Dit is NWS he, geen BNW.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:37 schreef tribalwars het volgende:
[..]
d
[..]
Dat is ook maar 0,2 % dus waar maak je druk om.
Beter om niet te vaccineren is veel beter voor je lichaam.
Dus ik mag toch wel mijn mening geven.quote:
Dat de mensen in de Biblebelt redelijk 'ongestraft' hun kinderen niet in laten enten is toch ook alleen maar mogelijk omdat eromheen wel (bijna) iedereen is ingeënt? Dan blijven epidemieën ook beperkt tot de Biblebelt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:38 schreef Monolith het volgende:
Dat is ook een beetje het probleem natuurlijk. 1 op de 500 betekent dat het gros van het statistisch ongeletterde klootjesvolk dit zelf niet in haar eigen omgeving zal ervaren. Dan ontstaat de perceptie dat het allemaal niet zo erg is, maar wanneer er b.v. miljoenen mensen geïnfecteerd zijn levert het toch een aanzienlijk dodental op.
Tuurlijk. Jij slaat medicatie ook per definitie af omdat het gif is?quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:37 schreef tribalwars het volgende:
[..]
d
[..]
Je mag ook van mening zijn dat één plus één drie is. Mag je vinden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:39 schreef tribalwars het volgende:
Dus ik mag toch wel mijn mening geven.
Ik denk trouwens dat er misschien wel meer mensen dood gaan dan 1 op 500 aan de vaccinatie zelf binnen een bepaalde tijd.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat de mensen in de Biblebelt redelijk 'ongestraft' hun kinderen niet in laten enten is toch ook alleen maar mogelijk omdat eromheen wel (bijna) iedereen is ingeënt? Dan blijven epidemieën ook beperkt tot de Biblebelt.
Dat heb je gedaan en geloof me, de boodschap is overgekomen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:39 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Klopt, bij vaccinatie gaat het ook om zogenaamde 'herd immunity'. Besmettelijke ziekten moeten zich kunnen verspreiden en dat wordt lastiger als een groot deel gevaccineerd is.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat de mensen in de Biblebelt redelijk 'ongestraft' hun kinderen niet in laten enten is toch ook alleen maar mogelijk omdat eromheen wel (bijna) iedereen is ingeënt? Dan blijven epidemieën ook beperkt tot de Biblebelt.
Kun je dat ook onderbouwen, of is dat een 'gevoel'.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:41 schreef tribalwars het volgende:
Ik denk trouwens dat er misschien wel meer mensen dood gaan dan 1 op 500 aan de vaccinatie zelf binnen een bepaalde tijd.
Er is ook maar 1 op de 500 Nederlanders zwaar gereformeerd.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daarom gaan er ook ongeveer 1 van de 500 dood aan mazelen
Lijkt me een beetje een onterechte generalisatie. Er bestaat geen groep in onze samenleving die onder de noemer "goed-geïnformeerde grachtengordenvolk" valt IMHO, daarentegen bestaat er wel een bekrompen groep gereformeerden die consequent hun kinderen niet vaccineren. Deze groep is praktisch een sekte, waarbij de kinderen eerst naar een gereformeerde basisschool gaan en vervolgens naar een gereformeerde middelbare school. Heel hun leven zijn ze omringd door mensen die op dezelfde manier gehersenspoeld zijn als zijzelf, waardoor het voor hun ook moeilijk is om dingen buiten het beeld van hun bekrompen omgeving te zien. Het grachtengordelvolk is een veel bredere groep, zonder eenzelfde sektische achtergrond.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat dat betreft vind ik dat goed-geïnformeerde grachtengordelvolk nog veel erger, die vaccineren niet om andere redenen, en hebben wel de capaciteiten om verder te denken dan dat wat de dominee preekt.
Maar als Anne-Fleur drie keer hoest dan staan ze al bij de huisarts op de stoep.
->BNWquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:41 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat er misschien wel meer mensen dood gaan dan 1 op 500 aan de vaccinatie zelf binnen een bepaalde tijd.
Wat jij denkt is volstrekt irrelevant aangezien je wel laat zien geen kaas van de materie te hebben gegeten.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:41 schreef tribalwars het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:41 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja, dat mag.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:39 schreef tribalwars het volgende:
Ik weet (let op, ik schrijf niet ik denk) dat je ongelijk hebt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:41 schreef tribalwars het volgende:
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:37 schreef tribalwars het volgende:
[..]
d
[..]
Er is zelfs binnen de vrijgemaakt gereformeerden een groot verschil in 'mate van strengheid'. Over het algemeen vaccineren vrijgemaakten hun kinderen wel en dragen ze ook niet per se alleen rokken. Ik kan me echter voorstellen dat het in de Veluwe ouderwetser en strenger is dan in bijvoorbeeld de randstad, waar ze vaak stukken moderner zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat is meer uit mijn eigen jeugd, toen zat ik (op de Veluwe) bij twee vrijgemaakt gereformeerde meisjes in de klas, die waren niet ingeënt, hadden geen tv, altijd rok aan, lang haar enz. Toen was de gereformeerde kerk nog overzichtelijk met een stroming of 15.. Sinds de PKN er is ben ik het spoor een beetje bijster.
Ga eens in de Alblasserwaard kijkenquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:44 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Er is zelfs binnen de vrijgemaakt gereformeerden een groot verschil in 'mate van strengheid'. Over het algemeen vaccineren vrijgemaakten hun kinderen wel en dragen ze ook niet per se alleen rokken. Ik kan me echter voorstellen dat het in de Veluwe ouderwetser en strenger is dan in bijvoorbeeld de randstad, waar ze vaak stukken moderner zijn.
Ik woon daar, wat wil je zeggen?quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Ga eens in de Alblasserwaard kijken
Dat de refo's daar net zo zijn als in Puttenquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:47 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ik woon daar, wat wil je zeggen?
Nog erger?quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Putten valt nog mee, moet je eens in Elspeet kijken.
Niet dat ik er behoefte aan heb om de religieuze medemens te verdedigen, maar wat je nu zegt is toch niet waar (ik interpreteer het tenminste als dat je wil zeggen dat in de Alblasserwaard het refo-niveau in extremo wordt uitgedragen).quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat de refo's daar net zo zijn als in Putten
Nee, ik zeg dat ze net zulke normale mensen zijn als in Putten maar met wat dogmatisch religieuze overtuigingen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:51 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Niet dat ik er behoefte aan heb om de religieuze medemens te verdedigen, maar wat je nu zegt is toch niet waar (ik interpreteer het tenminste als dat je wil zeggen dat in de Alblasserwaard het refo-niveau in extremo wordt uitgedragen).
Nu een beetje de stoere boy uithangen. En als je een keer serieus ziek bent huilen in het ziekenhuis zekerquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:41 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Moet denken aan een exmodje dat te vuur en te zwaard mijn mening over bepaalde alternatieve geneeswijzen bestreed en alles er aan deed het topic daarover te laten ontsporen. Hij kreeg later een brandwondje op zijn hand en zat toen hier te jammeren dat de pharmaindustrieele pijnstillers niet goed genoeg werktenquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:53 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Nu een beetje de stoere boy uithangen. En als je een keer serieus ziek bent huilen in het ziekenhuis zeker
Wonen wellicht verspreid, maar kinderen gaan naar de vrije school waar ze met andere sofenkinderen zitten.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:55 schreef DrParsifal het volgende:
Verder begreep ik dat enkele jaren geleden de antroposofen de bevindelijk gereformeerden hebben ingehaald als minst gevaccineerde groep. Echter die wonen meer verspreid en hebben daardoor meer herd-protectie (al ging het daar om bof, en kunnen ze bij een besmettelijker ziekte als mazelen wel met de gevolgen te maken krijgen).
Dat lijkt me niet he, gezien de miljoenen mensen die zijn ingeënt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:41 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |