abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:25:59 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127728816
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:19 schreef tsjakka het volgende:

[..]

Leg uit. :)
Lees de rest van de reacties eens.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:26:23 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127728839
quote:

[..]

Dat heb ik al gedaan in de post onder die post;

De legitieme portie geldt alleen voor kinderen, je kunt je kinderen niet volledig onterven want ze hebben altijd recht op hun legitieme portie. Je bent geen kind van je tante.
Een (directe) afstammeling ben je ook niet, want je stamt niet van je tante af, de ouders van je tante zijn jouw grootouders, jullie zijn beiden afstammelingen van je grootouders, jij bent geen afstammeling van je tante.

Met andere woorden; je hebt geen "recht" op de erfenis van je tante, tenzij ze geen testament had en de boedel derhalve verdeeld moest worden onder haar broers en zussen en/of hun kinderen.
Als er wel een testament was, dan is degene die in het testament genoemd is de erfgenaam, en of ze nou nicht Mathilde, de buurman of de lagere school in Lheebroek als erfgenaam benoemd heeft maakt niet uit, dat is dan de erfgenaam.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_127728887
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Lees de rest van de reacties eens.
Volgens mij is mijn vraag duidelijk geformuleerd, dat jij dat niet begrijpt kan ik niks aan doen. Nogmaals, ik vraag waarom ik geen aanspraak zou kunnen maken op mijn legitieme deel :)
pi_127729090
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:27 schreef tsjakka het volgende:

[..]

Volgens mij is mijn vraag duidelijk geformuleerd, dat jij dat niet begrijpt kan ik niks aan doen. Nogmaals, ik vraag waarom ik geen aanspraak zou kunnen maken op mijn legitieme deel :)
Jij hebt geen legitiem deel want je bent geen kind van de overledene.
dag
pi_127729216
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:15 schreef tsjakka het volgende:

[..]

Nee, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat iedereen zijn/haar deel moet krijgen en niet een persoon. De persoon die alles geerfd heeft gaf er zelf ook niet teveel om.
Wat staat in het testament? Dat diegene alles krijgt. Dus... :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:32:38 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127729279
quote:

[..]

Ik had het al een keer gepost, en heb het net nog een keer gepost, dat je liever een complete nonsensreactie van iemand die, ongehinderd van enige kennis van zaken, maar wat roept en de serieuze reacties kennelijk negeert is niet het gevolg van een leesprobleem van Lienekien.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127729320
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:30 schreef Peter het volgende:

[..]

Jij hebt geen legitiem deel want je bent geen kind van de overledene.
Dat staat ook letterlijk 4x in dit topic, maar volgens mij is dit weer een 'ik lees wat ik wil lezen en de rest is bullshit' topic.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:39:19 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127729747
quote:

[..]

Misschien moet jij gewoon de antwoorden in je topic lezen, dan snap je waarom dat legitieme portie-verhaal niet opgaat.

HET ANTWOORD STOND ER NAMELIJK AL.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:41:15 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127729870
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Misschien moet jij gewoon de antwoorden in je topic lezen, dan snap je waarom dat legitieme portie-verhaal niet opgaat.

HET ANTWOORD STOND ER NAMELIJK AL.
Misschien is tante Joost stiekem z'n moeder..... :o
Dat zou wel nasty zijn, eerst je kind verstoten en dan erftechnisch alles voor nicht Mathilde.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127729915
Anyway, topic heeft weinig zin gezien het cynisme en bereikheid om mij te helpen. Binnenkort zal ik eens in contact treden met een advocaat.
pi_127729928
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien is z'n tante stiekem z'n moeder..... :o
Dat zou wel nasty zijn, eerst je kind verstoten en dan erftechnisch nicht Mathilde alles laten erven.
Zie dat nog best gebeuren. Best vaak dat een TS zijn/haar verhaal midden in het topic zodanig verandert dat geen enkel advies meer toepasselijk is _O-
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:43:06 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127729989
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:42 schreef tsjakka het volgende:
Anyway, topic heeft weinig zin gezien het cynisme en bereikheid om mij te helpen. Binnenkort zal ik eens in contact treden met een advocaat.
Ach ja, we vergeten maar even de nuttige antwoorden van gisteravond met de handige linkjes.
pi_127730011
quote:
Omdat we dingen zeggen die je niet wil horen? Vooruit:

ja, je hebt veel kans om dit te winnen. Testamenten zijn er voor niets, slechts een truukje van notarissen om rijk te worden, want wettelijk gezien moet iedereen een bepaald deel krijgen. Jij hebt geen bepaald deel gehad, dus dit moet je aanvechten.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:43:53 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127730047
quote:
Hoeveel keer moet er staan dat de legitieme portie alleen voor een kind geldt?
Je bent geen kind van je tante, je bent een kind van je vader en moeder, als je vader en moeder overlijden is er sprake van een legitieme portie.... of toen ze overleden, moet dat zijn, want als je vader en moeder nog leven dan zijn dat de erfgenamen van je tante, als ze geen testament had.

Maar google eerst even op "legitieme portie" voor je de tijd van een advocaat gaat zitten verspillen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:44:47 #65
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_127730098
quote:
Ik hoop dat het je alleen maar geld gaat kosten.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_127730120
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ach ja, we vergeten maar even de nuttige antwoorden van gisteravond met de handige linkjes.
Mwoah, het sentiment is dat ik zit te heigen achter iemands erfenis. Dat is bullshit, heb nog liever dat dat bedrag naar stichting AAP zou gaan dan dat de persoon er plezier van heeft...
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:45:23 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127730135
Legitieme portie

De legitieme portie van een kind is het gedeelte van de erfenis van de ouder waarop het kind altijd recht heeft. De legitieme portie is de helft van het wettelijke erfdeel van het.

Bron: http://www.erfwijzer.nl/legitieme-portie.html

Niets over ooms en tantes....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127730160
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:45 schreef tsjakka het volgende:

[..]

Mwoah, het sentiment is dat ik zit te heigen achter iemands erfenis. Dat is bullshit, heb nog liever dat dat bedrag naar stichting AAP zou gaan dan dat de persoon er plezier van heeft...
Wat je ook doet, er is toch een testament? Waarom zou die niet geldig zijn? Het sentiment hier doet er niet toe, de adviezen kloppen.
pi_127730167
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:45 schreef Leandra het volgende:
Legitieme portie

De legitieme portie van een kind is het gedeelte van de erfenis van de ouder waarop het kind altijd recht heeft. De legitieme portie is de helft van het wettelijke erfdeel van het.

Bron: http://www.erfwijzer.nl/legitieme-portie.html

Niets over ooms en tantes....
Prima. Maar lees de OP nog eens ;)
pi_127730211
quote:
Inderdaad, wat een sufferds hier, ik kom voor jou op.
Ik zal een moderator verwittigen en hem of haar wijzen op de laster en smaad van de dames
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:46:48 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127730223
quote:

[..]

Was er een testament?
Stond ze onder curatele?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:47:16 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127730251
quote:

[..]

Daar heb ik geen woord over gezegd, maar ik krijg wel een sneer omdat ik je vraag over de legieme portie niet zou begrijpen. Ja, daar word ik blij van.
pi_127730268
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Was er een testament?
Stond ze onder curatele?
Momenteel heb ik daar nog geen duidelijkheid over :) Verdiep me er pas sinds gisteravond in :)
pi_127730291
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:46 schreef tsjakka het volgende:

[..]

Wat staat daarin dan waardoor de info niet meer klopt? _O-
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:48:10 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127730313
quote:

[..]

Wat wil je dat ik in de OP nog lees? Je hapt op iemand die post "zoek eens op legitieme portie" en die post neem je serieus, en verder neem je geen enkele post werkelijk serieus.
Er bestaat niet zoiets als een legitieme portie als het gaat om de erfenis van een tante.

Was er een testament?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127730408
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat wil je dat ik in de OP nog lees? Je hapt op iemand die post "zoek eens op legitieme portie" en die post neem je serieus, en verder neem je geen enkele post werkelijk serieus.
Er bestaat niet zoiets als een legitieme portie als het gaat om de erfenis van een tante.

Was er een testament?
Ik weerspreek ook niet dat jouw post onwaar was ;)

Morgen heb ik een gesprek met een juridischraadgever en bovendien zal ik morgen contact opnemen met het CTR om zodoende inzage te krijgen in het testament. Verder heb ik geen testament, dus dat is ook al vreemd...
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:50:03 #77
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127730443
quote:

[..]

Ik zou zeggen: lees de reacties op je vraag in de OP eens. Je krijgt allemaal juiste adviezen (op die ene over de legitieme portie na dan) en links.

Maar JIJ wil het niet horen omdat je liever iets anders hoort. De enige die hier "raar" doet ben je zelf.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_127730464
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:49 schreef tsjakka het volgende:

[..]

Morgen heb ik een gesprek met een juridischraadgever en bovendien zal ik morgen contact opnemen met het CTR om zodoende inzage te krijgen in het testament. Verder heb ik geen testament, dus dat is ook al vreemd...
Waarom is het vreemd dat jij geen testament hebt? En geloof je, jij hebt geen recht op een legitieme portie met de info die je ons geeft.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:50:30 #79
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127730474
quote:

[..]

1. Haar post was NIET onwaar
2, Waarom zou je iets over het testament moeten weten/een afschrift moeten hebben als je niet vermeld wordt?
3. Succes met je juridisch raadgever, maar het zou mij niets verbazen als je morgen hoort dat je je maar te schikken hebt.. Notaris maakt namelijk over het algemeen geen ongeldig testament op.
pi_127730538
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:47 schreef tsjakka het volgende:

[..]

Momenteel heb ik daar nog geen duidelijkheid over :) Verdiep me er pas sinds gisteravond in :)
Er is blijkbaar een testament en een notaris zet niet zomaar zijn handtekening ergens onder. Ook na als de executeur de erfenis heeft afgehandeld, als de notaris dit niet al gedaan heeft...
pi_127730594
quote:

[..]

Spuit 11, sorry
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_127730596
Slotje.

Jammer dat er hier niet meer expertice rondloopt.
pi_127730634
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:52 schreef tsjakka het volgende:
Slotje.

_O- Wat een grap. TS, wil je naar eer en geweten morgen ook posten wat die juridisch adviseur heeft gezegd? :D
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:53:04 #84
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127730656
quote:
Slotje.

Jammer dat jij te dom/struisvogelig bent om goed advies te herkennen.

Je gedraagt je echt als een kleuter die zijn zin niet krijgt: niet het antwoord wat je wil horen: "de raadgevers zijn dom" :r
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:53:43 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127730697
quote:
Slotje.

Je hebt geen flauw benul van de expertise die hier rondloopt, maar je kiest ervoor de expertise te negeren en een nonsenspost van een kutnewbie als leidraad te nemen.

Het ligt niet aan het gebrek aan expertise dat je niet het antwoord krijgt wat je wilt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:53:57 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127730707
quote:
Slotje.

Jij lijkt me echt de laatste die hier de aanwezige expertise kan beoordelen wat jij weet gewoon echt nul.
pi_127730799
Wat happen we allemaal :@
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:55:44 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127730822
quote:

[..]

Waarom zou jij een testament moeten hebben als je geen erfgenaam bent?
Kennelijk was er dus een testament, knappe notaris die de inhoud daarvan vrolijk negeert en alles aan een willekeurige nicht toebedeelt als dat niet expliciet in het testament stond.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:56:35 #89
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127730874
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:55 schreef bijdehand het volgende:
Soms is dat gewoon heerlijk O+ :@
pi_127730917
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom zou jij een testament moeten hebben als je geen erfgenaam bent?
Kennelijk was er dus een testament, knappe notaris die de inhoud daarvan vrolijk negeert en alles aan een willekeurige nicht toebedeelt als dat niet expliciet in het testament stond.
Lees het begin eens en geef antwoord op datgeen wat ik vraag. Ik vroeg wat er mogelijk is wat betreft een psyschisch overledene waar het vermoeden van bestaat dat eea niet eerlijk is gegaan. Dat vraag ik jou, niets anders.

Voel je vrij om aan deze post voorbij te gaan.
pi_127730938
quote:
10s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Eens. Beter dan seks?
pi_127730942
quote:
10s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Getuigt van verstand :W

Wat een borderliner ben je ook.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:58:45 #93
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127730997
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:57 schreef tsjakka het volgende:

[..]

Lees het begin eens en geef antwoord op datgeen wat ik vraag. Ik vroeg wat er mogelijk is wat betreft een psyschisch overledene waar het vermoeden van bestaat dat eea niet eerlijk is gegaan. Dat vraag ik jou, niets anders.

Die vragen zijn beantwoord.
pi_127731002
quote:

[..]

Is ze onder curatele gesteld? waar leed ze aan? Is dat officieel vastgelegd?
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:59:02 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127731011
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:55 schreef bijdehand het volgende:
Ja, als TS z'n eigen topic al loopt te vertrollen dan is het ook moeilijk dat niet te doen ;')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127731050
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die vragen zijn beantwoord.
Onvoldoende naar mijn mening. Maar je bevestigt mijn (voor)oordeel wat betreft de gemiddelde expertise hier.
  woensdag 12 juni 2013 @ 23:00:12 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127731079
Maarre TS? Je ouders leven al niet meer? Dan heb je je legitieme portie al gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 12 juni 2013 @ 23:00:32 #98
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127731096
quote:

[..]

Dat jouw vermoeden nergens op gestoeld is omdat een notaris over het algemeen geen "ongeldig" testament zal opstellen.

Ik geen geen idee van heb waar je het "recht" vandaan haalt om te erven.

Je kennelijk niet begrijpend kunt lezen en goede adviezen niet herkent.

Maar: je hoort het morgen allemaal wel van je rechtskundig adviseur ;)
  woensdag 12 juni 2013 @ 23:00:43 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127731109
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Eens. Beter dan seks?
Nee :@
  woensdag 12 juni 2013 @ 23:00:56 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127731121
Trouwens, die tante?? Wat is dat van jou eigenlijk? Een zus van je vader, een zus van je moeder, of de weduwe van een broer van je vader of moeder?
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')