Pim Fortuyn heb ik als politicus nooit serieus genomen.quote:
Als mens.quote:
Populistisch? Wat was er populistisch aan hem? Zijn politieke idealen zijn hem juist zijn dood geworden. Vreemd populisme wanneer de meerderheid hem heeft uitgescholden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zijn politieke idealen heb ik altijd populistisch gevonden.
Op een gegeven moment ben je gewoon geen Nederlander wanneer je 2 nationaliteiten hebt. De mensen met Spaanse of Franse voorouders hebben ook geen dubbele nationaliteiten en zijn mede daarom ook gewoon Nederlanders.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:06 schreef hexje het volgende:
Op een gegeven moment ben je gewoon Nederlander. De mensen met Spaanse of Franse voorouders zijn ook gewoon Nederlanders.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Op een gegeven moment ben je gewoon geen Nederlander wanneer je 2 nationaliteiten hebt. De mensen met Spaanse of Franse voorouders hebben ook geen dubbele nationaliteiten en zijn mede daarom ook gewoon Nederlanders.
Omdat we vroeger een dictator hadden die joden wilde uitroeien mogen we nu niet registreren hoeveel procent van de mensen welke achtergrond heeft?quote:Maar ik doelde op: "Ik ben blij dat dit niet bijgehouden wordt, mijn familie heeft genoeg zolders en kelders gezien toen dit eerder werd geregistreerd."
ja, ik had het beter kunnen schrijven zoals jij dat hebt gedaanquote:Op woensdag 12 juni 2013 12:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat we vroeger een dictator hadden die joden wilde uitroeien mogen we nu niet registreren hoeveel procent van de mensen welke achtergrond heeft?
Je kan dat geanonimiseerd doen als je het wil.
Zijn 'oplossingen' (vaak voor problemen die er niet waren) hebben op mij altijd de indruk achtergelaten van populisme. Neem zijn voorstel om de integratie te bevorderen door gedwongen herhuisvesting: allochtonen mixen in volks- tot middenstandsbuurten. Uiteraard werd er niets gezegd over het verplicht herhuisvesten van deze bevolkingsgroepen binnen de villawijken e.d. Fortuyn was in het hart vooral een liberaal, en dat heeft het gros van de LPF-stemmers nimmer begrepen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:36 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Populistisch? Wat was er populistisch aan hem? Zijn politieke idealen zijn hem juist zijn dood geworden. Vreemd populisme wanneer de meerderheid hem heeft uitgescholden.
Je weet dat het bij de Marokkaanse Nederlander geen kwestie is van 'kiezen'?quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Op een gegeven moment ben je gewoon geen Nederlander wanneer je 2 nationaliteiten hebt. De mensen met Spaanse of Franse voorouders hebben ook geen dubbele nationaliteiten en zijn mede daarom ook gewoon Nederlanders.
Dus: het gaat jou, zoals bij zoveel LPF-ers, vooral om Marokkanen en hoe je die z.s.m. het land uit kunt flikkeren. Of ze nou daadwerkelijk iets uitgevreten hebben of niet doet er niet eens toe: het is die 'dubbele nationaliteit'.quote:
Dankzij dat kan wel de Nederlandse nationaliteit worden ingetrokken. Dat mag van mij wat worden opgerokken naar minder zware misdrijven of 1 zwaar misdrijf.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je weet dat het bij de Marokkaanse Nederlander geen kwestie is van 'kiezen'?
Hoe vaak moet dit nog herhaald worden? Voor Marokko is en blijft een Marokkaan staatsburger van Marokko. Opzeggen van de nationaliteit is leuke symboliek, maar technisch gezien niet eens haalbaar... hetgeen wellicht aangeeft waarom sommige lieden er toch zo op gebrand zijn.
Dat van Pim Fortuyn was een home-video.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Overigens, ook diens uitspraak "Dit volk is het zat" schaar ik onder populistische blaat als "Nederland word wakker" (Melkert), wapperen met het dagboek van Anne Frank (De Graaff) en "Stem tegen!" van de SP t.t.v. Paars.
Niet alle gekleurde Nederlanders hebben een dubbele paspoort. Voorbeeld Nederlanders wiens voorouders uit Suriname wiens voorouders weer uit Afrika komen.quote:
Dus geef je mij gelijk dat Marokkanen nooit echt Nederlanders worden?quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je weet dat het bij de Marokkaanse Nederlander geen kwestie is van 'kiezen'?
Hoe vaak moet dit nog herhaald worden? Voor Marokko is en blijft een Marokkaan staatsburger van Marokko. Opzeggen van de nationaliteit is leuke symboliek, maar technisch gezien niet eens haalbaar... hetgeen wellicht aangeeft waarom sommige lieden er toch zo op gebrand zijn.
Dankzij lieden als jij zullen zij zich nooit een Nederlander voelen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dus geef je mij gelijk dat Marokkanen nooit echt Nederlanders worden?
Ik zie het populisme niet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zijn 'oplossingen' (vaak voor problemen die er niet waren) hebben op mij altijd de indruk achtergelaten van populisme. Neem zijn voorstel om de integratie te bevorderen door gedwongen herhuisvesting: allochtonen mixen in volks- tot middenstandsbuurten. Uiteraard werd er niets gezegd over het verplicht herhuisvesten van deze bevolkingsgroepen binnen de villawijken e.d. Fortuyn was in het hart vooral een liberaal, en dat heeft het gros van de LPF-stemmers nimmer begrepen.
Dat is nou lekker populistisch.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:35 schreef hexje het volgende:
Dankzij lieden als jij zullen zij zich nooit een Nederlander voelen.
Wat kan mij de huidskleur schelen van hen die een dubbele paspoort hebben! (even je vooroordelen opzij zetten aub)quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:31 schreef hexje het volgende:
Niet alle gekleurde Nederlanders hebben een dubbele paspoort. Voorbeeld Nederlanders wiens voorouders uit Suriname wiens voorouders weer uit Afrika komen.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dus geef je mij gelijk dat Marokkanen nooit echt Nederlanders worden?
Waarom doeken we niet gewoon meteen de hele rechtsstaat op?quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dankzij dat kan wel de Nederlandse nationaliteit worden ingetrokken. Dat mag van mij wat worden opgerokken naar minder zware misdrijven of 1 zwaar misdrijf.
En toch heeft deze Zweedse geen last van haar 2 paspoortenquote:Op woensdag 12 juni 2013 22:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Ik reageerde op de uitspraak van Hexje.
"Op een gegeven moment ben je gewoon Nederlander. De mensen met Spaanse of Franse voorouders zijn ook gewoon Nederlanders."
Vandaar dat ik reageerde met: "Op een gegeven moment ben je gewoon geen Nederlander wanneer je 2 nationaliteiten hebt. De mensen met Spaanse of Franse voorouders hebben ook geen dubbele nationaliteiten en zijn mede daarom ook gewoon Nederlanders."
Hiermee bedoel ik te zeggen dat iemand dus niet op een gegeven moment 'gewoon' Nederlander is. Maar dit is blijkbaar moeilijk te geloven?
PVV? Maar de algehele blindheid, duidelijk aangetoond sinds 2002, is nog lang niet voorbij, vrees ik...quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
De PVV is weer strong in this one...
De era van algehele domheid, ingezet in 2002, is nog lang niet voorbij, vrees ik...
Tuurlijk joh...quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
PVV? Maar de algehele blindheid, duidelijk aangetoond sinds 2002, is nog lang niet voorbij, vrees ik...
je blijft lekker populistisch doen, maar dan nog erger?quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:12 schreef hexje het volgende:
[..]
En toch heeft deze Zweedse geen last van haar 2 paspoorten
[ afbeelding ]Marlies Veldhuijzen van Zanten-Hyllner
En deze Brit ook niet
[ afbeelding ]Bart de Liefde
Maar als je bv aboutaleb heet dan kan je geen Nederlander zijn?
[ afbeelding ]
Jij bepaalt niet wie wel en niet Nederlander is. Dat bepaalt de wet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
je blijft lekker populistisch doen, maar dan nog erger?
Allemaal kunnen ze nooit 100% Nederlander zijn. Kleur, 2e nationaliteit, weet ik veel wat je er nog meer gaat bijhalen, het interesseert me allemaal niks. Misschien moet je zelf gemengd bloed hebben om dat te begrijpen.
Waarom reageer ik eigenlijk nog hierop? Het is allang OT!
Het ging over het registreren van bepaalde gegevens, zodat je met bepaalde gegevens beter bepaalde problematiek kan oplossen.
Na je populistische reacties over domheid sinds 2002, wil je nu als een klein kindje het laatste woord hebben?quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij bepaalt niet wie wel en niet Nederlander is. Dat bepaalt de wet.
Einde discussie. Slotje.
Ik heb dubbel bloed in mijn familie, wijsneus.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:49 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Na je populistische reacties over domheid sinds 2002, wil je nu als een klein kindje het laatste woord hebben?
Maar de wet bepalen we uiteindelijk allemaal, dus ik bepaal mee wie Nederlander is. Piepkleinbeetje en behoorlijk te verwaarlozen, maar toch.
En ik zeg alleen hoe het is vanuit de beleving van iemand met dubbel bloed. Dat ik daarmee je bubbel barst, is niet mijn probleem. En of iemand nou wel of geen Nederlander is, wanneer bepaalde zaken onderzocht worden, kan men tot betere oplossingen komen.
Die mensen kunnen toch in hun tweede vaderland leven? Daarmee hebben ze gewoon nog alle rechten en plichten die een burger heeft. Dat is het verschil tussen iemand die 1 paspoort heeft en iemand die 2 paspoorten heeft. Uiteraard moet je dan wel hetzelfde beleid voeren voor iedereen die een tweede paspoort is, het maakt dan niet uit of dat het een Marokkaans paspoort, een Turks paspoort of bijvoorbeeld een Australisch paspoort is. Gelijke monniken gelijke kappen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom doeken we niet gewoon meteen de hele rechtsstaat op?
Natuurlijk is hij een Nederlander. Hij spreekt keurig Nederlands en hij is geļntegreerd. Ik vraag me altijd nog af of dat hij aan zijn tweede nationaliteit zijn functie te danken heeft maar ik zal niets kwaads over hem zeggen. Of dat hij wel of niet zijn functie te danken heeft aan zijn tweede nationaliteit, hij functioneert blijkbaar goed. Helaas geldt voor lang niet alle 'Marokkanen' dat zij de normen van het land in de tijd waarin hun [over(groot)ouders] daar leefden ondergeschikt maken aan de Nederlandse normen, dat ze goed Nederlands spreken en dat ze geļntegreerd zijn. Diegenen die wel goed geļntegreerd zijn zijn voor mij 100% Nederlander.quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:12 schreef hexje het volgende:
Maar als je bv aboutaleb heet dan kan je geen Nederlander zijn?
Dan had ik jouw opmerking anders geļnterpreteerd dan wat jij bedoelde. Zolang we dat niet weten zeggen die cijfers inderdaad niets maar dat had ik ook al opgemerkt op pagina 1 (bij mijn instellingen, meer reacties op 1 pagina dan standaard).quote:Op donderdag 13 juni 2013 00:08 schreef hexje het volgende:
Waar het om gaat is of het cbs mensen met een dubbele paspoort als buitenlander registreert.
Ik vind het ook onzin maar wilde het weer ontopic maken. Waar ik mij persoonlijk aan stoor is dat 3de, 4de enz generatie als allochtoon wordt gezien. Puur vanwege hun kleur. Vroeger waren het de Spanjaarden en Fransen, nu komen mensen uit alle windstreken. Mensen zijn hier geboren en getogen en mijn inziens Nederlander.quote:Op donderdag 13 juni 2013 00:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan had ik jouw opmerking anders geļnterpreteerd dan wat jij bedoelde. Zolang we dat niet weten zeggen die cijfers inderdaad niets maar dat had ik ook al opgemerkt op pagina 1 (bij mijn instellingen, meer reacties op 1 pagina dan standaard).
Voor mij doet de kleur er niets toe al is het natuurlijk wel zo dat naarmate het cultuurverschil groter is, en dus de integratie moeizamer verloopt (gemiddeld gezien), ook het kleuverschil groter is. Het gaat er om of dat iemand in een soort van buitenlands koepeltje leeft in een totaal andere omgeving of dat hij niet in zo'n koepel leeft. Er zijn Marokkanen die Nederlandser dan de meeste Nederlanders zijn maar gemiddeld gezien zijn er veel te veel Marokkanen die de Berbersnormen uit de jaren 50 verheffen boven de Nederlandse normen en boven de Nederlandse wetgeving, ook Marokkanen die tot de 3de generatie behoren. Voor de Turken geldt hetzelfde, ik kwam laatst een Turks meisje tegen die voor mij hartstikke Nederlands was, leuker en Nederlandser dan veel Nederlandse meisjes. Er zijn er helaas ook te veel die niet zijn geļntegreerd. Volgens mij is vooral de spreiding erg belangrijk om integratie te bevorderen, ze kwamen dankzij de massa-immigratie allemaal in dezelfde wijken te wonen waardoor de integratie slecht verliep. Het valt mij op dat bij de Marokkanen de (klein)kinderen veel problemen veroorzaken terwijl de ouders juist goed werkten. Is hier een goede verklaring voor gevonden?quote:Op donderdag 13 juni 2013 00:36 schreef hexje het volgende:
[..]
Ik vind het ook onzin maar wilde het weer ontopic maken. Waar ik mij persoonlijk aan stoor is dat 3de, 4de enz generatie als allochtoon wordt gezien. Puur vanwege hun kleur. Vroeger waren het de Spanjaarden en Fransen, nu komen mensen uit alle windstreken. Mensen zijn hier geboren en getogen en mijn inziens Nederlander.
Volgens de Marokaanse overheid is hij GEEN nederlanderquote:Op donderdag 13 juni 2013 00:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk is hij een Nederlander. Hij spreekt keurig Nederlands en hij is geļntegreerd. Ik vraag me altijd nog af of dat hij aan zijn tweede nationaliteit zijn functie te danken heeft maar ik zal niets kwaads over hem zeggen. Of dat hij wel of niet zijn functie te danken heeft aan zijn tweede nationaliteit, hij functioneert blijkbaar goed. Helaas geldt voor lang niet alle 'Marokkanen' dat zij de normen van het land in de tijd waarin hun [over(groot)ouders] daar leefden ondergeschikt maken aan de Nederlandse normen, dat ze goed Nederlands spreken en dat ze geļntegreerd zijn. Diegenen die wel goed geļntegreerd zijn zijn voor mij 100% Nederlander.
Maar zo'n dubbele loyaliteit heeft weer niets met het aantal nationaliteiten te maken...quote:Op donderdag 13 juni 2013 08:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Daar hebben wij niets mee te maken zolang hij geen dubbele loyaliteit heeftbij de uitoefening van zijn werk. Als hij wel een dubbel loyaliteit heeft dan kan hij beter geen politicus voor Nederland zijn.
Niet noodzakelijk maar bij meerdere nationaliteiten is het risico groter.quote:Op donderdag 13 juni 2013 08:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar zo'n dubbele loyaliteit heeft weer niets met het aantal nationaliteiten te maken...
Zelfs dat durf ik te betwijfelen..quote:Op donderdag 13 juni 2013 12:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk maar bij meerdere nationaliteiten is het risico groter.
Ook dan en als je die redenatie volgt wat maakt de aan of afwezigheid van die tweede nationaliteit dan nog uit? Immers je kan ze toch nooit echt vertrouwen...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Toch wel bij meerdere nationaliteiten waarbij de culturen zo sterk verschillen?
johhhhh een mens heeft altijd meerdere loyaliteiten...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Toch wel bij meerdere nationaliteiten waarbij de culturen zo sterk verschillen?
Ik stel niet dat zo iemand geen bewindspersoon kan worden maar ik vind het wel legitiem om voorzichtig te zijn m.b.t. die dubbele nationaliteit, even nagaan dat hij altijd voor Nederland kiest, ook als hij moet kiezen tussen Nederland en het andere land.
Los van je geschreven spreektaal: Je specificeert eerst zelf niet, om vervolgens de veronderstelling te plaatsen dat er meerdere oorzaak-gevolgrelaties maakt. Als je niet volwassen kan discussiėren, kap dan gewoon, of doe het tenminste in goed Nederlands.quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:00 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Welke? Wat maak je meerdere onjuiste oorzaak-gevolgrelaties.
Als gevolg van of het de Mamma of de Pappa was met de J, had alleen al de registratie het effect van willekeur op de kids, zo konden neefjes en nichtjes vrolijk rondlopen terwijl anderen in kelders en zolders zaten vanwege hun afkomst, de uitoefening van religie speelde hierin een bijrol.quote:Maar ik doelde op: "Ik ben blij dat dit niet bijgehouden wordt, mijn familie heeft genoeg zolders en kelders gezien toen dit eerder werd geregistreerd."
Dit is dus precies wat ik bedoel, het zijn etnische Turken in China, terwijl je ook Turkse Azeri hebt, Turkmenen. Allemaal etnische Turken met verschillende nationaliteiten. En in Turkije heb je Alevieten, sommigen ontvluchten hun eigen land door de cultuurverschillen door religie, ondanks dat ze er hetzelfde uitzien als gewone Turken en hun voorouders al heel lang daar wonen. Dan is de Etniciteit Turks niet veelzeggend.quote:Het bijhouden van etniciteit doe je vanwege inzicht. Oeigoerse vluchtelingen? Nooit van gehoord, wel van Xinjiang, maar ik wist niet dat daar Oeigoeren leven. Waarom wil je weten waar ik die onder zou plaatsen? Op wikipedia lees ik ook maar dat het een Turks volk is in China. Verder lees ik: "De Oeigoerse en Chinese gemeenschappen leven echter op gespannen voet en strikt gescheiden van elkaar". Dan lijkt mij dat Oeigoerse vluchtelingen niet echt bij de Chinese vluchtelingen geplaatst kunnen worden. Dus zou ik de Oeigoerse vluchtelingen onder de Oeigoerse vluchtelingen plaatsen.
Kom maar met concreet bewijs, de bewijslast ligt bij jou. Jij zegt dat men er al decennialang om etnische registratie vraagt.quote:Voorbeelden uit de jaren '70 of '80 waarin door grote groepen mensen om etnische registratie hebben gevraagd? Meen je dat nou serieus? De tijd waarin de SP en de CD hun vraagtekens hadden gezet bij etniciteit-gebonden problematiek, de tijd waarin Extreem Rechts/Links groeiden, de tijd waarin de onvrede steeds meer liep te broeien en de burgers steeds vaker het over 'de buitenlanders' hadden?
Het is nooit geregistreerd, dus het is niet achtergehouden. Loop nou niet deze onwaarheid constant op te gooien.quote:De staat hield bewust de informatie achter om extreem rechts niet in de kaart te spelen, terwijl men die informatie had moeten vrijgeven, om het taboe eraf te halen en te laten zien dat het wel of geen groeiend probleem aan het worden was.
VVD en CDA(Als KVP, ARP en CHU)?quote:Men had er toen wat aan kunnen doen, toen er kleine groeperingen waren die aan het waarschuwen waren. En nu zitten we met politici in de EU opgescheept, die jaren na de moord op Pim Fortuyn, semi-veilig durven beweren dat de multiculturele samenleving is mislukt. Diezelfde politici zitten wel bij politieke partijen die voor die mislukking verantwoordelijk zijn.
Klopt, maar je kan ook niet spreken van censuur van de staat op het gebied van penislengte-informatie. De info is er niet, hooguit schattingen van vrijwillig onderzoek.quote:Er zijn geen politieke partijen die programmapunten hebben waarbij het inzicht zal geven wat de penislengte is van elke Nederlander om bepaalde problematiek op te lossen.
Chris V. (F16-piloot) wordt verdacht van Spionage, zelfde geld voor Raymond P. (Ambtenaar BuZa).quote:Op donderdag 13 juni 2013 12:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk maar bij meerdere nationaliteiten is het risico groter.
Wat heeft populisme met meerderheden te maken?quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:36 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Populistisch? Wat was er populistisch aan hem? Zijn politieke idealen zijn hem juist zijn dood geworden. Vreemd populisme wanneer de meerderheid hem heeft uitgescholden.
Klopt, maar we hebben ook een Grondwet die ons beschermt tegen willekeur van de overheid. Die kan in de weg liggen bij "Nationaliteitenpolitiek".quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:49 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Maar de wet bepalen we uiteindelijk allemaal, dus ik bepaal mee wie Nederlander is. Piepkleinbeetje en behoorlijk te verwaarlozen, maar toch.
Voor je tot oplossingen kan komen heb je dan eerst een definitie van het probleem, een definitie van etniciteiten, en moet je heel goed kunnen uitleggen welke relatie ertussen je verwacht. En dan moet nog blijken of deze verbanden zichtbaar maken ook werkelijk bijdragen aan een oplossing.quote:En ik zeg alleen hoe het is vanuit de beleving van iemand met dubbel bloed. Dat ik daarmee je bubbel barst, is niet mijn probleem. En of iemand nou wel of geen Nederlander is, wanneer bepaalde zaken onderzocht worden, kan men tot betere oplossingen komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |