abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135570873
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:42 schreef Tingo het volgende:

[..]

Geen disrespect Lavender, maar jij blijft toch de gasten (en hun media hoeren) geloven.
Uhhh specificeer 'de gasten en hun mediahoeren' eens alsjeblieft?
pi_135570894
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:42 schreef Tingo het volgende:

[..]

Geen disrespect Lavender, maar jij blijft toch de gasten (en hun media hoeren) geloven.
Volgens mij kan je naast schrijven Nederlands ook niet zo goed lezen. Probeer het nog eens.
Conscience do cost.
pi_135579366
De NSA onderschepte dagelijks bijna 200 miljoen sms'jes van over de hele wereld, waar het met behulp van een programma informatie uit haalt.

Dat meldt The Guardian in samenwerking met Channel 4, op basis van documenten gelekt door Edward Snowden.

De veiligheidsdienst haalt onder andere locatie- en creditcard-informatie uit de sms'jes, maar ook contactpersonen, vluchtgegevens en meer. De sms'jes zijn afkomstig van willekeurige personen, ook als ze niet als verdacht zijn aangemerkt.

Het programma heet Dishfire en sms'jes worden in de gelekte presentatie een goudmijn genoemd. Een ander programma, Prefer, voert analyses uit op de overweldigende hoeveelheid data.

Het zoekt daarbij naar woorden als gemiste oproep, om achter contactgegevens te komen. Maar het zoekt ook naar sms'jes die verstuurd worden zodra iemand in een ander land arriveert. Per dag onderschept de NSA gemiddeld vijf miljoen gemiste oproep-berichten en 1,6 miljoen berichten van mensen die naar een ander land gaan

bron:http://www.nu.nl/buitenla(...)-smsjes-per-dag.html
  Moderator vrijdag 17 januari 2014 @ 13:17:09 #254
249559 crew  Lavenderr
pi_135600002
President Obama gaat vrijdag aankondigen dat gegevens over Amerikaanse telefoongesprekken niet meer massaal mogen worden verzameld door de inlichtingendienst NSA.

Dat melden de persbureaus Reuters en AP op basis van anonieme bronnen binnen de Amerikaanse regering.

Nu mag de NSA zogenoemde 'metadata' over telefoongesprekken, zoals de betrokken telefoonnummers, duur en gesprekslocatie, altijd verzamelen en doorzoeken. Obama gaat hier verandering in brengen, zodat altijd een bevel van de rechter nodig is voordat gegevens mogen worden doorzocht.

bron:http://www.nu.nl/algemeen(...)ens-weg-bij-nsa.html
pi_135602945
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 13:17 schreef Lavenderr het volgende:
Obama gaat hier verandering in brengen, zodat altijd een bevel van de rechter nodig is voordat gegevens mogen worden doorzocht.

Obama _O_ Doet hij toch nog iets in de strekking van zijn verkiezingsbeloftes. Wel jammer dat er een klokkenluider voor nodig was.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_135604421
Das dan wel weer mooi. :Y
  Moderator vrijdag 17 januari 2014 @ 15:48:30 #257
249559 crew  Lavenderr
pi_135605754
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 14:35 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Obama _O_ Doet hij toch nog iets in de strekking van zijn verkiezingsbeloftes. Wel jammer dat er een klokkenluider voor nodig was.
Ja, zonder Snowden was dit vast niet gebeurd.
pi_135608568
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 13:17 schreef Lavenderr het volgende:
President Obama gaat vrijdag aankondigen dat gegevens over Amerikaanse telefoongesprekken niet meer massaal mogen worden verzameld door de inlichtingendienst NSA.

Dat melden de persbureaus Reuters en AP op basis van anonieme bronnen binnen de Amerikaanse regering.

Nu mag de NSA zogenoemde 'metadata' over telefoongesprekken, zoals de betrokken telefoonnummers, duur en gesprekslocatie, altijd verzamelen en doorzoeken. Obama gaat hier verandering in brengen, zodat altijd een bevel van de rechter nodig is voordat gegevens mogen worden doorzocht.

bron:http://www.nu.nl/algemeen(...)ens-weg-bij-nsa.html
Uh-huh. Obama zegt er verandering in te brengen, dus is dat ook zo.

Zitten we nog in BNW, of is dit "ik geloof alles wat politici zeggen en journalisten opschrijven"-NWS? :{
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator vrijdag 17 januari 2014 @ 17:03:28 #259
249559 crew  Lavenderr
pi_135608746
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 16:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zitten we nog in BNW, of is dit "ik geloof alles wat politici zeggen en journalisten opschrijven"-NWS? :{
Laat ik het zo zeggen: ik wacht het af 8-)
pi_135634757
NSA stopt met afluisteren bondgenoten

Obama heeft een aantal veranderingen aangekondigd voor de NSA. De Amerikaanse veiligheidsdienst mag onder andere niet langer bondgenoten afluisteren.

Dat zei hij in een speech over de NSA. De aankondiging volgt op talloze onthullingen van Edward Snowden, waaruit onder andere bleek dat de Duitse bondskanselier Angela Merkel werd afgeluisterd.

Het bevel van Obama geldt voor tientallen staatshoofden. De Amerikaanse president laat nog wel ruimte voor speculatie, aangezien ministers en andere hoge ambtenaren niet specifiek genoemd worden.

Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)ren-bondgenoten.html
pi_135646231
Tsjah, zou het ook waar zijn, of is het alleen om bondgenoten gerust te stellen.
★★★
pi_135710297
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 16:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

BNW = Burgerlijk New World.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  maandag 20 januari 2014 @ 10:40:27 #263
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135710632
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 10:37 schreef Lavenderr het volgende:
NSA stopt met afluisteren bondgenoten

Obama heeft een aantal veranderingen aangekondigd voor de NSA. De Amerikaanse veiligheidsdienst mag onder andere niet langer bondgenoten afluisteren.

Dat zei hij in een speech over de NSA. De aankondiging volgt op talloze onthullingen van Edward Snowden, waaruit onder andere bleek dat de Duitse bondskanselier Angela Merkel werd afgeluisterd.

Het bevel van Obama geldt voor tientallen staatshoofden. De Amerikaanse president laat nog wel ruimte voor speculatie, aangezien ministers en andere hoge ambtenaren niet specifiek genoemd worden.

Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)ren-bondgenoten.html
Als niet weer de republiekeinen hem dwars zitten, zoals bij veel van zijn plannen het geval was.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator maandag 20 januari 2014 @ 10:49:15 #264
249559 crew  Lavenderr
pi_135710856
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 10:40 schreef theguyver het volgende:

[..]

Als niet weer de republiekeinen hem dwars zitten, zoals bij veel van zijn plannen het geval was.
We zullen het moeten afwachten. Ik had het idee dat het al een feit was, maar wat je zegt, het zal nog langs de senaat moeten.
  maandag 20 januari 2014 @ 10:53:46 #265
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135710988
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 10:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

We zullen het moeten afwachten. Ik had het idee dat het al een feit was, maar wat je zegt, het zal nog langs de senaat moeten.
Juist, en daar vielen veel van zijn beloftes ook in duigen.
In dit geval, zie ik niet waarom het af ketst.
Maar, er zullen vast nog wel wat onderwater regels zijn waardoor de NSA gewoon door kan gaan met hun huidige werk.
pi_135711606
Alsof organisaties zoals CIA,FBI,NSA. enz.enz. gaan stoppen met z'n praktijken want Obama zegt "Stop it you naughty boys!"
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  maandag 20 januari 2014 @ 12:04:27 #267
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135713189
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:15 schreef Tingo het volgende:
Alsof organisaties zoals CIA,FBI,NSA. enz.enz. gaan stoppen met z'n praktijken want Obama zegt "Stop it you naughty boys!"
Er zullen vast wel wat mazen in de wetten zitten waardoor ze veel van hun huidige werk gewoon kunnen doorzetten.
pi_135713625
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:04 schreef theguyver het volgende:

[..]

Er zullen vast wel wat mazen in de wetten zitten waardoor ze veel van hun huidige werk gewoon kunnen doorzetten.
Wetten? Denk je echt dat deze organisaties opereren volgens de wet? Echt?
  maandag 20 januari 2014 @ 12:29:19 #269
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135713810
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:22 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wetten? Denk je echt dat deze organisaties opereren volgens de wet? Echt?
Zo niet komen ze vast wel weer in opspraak ;)
pi_135714070
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:29 schreef theguyver het volgende:

[..]

Zo niet komen ze vast wel weer in opspraak ;)
Dus jij gelooft echt dat organisaties zoals CIA enz. opereren volgens de wet?
  maandag 20 januari 2014 @ 12:40:10 #271
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135714133
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:38 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dus jij gelooft echt dat organisaties zoals CIA enz. opereren volgens de wet?
Ik geloof dat er genoeg dingen gebeuren die buiten de wet gaan, en er zal de komende jaren genoeg weer uit lekken.
En CIA zit in verschillende landen, dus vraag me af volgens welke wet ze dan handelen het land van herkomst of het land waar ze aanwezig zijn?
pi_135714240
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:40 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ik geloof dat er genoeg dingen gebeuren die buiten de wet gaan, en er zal de komende jaren genoeg weer uit lekken.
En CIA zit in verschillende landen, dus vraag me af volgens welke wet ze dan handelen het land van herkomst of het land waar ze aanwezig zijn?
Dus je weet goed dat organisaties zoals de CIA zijn crimineel bezig geweest.
Goed zo.
  Moderator maandag 20 januari 2014 @ 12:52:49 #273
249559 crew  Lavenderr
pi_135714458
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:15 schreef Tingo het volgende:
Het is niet de kleuterklas Tingo. Die bewoordingen zal Obama niet gebruiken.
pi_135714784
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het is niet de kleuterklas Tingo. Die bewoordingen zal Obama niet gebruiken.
"Is Donald in class today? Donald? Donald Rumsfeld? Aah,there you are...see me after class about the waterboarding torture you've been doing!"

Write one hundred times : I must not torture innocent people :)
  maandag 20 januari 2014 @ 13:07:26 #275
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135714930
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:03 schreef Tingo het volgende:

[..]

"Is Donald in class today? Donald? Donald Rumsfeld? Aah,there you are...see me after class about the waterboarding torture you've been doing!"

Write one hundred times : I must not torture innocent people :)
i did not had a sexual relationship with that woman!
pi_136761609
http://www.reddit.com/r/c(...)out_nsa_revelations/

It's called imagination and if you watch the film they make a lot of technology up[ that isn't possible like rotation cameras]
Alsof het makkelijk is om met CIA/NSA etc etc samen te werken(schrijvers en producers moeten afspraken maken) :')

[ Bericht 10% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 16-02-2014 08:43:02 ]
  Moderator zondag 23 februari 2014 @ 15:25:42 #277
249559 crew  Lavenderr
pi_137050237
Dus niet langer Merkel maar nu de ministers?

http://www.nu.nl/buitenla(...)se-ministers-af.html
  Moderator vrijdag 2 mei 2014 @ 20:54:34 #278
249559 crew  Lavenderr
pi_139501254
VS en Duitsland beginnen 'cyberdialoog' over NSA

De VS en Duitsland blijven van mening verschillen over spionageactiviteiten van de Amerikaanse geheime dienst NSA.

Dit bleek vrijdag na een topontmoeting tussen president Barack Obama en bondskanselier Angela Merkel. Beide landen willen beginnen aan een 'cyberdialoog' over de onderlinge geschillen.

Washington en Berlijn zijn het erover eens dat hun geheime diensten moeten samenwerken om terrorisme te bestrijden. Zij verschillen van mening over de juiste balans tussen veiligheid en de privacy van burgers.

Het afluisteren van het mobieltje van Merkel door de Amerikanen zette veel kwaad bloed in Berlijn. Obama betreurt het dat de NSA-activeiten de onderlinge betrekkingen hebben belast.

http://www.nu.nl/buitenla(...)yberdialoog-nsa.html
pi_140412851
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Moderator dinsdag 27 mei 2014 @ 11:04:32 #280
249559 crew  Lavenderr
pi_140418804
quote:
Waarvoor hartelijk dank.
  woensdag 28 mei 2014 @ 05:04:05 #281
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_140457169
quote:
Belastingaanslag, ijsaanslag, kalkaanslag, zoiets? :')
  woensdag 28 mei 2014 @ 05:07:52 #282
pi_140457171
Roestaanslag? :')
pi_140457187
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarvoor hartelijk dank.
Zeg je dat nu tegen PRISM/NSA? "Bedankt voor het voorkomen van een aanslag beweren dat je een aanslag hebt voorkomen, maar je geeft geen details, zelfs geen opgepakte verdachten"

Mooi dat die diensten allemaal kunnen beweren wat ze willen. Het "domme" volk trapt er toch wel in, in die praatjes.

Ik sluit niet uit dat het echt is, helemaal niet, maar ik wantrouw statements van overheidsinstanties met een gezonde dosis ervaring. En zij kunnen zeggen wat ze willen; is het echt waar? Oncontroleerbaar.

pi_140457189
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 05:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Belastingaanslag, ijsaanslag, kalkaanslag, zoiets? :')
Edgar Snowden is een terrorist die jou dood wil hebben.

woensdag 28 mei 2014 @ 05:20:36 #285
pi_140457193
quote:
18s.gif Op woensdag 28 mei 2014 05:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Edgar Snowden is een terrorist die jou dood wil hebben.
Werkelijk? :o

Waarom dan?
pi_140457195
quote:
11s.gif Op woensdag 28 mei 2014 05:20 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Werkelijk? :o

Waarom dan?
Vraag dat aan Lavenderr. Die is blij met PRISM. Al die voorkomen aanslagen, stel je voor.

woensdag 28 mei 2014 @ 05:23:45 #287
pi_140457202
quote:
12s.gif Op woensdag 28 mei 2014 05:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vraag dat aan Lavenderr. Die is blij met PRISM. Al die voorkomen aanslagen, stel je voor.
Lavenderr heeft dan ook veel last van kalkaanslag in haar douche en hoopt nu dat, gezien Antikal niet werkt, PRISM een nieuw soort wondermiddel is dat wel werkt. :P

Wasmachines leven langer met PRISM. :')
pi_140457204
quote:
9s.gif Op woensdag 28 mei 2014 05:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Lavenderr heeft dan ook veel last van kalkaanslag in haar douche en hoopt nu dat, gezien Antikal niet werkt, PRISM een nieuw soort wondermiddel is dat wel werkt. :P

Diezelfde lijn wil ik in een nieuw topic aanhalen. Smart.

En waarom was Artikel50 nou weer "fascistisch"? :')

woensdag 28 mei 2014 @ 05:29:33 #289
pi_140457209
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 05:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Diezelfde lijn wil ik in een nieuw topic aanhalen. Smart.

En waarom was Artikel50 nou weer "fascistisch"? :')
Komt voort uit de PVV en ze zijn voor hard straffen, register zedendelinquenten, ze komen erg rechts op me over, een soort PVV gewoon, misschien een tikkeltje milder. Volgens mij willen ze ook meer camera's, meer politie, meer mogelijkheden voor de politie.

Het is jammer dat GroenLinks zo eurofiel is, GroenLinks wenst wel de privacy van burgers te beschermen en is tegen de politiestaat.

Artikel50 komt op mij over als een partij die een politiestaat wil invoeren, net als de PVV en VVD wensen. Maar wellicht heb ik het mis, ik hoop dat ik het mis heb eigenlijk.

Ik heb Partij voor de Dieren gestemd, eurokritisch, maar wel links, geen voorstander van de politiestaat en ook sociaal (dus niet alle uitkeringen stopzetten). Het partijprogramma van artikel50 is ook erg summier, ik heb het geheel doorgelezen, maar ze zwijgen over veel onderwerpen.
pi_140457249
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2014 05:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Komt voort uit de PVV en ze zijn voor hard straffen, register zedendelinquenten, ze komen erg rechts op me over, een soort PVV gewoon, misschien een tikkeltje milder. Volgens mij willen ze ook meer camera's, meer politie, meer mogelijkheden voor de politie.

Het is jammer dat GroenLinks zo eurofiel is, GroenLinks wenst wel de privacy van burgers te beschermen en is tegen de politiestaat.

Artikel50 komt op mij over als een partij die een politiestaat wil invoeren, net als de PVV en VVD wensen. Maar wellicht heb ik het mis, ik hoop dat ik het mis heb eigenlijk.

Ik heb Partij voor de Dieren gestemd, eurokritisch, maar wel links, geen voorstander van de politiestaat en ook sociaal (dus niet alle uitkeringen stopzetten). Het partijprogramma van artikel50 is ook erg summier, ik heb het geheel doorgelezen, maar ze zwijgen over veel onderwerpen.
Minimumstraffen ben ik tegen, registratie zedendelinquenten erg voor.

Meeste punten kan ik me wel in vinden, staan sterk voor vrije meningsuiting en secularisme en voor Nederland en Europa en dus tegen de EU.

Goed dat PvdD een zetel haalde.

Privacy is een illusie en je kan je afvragen of al dat afluisteren wel zo slecht is. Uiteindelijk komt het juist door die registratie wel uit wat onze "leiders" aan het bekokstoven zijn...

woensdag 28 mei 2014 @ 05:43:51 #291
pi_140457259
quote:
6s.gif Op woensdag 28 mei 2014 05:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Minimumstraffen ben ik tegen, registratie zedendelinquenten erg voor.

Meeste punten kan ik me wel in vinden, staan sterk voor vrije meningsuiting en secularisme en voor Nederland en Europa en dus tegen de EU.

Goed dat PvdD een zetel haalde.

Privacy is een illusie en je kan je afvragen of al dat afluisteren wel zo slecht is. Uiteindelijk komt het juist door die registratie wel uit wat onze "leiders" aan het bekokstoven zijn...
Ze luisteren de gewone man af, maar natuurlijk niet de top zelf, het zou van naïviteit getuigen te denken dat dergelijke programma's ook de elite zelf zouden schaden.
Misschien dat er ooit een kleine vis wordt gevangen, een lokale onbelangrijke politicus die wordt geslachtofferd, maar meer echt niet. Ze zijn niet alleen door en door verrot, ze zijn ook zeer intelligent bij de elite. De elite bestaat echt niet uit een stel Henk Bressen. :{
pi_140457326
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2014 05:43 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ze luisteren de gewone man af, maar natuurlijk niet de top zelf, het zou van naïviteit getuigen te denken dat dergelijke programma's ook de elite zelf zouden schaden.
Misschien dat er ooit een kleine vis wordt gevangen, een lokale onbelangrijke politicus die wordt geslachtofferd, maar meer echt niet. Ze zijn niet alleen door en door verrot, ze zijn ook zeer intelligent bij de elite. De elite bestaat echt niet uit een stel Henk Bressen. :{
Elkaar ook hoor. Daar gaat het juist om. Wat zij zeggen komt ook door op deze manier.

Spionage is al zo oud als de weg naar Rome. Dat uit willen bannen is een illusie.

Moderator woensdag 28 mei 2014 @ 11:21:47 #293
249559 crew  Lavenderr
pi_140462095
quote:
9s.gif Op woensdag 28 mei 2014 05:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dat is het idd. Wondermiddel dat PRISM.
  Moderator donderdag 29 mei 2014 @ 09:33:33 #294
249559 crew  Lavenderr
pi_140499436
Edward Snowden wil terug naar de Verenigde Staten

Snowden heeft aangegeven in een interview op NBC dat hij graag terugkeert naar de Verenigde Staten.

De klokkenluider woont momenteel in Rusland nadat hij grote hoeveelheden geheime documenten over de inlichtingendienst NSA had gelekt aan de media.

"Ik denk niet dat het de vraag ooit is geweest of ik graag terug zou willen naar de Verenigde Staten", zegt Snowden in het interview. "Of amnestie of gratie een mogelijkheid zal worden is niet aan mij. Dat is aan het publiek en de overheid."

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry noemt klokkenluider Edward Snowden een voortvluchtige. "Als Snowden terug wil naar de VS dan regelen we dat direct."

"Iemand met liefde voor zijn vaderland rent niet weg", vervolgt Kerry. "Als hij gelooft in zijn land en geeft om de Verenigde Staten, dan zou hij ook het Amerikaanse rechtssysteem moeten vertrouwen."

Undercover

Snowden maakte tevens bekend in het interview dat hij undercover en in het buitenland heeft gewerkt voor de CIA en de NSA. Zijn functie bij de overheid zou groter geweest zijn dan de Verenigde Staten tot nu toe hebben toegegeven.

"Ik werd opgeleid tot spion, in de meest duidelijk zin van het woord. Daardoor woonde en werkte ik vaak in het buitenland", vertelt de klokkenluider.

Susan Rice, Amerikaanse nationaal veiligheidsadviseur gaf eerder in een interview op CNN aan dat Snowden nooit undercover heeft gewerkt.

http://www.nu.nl/buitenla(...)erenigde-staten.html
pi_140499509
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 09:33 schreef Lavenderr het volgende:
Edward Snowden wil terug naar de Verenigde Staten

Snowden heeft aangegeven in een interview op NBC dat hij graag terugkeert naar de Verenigde Staten.

De klokkenluider woont momenteel in Rusland nadat hij grote hoeveelheden geheime documenten over de inlichtingendienst NSA had gelekt aan de media.

"Ik denk niet dat het de vraag ooit is geweest of ik graag terug zou willen naar de Verenigde Staten", zegt Snowden in het interview. "Of amnestie of gratie een mogelijkheid zal worden is niet aan mij. Dat is aan het publiek en de overheid."

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry noemt klokkenluider Edward Snowden een voortvluchtige. "Als Snowden terug wil naar de VS dan regelen we dat direct."

"Iemand met liefde voor zijn vaderland rent niet weg", vervolgt Kerry. "Als hij gelooft in zijn land en geeft om de Verenigde Staten, dan zou hij ook het Amerikaanse rechtssysteem moeten vertrouwen."

Undercover

Snowden maakte tevens bekend in het interview dat hij undercover en in het buitenland heeft gewerkt voor de CIA en de NSA. Zijn functie bij de overheid zou groter geweest zijn dan de Verenigde Staten tot nu toe hebben toegegeven.

"Ik werd opgeleid tot spion, in de meest duidelijk zin van het woord. Daardoor woonde en werkte ik vaak in het buitenland", vertelt de klokkenluider.

Susan Rice, Amerikaanse nationaal veiligheidsadviseur gaf eerder in een interview op CNN aan dat Snowden nooit undercover heeft gewerkt.

http://www.nu.nl/buitenla(...)erenigde-staten.html
"Vertrouwen in het Amerikaans rechtssysteem" Wat een optimist :D
  Moderator donderdag 29 mei 2014 @ 09:41:57 #296
249559 crew  Lavenderr
pi_140499542
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 09:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Blijkbaar toch wel want anders zou hij echt niet zo graag terug willen.
  donderdag 29 mei 2014 @ 10:09:22 #297
pi_140499944
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 09:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Inderdaad. Een van de meest corrupte k***-landen ter wereld. :r

Waar het grootkapitaal de rechterlijke macht aanstuurt en waar keuzevrijheid beperkt blijft tussen chemische troep van Pepsi of chemisch afval van Coca Cola. :')
  Moderator donderdag 29 mei 2014 @ 10:45:03 #298
249559 crew  Lavenderr
pi_140500503
quote:
7s.gif Op donderdag 29 mei 2014 10:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Inderdaad. Een van de meest corrupte k***-landen ter wereld. :r

Waar het grootkapitaal de rechterlijke macht aanstuurt en waar keuzevrijheid beperkt blijft tussen chemische troep van Pepsi of chemisch afval van Coca Cola. :')
Waarom zou hij dan toch zo graag terug willen? Kun jij of E_O me dat uitleggen?
Toch iets minder leuk in Rusland dan in Amerika?
pi_140500673
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 10:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom zou hij dan toch zo graag terug willen? Kun jij of E_O me dat uitleggen?
Toch iets minder leuk in Rusland dan in Amerika?
Ik denk dat het te maken heeft met roots en familie en in ballingschap leven is natuurlijk nooit leuk. Verder begrijp ik het ook niet. Rusland is toch ook mooi?
Verder kan ik me niet veel voorstellen bij een land dat met zo'n goed rechtssysteem dat het mensen zonder proces onbeperkt vasthoudt en martelt in geheiem gevangenisen.
Dat het elders ook niet geweldig is, doet daar niets aan af.
  Moderator donderdag 29 mei 2014 @ 11:02:52 #300
249559 crew  Lavenderr
pi_140500874
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 10:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik denk dat het te maken heeft met roots en familie en in ballingschap leven is natuurlijk nooit leuk. Verder begrijp ik het ook niet. Rusland is toch ook mooi?
Verder kan ik me niet veel voorstellen bij een land dat met zo'n goed rechtssysteem dat het mensen zonder proces onbeperkt vasthoudt en martelt in geheiem gevangenisen.
Dat het elders ook niet geweldig is, doet daar niets aan af.
Ja Amerika is de hel op aarde. Maar Snowden wil toch heel graag terug, apart he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')