Ik zou op een onbekende afdaling nooit volle bak durven gaan. Het liefst verken ik een afdaling eerst door hem te beklimmen en dan er weer af te gaan. Zal wel komen doordat ik een paar valpartijen heb gezien en één zelf heb meegemaakt in een afdaling.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat viel me afgelopen zaterdag nog best mee trouwens. Ok, er doen maar 4000 man mee aan de 3 karbonkels, en 7000 aan de marmotte, 2x zoveel. Maar over het algemeen werd er goed gedaald, in kleine groepjes en niet zodanig dat het mij in de weg zat. Ben zelf een redelijk goede daler, denk dat ik ongeveer 3/4 van de deelnemers bij de afdalingen inhaalde, en de resterende 1/4 haalt mij in omdat ze nog harder kunnen/durven.
maar echt op je max dalen zal niet kunnen op zo'n drukke dag straks en met zoveel volk op de weg.
zegguh, kijk dan ff bovenaan in de OP, daar staat ie namelijk ook al.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:19 schreef kanovinnie het volgende:
Zegguh, de volgende meet in de op moet wel ff bijgewerkt worden he?
3 minuten na mijn post jaquote:Op woensdag 12 juni 2013 13:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
zegguh, kijk dan ff bovenaan in de OP, daar staat ie namelijk ook al.
Ik zou in ieder geval wat duidelijkheid over de tijd, te rijden afstand en verzamelplek geven... Nu zitten mensen misschien op die details te wachten voordat ze ja of nee zeggen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:24 schreef Wombcat het volgende:
Nog niet echt overweldigende belangstelling voor zaterdag. Maar met zijn drietjes kan ook
Daar is toch geen haast bij?quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:25 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik moet klussen in de tuin zaterdag om mijn huis verkoop klaar te maken.
Wat zijn die cijfers met een / ertussen als ik vragen mag? Waar staan ze voor?quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:37 schreef kaasplankje het volgende:
Moet zeggen dat ik de 11 wel lekker vind met dalen, ik doe niet zoveel omwentelingen bergaf. Zeker 2e stuk vd afdaling Galibier kan je wel hard, de weg kronkelt langs de bergwand zonder hairpins en de bochten zijn vrij overzichtelijk. Alleen geen vangrails. Maar met 53/12 zal het ook wel lukken, denk dat ik als ik er echt door kom te zitten net te zwaar heb aan 39/26.
aantal tanden voor en achter (lichtst of zwaarst verzet, hoe groter de verhouding hoe zwaarder het verzet en omgekeerd), voor meer informatie kan ik de nederlandse wikipedia pagina over verzet aanradenquote:Op woensdag 12 juni 2013 14:28 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Wat zijn die cijfers met een / ertussen als ik vragen mag? Waar staan ze voor?
Dus jullie verbouwen de fiets eens in de zoveel tijd?quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:29 schreef MarcoD het volgende:
Waar komt de officiele Fok! verzorgingspost tijdens de Marmotte?
[..]
aantal tanden voor en achter
Dat is een goede vraag, zoals 't er nu uit ziet rijdt Oksel niet en zijn er 3 verzorgers. Mevrouw kaas, Mevrouw oksel en okkie zelf, meerdere posten maken is mss niet zo leuk, men moet dan alleen staan de hele tijd.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:29 schreef MarcoD het volgende:
Waar komt de officiele Fok! verzorgingspost tijdens de Marmotte?
Net nog mijn hele fiets verbouwd, wielen er in gezet en startnummer van de 3B eraf gehaald. Ik moest wel 3 tieribs doorknippen. Ben der nog wel ff mee bezig geweest hoor, wist eerst niet dat de tandwielen aan de achterkant van je fiets zitten.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:33 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Dus jullie verbouwen de fiets eens in de zoveel tijd?
Ja mijn vriendin wil ook wel ergens staan kijken, maar wil op het einde ook op de alp staan. Dus zij zat te denken om te gaan kijken boven/iets na de glandon omdat ze het anders niet redt om nog bij de alp te komen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag, zoals 't er nu uit ziet rijdt Oksel niet en zijn er 3 verzorgers. Mevrouw kaas, Mevrouw oksel en okkie zelf, meerdere posten maken is mss niet zo leuk, men moet dan alleen staan de hele tijd.
Dan moet je tussen de renners door en rijd je in de weg met de auto, of je moet omrijden maar dat zal geen makkie zijn. Er zijn wel verzorgers die dat doen maar die hebben daar wel ervaring mee.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:37 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja mijn vriendin wil ook wel ergens staan kijken, maar wil op het einde ook op de alp staan. Dus zij zat te denken om te gaan kijken boven/iets na de glandon omdat ze het anders niet redt om nog bij de alp te komen.
Of kan je vanaf de galibier snel op de alp komen?
We moeten wel een beetje om de "bevoorradingen" van de organisatie heen laveren.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:29 schreef MarcoD het volgende:
Waar komt de officiele Fok! verzorgingspost tijdens de Marmotte?
Kan wel een beetje: Galibier afdalen tot aan de lautaret is een vrij smalle weg, dus erg oppassen met zowel alle fietsers als ander autoverkeer. Lautaret naar bourg 'd oisans is een hele brede weg, dus geen enkel probleem, en er is daar toch altijd wel veel autoverkeer. In Mizoën zou ze nog de weg naar Auris en Oisans nemen, en dan via de col de Sarenne en de achterkant naar Huez. Dan kan ze bij de finish of vlak voor het dorp gaan staan. Reken op zeker 2 uur met de auto vanaf de galibier naar de alpe op zo'n drukke dag, en het is maar de vraag of ze net zo snel kan afdalen als jij (m.a.w.: misschien ben jij wel eerder bij de finish dan zij!)quote:Ja mijn vriendin wil ook wel ergens staan kijken, maar wil op het einde ook op de alp staan. Dus zij zat te denken om te gaan kijken boven/iets na de glandon omdat ze het anders niet redt om nog bij de alp te komen.
Of kan je vanaf de galibier snel op de alp komen?
Wat!!! Kun je tie wraps doorknippen? Ik maar prutsen met een schroevendraaier om ze tandje voor tandje weer terug te schuiven, ik dacht: dan kan ik ze mooi nog een keer gebruiken voor de vieze vette dikke volgevreten alpenmarmot.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Net nog mijn hele fiets verbouwd, wielen er in gezet en startnummer van de 3B eraf gehaald. Ik moest wel 3 tieribs doorknippen. Ben der nog wel ff mee bezig geweest hoor, wist eerst niet dat de tandwielen aan de achterkant van je fiets zitten.
Ja je leert wat zo, ik had mijn voorvork al helemaal uitgebogen, wiel paste niet, tot ik er achter kwam dat de tandwielen aan de achterkant zitten HAHAHAHAquote:Op woensdag 12 juni 2013 14:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat!!! Kun je tie wraps doorknippen? Ik maar prutsen met een schroevendraaier om ze tandje voor tandje weer terug te schuiven, ik dacht: dan kan ik ze mooi nog een keer gebruiken voor de vieze vette dikke volgevreten alpenmarmot.
Je kunt via de col de Sarenne een deel van de route ontwijken, maar volgens mij moet je dan nog flink doorrijden om op tijd bovenop de Alpe te zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan moet je tussen de renners door en rijd je in de weg met de auto, of je moet omrijden maar dat zal geen makkie zijn. Er zijn wel verzorgers die dat doen maar die hebben daar wel ervaring mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |