abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127691337
De zogenoemde bijbelgordel of biblebelt, het gebied van Zeeland tot de Veluwe, kampt sinds eind vorige maand met een uitbraak van mazelen.

Vooral rondom reformatorische scholen in de streken Land van Heusden en Altena, Bommelerwaard en Alblasserwaard hebben mensen de ziekte opgelopen, meldt het RIVM dinsdag.

De RIVM denkt dat de ziekte zich de komende tijd gaat verspreiden omdat veel kinderen uit de bijbelgordel om religieuze redenen niet zijn gevaccineerd tegen de ziekte.

De besmettelijke infectieziekte wordt veroorzaakt door een virus, dat wordt verspreid met hoesten en niezen. Een ziek kind kan wel tien mensen besmetten die niet tegen mazelen zijn ingeënt.

http://www.nu.nl/binnenla(...)se-bijbelgordel.html

Tja... Toch eens laten vaccineren vanaf nu dan?
pi_127691506
Waarom vaccineren ? In mijn tijd werd je daar ook niet voor gevaccineerd en kreeg je gewoon de mazelen. Niks mis mee, je was een paar weken goed ziek maar ik heb toch griepjes meegemaakt die erger waren.

Overdreven gedoe van de generatie van tegenwoordig die helemaal niks meer kan hebben.
  woensdag 12 juni 2013 @ 01:28:18 #3
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_127691635
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 01:22 schreef machtpen het volgende:
Waarom vaccineren ? In mijn tijd werd je daar ook niet voor gevaccineerd en kreeg je gewoon de mazelen. Niks mis mee, je was een paar weken goed ziek maar ik heb toch griepjes meegemaakt die erger waren.

Overdreven gedoe van de generatie van tegenwoordig die helemaal niks meer kan hebben.
quote:
De vaccinatie is sinds 1976 opgenomen in het Nederlandse Rijksvaccinatieprogramma
Bron

:')
Tics van je petten.
pi_127691788
quote:

1 tot 2 doden per 1000 geïnfecteerde kinderen meldt Wikipedia.
  woensdag 12 juni 2013 @ 01:37:38 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_127691827
quote:

En in 1943 stapte je gewoon op die trein naar Polen. Overdreven gedoe tegenwoordig met dat spelen van je Playstation of Xbox in plaats van je laten kapotwerken en vernietigen in een concentratiekamp. Kutjeugd.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_127691842
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2013 01:37 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En in 1943 stapte je gewoon op die trein naar Polen. Overdreven gedoe tegenwoordig met dat spelen van je Playstation of Xbox in plaats van je laten kapotwerken en vernietigen in een concentratiekamp. Kutjeugd.
_O_
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 juni 2013 @ 01:43:47 #7
862 Arcee
Look closer
pi_127691935
quote:
Vind ik nog laat, 1976.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_127691966
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 01:12 schreef OllieWilliams het volgende:
Reken daar maar niet op. Dit soort dingen horen bij het leven zal men redeneren, of iets dergelijks. :)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 juni 2013 @ 01:45:46 #9
862 Arcee
Look closer
pi_127691986
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 01:44 schreef Kowloon het volgende:
Reken daar maar niet op. Dit soort dingen horen bij het leven zal men redeneren, of iets dergelijks. :)
Ja, net als de straat oversteken en niet uitkijken. :)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_127692073
Voor de mensen die niet de moeite willen nemen om het te begrijpen of er gewoon te dom voor zijn. En dat zijn er weer veel te veel maar wel weer de bekende/beruchte/zwakbegaafde users.

Toen zaten de mazelen niet in het rijksvaccinatieprogramma en kreeg je als kind gewoon de mazelen, er was toen ook nog geen vaccin. Dat stelde helemaal niet zoveel voor , ik heb wel griepjes meegemaakt die veel erger waren.

1 tot 2 doden per duizend kinderen gaat gewoon nergens over ondanks dat het op wikipedia staat. Dat is autistische schijnwerkelijkheid voor randdebielen.
pi_127692116
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 01:50 schreef machtpen het volgende:
Voor de mensen die niet de moeite willen nemen om het te begrijpen of er gewoon te dom voor zijn. En dat zijn er weer veel te veel maar wel weer de bekende/beruchte/zwakbegaafde users.

Toen zaten de mazelen niet in het rijksvaccinatieprogramma en kreeg je als kind gewoon de mazelen, er was toen ook nog geen vaccin. Dat stelde helemaal niet zoveel voor , ik heb wel griepjes meegemaakt die veel erger waren.

1 tot 2 doden per duizend kinderen gaat gewoon nergens over ondanks dat het op wikipedia staat. Dat is autistische schijnwerkelijkheid voor randdebielen.
http://www.mazelen.net/ma(...)edacht/#.Ube4InVmh8E
pi_127692214
quote:
Nog een autist die zijn schijnwerkelijkheid onderbouwd ziet worden door vage bnw internetbronnen.

Ik heb het zelf meegemaakt, zo erg was het hier in nederland niet. In derdewereldlanden daar zal het wel zo erg zijn geweest maar daar speelden nog meer factoren mee.
  woensdag 12 juni 2013 @ 01:58:20 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_127692223
quote:

Dus jij bekijkt dit verhaal vanuit je persoonlijke ervaring terwijl persoonlijke ervaringen waardeloos zijn in een statistisch perspectief en je durft daarna de rest hier autistische randdebielen te noemen?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_127692329
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 01:57 schreef machtpen het volgende:

[..]

Nog een autist die zijn schijnwerkelijkheid onderbouwd ziet worden door vage bnw internetbronnen.

Ik heb het zelf meegemaakt, zo erg was het hier in nederland niet. In derdewereldlanden daar zal het wel zo erg zijn geweest maar daar speelden nog meer factoren mee.
Vage internetbronnen? "Dit is de conclusie van een uitgebreid onderzoek naar mazelen van het Erasmus MC waarop Rory de Vries promoveert."
pi_127692398
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2013 01:58 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dus jij bekijkt dit verhaal vanuit je persoonlijke ervaring terwijl persoonlijke ervaringen waardeloos zijn in een statistisch perspectief en je durft daarna de rest hier autistische randdebielen te noemen?
Ik heb het meegemaakt en gezien bij mensen om me heen. Dat zijn genoeg mensen om een behoorlijke representatieve steekproefgrootte te hebben en om daar statische valide resultaten aan te ontleden.
pi_127692417
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 02:04 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Vage internetbronnen? "Dit is de conclusie van een uitgebreid onderzoek naar mazelen van het Erasmus MC waarop Rory de Vries promoveert."
Ook wc-eend gaat academisch.
  woensdag 12 juni 2013 @ 02:10:10 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_127692428
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 02:08 schreef machtpen het volgende:

[..]

Ik heb het meegemaakt en gezien bij mensen om me heen. Dat zijn genoeg mensen om een behoorlijke representatieve steekproefgrootte te hebben en om daar statische valide resultaten aan te ontleden.
Weet je wat een fatsoenlijke steekproef is in de medische wetenschap om over dit soort dingen iets te kunnen zeggen? Rond de 100.000 mensen verspreid over alle lagen van de samenleving. Ken jij 100.000 mensen verspreid over alle lagen van de samenleving? Nee? Oh.
pi_127692499
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2013 02:10 schreef SpecialK het volgende:
Ken jij 100.000 mensen verspreid over alle lagen van de samenleving? Nee? Oh.
Facebookvrienden. :')14.gif
pi_127692518
Machtspen geilt dusdanig op het woord autisme en alle afgeleiden ervan dat hij niet doorheeft dat hij er hier enkel te onpas mee smijt. :')

Verder: hebben de ouders van de kinderen in kwestie hun bijbel wel goed gelezen? En dan met name Mattheus 4:5-7.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_127692592
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 02:16 schreef Ferdo het volgende:
Machtspen geilt dusdanig op het woord autisme en alle afgeleiden ervan dat hij niet doorheeft dat hij er hier enkel te onpas mee smijt. :')

Verder: hebben de ouders van de kinderen in kwestie hun bijbel wel goed gelezen? En dan met name Mattheus 4:5-7.
Mazelen is net zoiets als de griep , daar ga je je niet druk over maken. Vraag het anders eens in 40+ dramaqueen.
pi_127692647
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 02:21 schreef machtpen het volgende:

[..]

Mazelen is net zoiets als de griep , daar ga je je niet druk over maken. Vraag het anders eens in 40+ dramaqueen.
Verwacht je nu dat mensen je boodschap nog serieus nemen als je nu al mensen gaat uitmaken voor dramaqueen, autist, randdebiel, etc.?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_127692758
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 02:25 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Verwacht je nu dat mensen je boodschap nog serieus nemen als je nu al mensen gaat uitmaken voor dramaqueen, autist, randdebiel, etc.?
Ga het daar maar eens navragen daar zitten de mensen die de mazelen nog als kinderziekte hebben meegemaakt. Of durf je niet en wil je je gewoon propositioneren als een hol vat wat het hardst klinkt ?
pi_127692801
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2013 01:37 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Een snelle godwin in een topic over de mazelen.
  woensdag 12 juni 2013 @ 07:53:09 #24
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_127693829
quote:
Oh god |:( (pun intended)

quote:

Nou, jij doet anders even mooi voorkomen dat je zelf de grootste randdebiel op dit terrein bent die er rondloopt.
Als je even de moeite zou nemen om dit lemma eens te lezen zie je wat het mazelenvaccin (in de vorm van BMR) gedaan heeft voor wat betreft incidentie.
Van ongeveer 400.000 in GB in 1940 tot effectief bijna nul nu. Bij een mortaliteit van ongeveer 0.3% heb je dus door het vaccin méér dan 1000 kinderdoden per jaar voorkomen (in GB dus).

Jaaa, dat vaccin was echt nutteloos :') :') :') :')

quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 02:08 schreef machtpen het volgende:
Je hebt geen idee van medisch-wetenschappelijk onderzoek en cohortstudies.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 02:09 schreef machtpen het volgende:
Wetenschap is blind.
Jij bent ook blind.
Maar in tegenstelling tot de wetenschappelijke variant van blind zijn, is het bij jou een slecht iets.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_127693861
quote:

[..]

Het is inderdaad weer kneuzenkermis hier.
  woensdag 12 juni 2013 @ 07:57:50 #26
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_127693870
quote:
De zogenoemde bijbelgordel of biblebelt, het gebied van Zeeland tot de Veluwe, kampt sinds eind vorige maand met een uitbraak van mazelen.

Vooral rondom reformatorische scholen in de streken Land van Heusden en Altena, Bommelerwaard en Alblasserwaard hebben mensen de ziekte opgelopen, meldt het RIVM dinsdag.

De RIVM denkt dat de ziekte zich de komende tijd gaat verspreiden omdat veel kinderen uit de bijbelgordel om religieuze redenen niet zijn gevaccineerd tegen de ziekte.

De besmettelijke infectieziekte wordt veroorzaakt door een virus, dat wordt verspreid met hoesten en niezen. Een ziek kind kan wel tien mensen besmetten die niet tegen mazelen zijn ingeënt.

http://www.nu.nl/binnenla(...)se-bijbelgordel.html

Als je er niet dood aangaat zie ik het probleem niet. Ik vind dat iederen zelf mag bepalen of hij vaccineerd of niet.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
pi_127693900
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 07:57 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Als je er niet dood aangaat zie ik het probleem niet. Ik vind dat iederen zelf mag bepalen of hij vaccineerd of niet.
:') :')
  woensdag 12 juni 2013 @ 08:02:03 #28
238326 Worteltjestaart
pi_127693906
quote:
In principe, ja, het is je eigen keuze.
Maar wat er wel éven vergeten wordt is dat het risico exponentieel groeit met afname van de vaccinatiegraad: je brengt anderen ook in gevaar. En dát is m.i. niet acceptabel.

Sleutelwoord: kudde-immuniteit. En laat je nou bij mazelen een, in vergelijking met andere ziektes, vrij hoge vaccinatiegraad nodig hebben vanwege de hoge besmettelijkheid...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
  woensdag 12 juni 2013 @ 08:02:23 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127693908
quote:

[..]

Kun je nagaan wat het voor de statistieken van machtpen had gedaan als hij er aan overleden was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_127693913
Je brengt andere mensen in gevaar door niet in te enten. Er gaan we degelijk mensen dood aan.

Sowieso doet de RIVM eerst een uitgebreid statistisch onderzoek naar iets voordat ze iets opnemen in het vaccinatieprogramma.
  woensdag 12 juni 2013 @ 08:03:37 #31
238326 Worteltjestaart
pi_127693931
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 08:02 schreef Leandra het volgende:
Kun je nagaan wat het voor de statistieken van machtspen had gedaan als hij er aan overleden was.
Dan was het Nederlandse volk uitgeroeid!
  woensdag 12 juni 2013 @ 08:06:40 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127693959
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 02:21 schreef machtpen het volgende:

[..]

Ja, 40+ meldt.
En mijn peuter is wel ingeënt (BMR voor oa deze ziekte), onder andere juist omdat ik in het epicentrum van de biblebelt woon.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127693971
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 02:33 schreef machtpen het volgende:

[..]

Ga het daar maar eens navragen daar zitten de mensen die de mazelen nog als kinderziekte hebben meegemaakt. Of durf je niet en wil je je gewoon propositioneren als een hol vat wat het hardst klinkt ?
Mijn moeder is verpleegkundige (in Zeeland) en die heeft sterfgevallen meegemaakt door mazelen ja. Bij de vorige uitbraak nog. Ze kan er nog kwaad om worden als ze eraan denkt, het is niet makkelijk om mee te moeten maken dat een patiënt van je, een kind nog, overlijdt aan een ziekte waar hij tegen gevaccineerd had kunnen zijn.
pi_127694091
Diep en diep triest voor de kinderen, maar blijkbaar een risico wat ouders liever willen nemen dan op zondag in de kerk niet aangekeken te worden.

Geloof vóór de gezondheid van je kinderen laten gaan :')
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  woensdag 12 juni 2013 @ 08:21:08 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127694099
quote:

[..]

Ja, het is vast een weloverwogen keuze van die baby/peuter om niet gevaccineerd te worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 12 juni 2013 @ 08:22:26 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127694123
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 08:20 schreef Mgolovic het volgende:
Diep en diep triest voor de kinderen, maar blijkbaar een risico wat ouders liever willen nemen dan op zondag in de kerk niet aangekeken te worden.

Geloof vóór de gezondheid van je kinderen laten gaan :')
Want de complete kerkgemeenschap gaat mee als je met je kind naar het consultatiebureau gaat?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127694138
Door hun kinderen niet te laten inenten brengen ze mensen die niet kúnnen worden ingeënt in gevaar. Echt ongelooflijk egoïstisch.

Mijn moeder heeft mijn zusje ook niet laten inenten met dat baarmoederhalskankervaccin, opgejut door onder andere de vereniging kritisch prikken... kan ik nog boos om worden.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_127694145
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 08:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Want de complete kerkgemeenschap gaat mee als je met je kind naar het consultatiebureau gaat?
Geloof jij dat je daar een scheet kunt laten zonder dat het hele dorp het weet?
  woensdag 12 juni 2013 @ 08:34:58 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127694296
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 08:23 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Geloof jij dat je daar een scheet kunt laten zonder dat het hele dorp het weet?
Ja.
En zoals gezegd; ik woon in het epicentrum van de biblebelt, dorpje met nog geen 5.000 inwoners (incl. buitengebied) en 3 lagere scholen waarbij die van de gereformeerde gemeente het grootst is.
Dus ik zit niet vanuit een flatje in de stad te verzinnen dat het wel of niet zo zal zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127694368
quote:

[..]

Deze kinderen zijn gewoon onterecht slachtoffer van de religie van hun ouders, en dat moet niet kunnen imo. De veiligheid en gezondheid van een kind moet voorop staan, ongeacht of dat in lijn is met de religieuze denkbeelden van zijn/haar ouders.

Ik snap sowieso niets van die religieuze denkbeelden. Ze willen niet op de stoel van god gaan zitten door hun kinderen te vaccineren, maar tegelijkertijd denken ze dat alle slechte dingen van de duivel komen. Is je kinderen laten vaccineren dan niet het tegen de duivel in gaan? Dat kan toch alleen maar goed zijn?
pi_127694517
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 08:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja.
En zoals gezegd; ik woon in het epicentrum van de biblebelt, dorpje met nog geen 5.000 inwoners (incl. buitengebied) en 3 lagere scholen waarbij die van de gereformeerde gemeente het grootst is.
Dus ik zit niet vanuit een flatje in de stad te verzinnen dat het wel of niet zo zal zijn.
Hm. Ik heb ervaringen in een dorpje van 2x die grootte (2 van die dorpen zelfs) die toch heel anders zijn.
  woensdag 12 juni 2013 @ 08:56:54 #42
238326 Worteltjestaart
pi_127694647
Het ligt er ook erg aan welk dorpje je zit, hoor.
Ik woon in de Alblasserwaard, in een relatief ongelovig dorp (als in, je kunt hier op zondag nog je gras maaien). Maar een paar dorpen verderop wordt op zaterdagavond 23.59h de stekker uit de pinautomaat getrokken om te voorkomen dat die op zondag wordt gebruikt...
  woensdag 12 juni 2013 @ 09:16:56 #43
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_127694981
quote:
Het is duidelijk dat dit een teken is van God's gramschap. In de bijbelgordel wonen zondige mensen die homo's en vrouwen minderwaardig vinden.

8-)
pi_127695040
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 02:33 schreef machtpen het volgende:

[..]

Je onderbuik mag dat ook even gaan uitleggen aan de nabestaanden van de pakweg 160.000 mensen die jaarlijks sterven aan de mazelen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_127695134
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 02:09 schreef machtpen het volgende:

[..]

Wat probeer je nu te zeggen? Dat je vindt dat jouw eigen kleine, niet-representatieve omgeving van een halve eeuw geleden betrouwbaarder is dan een wetenschappelijk onderzoek? Bekrompen, hoor...
pi_127695171
quote:

[..]

Ik kan me inderdaad herinneren dat ik daar mijn handtekening onder heb gezet toen ik pakweg anderhalf was.
  woensdag 12 juni 2013 @ 09:38:40 #47
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_127695401
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je onderbuik mag dat ook even gaan uitleggen aan de nabestaanden van de pakweg 160.000 mensen die jaarlijks sterven aan de mazelen.
Da's de wil van god, natuurlijk.

Maar waarom mensen die hun kinderen niet laten vaccineren wel uitkijken terwijl ze oversteken, een autogordel dragen of een auto met airbags kopen, hun voordeur op slot doen, een paraplu mee naar buiten nemen en nog 1000 meer van dat soort voorzorgsmaatregelen waarmee je ook de wil van god probeert te dwarsbomen.. :?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 12 juni 2013 @ 09:42:31 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127695490
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:38 schreef Perrin het volgende:

[..]

Da's de wil van god, natuurlijk.

Maar waarom mensen die hun kinderen niet laten vaccineren wel uitkijken terwijl ze oversteken, een autogordel dragen of een auto met airbags kopen, hun voordeur op slot doen, een paraplu mee naar buiten nemen en nog 1000 meer van dat soort voorzorgsmaatregelen waarmee je ook de wil van god probeert te dwarsbomen.. :?
Mwah, ik weet toch echt een dominee die het geen probleem vond als z'n kinderen dwars over het drukste kruispunt van het dorp rolschaatsten, want als er wat gebeurde dan was het de wil van God.....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127695599
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, ik weet toch echt een dominee die het geen probleem vond als z'n kinderen dwars over het drukste kruispunt van het dorp rolschaatsten, want als er wat gebeurde dan was het de wil van God.....
Die stuurde z'n kinderen zeker ook op zwemles bij Benno L.?
pi_127695700
Daarom moet er een verbod op religie komen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_127695721
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Natuurlijke selectie aan het werk...
  woensdag 12 juni 2013 @ 09:52:43 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127695781
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die stuurde z'n kinderen zeker ook op zwemles bij Benno L.?
Nee, want hij vindt zwemles voor meisjes sowieso overbodig |:(
En het ergste is; het is een voormalige drugsverslaafde, hij heeft gewoon de ene verslaving voor de andere ingeruild.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127695914
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 08:34 schreef Leandra het volgende:
Ja.
Maak jij ook deel uit van de vrijgemaakt gereformeerde gemeenschap of niet? Binnen de gemeenschap is de sociale controle me dunkt wel zo groot dat 'men' het wel doorheeft als je je kinderen laat vaccineren tegen de wil van de HEERES HEERE in.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_127695947
Overigens vind ik het wel weer lafjes van de ouders die hun kinderen niet in laten enten, dat ze wel verwachten dat hun kind medische zorg krijgt wanneer het ziek wordt. Daar betalen we met zijn allen dus voor.
  woensdag 12 juni 2013 @ 09:59:50 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127695978
quote:
11s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Maak jij ook deel uit van de vrijgemaakt gereformeerde gemeenschap of niet? Binnen de gemeenschap is de sociale controle me dunkt wel zo groot dat 'men' het wel doorheeft als je je kinderen laat vaccineren tegen de wil van de HEERES HEERE in.
Nee, ik maak daar geen deel van uit, maar als ik zie wat er allemaal wel gebeurt, en wat een stuk minder privé is dan een bezoek aan de (consultatiebureau)arts, dan kunnen er best een hoop redenen zijn om je kind niet te vaccineren, maar de sociale controle lijkt me daarbij niet de overheersende reden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:01:44 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127696027
quote:
11s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Overigens vind ik het wel weer lafjes van de ouders die hun kinderen niet in laten enten, dat ze wel verwachten dat hun kind medische zorg krijgt wanneer het ziek wordt. Daar betalen we met zijn allen dus voor.
Wat dat betreft vind ik dat goed-geïnformeerde grachtengordelvolk nog veel erger, die vaccineren niet om andere redenen, en hebben wel de capaciteiten om verder te denken dan dat wat de dominee preekt.
Maar als Anne-Fleur drie keer hoest dan staan ze al bij de huisarts op de stoep.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127696062
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:59 schreef Leandra het volgende:
Nee, ik maak daar geen deel van uit, maar als ik zie wat er allemaal wel gebeurt, en wat een stuk minder privé is dan een bezoek aan de (consultatiebureau)arts, dan kunnen er best een hoop redenen zijn om je kind niet te vaccineren, maar de sociale controle lijkt me daarbij niet de overheersende reden.
Dat er heel wat afgerommeld wordt in die kringen (zeg ik dan maar even gechargeerd) moge bekend zijn. De sociale controle is inderdaad niet de hoofdreden, dat is het niet mogen nemen van een voorschot op Gods oordeel, maar speelt (denk ik) wel mee. Dan meer zo van "Ja, wij laten Abakuk niet inenten, stel je voor dat de ouderlingen erachter komen".
pi_127696070
Ik zou zeggen, net goed voor ze.

Maar dat is natuurlijk niet zo netjes.
pi_127696098
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:01 schreef Leandra het volgende:
Wat dat betreft vind ik dat goed-geïnformeerde grachtengordelvolk nog veel erger, die vaccineren niet om andere redenen, en hebben wel de capaciteiten om verder te denken dan dat wat de dominee preekt.
Maar als Anne-Fleur drie keer hoest dan staan ze al bij de huisarts op de stoep.
Wat je net zei over verslavingen gaat ook voor die mensen op, ook ecoterreur of samenzweringsgeloven kan een soort verslaving zijn.
pi_127696108
quote:
11s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Verwar jij de gereformeerde kerk vrijgemaakt niet met de oud-gereformeerde kerk en de hersteld hervormde kerk? Die laatste twee staan echt bekend als zeer streng in de leer, in tegenstelling tot de eerste.
pi_127696176
quote:
9s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:02 schreef Specularium het volgende:
Ik zou zeggen, net goed voor ze.

Maar dat is natuurlijk niet zo netjes.
Het lullige is dat de 'ze' die hier het slachtoffer van zijn de kinderen zijn en de 'ze' die hier verantwoordelijk zijn de ouders.
pi_127696186
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:03 schreef Ferdo het volgende:
Verwar jij de gereformeerde kerk vrijgemaakt niet met de oud-gereformeerde kerk en de hersteld hervormde kerk? Die laatste twee staan echt bekend als zeer streng in de leer, in tegenstelling tot de eerste.
Dat is meer uit mijn eigen jeugd, toen zat ik (op de Veluwe) bij twee vrijgemaakt gereformeerde meisjes in de klas, die waren niet ingeënt, hadden geen tv, altijd rok aan, lang haar enz. Toen was de gereformeerde kerk nog overzichtelijk met een stroming of 15. :'). Sinds de PKN er is ben ik het spoor een beetje bijster.
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:08:26 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127696259
niet alleen dat ca 2 o/oo er aan dood gaat, het is een vreselijke manier van sterven die maanden tot jaren van steeds verdere degeneratie en vegetatieve staat inhoud
Als je zwanger bent en de mazelen krijgt heb je kans op een miskraam of een zwaar gedeformeerde foetus
En er is geen behandeling mogelijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:09:29 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127696291
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:03 schreef Ferdo het volgende:

[..]

We hebben hier twee soorten gereformeerd; gewoon de gereformeerde kerk, die is relatief licht, in dit geval zelfs lichter dan de plaatselijke hervormde kerk, en we hebben de gereformeerde gemeente.... dat is zwarte kousen, dames wiens onderbroek de enige broek is die ze ooit dragen, en hun haar zelfs niet knippen (wel in een knot natuurlijk, want het mag niet openbaar wulps zijn), en op zondag uiteraard een hoed dragen, maar sowieso altijd een rok.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127696302
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:
niet alleen dat ca 2 o/oo er aan dood gaat, het is een vreselijke manier van sterven die maanden tot jaren van steeds verdere degeneratie en vegetatieve staat inhoud
Als je zwanger bent en de mazelen krijgt heb je kans op een miskraam of een zwaar gedeformeerde foetus
ik las 'zwaar gereformeerde foetus' :@.
pi_127696334
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:09 schreef Leandra het volgende:
We hebben hier twee soorten gereformeerd; gewoon de gereformeerde kerk, die is relatief licht, in dit geval zelfs lichter dan de plaatselijke hervormde kerk, en we hebben de gereformeerde gemeente.... dat is zwarte kousen, dames wiens onderbroek de enige broek is die ze ooit dragen, en hun haar zelfs niet knippen (wel in een knot natuurlijk, want het mag niet openbaar wulps zijn), en op zondag uiteraard een hoed dragen, maar sowieso altijd een rok.
Die eerste is dan PKN (tweede misschien ook wel) en de derde niet?
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:11:36 #67
45206 Pietverdriet
pi_127696362
Een vriendin van ons is huisarts en behandelde een meisje dat ongeveer een jaar er over gedaan heeft er aan dood te gaan. Ze was daar kapot van.
pi_127696381
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:09 schreef Leandra het volgende:
... dames wiens onderbroek de enige broek is die ze ooit dragen,
...
Ik vraag me dan af of ze die wel dragen.. Ze hebben niet voor niets allemaal 14 kinderen!
pi_127696405
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Een vriendin van ons is huisarts en behandelde een meisje dat ongeveer een jaar er over gedaan heeft er aan dood te gaan. Ze was daar kapot van.
Ik neem aan (of hoop eigenlijk) dat dat ook geldt voor de ouders van zo'n meisje. Die worstelen ook met zo'n dilemma. Dat zij het voor zichzelf goedpraten door het geloof vind ik persoonlijk verwerpelijk.
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:14:26 #70
45206 Pietverdriet
pi_127696452
quote:
11s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik neem aan (of hoop eigenlijk) dat dat ook geldt voor de ouders van zo'n meisje. Die worstelen ook met zo'n dilemma. Dat zij het voor zichzelf goedpraten door het geloof vind ik persoonlijk verwerpelijk.
Dat is de wil van de heer, dit is wat vooral zo steekt bij haar.
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:15:11 #71
104871 remlof
Europees federalist
pi_127696473
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:
zwaar gedeformeerde foetus
Ik las één letter anders.
pi_127696503
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat is de wil van de heer, dit is wat vooral zo steekt bij haar.
Artsen lopen bij bijvoorbeeld Jehova Getuigen toch ook tegen de weigering bloedtransfusies te accepteren aan? Dat lijkt me als arts inderdaad ontzettend moeilijk.
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:23:07 #73
45206 Pietverdriet
pi_127696678
quote:
11s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Artsen lopen bij bijvoorbeeld Jehova Getuigen toch ook tegen de weigering bloedtransfusies te accepteren aan? Dat lijkt me als arts inderdaad ontzettend moeilijk.
En als het een volwassen idioot is, is dat nog wat anders dan een klein kind
  Moderator woensdag 12 juni 2013 @ 10:24:04 #74
249559 crew  Lavenderr
pi_127696707
quote:
11s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

ik las 'zwaar gereformeerde foetus' :@.
Ik ook :@
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:25:15 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127696744
quote:
11s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Die eerste is dan PKN (tweede misschien ook wel) en de derde niet?
De tweede sowieso, maar daar is nog een stroming bijgekomen, of die eerste PKN is weet ik niet maar dat verwacht ik wel.
Het PKN-verhaal heeft iig al een probleem met de 2 varianten die nu van 1 kerk gebruik moeten maken, de gereformeerde kerk staat daar los van (zowel fysiek als organisatiekundig), en de gereformeerde gemeente staat daar helemaal los van.

Volgens mij is de situatie zo; 3 kerkgebouwen (feit), waarin 4 geloofsgenootschappen, waarbij 2 van de 4 in hervormde kerk zitten, en volgens mij is het probleem daarbij dat de ene helft wel PKN is en de andere niet.
Dus dat zou een gereformeerde kerk (PKN) maken, een hervormde stroming PKN en een hervormde stroming niet-PKN en de gereformeerde gemeente (niet-PKN).

Die laatste groep is qua mazelen, polio, pokken enz. de grootste risicogroep.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:27:55 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127696822
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:12 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik vraag me dan af of ze die wel dragen.. Ze hebben niet voor niets allemaal 14 kinderen!
Nah, tegenwoordig niet meer, bij de generatie onder de 50 houdt het wel op na een stuk of 5 a 6.
En de generatie onder de 30 zie ik eigenlijk weer nog kleinere gezinnen krijgen (3 a 4 kinderen).
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:30:17 #77
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_127696878
quote:
In 1976 is men in Nederland begonnen kinderen in te enten tegen de mazelen. Kinderen geboren vanaf 1968 zijn toen ook alsnog ingeënt.
Bron

Ik (1968) zat toentertijd dus net op het randje en ben alsnog ingeënt. Mijn broer en zus waren toen al over de risicoleeftijd heen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:30:29 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127696885
quote:
11s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je dat als "goedpraten" moet zien, maar meer als een manier om het leed te kunnen dragen.
Wat dat betreft ben ik daar wel eens jaloers op, want hoe krom het ook mag zijn als je zo diep in een geloof zit, ik denk wel dat het allemaal een stuk eenvoudiger is als je zaken kunt accepteren omdat er kennelijk een hoger iets is wat dat bepaald heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:31:55 #79
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_127696922
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 08:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, het is vast een weloverwogen keuze van die baby/peuter om niet gevaccineerd te worden.
beter dan niet vaccineren dan spuit je geen gif in je lichaam.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:32:55 #80
238326 Worteltjestaart
pi_127696956
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:31 schreef tribalwars het volgende:
Alsjeblieft zeg.
pi_127696971
quote:
Alleen jammer dat je dan weer dood kun gaan door mazelen of invalide kunt worden door polio.
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:33:48 #82
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_127696989
quote:
15s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Alleen jammer dat je dan weer dood kun gaan door mazelen of invalide kunt worden door polio.
Je lichaam kan meer aan dan je denkt hoor .
pi_127696993
quote:
15s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Die hyperige hoax over autisme heeft wat dat betreft wel weer aardig wat kinderen benadeeld.
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:34:08 #84
45206 Pietverdriet
pi_127697001
quote:

[..]

woensdag 12 juni 2013 @ 10:34:54 #85
45206 Pietverdriet
pi_127697028
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:33 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Daarom gaan er ook ongeveer 1 van de 500 dood aan mazelen
  Moderator woensdag 12 juni 2013 @ 10:34:57 #86
249559 crew  Lavenderr
pi_127697031
quote:

[..]

Oh oh tribal :N
pi_127697033
quote:
Ja, dat dacht Sylvia Millecam ook.
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:37:02 #88
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_127697095
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

d
quote:

[..]

Dat is ook maar 0,2 % dus waar maak je druk om.
Beter om niet te vaccineren is veel beter voor je lichaam.
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:37:08 #89
238326 Worteltjestaart
pi_127697100
quote:
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:37 schreef tribalwars het volgende:
Man, je moet nú ophouden.
pi_127697131
quote:

[..]

Dat is ook een beetje het probleem natuurlijk. 1 op de 500 betekent dat het gros van het statistisch ongeletterde klootjesvolk dit zelf niet in haar eigen omgeving zal ervaren. Dan ontstaat de perceptie dat het allemaal niet zo erg is, maar wanneer er b.v. miljoenen mensen geïnfecteerd zijn levert het toch een aanzienlijk dodental op.
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:38:52 #91
238326 Worteltjestaart
pi_127697144
  Moderator woensdag 12 juni 2013 @ 10:39:08 #92
249559 crew  Lavenderr
pi_127697152
quote:

[..]

d

[..]

Dit is NWS he, geen BNW.
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:39:46 #93
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_127697176
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit is NWS he, geen BNW.
Dus ik mag toch wel mijn mening geven.
pi_127697187
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:38 schreef Monolith het volgende:
Dat is ook een beetje het probleem natuurlijk. 1 op de 500 betekent dat het gros van het statistisch ongeletterde klootjesvolk dit zelf niet in haar eigen omgeving zal ervaren. Dan ontstaat de perceptie dat het allemaal niet zo erg is, maar wanneer er b.v. miljoenen mensen geïnfecteerd zijn levert het toch een aanzienlijk dodental op.
Dat de mensen in de Biblebelt redelijk 'ongestraft' hun kinderen niet in laten enten is toch ook alleen maar mogelijk omdat eromheen wel (bijna) iedereen is ingeënt? Dan blijven epidemieën ook beperkt tot de Biblebelt.
pi_127697197
quote:

[..]

d

[..]

Tuurlijk. Jij slaat medicatie ook per definitie af omdat het gif is?
pi_127697211
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:39 schreef tribalwars het volgende:
Je mag ook van mening zijn dat één plus één drie is. Mag je vinden.
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:41:02 #97
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_127697213
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat de mensen in de Biblebelt redelijk 'ongestraft' hun kinderen niet in laten enten is toch ook alleen maar mogelijk omdat eromheen wel (bijna) iedereen is ingeënt? Dan blijven epidemieën ook beperkt tot de Biblebelt.
Ik denk trouwens dat er misschien wel meer mensen dood gaan dan 1 op 500 aan de vaccinatie zelf binnen een bepaalde tijd.
  Moderator woensdag 12 juni 2013 @ 10:41:16 #98
249559 crew  Lavenderr
pi_127697222
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:39 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Dat heb je gedaan en geloof me, de boodschap is overgekomen.
pi_127697228
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Klopt, bij vaccinatie gaat het ook om zogenaamde 'herd immunity'. Besmettelijke ziekten moeten zich kunnen verspreiden en dat wordt lastiger als een groot deel gevaccineerd is.

Kleine toevoeging: Het is natuurlijk wel zo dat dit relatief geïsoleerde populaties zijn en niet gewoon willekeurige individuen binnen een populatie die verder grotendeels ingeënt is. Je kunt je wat dat betreft ook afvragen in hoeverre hier sprake is van bescherming door collectieve immuniteit.
pi_127697243
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:41 schreef tribalwars het volgende:
Ik denk trouwens dat er misschien wel meer mensen dood gaan dan 1 op 500 aan de vaccinatie zelf binnen een bepaalde tijd.
Kun je dat ook onderbouwen, of is dat een 'gevoel'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')