twitter:bramvermeul twitterde op dinsdag 11-06-2013 om 15:09:0947 lawyers arrested in Istanbul says http://t.co/TZZVEEfhL9, some say even more. reageer retweet
twitter:bramvermeul twitterde op dinsdag 11-06-2013 om 15:29:41Authorities cancel ferries to Besiktas after protesters announce big gathering at Taksim, 19h tonight reageer retweet
twitter:bramvermeul twitterde op dinsdag 11-06-2013 om 15:30:59Metro to #Taksim apparently also cancelled. reageer retweet
Erg he , niet beseffen dat elk recht die een ander verliest jij zelf ook bent verloren .quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:58 schreef Theoden het volgende:
Ik snap echt niet hoe blind sommige mensen kunnen zijn voor de duidelijke dictator trekjes van Erdogan. Echt on fucking gelovelijk.
Ik zag in het filmpje dat het in de aula was, vervolgens zeg jij gerechtszaal, waarop ik weer antwoordde met ik weet alleen dat het in de aula plaatsvond, nu zeg jij vervolgens ook aula. Vertel mij/laat mij dan zien wat voor demonstratie het was, het zal vast een demonstratie zijn waar er wat dingen zijn geroepen, dat hoeft echter niet het geval te zijn: nogmaals ik weet niet wat voor demonstratie er plaats heeft gevonden. Nergens blijkt dat getuigen, verdachten en rechters geïntimideerd/onheus begejend zijn, dat het zou kunnen hebben plaatsgevonden is iets anders dan dat het daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Blijf aub bij de voor zover bekende feiten.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:07 schreef Bilge het volgende:
[..]
Je wringt je in allerlei hoeken en gaten om een onmogelijke stelling vol te houden. De demonstratie vond plaats in de aula van een gerechtsgebouw, wat 1) weerklinkt naar gerechtszalen, 2) getuigen, verdachten en rechters intimideert of op andere wijze onheus beinvloedt en de (ogenschijnlijke) onpartijdigheid van Vrouwe Justitia in gevaar brengt.
Ik poneer enkel een hypothetische situatie waaronder de demonstratie onder de door jou genoemde elementen zou kunnen vallen. Als we het dan toch over bewijslast gaan hebben, graag een formele wet: een eis is immers dat het bij wet moet zijn voorzien, en dan graag ook gemotiveerd waarom het onder de door jou genoemde elementen zou kunnen vallen. En dan voldoet het zeggen van 'ja de demonstratie is niet in het belang van de nationale/openbare veiligheid' niet. Alleen op het punt van de wanordelijkheden kan ik begrijpen dat het niet zo handig is, dat hoeft echter niet per definitie zo te zijn.quote:Ten eerste verzin je deze voorwaarde, het hoeft helemaal niet 'erg' te zijn - slechts noodzakelijk, wat een subsidiariteits- en propoprtionaliteitsvereiste omvat, ten tweede ligt de bewijslast bij jou, als jij stelt dat het erg was kun je niet volstaan met 'ik weet niet waar en op welke wijze ze hebben gedemonstreerd).
Het willen scoren is dan ook een onderdeel van het demonstreren, of de politie niet zou optreden weet je nietquote:Omdat ze natuurlijk dondersgoed weten dat ze hiermee zullen scoren. Als ze buiten zouden demonstreren, zou de politie niet optreden en de gewenste media-aandacht uiblijven. Puur provocatie.
Dus het kunnen dreigen/indienen met/van een rechtszaak/aanklacht (een ZEER belangrijk grondbeginsel in vrijwel elk mensenrechtenverdrag, en vooral het EVRM) geeft de politie maar de vrijheid om elke manier hun identiteit te verbergen, hoe kan je als iemand die het EVRM aanhaalt zulk een standpunt verdedigen. Politieagenten dienen ten alle tijde hun identiteit kenbaar te maken, na aanvraagn dan wel op een manier als die met ID-nummers (zo zijn in Nederland alle agenten ook verplicht hun stamnummer te geven). Het zou wat zijn als agenten, ambtenaren van de staat, straffeloos hun gang konden gaan omdat advocaten dreigen met rechtszaken e.d. Werkelijk waar, wat een hemeltergend slecht argument. Je snapt heus wel waarom ik het aanhaal.quote:Vermoedelijk hebben de juristen gedreigd met rechtszaken, waarop de agenten bang werden. Dat staat los van de bevoegdheid tot demonstreren en is geen officieel beleid ofzo, ik snap niet waarom je dit aanhaalt.
Wat jij nu zegt is gewoon laten we Turkije in stukken opdelen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:31 schreef Bilge het volgende:
De reden waarom mensen hun kop in het zand steken, hun oren sluiten voor tegenargumenten en volharden in hun overtuiging is omdat ze zich bedreigd voelen in levensstijl. Ik betrap mijzelf soms op hetzelfde gedrag wanneer de Islam wordt bekritiseerd.
De nieuwe grondwet van Erdogan is misschien een oplossing voor onze problemen. Daarmee krijgen lokale overheden meer zeggenschap over lokale aangelegenheden. Dan kan Konya een compleet alcoholverbod instellen en Izmir openbare alocholfonteintjes plaatsen, Sirnak in het Koerdisch doceren en Trabzon uitsluitend in het Turks, dan kan Tunceli 'cemevi' als een moskee beschouwen en Kayseri niet. Zaken als leger, buitenlands beleid, economie enzo worden dan door het centrale bestuur geregeld. Ik hoop dat jullie niet zo verblind zijn door Erdoganhaat om ook hier tegen te zijn.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:47 schreef Bilge het volgende:
Het verhaal dat demonstrerende meisjes met hoofddoeken door sommige andere demonstranten zijn lastig gevallen klopt overigens ook. Hiertegen is zelf gedemonstreerd in het Gezi park:
http://www.radikal.com.tr(...)tacize_tepki-1136753
Deze discussie is vanaf deze post toch wel vermakelijk geworden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:39 schreef Theoden het volgende:
[..]
Mijn grootouders hebben niet gevochten voor hun land om het nu in stukken te zien vallen door een paar fundamentalisten.
Een federaal systeem is in Turkije eigenlijk wel noodzakelijk. De toestand zoals nu is onhoudbaar.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:31 schreef Bilge het volgende:
De reden waarom mensen hun kop in het zand steken, hun oren sluiten voor tegenargumenten en volharden in hun overtuiging is omdat ze zich bedreigd voelen in levensstijl. Ik betrap mijzelf soms op hetzelfde gedrag wanneer de Islam wordt bekritiseerd.
De nieuwe grondwet van Erdogan is misschien een oplossing voor onze problemen. Daarmee krijgen lokale overheden meer zeggenschap over lokale aangelegenheden. Dan kan Konya een compleet alcoholverbod instellen en Izmir openbare alocholfonteintjes plaatsen, Sirnak in het Koerdisch doceren en Trabzon uitsluitend in het Turks, dan kan Tunceli 'cemevi' als een moskee beschouwen en Kayseri niet. Zaken als leger, buitenlands beleid, economie enzo worden dan door het centrale bestuur geregeld. Ik hoop dat jullie niet zo verblind zijn door Erdoganhaat om ook hier tegen te zijn.
Hij heeft wel gelijk.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
Deze discussie is vanaf deze post toch wel vermakelijk geworden.
Democratie my assquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:30 schreef YazooW het volgende:
twitter:bramvermeul twitterde op dinsdag 11-06-2013 om 15:09:0947 lawyers arrested in Istanbul says http://t.co/TZZVEEfhL9, some say even more. reageer retweet
twitter:bramvermeul twitterde op dinsdag 11-06-2013 om 15:29:41Authorities cancel ferries to Besiktas after protesters announce big gathering at Taksim, 19h tonight reageer retweet
twitter:bramvermeul twitterde op dinsdag 11-06-2013 om 15:30:59Metro to #Taksim apparently also cancelled. reageer retweet
Jou en mijn grootouders vochten voor een islamitisch land. Als ze zouden weten hoe de Turken nu zijn, zouden ze in hun graven omdraaien.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:39 schreef Theoden het volgende:
[..]
Wat jij nu zegt is gewoon laten we Turkije in stukken opdelen.
Over my dead body ...
Mijn grootouders hebben niet gevochten voor hun land om het nu in stukken te zien vallen door een paar fundamentalisten.
Het Ottomaanse rijk was toen vrijer en liberaler dan het Turkije wat er na kwam.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:57 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Jou en mijn grootouders vochten voor een islamitisch land. Als ze zouden weten hoe de Turken nu zijn, zouden ze in hun graven omdraaien.
Dat klopt, maar de Turken waren toen niet zo zelfzuchtig als nu.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:00 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het Ottomaanse rijk was toen vrijer en liberaler dan het Turkije wat er na kwam.
Ik doelde juist op de demonstranten. Dat zijn m.i. vooral atheisten/ agnosten/ Alevieten/ Nusayri's en gematigde/ liberale moslims (los van de communisten en voetbalhooligans) - de conservatieve moslims hebben natuurlijk geen reden om bezorgd te zijn. Als Turk in Nederland begrijp ik jullie frustratie (hoewel ik het vaak overdreven en onterecht vindt). Voor de voortvarendheid en stabiliteit van Turkije is het van belang dat minderheden zich thuis voelen. hoe harder moedertje staat probeert om minderheden te onderdrukken, des te harder zullen de minderheden terugslaan, waardoor uiteindelijk een bloedige splitsing onvermijdelijk wordt, los van de verspilde energie, geld en mensenlevens. Lokale autonomie is een mooi compromis. Ik vind het hypocriet dat jij wel verwacht dat er wel rekening wordt gehouden met jouw liberale levensstijl, maar Koerdische Turken de pot op kunnen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:43 schreef Theoden het volgende:
Het is trouwens ook ironisch dat jij zegt dat je je bedreidg voelt in je levensstijl. Waarom denk je dat er tienduizenden mensen op straat aan het protesteren zijn! Zij voelen zich ook bedreigd in hun levensstijl.
Blijf je kop maar lekker in het zand steken en een slachtofferrol spelen. Dat heeft Erdogan zijn aanhangers in ieder geval prima aangeleerd.
Dat zij niet lastig is gevallen betekent toch niet dat andere meisjes dat evenmin zijn geweest? Man, man, man, wat zijn jullie soms vermoeiend.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |