Speculatie!quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:26 schreef DonJames het volgende:
[..]
Maar dat gaat over de legitieme portie. Daar is in het hypothetische voorbeeld geen sprake van. Er staat "wijziging van het testament", dus ik neem aan dat er eerst de 4 neven&nichten stonden genoemd, en dat nicht Mathilda op slinkse wijze de juridisch handelsbekwame maar feitelijk zeer demente tante het testament heeft laten veranderen.
Er staat nergens dat het testament aangepast is, het aantal erfgenamen is aangepast en dat kan uitstekend door een testament op te maken terwijl er voorheen geen testament wasquote:Op donderdag 13 juni 2013 16:26 schreef DonJames het volgende:
[..]
Maar dat gaat over de legitieme portie. Daar is in het hypothetische voorbeeld geen sprake van. Er staat "wijziging van het testament", dus ik neem aan dat er eerst de 4 neven&nichten stonden genoemd, en dat nicht Mathilda op slinkse wijze de juridisch handelsbekwame maar feitelijk zeer demente tante het testament heeft laten veranderen.
Oh, het is mijn schuld weerquote:Op donderdag 13 juni 2013 16:27 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Klopt, maar Leandra zei "een erfenis", dus ging ik ervan uit dat het een algemene vraag was. Daarom citeerde ik ook alleen dat deel van haar post
Ik ben bang dat je daar in een (nota bene door jou verzonnen) hypothetische situatie nooit helemaal aan ontkomt..quote:
Als je nou het hele topic zou lezen, dan zou je weten dat TS zelf uitgaat van de hypothese die jij noemt en we hem juist in de richting hebben gezet van het verifiėren van wat slechts vermoedens zijn.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:29 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je daar in een (nota bene door jou verzonnen) hypothetische situatie nooit helemaal aan ontkomt..
Ja, dat staat er wel:quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:28 schreef Leandra het volgende:
Er staat nergens dat het testament aangepast is,
...
Let wel, ik heb het over het hypothetische voorbeeld dat door Lienekien is geschetst.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:08 schreef Lienekien het volgende:
...dat nicht M. te kwader trouw tante J. heeft aangezet tot het wijzigen van het testament terwijl tante J. handelingsonbekwaam was?
Hypothetisch, hč.
Oh..... ik had het over de OPquote:Op donderdag 13 juni 2013 16:32 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ja, dat staat er wel:
[..]
Let wel, ik heb het over het hypothetische voorbeeld dat door Lienekien is geschetst.
Dat weet ik, ik heb het hele topic ook gelezen. Ik stelde alleen een vraag over jouw hypothetische voorbeeld. Dat staat ook gewoon in mijn post.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je nou het hele topic zou lezen, dan zou je weten dat TS zelf uitgaat van de hypothese die jij noemt en we hem juist in de richting hebben gezet van het verifiėren van wat slechts vermoedens zijn.
O ja.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:33 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat weet ik, ik heb het hele topic ook gelezen. Ik stelde alleen een vraag over jouw hypothetische voorbeeld. Dat staat ook gewoon in mijn post.
Denk je dat hij terug komt?quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
O ja.
Ik verheug me alweer op de TS die ons komt uitmaken voor sufkutten en domkoppen.
Ik hoop het. En dan dat hij eerlijk zegt wat de jurist zei en niet dat hij zegt wat hij denktquote:
Nee. Hij weet alleen maar dat er nog 4 (achter)neven/nichten in leven zijn die naar zijn mening hadden kunnen/moeten erven van oudtante 3 jaar geleden. Hij weet niet of er een testament is opgemaakt en of tante handelingsbekwaam was toen dat eventuele testament is opgemaakt. Hij weet alleen dat 1 (achter)nicht heeft geėrfd en de rest niet.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:26 schreef DonJames het volgende:
[..]
Vrouwenquote:Op donderdag 13 juni 2013 17:58 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb het weer lekker ingewikkeld gemaakt.
Juist. Maar gezien het feit dat je nr. 3 bent die dat niet direct begreep denk ik dat ik dat niet helemaal duidelijk genoeg heb gemaaktquote:Op donderdag 13 juni 2013 17:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
...
EDIT: mijn verhaal gaat over de OP en jouw verhaal over de hypothetische vraag van Lienekien
Lientje / Leantje...het lijkt allemaal zo op elkaarquote:Op donderdag 13 juni 2013 19:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik had het niet eens gedaan, het was Lienekien
Vergeet ons collectieve gebrek aan "expertice" nietquote:Op donderdag 13 juni 2013 16:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
O ja.
Ik verheug me alweer op de TS die ons komt uitmaken voor sufkutten en domkoppen.
Zelfs mijn kind van 2½ ziet het verschil tussenquote:Op donderdag 13 juni 2013 19:23 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Lientje / Leantje...het lijkt allemaal zo op elkaar
sorry
Als ik het topic op 1 pagina zet en ik zoek dan op Leandra, dan wordt het 73 keer gevonden, Lienekien 83 keerquote:Op donderdag 13 juni 2013 19:27 schreef hugecooll het volgende:
Mhm, maar jij bent nogal op de voorgrond in dit topic
Jij hebt 44x gepost, zij 42xquote:Op donderdag 13 juni 2013 19:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik het topic op 1 pagina zet en ik zoek dan op Leandra, dan wordt het 73 keer gevonden, Lienekien 83 keer
Maar misschien helpt het als ik dat kroontje weer af zet?
Onzin. Overigens is het overlijden van de persoon in kwestie nog geen 2 jaar geleden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:25 schreef Leandra het volgende:
Op basis daarvan kan TS het dus schudden, het valt niet onder Art 4:7 lid 1 BW en ook niet onder Art 4:122 lid 1 BW voor zover bekend, want TS of een van zijn ouders is geen legataris geweest.
TS maakt alleen kans als hij legataris was en het testament in zijn nadeel gewijzigd is.
Die kan de rechter tzt opvragen uiteraard. Verder zijn er ook voldoende getuigen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:57 schreef dotKoen het volgende:
Maar hoe wil je dat in hemelsnaam aantonen als er geen eerdere rechterlijke uitspraak is over de handelingsbekwaamheid van de erflater? Je krijgt vrijwel zeker geen toegang tot medische dossiers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |