SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Sets & RepsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
Mja, het is aapjes kijken of atleten kijken.quote:Op zondag 16 juni 2013 00:52 schreef StraatSoldaat het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat tegenwoordig alleen maar nog om zo groot mogelijk te worden door je vol te pompen met hgh,peptides,IGF,insuline en andere zooi. Is niks meer aesthetic aan.![]()
Net alsof ze toen zich niet vol zaten te pompen met middelen? Niet in zo'n extreme mate als nu, maar alsnog behoorlijk wat. Alleen het voordeel was inderdaad dat het gericht was op aesthetics.quote:Op zondag 16 juni 2013 00:52 schreef StraatSoldaat het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat tegenwoordig alleen maar nog om zo groot mogelijk te worden door je vol te pompen met hgh,peptides,IGF,insuline en andere zooi. Is niks meer aesthetic aan.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
Toen werd er ook veel gebruikt maar bijna niets vergeleken nu. Bodybuilding is nu meer een freakshow dan mirin aestheticsquote:Op zondag 16 juni 2013 01:18 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Net alsof ze toen zich niet vol zaten te pompen met middelen? Niet in zo'n extreme mate als nu, maar alsnog behoorlijk wat. Alleen het voordeel was inderdaad dat het gericht was op aesthetics.![]()
Tegenwoordig is groter beter, dat zie je overal terug. Maar Arnie zag er wel beter uit ja, je ziet mooi alle spieren terwijl Coleman er zo opgeblazen uitziet.. Als genoeg mensen vinden wat jij/ik vinden dan heb je kans dat het weer terugkomt. Simpelweg omdat we dan de markt bepalen.quote:Op zondag 16 juni 2013 00:52 schreef StraatSoldaat het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat tegenwoordig alleen maar nog om zo groot mogelijk te worden door je vol te pompen met hgh,peptides,IGF,insuline en andere zooi. Is niks meer aesthetic aan.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Je hebt nu het gewone bodybuilding aka de freakshows en je hebt van die Jeff Seid achtige wedstrijden. Arnold zat er net tussenin en ik denk niet dat het nog terugkomtquote:Op zondag 16 juni 2013 07:35 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Tegenwoordig is groter beter, dat zie je overal terug. Maar Arnie zag er wel beter uit ja, je ziet mooi alle spieren terwijl Coleman er zo opgeblazen uitziet.. Als genoeg mensen vinden wat jij/ik vinden dan heb je kans dat het weer terugkomt. Simpelweg omdat we dan de markt bepalen.![]()
veel minder minder dan nuquote:Op zondag 16 juni 2013 01:18 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Net alsof ze toen zich niet vol zaten te pompen met middelen? Niet in zo'n extreme mate als nu, maar alsnog behoorlijk wat. Alleen het voordeel was inderdaad dat het gericht was op aesthetics.
toen alleen nog maar AAS![]()
Toppunt van emancipatiequote:Op zondag 16 juni 2013 11:04 schreef MarMar het volgende:
[ afbeelding ]
miss Olypmpia 1981
[ afbeelding ]
de versie van 2012
...
Nuff said.we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Vanaf nu gaat dit topic over Eugen Sandow, The Father of Modern Bodybuilding.Echt een oldbie en voor zover ik weet gewoon natty. Sterk als een beest, veel one-armed lifts en dumbbells, had een hele goede snor en sliep gemiddeld 11 uur per nacht.quote:SANDOW'S MEASUREMENTS
At age 35 (1902)
height: 5'9 1/4"
weight: 202 lbs.
neck: 18"
chest: 48"
biceps: 18 1/2"
forearm: 16 1/2"
wrist: 7 1/2"
waist: 30"
hips: 42"
thigh: 26"
knee: 14"
calf: 18"
ankle: 8 1/2"Nog best veel over te vinden, alleen het beeldmateriaal uit die tijd laat veel te wensen over.
Winnaar van de jaarlijkse Mr. Olympia contest krijg deze trofee. (de 'Sandow')
![]()
![]()
Het lijkt nu echt een wedstrijdje 'wie heeft het meeste VVM t.o.v. de lengte bij een zo laag mogelijk BF%?'
Iets wat je ook zonder jury kan bepalen.BEASTMODE![]()
![]()
Wat een baas, helemaal Hercules.quote:Sandow's resemblance to the physiques found on classical Greek and Roman sculpture was no accident, as he measured the statues in museums and helped to develop "The Grecian Ideal" as a formula for the "perfect physique." Sandow built his physique to the exact proportions of his Grecian Ideal, and is considered the father of modern bodybuilding, as one of the first athletes to intentionally develop his musculature to pre-determined dimensions.
In his books Strength and How to Obtain It and Sandow's System of Physical Training, Sandow laid out specific prescriptions of weights and repetitions in order to achieve his ideal proportions.
Focus lag toen totaal op andere dingen. Weinig tot geen V-vorm of traps, etc. Gewoon zoals die standbeelden en sterk als fuck. Las ook dat hij een man van 80 kg op een paar vingers kon optillen. Met één arm, that is.![]()
![]()
Vanochtend maximaal borst en biceps gedaan, kon bijna niet meer naar huis rijden.
A man is not old until regrets take the place of dreams.![]()
Snap echt niet wat er mooi is aan zo'n vieze hgh gut.quote:Op zondag 16 juni 2013 10:47 schreef 16meter het volgende:
[..]
veel minder minder dan nu
toen alleen nog maar AAS
Vraag me echt af wat voor problemen mensen zoals Coleman op latere leeftijd gaan krijgen. Volgens mij moeten ze wel hun hele leven on cycle blijven![]()
Ik heb zijn boek. Nog niet gelezen though, maar lijkt me wel leuk om te lezen.quote:Op zondag 16 juni 2013 11:32 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Wat een baas, helemaal Hercules.
Focus lag toen totaal op andere dingen. Weinig tot geen V-vorm of traps, etc. Gewoon zoals die standbeelden en sterk als fuck. Las ook dat hij een man van 80 kg op een paar vingers kon optillen. Met één arm, that is.
Het is sowieso wel leuk om geschiedenis van krachtsport te lezen. Zie hier een stukje over de grieken. http://www.buildmybody.nl/krachttraining-voor-vechtsport/
Stenen dumbbells.![]()
En ik vind het verhaal van Milo wel stoer. Er zijn meerdere verhalen maar die ik ken is dat elke dag een kalf begon te dragen, welke uiteindelijk een koe werd uiteraard. Progressief trainen dus.![]()
![]()
Die vrouw heeft grotere quads dan Arnoldquote:Op zondag 16 juni 2013 11:04 schreef MarMar het volgende:
[ afbeelding ]
miss Olypmpia 1981
[ afbeelding ]
de versie van 2012
...
Nuff said.
![]()
![]()
Dus...
Ik sta op het punt om mijn leven om te gooien en 4 keer per week te fitnessen. Mijn doel is om spiermassa op te bouwen, maar er niet zo overdreven gespierd uit te zien. Mijn ultieme doel is dan ook een zichtbaar six-packje
Maar na het uitvogelen van een goed voedingsschema en het afsluiten van een redelijk goedkoop fitness abonnement van een half jaar, zit ik met een heel groot probleem. Wat is nu een goed trainingsschema?
Ik heb het internet rondgezocht, maar ik vind alleen maar schema's die de fitnessapparaten ten volste benutten. Ik wil dat niet en wil mijzelf zoveel mogelijk beperken tot DB's, BB's en zit bankjes. Mijn doel is om 4x in de week te gaan en elke spiergroep aan te pakken. Hebben jullie misschien trainingsschema's voor een 4-daagse split met de eisen die ik hier stel?![]()
'six-packje' is gewoon een kwestie van een tijdje weinig eten
denk dat men je in de dieetclub beter kan helpen![]()
Doe wat research en maak je eigen schema. Kleine investering als je je leven voor altijd zo drastisch gaat omgooien.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:40 schreef Ryoku het volgende:
Dus...
Ik sta op het punt om mijn leven om te gooien en 4 keer per week te fitnessen. Mijn doel is om spiermassa op te bouwen, maar er niet zo overdreven gespierd uit te zien. Mijn ultieme doel is dan ook een zichtbaar six-packje
Maar na het uitvogelen van een goed voedingsschema en het afsluiten van een redelijk goedkoop fitness abonnement van een half jaar, zit ik met een heel groot probleem. Wat is nu een goed trainingsschema?
Ik heb het internet rondgezocht, maar ik vind alleen maar schema's die de fitnessapparaten ten volste benutten. Ik wil dat niet en wil mijzelf zoveel mogelijk beperken tot DB's, BB's en zit bankjes. Mijn doel is om 4x in de week te gaan en elke spiergroep aan te pakken. Hebben jullie misschien trainingsschema's voor een 4-daagse split met de eisen die ik hier stel?"Fear is only as deep as the mind allows."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: