Dat klopt! Het stukje wat ik quote gaat over de nadelen van het wapen.quote:
Stimmt! (Call of Duty games...?)quote:Op donderdag 27 juni 2013 09:49 schreef Polacco het volgende:
Saint Mere Eglise?
Al die call of duty games
John Steele komt niet voor in de Call of Duty games.quote:Op donderdag 27 juni 2013 09:49 schreef Polacco het volgende:
Saint Mere Eglise?
Al die call of duty games
Ja, in de meeste wo II shooters die over D-day gaan vecht je als paratrooper in o.a. Saint Mere Eglise en Carentan. Aangezien ik wist dat Steele een paratrooper was, kon ik de gok wagenquote:Op donderdag 27 juni 2013 14:06 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Stimmt! (Call of Duty games...?)
Dit jaar nog geweest, Ste Mère Eglise. (En Carentan, en Utah, en Omaha en en en...). Ze hebben een etalagepop in een Airborne-tenue gestopt en die aan de kerktoren gehangen.
Dat is wat er gebeurde met Pfc J. Steele, die kwam tijdens D-Day samen met 11 anderen door een fout van de piloot in het dorp terecht, in plaats van op de landingszone. De piloot zag een brandend huis midden in het dorp aan voor een Pathfinder-baken...
Door die brand was het Duitse garnizoen ook wakker. Slechts 3 van de 12 parachutisten (waaronder Steele) overleefden het drama.
50 De_Kardinaal †
37 Ser_Ciappelletto
29 Polacco
25 Stephen_Dedalus
23 DeParo
17 Woestijnvos
16 Nibb-it
13 YouriNL
14 RM-rf
12 Doler12
12 Rave_NL
8 Iblardi
6 TitusPullo
5 99.999
5 AthCom
5 tuurke77
4 Cobra4
3 Mederiacvm
3 _dodecahedron_
2 Timwonnacott
2 Serieus_Persoon
2 ullie
2 Frikandelbroodje
2 Sloggi
2 BorisDeLul
1 LompeHork
1 Moin
1 Poespas
1 motorbloempje
1 NoCigar
1 Id_do_her
1 De-Haas
1 Aleck
1 FransjeVanDusschoten
1 DjUntzUnt
1 MachineGunBlues
1 Rembrand21
Saint Mere Eglise welquote:Op donderdag 27 juni 2013 14:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
John Steele komt niet voor in de Call of Duty games.
Yep, daar komt ie ook in voor jaquote:Op donderdag 27 juni 2013 11:01 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Saint Mere Eglise, Die paratrooper die met z'n parachute aan de kerk bleef hangen.
The Longest Day
Bijna. Duitse origine is goed. Het is een van de twee manieren om een Aussiedler te zijn.quote:
Een Siedler was een kolonist volgens mij. Dus een kolonist van Duitse komaf, maar dan niet perse in Australië.quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:29 schreef Polacco het volgende:
[..]
Bijna. Duitse origine is goed. Het is een van de twee manieren om een Aussiedler te zijn.
Nee niet perse uit Australië. De Aussiedlers kwamen na WO II naar Duitsland. Vooral uit het oosten.quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:38 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Een Siedler was een kolonist volgens mij. Dus een kolonist van Duitse komaf, maar dan niet perse in Australië.
Dat waren de verdrevene (Vertriebene). Prof voetballers Klose en Podolski zijn voorbeelden van Aussiedlers.quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:52 schreef Rave_NL het volgende:
Etnische Duitsers die vanuit Polen en het oosten naar Duitsland trokken, uit angst voor represailles?
Nee geen etnische Polen. Een Aussiedler is een iemand met (...) of een persoon met Duitse wortels. Later zijn de Aussiedlers naar Duitsland verhuist.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Etnische Polen en ander Oosters volk dat zich na de oorlog lieten verduitsen?
Ik zoek die andere grote meneer. Het is niet Voltaire.quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:11 schreef Sloggi het volgende:
Is dat Rousseau? Van Du contract social en andere toppers. Het is sowieso een Verlichtingsdenker, meen ik.
Bien.quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:54 schreef Sloggi het volgende:
Montesquieu, van de trias politica, ofwel de spreiding der machten.
Dat is juist! Bovenstaande lezing is overigens waarschijnlijk grotendeels een verzinsel van Lactantius, maar het blijft een mooi verhaal.quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:16 schreef Woestijnvos het volgende:
Dat moet Valerianus I zijn gevangengenomen door de Perzische koning Shapur I.
Dat is een strikvraag, dat was Leiden, in het lab van Nobelprijswinnaar Onnes.quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:32 schreef Rave_NL het volgende:
Wat was tot 1923 de koudste plek op de wereld?
Helemaal correct. Mocht het niet geraden worden dan had ik het tussen aanhalingstekens gezet als hint.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:25 schreef Mederiacvm het volgende:
[..]
Dat is een strikvraag, dat was Leiden, in het lab van Nobelprijswinnaar Onnes.
Juist. U is.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:54 schreef RM-rf het volgende:
Gavrillo Princip,
schoot in 1914 aartshertog Franz-Ferdinand dood, in Sarajevo
(kan best dat dat vandaag op de dag 99 jaar geleden is)
Inderdaad, Alan Turingquote:
De oertaal is wel iets dat alle Indo-Europese culturen delen (per definitie, zelfs), maar dat was niet wat Dumézil ontdekte.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:12 schreef Sloggi het volgende:
Da's waar. Ik dacht in eerste instantie aan de theorie van de Indo-Europese 'oertaal', maar die kan ik niet rijmen met je laatste zin.
De zogenaamde Indo-Europese Godentrias is inderdaad een van de belangrijkste uitingen van het fenomeen, volgens Dumézil. Maar de christelijke god is niet van Indo-Europese afkomst.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:11 schreef Sloggi het volgende:
En dan denk ik aan de Heilige Drie-eenheid, maar wat je precies wil horen... Ik denk er nog even over na.
Doel je op standen of klassen?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nog een laatste hint dan:
Het is een sociale ordening, maar wat wordt precies geordend en op welke manier?
Bedoel je de 1ste stand (geestelijkheid), 2de stand (adel) en de derde stand (de rest van de mensen)?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, maar wat waren die klassen?
De aristocratie, bourgeoisie en het proletariaat. Dus een onderverdeling op basis van inkomen en bezit en niet op basis van geboorte, zoals in het standensysteem.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, maar wat waren die klassen?
Ik bedoel niets, het gaat erom wat Dumézil bedoelde hé.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:30 schreef Polacco het volgende:
[..]
Bedoel je de 1ste stand (geestelijkheid), 2de stand (adel) en de derde stand (de rest van de mensen)?
Uiteraard.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Brave New World van Aldous Huxley.
Nee. Hoewel de gebroeders Grimm fervente linguïsten waren (er is zelfs een enorm belangrijke klankwet binnen de Germaanse taalgroep naar hen genoemd), was Andersen 'slechts' schrijver.quote:
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Welke Zwitser legde de basis van zowel de moderne linguïstiek als de moderne literatuurwetenschap?
Euh, zoveel. De Vrede van Utrecht in 1714, waardoor Nederland zijn status als grootmacht verloor?quote:Op zondag 30 juni 2013 14:55 schreef Rave_NL het volgende:
Deze plek in Nederland heeft naast de oude heksenwaag en Henk Westbroek ook een plek in de Nederlandse historie.
Wat speelde zich hier af met welk nadelig gevolg?
Oh. Unie van Utrecht dan?quote:Op maandag 1 juli 2013 19:13 schreef Rave_NL het volgende:
Men kan het vinden tijdens de tachtigjarige oorlog.
Het was niet zozeer een slag. Het was een (kortstondig) beleg. Nu nog op zoek naar het resultaat.quote:
Slechts twee gebouwen bleven staan en naar verluid zijn er 3 personen die het overleefden.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:10 schreef Nibb-it het volgende:
Oudewater werd uitgemoord door de Spanjaarden.
U gaat als een speer.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Gregoor van Tours
Heb het toevallig nog (deels) moeten lezen voor een examen twee weekjes geleden.
Dat is correct.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:37 schreef Iblardi het volgende:
O ja, doel van een quiz is antwoord te geven op de gestelde vragen, niet cryptische wedervragen te stellen.
Saxo Grammaticus dan maar.
Hoe heet de tekst waaruit dit fragment afkomstig is en wie is de auteur?quote:Minno was en alde sekening, sjaner and wisgyrich. An tha
Kretar heth-i ewa jeven. Hi is barn an tha Lindawrda, and nei al sin
witherfara heth hi that luk noten umbe to Lindahem to sterva.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |