quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:22 schreef machtpen het volgende:
Waarom vaccineren ? In mijn tijd werd je daar ook niet voor gevaccineerd en kreeg je gewoon de mazelen. Niks mis mee, je was een paar weken goed ziek maar ik heb toch griepjes meegemaakt die erger waren.
Overdreven gedoe van de generatie van tegenwoordig die helemaal niks meer kan hebben.
Bronquote:De vaccinatie is sinds 1976 opgenomen in het Nederlandse Rijksvaccinatieprogramma
1 tot 2 doden per 1000 geïnfecteerde kinderen meldt Wikipedia.quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:22 schreef machtpen het volgende:
Waarom vaccineren ? In mijn tijd werd je daar ook niet voor gevaccineerd en kreeg je gewoon de mazelen. Niks mis mee, je was een paar weken goed ziek maar ik heb toch griepjes meegemaakt die erger waren.
Overdreven gedoe van de generatie van tegenwoordig die helemaal niks meer kan hebben.
En in 1943 stapte je gewoon op die trein naar Polen. Overdreven gedoe tegenwoordig met dat spelen van je Playstation of Xbox in plaats van je laten kapotwerken en vernietigen in een concentratiekamp. Kutjeugd.quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:22 schreef machtpen het volgende:
quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:37 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En in 1943 stapte je gewoon op die trein naar Polen. Overdreven gedoe tegenwoordig met dat spelen van je Playstation of Xbox in plaats van je laten kapotwerken en vernietigen in een concentratiekamp. Kutjeugd.
Vind ik nog laat, 1976.quote:
Reken daar maar niet op. Dit soort dingen horen bij het leven zal men redeneren, of iets dergelijks.quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:12 schreef OllieWilliams het volgende:
Tja... Toch eens laten vaccineren vanaf nu dan?
Ja, net als de straat oversteken en niet uitkijken.quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:44 schreef Kowloon het volgende:
Reken daar maar niet op. Dit soort dingen horen bij het leven zal men redeneren, of iets dergelijks.
http://www.mazelen.net/ma(...)edacht/#.Ube4InVmh8Equote:Op woensdag 12 juni 2013 01:50 schreef machtpen het volgende:
Voor de mensen die niet de moeite willen nemen om het te begrijpen of er gewoon te dom voor zijn. En dat zijn er weer veel te veel maar wel weer de bekende/beruchte/zwakbegaafde users.
Toen zaten de mazelen niet in het rijksvaccinatieprogramma en kreeg je als kind gewoon de mazelen, er was toen ook nog geen vaccin. Dat stelde helemaal niet zoveel voor , ik heb wel griepjes meegemaakt die veel erger waren.
1 tot 2 doden per duizend kinderen gaat gewoon nergens over ondanks dat het op wikipedia staat. Dat is autistische schijnwerkelijkheid voor randdebielen.
Nog een autist die zijn schijnwerkelijkheid onderbouwd ziet worden door vage bnw internetbronnen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:52 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
http://www.mazelen.net/ma(...)edacht/#.Ube4InVmh8E
Dus jij bekijkt dit verhaal vanuit je persoonlijke ervaring terwijl persoonlijke ervaringen waardeloos zijn in een statistisch perspectief en je durft daarna de rest hier autistische randdebielen te noemen?quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:50 schreef machtpen het volgende:
Voor de mensen die niet de moeite willen nemen om het te begrijpen of er gewoon te dom voor zijn. En dat zijn er weer veel te veel maar wel weer de bekende/beruchte/zwakbegaafde users.
Toen zaten de mazelen niet in het rijksvaccinatieprogramma en kreeg je als kind gewoon de mazelen, er was toen ook nog geen vaccin. Dat stelde helemaal niet zoveel voor , ik heb wel griepjes meegemaakt die veel erger waren.
1 tot 2 doden per duizend kinderen gaat gewoon nergens over ondanks dat het op wikipedia staat. Dat is autistische schijnwerkelijkheid voor randdebielen.
Vage internetbronnen? "Dit is de conclusie van een uitgebreid onderzoek naar mazelen van het Erasmus MC waarop Rory de Vries promoveert."quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:57 schreef machtpen het volgende:
[..]
Nog een autist die zijn schijnwerkelijkheid onderbouwd ziet worden door vage bnw internetbronnen.
Ik heb het zelf meegemaakt, zo erg was het hier in nederland niet. In derdewereldlanden daar zal het wel zo erg zijn geweest maar daar speelden nog meer factoren mee.
Ik heb het meegemaakt en gezien bij mensen om me heen. Dat zijn genoeg mensen om een behoorlijke representatieve steekproefgrootte te hebben en om daar statische valide resultaten aan te ontleden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus jij bekijkt dit verhaal vanuit je persoonlijke ervaring terwijl persoonlijke ervaringen waardeloos zijn in een statistisch perspectief en je durft daarna de rest hier autistische randdebielen te noemen?
Ook wc-eend gaat academisch.quote:Op woensdag 12 juni 2013 02:04 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Vage internetbronnen? "Dit is de conclusie van een uitgebreid onderzoek naar mazelen van het Erasmus MC waarop Rory de Vries promoveert."
Weet je wat een fatsoenlijke steekproef is in de medische wetenschap om over dit soort dingen iets te kunnen zeggen? Rond de 100.000 mensen verspreid over alle lagen van de samenleving. Ken jij 100.000 mensen verspreid over alle lagen van de samenleving? Nee? Oh.quote:Op woensdag 12 juni 2013 02:08 schreef machtpen het volgende:
[..]
Ik heb het meegemaakt en gezien bij mensen om me heen. Dat zijn genoeg mensen om een behoorlijke representatieve steekproefgrootte te hebben en om daar statische valide resultaten aan te ontleden.
Facebookvrienden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 02:10 schreef SpecialK het volgende:
Ken jij 100.000 mensen verspreid over alle lagen van de samenleving? Nee? Oh.
Mazelen is net zoiets als de griep , daar ga je je niet druk over maken. Vraag het anders eens in 40+ dramaqueen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 02:16 schreef Ferdo het volgende:
Machtspen geilt dusdanig op het woord autisme en alle afgeleiden ervan dat hij niet doorheeft dat hij er hier enkel te onpas mee smijt.
Verder: hebben de ouders van de kinderen in kwestie hun bijbel wel goed gelezen? En dan met name Mattheus 4:5-7.
Verwacht je nu dat mensen je boodschap nog serieus nemen als je nu al mensen gaat uitmaken voor dramaqueen, autist, randdebiel, etc.?quote:Op woensdag 12 juni 2013 02:21 schreef machtpen het volgende:
[..]
Mazelen is net zoiets als de griep , daar ga je je niet druk over maken. Vraag het anders eens in 40+ dramaqueen.
Ga het daar maar eens navragen daar zitten de mensen die de mazelen nog als kinderziekte hebben meegemaakt. Of durf je niet en wil je je gewoon propositioneren als een hol vat wat het hardst klinkt ?quote:Op woensdag 12 juni 2013 02:25 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Verwacht je nu dat mensen je boodschap nog serieus nemen als je nu al mensen gaat uitmaken voor dramaqueen, autist, randdebiel, etc.?
Een snelle godwin in een topic over de mazelen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:37 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En in 1943 stapte je gewoon op die trein naar Polen. Overdreven gedoe tegenwoordig met dat spelen van je Playstation of Xbox in plaats van je laten kapotwerken en vernietigen in een concentratiekamp. Kutjeugd.
Oh godquote:Op woensdag 12 juni 2013 01:22 schreef machtpen het volgende:
Nou, jij doet anders even mooi voorkomen dat je zelf de grootste randdebiel op dit terrein bent die er rondloopt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:50 schreef machtpen het volgende:
Je hebt geen idee van medisch-wetenschappelijk onderzoek en cohortstudies.quote:Op woensdag 12 juni 2013 02:08 schreef machtpen het volgende:
Ik heb het meegemaakt en gezien bij mensen om me heen. Dat zijn genoeg mensen om een behoorlijke representatieve steekproefgrootte te hebben en om daar statische valide resultaten aan te ontleden.
Wetenschap is blind.quote:
Het is inderdaad weer kneuzenkermis hier.quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus jij bekijkt dit verhaal vanuit je persoonlijke ervaring terwijl persoonlijke ervaringen waardeloos zijn in een statistisch perspectief en je durft daarna de rest hier autistische randdebielen te noemen?
Als je er niet dood aangaat zie ik het probleem niet. Ik vind dat iederen zelf mag bepalen of hij vaccineerd of niet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:12 schreef OllieWilliams het volgende:
De zogenoemde bijbelgordel of biblebelt, het gebied van Zeeland tot de Veluwe, kampt sinds eind vorige maand met een uitbraak van mazelen.
Vooral rondom reformatorische scholen in de streken Land van Heusden en Altena, Bommelerwaard en Alblasserwaard hebben mensen de ziekte opgelopen, meldt het RIVM dinsdag.
De RIVM denkt dat de ziekte zich de komende tijd gaat verspreiden omdat veel kinderen uit de bijbelgordel om religieuze redenen niet zijn gevaccineerd tegen de ziekte.
De besmettelijke infectieziekte wordt veroorzaakt door een virus, dat wordt verspreid met hoesten en niezen. Een ziek kind kan wel tien mensen besmetten die niet tegen mazelen zijn ingeënt.
http://www.nu.nl/binnenla(...)se-bijbelgordel.html
Tja... Toch eens laten vaccineren vanaf nu dan?
quote:Op woensdag 12 juni 2013 07:57 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Als je er niet dood aangaat zie ik het probleem niet. Ik vind dat iederen zelf mag bepalen of hij vaccineerd of niet.
In principe, ja, het is je eigen keuze.quote:Op woensdag 12 juni 2013 07:57 schreef tribalwars het volgende:
Als je er niet dood aangaat zie ik het probleem niet. Ik vind dat iederen zelf mag bepalen of hij vaccineerd of niet.
Kun je nagaan wat het voor de statistieken van machtpen had gedaan als hij er aan overleden was.quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dan was het Nederlandse volk uitgeroeid!quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:02 schreef Leandra het volgende:
Kun je nagaan wat het voor de statistieken van machtspen had gedaan als hij er aan overleden was.
Ja, 40+ meldt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 02:21 schreef machtpen het volgende:
[..]
Mazelen is net zoiets als de griep , daar ga je je niet druk over maken. Vraag het anders eens in 40+ dramaqueen.
Mijn moeder is verpleegkundige (in Zeeland) en die heeft sterfgevallen meegemaakt door mazelen ja. Bij de vorige uitbraak nog. Ze kan er nog kwaad om worden als ze eraan denkt, het is niet makkelijk om mee te moeten maken dat een patiënt van je, een kind nog, overlijdt aan een ziekte waar hij tegen gevaccineerd had kunnen zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2013 02:33 schreef machtpen het volgende:
[..]
Ga het daar maar eens navragen daar zitten de mensen die de mazelen nog als kinderziekte hebben meegemaakt. Of durf je niet en wil je je gewoon propositioneren als een hol vat wat het hardst klinkt ?
Ja, het is vast een weloverwogen keuze van die baby/peuter om niet gevaccineerd te worden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 07:57 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Want de complete kerkgemeenschap gaat mee als je met je kind naar het consultatiebureau gaat?quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:20 schreef Mgolovic het volgende:
Diep en diep triest voor de kinderen, maar blijkbaar een risico wat ouders liever willen nemen dan op zondag in de kerk niet aangekeken te worden.
Geloof vóór de gezondheid van je kinderen laten gaan
Geloof jij dat je daar een scheet kunt laten zonder dat het hele dorp het weet?quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want de complete kerkgemeenschap gaat mee als je met je kind naar het consultatiebureau gaat?
Ja.quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:23 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Geloof jij dat je daar een scheet kunt laten zonder dat het hele dorp het weet?
Deze kinderen zijn gewoon onterecht slachtoffer van de religie van hun ouders, en dat moet niet kunnen imo. De veiligheid en gezondheid van een kind moet voorop staan, ongeacht of dat in lijn is met de religieuze denkbeelden van zijn/haar ouders.quote:Op woensdag 12 juni 2013 07:57 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Hm. Ik heb ervaringen in een dorpje van 2x die grootte (2 van die dorpen zelfs) die toch heel anders zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja.
En zoals gezegd; ik woon in het epicentrum van de biblebelt, dorpje met nog geen 5.000 inwoners (incl. buitengebied) en 3 lagere scholen waarbij die van de gereformeerde gemeente het grootst is.
Dus ik zit niet vanuit een flatje in de stad te verzinnen dat het wel of niet zo zal zijn.
Het is duidelijk dat dit een teken is van God's gramschap. In de bijbelgordel wonen zondige mensen die homo's en vrouwen minderwaardig vinden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:12 schreef OllieWilliams het volgende:
De zogenoemde bijbelgordel of biblebelt, het gebied van Zeeland tot de Veluwe, kampt sinds eind vorige maand met een uitbraak van mazelen.
Je onderbuik mag dat ook even gaan uitleggen aan de nabestaanden van de pakweg 160.000 mensen die jaarlijks sterven aan de mazelen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 02:33 schreef machtpen het volgende:
[..]
Ga het daar maar eens navragen daar zitten de mensen die de mazelen nog als kinderziekte hebben meegemaakt. Of durf je niet en wil je je gewoon propositioneren als een hol vat wat het hardst klinkt ?
Wat probeer je nu te zeggen? Dat je vindt dat jouw eigen kleine, niet-representatieve omgeving van een halve eeuw geleden betrouwbaarder is dan een wetenschappelijk onderzoek? Bekrompen, hoor...quote:
Ik kan me inderdaad herinneren dat ik daar mijn handtekening onder heb gezet toen ik pakweg anderhalf was.quote:Op woensdag 12 juni 2013 07:57 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Da's de wil van god, natuurlijk.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je onderbuik mag dat ook even gaan uitleggen aan de nabestaanden van de pakweg 160.000 mensen die jaarlijks sterven aan de mazelen.
Mwah, ik weet toch echt een dominee die het geen probleem vond als z'n kinderen dwars over het drukste kruispunt van het dorp rolschaatsten, want als er wat gebeurde dan was het de wil van God.....quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Da's de wil van god, natuurlijk.
Maar waarom mensen die hun kinderen niet laten vaccineren wel uitkijken terwijl ze oversteken, een autogordel dragen of een auto met airbags kopen, hun voordeur op slot doen, een paraplu mee naar buiten nemen en nog 1000 meer van dat soort voorzorgsmaatregelen waarmee je ook de wil van god probeert te dwarsbomen..
Die stuurde z'n kinderen zeker ook op zwemles bij Benno L.?quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik weet toch echt een dominee die het geen probleem vond als z'n kinderen dwars over het drukste kruispunt van het dorp rolschaatsten, want als er wat gebeurde dan was het de wil van God.....
Natuurlijke selectie aan het werk...quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik weet toch echt een dominee die het geen probleem vond als z'n kinderen dwars over het drukste kruispunt van het dorp rolschaatsten, want als er wat gebeurde dan was het de wil van God.....
Nee, want hij vindt zwemles voor meisjes sowieso overbodigquote:Op woensdag 12 juni 2013 09:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die stuurde z'n kinderen zeker ook op zwemles bij Benno L.?
Maak jij ook deel uit van de vrijgemaakt gereformeerde gemeenschap of niet? Binnen de gemeenschap is de sociale controle me dunkt wel zo groot dat 'men' het wel doorheeft als je je kinderen laat vaccineren tegen de wil van de HEERES HEERE in.quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:34 schreef Leandra het volgende:
Ja.
En zoals gezegd; ik woon in het epicentrum van de biblebelt, dorpje met nog geen 5.000 inwoners (incl. buitengebied) en 3 lagere scholen waarbij die van de gereformeerde gemeente het grootst is.
Dus ik zit niet vanuit een flatje in de stad te verzinnen dat het wel of niet zo zal zijn.
Nee, ik maak daar geen deel van uit, maar als ik zie wat er allemaal wel gebeurt, en wat een stuk minder privé is dan een bezoek aan de (consultatiebureau)arts, dan kunnen er best een hoop redenen zijn om je kind niet te vaccineren, maar de sociale controle lijkt me daarbij niet de overheersende reden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Maak jij ook deel uit van de vrijgemaakt gereformeerde gemeenschap of niet? Binnen de gemeenschap is de sociale controle me dunkt wel zo groot dat 'men' het wel doorheeft als je je kinderen laat vaccineren tegen de wil van de HEERES HEERE in.
Wat dat betreft vind ik dat goed-geïnformeerde grachtengordelvolk nog veel erger, die vaccineren niet om andere redenen, en hebben wel de capaciteiten om verder te denken dan dat wat de dominee preekt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Overigens vind ik het wel weer lafjes van de ouders die hun kinderen niet in laten enten, dat ze wel verwachten dat hun kind medische zorg krijgt wanneer het ziek wordt. Daar betalen we met zijn allen dus voor.
Dat er heel wat afgerommeld wordt in die kringen (zeg ik dan maar even gechargeerd) moge bekend zijn. De sociale controle is inderdaad niet de hoofdreden, dat is het niet mogen nemen van een voorschot op Gods oordeel, maar speelt (denk ik) wel mee. Dan meer zo van "Ja, wij laten Abakuk niet inenten, stel je voor dat de ouderlingen erachter komen".quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:59 schreef Leandra het volgende:
Nee, ik maak daar geen deel van uit, maar als ik zie wat er allemaal wel gebeurt, en wat een stuk minder privé is dan een bezoek aan de (consultatiebureau)arts, dan kunnen er best een hoop redenen zijn om je kind niet te vaccineren, maar de sociale controle lijkt me daarbij niet de overheersende reden.
Wat je net zei over verslavingen gaat ook voor die mensen op, ook ecoterreur of samenzweringsgeloven kan een soort verslaving zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:01 schreef Leandra het volgende:
Wat dat betreft vind ik dat goed-geïnformeerde grachtengordelvolk nog veel erger, die vaccineren niet om andere redenen, en hebben wel de capaciteiten om verder te denken dan dat wat de dominee preekt.
Maar als Anne-Fleur drie keer hoest dan staan ze al bij de huisarts op de stoep.
Verwar jij de gereformeerde kerk vrijgemaakt niet met de oud-gereformeerde kerk en de hersteld hervormde kerk? Die laatste twee staan echt bekend als zeer streng in de leer, in tegenstelling tot de eerste.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Maak jij ook deel uit van de vrijgemaakt gereformeerde gemeenschap of niet? Binnen de gemeenschap is de sociale controle me dunkt wel zo groot dat 'men' het wel doorheeft als je je kinderen laat vaccineren tegen de wil van de HEERES HEERE in.
Het lullige is dat de 'ze' die hier het slachtoffer van zijn de kinderen zijn en de 'ze' die hier verantwoordelijk zijn de ouders.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:02 schreef Specularium het volgende:
Ik zou zeggen, net goed voor ze.
Maar dat is natuurlijk niet zo netjes.
Dat is meer uit mijn eigen jeugd, toen zat ik (op de Veluwe) bij twee vrijgemaakt gereformeerde meisjes in de klas, die waren niet ingeënt, hadden geen tv, altijd rok aan, lang haar enz. Toen was de gereformeerde kerk nog overzichtelijk met een stroming of 15.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:03 schreef Ferdo het volgende:
Verwar jij de gereformeerde kerk vrijgemaakt niet met de oud-gereformeerde kerk en de hersteld hervormde kerk? Die laatste twee staan echt bekend als zeer streng in de leer, in tegenstelling tot de eerste.
We hebben hier twee soorten gereformeerd; gewoon de gereformeerde kerk, die is relatief licht, in dit geval zelfs lichter dan de plaatselijke hervormde kerk, en we hebben de gereformeerde gemeente.... dat is zwarte kousen, dames wiens onderbroek de enige broek is die ze ooit dragen, en hun haar zelfs niet knippen (wel in een knot natuurlijk, want het mag niet openbaar wulps zijn), en op zondag uiteraard een hoed dragen, maar sowieso altijd een rok.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:03 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Verwar jij de gereformeerde kerk vrijgemaakt niet met de oud-gereformeerde kerk en de hersteld hervormde kerk? Die laatste twee staan echt bekend als zeer streng in de leer, in tegenstelling tot de eerste.
ik las 'zwaar gereformeerde foetus'quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:
niet alleen dat ca 2 o/oo er aan dood gaat, het is een vreselijke manier van sterven die maanden tot jaren van steeds verdere degeneratie en vegetatieve staat inhoud
Als je zwanger bent en de mazelen krijgt heb je kans op een miskraam of een zwaar gedeformeerde foetus
Die eerste is dan PKN (tweede misschien ook wel) en de derde niet?quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:09 schreef Leandra het volgende:
We hebben hier twee soorten gereformeerd; gewoon de gereformeerde kerk, die is relatief licht, in dit geval zelfs lichter dan de plaatselijke hervormde kerk, en we hebben de gereformeerde gemeente.... dat is zwarte kousen, dames wiens onderbroek de enige broek is die ze ooit dragen, en hun haar zelfs niet knippen (wel in een knot natuurlijk, want het mag niet openbaar wulps zijn), en op zondag uiteraard een hoed dragen, maar sowieso altijd een rok.
Ik vraag me dan af of ze die wel dragen.. Ze hebben niet voor niets allemaal 14 kinderen!quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:09 schreef Leandra het volgende:
... dames wiens onderbroek de enige broek is die ze ooit dragen,
...
Ik neem aan (of hoop eigenlijk) dat dat ook geldt voor de ouders van zo'n meisje. Die worstelen ook met zo'n dilemma. Dat zij het voor zichzelf goedpraten door het geloof vind ik persoonlijk verwerpelijk.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Een vriendin van ons is huisarts en behandelde een meisje dat ongeveer een jaar er over gedaan heeft er aan dood te gaan. Ze was daar kapot van.
Dat is de wil van de heer, dit is wat vooral zo steekt bij haar.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik neem aan (of hoop eigenlijk) dat dat ook geldt voor de ouders van zo'n meisje. Die worstelen ook met zo'n dilemma. Dat zij het voor zichzelf goedpraten door het geloof vind ik persoonlijk verwerpelijk.
Artsen lopen bij bijvoorbeeld Jehova Getuigen toch ook tegen de weigering bloedtransfusies te accepteren aan? Dat lijkt me als arts inderdaad ontzettend moeilijk.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat is de wil van de heer, dit is wat vooral zo steekt bij haar.
En als het een volwassen idioot is, is dat nog wat anders dan een klein kindquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Artsen lopen bij bijvoorbeeld Jehova Getuigen toch ook tegen de weigering bloedtransfusies te accepteren aan? Dat lijkt me als arts inderdaad ontzettend moeilijk.
Ik ookquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
ik las 'zwaar gereformeerde foetus'.
De tweede sowieso, maar daar is nog een stroming bijgekomen, of die eerste PKN is weet ik niet maar dat verwacht ik wel.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Die eerste is dan PKN (tweede misschien ook wel) en de derde niet?
Nah, tegenwoordig niet meer, bij de generatie onder de 50 houdt het wel op na een stuk of 5 a 6.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:12 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik vraag me dan af of ze die wel dragen.. Ze hebben niet voor niets allemaal 14 kinderen!
Bronquote:In 1976 is men in Nederland begonnen kinderen in te enten tegen de mazelen. Kinderen geboren vanaf 1968 zijn toen ook alsnog ingeënt.
Ik denk niet dat je dat als "goedpraten" moet zien, maar meer als een manier om het leed te kunnen dragen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik neem aan (of hoop eigenlijk) dat dat ook geldt voor de ouders van zo'n meisje. Die worstelen ook met zo'n dilemma. Dat zij het voor zichzelf goedpraten door het geloof vind ik persoonlijk verwerpelijk.
beter dan niet vaccineren dan spuit je geen gif in je lichaam.quote:Op woensdag 12 juni 2013 08:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, het is vast een weloverwogen keuze van die baby/peuter om niet gevaccineerd te worden.
Alsjeblieft zeg.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:31 schreef tribalwars het volgende:
beter dan niet vaccineren dan spuit je geen gif in je lichaam.
Alleen jammer dat je dan weer dood kun gaan door mazelen of invalide kunt worden door polio.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:31 schreef tribalwars het volgende:
Je lichaam kan meer aan dan je denkt hoor .quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je dan weer dood kun gaan door mazelen of invalide kunt worden door polio.
Die hyperige hoax over autisme heeft wat dat betreft wel weer aardig wat kinderen benadeeld.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je dan weer dood kun gaan door mazelen of invalide kunt worden door polio.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:31 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Daarom gaan er ook ongeveer 1 van de 500 dood aan mazelenquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:33 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Je lichaam kan meer aan dan je denkt hoor .
Oh oh tribalquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:31 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja, dat dacht Sylvia Millecam ook.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:33 schreef tribalwars het volgende:
dquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daarom gaan er ook ongeveer 1 van de 500 dood aan mazelen
Dat is ook maar 0,2 % dus waar maak je druk om.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:33 schreef tribalwars het volgende:
Man, je moet nú ophouden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:37 schreef tribalwars het volgende:
Beter om niet te vaccineren is veel beter voor je lichaam.
Dat is ook een beetje het probleem natuurlijk. 1 op de 500 betekent dat het gros van het statistisch ongeletterde klootjesvolk dit zelf niet in haar eigen omgeving zal ervaren. Dan ontstaat de perceptie dat het allemaal niet zo erg is, maar wanneer er b.v. miljoenen mensen geïnfecteerd zijn levert het toch een aanzienlijk dodental op.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit is NWS he, geen BNW.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:37 schreef tribalwars het volgende:
[..]
d
[..]
Dat is ook maar 0,2 % dus waar maak je druk om.
Dus ik mag toch wel mijn mening geven.quote:
Dat de mensen in de Biblebelt redelijk 'ongestraft' hun kinderen niet in laten enten is toch ook alleen maar mogelijk omdat eromheen wel (bijna) iedereen is ingeënt? Dan blijven epidemieën ook beperkt tot de Biblebelt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:38 schreef Monolith het volgende:
Dat is ook een beetje het probleem natuurlijk. 1 op de 500 betekent dat het gros van het statistisch ongeletterde klootjesvolk dit zelf niet in haar eigen omgeving zal ervaren. Dan ontstaat de perceptie dat het allemaal niet zo erg is, maar wanneer er b.v. miljoenen mensen geïnfecteerd zijn levert het toch een aanzienlijk dodental op.
Tuurlijk. Jij slaat medicatie ook per definitie af omdat het gif is?quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:37 schreef tribalwars het volgende:
[..]
d
[..]
Dat is ook maar 0,2 % dus waar maak je druk om.
Je mag ook van mening zijn dat één plus één drie is. Mag je vinden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:39 schreef tribalwars het volgende:
Dus ik mag toch wel mijn mening geven.
Ik denk trouwens dat er misschien wel meer mensen dood gaan dan 1 op 500 aan de vaccinatie zelf binnen een bepaalde tijd.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat de mensen in de Biblebelt redelijk 'ongestraft' hun kinderen niet in laten enten is toch ook alleen maar mogelijk omdat eromheen wel (bijna) iedereen is ingeënt? Dan blijven epidemieën ook beperkt tot de Biblebelt.
Dat heb je gedaan en geloof me, de boodschap is overgekomen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:39 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dus ik mag toch wel mijn mening geven.
Klopt, bij vaccinatie gaat het ook om zogenaamde 'herd immunity'. Besmettelijke ziekten moeten zich kunnen verspreiden en dat wordt lastiger als een groot deel gevaccineerd is.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat de mensen in de Biblebelt redelijk 'ongestraft' hun kinderen niet in laten enten is toch ook alleen maar mogelijk omdat eromheen wel (bijna) iedereen is ingeënt? Dan blijven epidemieën ook beperkt tot de Biblebelt.
Kun je dat ook onderbouwen, of is dat een 'gevoel'.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:41 schreef tribalwars het volgende:
Ik denk trouwens dat er misschien wel meer mensen dood gaan dan 1 op 500 aan de vaccinatie zelf binnen een bepaalde tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |