abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127766461
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:15 schreef Vlindur het volgende:
Het is bekend wie de moeder van Jon is. Ben de serie aan het terug kijken en Ned zegt in aflevering 2 tegen Robert dat de moeder van z'n basterd Wylla heet. Nu weten we nog niet veel, maar iig een voornaam ;)

HBO on demand *O* *O* *O*
Als we dan toch een beetje mogen rondgissen: Er wordt steeds op gewezen dat Jon zoveel op Eddard lijkt, zelfs meer dan zijn 'echte' kinderen. Zouden Eddard en zijn overleden zus dan geen Jamie/Cersei-tje hebben geflikt? :+
BFF met GGMM
pi_127766915
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dan zal ik wel een noob zijn qua magie. :P Kijk en speel namelijk nooit series of spellen met magie, dus ik moest even wennen. Het is zo'n goede serie dat ik een draakje hier en een warlock daar nog wel door de vingers kan zien.

Overigens, bij Orell kon ik niet stoppen met hem te zien als Gareth:
[ afbeelding ]

:D

[ afbeelding ]
Ik zat te wachten tot zijn oogbal eruit zou vallen. ;(
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_127767213
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:20 schreef Amnon het volgende:

[..]

Dat niet, dan was Ned er immers ook nog achter gekomen, en Stannis en Robert Arryn wisten het ook al.
Als Bran niet geklommen had, had hij Cersei en Jaime niet gezien, was hij niet van de toren geflikkerd, was er geen assassin achter hem aan gestuurd, was Catelyn niet naar King's Landing gegaan om vervolgens Tyrion te ontvoeren, zaten de Lannisters niet zo op de kast.
pi_127767303
quote:
2s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:40 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Als Bran niet geklommen had, had hij Cersei en Jaime niet gezien, was hij niet van de toren geflikkerd, was er geen assassin achter hem aan gestuurd, was Catelyn niet naar King's Landing gegaan om vervolgens Tyrion te ontvoeren, zaten de Lannisters niet zo op de kast.
Die hadden wel een andere kast gevonden...
BFF met GGMM
  donderdag 13 juni 2013 @ 22:01:30 #230
404057 Amnon
13.1.8.12
pi_127768448
quote:
2s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:40 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Maar dan was Ned nog steeds op zoek geweest naar het geheim van Jon Arryn, waar hij door was gestorven, want hij was vergiftigd stond in de brief van Lysa Arryn (en Tyrion komt er vervolgens achter dat dat Pycelle was die hem had vergiftigd, of was dat niet in de serie?). Vervolgens was Ned er dus achter gekomen, werd hij gevangen genomen en onthoofd, etc. Stannis wist het ook al, dus die zou het vroeg of laat ook bekend gemaakt hebben.
"Laten wij bidden voor hen die het moeilijk hebben
maar vooral voor hen die moeilijk doen"
--Herman Finkers
pi_127768801
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:01 schreef Amnon het volgende:

[..]

Maar dan was Ned nog steeds op zoek geweest naar het geheim van Jon Arryn, waar hij door was gestorven, want hij was vergiftigd stond in de brief van Lysa Arryn (en Tyrion komt er vervolgens achter dat dat Pycelle was die hem had vergiftigd, of was dat niet in de serie?). Vervolgens was Ned er dus achter gekomen, werd hij gevangen genomen en onthoofd, etc. Stannis wist het ook al, dus die zou het vroeg of laat ook bekend gemaakt hebben.
Pycelle heeft Jon niet vergiftigd en wordt er ook niet direct van verdacht, er wordt alleen opgemerkt dat hij veel verschillende soorten gif heeft, waaronder the tears of Lys. In het boek wordt wel verteld door wie hij vergiftigd wordt, maar dat is pas in 4 volgens mij.

Maar zo kan je ook zeggen dat het ALLEMAAL komt door Petyr, want als die vroeger niet verliefd was geweest had hij geen grudge gehad tegen Ned, en had hij Ned misschien niet verleidt met the gold cloaks. :+
  donderdag 13 juni 2013 @ 22:11:12 #232
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_127769013
quote:
2s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:07 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Pycelle heeft Jon niet vergiftigd en wordt er ook niet direct van verdacht, er wordt alleen opgemerkt dat hij veel verschillende soorten gif heeft, waaronder the tears of Lys. In het boek wordt wel verteld door wie hij vergiftigd wordt, maar dat is pas in 4 volgens mij. aan het einde van boek 3.

Maar zo kan je ook zeggen dat het ALLEMAAL komt door Petyr, want als die vroeger niet verliefd was geweest had hij geen grudge gehad tegen Ned, en had hij Ned misschien niet verleidt met the gold cloaks. :+
Helemaal super.
pi_127769017
quote:
2s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:07 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Pycelle heeft Jon niet vergiftigd en wordt er ook niet direct van verdacht, er wordt alleen opgemerkt dat hij veel verschillende soorten gif heeft, waaronder the tears of Lys. In het boek wordt wel verteld door wie hij vergiftigd wordt, maar dat is pas in 4 volgens mij.

Ok ok, het is mijn schuld wel. :+
BFF met GGMM
pi_127769634
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:11 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Klopt ja, net opgezocht. :D
pi_127771814
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 00:18 schreef Dawnbreaker het volgende:
deze voor vervanging in de OP?

[ afbeelding ]
Je bent vergeten Edmure door te strepen.
Denk niet dat ie z'n bruiloft overleefd heeft, zou 't... :D
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_127771872
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:00 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Je bent vergeten Edmure door te strepen.
Denk niet dat ie z'n bruiloft overleefd heeft, zou 't... :D
Hij zit in de dungeon.
BFF met GGMM
pi_127771946
Ik ben d'r ook maar eens voor gaan zitten en heb net 3x10 gezien, fantastisch _O_

En wat een genot was die Red Wedding! Voor mijn gevoel zat Robb 3 jaar lang in dat kamp z'n duimen te draaien. Carice en Stannis vatten het idee op om King's Landing in te nemen, staan even later met de hele vloot + leger voor de poort en nemen bijna de stad in en ondertussen is Robb nog geen meter opgeschoten. En die moeder die Jamie op goed vertrouwen terugstuurt :') Naïef en overduidelijk geen winnaars. Heerlijk verfrissend dat het Hollywood mantra 'nice guys finish first' eens overboord wordt gezet.

Als je alles vlot achter elkaar kijkt begint het wel een beetje door elkaar te lopen wie nou waarheen marcheert en waarom. Zo snap ik niet echt waarom Bran nog voorbij die muur wil. Hij heeft zijn krachten toch al behoorlijk ontwikkeld, wat kan hij daar nog meer vinden? Hij wil alleen nog weten waarom die kraai 3 ogen heeft?
pi_127773022
Ik had al eerder een beginnetje gemaakt met GoT, net even mijn oude commentaar opgezocht :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:09 schreef Symer het volgende:
Is het eigenlijk de bedoeling dat we voor geen enkel personage sympathie voelen?

Er loopt niemand bij waar ik voor zit te juichen. Ze zijn allemaal achterbaks, oorlogszuchtig danwel anderszins onuitstaanbaar. De enigen die nog een beetje op een traditionele good guy lijken zijn de Starks, maar dat lijken toch vooral de schlemielen van de serie te zijn. Met die slappe zak van een Ned voorop.
Wat een inzicht _O_

En ik ben nauwelijks van mening veranderd, als het aan mij ligt vegen die White Walkers de hele kaart schoon.
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:25:28 #239
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_127773235
White Walkers + Zombie army FTW!!
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_127773291
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:02 schreef Symer het volgende:
Ik ben d'r ook maar eens voor gaan zitten en heb net 3x10 gezien, fantastisch _O_

En wat een genot was die Red Wedding! Voor mijn gevoel zat Robb 3 jaar lang in dat kamp z'n duimen te draaien. Carice en Stannis vatten het idee op om King's Landing in te nemen, staan even later met de hele vloot + leger voor de poort en nemen bijna de stad in en ondertussen is Robb nog geen meter opgeschoten. En die moeder die Jamie op goed vertrouwen terugstuurt :') Naïef en overduidelijk geen winnaars. Heerlijk verfrissend dat het Hollywood mantra 'nice guys finish first' eens overboord wordt gezet.
Stannis had de troepen om King's Landing over te nemen, alleen de wildfire-truc weerhield hem hiervan. Ik weet niet hoe het precies zit met de kaart maar volgens mij moest Robb eerst door vijandelijk territorium om King's Landing te bereiken, terwijl Stannis King's Landing zo kon binnenvaren. Robb had trouwens niet de troepen om King's Landing over te nemen, maar de Iron Throne was ook niet zijn doel. Hij wilde slechts dat het Noorden onafhankelijk werd.
pi_127773805
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:26 schreef Hierro het volgende:

[..]

Stannis had de troepen om King's Landing over te nemen, alleen de wildfire-truc weerhield hem hiervan. Ik weet niet hoe het precies zit met de kaart maar volgens mij moest Robb eerst door vijandelijk territorium om King's Landing te bereiken, terwijl Stannis King's Landing zo kon binnenvaren. Robb had trouwens niet de troepen om King's Landing over te nemen, maar de Iron Throne was ook niet zijn doel. Hij wilde slechts dat het Noorden onafhankelijk werd.
Ja, maar degene die op die Iron Throne zit was wel zijn doel en ik kreeg totaal niet het idee dat hij veel progressie boekte om daar te komen. En na jaren wachten op van alles en nog wat is ie dood. No great loss wat mij betreft.
pi_127774725
Vraagje: hoe kwamen sam en zn chick opeens aan de andere kant van de wall? Of heb ik iets gemist?
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
  vrijdag 14 juni 2013 @ 00:00:19 #243
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_127774848
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:56 schreef Timm-E het volgende:
Vraagje: hoe kwamen sam en zn chick opeens aan de andere kant van de wall? Of heb ik iets gemist?
Stond in een boek, nog een reden om Sam te haten, hij had het uit een fucking boek :r.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 00:00:23 #244
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_127774850
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:56 schreef Timm-E het volgende:
dat zei sam toch toch hij met gilly liep, van een weg onder de wall door, wat hij in een boek had gelezen
<hr>
  vrijdag 14 juni 2013 @ 00:00:37 #245
30837 r00t3d
Carpe Noctem
pi_127774867
Een sally port dwars door de wall.

Zo te zien dezelfde als in de allereerste aflevering?
  Moderator / Redactie FP vrijdag 14 juni 2013 @ 00:15:13 #246
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_127775346
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 00:00 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Stond in een boek, nog een reden om Sam te haten, hij had het uit een fucking boek :r.
:D
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_127775397
Thanks. Toch onhandig dat die gasten uit het noorden nooit ff langs de wall gezocht hebben naar een mogelijke poort ipv als gekken over die muur te klimmen.
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
  vrijdag 14 juni 2013 @ 00:23:35 #248
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_127775634
Al moet ik zeker zeggen, hij was goed bezig de laatste ep, was eindelijk positief over hem.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 00:30:19 #249
370655 Miousana
Starship Ranger
pi_127775866
Aan de boekenlezers: Lezen jullie de boeken in het Nederlands of in het Engels? En wat zouden jullie aanraden?

Ik weet dat dit topic niet bedoeld is voor de boeken, maar het andere topic staat vol met spoilers neem ik aan. Daar kom ik liever niet. :+
“The world always looks a little bit brighter from the top of a lap.”
  vrijdag 14 juni 2013 @ 00:45:57 #250
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_127776299
Engels, in godsnaam Engels. Tenzij je ook vertaalde namen wil zien.
Ok stelletje hokboeren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')