zitten.
Ja inderdaad, moet jij er ook zo om lachen? Hoogmoed komt voor de val. Ook voor ventjes als Erdogan.quote:
Hij is zelf sonniet , waarom mag ie dat nie zeggen?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:40 schreef De_Guidance het volgende:
De meest absurde uitspraak van Erdogan vond ik die over de '53 soennieten' die waren omgekomen in Reyhanli. Alsof het ook maar een beetje uitmaakt wat die mensen voor geloof hebben. Ook het feit dat een premier zoiets zegt.
Heel jammer, die uitspraak, en hij heeft daarmee bij mij in ieder geval veel krediet mee verspeeld.
dat snap ik ook wel flip, niveau is gekelderd hiero, ik ga maar pittenquote:Op zondag 16 juni 2013 22:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is iets goeds, daar demonstreert men ook niet tegen.
hear, hearquote:Op zondag 16 juni 2013 22:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden ze moeten demonstreren tegen de zwakke oppositie.
Kilicdaroglu en Bahceli zijn misschien wel de grootste redenen waarom AKP zo groot is geworden. Erdogan heeft het slim gespeeld, maar hij had ook serieus Goofy en Gijs Gans als concurrentie.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:38 schreef Cihan93 het volgende:
Ik vond Deniz Baykal wel een goede partij leider voor de CHP maar Kilicdaroglu.......
Als ze een kalkoen als partijleider van de CHP maken heeft de AKP dit jaar concurrentie.....
heeft hij dat zo gezegd? vaag...quote:Op zondag 16 juni 2013 22:40 schreef De_Guidance het volgende:
De meest absurde uitspraak van Erdogan vond ik die over de '53 soennieten' die waren omgekomen in Reyhanli. Alsof het ook maar een beetje uitmaakt wat die mensen voor geloof hebben. Ook het feit dat een premier zoiets zegt.
Heel jammer, die uitspraak, en hij heeft daarmee bij mij in ieder geval veel krediet mee verspeeld.
Dit is onbegonnen werk. Erdogan wilt de probleem oplossen maar dat wuivende de demostranten weg.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:40 schreef Theoden het volgende:
[..]
Tuurlijk man, ik hou van Turkije, ik hou van het volk, AKP-stemmer of CHP-stemmer, kurt, alevi, laz. Ze zijn allemaal Turken. Ik wil geen escalatie, absoluut niet. Ik zie het echter wel aankomen.
Ik werd uitgelachen door mensen toen ik na de eerste 2-3 Gezi Park demonstraties (nog voor vrijdag 31 mei) zei dat dit ging uitlopen op hele grote demonstraties. Kijk waar we nu zijn beland.
Nu ben ik gewoon bang dat dit geweldig gaat escaleren. Erdogan gooit steeds meer olie op het vuur. De demonstraties worden steeds groter en in steeds meer steden. Grote rally's van Erdogan helpen hier zeker niet mee. Zijn taalgebruik en houding wakkert dit steeds verder aan.
Vandaag zien we burgers (AKP-stemmers) met stokken achter demonstraten aanrennen. We zien demonstranten die naar politiebureaus en AKP gebouwen lopen om ze te besqtormen. Beide kanten draaien langzamerhand door.
Politie slaapt al bijna 3 weken niet meer op een normale manier. Ze zitten traangas in huizen, ziekenhuizen, hotels en winkelcentra te schieten. Het is aan het escaleren en iemand moet een stap in de juiste richting zetten.
Als een leider van een land is het aan Erdogan om dit te doen.
Somt precies op wat ik denk.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:40 schreef Theoden het volgende:
[..]
Tuurlijk man, ik hou van Turkije, ik hou van het volk, AKP-stemmer of CHP-stemmer, kurt, alevi, laz. Ze zijn allemaal Turken. Ik wil geen escalatie, absoluut niet. Ik zie het echter wel aankomen.
Ik werd uitgelachen door mensen toen ik na de eerste 2-3 Gezi Park demonstraties (nog voor vrijdag 31 mei) zei dat dit ging uitlopen op hele grote demonstraties. Kijk waar we nu zijn beland.
Nu ben ik gewoon bang dat dit geweldig gaat escaleren. Erdogan gooit steeds meer olie op het vuur. De demonstraties worden steeds groter en in steeds meer steden. Grote rally's van Erdogan helpen hier zeker niet mee. Zijn taalgebruik en houding wakkert dit steeds verder aan.
Vandaag zien we burgers (AKP-stemmers) met stokken achter demonstraten aanrennen. We zien demonstranten die naar politiebureaus en AKP gebouwen lopen om ze te besqtormen. Beide kanten draaien langzamerhand door.
Politie slaapt al bijna 3 weken niet meer op een normale manier. Ze zitten traangas in huizen, ziekenhuizen, hotels en winkelcentra te schieten. Het is aan het escaleren en iemand moet een stap in de juiste richting zetten.
Ja, ik was echt geschokt, kon het ook niet plaatsen. Maar ik heb het ook daarna zelf op TV gezien.quote:
Sommigen vinden monarchie ook een dictatuur, maar er zit wel degelijk een verschil tussen. Een democratie is meer dan een stembiljet en dat lijken de Erdogan-adepten maar niet te kunnen bevatten.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:39 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
En toch stemt de helft op Erdogan.
Als ik jou beschrijving van dictatuur bekijk dan bestaat er geen democratie en is Nederlamd net een Dictatuur.
De strijd tussen Soennieten en Sjiieten is al geescaleerd en dat vind ik jammer.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:40 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Hij is zelf sonniet , waarom mag ie dat nie zeggen?
Mee eens. Maar ik vraag mij af wat Erdogan nu nog kan doen in deze fase.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:40 schreef Theoden het volgende:
[..]
Geef jij even opdracht?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden ze moeten demonstreren tegen de zwakke oppositie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |