Zoek eens op ub/lb split, dan doe je dag a upperbody en dag b lowerbody en dit tweemaal per week. Je kan ook beginnen met starting strength alleen dat is drie dagen in de week, ik zou dit persoonlijk wel aanraden.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:40 schreef Ryoku het volgende:
Dus...
Ik sta op het punt om mijn leven om te gooien en 4 keer per week te fitnessen. Mijn doel is om spiermassa op te bouwen, maar er niet zo overdreven gespierd uit te zien. Mijn ultieme doel is dan ook een zichtbaar six-packje
Maar na het uitvogelen van een goed voedingsschema en het afsluiten van een redelijk goedkoop fitness abonnement van een half jaar, zit ik met een heel groot probleem. Wat is nu een goed trainingsschema?
Ik heb het internet rondgezocht, maar ik vind alleen maar schema's die de fitnessapparaten ten volste benutten. Ik wil dat niet en wil mijzelf zoveel mogelijk beperken tot DB's, BB's en zit bankjes. Mijn doel is om 4x in de week te gaan en elke spiergroep aan te pakken. Hebben jullie misschien trainingsschema's voor een 4-daagse split met de eisen die ik hier stel?
Nice man, hoeveel sets totaal? En hoelang was je in totaal bezig dan?quote:Op zondag 16 juni 2013 15:33 schreef NomanIW het volgende:
Heerlijk, deadlift en squat in 1 sessie, verder niks.
Voor herhaling vatbaar. Wou er nog wat core werk bijdoen maar dat werd te gortig qua tijd. Eerst effe kijken hoe ik me morgen voel. Indien goed, volgende week tweede ronde inclusief core werk.
Zal wel loslopenheerlijk traininkje iig!
Totaal sets valt nog mee. Zou ff mn boekkie moeten pakken dan, maar volgens mij alles bij elkaar iets van 15 sets, inc opwarmer en 3 series van 1 met deadlift.quote:Op zondag 16 juni 2013 15:35 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Nice man, hoeveel sets totaal? En hoelang was je in totaal bezig dan?
Glute/ham raises tot failure doen aan het einde, probeer maar eens. Ik voel me nog steeds alsof ik onder een vrachtauto ben gerold.
Je neemt geen 100 gram whey per dag, je neemt een scoop wat ongeveer 25 gram is. Dat staat ook op de bus trouwens.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:09 schreef NineteenOFour het volgende:
Ik ben even met de voeding bezig.
in de OP staat minimaal 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht, dit zou voor mij inhouden 214 gram eiwitten per dag.
Mijn eiwit shake bevat 74,4gr eiwitten per 100gr, dat betekend 300gr per dag.
in 1 bus shake zit 900gr, dan zou je dus maar 3 dagen met zo'n bus die 40 euro kost![]()
hoeveel gram eiwitten zou je uit je normale voeding halen denken jullie?
google.nlquote:Op zondag 16 juni 2013 16:19 schreef NineteenOFour het volgende:
verschil tussen whey en casein is toch de snelheid waarmee het opgenomen wordt?
waar vind ik meer info over macro's?
Wat is je vet%?quote:Op zondag 16 juni 2013 16:09 schreef NineteenOFour het volgende:
Ik ben even met de voeding bezig.
in de OP staat minimaal 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht, dit zou voor mij inhouden 214 gram eiwitten per dag.
Mijn eiwit shake bevat 74,4gr eiwitten per 100gr, dat betekend 300gr per dag.
in 1 bus shake zit 900gr, dan zou je dus maar 3 dagen met zo'n bus die 40 euro kost![]()
hoeveel gram eiwitten zou je uit je normale voeding halen denken jullie?
In mijn aankomende bulkschema heb ik iets van 150g whey per dag als een soort kickstart, stuk makkelijker en goedkoper dan 400g kipfilet per dag die je bijna niet weg krijgtquote:Op zondag 16 juni 2013 16:13 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je neemt geen 100 gram whey per dag, je neemt een scoop wat ongeveer 25 gram is. Dat staat ook op de bus trouwens.
ik zeg toch ook niet dat 100 gram whey per dag neem? alleen dat er 74,4gram eiwitten per 100 gram in zit. een scoop is bij mij 70 gram.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:13 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je neemt geen 100 gram whey per dag, je neemt een scoop wat ongeveer 25 gram is. Dat staat ook op de bus trouwens.
weet ik niet.quote:
Magere kwark kan ook nog he? Denk dat 150 gr whey niet echt ergens op slaat. Maar dat ben ikmaar en ik doe ook wel eens dingen die wellicht marginaal bezijden de ultieme bodybuilding filosofie liggen.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:26 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
In mijn aankomende bulkschema heb ik iets van 150g whey per dag als een soort kickstart, stuk makkelijker en goedkoper dan 400g kipfilet per dag die je bijna niet weg krijgt
Trollen doe je maar in de gymquote:Op zondag 16 juni 2013 16:26 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
In mijn aankomende bulkschema heb ik iets van 150g whey per dag als een soort kickstart, stuk makkelijker en goedkoper dan 400g kipfilet per dag die je bijna niet weg krijgt
Nee ik ben nieuwsgierig want je weegt dus >100kg maar je weet niets van macro's af. Daaruit trok ik de conclusie dat je een beginner bent (met behoorlijk wat vet). Ga je eerst maar eens concentreren op een goed dieet en discipline kweken dan je bezig te houden met welke eiwitten je binnen dient te krijgen.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:31 schreef NineteenOFour het volgende:
[..]
weet ik niet.
ook geen idee hoe ik daar achter zou kunnen komen, ik ken die apparaatjes wel maar die zijn niet echt betrouwbaar toch?
klopt idd, en is een goed advies waarvoor dankquote:Op zondag 16 juni 2013 16:40 schreef Seam het volgende:
[..]
Nee ik ben nieuwsgierig want je weegt dus >100kg maar je weet niets van macro's af. Daaruit trok ik de conclusie dat je een beginner bent (met behoorlijk wat vet). Ga je eerst maar eens concentreren op een goed dieet en discipline kweken dan je bezig te houden met welke eiwitten je binnen dient te krijgen.
quote:Op zondag 16 juni 2013 16:26 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Wijze woorden.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:53 schreef Panzermaus het volgende:
Ultieme doel: een sixpackje. Als je het goed doet dan is dat ding is gewoon een bijproduct.
Belangrijk is dat je erachter komt wat je onderhoud is qua kcal. Dwz met welke hoeveelheid inname kom je niet aan en val je niet af. Ga hier 300-500 kcal onder zitten. Wat betreft eiwitten/koolhydraten/vetten kun je niet zoveel verkeerd doen. Probeer de simpele suikers te vermijden, veel vis/kip en groente/fruit en noten en dan kom je al je heel eind.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:46 schreef NineteenOFour het volgende:
[..]
klopt idd, en is een goed advies waarvoor dank
Ikzit dan alleen wel met wat is nou een goed dieet, ik bedoe ik vind overal wel stukjes en beetjes informatie maar het is zo weinig praktisch.
Ik heb besloten dat ik niet meer gewoon mee eet met de rest van het gezin maar echt voor mezelf ga koken en nu wil ik dus een eetschema maken voor aankomende week maar kom niet echt verder.
Je kan gewoon met de rest van het gezin mee eten, maar je zal, als je te zwaar bent, minder moeten gaan eten. Het pricipe is heel simpel, calorieen in calorieen uit. Als meer calorieen binnenkrijgt dan je verbruikt wordt je vet. Simple as that.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:46 schreef NineteenOFour het volgende:
[..]
klopt idd, en is een goed advies waarvoor dank
Ikzit dan alleen wel met wat is nou een goed dieet, ik bedoe ik vind overal wel stukjes en beetjes informatie maar het is zo weinig praktisch.
Ik heb besloten dat ik niet meer gewoon mee eet met de rest van het gezin maar echt voor mezelf ga koken en nu wil ik dus een eetschema maken voor aankomende week maar kom niet echt verder.
Ik hou mij gewoon aan 40/40/20 macro's maakt niet uit waar die macro's vandaan komen. Vast voedsel of vloeibaar. Zorg ook gewoon dat ik mijn micro's haal.quote:
quote:Op zondag 16 juni 2013 12:16 schreef 16meter het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
fapfapfapapf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |