abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127695721
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, ik weet toch echt een dominee die het geen probleem vond als z'n kinderen dwars over het drukste kruispunt van het dorp rolschaatsten, want als er wat gebeurde dan was het de wil van God.....
Natuurlijke selectie aan het werk...
  woensdag 12 juni 2013 @ 09:52:43 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127695781
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die stuurde z'n kinderen zeker ook op zwemles bij Benno L.?
Nee, want hij vindt zwemles voor meisjes sowieso overbodig |:(
En het ergste is; het is een voormalige drugsverslaafde, hij heeft gewoon de ene verslaving voor de andere ingeruild.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_127695914
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 08:34 schreef Leandra het volgende:
Ja.
En zoals gezegd; ik woon in het epicentrum van de biblebelt, dorpje met nog geen 5.000 inwoners (incl. buitengebied) en 3 lagere scholen waarbij die van de gereformeerde gemeente het grootst is.
Dus ik zit niet vanuit een flatje in de stad te verzinnen dat het wel of niet zo zal zijn.
Maak jij ook deel uit van de vrijgemaakt gereformeerde gemeenschap of niet? Binnen de gemeenschap is de sociale controle me dunkt wel zo groot dat 'men' het wel doorheeft als je je kinderen laat vaccineren tegen de wil van de HEERES HEERE in.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_127695947
Overigens vind ik het wel weer lafjes van de ouders die hun kinderen niet in laten enten, dat ze wel verwachten dat hun kind medische zorg krijgt wanneer het ziek wordt. Daar betalen we met zijn allen dus voor.
  woensdag 12 juni 2013 @ 09:59:50 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127695978
quote:
11s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Maak jij ook deel uit van de vrijgemaakt gereformeerde gemeenschap of niet? Binnen de gemeenschap is de sociale controle me dunkt wel zo groot dat 'men' het wel doorheeft als je je kinderen laat vaccineren tegen de wil van de HEERES HEERE in.
Nee, ik maak daar geen deel van uit, maar als ik zie wat er allemaal wel gebeurt, en wat een stuk minder privé is dan een bezoek aan de (consultatiebureau)arts, dan kunnen er best een hoop redenen zijn om je kind niet te vaccineren, maar de sociale controle lijkt me daarbij niet de overheersende reden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:01:44 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127696027
quote:
11s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Overigens vind ik het wel weer lafjes van de ouders die hun kinderen niet in laten enten, dat ze wel verwachten dat hun kind medische zorg krijgt wanneer het ziek wordt. Daar betalen we met zijn allen dus voor.
Wat dat betreft vind ik dat goed-geïnformeerde grachtengordelvolk nog veel erger, die vaccineren niet om andere redenen, en hebben wel de capaciteiten om verder te denken dan dat wat de dominee preekt.
Maar als Anne-Fleur drie keer hoest dan staan ze al bij de huisarts op de stoep.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127696062
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:59 schreef Leandra het volgende:
Nee, ik maak daar geen deel van uit, maar als ik zie wat er allemaal wel gebeurt, en wat een stuk minder privé is dan een bezoek aan de (consultatiebureau)arts, dan kunnen er best een hoop redenen zijn om je kind niet te vaccineren, maar de sociale controle lijkt me daarbij niet de overheersende reden.
Dat er heel wat afgerommeld wordt in die kringen (zeg ik dan maar even gechargeerd) moge bekend zijn. De sociale controle is inderdaad niet de hoofdreden, dat is het niet mogen nemen van een voorschot op Gods oordeel, maar speelt (denk ik) wel mee. Dan meer zo van "Ja, wij laten Abakuk niet inenten, stel je voor dat de ouderlingen erachter komen".
pi_127696070
Ik zou zeggen, net goed voor ze.

Maar dat is natuurlijk niet zo netjes.
pi_127696098
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:01 schreef Leandra het volgende:
Wat dat betreft vind ik dat goed-geïnformeerde grachtengordelvolk nog veel erger, die vaccineren niet om andere redenen, en hebben wel de capaciteiten om verder te denken dan dat wat de dominee preekt.
Maar als Anne-Fleur drie keer hoest dan staan ze al bij de huisarts op de stoep.
Wat je net zei over verslavingen gaat ook voor die mensen op, ook ecoterreur of samenzweringsgeloven kan een soort verslaving zijn.
pi_127696108
quote:
11s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Verwar jij de gereformeerde kerk vrijgemaakt niet met de oud-gereformeerde kerk en de hersteld hervormde kerk? Die laatste twee staan echt bekend als zeer streng in de leer, in tegenstelling tot de eerste.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_127696176
quote:
9s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:02 schreef Specularium het volgende:
Ik zou zeggen, net goed voor ze.

Maar dat is natuurlijk niet zo netjes.
Het lullige is dat de 'ze' die hier het slachtoffer van zijn de kinderen zijn en de 'ze' die hier verantwoordelijk zijn de ouders.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_127696186
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:03 schreef Ferdo het volgende:
Verwar jij de gereformeerde kerk vrijgemaakt niet met de oud-gereformeerde kerk en de hersteld hervormde kerk? Die laatste twee staan echt bekend als zeer streng in de leer, in tegenstelling tot de eerste.
Dat is meer uit mijn eigen jeugd, toen zat ik (op de Veluwe) bij twee vrijgemaakt gereformeerde meisjes in de klas, die waren niet ingeënt, hadden geen tv, altijd rok aan, lang haar enz. Toen was de gereformeerde kerk nog overzichtelijk met een stroming of 15. :'). Sinds de PKN er is ben ik het spoor een beetje bijster.
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:08:26 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127696259
niet alleen dat ca 2 o/oo er aan dood gaat, het is een vreselijke manier van sterven die maanden tot jaren van steeds verdere degeneratie en vegetatieve staat inhoud
Als je zwanger bent en de mazelen krijgt heb je kans op een miskraam of een zwaar gedeformeerde foetus
En er is geen behandeling mogelijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:09:29 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127696291
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:03 schreef Ferdo het volgende:

[..]

We hebben hier twee soorten gereformeerd; gewoon de gereformeerde kerk, die is relatief licht, in dit geval zelfs lichter dan de plaatselijke hervormde kerk, en we hebben de gereformeerde gemeente.... dat is zwarte kousen, dames wiens onderbroek de enige broek is die ze ooit dragen, en hun haar zelfs niet knippen (wel in een knot natuurlijk, want het mag niet openbaar wulps zijn), en op zondag uiteraard een hoed dragen, maar sowieso altijd een rok.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127696302
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:
niet alleen dat ca 2 o/oo er aan dood gaat, het is een vreselijke manier van sterven die maanden tot jaren van steeds verdere degeneratie en vegetatieve staat inhoud
Als je zwanger bent en de mazelen krijgt heb je kans op een miskraam of een zwaar gedeformeerde foetus
ik las 'zwaar gereformeerde foetus' :@.
pi_127696334
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:09 schreef Leandra het volgende:
We hebben hier twee soorten gereformeerd; gewoon de gereformeerde kerk, die is relatief licht, in dit geval zelfs lichter dan de plaatselijke hervormde kerk, en we hebben de gereformeerde gemeente.... dat is zwarte kousen, dames wiens onderbroek de enige broek is die ze ooit dragen, en hun haar zelfs niet knippen (wel in een knot natuurlijk, want het mag niet openbaar wulps zijn), en op zondag uiteraard een hoed dragen, maar sowieso altijd een rok.
Die eerste is dan PKN (tweede misschien ook wel) en de derde niet?
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:11:36 #67
45206 Pietverdriet
pi_127696362
Een vriendin van ons is huisarts en behandelde een meisje dat ongeveer een jaar er over gedaan heeft er aan dood te gaan. Ze was daar kapot van.
pi_127696381
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:09 schreef Leandra het volgende:
... dames wiens onderbroek de enige broek is die ze ooit dragen,
...
Ik vraag me dan af of ze die wel dragen.. Ze hebben niet voor niets allemaal 14 kinderen!
pi_127696405
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Een vriendin van ons is huisarts en behandelde een meisje dat ongeveer een jaar er over gedaan heeft er aan dood te gaan. Ze was daar kapot van.
Ik neem aan (of hoop eigenlijk) dat dat ook geldt voor de ouders van zo'n meisje. Die worstelen ook met zo'n dilemma. Dat zij het voor zichzelf goedpraten door het geloof vind ik persoonlijk verwerpelijk.
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:14:26 #70
45206 Pietverdriet
pi_127696452
quote:
11s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik neem aan (of hoop eigenlijk) dat dat ook geldt voor de ouders van zo'n meisje. Die worstelen ook met zo'n dilemma. Dat zij het voor zichzelf goedpraten door het geloof vind ik persoonlijk verwerpelijk.
Dat is de wil van de heer, dit is wat vooral zo steekt bij haar.
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:15:11 #71
104871 remlof
Europees federalist
pi_127696473
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:
zwaar gedeformeerde foetus
Ik las één letter anders.
pi_127696503
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat is de wil van de heer, dit is wat vooral zo steekt bij haar.
Artsen lopen bij bijvoorbeeld Jehova Getuigen toch ook tegen de weigering bloedtransfusies te accepteren aan? Dat lijkt me als arts inderdaad ontzettend moeilijk.
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:23:07 #73
45206 Pietverdriet
pi_127696678
quote:
11s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Artsen lopen bij bijvoorbeeld Jehova Getuigen toch ook tegen de weigering bloedtransfusies te accepteren aan? Dat lijkt me als arts inderdaad ontzettend moeilijk.
En als het een volwassen idioot is, is dat nog wat anders dan een klein kind
  Moderator woensdag 12 juni 2013 @ 10:24:04 #74
249559 crew  Lavenderr
pi_127696707
quote:
11s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

ik las 'zwaar gereformeerde foetus' :@.
Ik ook :@
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:25:15 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127696744
quote:
11s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Die eerste is dan PKN (tweede misschien ook wel) en de derde niet?
De tweede sowieso, maar daar is nog een stroming bijgekomen, of die eerste PKN is weet ik niet maar dat verwacht ik wel.
Het PKN-verhaal heeft iig al een probleem met de 2 varianten die nu van 1 kerk gebruik moeten maken, de gereformeerde kerk staat daar los van (zowel fysiek als organisatiekundig), en de gereformeerde gemeente staat daar helemaal los van.

Volgens mij is de situatie zo; 3 kerkgebouwen (feit), waarin 4 geloofsgenootschappen, waarbij 2 van de 4 in hervormde kerk zitten, en volgens mij is het probleem daarbij dat de ene helft wel PKN is en de andere niet.
Dus dat zou een gereformeerde kerk (PKN) maken, een hervormde stroming PKN en een hervormde stroming niet-PKN en de gereformeerde gemeente (niet-PKN).

Die laatste groep is qua mazelen, polio, pokken enz. de grootste risicogroep.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')