abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129185037
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:34 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Volgens mij zijn dat geen doelen maar middelen. Waarom zou de NSA willen weten wat iedereen doet? Oftewel, wat is de volgende stap van de NSA als ze een op een gegeven moment weten wat iedereen doet?
Dat staat er toch? Beslag leggen op hun eigendom, jij en ik. Zorgen dat het voor hun werkt, in plaats van andersom. Zo houdt het de status quo in stand.
  zondag 21 juli 2013 @ 14:11:13 #202
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_129185213
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 14:01 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat staat er toch? Beslag leggen op hun eigendom, jij en ik. Zorgen dat het voor hun werkt, in plaats van andersom. Zo houdt het de status quo in stand.
Waarom zouden ze dat willen? Welk voordeel kunnen 'ze' (wie 'ze' dan ook mogen zijn) daaruit behalen dat het de moeite waard maakt?
pi_129185378
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 14:11 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat willen? Welk voordeel kunnen 'ze' (wie 'ze' dan ook mogen zijn) daaruit behalen dat het de moeite waard maakt?
Hetzelfde als altijd: bezit, macht. Alles dat men zou verliezen wanneer wanneer de status quo verandert.
  zondag 21 juli 2013 @ 15:33:09 #204
18159 Dlocks
pi_129187024
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 14:18 schreef Gray het volgende:

[..]

Hetzelfde als altijd: bezit, macht. Alles dat men zou verliezen wanneer wanneer de status quo verandert.
Bezit en macht hebben 'ze' (wie 'ze' dan ook moge zijn) al. Als je in staat bent om een dusdanig groot en vergaand complot met zij vertakkingen zoals 9/11 en ieder ander willeurige aanslag uit te voeren dan ben je al oppermachtig.

Bezit en macht raak je niet kwijt als je niet alle burgers zou monitoren en in een big data pool zou gooien.

Met welke informatie over Pietje en Marietje kunnen ze hun macht en bezit vergroten?

Persoonlijk denk ik dat de bedenkers daadwerkelijk denken dat dit nodig is om de wereld veiliger te maken. Dat er af en toe ook economisch voordeel mee te behalen is (denk aan echelon i.c.m. Boeing) is slechts bijvangst maar -zeker bij prisma- geen doel an sich.

Op zich geen vreemde redenatie. Stel je voor dat communicatie decennia voor 9/11 in zijn geheel niet gemonitord zou worden. Op een gegeven moment vinden er aanslagen plaats. Je gaat bedenken hoe je dit kunt voorkomen. Het is niet zo gek om dan te denken dat het mogelijk een idee is om te achterhalen hoe terroristen maar ook criminelen communiceren en die communicatie kanalen in de gaten te houden. Is dat nou echt z'n vreemde redenatie?

Mij lijkt het al met al een niet meer dan logische evolutie van hoe inlichtingendiensten informatie vergaren.

Wat ik persoonlijk 'enger' vind is dat de huidige machthebbers welliswaar goede bedoelingen hebben, maar je niet kunt uitsluiten dat dit voor toekomstige machthebbers die toegang krijgen tot deze data ook het geval is. Dit onder het mom van als er machthebbers komen die alle mensen willen opsluiten die spruitjes lekker vinden. Ik zie dan ook niet het gevaar in het hier en nu naar wel een potentieel gevaar in de toekomst.
pi_129187804
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 15:33 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Bezit en macht hebben 'ze' (wie 'ze' dan ook moge zijn) al. Als je in staat bent om een dusdanig groot en vergaand complot met zij vertakkingen zoals 9/11 en ieder ander willeurige aanslag uit te voeren dan ben je al oppermachtig.

Bezit en macht raak je niet kwijt als je niet alle burgers zou monitoren en in een big data pool zou gooien.

Met welke informatie over Pietje en Marietje kunnen ze hun macht en bezit vergroten?

Persoonlijk denk ik dat de bedenkers daadwerkelijk denken dat dit nodig is om de wereld veiliger te maken. Dat er af en toe ook economisch voordeel mee te behalen is (denk aan echelon i.c.m. Boeing) is slechts bijvangst maar -zeker bij prisma- geen doel an sich.

Op zich geen vreemde redenatie. Stel je voor dat communicatie decennia voor 9/11 in zijn geheel niet gemonitord zou worden. Op een gegeven moment vinden er aanslagen plaats. Je gaat bedenken hoe je dit kunt voorkomen. Het is niet zo gek om dan te denken dat het mogelijk een idee is om te achterhalen hoe terroristen maar ook criminelen communiceren en die communicatie kanalen in de gaten te houden. Is dat nou echt z'n vreemde redenatie?

Mij lijkt het al met al een niet meer dan logische evolutie van hoe inlichtingendiensten informatie vergaren.

Wat ik persoonlijk 'enger' vind is dat de huidige machthebbers welliswaar goede bedoelingen hebben, maar je niet kunt uitsluiten dat dit voor toekomstige machthebbers die toegang krijgen tot deze data ook het geval is. Dit onder het mom van als er machthebbers komen die alle mensen willen opsluiten die spruitjes lekker vinden. Ik zie dan ook niet het gevaar in het hier en nu naar wel een potentieel gevaar in de toekomst.
Door monitoren kan je bijvoorbeeld volgen wanneer een gezelschap miljoenen aanhangers begint te vergaren en tijdig roeren in de mediapool. Denk bijvoorbeeld aan Occupy.

Door monitoren kan je bijvoorbeeld volgen wanneer het tijd is een blackout op te leggen voor sociale media, zodat videoverslagen en blogs niet langer gebruikt kunnen worden om overtredingen van mensenrechten door uitvoerende overheden aan het licht te brengen. Denk bijvoorbeeld aan Egypte.

Door monitoren kan je bijvoorbeeld volgen hoe klokkenluiders donaties verkrijgen om vervolgens betaaltransacties en rekeningen te bevriezen. Denk bijvoorbeeld aan Wikileaks.

Het is geen vreemde redenatie om te denken dat via spionage (want daar hebben we het over) helpt bij het bestrijden van terrorisme en criminaliteit. Het is een vreemde redenatie om deze los te zien van bescherming van de huidige status quo, aangezien het gevaar van deze groeperingen juist is dat ze niet vallen onder het juk van de overheidscontrole.

Maar helpt het daadwerkelijk om meer te monitoren? Ik kan me vergissen, maar het lijkt dat we de afgelopen jaren een toename zien aan grote aanslagen in het westen.

En het probleem met binnenlandse spionage tegen terrorisme en criminaliteit is toch wel dat deze groeperingen doorgaans werken in het geheim, uit het zicht van inlichtingendiensten.
Verder is ook het stempel van terrorist of crimineel wankel; een moestuintje verbouwen maakt iemand tegenwoordig blijkbaar tot een 'bio-terrorist' (yes, pun) of deel van een groep crimineel'n.

Monitoren is nooit voldoende, het kent geen eind. Juist daarom moet het nauwlettend in de gaten gehouden worden. Monitoor het monitoren. (8>
  Moderator maandag 22 juli 2013 @ 13:41:01 #206
249559 crew  Lavenderr
pi_129219035
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 16:03 schreef Gray het volgende:

[..]

Door monitoren kan je bijvoorbeeld volgen wanneer een gezelschap miljoenen aanhangers begint te vergaren en tijdig roeren in de mediapool. Denk bijvoorbeeld aan Occupy.

Door monitoren kan je bijvoorbeeld volgen wanneer het tijd is een blackout op te leggen voor sociale media, zodat videoverslagen en blogs niet langer gebruikt kunnen worden om overtredingen van mensenrechten door uitvoerende overheden aan het licht te brengen. Denk bijvoorbeeld aan Egypte.

Door monitoren kan je bijvoorbeeld volgen hoe klokkenluiders donaties verkrijgen om vervolgens betaaltransacties en rekeningen te bevriezen. Denk bijvoorbeeld aan Wikileaks.

Het is geen vreemde redenatie om te denken dat via spionage (want daar hebben we het over) helpt bij het bestrijden van terrorisme en criminaliteit. Het is een vreemde redenatie om deze los te zien van bescherming van de huidige status quo, aangezien het gevaar van deze groeperingen juist is dat ze niet vallen onder het juk van de overheidscontrole.

Maar helpt het daadwerkelijk om meer te monitoren? Ik kan me vergissen, maar het lijkt dat we de afgelopen jaren een toename zien aan grote aanslagen in het westen.

En het probleem met binnenlandse spionage tegen terrorisme en criminaliteit is toch wel dat deze groeperingen doorgaans werken in het geheim, uit het zicht van inlichtingendiensten.
Verder is ook het stempel van terrorist of crimineel wankel; een moestuintje verbouwen maakt iemand tegenwoordig blijkbaar tot een 'bio-terrorist' (yes, pun) of deel van een groep crimineel'n.

Monitoren is nooit voldoende, het kent geen eind. Juist daarom moet het nauwlettend in de gaten gehouden worden. Monitoor het monitoren. (8>
De ironie :D .
  maandag 22 juli 2013 @ 13:45:49 #207
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_129219181
het is goed dat ze monitoren...
althans ze hebben dan steeds meer mensen nodig die dat in de gaten houden.
goed voor de werkgelegenheid.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 22 juli 2013 @ 16:26:09 #208
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_129224009
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:45 schreef theguyver het volgende:
Ja want die mensen worden niet door de staat betaald. Oh wacht..
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_129225159
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:45 schreef theguyver het volgende:
En jij vindt het niet erg dat een of ander hufter kan 'n baan vinden bij die soort bedrijven.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_129225210
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja want die mensen worden niet door de staat betaald. Oh wacht..
Allemaal prive bedrijven die krijgen het recht op mensen te bespionnen.
Vertrouw je dat? - ik helemaal niet.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  maandag 22 juli 2013 @ 17:48:54 #211
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_129226246
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:09 schreef Tingo het volgende:

[..]

En jij vindt het niet erg dat een of ander hufter kan 'n baan vinden bij die soort bedrijven.
nee hoor :)
sommige zijn net mensen die er werken.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 22 juli 2013 @ 19:01:00 #212
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_129227949
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:10 schreef Tingo het volgende:

[..]

Allemaal prive bedrijven die krijgen het recht op mensen te bespionnen.
Vertrouw je dat? - ik helemaal niet.
Waar heb je het over? Nee ik vertrouw dat niet, maar dit gaat juist over de staat die verregaande bevoegdheden heeft en ik reageerde op iemand die grapte dat het in ieder geval nog goed is voor de werkloosheid.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_129228669
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:01 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Nee ik vertrouw dat niet, maar dit gaat juist over de staat die verregaande bevoegdheden heeft en ik reageerde op iemand die grapte dat het in ieder geval nog goed is voor de werkloosheid.
Het is in ieder geval 'jobs for the boys' - er zijn tientallen meer banen in 'security' dan er was voor 911. bvb.
Ik geef je gelijk - tis 'n rare situatie en het wordt gewoon erger.
Dan ff kijken die heeft t meeste aandelen in 'national security' :)
pi_129728059
Geen PRISM en NSA, maar TOR-malware en FBI:
Feds Are Suspects in New Malware That Attacks Tor Anonymity

De 'reden' zou zijn een "undisclosed Al Qaeda threat" waardoor een constant surveilleren van anoniem gebruik van een service als TOR nodig is "to preserve our freedom". Uh-huh.

Privacy opofferen voor veiligheid, zou dat niet eerst gevraagd moeten worden aan het volk?
pi_129728237
quote:
4s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:32 schreef Gray het volgende:

Privacy opofferen voor veiligheid, zou dat niet eerst gevraagd moeten worden aan het volk?
Slapende honden moet je niet wakker maken.
pi_129728539
:Y
  maandag 5 augustus 2013 @ 20:51:52 #217
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_129729117
quote:
4s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:32 schreef Gray het volgende:

De 'reden' zou zijn een "undisclosed Al Qaeda threat" waardoor een constant surveilleren van anoniem gebruik van een service als TOR nodig is "to preserve our freedom". Uh-huh.

doen ze slim, he
gewoon alles willen controleren, zij hebben waarschijnlijk de malware zelf geschreven
pi_129744474
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]

doen ze slim, he
gewoon alles willen controleren, zij hebben waarschijnlijk de malware zelf geschreven
Ik denk dat die 'Terror Threat' melding in t weekend vanuit VS is ook BS....tis gewoon om 'The Terror Threat' in t neiuws te krijgen.
  Moderator dinsdag 6 augustus 2013 @ 10:00:17 #219
249559 crew  Lavenderr
pi_129745322
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 09:11 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik denk dat die 'Terror Threat' melding in t weekend vanuit VS is ook BS....tis gewoon om 'The Terror Threat' in t neiuws te krijgen.
De Nederlandse veiligheidsdiensten springen er iig achteloos mee om. Die denken dat het allemaal wel meevalt. Laten we het hopen.
pi_129837085
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 15:33 schreef Dlocks het volgende:

Dat is te betwijfelen hoor, er zijn genoeg oudere en recente voorbeelden te vinden waar "goede bedoelingen" heel erg hard in twijfel getrokken kunnen worden.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:06:43 #222
18159 Dlocks
pi_129837838
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:39 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dat is te betwijfelen hoor, er zijn genoeg oudere en recente voorbeelden te vinden waar "goede bedoelingen" heel erg hard in twijfel getrokken kunnen worden.
Kun je dan voorbeelden noemen van doelbewuste kwade bedoelingen van de VS waarbij ze dit soort informatie misbruiken tegen eigen burgers op een dusdanige manier dat alleen de overheid daar doelbewust beter van wordt?
pi_129837988
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:06 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Kun je dan voorbeelden noemen van doelbewuste kwade bedoelingen van de VS waarbij ze dit soort informatie misbruiken tegen eigen burgers op een dusdanige manier dat alleen de overheid daar doelbewust beter van wordt?
Euhm, de manier waarop je de vraag stelt lijkt aan te geven alsof de overheid 1 unieke entiteit is die alles beslist. Er werken veel mensen binnen de overheid die allemaal hun eigen bedoelingen en wensen hebben, zo simpel als "de overheid heeft hier tegen de wet iets in gedaan en daar 10 miljard mee verdiend" bestaat niet, maar voorbeelden van gedrag dat onwetmatig of grijs is en waarschijnlijk door veel mensen verworpen zal worden wel.

Bijvoorbeeld op illegale manier computerinformatie verzamelen, die dus niet gebruikt mag worden voor opsporing, vervolgens er achter komen dat iemand recreatief wiet gebruikt, daar een zogenaamde alcohol-check opzetten om "toevallig" iemand te testen die daarna "toevallig" een beetje wiet in de auto heeft liggen. Dat was paar dagen geleden in het nieuws maar moet even wat harder zoeken voor linkje.

Maar zijn ook genoeg voorbeelden van overheid die mensen laat infiltreren in protestgroepen en dan de groepen opjut om geweld te gebruiken / zelf beginnen met geweld gebruiken waardoor de groep daarna gearresteerd kan worden, etc.

Heel bekende oudere vorm daarvan is COINTELPRO; http://en.wikipedia.org/wiki/COINTELPRO
Maar elke maand zie je wel ergens een bericht van zo'n incident.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_129838017
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:06 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Nee hoor - CIA,FBI,NSA zullen nooit misbruik van maken natuurlijk - ze zijn allemaal zo druk bezig om ons te verdedigen tegen al die naughty terrorists :)
pi_129838088
Here we go:
http://www.huffingtonpost(...)er-up_n_3706207.html

quote:
ents reviewed by Reuters show that law enforcement agents have been directed to conceal how such investigations truly begin - not only from defense lawyers but also sometimes from prosecutors and judges.

The undated documents show that federal agents are trained to "recreate" the investigative trail to effectively cover up where the information originated, a practice that some experts say violates a defendant's Constitutional right to a fair trial. If defendants don't know how an investigation began, they cannot know to ask to review potential sources of exculpatory evidence - information that could reveal entrapment, mistakes or biased witnesses.
pi_129838307
Of in een totaal andere context, luister deze podcast van een radioshow tijdens het koken of iets dergelijks, vooral act 1: (geen rare aluhoedjes-show, gerenomeerd journalistiek programma)
http://www.thisamericanli(...)310/habeas-schmabeas
quote:
Jack Hitt explains how President Bush's War on Terror changed the rules for prisoners of war and how it is that under those rules, it'd be possible that someone whose classified file declares that they pose no threat to the United States could still be locked up indefinitely—potentially forever!—at Guantanamo. (26 minutes).

Clarification: When Seton Hall professor Baher Azmy discusses the classified file of his client, Murat Kurnaz, he is referring to information that had previously been made public and published in the Washington Post. That material has subsequently been reclassified.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:18:03 #227
18159 Dlocks
pi_129839839
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:13 schreef oompaloompa het volgende:

[..]
zo simpel als "de overheid heeft hier tegen de wet iets in gedaan en daar 10 miljard mee verdiend" bestaat niet, maar voorbeelden van gedrag dat onwetmatig of grijs is en waarschijnlijk door veel mensen verworpen zal worden wel.
Boeing, McDonnell Douglas en Raytheon hebben in het verleden dankzij ECHELON voor 7,3 miljard dollar aan contracten binnen weten te halen.

Maar is inderdaad geen voorbeeld waarbij de overheid zelf doelbewust ten koste van eigen burgers er beter van is geworden. Desondanks wel een mooi voorbeeld. :)

quote:
Bijvoorbeeld op illegale manier computerinformatie verzamelen, die dus niet gebruikt mag worden voor opsporing, vervolgens er achter komen dat iemand recreatief wiet gebruikt, daar een zogenaamde alcohol-check opzetten om "toevallig" iemand te testen die daarna "toevallig" een beetje wiet in de auto heeft liggen. Dat was paar dagen geleden in het nieuws maar moet even wat harder zoeken voor linkje.
Ik heb het gelezen. Maar ze zetten het in tegen mensen die de wet overtreden. In principe schaden ze hier niet direct de belangen mee van burgers die zich wel aan de wet houden. Ze doen dit niet met als doel om er zelf beter van te worden ten koste van het algemene nut ofwel ten koste van burgers die zich aan de wet houden.

quote:
Heel bekende oudere vorm daarvan is COINTELPRO; http://en.wikipedia.org/wiki/COINTELPRO
Maar elke maand zie je wel ergens een bericht van zo'n incident.
Dat vond plaats tussen 1956 en 1971. Desondanks sluit het wel aan bij het punt wat ik probeerde te maken dat het ongewenst is dat een overheid tot in detailen informatie over burgers bijhouden. Juist omdat je niet weet wat de machthebbers van morgen met die informatie gaan doen. Dat de huidige overheid goede bedoelingen heeft wil nog niet zeggen dat de ook geldt voor de machthebbers in het verleden en de machthebbers in de toekomst.

Maar ik heb het idee dat het deel wat jij uit mijn oorspronkelijke reactie deels uit de context is gehaald.

Sommige vinden dat de NSA boosaardig is. Dat de NSA doelbewust enkel en alleen handelt uit eigen belang. Dat de NSA geen goede bedoelingen heeft en doelbewust de burgers in de VS die zich aan de wet houden wil schaden. De NSA ten koste van het algemene nut hun macht willen vergroten. Ik betwijfel dat.
pi_129839976
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:18 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Boeing, McDonnell Douglas en Raytheon hebben in het verleden dankzij ECHELON voor 7,3 miljard dollar aan contracten binnen weten te halen.

Maar is inderdaad geen voorbeeld waarbij de overheid zelf doelbewust ten koste van eigen burgers er beter van is geworden. Desondanks wel een mooi voorbeeld. :)

[..]

Ik heb het gelezen. Maar ze zetten het in tegen mensen die de wet overtreden. In principe schaden ze hier niet direct de belangen mee van burgers die zich wel aan de wet houden. Ze doen dit niet met als doel om er zelf beter van te worden ten koste van het algemene nut ofwel ten koste van burgers die zich aan de wet houden.

[..]

Dat vond plaats tussen 1956 en 1971. Desondanks sluit het wel aan bij het punt wat ik probeerde te maken dat het ongewenst is dat een overheid tot in detailen informatie over burgers bijhouden. Juist omdat je niet weet wat de machthebbers van morgen met die informatie gaan doen. Dat de huidige overheid goede bedoelingen heeft wil nog niet zeggen dat de ook geldt voor de machthebbers in het verleden en de machthebbers in de toekomst.

Maar ik heb het idee dat het deel wat jij uit mijn oorspronkelijke reactie deels uit de context is gehaald.

Sommige vinden dat de NSA boosaardig is. Dat de NSA doelbewust enkel en alleen handelt uit eigen belang. Dat de NSA geen goede bedoelingen heeft en doelbewust de burgers in de VS die zich aan de wet houden wil schaden. De NSA ten koste van het algemene nut hun macht willen vergroten. Ik betwijfel dat.
Daar heb je denk ik helemaal gelijk in.
pi_129862302
The War on Terror/The Terrorist Threat is compleet onzin gebaseerd op BS verhaaltjes.
The Shoe Bomber,The Underpant bomber,The liquid Bomb threat.....allemaal verzinnetjes om de hele gedoe aan t publiek te verkopen.

Security is een van de grootste groeiende industries ter wereld.....en jobs for the boys natuurlijk....en onnodig.

Dan heb je ook onschuldige mensen die zitten in Gitmo enz. ....die meeste zijn niet eens 'charged' met wat, ze zijn gearresteerd op t woord van anderen die heeft geld gekregen van de U.S. (anything van 200- 5000 USD- grote geld in de landen)

Allemaal desperate acties van government agencies om 'n verhaaltje te versterken.

[ Bericht 33% gewijzigd door Tingo op 09-08-2013 13:28:21 ]
pi_131662989
Iets dat me opviel in google chrome privacy notice:

quote:
If you use the Spellcheck feature of Chrome, which lets you use the same technology used in Google search to check your spelling, it will send the text you type to Google for spelling and grammar suggestions.
Wie dat onderschept ziet niet alleen alles wat je post, maar ook alle correcties en zaken die je uiteindelijk niet post. een keylogger voor Chrome als het ware. Je bent gewaarschuwd.. ;)
pi_131666322
quote:
12s.gif Op zondag 29 september 2013 00:48 schreef meth1745 het volgende:
Iets dat me opviel in google chrome privacy notice:

[..]

Wie dat onderschept ziet niet alleen alles wat je post, maar ook alle correcties en zaken die je uiteindelijk niet post. een keylogger voor Chrome als het ware. Je bent gewaarschuwd.. ;)
Dat is nogal wat , dat gaat ver.
  woensdag 27 november 2013 @ 08:54:36 #234
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_133667583
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 09:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is nogal wat , dat gaat ver.
Ver?

Het is toch een soort van hetzelfde waar LG nu van beticht wordt.
Iedere zap-actie. Iedere file die je aanklikt .. wordt doorgezet naar LG.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_134711905
Snowden Spreekt: "A child born today will grow up with no conception of privacy at all. They’ll never know what it means to have a private moment to themselves; an unrecorded, unanalyzed thought. And that’s a problem because privacy matters, privacy is what allows us to determine who we are and who we want to be."

http://daskapital.nl/2013/12/de_enige_interessante_kerstboo.html
  donderdag 26 december 2013 @ 13:31:32 #236
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_134712740
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 13:00 schreef Lavenderr het volgende:
Snowden Spreekt: "A child born today will grow up with no conception of privacy at all. They’ll never know what it means to have a private moment to themselves; an unrecorded, unanalyzed thought. And that’s a problem because privacy matters, privacy is what allows us to determine who we are and who we want to be."

http://daskapital.nl/2013/12/de_enige_interessante_kerstboo.html
Wat een overdreven uitspraak
  donderdag 26 december 2013 @ 14:00:14 #237
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_134713692
Maar in hoeverre is de NSA geinteresseerd in een degelijke nederlandse burger?
pi_134714091
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 13:31 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Wat een overdreven uitspraak
Vind ik helemaal niet. Privacy is erg belangrijk. Alles waar we vandaag over zeggen 'Ik doe niks verkeerd dus hoef ik het ook niet te verbergen' kan morgen levensgevaarlijk zijn.
Ik ben ook van mening dat vrijheid begint met respect voor iedereens persoonlijke levenssfeer.
pi_134803805
quote:
Edward Snowden, de klokkenluider die het schandaal rond de Amerikaanse inlichtingendienst NSA in gang heeft gezet, heeft via de Britse televisiezender Channel 4 een kerstboodschap de wereld in gestuurd.

Zijn boodschap: “onze privacy is belangrijk.”
“Een kind dat vandaag wordt geboren zal totaal geen begrip van privacy hebben. Ze zullen nooit weten wat het betekent om een privaat moment voor zichzelf te hebben - een gedachte die niet wordt opgenomen en niet wordt geanalyseerd,” zegt Snowden in zijn kerstboodschap. “Dat is een probleem, want privacy is belangrijk. Privacy laat ons toe om te bepalen wie we zijn en wie we willen worden.”

Snowden maakt in zijn boodschap een verwijzing naar de roman “1984” van George Orwell. Volgens de klokkenluider is de werkelijkheid zoals die door Orwell in het boek wordt beschreven, met microfoons, videocamera’s en televisies die ons altijd en overal in de gaten houden, niets in vergelijking met de middelen die vandaag ter beschikking zijn. “We hebben sensoren in onze broekzak die ons overal volgen, waar we ook gaan.”

Hij maakte bovendien van de gelegenheid gebruik voor een oproep tegen de wijdverspreide spionage en surveillance. “De conversatie die vandaag plaatsvindt zal bepalen hoeveel vertrouwen we kunnen stellen in de technologie rondom ons en de overheid die ze reguleert. Samen kunnen we een beter evenwicht vinden,” klinkt het.

“Als de overheid echt wilt weten hoe we ons voelen, is het nog altijd goedkoper om het gewoon te vragen dan te spioneren,” besluit Snowden. Channel 4 koos Edward Snowden voor zijn jaarlijkse alternatieve kerstboodschap, als antwoord op de kerstboodschap van de Queen. Snowden verblijft momenteel in Rusland waar hij asiel heeft gekregen, na zijn lekken over de Amerikaanse veiligheidsdienst NSA eerder dit jaar.
Kort maar krachtig. :)

Al vraag ik mij af hoe groot het 'privacy' probleem nou echt is. Afluisteren gaat natuurlijk te ver, maar in hoeverre hebben burgers geen privacy meer? Onderschat ik het, of overschat men het.
★★★
  Moderator vrijdag 3 januari 2014 @ 21:26:52 #241
249559 crew  Lavenderr
pi_135041954
Het Amerikaanse ministerie van Justitie heeft vrijdag hoger beroep aangetekend tegen een vonnis inzake een observatieprogramma van de geheime dienst NSA.
Daarin oordeelde een rechter in december dat het verzamelen van gegevens over miljoenen telefoongesprekken tussen burgers onwettig is.

Volgens rechter Richard Leon is zo'n 'arbitrair' verzamelen van gegevens van ''bijna elke burger'' een ongeoorloofde inbreuk op de privacy.

Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)-vonnis-privacy.html
pi_135061324
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 14:00 schreef kristalhelder het volgende:
Maar in hoeverre is de NSA geinteresseerd in een degelijke nederlandse burger?
Ik denk niet dat ze interesse hebben in een brave individuele burger. Maar een grotere groep bij elkaar kan zeker interessant zijn natuurlijk. Wat geven ze uit wat doen ze in het dagelijks leven. Enge gedachte blijft het.
Groot fan van User Wotte
  zaterdag 4 januari 2014 @ 13:15:04 #243
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_135061486
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:59 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Kort maar krachtig. :)

Al vraag ik mij af hoe groot het 'privacy' probleem nou echt is. Afluisteren gaat natuurlijk te ver, maar in hoeverre hebben burgers geen privacy meer? Onderschat ik het, of overschat men het.
Denk aan de voormalige USSR of de DDR. Op afluistergebied is de VS op dit moment op dat niveau al bezig.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 16 januari 2014 @ 08:31:51 #244
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_135550403
quote:
NSA could 'spy on offline computers', says latest leak
The US National Security Agency (NSA) used secret technology to spy on computers that were not even connected to the internet, it has been reported.

Citing documents from whistleblower Edward Snowden, the New York Times said 100,000 machines were fitted with small devices that emitted radio waves.

Targets included the Chinese and Russian military as well as drug cartels, the newspaper claimed.

On Friday, the US President is expected to address concerns over NSA activity.

Quoting sources "briefed" on Barack Obama's plans, the Times reported that restrictions on the scope of collecting bulk telephone data will feature, and that a person will be appointed to represent the views of the public in secret intelligence meetings.

Furthermore, tighter controls on foreign surveillance will be implemented - an attempt, the paper suggests, to dampen the political fall-out from revelations the US had obtained data from the communication tools of world leaders without their knowledge.
Jaja we weten half niet hoe erg het eigenlijk allemaal is.

quote:
Justitie adviseert webcams met tape af te plakken
Officier van justitie Lodewijk van Zwieten is van mening dat webcams die in veel computerapparatuur zijn geïntegreerd beter door de gebruiker afgeplakt kunnen worden. Zo zou voorkomen kunnen worden dat hackers heimelijk beelden schieten via webcams.
bron
Gister een lang item op het 8-uur journaal. Plak een pleister op je webcam!
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_135554916
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 08:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Jaja we weten half niet hoe erg het eigenlijk allemaal is.

[..]

Gister een lang item op het 8-uur journaal. Plak een pleister op je webcam!
Een Bad Pharma-pleister! Biekje toch :N
pi_135555770
Ik las van de week dat Obama het beleid gaat verharden tegen klokkenluiders, ondanks dat het precies het omgekeerde is van wat hij in zijn campagne beweerde.
pi_135557897
quote:
4s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:16 schreef Gray het volgende:
Ik las van de week dat Obama het beleid gaat verharden tegen klokkenluiders, ondanks dat het precies het omgekeerde is van wat hij in zijn campagne beweerde.
Maar ja, dat was voor Snowden..
pi_135559930
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar ja, dat was voor Snowden..
Blijkbaar beviel de praktijk niet zoveel als het verkooppraatje deed denken.
pi_135560381
quote:
12s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:19 schreef Gray het volgende:

[..]

Blijkbaar beviel de praktijk niet zoveel als het verkooppraatje deed denken.
Is vaak zo he? Kijk naar alle verkiezingsbeloftes in welk land dan ook. Komt zelden iets van terecht.
pi_135570721
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Is vaak zo he? Kijk naar alle verkiezingsbeloftes in welk land dan ook. Komt zelden iets van terecht.
Geen disrespect Lavender, maar jij blijft toch de gasten (en hun media hoeren) geloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')