Eén van mijn pet peeves: Het vertalen van namenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:02 schreef Zeroku het volgende:
Engels. Sowieso omdat het de originele taal is en er dus niets verloren kan zijn gegaan door vertalingen. Daarnaast wat padlarf zegt, die namen in het Nederlands zijn echt ECHT slecht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Dinklagequote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:07 schreef Spooky4u het volgende:
Geen idee of dit interview al voorbij is gekomen, anderhalf uur met een heel stel hoofdpersonen en een paar cliffhangertjes voor de toekomst door GRRM.
Robb was ontzettend succesvol en heeft geen veldslag verloren. "Dat kamp" was ook niet 1 kamp dat op 1 plek stond. Dat zijn tactiek tijdens S2 mislukte kwam door Edmure, wat er voor zorgde dat Tywin terug ging naar KL om Stannis te verslaan. Tijdens S3 faalde hij op diplomatiek gebied, doordat hij Ned Jr. is en weinig ervaring heeft.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:02 schreef Symer het volgende:
Voor mijn gevoel zat Robb 3 jaar lang in dat kamp z'n duimen te draaien. Carice en Stannis vatten het idee op om King's Landing in te nemen, staan even later met de hele vloot + leger voor de poort en nemen bijna de stad in en ondertussen is Robb nog geen meter opgeschoten.
Het is maar waar je je aan wil storen he meid.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:46 schreef Rev- het volgende:
Ben ik de enige die die Bran niet kan uitstaan? Hij heeft echt zo'n Justin Bieber hoofd
Ja, de vertaalde namen in A Song of Ice and Fire zijn van hetzelfde niveau.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:10 schreef Ang3l het volgende:
[..]Op harrypottereske wijze? Zoals een Johan Sneeuw en Petyr Pinkje?
Nou...Robb heeft Edmure buiten zijn strategische plannen gelaten. Hoe kan Edmure dequote:Dat zijn tactiek tijdens S2 mislukte kwam door Edmure, wat er voor zorgde dat Tywin terug ging naar KL om Stannis te verslaan.
Stannis heeft ook nog zijn ontmoeting met Renly in de Stormlands.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:12 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O Dragonstone is inderdaad maar een kort boottripje richting Blackwater Bay
Edmure had zijn orders wel gekregen, die negeerde hij alleen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:01 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Nou...Robb heeft Edmure buiten zijn strategische plannen gelaten. Hoe kan Edmure de
schuld krijgen als Robb er niet slaagt om zijn ondergeschikten op juiste wijze te informeren.
Alle starks zijn te soft, Ned wilde het netjes spelen in kings landing en hield er een hard hoofd op een spies aan over.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:44 schreef Nic1 het volgende:
e, wat er voor zorgde dat Tywin terug ging naar KL om Stannis te verslaan. Tijdens S3 faalde hij op diplomatiek gebied, doordat hij Ned Jr. is en weinig ervaring heeft.
Maar ze wilden helemaal niet op de Iron Throne zitten. Daarom konden ze ook proberen om een alliance met de broeders Baratheon te sluiten.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:11 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Alle starks zijn te soft, Ned wilde het netjes spelen in kings landing en hield er een hard hoofd op een spies aan over.
En Robb gaat ouwe karstark onthoofden voor het doodmaken voor lannister-jongentjes, waardoor z'n halve leger hem verlaat.
Als ze nu gewoon wat effectiever waren geweest en minder soft en rechtmatig, hadden ze allang op die ijzeren troon gezeten
Het enige waar robb trouw in had moeten zijn, is trouwen met die dochter van frey, en dan gaat die noob net tegendraads zijn.
of dat ja, maar tot nu toe hebben ze steeds talloze verkeerde beslissingen genomen, dus heel gek is het niet dat ze allemaal het loodje leggen. Ook catelyn deed mee met haar "laten ik stiekem de kingslayer terugsturen naar kingslanding in ruil voor mijn dochters, want dat doen de lannisters vast, die zijn heel eerlijk en lief"quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:13 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Maar ze wilden helemaal niet op de Iron Throne zitten. Daarom konden ze ook proberen om een alliance met de broeders Baratheon te sluiten.Een van hen de Iron Throne en Robb als King in the North.
Sowieso is iemand onthoofden niet erg soft, maar ik snap wat je bedoelt.
vond ik wel mooi hoe Tywin dat in de laatste ep duidelijk maakte: families gaan ten onder als ze zich overgeven aan de grillen van hun kinderenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:11 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Het enige waar robb trouw in had moeten zijn, is trouwen met die dochter van frey, en dan gaat die noob net tegendraads zijn.
Het is dat Sansa in King's Landing zat en dat ze daar vanwege Ned al naar onderweg waren. Ze hadden veel beter gewoon de onafhankelijkheid kunnen uitroepen en lekker in het Noorden blijven zitten. Wat ik begrijp van de geschiedenis van Westeros, lukt het je niet zomaar om het Noorden binnen te vallen zonder draken.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:16 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
of dat ja, maar tot nu toe hebben ze steeds talloze verkeerde beslissingen genomen, dus heel gek is het niet dat ze allemaal het loodje leggen. Ook catelyn deed mee met haar "laten ik stiekem de kingslayer terugsturen naar kingslanding in ruil voor mijn dochters, want dat doen de lannisters vast, die zijn heel eerlijk en lief"
Nee hoor...Maar vooruit...kom maar met het citaatquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:07 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Edmure had zijn orders wel gekregen, die negeerde hij alleen.
Honour will get you absolutely nowhere, dat zien we dan maar weerquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:16 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
of dat ja, maar tot nu toe hebben ze steeds talloze verkeerde beslissingen genomen, dus heel gek is het niet dat ze allemaal het loodje leggen. Ook catelyn deed mee met haar "laten ik stiekem de kingslayer terugsturen naar kingslanding in ruil voor mijn dochters, want dat doen de lannisters vast, die zijn heel eerlijk en lief"
You don't fight with honour!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:31 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Honour will get you absolutely nowhere, dat zien we dan maar weer
"Robb Stark: It's not about glory. Your instructions were to wait for him to come to you."quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:29 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Nee hoor...Maar vooruit...kom maar met het citaat
Ik moet echt seizoen 1 nog eens gaan kijken (dvd box terugjatten van Moeders) als ik tijd hebquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:32 schreef padlarf het volgende:
[..]
You don't fight with honour!
- He did.
oh, filmpje:
dat heb ik ook, maar ga ik denk ik ook nog wel doen, denk alle seizoenen terugkijkenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:40 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik moet echt seizoen 1 nog eens gaan kijken (dvd box terugjatten van Moeders) als ik tijd hebEr zijn hier veel te veel "O ja" momenten als je de afleveringen maar 1x hebt gezien allemaal.
dat heb ik nog altijd, zo haalde ik een aantal posts terug mance rayder en qhorin halfhand door elkaarquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:45 schreef Ugjerke het volgende:
Ik begin trouwens wel te merken dat ik langzamerhand ook wat moeite krijg met de gezichten. Podrick was even lastig voor mij, ik stelde mij meer een Gendrygezicht bij hem voor. En Balon ook, daar had ik even het hoofd van Walder Frey opgeplakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |