Zeg het maar. Wie gaan er nog meer mee naar de Tour? Wat zijn jullie verwachten van de Blancoploeg? Etappewinsten in het verschiet?quote:Blanco kiest uit 13 man voor Tour
Wielerploeg Blanco heeft dertien renners opgenomen in de voorselectie voor de Ronde van Frankrijk. Onder de kandidaten zijn acht Nederlanders. Rond de NK, een week voor de tourstart op Corsica, maakt de ploegleiding het negental tourdeelnemers bekend.
Zekerheidjes zijn normaal gesproken Bauke Mollema, Robert Gesink, Lars Boom, Laurens ten Dam en de Noor Lars Petter Nordhaug.
Verder komen in aanmerking: Tom Leezer, Tom-Jelte Slagter, Bram Tankink, Maarten Tjallingii, de Australiërs Mark Renshaw en David Tanner en de Belgen Sep Vanmarcke en Maarten Wynants.
"Een aantal renners heeft zich volledig gefocust op de Tour, voor de andere plaatsen is het soms lastig, de verschillen zijn marginaal”, lichtte ploegleider Nico Verhoeven toe.
Bron: Telegraaf
Volgens mij mag bijna iedere ploeg blij zijn wanneer ze twee of drie ritten pakkenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 07:38 schreef Tja..1986 het volgende:
Hoop in iedergeval dat Bram Tankink gaat. Goede kerel is dat volgens mij.
Ik verwacht er vrij weinig van eigenlijk. Denk dat ze blij mogen zijn als ze 2 of 3 ritten pakken.
Dat is waar natuurlijk, maar doelde meer dat ik in de klassementen weinig verwacht.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 07:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij mag bijna iedere ploeg blij zijn wanneer ze twee of drie ritten pakken
Ach we zullen zien hoe Mollema en Ten Dam het doen, verder kan het een leuke vrijbuitersploeg zijn. Hoeft niks mis mee te zijn wat mij betreft.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 07:46 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat is waar natuurlijk, maar doelde meer dat ik in de klassementen weinig verwacht.
Mee eens, hoeft inderdaad helemaal niets mee mis te zijn. Blijft alleen wel jammer dat er van de status die de Raboploeg ooit had weinig meer over is.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 07:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach we zullen zien hoe Mollema en Ten Dam het doen, verder kan het een leuke vrijbuitersploeg zijn. Hoeft niks mis mee te zijn wat mij betreft.
Ach, het is een leuk team met bijna alleen maar Nederlanders. Heb ik meer mee dan met een team dat zijn status moet ontlenen aan een Rus, Deen of Spanjaard...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:00 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Mee eens, hoeft inderdaad helemaal niets mee mis te zijn. Blijft alleen wel jammer dat er van de status die de Raboploeg ooit had weinig meer over is.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:18 schreef knep het volgende:
Hopelijk aanvallend ingesteld en niet met tig man Mollema's 9e plek verdedigend.
Joh? Vorig jaar wonnen ze een etappe..en het jaar daarvoor.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:15 schreef HPLC het volgende:
Ik hoop dat ze gaan voor een etappewinst. Dat is al te lang geleden
Ik bedoel een Nederlander uiteraardquote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:19 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Joh? Vorig jaar wonnen ze een etappe..en het jaar daarvoor.
Waarom de verwachting dat Blanco voor een Nederlandse ritzege moet gaan? Waarom altijd Blanco en voorheen Rabo als dé afvaardiging van Nederland zien? Waarom dit niet posten in het algemene topic? Waarom zijn deze verwachtingen er niet voor Argos en Vancansoleil?quote:
We kunnen wel een FOK!-bingo maken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit gaat uiteraard weer een popcorntopic worden.
Team Blancoquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:05 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
We kunnen wel een FOK!-bingo maken.
Enkele suggesties om de bingovakjes mee te vullen:
Belkin
Mollema
Geesink![]()
Mandy![]()
Froome![]()
Voeckler![]()
Sky
1 rit zou al heel mooi en nog mooier als een Nederlander die wint maar de kans daarop is uiterst klein. Nederland heeft wel zo'n beetje het slechtste trackrecord van alle gekende wielerlanden in de laatste 10 jaar als het aankomt op ritoverwinningen in grote ronden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 07:46 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat is waar natuurlijk, maar doelde meer dat ik in de klassementen weinig verwacht.
Klopt niets van, je hebt maar één naam verkeerd geschreven, in dit soort topics komt dat zelden voorquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:05 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
We kunnen wel een FOK!-bingo maken.
Enkele suggesties om de bingovakjes mee te vullen:
Belkin
Mollema
Geesink![]()
Mandy![]()
Froome![]()
Voeckler![]()
Sky
Ik vraag me echt af, na zijn commentaar van laatst, of Gesink soms rondkijkt op forums als deze en niet begrijpt dat dit niet serieus bedoeld is.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:20 schreef Pedroso het volgende:
Als die Geesink dit jaar weer de Tour niet wint dan is het een slappeling. Hij mot werke voor z'n geld.
Was even de gemiddelde Telegraaf lezer aan het nadoen na een rit waar Gesink niet minimaal het podium heeft behaald.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:46 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af, na zijn commentaar van laatst, of Gesink soms rondkijkt op forums als deze en niet begrijpt dat dit niet serieus bedoeld is.
Ik vind het niet zo meevallen eigenlijk. Niets persoonlijks naar jou, maar het aantal mensen dat 'de gemiddelde Telegraaflezer' aan het nadoen is is echt vervelend groot de laatste tijd, ook in het gewone wielrennen-subforum. Op een gegeven moment is het lastig om te zien wie er nu serieus is en wie niet.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:56 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Was even de gemiddelde Telegraaf lezer aan het nadoen na een rit waar Gesink niet minimaal het podium heeft behaald.
Op forums als deze valt het nog wel mee. Alleen het TDF topic tijdens de Tour loopt vaak vol met trolls. Maar dat onderscheid zal ie zelf toch ook wel zien ?
Lijkt me toch wel vrij duidelijk.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:06 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo meevallen eigenlijk. Niets persoonlijks naar jou, maar het aantal mensen dat 'de gemiddelde Telegraaflezer' aan het nadoen is is echt vervelend groot de laatste tijd, ook in het gewone wielrennen-subforum. Op een gegeven moment is het lastig om te zien wie er nu serieus is en wie niet.
Tsja. Da's wel waar. Maar die grap wordt gewoon ook een beetje oud.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:22 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Lijkt me toch wel vrij duidelijk.
Buiten dat vind ik dat een topsporter ook best wel tegen kritiek moet kunnen en de onzin van 'm af moet laten glijden.
Geen TJS dustwitter:Sander_Slager twitterde op dinsdag 18-06-2013 om 14:23:20Tourploeg Blanco: Boom, Ten Dam, Gesink, Leezer, Mollema, Nordhaug, Tankink, Vanmarcke en Wynants reageer retweet
Het is wel duidelijk: hij moest een nieuw contract tekenen om naar de Tour te mogen. Dat heeft hij nog niet gedaan, dus geen Tour.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Geen Slagter is vrij onbegrijpelijk.
Intern zullen ze vast wel meer weten over een sponsor.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hoe kan je een nieuw contract tekenen als de sponsor nog niet officieel bekend is?
Dat zal vooral een achter de schermen klus zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hoe kan je een nieuw contract tekenen als de sponsor nog niet officieel bekend is?
Officieel nog niet, maar dit komt van Wielerrevue en ga er maar vanuit dat dit klopt hoor.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:29 schreef TLC het volgende:
Er is sowieso nog niet officieel bekend gemaakt wie er voor Blanco gaat rijden
Officieel nuquote:The Blanco Pro Cycling Team has completed the selection for the one hundredth Tour de France. Bauke Mollema is the definitive lead man. The Dutchman will strive with his teammates for a good classification. A stage win is another primary goal for the team.
“We have geared our team around Bauke”, stated Sports Director Nico Verhoeven. “We are looking to score a good classification with him. We are aiming for the top ten but in fact we’re simply trying for the maximum achievable. We could say that we’d like Bauke to finish fourth, but if he then finishes fourth when second was within grasp, I’d say we’d be less satisfied. But if it turns out that he is seventh and that is the best result we could have expected, then we’d be happy with that.”
Promising
Verhoeven saw in the run-up to the Tour a promising Mollema. “In the Tour of Switzerland, Bauke showed that he was ready in the way he rode and led the team. On top of a good GC, we would like to take a stage win.
Teammates
Mollema will be supported in France by his teammates Lars Boom, Laurens ten Dam, Robert Gesink, Tom Leezer, Lars Petter Nordhaug, Bram Tankink, Sep Vanmarcke en Maarten Wynants. Verhoeven: “Robert will have a relatively open role, but will be expected to take care of Bauke in the high mountain stages together with Laurens. Nordhaug and Boom are dangerous stage pirates but also understand what it means to be a domestique. Bram is our road captain and Maarten is a all-rounder who has proven his worth in the big tours. Sep and Tom formed a good team with Bauke in the Tour de Suisse and kept him out of trouble in the run-up to the mountains.”
The Tour de France starts Saturday, 29 June.
Team line-up: Lars Boom, Laurens ten Dam, Robert Gesink, Tom Leezer, Bauke Mollema, Lars Petter Nordhaug, Bram Tankink, Sep Vanmarcke and Maarten Wynants – Sport Directors: Frans Maassen, Nico Verhoeven, and Merijn Zeeman.
Jewel, persbericht is net daarvoor verstuurdquote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:29 schreef TLC het volgende:
Er is sowieso nog niet officieel bekend gemaakt wie er voor Blanco gaat rijden
Ik denk dat Wynants i.p.v. Tjallingi is geselecteerd. Die zal ook een beetje de rol van Tjallingi moet gaan vervullen. Dat kan hij ook best, maar ik denk dat Tjallingi nog wat belangrijker voor de ploeg is. Je zag vorig jaar al dat na het wegvallen van hem, de ploeg echt een deuk had opgelopen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:41 schreef Slobeend het volgende:
Wynants zal wel (helaas) ipv Slagter geselecteerd zijn.
Niermannquote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:04 schreef Mani89 het volgende:
Leezer is wel een beetje random, maar misschien schuilt er een Niermann in hem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |