Ik krijg ook altijd geld van daklozen om mijn hypotheek te betalen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:19 schreef jatochneetoch het volgende:
Dakloos zijn is een keuze in Nederland.
Er zijn ook heel veel zwervers die stinkend rijk zijn, maar het gewoon leuk vinden om op straat te leven.
Ja, in een utopie. In praktijk volstrekt onhaalbaar.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Is het niet verstandiger om te voorkomen dat mensen dakloos worden, voor zowel hen als voor de maatschappij?
Zeker, dat kan nu ook. Maar je moet zelf wel even wat moeite doen. Veel junks ontbreekt het aan de discipline om op afspraken te komen met hulpverleners en om zelf wat initiatief te tonen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een klassiek probleem is het niet krijgen van een uitkering als je geen woonadres hebt, dat valt op te lossen
eindhoven is dan ook de 5e stad van NL ik weet niet wat voor criteria jij dan aan wil houden voor een grote stad? moet die perse in de randstad liggen of zo?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
100% is onhaalbaar maar we hadden vroeger (jaren 80) veel minder daklozen, in die tijd was het vooral een grote-steden-probleem en dan in het bijzonder in Holland. Nu zijn er in Eindhoven ook veel daklozen en zijn er in nog kleinere stadjes ook daklozen. We doen dus iets verkeerd. Een klassiek probleem is het niet krijgen van een uitkering als je geen woonadres hebt, dat valt op te lossen. Misschien word je nu ook wel wat sneller uit je huis gezet gezien de absurd sterk gestegen woonlasten?
Wij doen iets verkeerd? Ga fietsen. Als je (ongewild) op straat terecht komt dan doe je zelf iets verkeerd.quote:
Bij mijn weten waren er in de jaren 80 nog nauwelijks daklozen in Eindhoven, dat begrijp ik van anderen. In Amsterdam kwam je gegarandeerd een paar daklozen tegen als je naar Madurodam ging, in Eindhoven moest je ze met een loep zoeken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:33 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
eindhoven is dan ook de 5e stad van NL ik weet niet wat voor criteria jij dan aan wil houden voor een grote stad? moet die perse in de randstad liggen of zo?
heb je ze gevraagd ja?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:32 schreef Paper_Tiger het volgende:
Voor heel veel daklozen is het een bewuste keuze.
Lag dat toen in Amsterdam ja?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
In Amsterdam kwam je gegarandeerd een paar daklozen tegen als je naar Madurodam ging,
wacht, madurodam in amsterdamquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij mijn weten waren er in de jaren 80 nog nauwelijks daklozen in Eindhoven, dat begrijp ik van anderen. In Amsterdam kwam je gegarandeerd een paar daklozen tegen als je naar Madurodam ging, in Eindhoven moest je ze met een loep zoeken.
Het is duidelijk dat al jarenlang jaarlijks het percentage toeneemt. Hoe verklaar jij die toenamen als het niet aan ons (de maatschappij) ligt?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wij doen iets verkeerd? Ga fietsen. Als je (ongewild) op straat terecht komt dan doe je zelf iets verkeerd.
Er zijn voldoende vangnetten voor mensen die buiten de boot vallen, ook al word je niet rijk van een bijstandsuitkering je kunt er wel van wonen en eten als je niet teveel eisen hebt. Degenen die dakloos worden zijn op de een of andere manier hun huis uitgezet of hun uitkering, of allebei, en dat is niet omdat ze zich daarvoor zo goed gedragen hebben. Daar kun je de samenleving niet de schuld van geven. Of één politieke partij.
dat geloof ik best maar je zei: alleen in grote stedenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij mijn weten waren er in de jaren 80 nog nauwelijks daklozen in Eindhoven, dat begrijp ik van anderen. In Amsterdam kwam je gegarandeerd een paar daklozen tegen als je naar Madurodam ging, in Eindhoven moest je ze met een loep zoeken.
Stijging van de bevolking in combinatie met het strikter handhaven van de, al langer bestaande en terechte, regelgeving. Als bijstandsgerechtigde, ex-verslaafde, ex-gedetineerde etc. heb je je aan een aantal afspraken te houden en wil of kan je dat draag je zelf de gevolgen. Ik denk, bronloos, dat we daar nu wat strikter mee omgaan dan 20 of 30 jaar geleden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat al jarenlang jaarlijks het percentage toeneemt. Hoe verklaar jij die toenamen als het niet aan ons (de maatschappij) ligt?
ik heb al een verklaring gegeven (die ik ook echt ergens gelezen heb) maar daar gaat iedereen aan voorbijquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat al jarenlang jaarlijks het percentage toeneemt. Hoe verklaar jij die toenamen als het niet aan ons (de maatschappij) ligt?
Ja, was door de Amsterdammers veroverd tijdens de grote Hollandse oorlogen van de jaren tachtig en in de jaren negentig weer teruggeven in ruil voor een bijdrage aan de Noord/Zuid-Lijn. Hadden wij nooit moeten doen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |