Dit is precies waar het om gaat, wij zijn geslopen van een democratie naar een totalitaire staat, waarvan we de echte machthebbers nauwelijks kennen en de politici marionetten zijn.en we hebben het niet eens door !! In Rusland weet je in ieder geval wie de baas is. Triest om te zien, maar we zijn inmiddels al enige tijd in de situatie dat Rusland meer democratisch is dan wij.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:38 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Bij ons, in het Westen, dwingt de miljardair de premier tot een handtekening.
Kies maar.

Saudie Arabie heeft haar rol een beetje verloren, die koning is ook doodziek en de vraag is wat er na zijn overlijden in het koninkrijk gebeurd. Nee, op dit moment is Qatar hip. Daar moet je zijn als je goede vrienden wil maken in de regio.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:56 schreef Meki het volgende:
Waar is de tom en jerry kijkende leider van Saudi Arabië?
Alle leiders zullen al hun verantwoordelijkheden moeten nemen en zij zullen daarover worden ondervraagd!
In principe is er niet veel mis met Hizbullah, alleen een foute politieke keuze om voor Assad's terreurregime te kiezen. Het is eeuwig zonde dat ze daar een hoge prijs uiteindelijk voor gaan betalen. Hun politiek in Libanon is lang niet slecht namelijk.quote:Over de smerige rat assad en hizbu saytaan die hebben al verloren en zullen een totale vernietiging krijgen.

Ik heb al eerder jou (een Arabische tafsir) link gegeven die het traditionele antwoord van soennieten hierop geeft, niet jouw sektarische wahabitische interpretatie ervan. Alleen vervolgens reageerde je niet meer. Wil het best nog een sturen zodat je een compleet beeld krijgt, ipv de halve waarheid. Laat maar weten ik stuur het je prive, lijkt me niet nodig in dit topic een religieuze discussie aan te gaan.quote:Op zondag 16 juni 2013 18:49 schreef Shawn het volgende:
[..]
De Schepper van de hemelen en aarde noemt diegenen die niet regeren met Zijn wetten ongelovigen.

Helemaal mee eens. Maar laten we het logisch bekijken. Welk ander land is bereid om de rol van de Syriërs over te nemen en Hezbollah te steunen?quote:Op maandag 17 juni 2013 12:42 schreef Aloulou het volgende:
In principe is er niet veel mis met Hizbullah, alleen een foute politieke keuze om voor Assad's terreurregime te kiezen. Het is eeuwig zonde dat ze daar een hoge prijs uiteindelijk voor gaan betalen. Hun politiek in Libanon is lang niet slecht namelijk.

Inderdaad, dat het Syrische legitieme regeringsleger orde op zaken stelt.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:04 schreef Aloulou het volgende:
Bontinck heeft gelijk, hij heeft zelf de gruweldaden kunnen aanschouwen. Assad verdient niets dan lood in zijn platte achterhoofd voor alle misdaden op onschuldige mensen. Insjallah op zo kort mogelijke termijn mogelijk...uiteindelijk is het voor iedereen beter dat deze oorlog zo snel mogelijk beëindigd gaat worden.

En wat verdienen de salafisten die de Syrische burgers komen helpen dan?quote:Op maandag 17 juni 2013 13:04 schreef Aloulou het volgende:
Bontinck heeft gelijk, hij heeft zelf de gruweldaden kunnen aanschouwen. Assad verdient niets dan lood in zijn platte achterhoofd voor alle misdaden op onschuldige mensen. Insjallah op zo kort mogelijke termijn mogelijk...uiteindelijk is het voor iedereen beter dat deze oorlog zo snel mogelijk beëindigd gaat worden.

Een Amerikaanse drone aanval. Maar eerst Assad, dan die andere neanderthalers als ze hun werk hebben voltooid om het regime te verdrijvenquote:Op maandag 17 juni 2013 13:31 schreef Ambipur het volgende:
En wat verdienen de salafisten die de Syrische burgers komen helpen dan?

Dus laat ze eerst hun werk doen, waaronder ze dus ook vrouwen verkrachten en gewone burgers onthoofden. Als ze maar Assad verdrijven? Wie is hier nu de werkelijke barbaar?quote:Op maandag 17 juni 2013 13:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Een Amerikaanse drone aanval. Maar eerst Assad, dan die andere neanderthalers als ze hun werk hebben voltooid om het regime te verdrijven

De sjiieten.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:39 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dus laat ze eerst hun werk doen, waaronder ze dus ook vrouwen verkrachten en gewone burgers onthoofden. Als ze maar Assad verdrijven? Wie is hier nu de werkelijke barbaar?

Mujahedin verkrachten geen vrouwen, dat zijn zionistische leugens. Dat weet je toch?quote:Op maandag 17 juni 2013 13:39 schreef Ambipur het volgende:
Dus laat ze eerst hun werk doen, waaronder ze dus ook vrouwen verkrachten en gewone burgers onthoofden. Als ze maar Assad verdrijven? Wie is hier nu de werkelijke barbaar?

Ik ga ervan uit dat dit puur ter vermaak is geschreven. Ik kan dit nml niet serieus nemen.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:40 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Mujahedin verkrachten geen vrouwen, dat zijn zionistische leugens. Dat weet je toch?
Ja, eerst Assad verdrijven. En dan schenkt Amerika hen zelf het paradijs met een druk op de knop om een drone-aanval in te zetten. Niets mis mee toch? Je vijanden eerst voor je eigen doeleinden te gebruiken om ze dan te vernietigen.

Je bent gewoon een Nederlander, die hebben een nogal rooskleurig beeld van de werkelijkheid.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat dit puur ter vermaak is geschreven. Ik kan dit nml niet serieus nemen.

Ik ben Turks.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:42 schreef waht het volgende:
[..]
Je bent gewoon een Nederlander, die hebben een nogal rooskleurig beeld van de werkelijkheid.

Geen vermaak, dit is de realiteit. En dat kunnen we in Syrie aanschouwen.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:41 schreef Ambipur het volgende:
Ik ga ervan uit dat dit puur ter vermaak is geschreven. Ik kan dit nml niet serieus nemen.

Verwesterd ja. In Syrië is dood en verderf inmiddels (weer) de normaalste zaak van de wereld.quote:

Erg vreemd vind ik het niet, maar dat men dan nog kant kan kiezen, terwijl ze de ins en outs niet kennen en weten en dan maar gezellig oorlogje gaan houden in Syrie en 's avonds lekker in het zwembad gaan zitten.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:46 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Geen vermaak, dit is de realiteit. En dat kunnen we in Syrie aanschouwen.

Daarvoor kunnen we zowat iedereen op de Syriers na danken.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:47 schreef waht het volgende:
[..]
Verwesterd ja. In Syrië is dood en verderf inmiddels (weer) de normaalste zaak van de wereld.

Uiteindelijk is het ontstaan van de Arabische lente soort van toeval, maar iedereen wil het verloop naar z'n hand zetten.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:42 schreef Ambipur het volgende:
Wel grappig. Nu zit de US hierachter. Volgens de Turken zit Erdogan er achter. Volgens de Salafisten zitten de Sjiieten hierachter. Volgens de Sjiieten zit iedereen hier achter.
Erg duidelijk.

quote:Op maandag 17 juni 2013 13:50 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Wie voorlopig voor aanblijven van Assad is en voor herstel van orde, vrede en veiligheid binnen Syrië, is geen anti-democraat.
Anti-democratisch is degene die VSL, Jabhat al Nusra en andere schietende en koppensnellende rebellen helpt of steunt.
[..]
Met krediet en leningenbubbel kun je het volk tijdelijk zand in de ogen strooien. Democratie is niet de tyrannie van de meerderheid voor vier jaar. Democratie betekent ook ruimte voor de minderheid, die nu in Turkije tot meerderheid zal worden spoedig. Reken daar maar op.
[..]
Ik ben zelf bij Nederlandse demonstraties geweest.
Ik heb daar inderdaad veel Turkse emigranten uit Hatay gezien die Atatürk naast Assad meedroegen in schilderijen. Turkse naast Syrische vlag.
Ik heb nergens Armeniërs, Grieken of PKK gezien. Integendeel. Ik zag wel Koerdische jongeren die tegen de Turkse symbolen scholden. Ze snapten de demonstratiedoelen blijkbaar niet helemaal en wilden gewoon even met Turkse nationalisten matten, vrees ik.
Dus wel veel alevieten, alawieten en sjitiische moslims, maar ook gewoon gehoofddoekte soennitische moslima's en moslims protesteerden tegen Erdogans optreden en tegen AKP-regime. Het waren allemaal staatsburgers van Turkije of tweede generatie. Enkelingen die meedansten en -zongen waren Nederlandse vrouwen die met Turken zijn gehuwd. Zonder hoofddoek die blondines.
Hoi. Dit is het Syrie topic. Ga hier verder. Alstublieft.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:47 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Ja klopt wel gewoon een grote al-qaida vrijstaat maken netzoals in Libye om een basis te creeren van waaruit ze erdogan de middelandsezee in kunnen drijven zodat ook het turkse volk vrij onder het al-qaida regime kan lijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |