Deels. Maar hoe moet je anders nieuwe informatie beoordelen? De betrouwbaarste bron kan de wederkomst van Jezus melden, maar dan denk ik in de eerste plaats aan een grap of hack.quote:
Wachten tot bevestiging uit meerdere bronnen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Deels. Maar hoe moet je anders nieuwe informatie beoordelen? De betrouwbaarste bron kan de wederkomst van Jezus melden, maar dan denk ik in de eerste plaats aan een grap of hack.
Die man verplaatst al jaren alleen maar gebakken lucht. Nu heeft hij het genetische voordeel dat hij een zware stem heeft, dat in combinatie met zijn traaaaaaaaage uitspraak doet het nog enigszins lijken alsof er een autoriteit aan het woord is.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:14 schreef Sloggi het volgende:
Opstelten bij Nieuwsuur nu.
Wat is die man door de mand gevallen sinds hij minister is geworden.
http://www.dumpert.nl/med(...)_online_privacy.htmlquote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:41 schreef El_Matador het volgende:
Ik ben blij dat er een passieve monitoring plaatsvindt van wat er allemaal op internet gezegd wordt.
Een actief ingrijpen in de vrijheid van meningsuiting verwerp ik zeer, maar tot nog toe is daar nog geen sprake van geweest.
En jij geloofd dat?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:50 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Dat de gegevens geanonimiseerd en versleuteld worden verzameld, leid ik af uit de uitleg die Obama deze week gaf. Juist omdat je balanceert op de rand van de wet, is dat soort zorgvuldigheid vereist. Het volgen van mogelijke terroristen en proberen om aanslagen te verijdelen lijkt me hoe dan ook veiliger dan niets doen.
En als ze met een dubbele sleutel je huis binnen treden, alles bekijken, ook als je thuis bent maar je merkt er niks van en checken wat je allemaal in je kasten hebt liggen, in je slaapkamer doet en verder uitvreet, real time, terwijl je het niet ziet, hoe zou je dat vinden?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:10 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Dat is een vergelijking die totaal mank gaat. Als ze zonder aanleiding mijn deur intrappen is dat een directe inbreuk op mijn persoonlijke levenssfeer.
Waarom is Turkije geen voorbeeld voor Nederland?quote:Op woensdag 12 juni 2013 02:09 schreef El_Matador het volgende:
Ik wil monitoring omdat het helpt. Het voorkomt terrorisme niet maar dat moet ook niet je doel zijn.
Turkije is geen voorbeeld voor Nederland en ben ik niet bang voor. Welke "totalitaire staat" is er eigenlijk "in zicht/toekomstig"?
Ik zal ook wel een dossiertje hebben bij de AIVD. Lekker boeiend. Als ze uitleg willen over mijn uitspraken kunnen ze me pben/mailen/bellen. Precies zoals de modjes hier zouden moeten werken.
Passief monitoren maar niet ingrijpen in andermans vrijheid van meningsuiting
Ik vind het irreel denken. Ben het echt niet met alle antiterrorismemaatregelen eens, maar passieve monitoring door professionele organisaties heb ik best vertrouwen in. Het gaat al jaren goed.quote:Op woensdag 12 juni 2013 02:44 schreef MouzurX het volgende:
Toch best schokkend dat een aantal users hier geen een scenario zouden kunnen bedenken waarbij het toch niet zo handig is om de regering zoveel macht te laten hebben.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garanties voor de toekomst?quote:Op woensdag 12 juni 2013 02:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind het irreel denken. Ben het echt niet met alle antiterrorismemaatregelen eens, maar passieve monitoring door professionele organisaties heb ik best vertrouwen in. Het gaat al jaren goed.
Je kunt je echter afvragen of dat wel opweegt tegen de in- en beperking van allerlei (grond)rechten.quote:Op woensdag 12 juni 2013 02:38 schreef El_Matador het volgende:
En ja, ik ben blij met elke terrorist en kopschopper die zo gepakt wordt. Zij die een veiliger Nederland willen zullen day met me eens zijn.
Terroristen en pedoseksuelen zijn naast kopschoppers en "gewone criminelen" het grootste gevaar voor de veiligheid van een steeds armer wordend continent.quote:Op woensdag 12 juni 2013 03:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je kunt je echter afvragen of dat wel opweegt tegen de in- en beperking van allerlei (grond)rechten.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 03:04 schreef MouzurX het volgende:
[..]
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garanties voor de toekomst?
Deze internet/camera/ov kaart monitoring is er pas maximaal 15 jaar. Is nou niet echt enorm lang.
En op dit moment worden bijvoorbeeld al verschillende methoden gebruikt om mensen op te pakken in China. Amerika pakt al "terroristen" op zonder enig zicht op een rechtszaak. Hoe ver ben je dan af van een situatie waar je ook mensen gaan oppakken die anti-regering uitspraken doen? In mijn ogen niet ver. Zoiets volgt altijd een exponentiële lijn, eerst beperkt de staat heel langzaam je vrijheden.. en dan gaat het steeds sneller bergafwaarts waar je er eigenlijk niks meer tegen kan doen.
En prompt kreeg je geen wapenvergunning?quote:Op woensdag 12 juni 2013 04:19 schreef sig000 het volgende:
De AIVD zat in de jaren 80 al mijn telefoon af te luisteren.
Haha, die gingen we op de oude weg Antwerpen-Brussel halen bij de Libanezen die daar zaten.quote:Op woensdag 12 juni 2013 04:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En prompt kreeg je geen wapenvergunning?
En, is je huis doorzocht? Je vrouw of kinderen bedreigd?quote:Op woensdag 12 juni 2013 04:34 schreef sig000 het volgende:
[..]
Haha, die gingen we op de oude weg Antwerpen-Brussel halen bij de Libanezen die daar zaten.
Niet doorzocht, wel een tap op de telefoon en vreemde auto's voor mijn huis.quote:Op woensdag 12 juni 2013 05:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En, is je huis doorzocht? Je vrouw of kinderen bedreigd?
quote:Op woensdag 12 juni 2013 05:06 schreef sig000 het volgende:
[..]
Niet doorzocht, wel een tap op de telefoon en vreemde auto's voor mijn huis.
Toen ze later kwamen vragen of mijn Surinaamse maat wilde infiltreren , wist ik het zeker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |