quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:27 schreef Piles het volgende:
En dan kom je terug op de rijschool zonder instructeur. Die stond dus ergens met motorpech
Als je er een paar honderd meter later pas achterkomt dat ie echt weg is, en er nog een leerling voor je rijdt wordt het wat lastig (qua communicatie)quote:
Dag later is toch ook niet zo erg? Je moet toch ook weer paar dagen wachten voordat ze m hebben.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:58 schreef Piles het volgende:
Stomme gemeenteRijbewijzen alleen op afspraak, en de dag van mn examen zit het al vol.
Mja, 2 dagen extra wachten. Maar eerst maar eens zien dat ik slaagquote:Op zondag 30 juni 2013 18:41 schreef staticdata het volgende:
[..]
Dag later is toch ook niet zo erg? Je moet toch ook weer paar dagen wachten voordat ze m hebben.
Spoedaanvraagquote:Op zondag 30 juni 2013 18:41 schreef staticdata het volgende:
[..]
Dag later is toch ook niet zo erg? Je moet toch ook weer paar dagen wachten voordat ze m hebben.
quote:Op maandag 1 juli 2013 19:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Spoedaanvraag![]()
Ik had de motor al gepoetst en wel op de oprit staan, pakkie lag en klaar en het was prachtig lenteweer.
Mooi spoedaanvraag gedaan, er moest gereden worden, en wel zo snel mogelijk
Tuurlijk gaat wel wel om deze situatiequote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:56 schreef Tankiej het volgende:
Maar ze vragen ook niet of je in deze situatie er links voorbij mag, alleen of je links voorbij dit bord mag. Ook letten op de vraagstelling
quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:48 schreef vannelle het volgende:
Wat houdt die vertragingsoefening precies in? Op een bepaald punt stil gaan staan of toch wat anders?
Duidelijk, dank je!quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:04 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Op het filmpje lijkt het niet zo erg maar je moet flink in de ankers om met 30 de slalom in te gaan. Gaat opzich prima maar ik vergeet telkens een klein beetje gas te geven waardoor ik niet met een trekkende motor door de slalom ga
Die hebben we een keer heel krap gedaan, dus muurtje veel dichterbij. En dan na uitwijken rechtop en meteen remmen tot stilstand. Dat kostte wel ff moeitequote:Op woensdag 3 juli 2013 16:07 schreef Erasmo het volgende:
Uitwijkoefening is wel leuk om te doen, het betere gooi- en smijtwerk
Uh, nou, gewoon rondje rijden. En toen we terugkwamen was ik geslaagdquote:Op maandag 8 juli 2013 14:02 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nice! Krijgen we nog een verhaaltje?
Ach, het belangrijkste is ook dat je geslaagd bent.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:04 schreef Piles het volgende:
[..]
Uh, nou, gewoon rondje rijden. En toen we terugkwamen was ik geslaagd
1 opmerking onderweg dat ik aan afstand moest denken op de snelweg. En een paar zenuwen-momentjes, waardoor ik niet echt lekker doorreed (op kruisingen). Maar verder geen bijzondere dingen, dus ging wel aardig
Kan niet, alleen op afspraak. Maar die had ik al gepland: woensdagquote:Op maandag 8 juli 2013 14:06 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ach, het belangrijkste is ook dat je geslaagd bent.Direct rijbewijs aanvragen of kan dat niet in jouw gemeente?
Ah, oke, nog even wachten dus. Ik had geluk, ik kon hem én dezelfde dag aanvragen en ze hadden hem behandeld als spoed terwijl ik daar niet voor betaald had.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Kan niet, alleen op afspraak. Maar die had ik al gepland: woensdag
Nu op zoek naar een motor, dat wordt een grotere uitdaging met mijn kennis van motoren
Ik moet eerst nog ff beslissen wat ik uberhaupt voor type wilquote:Op maandag 8 juli 2013 14:26 schreef einschtein het volgende:
Je hoeft geen kennis van motoren te hebben om een motor te zoeken, he. Heb er zelf ook de ballen verstand van, maar keuze was niet heel lastig.
Veel testritjes maken dan.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:32 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik moet eerst nog ff beslissen wat ik uberhaupt voor type wil
En kijken of er motoren zijn die ik mn berging gepropt krijg.
Gefeliciteerdquote:
Gefeliciteerdquote:
Enne? Hoe ging het?quote:
Ik heb beide gedaan, maar motor vond ik wel relaxter eigenlijk. Wilde hij nog wel eens een gaatje pakken terwijl ik stond te wachten (omdat het makkelijk kon).quote:Op woensdag 10 juli 2013 17:45 schreef StateOfMind het volgende:
Feli![]()
Ik vroeg me af of er nog verschil zit in de kwaliteit van de lessen voor wat betreft het meerijden van de instructeur:
Kun je beter lessen bij een rijschool waarbij de instructeur op een motor meerijdt?
Ik zie namelijk ook wel eens dat de instructeur er in een auto achteraan rijdt.
Nice, gefeliciteerdquote:Op woensdag 10 juli 2013 12:40 schreef Erasmo het volgende:
Geslaagd voor AVB![]()
Moest vanuit Winterswijk naar Arnhem rijden voor het examenEerste keer op de snelweg en dan kom je erachter dat zo'n kuip toch wel prettig is met 145
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:40 schreef Erasmo het volgende:
Geslaagd voor AVB![]()
Moest vanuit Winterswijk naar Arnhem rijden voor het examenEerste keer op de snelweg en dan kom je erachter dat zo'n kuip toch wel prettig is met 145
Valt wel mee, denk ik. Enige voordeel wat ik mij kan bedenken is dat je samen de 'gaatjes' kan pakken als motorrijders.quote:Op woensdag 10 juli 2013 17:45 schreef StateOfMind het volgende:
Feli![]()
Ik vroeg me af of er nog verschil zit in de kwaliteit van de lessen voor wat betreft het meerijden van de instructeur:
Kun je beter lessen bij een rijschool waarbij de instructeur op een motor meerijdt?
Ik zie namelijk ook wel eens dat de instructeur er in een auto achteraan rijdt.
Voor AVB oefeningen ging mijn instructeur ook altijd met de auto, met AVD lessen op de motor achter me aan.quote:Op woensdag 10 juli 2013 17:45 schreef StateOfMind het volgende:
Feli![]()
Ik vroeg me af of er nog verschil zit in de kwaliteit van de lessen voor wat betreft het meerijden van de instructeur:
Kun je beter lessen bij een rijschool waarbij de instructeur op een motor meerijdt?
Ik zie namelijk ook wel eens dat de instructeur er in een auto achteraan rijdt.
Ik heb ook weleens dat mijn hand slaapt hoor. Superirritant. En voor mij ook wel aanleiding om even aan de kant te gaan en te wachten tot dat voorbij is. Vaak nog erger is een been die slaaptquote:Op woensdag 10 juli 2013 21:25 schreef Poem het volgende:
Oh my goooood, ik heb op de snelweg gereden!
Het was maar ongeveer 5 km en vanwege wegwerkzaamheden mochten we maar 90km/u, maar toch!
De route was mooi opgebouwd; eerst een stuk bebouwde kom, daarna een stuk door de polder, een kronkelende dijkweg, de provinciale weg en toen dus de snelweg op.
Ik heb het heel spannend gevonden, want pas toen we bijna terug waren bij de rijschool, realiseerde ik me dat mijn rechterhand sliep.![]()
Echt bang ben ik niet geweest en daar ben ik wel blij om.
AVD-lessen zijn zó veel leuker dan AVB!
Mijn AVB-lessen vinden plaats op een parkeerterrein waar meerdere motorrijscholen komen oefenen. Ik zie ook wel dingetjes bij andere rijscholen die ik niet zo netjes vind en ben dan blij dat ik deze rijschool heb gekozen.
Ik zie bijvoorbeeld een meisje met gewone sneakers, een skinnyjeans en zomerjasje op de motor zitten. Ze heeft alleen een helm op en een hesje van de rijschool. Verder geen handschoenen of andere bescherming. Ik ben blij dat mijn instructeur daar op let.
Ook zag ik een keer een meisje op een veel te grote motor. Oké, ze had een stevig postuur met van die dikke korte pootjes, maar ze kon maar nét met haar tenen bij de grond. Lijkt me geen fijn idee, ze kan zo omvallen.
Ik vind het fijn dat er bij mijn rijschool op gelet wordt. Hoe zit dat bij jullie?
Slapend been heb ik nog nooit gehad. Wel kramp in mijn rechterhand. Dat heb ik voornamelijk aan het begin van de les, waarschijnlijk vind ik het dan onbewust toch weer spannend?quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:27 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik heb ook weleens dat mijn hand slaapt hoor. Superirritant. En voor mij ook wel aanleiding om even aan de kant te gaan en te wachten tot dat voorbij is. Vaak nog erger is een been die slaapt
Dat hoeft niet zozeer door spanning te komen. Maar misschien door de wind ofzo? Of de temperatuur?quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:29 schreef Poem het volgende:
[..]
Slapend been heb ik nog nooit gehad. Wel kramp in mijn rechterhand. Dat heb ik voornamelijk aan het begin van de les, waarschijnlijk vind ik het dan onbewust toch weer spannend?
Beetje gek vind ik dat van mezelf, want ik ben absoluut niet bang tijdens het rijden.
Misschien ben ik te krampachtig in het constant willen houden van de snelheid?quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:32 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dat hoeft niet zozeer door spanning te komen. Maar misschien door de wind ofzo? Of de temperatuur?
Wacht maar tot je op een snelweg komt waar je wel door kan karren, het is een compleet andere ervaring, zo krijg je veel meer respect voor de snelheid waarmee je rijdt.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:25 schreef Poem het volgende:
Oh my goooood, ik heb op de snelweg gereden!
Het was maar ongeveer 5 km en vanwege wegwerkzaamheden mochten we maar 90km/u, maar toch!
De route was mooi opgebouwd; eerst een stuk bebouwde kom, daarna een stuk door de polder, een kronkelend dijkweggetje, de provinciale weg en toen dus de snelweg op.
Ik heb het heel spannend gevonden, want pas toen we bijna terug waren bij de rijschool, realiseerde ik me dat mijn rechterhand sliep.![]()
Echt bang ben ik niet geweest en daar ben ik wel blij om.
AVD-lessen zijn zó veel leuker dan AVB!
Mijn AVB-lessen vinden plaats op een parkeerterrein waar meerdere motorrijscholen komen oefenen. Ik zie ook wel dingetjes bij andere rijscholen die ik niet zo netjes vind en ben dan blij dat ik deze rijschool heb gekozen.
Ik zie bijvoorbeeld een meisje met gewone sneakers, een skinnyjeans en zomerjasje op de motor zitten. Ze heeft alleen een helm op en een hesje van de rijschool. Verder geen handschoenen of andere bescherming. Ik ben blij dat mijn instructeur daar op let.
Ook zag ik een keer een meisje op een veel te grote motor. Oké, ze had een stevig postuur met van die dikke korte pootjes, maar ze kon maar nét met haar tenen bij de grond. Lijkt me geen fijn idee, ze kan zo omvallen.
Ik vind het fijn dat er bij mijn rijschool op gelet wordt. Hoe zit dat bij jullie?
Je hebt veel minder kracht nodig om je gashendel op de plaats te houden dan je denkt, wat je eventueel kunt doen is je pink op het gedeelte leggen wat niet draait.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:35 schreef Poem het volgende:
[..]
Misschien ben ik te krampachtig in het constant willen houden van de snelheid?
Hoe zijn je armen? Ligt gebogen zijn ze meer ontspannen dan ze recht houden. Dat kan ook enorm schelen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:35 schreef Poem het volgende:
[..]
Misschien ben ik te krampachtig in het constant willen houden van de snelheid?
Lekker bij langere rittenquote:Op zondag 14 juli 2013 22:19 schreef Anne het volgende:
Het kan ook aan je handschoenen liggen. Een naadje wat net verkeerd 'zit'. Of te krappe handschoenen.
Het kan eigenlijk aan zoveel dingen liggen. Mijn rechterhand slaapt ook standaard na een rit van een half uur. Gewoon door de trillingen van de motor (en dan heb ik nog softgrips ook, anders kun je dat halve uur door midden zagen).
Ik heb best korte pootjes.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:13 schreef staticdata het volgende:
[..]
Hoe zijn je armen? Ligt gebogen zijn ze meer ontspannen dan ze recht houden. Dat kan ook enorm schelen.
Welkom op FOK! en welkom in het motorrijlestopicquote:Op maandag 15 juli 2013 09:50 schreef KYC het volgende:
Hallo Allemaal,
ik ben net nieuw hier op de forum en ook ik ben begonnen met mijn motor rijbewijs (Sinds 8 Juli)
29 Juni had ik voor het eerst "Try the Bike" geprobeerd bij Bruinsma...dit beviel me meteen en sja zoals de velen gedaan hadden...gelijk ingeschreven voor de vervolg lessen.
De reden dat ik mijn motorrijbewijs wilde halen is echt uit de lucht komen vallen...ik kwam een paar vrienden tegen die motor reden en die hebben me eigenlijk er beetje in gepraat...na wat twijfelen en rijscholen vergeleken te hebben...had ik tegen mezelf gezegd niet meer nadenken maar DOEN!!
op 11 juli had ik mijn AVB examen gedaan en ook geslaagd(het achtje en Vertragingsoefening ging wel KUT...maar goed alsnog geslaagd....daar gaat het om)
22 Juli staat de Motor Theorie gepland (ben nu ook al bezig met de voorbereiding naar de AVD dat voorzichtig gepland staat op 01 Augustus...). Hopelijk haal ik mijn motor theorie in één keer dan staat er niks meer in de weg voor AVD.
Het lijkt allemaal erg kort op elkaar, maar ik heb er een goed gevoel over!
in ieder geval vind ik het hele proces van lessen erg leuk! je bent wel helemaal gesloopt daarna maar goed...je werkt naar iets toe en dat geeft altijd een goed gevoel als het doel steeds dichterbij wordt.
quote:Eerste les: 29-06-2013
Theorie: 22-07-2013
AVB: 11-07-2013
AVD: 01-08-2013
Rijschool:
Lesmotor:
Als het kan in een maand met je eigen planning en die van de rijschool, zou ik dat ook zeker doen! Ik kon het toen niet, liep fulltime stage en had nog een bijbaan. Max. 2 uur les per weekquote:Op maandag 15 juli 2013 11:50 schreef KYC het volgende:
Hoi Anne,
Eerste les: 29-06-2013
Theorie: 22-07-2013
AVB: 11-07-2013
AVD: 01-08-2013
Rijschool: Bruinsma (Utrecht)
Lesmotor: Volgens mij een Honda CBF 500 (maar dat weet ik niet zeker hoor...kan iemand dat confirmen die ook bij Bruinsma lest?)
@Tankiej
Ja klopt ik vond het ook wel erg snel gaan...maar goed Bruinsma (Utrecht) die stelde dit zo voor en ik ging er mee in...ik kon natuurlijk ook zeggen Nee ik wil er een aantal maanden over doen...ligt compleet aan jezelf
ik heb nu 12 uur aan AVB lessen gehad...gelukkig was dat voldoende voor het AVB Examen.
morgen is mijn eerste AVD Les! ben reuze benieuwd hoe de feeling is op de snelweg...en autowegen of course.
Drukte valt wel mee eigenlijkik vind de stijl hoe bruinsma hanteert dat je in een groepje lest best aardig...want je kan dan ook met elkaar delen hoe je bepaalde oefeningen moet doen.
Dat wel inderdaad. Pas voor het examen gaan als jij en je instructeur vinden dat je er klaar voor bent, niet alleen de instructeur. Maar dat is bij elke rijschoolquote:Op maandag 15 juli 2013 13:12 schreef picodealion het volgende:
Doe je goed KYC, zet 'm op! Ik zou willen zeggen, let erop dat ze je niet te vroeg op AVD sturen, dat heeft Bruinsma 2x bij mij geflikt. Wel aardige gasten, die instructeurs.
Oh ja mijn AVD is zo te zien al over 2,5 week, maar goed ik heb er vertrouwen in dat ik er voor klaar gestoomd kan worden. natuurlijk is verkeersdeelname met een motor totaal anders dan met de auto, maar goed ik ben dan ook weer niet een total noob in het verkeer.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:12 schreef picodealion het volgende:
Doe je goed KYC, zet 'm op! Ik zou willen zeggen, let erop dat ze je niet te vroeg op AVD sturen, dat heeft Bruinsma 2x bij mij geflikt. Wel aardige gasten, die instructeurs.
Oh nice hoor 2 jaar al...flink wat kilometers mogen maken zekerquote:Op maandag 15 juli 2013 13:32 schreef Tankiej het volgende:
Zo'n grote rijschool als Bruinsma kan misschien het examen ook wel overzetten op een andere leerling, als jij besluit dat je die dag niet wil. Maar dat zou ik wel minimaal 1 week van te voren aangeven inderdaad
Ik heb alweer twee jaar mijn rijbewijs ja
Haha ja hij was echt relaxedquote:
Correct!quote:Op maandag 15 juli 2013 14:53 schreef Erasmo het volgende:
Bruinsma is dat die rijschool met het oefenterrein naast het spoor?
Ik ben vorig jaar augustus begonnen, AVB in no time gehaald maar heel lang over AVD gedaan omdat ik ook nog geen autorijbewijs heb. Na 2x te vroeg op bij bruinsma overgestapt naar een kleine school in Arnhem en pas afgelopen April afgereden.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:49 schreef KYC het volgende:
[..]
Haha ja hij was echt relaxed![]()
kwam altijd kalm over en legde goed de AVB oefeningen uit, maar misschien kwam het ook door zijn uitstralinghaha
We deden altijd één oefening tegelijk dus met zijn allen bijv. de snelle slalom (als iedereen het goed kan en tevreden is...) hup weer de volgende oefening
hoelang heb jij je motorrijbewijs al?
Zeker! Het eerste halve jaar niet zoveel gereden, had wat pech met de motor die ik toen had gekocht. Maar vorig jaar maart heb ik een SV650S gekocht en vorig jaar +/- 14k km gereden, dit jaar heb ik tot nu toe 3,5k km op de teller gezet.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:40 schreef KYC het volgende:
[..]
Oh nice hoor 2 jaar al...flink wat kilometers mogen maken zeker?
ik heb inmiddels al 13 jaar mijn autorijbewijs...vond het nu wel tijd dat ik voor een motorrijbewijs ga haha
laten we hopen dat we een goed gevoel bij krijgen 1 Aug en in 1x afrijden...wie weet
Ik heb het vorige type SV650s, die van het filmpje is 2003 of nieuwer, het model daarvoor is van 1999-2002. Die van mij is van 2001quote:Op maandag 15 juli 2013 18:19 schreef KYC het volgende:
ik zag dit filmpje voorbij komen..dit is jouw bike toch Tankiej?
hij zegt dat het wel een goede bike is om mee te beginnen? ik heb me totaal nog niet georiënteerd voor Motoren...dus kben vooral nog zoekende wat voor bike verstandig is om mee te beginnen...
ik ben niet super lang ofzo...1.75mquote:Op maandag 15 juli 2013 18:39 schreef picodealion het volgende:
SV650 wordt wel aangeraden ja, evenals o.a. een Yamaha XJ600 en als je het halve motorclubtopic mag geloven de Honda TransAlp.
Hoe lang ben je? Dat kan vaak je keuze al flink verminderen.
Hiero sv650s met 1.65. Gaat prima.quote:Op maandag 15 juli 2013 22:32 schreef KYC het volgende:
[..]
ik ben niet super lang ofzo...1.75mofzo volgens mij met schoenen aan 1.76~1.78m schommelend?
even vanuit gaande dat er een hak zit van 2 cm![]()
is dat genoeg om zo'n SV650 te rijden? of ben ik toch te midget![]()
@Tankiej
Klinkt goed! ja ik wilde niet met al te dure motor beginnen gezien ik niet zoveel geld meer heb...en om nou gelijk met de creme de la creme te beginnen is wellicht niet verstandig. (Blijf tenslotte nog steeds noob tot je een paar jaar rijervaring opdoet) als dat komt dan kijk ik wel weer verder...
OHHHH dan moet het mij zeker lukkenquote:
Oerdegelijk ding hoor. Maar niet sportief.quote:
Leuk he, dat rijdenquote:Op maandag 15 juli 2013 22:12 schreef White__Tiger het volgende:
Afgelopen vrijdag try-out les gehad.
Lekker 1,5 uur uitleg gehad en beetje rondgereden op het industrieterrein, daarna terug gereden over de weg naar de rijschool terug (was wel spannend).
Knoop doorgehakt en 2 augustus (na zijn vakantie) begin ik met lessen, heb er enorm veel zin in.
Volgens mij is iedereen overtuigd na de try-out les.
Die op dat filmpje dat ik plaatste is die van mij trouwensquote:Op maandag 15 juli 2013 22:32 schreef KYC het volgende:
[..]
ik ben niet super lang ofzo...1.75mofzo volgens mij met schoenen aan 1.76~1.78m schommelend?
even vanuit gaande dat er een hak zit van 2 cm![]()
is dat genoeg om zo'n SV650 te rijden? of ben ik toch te midget![]()
@Tankiej
Klinkt goed! ja ik wilde niet met al te dure motor beginnen gezien ik niet zoveel geld meer heb...en om nou gelijk met de creme de la creme te beginnen is wellicht niet verstandig. (Blijf tenslotte nog steeds noob tot je een paar jaar rijervaring opdoet) als dat komt dan kijk ik wel weer verder...
Zo dan heb je idd wel geluk lekker laag kmstandquote:Op maandag 15 juli 2013 23:55 schreef Gkhn het volgende:
3700. Vorig jaar gekocht van eerste eigenaar met 3k op de teller en volledig origineel. Heb er nog de fabrieksbanden erop zitten.
Je moet maar geluk mee hebben.
ZO ! Vandaag mijn eerste AVD les gehad die ging echt LEKKER!! Instructeur vond dat ik goed keek en gebruik van Richtingsaanwijzer/ voorsorteren ging prima. Alleen soms over put deksels en niet over de strepen rijden is wat lastig soms...maar na wat tips ga ik die zeker in de volgende AVD les doen!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 06:36 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Leuk he, dat rijden
Toen ik mijn proefles had, had ik van te voren tegen mezelf gezegd: nu eerst alleen een proefles, over een maand oid maar even kijken of ik dan verder wil..
Na de proefles had ik gelijk 6-7 lessen ingepland
[..]
Die op dat filmpje dat ik plaatste is die van mij trouwens
Ik ben een beetje groter (+/- 1.92) en volgens sommigen zou ik te groot zijn voor de SV, maar ik zit er goed op
Nicequote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:00 schreef KYC het volgende:
[..]
Zo dan heb je idd wel geluk lekker laag kmstand
Trouwens zag in een filmpje dat de meeste mensen gelijk hun uitlaat gingen veranderen omdat die geen sound maakte...jij hebt het zo te zien ook al gedaan?
[..]
ZO ! Vandaag mijn eerste AVD les gehad die ging echt LEKKER!! Instructeur vond dat ik goed keek en gebruik van Richtingsaanwijzer/ voorsorteren ging prima. Alleen soms over put deksels en niet over de strepen rijden is wat lastig soms...maar na wat tips ga ik die zeker in de volgende AVD les doen!
Laat me raden, een Gladius (SFV650, opvolger van de SV650N)?quote:De motoren zijn trouwens niet meer Honda CBR500 maar een Suzuki....nog wat...ik weet even niet welke type Suzuki het was maar die motoren zijn duidelijk een stuk mooier/moderner (digital Display Wooee)
Tja, ligt er maar net aan. De ene koopt een motor particulier die heel goedkoop is en waar helemaal niks mee is. De ene betaalt een beetje meer bij een dealer en koopt een motor waar van alles mis mee is. En andersom natuurlijk..quote:Ik ben opzicht wel enthousiast geraakt naar die Suzuki SV650...als ik mijn rijbewijs heb dan ga ik zeker eens naar kijken. Trouwens het aankopen van een motor is particulier verstandig of beter toch een dealer? wat is jouw ervaring hiermee Tankiej?
Ja de standaard uitlaat doet het geluid van de motorblok niet goed. Met mijn uitlaat ben ik meer voor de looks gegaan. Hou niet van veel kabaal zoals je bij de meeste populaire uitlaten wel hebt (Mivv, Leovince). Aan de andere kant klinken die uitlaten wel lekkerder dan de mijne.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:00 schreef KYC het volgende:
[..]
Zo dan heb je idd wel geluk lekker laag kmstand
Trouwens zag in een filmpje dat de meeste mensen gelijk hun uitlaat gingen veranderen omdat die geen sound maakte...jij hebt het zo te zien ook al gedaan?
Zelfde hier, die op mijn filmpje was de uitlaat waar ik hem mee kocht. Klinkt goed, maar vond hem niet mooi. Dus eentje gekocht die mooier is én een e-keur hadquote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:48 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Ja de standaard uitlaat doet het geluid van de motorblok niet goed. Met mijn uitlaat ben ik meer voor de looks gegaan. Hou niet van veel kabaal zoals je bij de meeste populaire uitlaten wel hebt (Mivv, Leovince). Aan de andere kant klinken die uitlaten wel lekkerder dan de mijne.
Iets zegt mij dat je afslaan op een kruising bedoelt en niet een gewone bocht, anders hoef je niet rechts + links te kijken (over het algemeen).quote:Op woensdag 17 juli 2013 08:49 schreef KYC het volgende:
by the way nog even een vraag tijdens de lessen van AVD
als je een bocht neemt schakel jullie meestal terug naar de 1 of knijp je de koppeling in en dan even links + rechts of als je denkt dat je door kan door rollen in zijn 2?
Als ik in de auto zit dan schakel ik meestal wel terug naar zijn één zodat ik rustig links en rechts kan kijken...immers weet je nooit of er van die malloten zijn die uit een straatje kan schieten
Bedoel je bij deze pijlen? Dan inderdaad over het midden/hals van de pijl rijdenquote:ook de instructeur gaf aan dat ik over de hals van de pijlen moest rijden anders sta je altijd te ver links of rechts gesorteerd...hoe hebben jullie dit aangeleerd.
Volgens mij kan je het beste altijd richting aangeven als je wil inhalen, ook als het een weg is waar geen rijstroken zijn gescheiden met een streep. Volgens mij is het niet verplicht, want je wisselt immers niet van rijstrook, er is maar één rijstrook.quote:Richting aangeven als je wilt inhalen bijv op een kleine weg met bomen aan de zijkant hoefde niet persé maar als je op een éénrichtingsbaan rijd waar je dus echt van rijstrook wisselt om iemand in te halen dan moet je Wél je knipperlichten gebruiken om te gebruiken. Ook hier weer de vraag iemand bekend of dit zo mag? de instructeur zei van wel, maar dacht gooi het even in de groep
Uhm volgens mij staat er in de wet dat je altijd richting aan moet geven. En waarom zou je jezelf aan leren om het soms wel of niet te doen? Doe het gewoon altijd, weet je zeker dat je het goed doet en ook gezien wordt. Maakt het op het AVD alleen maar makkelijker.quote:Op woensdag 17 juli 2013 08:49 schreef KYC het volgende:
Richting aangeven als je wilt inhalen bijv op een kleine weg met bomen aan de zijkant hoefde niet persé maar als je op een éénrichtingsbaan rijd waar je dus echt van rijstrook wisselt om iemand in te halen dan moet je Wél je knipperlichten gebruiken om te gebruiken. Ook hier weer de vraag iemand bekend of dit zo mag? de instructeur zei van wel, maar dacht gooi het even in de groep
Dat terugschakelen bij kruisingen. hangt zoals gezegd dus helemaal af van de situatie. Ik ken genoeg kruisingen waar je voorrang moet verlenen, maar waar je een paar honderd meter van te voren al goed zicht hebt op beide richtingen. In dat geval hoef je echt niet terug te schakelen naar de 1 om dan bij de kruising nog eens rustig naar links en rechts te kijken.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:06 schreef KYC het volgende:
ja ik bedoelde inderdaad een kruispunt waar je soms moet stoppen of voorrang moet verlenen
ik denk dat het altijd wel zo verstandig is om even terug te schakelen naar zijn 1? omdat je soms de verkeerssituatie niet goed kan inschatten en als je de koppeling al ingeknepen hebt en iemand komt plotseling aanrijden dan ben je al helemaal erop voorbereid.
Dat dacht ik ook over die richtingaangeven
met de auto doe ik het altijd wel, maar ik ga het voortaan ook gewoon doen (gewoon kijken en over je schouder) en dan richting aangeven en weer terug erin...dan kan de examinator nooit zeiken dat je onaangekondigd van rijstroken wisselt...het is wel meer handelingen dat wel...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |