abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127670871
Ik vernam straks van een medewerker dat de grote hoeveelheid rotzooi (veel lege plastic bekers, bierflesdoppen etc.) die er sinds minder dan een jaar bij een fietsenstalling op mijn universiteit aan lokale daklozen te wijten is. Dat kan toeval zijn maar het zou ook een teken kunnen zijn dat de overlast van daklozen toeneemt, een gedachte die bij mij opkwam omdat ik al jarenlang regelmatig een bericht hoor dat het aantal daklozen in Nederland toeneemt. Ik googelde dus eens eventjes en jawel hoor, ook dit jaar is het aantal daklozen toegenomen.
Hoe komt het dat steeds meer mensen het niet redden in ons landje. Is Nederland te rechts geworden? Is het niet verstandiger om te voorkomen dat mensen dakloos worden, voor zowel hen als voor de maatschappij?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_127670933
Dakloos zijn is een keuze in Nederland.

Er zijn ook heel veel zwervers die stinkend rijk zijn, maar het gewoon leuk vinden om op straat te leven.
pi_127671148
Ik heb begrepen dat veel van de mensen uit bijv oost europa die hopen hier aan een baan te komen het 'niet redden' en dan op straat terecht komen

ik heb echter geen bron
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_127671152
Te rechts. Jaja we hebben er weer een.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:26:56 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_127671162
Omdat Nederland BV niet veel meer gericht is op mensen, maar op belangen.
pi_127671170
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:19 schreef jatochneetoch het volgende:

Er zijn ook heel veel zwervers die stinkend rijk zijn, maar het gewoon leuk vinden om op straat te leven.
Ik krijg ook altijd geld van daklozen om mijn hypotheek te betalen.
pi_127671178
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Is het niet verstandiger om te voorkomen dat mensen dakloos worden, voor zowel hen als voor de maatschappij?
Ja, in een utopie. In praktijk volstrekt onhaalbaar.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_127671332
100% is onhaalbaar maar we hadden vroeger (jaren 80) veel minder daklozen, in die tijd was het vooral een grote-steden-probleem en dan in het bijzonder in Holland. Nu zijn er in Eindhoven ook veel daklozen en zijn er in nog kleinere stadjes ook daklozen. We doen dus iets verkeerd. Een klassiek probleem is het niet krijgen van een uitkering als je geen woonadres hebt, dat valt op te lossen. Misschien word je nu ook wel wat sneller uit je huis gezet gezien de absurd sterk gestegen woonlasten?
#NoDAPL
pi_127671350
schulden + geen baan + foute keuzes en je ligt onder je krantje
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:32:35 #10
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_127671351
Voor heel veel daklozen is het een bewuste keuze.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:33:16 #11
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_127671373
Er zijn minder bedden beschikbaar in de GGZ, waardoor die lui vaker op straat belanden. De komende jaren zal het aantal daklozen in het straatbeeld waarschijnlijk nog wel flink toenemen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_127671374
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een klassiek probleem is het niet krijgen van een uitkering als je geen woonadres hebt, dat valt op te lossen
Zeker, dat kan nu ook. Maar je moet zelf wel even wat moeite doen. Veel junks ontbreekt het aan de discipline om op afspraken te komen met hulpverleners en om zelf wat initiatief te tonen.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_127671389
quote:
100% is onhaalbaar maar we hadden vroeger (jaren 80) veel minder daklozen, in die tijd was het vooral een grote-steden-probleem en dan in het bijzonder in Holland. Nu zijn er in Eindhoven ook veel daklozen en zijn er in nog kleinere stadjes ook daklozen. We doen dus iets verkeerd. Een klassiek probleem is het niet krijgen van een uitkering als je geen woonadres hebt, dat valt op te lossen. Misschien word je nu ook wel wat sneller uit je huis gezet gezien de absurd sterk gestegen woonlasten?
eindhoven is dan ook de 5e stad van NL ik weet niet wat voor criteria jij dan aan wil houden voor een grote stad? moet die perse in de randstad liggen of zo?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:37:48 #14
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_127671519
quote:
We doen dus iets verkeerd.
Wij doen iets verkeerd? Ga fietsen. Als je (ongewild) op straat terecht komt dan doe je zelf iets verkeerd.

Er zijn voldoende vangnetten voor mensen die buiten de boot vallen, ook al word je niet rijk van een bijstandsuitkering je kunt er wel van wonen en eten als je niet teveel eisen hebt. Degenen die dakloos worden zijn op de een of andere manier hun huis uitgezet of hun uitkering, of allebei, en dat is niet omdat ze zich daarvoor zo goed gedragen hebben. Daar kun je de samenleving niet de schuld van geven. Of één politieke partij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_127671562
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:33 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

eindhoven is dan ook de 5e stad van NL ik weet niet wat voor criteria jij dan aan wil houden voor een grote stad? moet die perse in de randstad liggen of zo?
Bij mijn weten waren er in de jaren 80 nog nauwelijks daklozen in Eindhoven, dat begrijp ik van anderen. In Amsterdam kwam je gegarandeerd een paar daklozen tegen als je naar Madurodam ging, in Eindhoven moest je ze met een loep zoeken.
#NoDAPL
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:39:17 #16
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_127671572
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:32 schreef Paper_Tiger het volgende:
Voor heel veel daklozen is het een bewuste keuze.
heb je ze gevraagd ja?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:39:48 #17
346939 Janneke141
pi_127671589
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
In Amsterdam kwam je gegarandeerd een paar daklozen tegen als je naar Madurodam ging,
Lag dat toen in Amsterdam ja?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:39:55 #18
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_127671593
quote:

[..]

Bij mijn weten waren er in de jaren 80 nog nauwelijks daklozen in Eindhoven, dat begrijp ik van anderen. In Amsterdam kwam je gegarandeerd een paar daklozen tegen als je naar Madurodam ging, in Eindhoven moest je ze met een loep zoeken.
wacht, madurodam in amsterdam :?
pi_127671596
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wij doen iets verkeerd? Ga fietsen. Als je (ongewild) op straat terecht komt dan doe je zelf iets verkeerd.

Er zijn voldoende vangnetten voor mensen die buiten de boot vallen, ook al word je niet rijk van een bijstandsuitkering je kunt er wel van wonen en eten als je niet teveel eisen hebt. Degenen die dakloos worden zijn op de een of andere manier hun huis uitgezet of hun uitkering, of allebei, en dat is niet omdat ze zich daarvoor zo goed gedragen hebben. Daar kun je de samenleving niet de schuld van geven. Of één politieke partij.
Het is duidelijk dat al jarenlang jaarlijks het percentage toeneemt. Hoe verklaar jij die toenamen als het niet aan ons (de maatschappij) ligt?
#NoDAPL
pi_127671668
quote:

[..]

dat geloof ik best maar je zei: alleen in grote steden
eindhoven is een mega stad dus daar horen dan ook daklozen bij
kan het niet zijn dat einhoven gewoon gegroeid is en daardoor het aantal daklozen?

ik roep maar wat
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:42:13 #21
346939 Janneke141
pi_127671679
quote:

[..]

Het is duidelijk dat al jarenlang jaarlijks het percentage toeneemt. Hoe verklaar jij die toenamen als het niet aan ons (de maatschappij) ligt?
Stijging van de bevolking in combinatie met het strikter handhaven van de, al langer bestaande en terechte, regelgeving. Als bijstandsgerechtigde, ex-verslaafde, ex-gedetineerde etc. heb je je aan een aantal afspraken te houden en wil of kan je dat draag je zelf de gevolgen. Ik denk, bronloos, dat we daar nu wat strikter mee omgaan dan 20 of 30 jaar geleden.
pi_127671702
quote:

[..]

ik heb al een verklaring gegeven (die ik ook echt ergens gelezen heb) maar daar gaat iedereen aan voorbij
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:42:58 #23
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_127671712
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:39 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

wacht, madurodam in amsterdam :?
Ja, was door de Amsterdammers veroverd tijdens de grote Hollandse oorlogen van de jaren tachtig en in de jaren negentig weer teruggeven in ruil voor een bijdrage aan de Noord/Zuid-Lijn. Hadden wij nooit moeten doen.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:46:52 #24
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_127671851
Ik betwijfel of het aantal daklozen is gestegen sinds de jaren tachtig. Ze worden namelijk slechts zelden geteld.

Daarnaast heeft Nederland in de jaren tachtig juist een belangrijke heroïne golf gehad die nooit meer in die omvang is teruggekomen. Natuurlijk is niet elke dakloze verslaafd, maar die verslaafden vormden toen wel een belangrijk probleem.

Daarnaast heeft ook de Elsevier een mening: http://www.elsevier.nl/Ec(...)ien-ELSEVIER268549W/

Het blijkt allemaal mee te vallen.
--
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:51:09 #25
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_127671997
Lijkt mij ook mede een gevolg van de moderne psychiatrie.
Als je geen behandeling wil, mag/moet je het zelf maar uitzoeken.
Dan nog een verslaving erbij, en klaar ben je.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_127672900
quote:
Denk eerder dat we nu minder dan meer daklozen hebben, zeker relatief.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 18:34:28 #27
321876 Cherna
Fuck the System
pi_127673317
quote:
Ik vernam straks van een medewerker dat de grote hoeveelheid rotzooi (veel lege plastic bekers, bierflesdoppen etc.) die er sinds minder dan een jaar bij een fietsenstalling op mijn universiteit aan lokale daklozen te wijten is. Dat kan toeval zijn maar het zou ook een teken kunnen zijn dat de overlast van daklozen toeneemt, een gedachte die bij mij opkwam omdat ik al jarenlang regelmatig een bericht hoor dat het aantal daklozen in Nederland toeneemt. Ik googelde dus eens eventjes en jawel hoor, ook dit jaar is het aantal daklozen toegenomen.
Hoe komt het dat steeds meer mensen het niet redden in ons landje. Is Nederland te rechts geworden? Is het niet verstandiger om te voorkomen dat mensen dakloos worden, voor zowel hen als voor de maatschappij?
Hoe minder daklozen hoe beter het is. Maar je voorkomt het helaas niet. In Duitsland is het nog erger. In Aken rondom het station bedelen ze constant om eten en geld. Vaak hebben ze een hond die hun nachts warm moet houden. In een normale bui haal ik altijd broodjes. Geld geef ik nooit omdat het dan aan hun verslaving verdampt.
Maar in Duitsland is het wel zo dat deze daklozen voor het ophalen van vuil zoals plastic betaald worden. Ze zamelen dus constant lege flessen etc in. Op hun manier toch nog nuttig zonder het te weten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 11 juni 2013 @ 19:00:32 #28
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_127674216
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:46 schreef Ryon het volgende:
Ik betwijfel of het aantal daklozen is gestegen sinds de jaren tachtig. Ze worden namelijk slechts zelden geteld.

Daarnaast heeft Nederland in de jaren tachtig juist een belangrijke heroïne golf gehad die nooit meer in die omvang is teruggekomen. Natuurlijk is niet elke dakloze verslaafd, maar die verslaafden vormden toen wel een belangrijk probleem.

Daarnaast heeft ook de Elsevier een mening: http://www.elsevier.nl/Ec(...)ien-ELSEVIER268549W/

Het blijkt allemaal mee te vallen.
terugekomen, er is behoorlijk wat in werk gezet om het heroine probleem op te lossen _O_
  dinsdag 11 juni 2013 @ 19:01:10 #29
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_127674231
en huisjes moeten gemolken worden, leegstand is winst _O_
pi_127676569
Rotterdam heeft 3000 daklozen van de straat gehaald

http://www.dakloosinrotte(...)ultaten_20062010.htm

Was een idee van Leefbaar Rotterdam..

Hoezo rechts de schuld geven
pi_127680369
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Lag dat toen in Amsterdam ja?
Eventjes door elkaar gehaald met wat we wel in Amsterdam deden. Voor mij is Holland minder bekend dan het westen van Duitsland en een deel van België, ik ben er ook veel minder geweest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Amsterdam kwamen we meerdere daklozen tegen, de eerste keer dat ik met hen in aanraking kwam. Kunnen ze direct naar de verslavingszorg als ze daar open voor staan of zijn er gigantische wachtlijsten? Kunnen ze vanuit de verslavingszorg door naar een gewone woning? Wat als ze niet verslaafd zijn? Je kan bijv. ook dakloos geraken bij een echtscheiding.

[ Bericht 18% gewijzigd door Bram_van_Loon op 11-06-2013 21:35:27 ]
#NoDAPL
pi_127680839
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 18:34 schreef Cherna het volgende:

[..]

Hoe minder daklozen hoe beter het is. Maar je voorkomt het helaas niet. In Duitsland is het nog erger. In Aken rondom het station bedelen ze constant om eten en geld. Vaak hebben ze een hond die hun nachts warm moet houden. In een normale bui haal ik altijd broodjes. Geld geef ik nooit omdat het dan aan hun verslaving verdampt.
Maar in Duitsland is het wel zo dat deze daklozen voor het ophalen van vuil zoals plastic betaald worden. Ze zamelen dus constant lege flessen etc in. Op hun manier toch nog nuttig zonder het te weten.
Wat voor middelen hebben ze om weer een huis te krijgen?
#NoDAPL
  woensdag 12 juni 2013 @ 00:01:20 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_127689189
quote:
De meeste daklozen in Nederland zijn mensen die ze psychisch allemaal niet op een rijtje hebben maar die ook niet zodanig ziek zijn dat ze gedwongen opgenomen kunnen worden.

Er zijn tal van programma's om ze van de straat te halen. Maar het staat of valt altijd me de bereidheid van de dakloze om geholpen te willen worden en vaak ook om van de drugs af te willen komen. Vaak zijn het ook mensen die een zodanige opeenstapeling van problemen hebben dat het vaak moeilijk is er grip op te krijgen. Zeker omdat de bureaucratie soms niet de creativiteit toelaat die nodig is.

Dat het toeneemt heeft denk ik wle te maken met de bezuinigingen op de GGZ. Die zijn dan ook behoorlijk kortzichtig aangezien daklozen bepaald niet gratis zijn voor de samenleving.
  woensdag 12 juni 2013 @ 00:06:07 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_127689374
quote:
Daklozen krijgen wel degelijk een uitkering en kunnen daarvoor een postadres krijgen bij de gemeente.

Het punt is alleen dat het systeem is ingericht op daklozen die wel goed bij hun knikker zijn.
  woensdag 12 juni 2013 @ 00:22:22 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_127689958
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je zou gelijk hebben in het geval van mensen die 100% toerekeningsvatbaar zijn. Het punt is dus alleen dat de grootste groep psychisch zodanig ontspoord is geraakt dat ze zonder hulp afglijden tot de bedelstaf. Zelfdestructief gedrag komt vaak voort uit allerlei dieper liggende psychische problemen.

Mensen die helemaal geestelijk in orde zijn en die op straat komen zijn daar over het algemeen snel weer weg omdat ze wel een uitweg vinden via hun sociale netwerk of via de overheidsvoorzieningen die er voor zijn. De genoemde groep is echter zo gemakkelijk niet.

Je kan het bij velen gemakkelijker voorkomen en zou ook nog geldbesparend zijn ook. Alleen zit je dan dus met het dilemma in hoeverre we mogen ingrijpen in het leven van mensen. Wanneer moet de overheid gaan bepalen wat goed is voor iemand? Welke mate van zelfdestructief gedrag tolereren we? Dat is een hele lastige discussie.
  woensdag 12 juni 2013 @ 00:30:53 #36
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_127690211
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:19 schreef jatochneetoch het volgende:

Was het maar waar.

Er bestaat inderdaad een segment van de dakloze bevolking die er voor kiest om op straat te leven maar het overgrote deel is geestelijk te ziek om gebruik te kunnen maken van de sociale voorzieningen die dit land te bieden heeft en eindigen zo op straat.

De afgelopen jaren is er veel subsidie weggetrokken van initiatieven om daklozen een tijdelijk onderkomen te geven (een postadres waarmee ze gebruik kunnen maken van die sociale voorzieningen) en daarna te helpen met begeleid wonen. Ook zijn een hoop initiatieven opgedoekt waarbij daklozen worden ingezet om dingen schoon te maken en ze een kleine vergoeding te geven voor de moeite.

De beste oplossing zou zijn om deze mensen met geestelijke gezondheidszorg te helpen want elk uur dat een dakloze op straat doorbrengt staat gelijk aan een bepaalde hoeveelheid schade aan de maatschappij. Schade door diefstal, vernieling en door het feit dat een hoop van deze mensen met een beetje hulp een netto bijdrage hadden kunnen leveren aan onze maatschappij.

Maar eigenlijk is de belangrijkste reden dat het onacceptabel is om zieke mensen niet te verzorgen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 12 juni 2013 @ 08:20:56 #37
379943 Paper_Tiger
pi_127694093
Iedereen die niet de ambitie heeft om in een doorzonwoning met tophypotheek te wonen en om met een geleasete middenklasser naar zijn baan te rijden om als slaaf voor de bank te werken die al dat moois mogelijk maakt terwijl hij de helft van zijn inkomen moet afstaan aan het collectief moet i.d.d. wel knettergek zijn.
Deze mensen moeten zoals geconcludeerd wel gestoord zijn net als dat kinderen op school tegenwoordig vreemd worden aangekeken als ze niet tenminste ADD, ADHD, dyslectie, autisme op iets dergelijks hebben.
Helemaal chill van de Ritalin worden deze kinderen klaargestoomd om het leven van de ultieme burgerman te gaan leiden.
Ik benijd menig dakloze want zij zijn de waarlijk vrije mensen. Gestoord? Misschien maar ieder moet het leven mogen leiden wat bij hem past ook al past dat niet in het denken van de gemiddelde burgerman.
Geef die mensen je oude kleren en biedt ze als ze willen een warme slaapplek in de winter.
  woensdag 12 juni 2013 @ 09:10:46 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_127694864
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 08:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
Iedereen die niet de ambitie heeft om in een doorzonwoning met tophypotheek te wonen en om met een geleasete middenklasser naar zijn baan te rijden om als slaaf voor de bank te werken die al dat moois mogelijk maakt terwijl hij de helft van zijn inkomen moet afstaan aan het collectief moet i.d.d. wel knettergek zijn.
Deze mensen moeten zoals geconcludeerd wel gestoord zijn net als dat kinderen op school tegenwoordig vreemd worden aangekeken als ze niet tenminste ADD, ADHD, dyslectie, autisme op iets dergelijks hebben.
Helemaal chill van de Ritalin worden deze kinderen klaargestoomd om het leven van de ultieme burgerman te gaan leiden.
Ik benijd menig dakloze want zij zijn de waarlijk vrije mensen. Gestoord? Misschien maar ieder moet het leven mogen leiden wat bij hem past ook al past dat niet in het denken van de gemiddelde burgerman.
Geef die mensen je oude kleren en biedt ze als ze willen een warme slaapplek in de winter.
Tja er zullen vast wel een paar daklozen aan jou romantische Swieberje beeld voldoen.

Een groot deel heeft ook op zijn minst graag liever een eigen kamer om in te slapen ipv een ouwe krant.
  woensdag 12 juni 2013 @ 09:12:31 #39
379943 Paper_Tiger
pi_127694891
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja er zullen vast wel een paar daklozen aan jou romantische Swieberje beeld voldoen.

Een groot deel heeft ook op zijn minst graag liever een eigen kamer om in te slapen ipv een ouwe krant.
Jij vult dat gemakshalve in voor een ander. Ik ken iemand die beroepshalve met zulke mensen werkt in Haarlem en die schetst een heel ander beeld. Ja velen zijn schizofreen en ja de meest willen niet in een huis wonen zoals dat voor jou de norm is.
pi_127695034
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 19:01 schreef Life2.0 het volgende:
en huisjes moeten gemolken worden, leegstand is winst _O_
Nee, gratis huizen voor iedereen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 12 juni 2013 @ 09:28:32 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_127695175
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:12 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Jij vult dat gemakshalve in voor een ander. Ik ken iemand die beroepshalve met zulke mensen werkt in Haarlem en die schetst een heel ander beeld. Ja velen zijn schizofreen en ja de meest willen niet in een huis wonen zoals dat voor jou de norm is.
Definieer "velen"

Overigens heb ik er vanuit de gemeente ook veel mee te maken aangezien de gemeente voor daklozen zorgt.

Maar ik wil het ook niet verbieden ofzo. Als iemand graag liever onder de brug woont vind ik het prima. Zolang ze maar geen auto's kraken
  woensdag 12 juni 2013 @ 09:32:43 #42
379943 Paper_Tiger
pi_127695275
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Definieer "velen"

Overigens heb ik er vanuit de gemeente ook veel mee te maken aangezien de gemeente voor daklozen zorgt.

Maar ik wil het ook niet verbieden ofzo. Als iemand graag liever onder de brug woont vind ik het prima. Zolang ze maar geen auto's kraken
Ik ben het helemaal met je eens. Het kraken van auto's is helaas vaak een gevolg van drugsproblematiek. Nog even alle drugs legaliseren en decriminaliseren en de dakloze licht glimlachend onder die brug dankzij zijn shot van een Euro.
pi_127697936
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik krijg ook altijd geld van daklozen om mijn hypotheek te betalen.
Ik verkoop ze altijd de dakhebbendenkrant.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 12 juni 2013 @ 11:14:53 #44
66825 Reya
Fier Wallon
pi_127698475
quote:
Ik vind het wel prima zo. Universiteiten blijven het grootste deel van de dag onbenut, hetgeen een schaamteloze inefficiëntie is. Het lijkt me derhalve een goed idee om 's avonds, 's nachts en in het weekend daklozen op te vangen op universiteiten.
  woensdag 12 juni 2013 @ 11:26:53 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_127698955
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:14 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik vind het wel prima zo. Universiteiten blijven het grootste deel van de dag onbenut, hetgeen een schaamteloze inefficiëntie is. Het lijkt me derhalve een goed idee om 's avonds, 's nachts en in het weekend daklozen op te vangen op universiteiten.
Of waarom niet in het bed van studenten. Die zuipen toch de hele nacht en slapen overdag. :+
pi_127699218
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:32 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens. Het kraken van auto's is helaas vaak een gevolg van drugsproblematiek. Nog even alle drugs legaliseren en decriminaliseren en de dakloze licht glimlachend onder die brug dankzij zijn shot van een Euro.
Aha want verslaafden aan goedkope drugs (zoals alcohol) zorgen niet voor overlast en criminaliteit?
  woensdag 12 juni 2013 @ 11:36:40 #47
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_127699378
quote:

[..]

Voornamelijk het openstellen van de grenzen.
Groot deel is niet Nederlands.

Al betwijfel ik wel dat het aantal daklozen is toegenomen.
  woensdag 12 juni 2013 @ 11:40:15 #48
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_127699523
http://www.trimbos.nl/nie(...)ozen-in-grote-steden

Kijk aan.
Weer een verzinsel onderbuik topic kennelijk van TS.
  woensdag 12 juni 2013 @ 11:49:06 #49
66825 Reya
Fier Wallon
pi_127699858
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Of waarom niet in het bed van studenten. Die zuipen toch de hele nacht en slapen overdag. :+
In de gemeenteraad lijkt me ook geen slecht idee. In een plaats als Eindhoven zie je sowieso geen verschil met de raadsleden.
  woensdag 12 juni 2013 @ 12:41:52 #50
379943 Paper_Tiger
pi_127701915
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha want verslaafden aan goedkope drugs (zoals alcohol) zorgen niet voor overlast en criminaliteit?
Criminaliteit wordt vooral veroorzaakt door de hoge prijzen die bij die verslaving horen. Op de vrije markt kost die spuit heroïne bijna niks meer en die fles drank is zonder accijns en BTW ook voor iedereen te betalen. Stelen is dan niet nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')