Als het meerdere oorzaken heeft dan wordt het iets lastiger ja. Wellicht is het dan zelfs te complex om bewust te verwerken. Soms helpt het dan om erop te mediteren, of blind vertrouwen hebben dat je geest het op zichzelf verwerkt, wetende dat het zichzelf pijn doet zolang het dit met zich meedraagt. Faith kan je het noemen. Voor mij werkt dat in bepaalde gevallen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:57 schreef minthy het volgende:
[..]
Daar deed en doe ik m'n best op, zo belabberd als het de laatste maanden gaat gaat het meestal niet. Zo kan ik normaal gesproken rustig naar een kroeg of pleinfeest, date ik af en toe en leef ik een redelijk normaal leven. Leuk werk, leuke studie, goede vrienden, goed contact met familie.
Waar het vandaan komt weet ik wel, het heeft meerdere oorzaken. Dat is echter lastig aan te pakken
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:57 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Waarom zijn jullie allemaal zo depressief en bang?
Door mijn huidige denkpatroon kan ik het me niet voorstellen dat er ook maar iemand geïnteresseerd is in mijn genuilquote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:00 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mwah jah.. Boeiend ligt er meer aan of je geïnteresseerd in iemand bent.
Ach, dan blijven wij gewoon pixelkusjes sturen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:01 schreef minthy het volgende:
[..]
Door mijn huidige denkpatroon kan ik het me niet voorstellen dat er ook maar iemand geïnteresseerd is in mijn genuil
Denk het wel ja, of iets ontwijkends. Een van die twee, binnenkort hopelijk een intake voor GGZquote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:00 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Oh je hebt angststoornis dan echt?
Ah... Weet een goede vriendin dit? Misschien samen eerst ''indrinken'' ofzo.. Lekker bakkie thee, je weet wel.
Hoe definieer jij dan ''erop mediteren''quote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:01 schreef Gray het volgende:
[..]
Als het meerdere oorzaken heeft dan wordt het iets lastiger ja. Wellicht is het dan zelfs te complex om bewust te verwerken. Soms helpt het dan om erop te mediteren, of blind vertrouwen hebben dat je geest het op zichzelf verwerkt, wetende dat het zichzelf pijn doet zolang het dit met zich meedraagt. Faith kan je het noemen. Voor mij werkt dat in bepaalde gevallen.
[..]
Tuurlijk wel.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:01 schreef minthy het volgende:
[..]
Door mijn huidige denkpatroon kan ik het me niet voorstellen dat er ook maar iemand geïnteresseerd is in mijn genuil
Anders moet je even een schop kopen... En dan daarop gaan zitten voordat je een plan wilt afbellen?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:04 schreef minthy het volgende:
[..]
Denk het wel ja, of iets ontwijkends. Een van die twee, binnenkort hopelijk een intake voor GGZ
Dat probeer ik, maar op het moment lukt dat niet. Voor jezelf is dat weer heel anders, die ander zal hoogstwaarschijnlijk de schouders opgehaald hebben en er niet eens meer aan denken. Strontvervelend dat het hier wel blijft hangen...quote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:01 schreef Cue_ het volgende:
@minthy. Misschien ook eens van je eigen kan bekijken mbt tot die wat pissige reactie.
Als jij tegen iemand uitvalt en je excusus daarvoor aanbiedt, dan hoeft die andere toch ook.niet bang te blijven dat je nog altijd boos bent op die ander?
Beter dat die uitnodiging voor de intake eens op de mat ploftquote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:01 schreef Gray het volgende:
[..]
Als het meerdere oorzaken heeft dan wordt het iets lastiger ja. Wellicht is het dan zelfs te complex om bewust te verwerken. Soms helpt het dan om erop te mediteren, of blind vertrouwen hebben dat je geest het op zichzelf verwerkt, wetende dat het zichzelf pijn doet zolang het dit met zich meedraagt. Faith kan je het noemen. Voor mij werkt dat in bepaalde gevallen.
[..]
Meer de vraag in gedachten nemen en daar je aandacht op richten. Af en toe verschuift je aandacht en dan komen bepaalde aspecten van het dilemma naar voren, waarna je de aandacht weer terug verschuift naar de vraag. Op die manier verken je het dilemma van meerdere punten, maar blijf je niet hangen in details. Een totaaloverzicht ontstaat dan als het ware, en wanneer je het lang genoeg laat stromen, borrelt vanzelf een antwoord of inzicht naar voren.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:04 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hoe definieer jij dan ''erop mediteren''
Beetje het gevoel nagaan en het proberen te verbuigen dmv denkpatronen?
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:02 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ach, dan blijven wij gewoon pixelkusjes sturen.
Oh..quote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:09 schreef Gray het volgende:
[..]
Meer de vraag in gedachten nemen en daar je aandacht op richten. Af en toe verschuift je aandacht en dan komen bepaalde aspecten van het dilemma naar voren, waarna je de aandacht weer terug verschuift naar de vraag. Op die manier verken je het dilemma van meerdere punten, maar blijf je niet hangen in details. Een totaaloverzicht ontstaat dan als het ware, en wanneer je het lang genoeg laat stromen, borrelt vanzelf een antwoord of inzicht naar voren.
Misschien is het beter contemplatie te noemen.
Ze lijken allemaal op elkaar, hebben veel raakvlakken. Ik zit zelf te denken aan een gegeneraliseerde angststoornis of een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis maar diagnostiek laat ik graag over aan mensen die er nog iets verder in doorgeleerd hebbenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:08 schreef FAUSTI het volgende:
Ontwijkende angststoornis noemen ze dat toch?
Het kwam zo in mij op, natuurlijk laat da taan hun overquote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:12 schreef minthy het volgende:
[..]
Ze lijken allemaal op elkaar, hebben veel raakvlakken. Ik zit zelf te denken aan een gegeneraliseerde angststoornis of een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis maar diagnostiek laat ik graag over aan mensen die er nog iets verder in doorgeleerd hebben
Voor mij wel.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:12 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Oh..
Werkt niet.
Psycholoog ding zei dat ik zelf juist veel inzicht had in die materie geloof ik zelfs..
Hmz..
Denk dat deze meds maar weer opgehoogd moeten worden.
Ja aids, wat moet ik met dit gevoel dan?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:44 schreef Gray het volgende:
[..]
Voor mij wel.Meds heb ik gelukkig nooit aan gehoeven. M'n psych toentertijd vond m'n snelle vooruitgang zeer intrigerend, wat voor mij een goed signaal was om dat pad achter me te laten. Ik realiseerde me dat ik mijn heil in mijzelf moest vinden.
Voel het gewoon! Je ertegen verzetten kost alleen maar energie en meer frustratie dan je al hebt.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:45 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja aids, wat moet ik met dit gevoel dan?
Sorry niet over jouw post dit..
.....................aaaaaaaaaaaahdaje;lkdrwaaoquote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:48 schreef Gray het volgende:
[..]
Voel het gewoon! Je ertegen verzetten kost alleen maar energie en meer frustratie dan je al hebt.
Negeren of frustreren brengt je ook niet verder. Of wel?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:53 schreef kingtoppie het volgende:
Kvind het maar onzin, ik mis het nut ervan, wat schieten we ermee op? Ik los er geen flikker mee op door het ''gewoon te voelen''
Ik ben al 3keer verslagen door die ziekte.
Nee, dus?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:03 schreef Gray het volgende:
[..]
Negeren of frustreren brengt je ook niet verder. Of wel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |