abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127662708
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:10 schreef Theoden het volgende:

[..]

Als het bewust is gedaan is het absoluut onbeschoft. Ik heb echter nog steeds geen beelden gezien waar een persoon op is te zien met een blikje bier!

Je moet echter ook begrijpen dat die mensen aan het rennen waren voor hun leven. Je gaat dan niet even stilstaan om je schoenen uit te doen en iets in je handen neer te leggen of weg te gooien.

Als ze bewust naar binnen zijn gegaan met een blikje bier en daar hebben gedronken dan valt er sowieso weinig te zeggen en zal hij zijn straf sowieso wel krijgen.

http://www.internethaber.(...)-ictiler-542766h.htm
Het waren hooguit een paar personen die er zo bijliepen, het is overdreven om dit uit te vergroten, maar ik denk dat we kunnen stellen dat enkele demonstranten de fatsoensnormen hebben overschreden.
pi_127662790
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:18 schreef Bilge het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
http://www.internethaber.(...)-ictiler-542766h.htm
Het waren hooguit een paar personen die er zo bijliepen, het is overdreven om dit uit te vergroten, maar ik denk dat we kunnen stellen dat enkele demonstranten de fatsoensnormen hebben overschreden.
Mee eens. Het gaat mij er vooral om dat dit er niet uitgepikt moet worden om de protesten weg te wuiven.

Niemand in Turkije zal dit goedkeuren. De schoenen kan ik heel goed begrijpen, maar een blikje bier terwijl je rustig zit te bellen is niet goed te praten. Jammer dat hij er niet op is aangesproken op de dag zelf.
pi_127662831
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:47 schreef Bilge het volgende:
Het verhaal dat demonstrerende meisjes met hoofddoeken door sommige andere demonstranten zijn lastig gevallen klopt overigens ook. Hiertegen is zelf gedemonstreerd in het Gezi park:
http://www.radikal.com.tr(...)tacize_tepki-1136753
Waar of niet waar (en ik vind dat aanranders aangepakt moeten worden), wat bezielt deze regering om gewonden en doden op de rekening van de politie te zien.. zwart op wit / feiten en tijdens deze periode de oogkleppen op te zetten en zich nu ineens heel erg op te winden over vermeende aanrandingen.

Geven ze ineens om mensenrechten? Waar is de logica in het hele verhaal?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 14:23:41 #154
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127662978
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:03 schreef Theoden het volgende:

Het is echter wel weer zwak als je dit gaat gebruiken om de protesten te "downplayen".
Dat gebeurt andersom net zo goed toch?
pi_127662987
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:19 schreef Theoden het volgende:

[..]

Mee eens. Het gaat mij er vooral om dat dit er niet uitgepikt moet worden om de protesten weg te wuiven.

Niemand in Turkije zal dit goedkeuren. De schoenen kan ik heel goed begrijpen, maar een blikje bier terwijl je rustig zit te bellen is niet goed te praten. Jammer dat hij er niet op is aangesproken op de dag zelf.
Faith in humanity restored O+ _O_
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]

wat bezielt deze regering om gewonden en doden op de rekening van de politie te zien..
Wat bedoel je hiermee?
pi_127663025
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:23 schreef Che_ het volgende:

[..]

Dat gebeurt andersom net zo goed toch?
Ja, is ook. Dat iemand op Twitter het doet kan toch geen vrijbrief voor een land, een regering, een premier, een leider zijn om het ook maar te doen.

Kom op, dit is niet goed te praten. Het is geen kleuterschool.

"Ja, maar juf! Hij begon!"
  dinsdag 11 juni 2013 @ 14:28:44 #157
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127663175
quote:
Ik zie serieus het slaan en schoppen niet. Men stribbelt tegen en wordt hardhandig meegenomen. Of dit goed is, is een tweede, maar hoe het wordt overdreven is niet goed.

Overigens, niet nodig om dit op deze manier te doen van de politie.
pi_127663373
http://www.milliyet.tv/vi(...)si-nYPunUty07q4.html

Deze beelden zijn voor mij echt het einde van Turkije. Als je aan de advocaten komt laat je gewoon zien dat je geen enkel respect hebt voor democratie of een rechtstaat.

Heb niet eens meer zin om ook maar 1 ding te posten na het zien van dit .... echt schandalig. Jammer dat mijn Turkije zover is gedaald.

Bedankt Erdogan.
pi_127663464
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:23 schreef Bilge het volgende:

[..]

Faith in humanity restored O+ _O_

[..]

Wat bedoel je hiermee?
De balans van de protesten na vorige week vrijdag..

quote:
ISTANBUL
Gewonden: 1,840
(1215th Hospital + 625 voluntary infirmaries)
Doden 1
26 people were hospitalized
5 People were treated in the intensive care unit
2 critical injuries (head trauma)
5 People lost an eye
ANKARA
TOTAL CASUALTY APPLICATION 1,155
(788 + 367 voluntary hospital
infirmaries)
6 Head trauma, vision loss 3
2 person in critical condition
IZMIR
Gewonden: 800
ANTIOCH
Gewonden 161
Doden 1
ADANA
Gewonden : 137
Doden: 1
5 head trauma
hip fracture in a child of 10 years old.
1 police officer died as a result of falling off a bridge.
ESKİŞEHİR
Gewonden: 300
Two intensive care, one head injury
Antalya
Gewonden 150
Er zijn ook gewonden gevallen in andere steden. In totaal zijn er 4,785 gewonden sinds 31 Mei.
48 daarvan zijn zwaargewond en 3 in kritieke toestand.
http://www.ttb.org.tr/index.php/Haberler/veriler-3842.html
De lijst met gewonden en doden is er en waar zijn Erdogan's harde woorden over dit feit dat dit niet mag gebeuren? Waar is z'n humane kant als 't om dit toch niet te ontkennen feit gaat dat er iets goed fout zit gezien normale protesten niet tot een waslijst aan gewonden en een enkele dode in verschillende steden leidt.
pi_127663693
Wtf is Antioch? Kan men niet gewoon de moderne namen gebruiken, die al honderden jaren gebruikelijk zijn? :')
pi_127663798
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:40 schreef Gamesua het volgende:
Wtf is Antioch? Kan men niet gewoon de moderne namen gebruiken, die al honderden jaren gebruikelijk zijn? :')
Nederlandse vertaling van Antakya / Hatay naar het schijnt.. ik weet het ook niet :)
Nooit van gehoord.
pi_127664066
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:32 schreef Theoden het volgende:

Deze beelden zijn voor mij echt het einde van Turkije. Als je aan de advocaten komt laat je gewoon zien dat je geen enkel respect hebt voor democratie of een rechtstaat.

Heb niet eens meer zin om ook maar 1 ding te posten na het zien van dit .... echt schandalig. Jammer dat mijn Turkije zover is gedaald.

Bedankt Erdogan.
Stel dat jij de burgemeester van Istanbul bent en je hoort dat een stuk of 30 advocaten protesteren in een gerechtsgebouw, waar allerlei rechtszaken worden behandeld. Zou jij ze hun gang laten gaan?
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De balans van de protesten na vorige week vrijdag..

[..]

De lijst met gewonden en doden is er en waar zijn Erdogan's harde woorden over dit feit dat dit niet mag gebeuren? Waar is z'n humane kant als 't om dit toch niet te ontkennen feit gaat dat er iets goed fout zit gezien normale protesten niet tot een waslijst aan gewonden en een enkele dode in verschillende steden leidt.
Erdogan heeft zich al geexcuseerd voor en een onderzoek ingesteld naar het excessieve geweldsgebruik door de politie, wat overigens niet parallel loopt met jouw lijst.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 14:50:52 #163
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127664156
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:48 schreef Bilge het volgende:

[..]

Stel dat jij de burgemeester van Istanbul bent en je hoort dat een stuk of 30 advocaten protesteren in een gerechtsgebouw, waar allerlei rechtszaken worden behandeld. Zou jij ze hun gang laten gaan?

[..]
Ja, natuurlijk!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_127664171
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:40 schreef Gamesua het volgende:
De naam Antioch is al veel ouder en word al veel langer gebruikt
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_127664205
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:32 schreef Theoden het volgende:

Bedankt Erdogan.
WTF gebeurt er allemaal.
pi_127664217
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk!
En de behandeling van rechtszaken dan? Kunnen die advocaten niet beter buiten protesteren?
pi_127664271
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:52 schreef Bilge het volgende:

[..]

En de behandeling van rechtszaken dan? Kunnen die advocaten niet beter buiten protesteren?
Hou eens op met alles goed willen praten. Je kunt ook gewoon een keer toegeven dat ze op zijn minst dubieus bezig zijn.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 14:53:30 #168
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127664284
quote:

[..]

Soms niet. Als hun klachten te ernstig zijn er er niet geluisterd word door een autoritaire.....
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_127664316
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:48 schreef Bilge het volgende:

[..]

Mensen hebben 't recht om te demonstreren volgens Gül.

quote:

[..]

Ik vermoed niet dat buiten / binnen hier het grote probleem is.
pi_127664337

Burgers, advocaten, juristen, rechters, pers ... iedereen wordt aangepakt.

Als je niet aan de lippen van Erdogan hangt ben je gewoon de vijand.
pi_127664343
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:51 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

De naam Antioch is al veel ouder en word al veel langer gebruikt
Leuk, zullen we dan ook Constantinopel gebruiken? :')

Het is inderdaad ouder, maar wordt niet veel langer gebruikt: het wordt namelijk helemaal niet meer gebruikt sinds het een Ottomaans/Turkse stad is geworden.

Overigens, iemand enig idee waarom die advocaten opgepakt zijn (maw. wat de officiele beweegredenen zijn, wat ze echt zijn weten we allemaal wel).
pi_127664381
Je mag protesteren, maar niet overal waar je maar wilt... Hoe zouden jullie het vinden als ik bij jullie thuis besluit te demonstreren? Of midden op de snelweg? een beetje rekening houden met je omgeving is toch niet te veel gevraagd?
pi_127664426
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:55 schreef Bilge het volgende:
Je mag protesteren, maar niet overal waar je maar wilt... Hoe zouden jullie het vinden als ik bij jullie thuis besluit te demonstreren? Of midden op de snelweg? een beetje rekening houden met je omgeving is toch niet te veel gevraagd?
:')
pi_127664476
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:54 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Leuk, zullen we dan ook Constantinopel gebruiken? :')

Het is inderdaad ouder, maar wordt niet veel langer gebruikt: het wordt namelijk helemaal niet meer gebruikt sinds het een Ottomaans/Turkse stad is geworden.

Overigens, iemand enig idee waarom die advocaten opgepakt zijn (maw. wat de officiele beweegredenen zijn, wat ze echt zijn weten we allemaal wel).
Constantinopel was de officiële naam van Istanboel tot het uitroepen van de Turkse republiek in 1923.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_127664497
Ik snap echt niet hoe blind sommige mensen kunnen zijn voor de duidelijke dictator trekjes van Erdogan. Echt on fucking gelovelijk.
pi_127664651
quote:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)meer-voor-protesten/

Hij zal het kennelijk niet meer tolereren, let ook op het woordje 'meer', als in: de handelingen van de afgelopen weken waren de maatstaf van tolerantie voor protesten.
pi_127664673
quote:
je mag demonstreren waar je wil, thuis protesteren en met potten en pannen slaan is niet heel erg effectief om je onvrede te laten horen maar het mag wel.
pi_127664703
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:58 schreef Theoden het volgende:
Ik snap echt niet hoe blind sommige mensen kunnen zijn voor de duidelijke dictator trekjes van Erdogan. Echt on fucking gelovelijk.
Valt mij ook op. Maar hij schijnt 50% van de stemmen te hebben gekregen dus dat maken al zijn acties legitiem! :') :') :')
pi_127664831
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:01 schreef Capi het volgende:

[..]

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)meer-voor-protesten/

Hij zal het kennelijk niet meer tolereren, let ook op het woordje 'meer', als in de handelingen van de afgelopen weken was de maatstaf van tolerantie voor protesten.
Zijn toespraak is verdraaid. Hij tolereert geen illegaal protest meer, in de zin van het bezetten van openbare gebouwen. Hij doelt op het Ataturk-gebouw, waar demonstranten de vlaggen van verboden linkse terreurbewegingen hadden opgehangen. Die zijn er nu afgehaald en vervangen voor een grote Turkse vlag en Ataturk-poster.

Een algeheel protesteerverbod botst met de Turkse wetgeving en het EVRM, Erdogan kan dat niet instellen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]

je mag demonstreren waar je wil, thuis protesteren en met potten en pannen slaan is niet heel erg effectief om je onvrede te laten horen maar het mag wel.
Nee, ik doelde op andermans woning. Mag ik in jouw woning protesteren?
pi_127664864

Erg mooi foto.

Turkse vlag met Ataturk
BDP vlag
MHP gebaar

Allemaal in 1 shot
pi_127665026
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:04 schreef Bilge het volgende:

[..]

Zijn toespraak is verdraaid. Hij tolereert geen illegaal protest meer, in de zin van het bezetten van openbare gebouwen. Hij doelt op het Ataturk-gebouw, waar demonstranten de vlaggen van verboden linkse terreurbewegingen hadden opgehangen. Die zijn er nu afgehaald en vervangen voor een grote Turkse vlag en Ataturk-poster.

Een algeheel protesteerverbod botst met de Turkse wetgeving en het EVRM, Erdogan kan dat niet instellen.

[..]

Nee, ik doelde op andermans woning. Mag ik in jouw woning protesteren?
Zijn toespraak is verdraaid, sterk argument!

Je vraagt betreffende het protesteren in andermans woning is een irrelevante vraag, het betreden en het aldaar protesteren op andermans privaat terrein is vrijwel in elk land verboden. Het protesteren in publieke gebieden is de regel.
pi_127665253
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:08 schreef Capi het volgende:

[..]

Zijn toespraak is verdraaid, sterk argument!

Je vraagt betreffende het protesteren in andermans woning is een irrelevante vraag, het betreden en het aldaar protesteren op andermans privaat terrein is vrijwel in elk land verboden. Het protesteren in publieke gebieden is de regel.
Hoewel ik vermoed dat je geen Turks kan, is hier een Turkse uitdraai van zijn tekst. Er staat niets in dat wijst op een algeheel verbod.

Nogmaals: Turkije is aangesloten bij het Europese verdrag ter bescherming van de mensenrechten, Erdogan kan demonstraties - mits niet in strijd met de openbare orde - niet verbieden: zijn tekst is al dan niet bewust verdraaid.
pi_127665406
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:58 schreef Theoden het volgende:
pi_127665473
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:13 schreef Bilge het volgende:

[..]

Hoewel ik vermoed dat je geen Turks kan, is hier een Turkse uitdraai van zijn tekst.

Nogmaals: Turkije is aangesloten bij het Europese verdrag ter bescherming van de mensenrechten, Erdogan kan demonstraties - mits niet in strijd met de openbare orde - niet verbieden: zijn tekst is al dan niet bewust verdraaid.
Als je op de juridische tour wil gaan: wie/wat bepaalt of er strijd is met de openbare orde? is het niet zo dat het begrip openbare orde in elk van de lidstaten anders wordt uitgelegd?

Als zijn tekst al dan niet bewust is verdraaid, wat is volgens jou/anderen dan de juiste interpretatie van zijn toespraak?
pi_127665613

Kunnen we dit ook goedpraten?
pi_127665662
Wat is dat? :@
Edit: Oh, ik zie het al.
pi_127665715
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:22 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Wat is dat? :@
ID-nummers van de politie in paleis van justitie zijn afgeplakt.
pi_127665751
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:23 schreef Theoden het volgende:

[..]

Ja, ik zag het al..
pi_127665836

Eén van de advocaten die zijn gearresteerd..
pi_127665871
Persoonlijke aanvallen en smilies zijn een teken van onvermogen :s)
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:18 schreef Capi het volgende:

[..]

Als je op de juridische tour wil gaan: wie/wat bepaalt of er strijd is met de openbare orde? is het niet zo dat het begrip openbare orde in elk van de lidstaten anders wordt uitgelegd?

Als zijn tekst al dan niet bewust is verdraaid, wat is volgens jou/anderen dan de juiste interpretatie van zijn toespraak?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het EHRM staat lidstaten enkel toe om onder voornoemde omstandigheden, waaronder wanordelijkheden en openbare veiligheid, demonstraties te verbieden. Zij legt deze begrippen beperkt uit, maar het demonstreren in een gerechtszaal waar op dat moment allerlei rechtszaken worden behandeld kun je daar onmogelijk uit lullen.

De vertaling van het wringende deel had ik je net al gegeven.
pi_127665985
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:23 schreef Theoden het volgende:

[..]

Waar de fuck is Erdogan mee bezig? Nog even afgezien van het feit dat hij wat mij betreft in ieder geval ontzettend door de mand valt, heeft hij dan helemaal niet gezien hoe de demonstraties in andere landen zijn verlopen? De oorzaken mogen anders zijn, maar hoe hij zich gedraagt past exact in het plaatje ban de rest.
pi_127666624
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 11:35 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Lees haar reacties door en lees geschiedenis van sektarisering in islam, stuur dit soort mensen een seconde naar Syrie en ze veranderen gelijk hun mening. Er bestaat geen liefde voor Ahlul Bayt als je dit soort idiotie kan goedkeuren, pure genocide op je eigen volk, dat soort mensen zijn echt heel vreemd.
Essad is geen lieverdje, maar als je zo begaan bent met mensenrechten hoor je ook Saoedi-Arabië, Koeweit, Bahrein, Qatar enzovoort daarop aan te spreken. Doordat Turkije wel met een beschuldigend vingertje wijst naar het Alawitische Syrië, maar niet naar onderdrukkende Soennitische landen (integendeel zelfs), denken Nusayri´s en Alevieten dat de AKP een pro-soennitisch buitenlands beleid voert.

Dat is overigens niet waar, tot twee jaar geleden kon Erdogan fantastisch overweg met Essad (gezamenlijk op vakantie, gezamenlijke ministerraad, open grenzen - waardoor hij steeds bekritiseerd werd door de oppositie die liever vriendjes wilden worden met het Westen), maar nadat de Noord-Afrikaanse dictators één voor één vielen dacht de AKP dat Essad ook ten dode was opgeschreven. Om in goede aarde te vallen met de nieuwe bestuurders hebben ze heel snel de opstandelingen gesteund. De AKP had toen niet voorzien dat essad 2 jaar later nog steeds stevig in het zadel zou zitten, door de steun van Rusland en Iran en het gebrek aan ondersteuning door de VS en Europa.

De prijs die Turkije betaalt voor deze inschattingsfout:

- Een moeizame relatie met een door de familie Essad geleid Syrie.
- Turkse Nusayri's komen massaal in opstand tegen Erdogan. Het mensenrechtenverhaal geloven ze niet, en ze willen niet dat met Turkse steun 'hun' Syrie wordt vernietigd.

Om de Nusayri's en Alevieten te overtuigen dat hij geen pro-soennitisch beleid voort, heeft Erdogan deze week in de hz. Ali-moskee gebeden en twee universiteiten de namen Hacı Bektaş-ı Veli en Pir Sultan Abdal meegegeven.
pi_127667092
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:28 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Waar de fuck is Erdogan mee bezig? Nog even afgezien van het feit dat hij wat mij betreft in ieder geval ontzettend door de mand valt, heeft hij dan helemaal niet gezien hoe de demonstraties in andere landen zijn verlopen? De oorzaken mogen anders zijn, maar hoe hij zich gedraagt past exact in het plaatje ban de rest.
Hij weet dat hij het niet meer kan houden denk ik. Dit zijn gewoon wanhoopsdaden anders kan ik het niet meer uitleggen. Ik weet het niet meer.
pi_127667106
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:26 schreef Bilge het volgende:
Persoonlijke aanvallen en smilies zijn een teken van onvermogen :s)

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het EHRM staat lidstaten enkel toe om onder voornoemde omstandigheden, waaronder wanordelijkheden en openbare veiligheid, demonstraties te verbieden. Zij legt deze begrippen beperkt uit, maar het demonstreren in een gerechtszaal waar op dat moment allerlei rechtszaken worden behandeld kun je daar onmogelijk uit lullen.

De vertaling van het wringende deel had ik je net al gegeven.
Ik heb nog nergens gelezen dat het in een rechtszaal was, voor zover ik de filmpjes kan beoordelen worden de advocaten in de aula opgepakt. Ook ga je voorbij aan het feit de demonstratie van de advocaten (waarvan ik niet weet waar en op welke wijze ze hebben gedemonstreerd) wel erg moet zijn geweest wil het onder de noemer vallen van de door jou dikgedrukte elementen.

Een belangrijke vraag is ook waarom advocaten, die vast en zeker bekend zullen zijn met het door jou aangehaalde EVRM, een dergelijke wijze van demonstreren hebben gekozen. Hiernaast komt het door anderen aangekaarte en visueel zichtbaar bewijs van afplakken van ID-nummers van de agenten in functie, het doel hiervan lijkt mij duidelijk en ook in strijd met het nakomen van de positieve verdragsverplichtingen en procedurele waarborgen van Turkije als lidstaat, namelijk een schending van uit de rule of law afgeleide procedure vereisten: nl. het in verweer kunnen komen tegen ambtenaren van de nationale autoriteiten, welke mij zeer lastig lijkt.
pi_127667398
SON DAKİKA: Beşiktaş- Kadıköy vapur seferleri iptal edildi...

Mooie manier om te voorkomen dat mensen naar Taksim komen ....
pi_127667472
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:56 schreef Theoden het volgende:
SON DAKİKA: Beşiktaş- Kadıköy vapur seferleri iptal edildi...

Mooie manier om te voorkomen dat mensen naar Taksim komen ....
En Kadikoy - Eminonu?
pi_127667520
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:57 schreef xaban06 het volgende:

[..]

En Kadikoy - Eminonu?
Volgens mij alles, maar alleen Kadikoy heb ik van een betrouwbaar iemand.
pi_127667653
De ironie!

pi_127667727
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:58 schreef Theoden het volgende:

[..]

Volgens mij alles, maar alleen Kadikoy heb ik van een betrouwbaar iemand.
Metro zal ook wel weer gesloten zijn.
pi_127667970
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:51 schreef Capi het volgende:

[..]

Ik heb nog nergens gelezen dat het in een rechtszaal was, voor zover ik de filmpjes kan beoordelen worden de advocaten in de aula opgepakt.
Je wringt je in allerlei hoeken en gaten om een onmogelijke stelling vol te houden. De demonstratie vond plaats in de aula van een gerechtsgebouw, wat 1) weerklinkt naar gerechtszalen, 2) getuigen, verdachten en rechters intimideert of op andere wijze onheus beinvloedt en de (ogenschijnlijke) onpartijdigheid van Vrouwe Justitia in gevaar brengt.

quote:
Ook ga je voorbij aan het feit de demonstratie van de advocaten (waarvan ik niet weet waar en op welke wijze ze hebben gedemonstreerd) wel erg moet zijn geweest wil het onder de noemer vallen van de door jou dikgedrukte elementen.
Ten eerste verzin je deze voorwaarde, het hoeft helemaal niet 'erg' te zijn - slechts noodzakelijk, wat een subsidiariteits- en propoprtionaliteitsvereiste omvat, ten tweede ligt de bewijslast bij jou, als jij stelt dat het erg was kun je niet volstaan met 'ik weet niet waar en op welke wijze ze hebben gedemonstreerd).
quote:
Een belangrijke vraag is ook waarom advocaten, die vast en zeker bekend zullen zijn met het door jou aangehaalde EVRM, een dergelijke wijze van demonstreren hebben gekozen.
Omdat ze natuurlijk dondersgoed weten dat ze hiermee zullen scoren. Als ze buiten zouden demonstreren, zou de politie niet optreden en de gewenste media-aandacht uiblijven. Puur provocatie.
quote:
Hiernaast komt het door anderen aangekaarte en visueel zichtbaar bewijs van afplakken van ID-nummers van de agenten in functie, het doel hiervan lijkt mij duidelijk en ook in strijd met het nakomen van de positieve verdragsverplichtingen en procedurele waarborgen van Turkije als lidstaat, namelijk een schending van uit de rule of law afgeleide procedure vereisten: nl. het in verweer kunnen komen tegen ambtenaren van de nationale autoriteiten, welke mij zeer lastig lijkt.
Vermoedelijk hebben de juristen gedreigd met rechtszaken, waarop de agenten bang werden. Dat staat los van de bevoegdheid tot demonstreren en is geen officieel beleid ofzo, ik snap niet waarom je dit aanhaalt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')