Zeg het maar. Wie gaan er nog meer mee naar de Tour? Wat zijn jullie verwachten van de Blancoploeg? Etappewinsten in het verschiet?quote:Blanco kiest uit 13 man voor Tour
Wielerploeg Blanco heeft dertien renners opgenomen in de voorselectie voor de Ronde van Frankrijk. Onder de kandidaten zijn acht Nederlanders. Rond de NK, een week voor de tourstart op Corsica, maakt de ploegleiding het negental tourdeelnemers bekend.
Zekerheidjes zijn normaal gesproken Bauke Mollema, Robert Gesink, Lars Boom, Laurens ten Dam en de Noor Lars Petter Nordhaug.
Verder komen in aanmerking: Tom Leezer, Tom-Jelte Slagter, Bram Tankink, Maarten Tjallingii, de Australiërs Mark Renshaw en David Tanner en de Belgen Sep Vanmarcke en Maarten Wynants.
"Een aantal renners heeft zich volledig gefocust op de Tour, voor de andere plaatsen is het soms lastig, de verschillen zijn marginaal”, lichtte ploegleider Nico Verhoeven toe.
Bron: Telegraaf
Volgens mij mag bijna iedere ploeg blij zijn wanneer ze twee of drie ritten pakkenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 07:38 schreef Tja..1986 het volgende:
Hoop in iedergeval dat Bram Tankink gaat. Goede kerel is dat volgens mij.
Ik verwacht er vrij weinig van eigenlijk. Denk dat ze blij mogen zijn als ze 2 of 3 ritten pakken.
Dat is waar natuurlijk, maar doelde meer dat ik in de klassementen weinig verwacht.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 07:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij mag bijna iedere ploeg blij zijn wanneer ze twee of drie ritten pakken
Ach we zullen zien hoe Mollema en Ten Dam het doen, verder kan het een leuke vrijbuitersploeg zijn. Hoeft niks mis mee te zijn wat mij betreft.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 07:46 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat is waar natuurlijk, maar doelde meer dat ik in de klassementen weinig verwacht.
Mee eens, hoeft inderdaad helemaal niets mee mis te zijn. Blijft alleen wel jammer dat er van de status die de Raboploeg ooit had weinig meer over is.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 07:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach we zullen zien hoe Mollema en Ten Dam het doen, verder kan het een leuke vrijbuitersploeg zijn. Hoeft niks mis mee te zijn wat mij betreft.
Ach, het is een leuk team met bijna alleen maar Nederlanders. Heb ik meer mee dan met een team dat zijn status moet ontlenen aan een Rus, Deen of Spanjaard...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:00 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Mee eens, hoeft inderdaad helemaal niets mee mis te zijn. Blijft alleen wel jammer dat er van de status die de Raboploeg ooit had weinig meer over is.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:18 schreef knep het volgende:
Hopelijk aanvallend ingesteld en niet met tig man Mollema's 9e plek verdedigend.
Joh? Vorig jaar wonnen ze een etappe..en het jaar daarvoor.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:15 schreef HPLC het volgende:
Ik hoop dat ze gaan voor een etappewinst. Dat is al te lang geleden
Ik bedoel een Nederlander uiteraardquote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:19 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Joh? Vorig jaar wonnen ze een etappe..en het jaar daarvoor.
Waarom de verwachting dat Blanco voor een Nederlandse ritzege moet gaan? Waarom altijd Blanco en voorheen Rabo als dé afvaardiging van Nederland zien? Waarom dit niet posten in het algemene topic? Waarom zijn deze verwachtingen er niet voor Argos en Vancansoleil?quote:
We kunnen wel een FOK!-bingo maken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit gaat uiteraard weer een popcorntopic worden.
Team Blancoquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:05 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
We kunnen wel een FOK!-bingo maken.
Enkele suggesties om de bingovakjes mee te vullen:
Belkin
Mollema
Geesink![]()
Mandy![]()
Froome![]()
Voeckler![]()
Sky
1 rit zou al heel mooi en nog mooier als een Nederlander die wint maar de kans daarop is uiterst klein. Nederland heeft wel zo'n beetje het slechtste trackrecord van alle gekende wielerlanden in de laatste 10 jaar als het aankomt op ritoverwinningen in grote ronden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 07:46 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat is waar natuurlijk, maar doelde meer dat ik in de klassementen weinig verwacht.
Klopt niets van, je hebt maar één naam verkeerd geschreven, in dit soort topics komt dat zelden voorquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:05 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
We kunnen wel een FOK!-bingo maken.
Enkele suggesties om de bingovakjes mee te vullen:
Belkin
Mollema
Geesink![]()
Mandy![]()
Froome![]()
Voeckler![]()
Sky
Ik vraag me echt af, na zijn commentaar van laatst, of Gesink soms rondkijkt op forums als deze en niet begrijpt dat dit niet serieus bedoeld is.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:20 schreef Pedroso het volgende:
Als die Geesink dit jaar weer de Tour niet wint dan is het een slappeling. Hij mot werke voor z'n geld.
Was even de gemiddelde Telegraaf lezer aan het nadoen na een rit waar Gesink niet minimaal het podium heeft behaald.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:46 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af, na zijn commentaar van laatst, of Gesink soms rondkijkt op forums als deze en niet begrijpt dat dit niet serieus bedoeld is.
Ik vind het niet zo meevallen eigenlijk. Niets persoonlijks naar jou, maar het aantal mensen dat 'de gemiddelde Telegraaflezer' aan het nadoen is is echt vervelend groot de laatste tijd, ook in het gewone wielrennen-subforum. Op een gegeven moment is het lastig om te zien wie er nu serieus is en wie niet.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:56 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Was even de gemiddelde Telegraaf lezer aan het nadoen na een rit waar Gesink niet minimaal het podium heeft behaald.
Op forums als deze valt het nog wel mee. Alleen het TDF topic tijdens de Tour loopt vaak vol met trolls. Maar dat onderscheid zal ie zelf toch ook wel zien ?
Lijkt me toch wel vrij duidelijk.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:06 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo meevallen eigenlijk. Niets persoonlijks naar jou, maar het aantal mensen dat 'de gemiddelde Telegraaflezer' aan het nadoen is is echt vervelend groot de laatste tijd, ook in het gewone wielrennen-subforum. Op een gegeven moment is het lastig om te zien wie er nu serieus is en wie niet.
Tsja. Da's wel waar. Maar die grap wordt gewoon ook een beetje oud.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:22 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Lijkt me toch wel vrij duidelijk.
Buiten dat vind ik dat een topsporter ook best wel tegen kritiek moet kunnen en de onzin van 'm af moet laten glijden.
Geen TJS dustwitter:Sander_Slager twitterde op dinsdag 18-06-2013 om 14:23:20Tourploeg Blanco: Boom, Ten Dam, Gesink, Leezer, Mollema, Nordhaug, Tankink, Vanmarcke en Wynants reageer retweet
Het is wel duidelijk: hij moest een nieuw contract tekenen om naar de Tour te mogen. Dat heeft hij nog niet gedaan, dus geen Tour.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Geen Slagter is vrij onbegrijpelijk.
Intern zullen ze vast wel meer weten over een sponsor.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hoe kan je een nieuw contract tekenen als de sponsor nog niet officieel bekend is?
Dat zal vooral een achter de schermen klus zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hoe kan je een nieuw contract tekenen als de sponsor nog niet officieel bekend is?
Officieel nog niet, maar dit komt van Wielerrevue en ga er maar vanuit dat dit klopt hoor.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:29 schreef TLC het volgende:
Er is sowieso nog niet officieel bekend gemaakt wie er voor Blanco gaat rijden
Officieel nuquote:The Blanco Pro Cycling Team has completed the selection for the one hundredth Tour de France. Bauke Mollema is the definitive lead man. The Dutchman will strive with his teammates for a good classification. A stage win is another primary goal for the team.
“We have geared our team around Bauke”, stated Sports Director Nico Verhoeven. “We are looking to score a good classification with him. We are aiming for the top ten but in fact we’re simply trying for the maximum achievable. We could say that we’d like Bauke to finish fourth, but if he then finishes fourth when second was within grasp, I’d say we’d be less satisfied. But if it turns out that he is seventh and that is the best result we could have expected, then we’d be happy with that.”
Promising
Verhoeven saw in the run-up to the Tour a promising Mollema. “In the Tour of Switzerland, Bauke showed that he was ready in the way he rode and led the team. On top of a good GC, we would like to take a stage win.
Teammates
Mollema will be supported in France by his teammates Lars Boom, Laurens ten Dam, Robert Gesink, Tom Leezer, Lars Petter Nordhaug, Bram Tankink, Sep Vanmarcke en Maarten Wynants. Verhoeven: “Robert will have a relatively open role, but will be expected to take care of Bauke in the high mountain stages together with Laurens. Nordhaug and Boom are dangerous stage pirates but also understand what it means to be a domestique. Bram is our road captain and Maarten is a all-rounder who has proven his worth in the big tours. Sep and Tom formed a good team with Bauke in the Tour de Suisse and kept him out of trouble in the run-up to the mountains.”
The Tour de France starts Saturday, 29 June.
Team line-up: Lars Boom, Laurens ten Dam, Robert Gesink, Tom Leezer, Bauke Mollema, Lars Petter Nordhaug, Bram Tankink, Sep Vanmarcke and Maarten Wynants – Sport Directors: Frans Maassen, Nico Verhoeven, and Merijn Zeeman.
Jewel, persbericht is net daarvoor verstuurdquote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:29 schreef TLC het volgende:
Er is sowieso nog niet officieel bekend gemaakt wie er voor Blanco gaat rijden
Ik denk dat Wynants i.p.v. Tjallingi is geselecteerd. Die zal ook een beetje de rol van Tjallingi moet gaan vervullen. Dat kan hij ook best, maar ik denk dat Tjallingi nog wat belangrijker voor de ploeg is. Je zag vorig jaar al dat na het wegvallen van hem, de ploeg echt een deuk had opgelopen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:41 schreef Slobeend het volgende:
Wynants zal wel (helaas) ipv Slagter geselecteerd zijn.
Niermannquote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:04 schreef Mani89 het volgende:
Leezer is wel een beetje random, maar misschien schuilt er een Niermann in hem.
Die heeft naar het schijnt een Niermann-Alarm op zijn computer dus ik verwacht hem nu elk moment in dit topic.quote:
Woooooh, Niermann kon wel even een stukje beter klimmen dan Leezer he.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:04 schreef Mani89 het volgende:
Leezer is wel een beetje random, maar misschien schuilt er een Niermann in hem.
Nee inderdaad. Hij is natuurlijk wel een hardrijder, dus vooral als knecht voor de vlakke etappes (om de mannen uit de wind te houden, water te halen en een wiel/fiets af te geven) en in de vlakke aanloop van bergetappes.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:15 schreef Marcoss het volgende:
Voordeel van Leezer is wel dat hij een sprint in de benen heeft, dat kan van pas komen bij een kopgroep bijvoorbeeld. Maar neem aan dat ze hem daar niet voor meenemen..
Leezer kan zich wel redelijk goed positioneren. En het probleem was vorig jaar dat er juist niet genoeg mannen mee waren om de kopman op het vlakke uit de probleemzone te houden. Dat probleem is er nu niet. Met Boom, Leezer, Tankink, Wynants en Vanmarcke hebben ze prima types om Mollema van voren te houden. Geen excuses wat dat betreft nu.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Leezer gaat z'n eerste Tour rijden ja. Ik vind het leuk voor hem, want hij heeft veel pech gekend, maar van de andere kant zie ik 'm ook niet veel toevoegen, helaas.
Je hebt gelijk. Ik keek even zijn uitslagen van dit jaar na en dat valt eigenlijk best tegen. Ik denk dat ik hem wat overschat heb, omdat hij vaak een van de laatste knechten is van de kopmannen van de ploeg, dat ik daardoor in mijn hoofd had zitten, dat hij ook daadwerkelijk goed heeft gereden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Zo bijzonder heeft Nordhaug het nog niet gedaan hoor. Haalt bij lange na zijn Sky-niveau niet. Dan heeft Vanmarcke het eigenlijk nog beter gedaan.
Vorig jaar was het inderdaad wel wat te ver doorgeslagen naar een pure klimmersploeg. Daardoor hadden ze gelijk al een probleem met het wegvallen van Tjallingi.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:38 schreef TheArt het volgende:
[..]
Leezer kan zich wel redelijk goed positioneren. En het probleem was vorig jaar dat er juist niet genoeg mannen mee waren om de kopman op het vlakke uit de probleemzone te houden. Dat probleem is er nu niet. Met Boom, Leezer, Tankink, Wynants en Vanmarcke hebben ze prima types om Mollema van voren te houden. Geen excuses wat dat betreft nu.
Vuelta en andere wedstrijden voor hem;quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:30 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Intern zullen ze vast wel meer weten over een sponsor.
Maar bij Slagter werd bij de voorselectie al gezegd (tenminste, dat was het gerucht) dat hij moest tekenen om naar de Tour te mogen. Overigens heeft ook Renshaw geen contract bij de ploeg voor volgend seizoen, maar die rijdt ook gewoon niet goed genoeg..
twitter:Mark_Renshaw twitterde op dinsdag 18-06-2013 om 15:45:59So no Tour de France for me this year. First time in a lot of years il be training in July. Going to be bizarre feeling to miss it. reageer retweet
twitter:Mark_Renshaw twitterde op dinsdag 18-06-2013 om 15:47:39Good luck to the @BlancoCycling guys in the TDF. I will now focus on the Vuelta and other objectives in the end of season. Can't wait for it reageer retweet
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:53 schreef Marcoss het volgende:
Renshaw geeft op Twitter aan (ik wil de tweet kopiëren, maar krijg telkens een foutmelding) dat hij nu voor de Vuelta gaat, kan weer een gevechtje worden met Bos dan
Ja, ik zag het al, ongelofelijk dat jij als Sesamstraat-bewoner wel dat soort rechten hebt en ik als eenvoudige bewoner nietquote:
Knieproblemen toch? Een veelvoorkomende blessure bij renners die van een dubieus team naar Rabo/Blanco gaan.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:52 schreef Mani89 het volgende:
Volgensmij had Nordhaug ook een hele slechte voorbereiding op dit seizoen, ik weet niet meer precies waarom. Maar er zit nu duidelijk een stijgende lijn in.
Dat is het ook gewoon. Neem je hem mee dan weet je dat de druk gaat toenemen. Er zal altijd minstens 1 journalist zijn die met het verhaal aan de slag gaat en er maar over door gaat blijven zeuren. Dan heb je weer anderen die erover mee gaan schrijven en misschien zelfs nieuwe feiten ontdekken en voila, voor je het weet je een situatie a la Rasmussen met de whereabouts in 2007.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:13 schreef Marcoss het volgende:
LLS meenemen zal voor heel veel negatieve publiciteit zorgen, zeker als je ziet hoe de Nederlandse pers/tv nu met al die dopingverhalen omgaat. En de ploeg is (officieel dan) ook nog steeds op zoek naar een nieuwe sponsor, dan is dat gedoe niet echt handig tijdens de belangrijkste koers om je in de kijker te rijden.
Dat hij sportief gezien altijd mee moet, lijkt me een duidelijk verhaal ja.
twitter:mtjallingii twitterde op dinsdag 18-06-2013 om 16:30:21@NOSavondetappe Ik ben ook nog vrij in juli hoorde ik net. #lastminutevakantie reageer retweet
Telegraaf heeft dat nieuws een paar weken geleden al gebracht, Boogerd schrijft columns voor de Telegraaf.. Daarom zal hij het wel zo stellig brengen lijkt me. Het is nog steeds niet officieel bevestigd door de ploeg zelf.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:18 schreef icebliss het volgende:
Boogerd zegt net in de Coen en Sander show dat Blanco een nieuwe sponsor heeft, voor wat het waard is. Was al redelijk zeker natuurlijk.
Vond het al veelzeggend dat Dekker bij de winst van LLS in de ronde van België ook gewoon kwam vertellen dat hij geen flauw idee had wat Sanchez de laatste maanden had gedaan, waar hij had gezeten en dat hij zijn hoge niveau na een opgelegde pauze erg verrassend was.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:24 schreef TheArt het volgende:
Dat is het ook gewoon. Neem je hem mee dan weet je dat de druk gaat toenemen. Er zal altijd minstens 1 journalist zijn die met het verhaal aan de slag gaat en er maar over door gaat blijven zeuren. Dan heb je weer anderen die erover mee gaan schrijven en misschien zelfs nieuwe feiten ontdekken en voila, voor je het weet je een situatie a la Rasmussen met de whereabouts in 2007.
Slagter was inderdaad ook behoorlijk teleurgesteld en volgens hem kwam het als een verrassing.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:35 schreef Scorpion_17 het volgende:
Komen toch nog wat onderhuidse frustraties/teleurstellingen boven op Twitter.
twitter:JetseBol twitterde op maandag 24-06-2013 om 09:29:39Vanmiddag mee rondje fietsen? #Twitterride in Hilversum met paar Blanco mannen! Start Studio21 Hilversum @ 15:30. Kom en sluit aan! reageer retweet
twitter:mtjallingii twitterde op maandag 24-06-2013 om 10:51:47"@edekker1970: Heeft dit met het nieuws van vanmiddag te maken?
" dat zou gaaf zijn!!!:-) reageer retweet
Volgens mij kan Slagter juist buiten de Tour veel mee punten halen.quote:Geen contract, geen Tour
Er zijn veel renners de laatste tijd die te horen hebben gekregen dat ze niet naar de Tour de France zullen gaan.
© ANP
Door Nando Boers
Eén van hen is Tom-Jelte Slagter, een renner die begin dit jaar de Tour Down Under won en die onder contract staat bij Blanco Pro Cycling, het voormalige Rabobank-team dat vanaf maandagmiddag onder een andere naam verder gaat wanneer ze in Hilversum bij de presentatie van hun Tour-ploeg (zonder Slagter dus) bekendmaken dat ze een nieuwe sponsor hebben.
Slagter dacht dat hij geselecteerd zou worden voor de rondgang door Frankrijk, maar hij had het mis. Zijn naam staat niet bij de eerste negen. Laten we zeggen dat hij onaangenaam verrast was.
De renner uit Groningen won dit jaar die Tour Down Under, een belangrijke World Tour-koers op het zuidelijk halfrond en reed daarna nog een paar goede uitslagen. Voor hem genoeg om te veronderstellen dat de ploegleiding hem zou meenemen naar Frankrijk om kopman Bauke Mollema te steunen.
Slagter zei zondagmorgen voor de start van het NK in Kerkrade voor de camera van de NOS het 'jammer' te vinden dat hij geen uitnodiging heeft ontvangen.
Dat lijkt me dus een understatement van jewelste.
Keiharde wetten
Slagter is namelijk niet geselecteerd omdat hij zijn dit jaar aflopende contract nog niet heeft verlengd. Dat klinkt dan hard en gemeen ("jij blijft thuis"), maar ook wielrennen is topsport (soms denk je weleens van niet). Ook daar gelden keiharde economische wetten, zoals bijvoorbeeld ook in het voetbal, waar topspelers met een aflopend contract op de bank belanden. Ik vind dat logisch. Het is jammer voor de kijker, maar een team, ploeg of club moet ook verder kijken dan het individuele belang van een sporter.
In de Tour kun je veel World Tour-punten scoren en jezelf in de kijker fietsen. Andere ploegen zouden je graag willen vastleggen na een succesvolle Franse campagne. Voor de renner is dat financieel interessant, voor de ploeg waar hij voor uitkomt een minder fraai vooruitzicht en dus laten ze een kip die mogelijk gouden eieren gaat leggen niet zomaar in Frankrijk paraderen.
Nu moet je niet denken dat het een vreemde gang van zaken is. Ook Vacansoleil-baas Daan Luijkx zette ooit twee van zijn troeven onder druk voor de Tour. Tegen Lieuwe Westra en Johnny Hoogerland liet hij in juni 2011 weten ze thuis te laten als ze hun contract niet verlengden, want een beetje goede sier maken in het shirt van Vacansoleil en dan de jackpot winnen bij een ander na de Tour, dat konden ze vergeten. Westra en Hoogerland verlengden hun contract. Voor de Tour.
Slagter zette geen handtekening en blijft nu thuis. En dus heeft Bill Clinton weer gelijk. De Amerikaanse president zei ooit in zijn verkiezingscampagne over het belangrijkste thema: "It's the economy, stupid!"
Nu.nl
twitter:RickFlens twitterde op maandag 24-06-2013 om 11:01:38#Twitterride info het is een route van 25km iedereen is welkom en rijden rustig zodat iedereen kan genieten van het "groen" rond Hilversum reageer retweet
Ah ipv Belkin wordt het Greenchoicequote:Op maandag 24 juni 2013 11:06 schreef Pino112 het volgende:
twitter:RickFlens twitterde op maandag 24-06-2013 om 11:01:38#Twitterride info het is een route van 25km iedereen is welkom en rijden rustig zodat iedereen kan genieten van het "groen" rond Hilversum reageer retweet
Helaas woon in de buurt, maar moet werken tot 3quote:Op maandag 24 juni 2013 11:06 schreef Pino112 het volgende:
Valt tenminste meer op dan het blauw.quote:
Hoofdsponsor wil natuurlijk wel dat zijn huisstijl herkenbaar is op de shirts natuurlijk.quote:
Ja logisch ook.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:40 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hoofdsponsor wil natuurlijk wel dat zijn huisstijl herkenbaar is op de shirts natuurlijk.
...quote:Op maandag 24 juni 2013 13:44 schreef Felagund het volgende:
Wat wel op valt is dat Blanco helemaal weg is op de auto, hebben die niet een jaarcontract getekend?
Is ook zo ja.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:48 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
...
Blanco is de naam van een bedrijf?
Ik heb een jaar lang gedacht dat het team zo heette omdat ze nog geen nieuwe sponsor hadden.
Het is wel zo dat de ploeg voor een groot deel ondersteund wordt door het geld van Rabobank, dus voor de inleg van Blanco hebben ze zeker hun exposure in deze zes maanden kunnen halen hoorquote:Op maandag 24 juni 2013 13:44 schreef Felagund het volgende:
Wat wel op valt is dat Blanco helemaal weg is op de auto, hebben die niet een jaarcontract getekend?
Dat was geen sarcasme volgens mij.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:49 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Oh.Ik moet sarcasme leren herkennen.
Nee dat was totaal geen sarcasme inderdaad ja. Maar dat geheel terzijde. Nu gaan we even naar de reclame.quote:
Nee, maar dan kunnen ze (lees: Rabobank deed de toezegging haar financiele verplichtingen na te komen, maar zonder naamsvermelding. Het team bleef bestaan, in eerste instantie als "White Label"-ploeg.[15] Op 13 december werd bekendgemaakt dat de ploeg verder gaat onder de naam Blanco Pro Cycling Team. Richard Plugge is aangesteld als de nieuwe algemeen directeur. Hij volgt per 1 januari 2013 Harold Knebel op.) wel een contract tekenen.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:50 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
...dus is Blanco nu een bestaand bedrijf of niet?
Ah. Dat heb ik ook altijd gedacht, maar was even in verwarring door dit topic. Bedanktquote:Op maandag 24 juni 2013 13:52 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nee, maar dan kunnen ze (lees: Rabobank deed de toezegging haar financiele verplichtingen na te komen, maar zonder naamsvermelding. Het team bleef bestaan, in eerste instantie als "White Label"-ploeg.[15] Op 13 december werd bekendgemaakt dat de ploeg verder gaat onder de naam Blanco Pro Cycling Team. Richard Plugge is aangesteld als de nieuwe algemeen directeur. Hij volgt per 1 januari 2013 Harold Knebel op.) wel een contract tekenen.
Nog maar 13 dagen wachten.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:54 schreef Momo... het volgende:
http://www.belkin.com/ridethefuture/ live
Ohja ik kijk vanaf een gare computer elders.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:59 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dan staat de tijd van je laptop/PC niet goed.
De eerste faal is al een feit.quote:
Lekkere kleur groen.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:04 schreef TheArt het volgende:
Tenue bekend: http://www.blancoprocycli(...)ucing-the-leader-974
Nicequote:Op maandag 24 juni 2013 14:04 schreef TheArt het volgende:
Ziet er prima uit.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:04 schreef TheArt het volgende:
quote:Op maandag 24 juni 2013 14:08 schreef Momo... het volgende:
Die man slist of komt dat door mijn koptelefoon?
twitter:
Beetje flauw van José. Wij zeggen toch ook niet dat ze dik en lelijk is.quote:
Ze hebben het huidige account gewoon veranderd.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:13 schreef Pino112 het volgende:
En het account van Blanco heet nu @TeamBelkin. Die andere was dus fake.
Ohja, Jose is een vrouw. Ik blijf steeds denken dat het een man isquote:Op maandag 24 juni 2013 14:12 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Beetje flauw van José. Wij zeggen toch ook niet dat ze dik en lelijk is.
Ja dat zei ik.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:13 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ze hebben het huidige account gewoon veranderd.
Dik Amerikaans accentquote:Op maandag 24 juni 2013 14:13 schreef Mani89 het volgende:
Hoor nauwelijks een accent bij deze man, best netjes.
quote:Op maandag 24 juni 2013 14:17 schreef Chiappucci het volgende:
Deze man heeft wel wat weg van B100 in z'n goede jaren.
Zeker.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:15 schreef Marcoss het volgende:
Toch knap werk hoor, in deze tijd zo'n sponsor vinden
quote:Op maandag 24 juni 2013 14:20 schreef Coelho het volgende:
dus Linksys is van belkin? Ik dacht dat dat Cisco was
Was idd.quote:Linksys is a brand of home and small office networking products and a company founded in 1988, which was acquired by Cisco Systems in 2003. In 2013, as part of its push away from the consumer market, Cisco sold their home networking division and Linksys to Belkin.
Ja, vanaf vandaag is dit hun nieuwe tenue.quote:
wel een stuk mooierquote:Op maandag 24 juni 2013 14:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, vanaf vandaag is dit hun nieuwe tenue.
Ja, vandaar ook de late presentatie, vlak voor de Tour. Volgens mij kwam de Telegraaf er al begin mei mee ofzo..quote:
The kopman.quote:
Uhm, neequote:Op maandag 24 juni 2013 14:25 schreef AldoTheApache het volgende:
waarom staat daarachter Nordhaug?
die zit toch bij SKY?
quote:Op maandag 24 juni 2013 14:25 schreef AldoTheApache het volgende:
die zit toch bij SKY?
José Beenquote:Op maandag 24 juni 2013 14:24 schreef Steven184 het volgende:
José Been @TourDeJose 1m
Rick Flens is een lekker ding
quote:Op maandag 24 juni 2013 14:25 schreef AldoTheApache het volgende:
die zit toch bij SKY?
Hij zit bij beiden. Marginal gains.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:25 schreef AldoTheApache het volgende:
die zit toch bij SKY?
Die berg is er.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:26 schreef AldoTheApache het volgende:
Alpe D'huez is toch een Nederlandse berg?![]()
nieuw bij topografie
Hij scheen goed te kunnen luisterenquote:Op maandag 24 juni 2013 14:30 schreef Coelho het volgende:
You can hear that Bauke has his school afgemaakt.
Als hij voor de LTS in z'n eigen dorp had gekozen ipv de Mavo 15km verderop, dan had hij hier nooit gestaanquote:Op maandag 24 juni 2013 14:30 schreef AldoTheApache het volgende:
Hij scheen goed te kunnen luisteren
If you can shit, you should shit, and when you can lay down you can't shit?quote:
Ik zeg 5 etappeoverwinningen en het eindklassementquote:
twitter:_unicorncharly twitterde op maandag 24-06-2013 om 14:35:19Le budget pour le design des maillots de l'équipe Belkin (ex Blanco) est estimé à environ 3euros (à plus ou moins 20 centimes) #Twittcyclos reageer retweet
Nope. Nederlandse licentie en de topman van Belkin heeft ook gezegd zich niet bezig te houden met de invulling van het team. De vraag of het Nederlandse karakter behouden blijft, was ook het eerste dat behandeld werd bij de presentatie en het antwoord is ja.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:20 schreef Slobeend het volgende:
Domme vraag misschien, maar is het nu een Amerikaans team?
Eigen volk eerst!!quote:Op maandag 24 juni 2013 15:37 schreef Pino112 het volgende:
Team Belco: http://www.teambelkin.com/team
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tranquillo
quote:Op maandag 24 juni 2013 15:41 schreef icebliss het volgende:
[..]
Eigen volk eerst!!Ja idd, is wel opvallend eigenlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 24 juni 2013 15:41 schreef icebliss het volgende:
[..]
Eigen volk eerst!!Voorafgaand aan het NK geschoten natuurlijk, waar Kruijswijk niet bij wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Allemaal met de armen over elkaar! Maar ja, nu kan er ten minste af en toe nog een lachje vanaf, dat mocht niet bij Blanco blijkbaar.
Wat is die Jetse toch een lucky bastard, nietwaar.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:57 schreef TheArt het volgende:
Iedereen kreeg bij de Twitterride een Belkin-truitje:
[ afbeelding ]
Zit zijn bandje weer te strak? Want Erik staat er zo parmantig bijquote:
Ik heb lange tijd gedacht dat het gewoon het twitter account van José de Cauwer was.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:13 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ohja, Jose is een vrouw. Ik blijf steeds denken dat het een man is
Hij heeft minder buik dan Brown.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:33 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zit zijn bandje weer te strak? Want Erik staat er zo parmantig bij![]()
Ah, kan best nog met een paar sponsoren worden aangevuld dusquote:Op maandag 24 juni 2013 17:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ afbeelding ]
Beetje eng dit.
neequote:Op maandag 24 juni 2013 18:11 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hé, één van de eerste TDF-trolls dit jaar.
Nog niet alles klopt, de eerlijkst van http://www.teambelkin.com/rider/jack-bobridge lijkt me wat bijzonderquote:Op maandag 24 juni 2013 15:37 schreef Pino112 het volgende:
Team Belco: http://www.teambelkin.com/team
Denk dat het gewicht van Brown ook niet meer klopt.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nog niet alles klopt, de eerlijkst van http://www.teambelkin.com/rider/jack-bobridge lijkt me wat bijzonder
Net als zijn geboortedatum
twitter:marcgoos twitterde op maandag 24-06-2013 om 20:01:17Belkin ontwerp afgekeken van @teammunnemoat ? ;-) - http://t.co/Yv9LSxiHnn reageer retweet
Denk dat Maduc er nog wel moeite mee hebben hoor.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:22 schreef THEFXR het volgende:
Mooie shirts, lekker fel groen voor als je het ravijn in flikkert, ben je gelijk te vinden op 500 meter afstand.
Wel makkelijk te herkennen in het peloton, net zoals dat Rabo tenuequote:Op maandag 24 juni 2013 16:39 schreef Slobeend het volgende:
Het ontwerp van het shirt lijkt best wel op dat van Omega Pharma, vooral door dat groene.
Buiten het groen lijkt het toch totaal niet op elkaar?quote:Op maandag 24 juni 2013 21:52 schreef Boezeidekoe het volgende:
Die shirts doen me denken aan de SuperConfex-Yoko ploeg van Jan Raas, foeilelijk.
Dat is inderdaad vreemd. Het zou dan logisch zijn, dat ze dan de MRI afspraak naar dinsdag hadden verschoven. Want je wilt toch minimaal zekerheid hebben over de blessure.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:18 schreef Konijnenjager het volgende:
Ik zit even die persco na te kijken en op een gegeven moment zegt Gesink dat hij een rontgenfoto heeft afgezegd omdat je er toch niks aan kan doen als er een rib gebroken is. Waarom dwingt de ploegleiding hem niet om wel zo'n foto te laten maken? Je wil als leiding toch weten of hij één of meerdere ribben gebroken heeft? Als hij aan gort ligt stel je namelijk liever niet op, lijkt me.
Licentie is onafhankelijk van de renners die erbij rijden. Ceramica/De Rosa/Utensilnord reed jaren op een Ierse licentie, maar was gewoon bijna helemaal Italiaans.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 00:04 schreef sonnyspek het volgende:
Dit is waarschijnlijk de stomste vraag ooit, maar: Stel in de Belkin ploeg rijden geen Nederlanders meer, is het dan nog wel een Nederlandse ploeg (licentie?) of een Amerikaanse?
Mooi dat het Nederlands blijft.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 00:10 schreef TheArt het volgende:
[..]
Licentie is onafhankelijk van de renners die erbij rijden. Ceramica/De Rosa/Utensilnord reed jaren op een Ierse licentie, maar waren gewoon bijna helemaal Italiaans.
quote:Plugge: ''Opleidingsploeg niet noodzakelijk, talent elders halen''
Geplaatst op maandag 24 juni 2013 om 23:51 door Youri IJnsen.
foto: Youri IJnsen
Maandagmiddag werd bekend dat het Amerikaanse elektronica-bedrijf Belkin de voormalige Rabobank-ploeg overneemt. Teammanager Richard Plugge liet eerder al weten dat de ploeg jonge talenten wil blijven opleiden tot toprenners. Een nieuwe opleidingsploeg heeft echter niet de voorkeur van Plugge. ''We kijken nu wat breder naar talent, het hoeft niet per se een Nederlander te zijn'', tekende WielerFlits op uit de mond van Plugge.
Geen Nederlandse sponsor
De keuze voor een bedrijf uit de Verenigde Staten deed veel stof opwaaien in wielerland. De ploeg zou het Nederlandse karakter, dat het al jaren met zich meedraagt, kwijt raken. Plugge countert die gedachte. ''We zijn een Nederlandse ploeg met een Nederlands hart en wat wij heel belangrijk vinden is dat we kunnen blijven doen waar wij denken goed in te zijn. Dat is het opleiden van jong talent tot grote wielrenners. Dat zullen we ook blijven doen. Alleen de noodzaak omdat met Nederlandse renners te doen, is nu natuurlijk minder.''
Meldde er zich dan helemaal geen Nederlands bedrijf bij Plugge? ''We hebben met bedrijven gesproken van over de hele wereld, dus ook met Nederlandse bedrijven. We hebben wel rondgekeken, maar in Nederland zijn er maar ongeveer tien bedrijven die een wielerploeg kunnen financieren. En daarvan zijn er al een groot aantal bezet, dus wat betreft het sponsoren van een wielerploeg ben je in Nederland gauw klaar.'' Belkin blijft, ondanks de Amerikaans sponsor, gewoon rijden onder een Nederlandse licentie.
Belkin
''Het was vanaf januari tot aan nu een drukke periode en een lange weg. Ik merk met name de laatste week dat ik erg moe ben'', vertelt Plugge over de zoektocht naar een sponsor. ''Ik denk dat we met Belkin een prachtige, nieuwe sponsor hebben gevonden. Vooraf hebben we – net zoals een bedrijf – een missie, visie en kernwaarden opgesteld en ik denk ook dat deze passen bij Belkin. Daarnaast is Belkin al heel groot in de Verenigde Staten en wil het juist haar markt verbreden in Europa, Azië en Australië. Het is een wereldwijd bedrijf dat past bij ons mondiaal programma en de diverse nationaliteiten.'' Het Europese hoofdkwartier van Belkin (dat sinds dit jaar ook eigenaar is van Linksys-routers) huisvest zich in Schiphol-Rijk.
Chet Pipkin (oprichter en directeur) en Arthur van Rest (Product Management & Marketing EMEA bij Belkin) vullen aan: ''Ik ben verheugd om hier te zijn'', startte Pipkin zijn praatje. ''Het is een mooie dag voor zowel mij als het bedrijf Belkin. Dertig jaar geleden begon het allemaal in mijn garage en nu is daar dan zelfs onze eigen wielerpoeg.''
Van Rest gaat verder: ''Eindelijk hebben we met het wielrennen een platform gevonden om ons verhaal te vertellen. Bijna iedereen heeft wel een product van Belkin in huis. Hoe vaker ik naar de samenwerking kijk, hoe meer ik de overeenkomsten zie. De wielerwereld heeft loyale volgers en zijn sterk verbonden met de renners, iets wat wij ook willen. Daarbij staat plezier en ambitie centraal. Net als in een wielerploeg is bij Belkin teamwork erg belangrijk en gebruikt men de individuele klasse om het verschil te maken. Het enige verschil is dat de renners een eindstreep hebben en wij niet.''
Doping en opleidingsploeg
De mens leeft vandaag de dag in een tijd van crisis. Mede daardoor staan bedrijven niet te springen om in te stappen. Ook de vele dopingberichten van het laatste jaar hielpen niet bij de zoektocht. Toch heeft Plugge naar eigen zeggen tientallen kandidaten gesproken. ''Daar zaten dan ook wel een aantal gelukszoekers bij. Daarbij dacht ik achteraf: deze uren had ik nuttiger kunnen besteden'', kijkt hij terug
Het woord doping is inmiddels gevallen. Wat voor effect had dat op de zoektocht naar een sponsor? ''Elk gesprek begon met: wilt u een bak koffie? De tweede vraag was elke keer weer: wat doen jullie aan doping? Wat is jullie beleid, wat doen jullie er tegen. We hebben een aantal keer lang en intensief met elkaar gesproken. Wij zijn – al sinds 2008 – bezig met interne controles om, nog meer dan het bloedpaspoort van de UCI, daar zelf een beeld van te hebben. Dat hadden we superhard nodig, omdat we natuurlijk geen sponsor hadden. Wordt er in die periode iemand betrapt, dat kun je inpakken en wegwezen en je hele nette, goed voorbereide presentatie opbergen.''
Plugge benadrukte eerder al het belang van het opleiden van jong talent. Rabobank beschikte een aantal jaar over een opleidingsploeg, die tegenwoordig nog steeds gesponsord wordt door de bank (Rabobank Development Team) en onder de vleugels valt van de KNWU. ''Een opleidingsploeg is niet echt noodzakelijk. Zoals ik al eerder zei kijken we wat verder. Van de opleidingsploeg zoals we die bij Rabobank hadden, kwamen er elk jaar maximaal twee renners over. Je kunt gewoon niet negentien talenten contracteren.''
''Dylan van Baarle vertrekt nu bijvoorbeeld ook naar een 'ander', al mag ik dat natuurlijk niet zeggen. Wij zijn ook niet meer aan de opleidingsploeg verbonden. Hij tekent bij Garmin, dat kan gebeuren. Je kunt niet zeggen dat een renner bij jou móet blijven. Dat geldt in het voetbal ook zo, kijk maar eens naar de talenten die bij Ajax of Feyenoord vertrekken. Dat moeten wij ook meer doen'', aldus de voormalig hoofdredacteur van NUsport. Naast Van Baarle, tekenden ook Daan Olivier (Argos-Shimano) en Rick Zabel (BMC Racing Team) al een profcontract voor volgend seizoen.
Planning en budget
Met een nieuwe sponsor verandert een ploeg ook vaak van koers. Bij Belkin is dit niet het geval. Het sportieve gedeelte blijft in handen van de ploeg: ''Het is wel grappig dat iedereen nu denkt dat we ons richten op Amerika, maar dat is niet het geval. We zullen dus ook niet de rondes van Utah en Colorado betwisten. Wel de Tour of California, omdat Belkin-oprichter Pipkin daar aan het parcours woont. Maar verder mogen we onze eigen koers blijven rijden.''
Over het budget wilde Plugge niet veel kwijt. Wel is er een mogelijkheid op een co-sponsor. ''We hebben afgesproken om niets over het contract te vertellen. Rabobank komt haar verplichtingen netjes na en daar komt Belkin nu bij. Ik streef altijd naar het beste, dus er is ook ruimte voor co-sponsors. Hoe hoger het budget, des te beter. Of het budget van Belkin genoeg is om met de top teams de strijd aan te gaan? Ja, zeker'', besluit de nieuwbakken Belkin-manager.
Wielerflits
Afgelopen weekend zeiden ze volgens mij in de presentatie.quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:06 schreef Ferdii het volgende:
hoe lang geleden zouden dat soort wagentjes al bestikkerd zijn?
"Deze tweet bevat product placement"twitter:RGUpdate twitterde op woensdag 26-06-2013 om 08:13:01Good morning @TeamBelkin! Leaving home today. Destination: Corsica! #TDF2013 -
reageer retweet
Gadver Becelquote:Op woensdag 26 juni 2013 08:51 schreef Pino112 het volgende:
"Deze tweet bevat product placement"twitter:RGUpdate twitterde op woensdag 26-06-2013 om 08:13:01Good morning @TeamBelkin! Leaving home today. Destination: Corsica! #TDF2013 - [ afbeelding ] reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |