Ok. Hezbollah en Iran staan je niet aan, de Arabische landen staan je niet aan, in welke hoek zit jij dan? Die van Al-Zawahiri en Bin Laden?quote:Op zondag 16 juni 2013 14:36 schreef Shawn het volgende:
Nogmaals, ik verdedig nergens die landen en ga het nu ook niet doen omdat jij mij in die hoek probeert te duwen.
Wat verwacht jij precies van een verzetsbeweging die tegen het sterkste land in het Midden-Oosten vecht? Dat ze het Israëlische leger volledig uitmoorden? Ze hebben het minste van 2 kwaden gekozen. Die VN-bezetting is iets waar alle Libanezen mee kunnen leven.quote:Oeh, ze hebben bereikt dat de Israëlische bezetting van Zuid-Libanon is vervangen door een VN-bezetting. Is Hezbollah een islamitische verzetsbeweging of een nationalistische verzetsbeweging? Geen van de twee zou namelijk een bezetting steunen. En een islamitische verzetsbeweging zou nooit mede-moslims die in opstand komen tegen een baathistische dictator gaan doden.
Het rare is dat degene die hen deze benaming geven vroeger de grootste fans waren.quote:..and those who disbelieve, fight in the cause of Taghut (Satan)..
Niet raar dat Hezbollah tegenwoordig Hezbosatan worden genoemd?
Wat hebben de moedige Mujahideen gedaan?quote:Hezbollah was nergens te bekennen toen de Palestijnen in 2008-2009 en in 2012 werden aangevallen. Nogmaals, zijn ze nu een islamitische verzetsbeweging of een nationalistische verzetsbeweging? Moslims staan er namelijk bekend om dat ze mede-moslims helpen, nationalisten geven alleen om hun Libanese grondgebied.
Er zijn 1001 manieren om een religie of stroming te verspreiden. 1001 manieren die veel minder riskant zijn en veel makkelijker. Dus nee, het is niet om sjiisme te verspreiden.quote:Sjiisme verspreiden en gebruiken als dekmantel om Iraanse belangen te bevorderen.
Ze zitten vooral niet te wachten op pluriformiteit, de vrijheid om zelf, als individu, keuze te mogen maken, binnen redelijke grenzen, en de basisprincipes van het humanisme, die in de politieke opvattingen van klassieke liberalen doorklinkt. Maar ze zijn daarin niet alleen. Helaas.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:39 schreef Shawn het volgende:
Moslims hebben een eigen grondwet, de Sharia. Ze zitten niet te wachten op jouw onzin.
Hij denkt dat hij tegen Obama strijdt?quote:Op zondag 16 juni 2013 20:19 schreef Ambipur het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=d5c_1371241790
Kind of interesting deze.
Genoeg voor een klein land ja.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:36 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Van mij niet. Ik ga volgend jaar naar Noorwegen. Gas en olie genoeg.
Poetin is echt een ongelooflijke baas, en dan heb ik het niet over zijn rol in Syrië. Hij zegt gewoon even tegen een Russische miljardair "jij gaat dit ondertekenen of je het nou wilt of niet".quote:Op zondag 16 juni 2013 20:58 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hij denkt dat hij tegen Obama strijdt?
![]()
_________!
Poetin is de man:
Zie filmpjequote:Prime Ministers personal handling of the business conflict in the town of Pikalevo has set a precedent in the public dressing-down of the countrys top businessmen for neglecting their social responsibility.
More interesting is the fact that one of the people receiving the dressing-down was one of Russias most famous businessmen, Oleg Deripaska, who used to be the richest man in the country until the global financial crisis left him heavily in debt. The high-point of the show was Putin virtually arm-twisting him into signing a contract, which was needed for the factory to start working again. During the meeting, chaired by Putin, Deripaska was obviously unnerved, with cameras catching his every move and facial expression. Never before has a person of his caliber been publicly humiliated this way in modern Russia.
Een ordinaire dictator inderdaad.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
Poetin is echt een ongelooflijke baas, en dan heb ik het niet over zijn rol in Syrië. Hij zegt gewoon even tegen een Russische miljardair "jij gaat dit ondertekenen of je het nou wilt of niet".
Ik kies het Westen, 100%.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:38 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Bij ons, in het Westen, dwingt de miljardair de premier tot een handtekening.
Kies maar.
Inzake Israël hebben ze dan ook weinig te winnen behalve de steun van wat Egyptisch klootjesvolk. Uiteindelijk moet er gewoon geld in het laatje komen, en van Rusland of Iran valt er weinig los te peuteren.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:42 schreef Chooselife het volgende:
De zgn. troepenlevering van Iran lijkt me moeilijk te diskwalificeren, voor ons als NAVO-land. Naar verluidt hanteren we eenzelfde opstelling, zodra een bondgenoot in de problemen raakt.
Ik maak me natuurlijk wel zorgen. Het is absoluut de doos van Pandora, als het conflict een internationale(r) karakter krijgt.
De opstelling van Egypte vind ik lachwekkend. Daar hebben ze volgens mij heel veel geld voor gekregen. Die Morsi is absoluut niet serieus te nemen.
Kankeren op Israël, maar dan Syrië op deze manier behandelen. Onvoorstelbaar.
Het is toch om te janken dat de Egyptische lente dat heeft opgeleverd. Daar heb je dan voor gestreden met z'n allen. Mensen hebben hier hun leven voor gegeven.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:47 schreef waht het volgende:
[..]
Inzake Israël hebben ze dan ook weinig te winnen behalve de steun van wat Egyptisch klootjesvolk. Uiteindelijk moet er gewoon geld in het laatje komen, en van Rusland of Iran valt er weinig los te peuteren.
Het kan veel erger, zie Libië/Syrië.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:49 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Het is toch om te janken dat de Egyptische lente dat heeft opgeleverd. Daar heb je dan voor gestreden met z'n allen. Mensen hebben hier hun leven voor gegeven.
Een corrupte marionet.
Gaarne.quote:Maar verder over Syrië.
De beslissing omtrent Syrie door Morsi was dan ook een totale verassing volgens de veiligheidsdiensten in Egypte. Zij keuren dit flink af.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:42 schreef Chooselife het volgende:
De zgn. troepenlevering van Iran lijkt me moeilijk te diskwalificeren, voor ons als NAVO-land. Naar verluidt hanteren we eenzelfde opstelling, zodra een bondgenoot in de problemen raakt.
Ik maak me natuurlijk wel zorgen. Het is absoluut de doos van Pandora, als het conflict een internationale(r) karakter krijgt.
De opstelling van Egypte vind ik lachwekkend. Daar hebben ze volgens mij heel veel geld voor gekregen. Die Morsi is absoluut niet serieus te nemen.
Kankeren op Israël, maar dan Syrië op deze manier behandelen. Onvoorstelbaar.
het lijkt er dus op dat er het een en ander is besloten maar dat nog niet alles is gecommuniceerd naar de burgersquote:Op zondag 16 juni 2013 22:37 schreef rakotto het volgende:
[..]
De beslissing omtrent Syrie door Morsi was dan ook een totale verassing volgens de veiligheidsdiensten in Egypte. Zij keuren dit flink af.
Ik weet niet wat er gebeurd, maar er wordt nu flink achter de schermen gespeeld. Vandaag zei de Koning van van Jordanië dat het leger voorbereid is op een oorlog met Syrie, mocht het land een gevaar zijn voor Jordanie.
Dat zei hij tegen net afgestudeerde cadetten, en hij haalde Amerika aan. Oftewel Jordanië gaat niets op zichzelf ondernemen.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:37 schreef rakotto het volgende:
[..]
De beslissing omtrent Syrie door Morsi was dan ook een totale verassing volgens de veiligheidsdiensten in Egypte. Zij keuren dit flink af.
Ik weet niet wat er gebeurd, maar er wordt nu flink achter de schermen gespeeld. Vandaag zei de Koning van van Jordanië dat het leger voorbereid is op een oorlog met Syrie, mocht het land een gevaar zijn voor Jordanie.
Bedanktquote:Op zaterdag 15 juni 2013 18:01 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De wereldwijde "league of Muslim scholars" (soennieten) waaronder al-Qaradawi die in Qatar verblijft maar ook de populaire Saoedie-Salafi al-Arifi heeft opgeroepen tot een jihad in Syrie tegen het regime van Bashar al-Assad. Maar bijv. het bekende Azhar-instituut heeft zich daar niet bij aangesloten, en dat nogmaals verduidelijkt. Hoewel er wel onder hen wel geestelijken zijn die zich daar op individuele basis (oproep tot jihad in Syrie) bij aansluiten, maar Azhar als geheel niet.
Overigens heeft de imam van de Qods moskee in Jeruzalem geweldig uitgehaald naar Qaradawi naar aanleiding van zijn oproep tot jihad in Syrie, "waarom is er wel een jihad in Syrie terwijl de buren (al jaren) bezet worden - doelend op de Palestijnen in Israel". Om af te sluiten met de grote beschuldiging dat Qaradawi "erger is dan de nep profeet ten tijde van Mohammed en vijand van de Islam die de naam Musaylima droeg".
Ja, dat zei ik ook al, Assad bereid een tegenoffensief voor. Maar hoe komt die vriend van je aan zijn info?quote:Op zondag 16 juni 2013 01:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Volgens hem zeggen meerdere bronnen dat het waar is, ook zegt hij dat het spoedig heroverd zal worden.
Heeft hij vernomen van meerdere mensen.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:54 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ja, dat zei ik ook al, Assad bereid een tegenoffensief voor. Maar hoe komt die vriend van je aan zijn info?
Bronquote:Egypt will not intervene militarily in any neighbouring country, an Egyptian military source was quoted as saying by Egyptian state news agency MENA on Sunday.
The statement comes after Egyptian President Mohamed Morsi announced on Saturday that Egypt would sever diplomatic ties with Syria's embattled government.
"The Egyptian people and army support the Syrian uprising," Morsi asserted during his speech.
According to the military source quoted by MENA, the army's responsibilities are confined to protecting Egypt's internal and external security.
Egypt, he added, would not be drawn into conflicts in other countries or become entangled in regional rivalries.
Although Egypt participated in the 1991 US-led Gulf War against Saddam Hussein's Iraq, it had been part of a 34-nation coalition sanctioned by the United Nations.
Het is wel jammer dat Turkije zo'n incapabele bende is gebleken. Lafjes reageren op agressie vanuit Syrië en amper vluchtelingen op kunnen vangen. Ik gooi het er maar op dat Davutoglu en Erdogan niet zulke heldere lichten zijn.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:56 schreef Meki het volgende:
Waar is de tom en jerry kijkende leider van Saudi Arabië?
Alle leiders zullen al hun verantwoordelijkheden moeten nemen en zij zullen daarover worden ondervraagd!
Over de smerige rat assad en hizbu saytaan die hebben al verloren en zullen een totale vernietiging krijgen.
Dit is zeer ernstig wat er nu gebeurt en alle islamitische landen zullen hierbij betrokken worden.
Jordanië, Turkije, Libanon, Irak, Iran, Golfstaten, Egypte en Israel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |