Doorgaan totdat Erdogan verdreven wordt. Een dictator geeft nooit de macht uit handen, dus verwacht ook niet dat hij daadwerkelijk een beslissing aan een rechter overlaat. De uitkomst van de rechtbank is allang beklonken en daarom de enige reden om deze toezegging te doen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:16 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik vraag mij af hoe lang jij wil dat de chaos voortduurt en wat je denkt ermee te bereiken.
Erdogan is geen dictator. En hij gaat waarschijnlijk ook niet weg.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:20 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Doorgaan totdat Erdogan verdreven wordt. Een dictator geeft nooit de macht uit handen, dus verwacht ook niet dat hij daadwerkelijk een beslissing aan een rechter overlaat. De uitkomst van de rechtbank is allang beklonken en daarom de enige reden om deze toezegging te doen.
If it walks like a duck...quote:
There we go again..quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
If it walks like a duck...
Erdogan is absoluut een dictator, de reden juist dat hij niet weg wil. Hoeveel doden wil je nog op je geweten hebben voordat je aftreedt? Dat AKP verder gaat is het probleem niet, het probleem is Erdogan als individu. Hij is met zijn autoritaire trekjes niet geschikt om een democratisch land te leiden. Dat er Syrië-achtige taferelen ontstaan heeft Erdogan geheel aan zichzelf te danken. Hij mist elke vorm van diplomatie, een eigenschap wat hard nodig is om de rust te bewaren.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:22 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Erdogan is geen dictator. En hij gaat waarschijnlijk ook niet weg.
Dat is ook niet wat de meeste mensen in het park willen of demonstranten willen. Ze willen meer zeggenschap, invloed en respect voor hun levensstijl. Ze weten ook dat de AKP voorlopig de grootste partij is en dat velen hem steunen.
Jij bent nog een kleinere minderheid wat dat betreft. En ik begrijp dat jij het waard vindt om door te gaan tot er een Syrië achtige complete chaos ontstaat, waarna het alleen maar erger kan worden?
Die richting zag ik 10 jaar geleden al. Eigenlijk 20 jaar geleden al, want van een Fazilet/Refah Parti kornuit had je dit natuurlijk kunnen verwachten.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:29 schreef Ambipur het volgende:
Erdogan is nog geen dictator vind ik. Gaat wel die richting op.
Erdoğan is absoluut geen dictator.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Erdogan is absoluut een dictator, de reden juist dat hij niet weg wil. Hoeveel doden wil je nog op je geweten hebben voordat je aftreedt? Dat AKP verder gaat is het probleem niet, het probleem is Erdogan als individu. Hij is met zijn autoritaire trekjes niet geschikt om een democratisch land te leiden. Dat er Syrië-achtige taferelen ontstaan heeft Erdogan geheel aan zichzelf te danken. Hij mist elke vorm van diplomatie, een eigenschap wat hard nodig is om de rust te bewaren.
Dit zegt juist heel veel over je vertroebelde blik. Het zegt veel dat je zoiets pas ziet aankomen bij die partij, terwijl Koerden decennialang hun eigen taal niet eens mochten spreken. Over dictatuur gesproken. Jij moet alleen je biertje een uur vroeger kopen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Die richting zag ik 10 jaar geleden al. Eigenlijk 20 jaar geleden al, want van een Fazilet/Refah Parti kornuit had je dit natuurlijk kunnen verwachten.
Erbakan had ook kritiek op Erdogan..quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Die richting zag ik 10 jaar geleden al. Eigenlijk 20 jaar geleden al, want van een Fazilet/Refah Parti kornuit had je dit natuurlijk kunnen verwachten.
Persvrijheid?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:33 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Erdoğan is absoluut geen dictator.
Waar was je toen Turkije al die jaren werd ondedrukt door het leger?
"De slang die mij met rust laat, mag 1000 jaar leven"
Dat is ongeveer jouw filosofie.
En heel absurd dat jij het hier om waard vindt om een land in complete chaos te storten.
Turkije is een land dat is aangesloten bij het EVRM en talloze internationale mensenrechtenverdragen. Dat Erdoğan een autoritaire stijl heeft (vooral in woorden) klopt, maar hij is alles behalve een dictator. Onder de AKP is juist die dictatuur uit Turkije verdreven, waardoor dit soort demonstraties überhaupt mogelijk zijn.
Maar goed, lekker overdrijven en olie op het vuur gooien vanwege je ideologische oorlog.
Omdat het nu KAN.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Persvrijheid?
Gevangen journalisten?
Twitter geblokkeerd?
3G geblokkeerd?
Moet ik verder gaan?
We hebben tig premiers gehad, maar nooit eerder is er zo luidruchtig en massaal een premier uitgemaakt voor dictator. Hoe zou dat komen?
Wat bazel je?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:35 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dit zegt juist heel veel over je vertroebelde blik. Het zegt veel dat je zoiets pas ziet aankomen bij die partij, terwijl Koerden decennialang hun eigen taal niet eens mochten spreken. Over dictatuur gesproken. Jij moet alleen je biertje een uur vroeger kopen.
Wat?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:40 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Omdat het nu KAN.
Omdat hiervoor het leger die dienst uitmaakte en je verdween als je kritiek had op de staat.
Omdat je de gevangenis in ging als je een Koerdisch liedje zong.
Maar daar merkte jouw omgeving natuurlijk niets van dus geen probleem.
Twitter en 3G doen het gewoon nog altijd.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat?
Waarom bent u gevangen? Nou gewoon, omdat het KAN!
Wat is er met 3G en Twitter gebeurd? Uitgeschakeld, gewoon omdat het KAN!
Hilarisch![]()
Ik heb zo vaak Koerdische liedjes gedraaid in de auto, ik loop nog vrij rond hoor
Jouw omgeving merkt er dan zeker niets van dat er nu vaker, sneller journalisten worden gevangen gezet of ondervraagd?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:40 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Omdat het nu KAN.
Omdat hiervoor het leger die dienst uitmaakte en je verdween als je kritiek had op de staat.
Omdat je de gevangenis in ging als je een Koerdisch liedje zong.
Maar daar merkte jouw omgeving natuurlijk niets van dus geen probleem.
Zoals jij het niet eens bent met de stijl van Erdogan was ik het niet eens met de stijl van CHP om de Koerden te onderdrukken of het straffen van mensen die zich tegen Atatürk keerden, zie hier de overeenkomsten.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:48 schreef De_Guidance het volgende:
Ik ben het ook niet eens met de stijl van Erdogan en het conservatieve van zijn partij.
Echter, hij is geen dictator. En de politieke realiteit is dat hij voorlopig nog aardig wat steun heeft en dus waarschijnlijk nog blijft.
Het meest verstandige is dat de Gezi beweging zich richt op meer lokale inspraak en minder autoritairisme. De huidige situatie maakt het in ieder geval geenszins legitiem om het land in de afgrond te willen storten of heel hard dictator! aftreden! Te roepen. Alleen maar schadelijk en gevaarlijk.
Zoals een journalist van Hurriyet (niet echt pro Erdogan) vorige week op Al Jazeera aangaf. Vroeger 'verdwenen' journalisten door geweldadige eenheden en niemand hoorde er ooit nog meer iets van.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:55 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jouw omgeving merkt er dan zeker niets van dat er nu vaker, sneller journalisten worden gevangen gezet of ondervraagd?
Hoe kom je hier eigenlijk bij?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:57 schreef Che_ het volgende:
De meeste die hier nu anders beweren en juist Erdogan als onderdrukker zien, voeren gewoon een strijd tegen de Islam, aangezien ze de feiten negeren.
Gaan we weer op die tour...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:59 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Zoals een journalist van Hurriyet (niet echt pro Erdogan) vorige week op Al Jazeera aangaf. Vroeger 'verdwenen' journalisten door geweldadige eenheden en niemand hoorde er ooit nog meer iets van.
'We came from a very dark place'. "It is not good now, but better than before this party came to rule. "
Wanneer het uitkomt werken ze wel ja. Tijdens het begin van de protesten waren ze geblokkeerd, terwijl de grondwet dat toch echt verbiedt. EVRM?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:49 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Twitter en 3G doen het gewoon nog altijd.
Waar beweer ik dat? Citeer eens?quote:En doe nou niet alsof voor de AKP in Oost-Turkije mensen niet zijn gearresteerd of aangeklaagd omdat ze Koerdisch hebben gesproken/gezongen.
Die vrijheden zijn allemaal vrij recent en pril.
De vroeger was alles slecht, nu is het iets minder slecht tour.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:00 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Welke tour? Het is toch gewoon waar?
Zie het als een transitie. Veranderingen gebeuren niet van de een op de andere dag.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]
De vroeger was alles slecht, nu is het iets minder slecht tour.
Dat rechtvaardigt Erdogans gedragingen niet. Die man is gevaarlijk.
Want hij vernoemt een brug naar de 'vijand' van de Alevieten!!!.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:02 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Zie het als een transitie. Veranderingen gebeuren niet van de een op de andere dag.
Waarom is hij gevaarlijk?
Hij liegt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:02 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Zie het als een transitie. Veranderingen gebeuren niet van de een op de andere dag.
Waarom is hij gevaarlijk?
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:03 schreef Che_ het volgende:
[..]
Want hij vernoemt een brug naar de 'vijand' van de Alevieten!!!.
3G was waarschijnlijk overbelast. Dat gebeurt hier in de stad ook als er veel mensen samen zijn.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:00 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wanneer het uitkomt werken ze wel ja. Tijdens het begin van de protesten waren ze geblokkeerd, terwijl de grondwet dat toch echt verbiedt. EVRM?
Ik zeg dat voor Erdogan mensen werden gearresteerd en aangeklaagd omdat ze Koerdisch spreken en jij komt ermee dat je nu Koerdische liedjes in je auto aanzet. Is toch niet echt relevant dan?quote:Waar beweer ik dat? Citeer eens?
Tja, dat is inderdaad precies een va de fouten die hij maakt. Je kunt het ook gewoon vernoemen naar een Ottomaanse wetenschappers/kunstenaar. Of naar Mevlana/Rumi.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:03 schreef Che_ het volgende:
[..]
Want hij vernoemt een brug naar de 'vijand' van de Alevieten!!!.
Heerlijk om te zien hoe selectief jij kan zijnquote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:04 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
3G was waarschijnlijk overbelast. Dat gebeurt hier in de stad ook als er veel mensen samen zijn.
Tevens biedt het EVRM mogelijkheden om demonstraties te beperken (wel proportioneel en subsidair) als dat noodzakelijk is voor het bewaken van de openbare orde en noodzakelijk in een democratische samenleving.
[..]
Ik zeg dat voor Erdogan mensen werden gearresteerd en aangeklaagd omdat ze Koerdisch spreken en jij komt ermee dat je nu Koerdische liedjes in je auto aanzet. Is toch niet echt relevant dan?
Wat nou foutquote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:05 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Tja, dat is inderdaad precies een va de fouten die hij maakt. Je kunt het ook gewoon vernoemen naar een Ottomaanse wetenschappers/kunstenaar. Of naar Mevlana/Rumi.
Waarom de mensen zo op scherp zetten?
Ja man. Laten we een brug in DL naar Hitler noemen. Boeien dat hij miljoenen heeft vermoord, ik bedoel, hij is wel van belang geweest voor de Duitse geschiedenis.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:09 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat nou fout. Ontken je de historische waarde van hem in de Turkse/Islamitische geschiedenis. Hoeveel gebouwen, schepen, standbeelden zijn er naar personen vernoemd die ook strijd hebben gevoerd met bepaalde volkeren. Doen we daar wel moeilijk over? Niet zo hypocriet doen.
Ik maak mij daar het minst druk omquote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:10 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ok, flauw. Maar zit er niet een kern van waarheid in?
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja man. Laten we een brug in DL naar Hitler noemen. Boeien dat hij miljoenen heeft vermoord, ik bedoel, hij is wel van belang geweest voor de Duitse geschiedenis.
Ik was er inderdaad niet bij. In ieder geval, werken 3G en Twitter nu wel of niet?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:09 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Heerlijk om te zien hoe selectief jij kan zijn![]()
Waarschijnlijk overbelast. Je was er niet bij dus. Als het 3G-logo verdwijnt heb je geen 3G.
Over Twitter durf ik geen uitspraken te doen want ik er was inderdaad niet bij en je hoort er vrij tegenstrijdige verhalen over. De blokkades hebben in ieder geval niet langer dan een dag geduurd als ik het heb begrepen. Het was een verkeerde stap als het was geblokkeerd.quote:Als het overbelast is heb je het 3G-logo wel. En Twitter negeer je maar even, want dat komt je slecht uit in deze discussie. Die was namelijk glashard geblokkeerd.
Ik kon inderdaad niet op tegen je geweldige argument dat jij NU Koerdische liedjes in je auto af kunt spelen. Terwijl er vroeger Koerdische mensen gearresteerd zijn omdat ze liedjes zongen. Net als het feit dat je niet reageert op het verdwijnen van journalisten.quote:Met je Koerdendiscussie maak je nu wel hele rare sprongen. Wie probeer je in de maling te nemen?
Als jij die vergelijking maakt... tja. Heb ik een hele waslijst met zulke personen waar nu bruggen en beelden zijn vernoemd.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja man. Laten we een brug in DL naar Hitler noemen. Boeien dat hij miljoenen heeft vermoord, ik bedoel, hij is wel van belang geweest voor de Duitse geschiedenis.
Dat is waar. Echter je kunt daar gewoon nog steeds rekening mee houden als verstandig man.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:12 schreef Che_ het volgende:
[..]
Als jij die vergelijking maakt... tja. Heb ik een hele waslijst met zulke personen waar nu bruggen en beelden zijn vernoemd.
Ik ken ze niet, die zo liegen. Ik ken wel een Pvda die in zijn partijprogramma opneemt tegen JSF te zijn en er nu toch voor gaat. Dat is politici stijl liegen.quote:
Jij maakt zo'n vergelijking. Niet ik.quote:Op
vrijdag 14 juni 2013 14:12 schreef Che_ het volgende:
[..]
Als jij die vergelijking maakt... tja. Heb ik een hele waslijst met zulke personen waar nu bruggen en beelden zijn vernoemd.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:12 schreef De_Guidance het volgende:
Over Twitter durf ik geen uitspraken te doen want ik er was inderdaad niet bij en je hoort er vrij tegenstrijdige verhalen over. De blokkades hebben in ieder geval niet langer dan een dag geduurd als ik het heb begrepen. Het was een verkeerde stap als het was geblokkeerd.
Het maakt Erdogan echter geen dictator.
Voorlopig wel, maar zodra het uitkomt kunnen ze zomaar weer uitgeschakeld worden.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:12 schreef De_Guidance het volgende:
Ik was er inderdaad niet bij. In ieder geval, werken 3G en Twitter nu wel of niet?
Iemand die dergelijke kunstgrepen uithaalt is in elk geval geen democraat.quote:Over Twitter durf ik geen uitspraken te doen want ik er was inderdaad niet bij en je hoort er vrij tegenstrijdige verhalen over. De blokkades hebben in ieder geval niet langer dan een dag geduurd als ik het heb begrepen. Het was een verkeerde stap als het was geblokkeerd.
Het maakt Erdogan echter geen dictator.
Lees even terug. Je maakt nu rare sprongen.quote:Ik kon inderdaad niet op tegen je geweldige argument dat jij NU Koerdische liedjes in je auto af kunt spelen. Terwijl er vroeger Koerdische mensen gearresteerd zijn omdat ze liedjes zongen. Net als het feit dat je niet reageert op het verdwijnen van journalisten.
Hoeveel koningen/kruisvaarders die tegen moslims vochtem worden er wel niet geëerd in West-Europese landen tegenwoordig. Zelden iemand over gehoord. Nu ben je zoals gewoonlijk weer politiek correct aan het doen, maar je spreekt jezelf vaak tegen na een aantal posts.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:14 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat is waar. Echter je kunt daar gewoon nog steeds rekening mee houden als verstandig man.
Veel Spaanse, Roemeense en Bulgaarse helden naar wie alles naar vernoemt hebben bijvoorbeeld veel Arabieren/Turken/Joden over de kling gejaagd.
Huh, jij vergelijkt hem met Hitler tochquote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:15 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ken ze niet, die zo liegen. Ik ken wel een Pvda die in zijn partijprogramma opneemt tegen JSF te zijn en er nu toch voor gaat. Dat is politici stijl liegen.
Wat Erdogan doet is om zijn kiezers op te fokken. Camide liepen ze met schoenen, ze dronken bier. Iftira is dat gewoon.
[..]
Jij maakt zo'n vergelijking. Niet ik.
Je herhaalt wat ik zeg.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:21 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hoeveel koningen/kruisvaarders die tegen moslims vochtem worden er wel niet geëerd in West-Europese landen tegenwoordig. Zelden iemand over gehoord. Nu ben je zoals gewoonlijk weer politiek correct aan het doen, maar je spreekt jezelf vaak tegen na een aantal posts.
Wat vind je van de uitspraken van deze man?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:17 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Voorlopig wel, maar zodra het uitkomt kunnen ze zomaar weer uitgeschakeld worden.
[..]
Iemand die dergelijke kunstgrepen uithaalt is in elk geval geen democraat.
[..]
Lees even terug. Je maakt nu rare sprongen.
Nee, het is zeker niet het ultieme voorbeeld alleen jij meet met twee maten. Je vergroot alles wat daar gebeurt terwijl je dergelijke dingen hier voor lief neemt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:23 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Je herhaalt wat ik zeg.
Waarom is Europa het ultieme voorbeeld? Als Europa iets doet is het meteen goed?
Ik zeg dat een verstandig leider sowieso rekening mag houden met de gevoelens van een minderheid. Het zou hem gewoon sieren als hij er rekening mee had gehouden.
Onzin dit natuurlijk. Of weet je het te onderbouwen dat ik dergelijke dingen hier voor lief neem?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:26 schreef Che_ het volgende:
[..]
Nee, het is zeker niet het ultieme voorbeeld alleen jij meet met twee maten. Je vergroot alles wat daar gebeurt terwijl je dergelijke dingen hier voor lief neemt.
twitter:YourAnonNews twitterde op vrijdag 14-06-2013 om 14:09:30#Breaking: #Turkey trying to suspend licences of Doctors working to treat #occupygezi police victims http://t.co/n1DoX1DMLP" reageer retweet
Blijkbaar, want je legt de link niet. Anders zou je dat op zijn minst relativeren.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:28 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Onzin dit natuurlijk. Of weet je het te onderbouwen dat ik dergelijke dingen hier voor lief neem?
Que?quote:
Een man naar mijn hart. Als hij de plaats van Erdogan zou overnemen dan zou ik zowaar AKP stemmen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:24 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wat vind je van de uitspraken van deze man?
http://www.radikal.com.tr(...)rasi_istiyor-1137567
Ten eerste heb ik die link wel gelegd, ten tweede vind je het normaal om iemand zijn gedachten in te vullen zonder ook maar enig bewijs?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:31 schreef Che_ het volgende:
[..]
Blijkbaar, want je legt de link niet. Anders zou je dat op zijn minst relativeren.
Dat heb ik ook niet in Turkije gedaan. Als een brug hier om de hoek naar Vlad Tepes genoemd zou worden, zou ik wel minstens een paar posts hebben neergezet op Fok.quote:En zeg eerlijk, heb jij hier wel eens geprotesteerd tegen een naam van gebouw/brug?
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:23 schreef Che_ het volgende:
[..]
Huh, jij vergelijkt hem met Hitler toch?
Hier reageer ik op. Hitler heeft mensen vermoord, die Yavuz heeft ook mensen vermoord. Same shit.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:09 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat nou fout. Ontken je de historische waarde van hem in de Turkse/Islamitische geschiedenis. Hoeveel gebouwen, schepen, standbeelden zijn er naar personen vernoemd die ook strijd hebben gevoerd met bepaalde volkeren. Doen we daar wel moeilijk over? Niet zo hypocriet doen.
Probeer het toch maar.quote:
Oh, dus jouw gedachtegang is: als je iemand vermoordt ben je net als Hitler?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:33 schreef Ambipur het volgende:
[..]
[..]
Hier reageer ik op. Hitler heeft mensen vermoord, die Yavuz heeft ook mensen vermoord. Same shit.
"jongen, (kijk) ga weg"quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Probeer het toch maar.Ik eis transparantie.
Nee. JIj zegt hij is van onschatbare waarde geweest. Ik zeg Hitler ook, moeten we nu een brug benoemen naar Hitler?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:38 schreef Che_ het volgende:
[..]
Oh, dus jouw gedachtegang is: als je iemand vermoordt ben je net als Hitler?
Is dat echt waar? Dan sluiten doktoren morgen aan bij de advocaten gok ik?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat is dit?[ afbeelding ]twitter:YourAnonNews twitterde op vrijdag 14-06-2013 om 14:09:30#Breaking: #Turkey trying to suspend licences of Doctors working to treat #occupygezi police victims http://t.co/n1DoX1DMLP" reageer retweet
http://haber.sol.org.tr/d(...)benzemez-halkini-sat
Ik zou de komma iets naar rechts verplaatsenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:39 schreef Che_ het volgende:
[..]
"jongen, (kijk) ga weg"
dat zou zo ongeveer de Nederlandse versie zijn.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:39 schreef Che_ het volgende:
[..]
"jongen, (kijk) ga weg"
dat zou zo ongeveer de Nederlandse versie zijn.
Is this shit for real?!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat is dit?[ afbeelding ]twitter:YourAnonNews twitterde op vrijdag 14-06-2013 om 14:09:30#Breaking: #Turkey trying to suspend licences of Doctors working to treat #occupygezi police victims http://t.co/n1DoX1DMLP" reageer retweet
http://haber.sol.org.tr/d(...)benzemez-halkini-sat
Een linkse krant, dus ik zou het niet gelijk voor waar aannemen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:41 schreef superworm het volgende:
[..]
Is dat echt waar? Dan sluiten doktoren morgen aan bij de advocaten gok ik?
http://www.hurriyet.com.tr/saglik/23504263.aspquote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:43 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Een linkse krant, dus ik zou het niet gelijk voor waar aannemen.
Zelfde geldt voor veel talen. Heeft o.a. te maken met emoties en temperament.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:41 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]![]()
Nog een voorbeeld van dat Turks niet te vertalen is.
Jij geeft Hitler zelfde status als hem?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee. JIj zegt hij is van onschatbare waarde geweest. Ik zeg Hitler ook, moeten we nu een brug benoemen naar Hitler?
Yup.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:47 schreef Che_ het volgende:
In het Arabisch en Koerdisch bijvoorbeeld zou die uitspraak perfect te vertalen zijn.
Kuzzulkurt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:53 schreef De_Guidance het volgende:
Heb je die Arabieren en Koerden weer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar het op neerkomt is dat ze namen willen hebben van de patiënten die ze behandeld hebben. Dat willen ze doen door alles door te lichten en in geval van bureaucratische fouten hun ambt ter discussie te stellen. Oftewel, de overheid veegt haar reet af met het beroepsgeheim, dat past niet in een controlestaat.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:44 schreef Ambipur het volgende:
[..]
http://www.hurriyet.com.tr/saglik/23504263.asp
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:56 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Kuzzulkurt.Wat betekent dat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer heeft 3G en Twitter er precies uitgelegen? Ik was namelijk in Turkije rond die periode.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:09 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Heerlijk om te zien hoe selectief jij kan zijn![]()
Waarschijnlijk overbelast. Je was er niet bij dus. Als het 3G-logo verdwijnt heb je geen 3G. Als het overbelast is heb je het 3G-logo wel. En Twitter negeer je maar even, want dat komt je slecht uit in deze discussie. Die was namelijk glashard geblokkeerd.
Met je Koerdendiscussie maak je nu wel hele rare sprongen. Wie probeer je in de maling te nemen?
Zo iets. Ik weet de precieze vertaling niet, maar m'n oma zegt het altijd als ze boos is.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:01 schreef De_Guidance het volgende:
Al gevonden. "Zikkimin koku" is het enige goede antwoord volgens mijn bron.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:56 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Kuzzulkurt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Toen jij weer terug was.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:01 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wanneer heeft 3G en Twitter er precies uitgelegen? Ik was namelijk in Turkije rond die periode.
Zie deel 1 van deze reeks en zoek op 3G. In elk geval in Taksim. Overige wijken niet. Om die reden gingen er lijsten rond met wifi-wachtwoorden. En Twitter heb ik zelf kunnen vaststellen:quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:01 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wanneer heeft 3G en Twitter er precies uitgelegen? Ik was namelijk in Turkije rond die periode.
Niet zo veel hoor; de kruistochten staan in een tamelijk kwade reuk in de Europese geschiedenis omdat die kruisvaarders nogal veel mede-christenen hebben vermoord.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:21 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hoeveel koningen/kruisvaarders die tegen moslims vochtem worden er wel niet geëerd in West-Europese landen tegenwoordig. Zelden iemand over gehoord. Nu ben je zoals gewoonlijk weer politiek correct aan het doen, maar je spreekt jezelf vaak tegen na een aantal posts.
Twitter weet ik niet, maar ik heb eerste hands info dat 3G niet werkte. (bij mij thuis, in Taksim).quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zie deel 1 van deze reeks en zoek op 3G. In elk geval in Taksim. Overige wijken niet. Om die reden gingen er lijsten rond met wifi-wachtwoorden. En Twitter heb ik zelf kunnen vaststellen:
NWS / Politie maakt einde aan protest in park Istanbul #2
Daarna met proxy geprobeerd en dat lukte prima, dus van overbelasting was geen sprake.
Mussolini is wellicht een betere vergelijking dan hitler. Het zal nog wel even duren voor een leider hitler gaat kopieeren.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:56 schreef JerryWesterby het volgende:
'De rust keert terug.' Doet me denken aan de Max Havelaar en Nederlands-Indie: 'De rust was weer erg rustig dit jaar.'
En Erdogan doet me denken aan Mussolini. Dezelfde macho gebaartjes, dezelfde soort teksten, dezelfde hoogmoed.
Met een ventje als Erdogan is Turkije niet klaar voor de EU.
Mao en Stalin hadden anders veel meer doden tot gevolg.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Mussolini is wellicht een betere vergelijking dan hitler. Het zal nog wel even duren voor een leider hitler gaat kopieeren.
Soms is het "history repeating" maar hitler is wel de grootste wolkenkrabber als t om de "evil" kant gaat.
Daarom zal er best wel weer eens een vergelijkbare leider opstaan. Vlad Dracula was van t zeifde niveau maar die was ook nog eens persoonlijk een sadist. Hitler liet zn plannen door anderen uitvoeren.
Hij heeft wel de top van het leger afgezet cq in de gevangenis gezet beetje netzoals de nacht van de lange messen van hitler?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:34 schreef Triggershot het volgende:
Aan wat voor zelfverheerlijking doet Erdogan dan, welke politie rivalen heeft hij geexecuteerd, welke landen is hij binnengevallen en belangrijker nog, wanneer heeft hij een staatsgreep gepleegd.
Het Turkse leger heeft een rijke traditie van zich te bemoeien met zaken wat hen geen reet aan gaat, waarom is het afzetten van een legertop in Turkije noemenswaardig, terwijl wanneer generalen in het Westen zich bemoeien met het politek vervangen worden normaalste zaak van de wereld is?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:39 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Hij heeft wel de top van het leger afgezet cq in de gevangenis gezet beetje netzoals de nacht van de lange messen van hitler?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |