Pim Fortuyn heb ik als politicus nooit serieus genomen.quote:
Als mens.quote:
Populistisch? Wat was er populistisch aan hem? Zijn politieke idealen zijn hem juist zijn dood geworden. Vreemd populisme wanneer de meerderheid hem heeft uitgescholden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zijn politieke idealen heb ik altijd populistisch gevonden.
Op een gegeven moment ben je gewoon geen Nederlander wanneer je 2 nationaliteiten hebt. De mensen met Spaanse of Franse voorouders hebben ook geen dubbele nationaliteiten en zijn mede daarom ook gewoon Nederlanders.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:06 schreef hexje het volgende:
Op een gegeven moment ben je gewoon Nederlander. De mensen met Spaanse of Franse voorouders zijn ook gewoon Nederlanders.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Op een gegeven moment ben je gewoon geen Nederlander wanneer je 2 nationaliteiten hebt. De mensen met Spaanse of Franse voorouders hebben ook geen dubbele nationaliteiten en zijn mede daarom ook gewoon Nederlanders.
Omdat we vroeger een dictator hadden die joden wilde uitroeien mogen we nu niet registreren hoeveel procent van de mensen welke achtergrond heeft?quote:Maar ik doelde op: "Ik ben blij dat dit niet bijgehouden wordt, mijn familie heeft genoeg zolders en kelders gezien toen dit eerder werd geregistreerd."
ja, ik had het beter kunnen schrijven zoals jij dat hebt gedaanquote:Op woensdag 12 juni 2013 12:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat we vroeger een dictator hadden die joden wilde uitroeien mogen we nu niet registreren hoeveel procent van de mensen welke achtergrond heeft?
Je kan dat geanonimiseerd doen als je het wil.
Zijn 'oplossingen' (vaak voor problemen die er niet waren) hebben op mij altijd de indruk achtergelaten van populisme. Neem zijn voorstel om de integratie te bevorderen door gedwongen herhuisvesting: allochtonen mixen in volks- tot middenstandsbuurten. Uiteraard werd er niets gezegd over het verplicht herhuisvesten van deze bevolkingsgroepen binnen de villawijken e.d. Fortuyn was in het hart vooral een liberaal, en dat heeft het gros van de LPF-stemmers nimmer begrepen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:36 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Populistisch? Wat was er populistisch aan hem? Zijn politieke idealen zijn hem juist zijn dood geworden. Vreemd populisme wanneer de meerderheid hem heeft uitgescholden.
Je weet dat het bij de Marokkaanse Nederlander geen kwestie is van 'kiezen'?quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Op een gegeven moment ben je gewoon geen Nederlander wanneer je 2 nationaliteiten hebt. De mensen met Spaanse of Franse voorouders hebben ook geen dubbele nationaliteiten en zijn mede daarom ook gewoon Nederlanders.
Dus: het gaat jou, zoals bij zoveel LPF-ers, vooral om Marokkanen en hoe je die z.s.m. het land uit kunt flikkeren. Of ze nou daadwerkelijk iets uitgevreten hebben of niet doet er niet eens toe: het is die 'dubbele nationaliteit'.quote:
Dankzij dat kan wel de Nederlandse nationaliteit worden ingetrokken. Dat mag van mij wat worden opgerokken naar minder zware misdrijven of 1 zwaar misdrijf.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je weet dat het bij de Marokkaanse Nederlander geen kwestie is van 'kiezen'?
Hoe vaak moet dit nog herhaald worden? Voor Marokko is en blijft een Marokkaan staatsburger van Marokko. Opzeggen van de nationaliteit is leuke symboliek, maar technisch gezien niet eens haalbaar... hetgeen wellicht aangeeft waarom sommige lieden er toch zo op gebrand zijn.
Dat van Pim Fortuyn was een home-video.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Overigens, ook diens uitspraak "Dit volk is het zat" schaar ik onder populistische blaat als "Nederland word wakker" (Melkert), wapperen met het dagboek van Anne Frank (De Graaff) en "Stem tegen!" van de SP t.t.v. Paars.
Niet alle gekleurde Nederlanders hebben een dubbele paspoort. Voorbeeld Nederlanders wiens voorouders uit Suriname wiens voorouders weer uit Afrika komen.quote:
Dus geef je mij gelijk dat Marokkanen nooit echt Nederlanders worden?quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je weet dat het bij de Marokkaanse Nederlander geen kwestie is van 'kiezen'?
Hoe vaak moet dit nog herhaald worden? Voor Marokko is en blijft een Marokkaan staatsburger van Marokko. Opzeggen van de nationaliteit is leuke symboliek, maar technisch gezien niet eens haalbaar... hetgeen wellicht aangeeft waarom sommige lieden er toch zo op gebrand zijn.
Dankzij lieden als jij zullen zij zich nooit een Nederlander voelen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dus geef je mij gelijk dat Marokkanen nooit echt Nederlanders worden?
Ik zie het populisme niet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zijn 'oplossingen' (vaak voor problemen die er niet waren) hebben op mij altijd de indruk achtergelaten van populisme. Neem zijn voorstel om de integratie te bevorderen door gedwongen herhuisvesting: allochtonen mixen in volks- tot middenstandsbuurten. Uiteraard werd er niets gezegd over het verplicht herhuisvesten van deze bevolkingsgroepen binnen de villawijken e.d. Fortuyn was in het hart vooral een liberaal, en dat heeft het gros van de LPF-stemmers nimmer begrepen.
Dat is nou lekker populistisch.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:35 schreef hexje het volgende:
Dankzij lieden als jij zullen zij zich nooit een Nederlander voelen.
Wat kan mij de huidskleur schelen van hen die een dubbele paspoort hebben! (even je vooroordelen opzij zetten aub)quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:31 schreef hexje het volgende:
Niet alle gekleurde Nederlanders hebben een dubbele paspoort. Voorbeeld Nederlanders wiens voorouders uit Suriname wiens voorouders weer uit Afrika komen.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dus geef je mij gelijk dat Marokkanen nooit echt Nederlanders worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |