abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 juni 2013 @ 18:34:55 #201
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127868761
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 17:47 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Dat vind jij, kennelijk. De oorsprong van die strijd voert ons terug naar het aantreden van de vader van de huidige president, en de wijzigingen die hij doorvoerde om gedaan te krijgen dat ook seculieren toegang zouden krijgen tot overheidsfuncties; dat vrouwen gelijke rechten zouden krijgen aan mannen; en dat het iedereen vrij zou staan naar eigen keuze een godsdienst te belijden. Daar was de 'Muslim-Brotherhood' niet blij mee. Om het maar zachtjes uit te drukken. Ze begonnen hun "long campaign of terror", die duurde van 1976 tot 1982. En nu weer de kop op heeft gestoken, na zorgvuldige voorbereidingen in de VS. Ik zie daar niks nobels in.
Inderdaad. Syrië kent dit al. Hafez heeft zijn zonen Bassil en Bashar al vroeg voorbereid dat de Syrische Moslimbroederschap met Amerikaanse, Saoedische en Israëlische steun ook na 1982 opnieuw een poging zou doen Syrische autarkie en onafhankelijkheid te ondermijnen.

Luister maar eens:

Overigens waren de methodes tegen de terroristen van Salafisten en Moslimbroederschap in 1982 in een wijk van Hama wel erg bruut, gezien de burgergijzelaars als menselijk schild. Ik ga dan ook niet de toenmalige generaals in Hama (en afgezette oud-generaal Rifaat al-Assad, broer van Hafez) verdedigen. Zeker niet hun methodes. Maar ook toen verhaalden Amerikaanse media "Onschuldige burgers doelloos vermoord door Syrische leger".... Geen woord over Moslimbroederschap en terreurmoorden op andersgelovigen in de jaren ervoor.
  zondag 16 juni 2013 @ 18:36:54 #202
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127868823
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 17:49 schreef Shawn het volgende:

[..]

Is het verboden voor moslims om in een islamitisch land te strijden voor de islamitische wetgeving, of mogen alleen seculiere ongelovigen dat?
Ook niet. Ook westerse staten en anderen mogen niet soevereine legitieme regeringen omverwerpen, noch terroristen steunen.

Beide niet dus.

Maar al helemaal niet takfiri-salafisten en jihadisten zoals jij, zonder enig VN-mandaat.

En zelfs met is het volkenrechtelijk twijfelachtig. Zoals de coup en moord in Libië.

En wie ben jij bovendien wel om seculiere politici of ons christenen in Westen "ongelovigen" te mogen noemen?
  zondag 16 juni 2013 @ 18:38:26 #203
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127868858
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 18:11 schreef IPA35 het volgende:
TEL AVIV — Israel’s leadership is concerned about what the defeat of Sunni rebels by Syrian President Bashar
Assad would mean.
Officials said Israel’s intelligence community was closely following the
Assad offensive against Sunni rebels in the spring of 2013. They said the
community envisioned that a victorious Assad could be emboldened to launch
hostilities against Israel in coordination with Iran and Hizbullah.

“Assad is not going to sit quietly if he wins,” an official said. “He
will take revenge against anybody he feels helped the rebels, and he could
attack us to restore his radical credentials.”
Officials said the community was stunned by the rapid advance of Assad’s
military, backed by Iran’s Islamic Revolutionary Guard Corps and Hizbullah. They said the offensive marked a significant improvement in the capabilities of the Syrian military as well as its coordination with foreign allies.
“If they [Assad forces] continue at this rate, they can wrap up the war
within a few weeks, and leave the north for a later stage,” the official
said.
The community has assessed that the war cemented the coordination
between Assad, IRGC and Hizbullah. Officials said Israel’s military and
intelligence agencies did not rule out that Iran and Syria would form
permanent joint units for war against Israel or Jordan.
On June 6, a Syrian parliamentarian regarded as close to Assad warned
that Damascus was ready for war with Israel. Ahmed Shalash said the Syrian
military has been ordered to fire missiles the next time Israeli warplanes
enters Syrian air space.
“The next time Israel dares to violate Syrian air space, there are
orders to retaliate with missile fire without referring back to the
leadership,” Shalash was quoted as saying by the Saudi-owned Al
Arabiya satellite channel. “They want an open war — let there be an open
war. We don’t have a problem with that.”
Israeli Defense Minister Moshe Ya’alon has sought to assuage concerns
over an Assad victory. Ya’alon, a former military chief of staff, said that
as of early June, the Assad regime was in control of no more than 40 percent
of Syria.
But other officials sounded less sanguine. They said the rebels were
collapsing amid a short of equipment, weapons and feuds among commanders.
“Those fighting against Assad are mostly foreigners, paid by Qatar and
Saudi Arabia,” another official said. “There is not much left of the
indigenous rebel movement.”

http://www.worldtribune.c(...)elligence-community/
Interessant, maar revolutionaire Iraanse gardes vechten helemaal niet aan het front in Syrië. Er zijn wel Iraanse sjiitische bewakers rondom sjiitische heiligdommen in dorpen en stadjes van de sjiitische minderheid (aan grenzen en nabij Damascus).
  zondag 16 juni 2013 @ 18:39:33 #204
365082 IPA35
Patriarch
pi_127868893
Iran heeft wel militaire adviseurs daar hoor. Maar echt troepen nog niet, blijkbaar komt daar verandering in. Ik zou het toejuichen maar het kan ook gewoon propaganda zijn.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 16 juni 2013 @ 18:40:04 #205
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127868913
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 17:57 schreef Shawn het volgende:

[..]

Je wilt je ongeloof opdringen aan gelovigen. Ain't gonna happen.

En als de dictatoriale Assad-familie geen andere politieke partijen toestaan (eenpartijstaat), dan heeft men geen andere optie dan met geweld verandering teweeg te brengen.
Syrië heeft allang meerdere partijen. Sinds 2005.

En sinds februari 2012 (grondwetswijziging, nieuwe grondwet) al helemaal een meerpartijenstelsel.

Dus je "kritiek" klopt niet. Jij wilt gewoon islamistische sharia-staat opdringen. Zelfs tegen de Syrische meerderheid in.
  zondag 16 juni 2013 @ 18:42:13 #206
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127868981
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 17:24 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Wat die Salafisten niet begrijpen, is dat ze worden geprostitueerd door slimme manipulatoren, die al weten wat die primitieve lieden denken, nog voor ze het zelf beseffen. Hun diep gewortelde haat maakt hen extreem gevaarlijk, en extreem kwetsbaar.
Het hele sektarisme van takfiri-salafisten en Moslimbroederschap is allang een instrument van de Amerikaanse CIA, Amerikaanse buitenlandse geostrategici, van Israël en ook van de hoogste elites (prinsen enz.) van de Saoedische en Qatari koninklijke families. Tevens van West-Europese geheime diensten.

Het is een recept van verdeel en heers tegen de Arabische wereld en het Midden-Oosten.

De takfiri-salafisten beseffen niet dat zij alleen door Israël en de VS zijn toegelaten omwille van Iran en Rusland. Daarna komen zij gewoon weer onder dronebeschietingen zoals in Pakistan nu.
  zondag 16 juni 2013 @ 18:43:58 #207
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127869031
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 13:49 schreef waht het volgende:
Lezen. Ze gaan naar Jordanië.
Er staan allang duizenden Britse eenheden zonder mandaat in Jordanië.

Ook tienduizenden Amerikaanse troepen.

Gereed voor de invasie van Syrië.

Rusland en Iran en het Syrische volk laten dat echter nooit gebeuren. En ook sommige buurlanden met zwakke structuren niet. Zelfs zij niet.

Erdogan en Mursi blijken duidelijk aan de leiband van Al-Saoed en Westmachten te lopen.
pi_127869037
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 18:42 schreef Veldkamp het volgende:
De takfiri-salafisten beseffen niet dat zij alleen door Israël en de VS zijn toegelaten omwille van Iran en Rusland. Daarna komen zij gewoon weer onder dronebeschietingen zoals in Pakistan nu.
De jihadisten weten inderdaad niet dat de VS en Israël hun vijanden zijn.

:')
pi_127869196
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 18:36 schreef Veldkamp het volgende:
En wie ben jij bovendien wel om seculiere politici of ons christenen in Westen "ongelovigen" te mogen noemen?
De Schepper van de hemelen en aarde noemt diegenen die niet regeren met Zijn wetten ongelovigen. Ga je nu de Schepper van de hemelen en aarde "takfiri" noemen. En christenen die de religie van de Schepper en Zijn laatste profeet niet erkennen, zijn ongelovigen.

If anyone desires a religion other than Islam (submission to Allah), never will it be accepted of him.
pi_127869311
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 18:40 schreef Veldkamp het volgende:

Syrië heeft allang meerdere partijen. Sinds 2005.

En sinds februari 2012 (grondwetswijziging, nieuwe grondwet) al helemaal een meerpartijenstelsel.

Dus je "kritiek" klopt niet. Jij wilt gewoon islamistische sharia-staat opdringen. Zelfs tegen de Syrische meerderheid in.
Onzin. Meerpartijenstelsel is pas sinds 2012 (in dit artikel uit het jaar 2011 eisen de demonstranten een meerpartijenstelsel!).

Te laat dus. Assad is going down.
  zondag 16 juni 2013 @ 18:55:38 #211
365082 IPA35
Patriarch
pi_127869414
Door wie dan?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 16 juni 2013 @ 19:01:15 #212
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127869617
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 18:49 schreef Shawn het volgende:

[..]

De Schepper van de hemelen en aarde noemt diegenen die niet regeren met Zijn wetten ongelovigen. Ga je nu de Schepper van de hemelen en aarde "takfiri" noemen. En christenen die de religie van de Schepper en Zijn laatste profeet niet erkennen, zijn ongelovigen.

If anyone desires a religion other than Islam (submission to Allah), never will it be accepted of him.
En ik als Christen noem jou een ongelovige, omdat jij niet in Christus gelooft. Wie de Zoon niet heeft, heeft ook de Vader niet.

Ja, jij bent een takfiri en als takfiri-salafist en extremistische terroristenvrind moet je eigenlijk hier weggecensureerd worden.

Vertrekken jij, uit MIJN Nederland! WEGWEZEN JIJ! Goedschiks nu nog. Kwaadschiks straks, als Nederlanders wakker worden (helaas beetje laat vrees ik, dus hele toestand dan)!

pi_127869668
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:01 schreef Veldkamp het volgende:
En ik als Christen noem jou een ongelovige, omdat jij niet in Christus gelooft. Wie de Zoon niet heeft, heeft ook de Vader niet.
Doet mij helemaal niks aangezien ik niet in die valse religie geloof.

quote:
Ja, jij bent een takfiri en als takfiri-salafist en extremistische terroristenvrind moet je eigenlijk hier weggecensureerd worden.

Vertrekken jij, uit MIJN Nederland!
En jij bent een takfiri-kruisvaarder die niks te zoeken heeft in de islamitische wereld. Optiefen.
  zondag 16 juni 2013 @ 19:04:43 #214
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127869733
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 18:53 schreef Shawn het volgende:

[..]

Onzin. Meerpartijenstelsel is pas sinds 2012 (in dit artikel uit het jaar 2011 eisen de demonstranten een meerpartijenstelsel!).

Te laat dus. Assad is going down.
Democratie en meerpartijenstelsel (zonder shariah-partijen) is toch sowieso "haram" voor jouw soortje? (Behalve met uitkeringen natuurlijk van de domme kuffar te ontvangen.)
  zondag 16 juni 2013 @ 19:06:39 #215
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127869817
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:02 schreef Shawn het volgende:

[..]

Doet mij helemaal niks aangezien ik niet in die valse religie geloof.

Jouw "religie" is een mensenverzinsel. Van een profeet die ik nooit zal accepteren. En niemand. Een valse religie inderdaad, zoals jij als term al gebruikt.

quote:
En jij bent een takfiri-kruisvaarder die niks te zoeken heeft in de islamitische wereld. Optiefen.
Ik ben Nederlander. En jouw ideologisch en geestelijk minderwaardige soort menselijk terroristenvrinden hebben de knoet nodig.

Ik heb liever dat Arabieren Arabieren regeren, hoor. Ik ben ook niet voor een Kruisvaartstaat in Syrië. Ik vind de multiculturele, verlichte, hoogopgeleide oogarts en seculiere President Dr. Bashar al Assad daarom goed genoeg, hij laat iedereen de ruimte.
  zondag 16 juni 2013 @ 19:07:22 #216
93664 waht
Mushir
pi_127869847
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:02 schreef Shawn het volgende:

Jammer jongen, alle grondstoffen die in de islamitische wereld zitten trekken de aandacht van iedereen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 16 juni 2013 @ 19:36:55 #217
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127870886
quote:
6s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:07 schreef waht het volgende:

[..]

Jammer jongen, alle grondstoffen die in de islamitische wereld zitten trekken de aandacht van iedereen.
Van mij niet. Ik ga volgend jaar naar Noorwegen. Gas en olie genoeg.
pi_127870969
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 17:57 schreef Shawn het volgende:
Je wilt je ongeloof opdringen aan gelovigen. Ain't gonna happen.
Wie zal het zeggen? Maar ik vind je conclusie wonderlijk. Wat ik 'op wil dringen', is pluriformiteit. De 'Grondwet' als 'Verlichte Dictator'.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_127871022
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:39 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Wie zal het zeggen? Maar ik vind je conclusie wonderlijk. Wat ik 'op wil dringen', is pluriformiteit. De 'Grondwet' als 'Verlichte Dictator'.
Moslims hebben een eigen grondwet, de Sharia. Ze zitten niet te wachten op jouw onzin.
pi_127871033
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:06 schreef Veldkamp het volgende:
Ik heb liever dat Arabieren Arabieren regeren, hoor.
Het verschil tussen jouw inferieure politieke systeem en het islamitische Goddelijke systeem is dat het voor een ware Arabische moslim, in tegenstelling tot een white supremacist als jij, niks uitmaakt of een Ethiopische of een Turkse moslim hem regeert, zoals profeet Mohammed heeft opgedragen.

Zo zal een Koerdische Syriër nooit president worden van Syrië onder het inferieure racistische nationalistische systeem van Assad, en heb jij het telkens over "het Arabische leger" en "de Arabische republiek" en "Arabieren die door Arabieren moeten worden geregeerd" (dit zijn allemaal tekenen dat men in dat land de niet-Arabieren niet erkennen), maar ondertussen pretenderen dat minderheden het o zo goed hebben in het fascistische Syrië van baathist Assad.

Er is geen ruimte meer voor het nationalisme, racisme, fascisme en sektarisme van Assad in Syrië. Zijn dagen zijn geteld.

Een islamitisch Syrië, geregeerd door een Koerdische moslim (Saladin), een terugkeer van Jezus de islamitische messias in Damascus die het kruis zal breken en de anti-Christ zal doden, waarom niet. Veel beter dan het fascistische Syrië van Assad de tiran.
pi_127871191
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 18:11 schreef IPA35 het volgende:
“Those fighting against Assad are mostly foreigners, paid by Qatar and
Saudi Arabia,” another official said. “There is not much left of the
indigenous rebel movement.”
Voor een enkeling is dat blijkbaar nog nieuws?
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
  zondag 16 juni 2013 @ 19:45:35 #222
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127871276
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:40 schreef Shawn het volgende:

[..]

Het verschil tussen jouw inferieure politieke systeem en het islamitische Goddelijke systeem is dat het voor een ware Arabische moslim, in tegenstelling tot een white supremacist als jij, niks uitmaakt of een Ethiopische of een Turkse moslim hem regeert, zoals profeet Mohammed heeft opgedragen.

Zo zal een Koerdische Syriër nooit president worden van Syrië onder het inferieure racistische nationalistische systeem van Assad, en heb jij het telkens over "het Arabische leger" en "de Arabische republiek" en "Arabieren die door Arabieren moeten worden geregeerd" (dit zijn allemaal tekenen dat men in dat land de niet-Arabieren niet erkennen), maar ondertussen pretenderen dat minderheden het o zo goed hebben in het fascistische Syrië van baathist Assad.
Oh ja, daarom is dus door Qatar en de VS die Koerdisch-Amerikaanse "Syriërs Ghitto tot "president van Syrië en haar oppositie" benoemd in Doha en Istanbul. Omdat Syrië racistisch zou zijn.

Overigens ben ik volledig voor culturele erkenning van niet-Arabieren, hoor. En voor gelijke rechten. Turkmenen, Grieken en Koerden zijn in Syrië ook staatsburgers. Ook Aramese/Assyrische originele autochtone bevolking van Syrië. Allemaal Syriërs! Zonder onderscheid naar jouw primitieve salafistische islamistische wereldvisie.

quote:
Er is geen ruimte meer voor het nationalisme, racisme, fascisme en sektarisme van Assad in Syrië. Zijn dagen zijn geteld.

Een islamitisch Syrië, geregeerd door een Koerdische moslim (Saladin), een terugkeer van Jezus de islamitische messias in Damascus die het kruis zal breken en de anti-Christ zal doden, waarom niet. Veel beter dan het fascistische Syrië van Assad de tiran.
Sektarisme is nu door jouw soortje begonnen. Racisme? De salafisten in Libië hebben zwarte Afrikaanse moslims (die waren nogal pro-Kadaffi of door Kadaffi toegelaten) uitgeroeid.

Fascisme en racisme is er niet bij Assad. Onzin.

Christus' en Zijn moeder zullen de halve maan vertrappen. "'En er verscheen een groot teken aan de hemel; een vrouw bekleed met de zon, de maan onder haar voeten " (Openb. 12, 1)

De islamitische "Jezus" is niet de historische Jezus Christus, Zoon van de levende God.

En jouw soort richt genocides en massamoorden tegen Christenen aan. Wie dus de anti-Christ is, is wel duidelijk. Jouw soort en haar opperleider in de toekomst.
  zondag 16 juni 2013 @ 19:46:18 #223
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127871306
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:43 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Voor een enkeling is dat blijkbaar nog nieuws?
In onze media komt dan nergens naar voren. "De Syriërs in het verzet....." Met Marokkaans accent, Berbertaal, Saoedische dinars en Iraakse wapens. Ja, rasechte Syriërs, hoor.
pi_127871525
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 18:34 schreef Veldkamp het volgende:
Overigens waren de methodes tegen de terroristen van Salafisten en Moslimbroederschap in 1982 in een wijk van Hama wel erg bruut,
Beslist. Maar het probleem dat steeds terugkomt bij dit soort conflicten, is dat sommigen blijkbaar bereid zijn 'tot de laatste man' te vechten. Ik heb hier naast mij een boek liggen over de Tweede WO, geschreven door Ian Kershaw onder die identieke titel: 'Tot de Laatste Man', waarin hij onderzoekt hoe het mogelijk was dat de Duitsers, hoewel iedereen al begreep dat de oorlog verloren was (vanuit Duits gezichtspunt bekeken), werkelijk door bleven knokken tot alles in puin lag. Interessante overeenkomsten. Ook waar het de methodes van de 'geallieerden' betreft, zoals met die atoombommen op Hiroshima en Nagasaki. En het bombardement van Dresden.
pi_127871659
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')