abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juni 2013 @ 20:42:45 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_127678163
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 20:41 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Pim Fortuyn heb ik als politicus nooit serieus genomen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_127678212
als wat wel dan? hoogleraar?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 20:44:49 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_127678296
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 20:43 schreef arjan1212 het volgende:
als wat wel dan? hoogleraar?
Als mens.

Zijn politieke idealen heb ik altijd populistisch gevonden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 11 juni 2013 @ 20:53:29 #54
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_127678687
Zo slecht was paars niet hoor. Dat napraten van die populisten is zo sneu.
pi_127690377
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zijn politieke idealen heb ik altijd populistisch gevonden.
Populistisch? Wat was er populistisch aan hem? Zijn politieke idealen zijn hem juist zijn dood geworden. Vreemd populisme wanneer de meerderheid hem heeft uitgescholden.
pi_127690436
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 20:06 schreef hexje het volgende:
Op een gegeven moment ben je gewoon Nederlander. De mensen met Spaanse of Franse voorouders zijn ook gewoon Nederlanders.
Op een gegeven moment ben je gewoon geen Nederlander wanneer je 2 nationaliteiten hebt. De mensen met Spaanse of Franse voorouders hebben ook geen dubbele nationaliteiten en zijn mede daarom ook gewoon Nederlanders.
pi_127691031
Welke? Wat maak je meerdere onjuiste oorzaak-gevolgrelaties.
Maar ik doelde op: "Ik ben blij dat dit niet bijgehouden wordt, mijn familie heeft genoeg zolders en kelders gezien toen dit eerder werd geregistreerd."

Het bijhouden van etniciteit doe je vanwege inzicht. Oeigoerse vluchtelingen? Nooit van gehoord, wel van Xinjiang, maar ik wist niet dat daar Oeigoeren leven. Waarom wil je weten waar ik die onder zou plaatsen? Op wikipedia lees ik ook maar dat het een Turks volk is in China. Verder lees ik: "De Oeigoerse en Chinese gemeenschappen leven echter op gespannen voet en strikt gescheiden van elkaar". Dan lijkt mij dat Oeigoerse vluchtelingen niet echt bij de Chinese vluchtelingen geplaatst kunnen worden. Dus zou ik de Oeigoerse vluchtelingen onder de Oeigoerse vluchtelingen plaatsen.

Voorbeelden uit de jaren '70 of '80 waarin door grote groepen mensen om etnische registratie hebben gevraagd? Meen je dat nou serieus? De tijd waarin de SP en de CD hun vraagtekens hadden gezet bij etniciteit-gebonden problematiek, de tijd waarin Extreem Rechts/Links groeiden, de tijd waarin de onvrede steeds meer liep te broeien en de burgers steeds vaker het over 'de buitenlanders' hadden? De staat hield bewust de informatie achter om extreem rechts niet in de kaart te spelen, terwijl men die informatie had moeten vrijgeven, om het taboe eraf te halen en te laten zien dat het wel of geen groeiend probleem aan het worden was. Men had er toen wat aan kunnen doen, toen er kleine groeperingen waren die aan het waarschuwen waren. En nu zitten we met politici in de EU opgescheept, die jaren na de moord op Pim Fortuyn, semi-veilig durven beweren dat de multiculturele samenleving is mislukt. Diezelfde politici zitten wel bij politieke partijen die voor die mislukking verantwoordelijk zijn.

Er zijn geen politieke partijen die programmapunten hebben waarbij het inzicht zal geven wat de penislengte is van elke Nederlander om bepaalde problematiek op te lossen.
  woensdag 12 juni 2013 @ 11:15:19 #58
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_127698490
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 00:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Op een gegeven moment ben je gewoon geen Nederlander wanneer je 2 nationaliteiten hebt. De mensen met Spaanse of Franse voorouders hebben ook geen dubbele nationaliteiten en zijn mede daarom ook gewoon Nederlanders.
:')
pi_127702177
quote:
Maar ik doelde op: "Ik ben blij dat dit niet bijgehouden wordt, mijn familie heeft genoeg zolders en kelders gezien toen dit eerder werd geregistreerd."
Omdat we vroeger een dictator hadden die joden wilde uitroeien mogen we nu niet registreren hoeveel procent van de mensen welke achtergrond heeft? :?
Je kan dat geanonimiseerd doen als je het wil.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_127712465
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 12:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Omdat we vroeger een dictator hadden die joden wilde uitroeien mogen we nu niet registreren hoeveel procent van de mensen welke achtergrond heeft? :?
Je kan dat geanonimiseerd doen als je het wil.
ja, ik had het beter kunnen schrijven zoals jij dat hebt gedaan :)
pi_127712490
quote:
9s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:15 schreef hexje het volgende:

[..]

Dus?
  woensdag 12 juni 2013 @ 18:47:34 #62
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_127718089
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 00:36 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Populistisch? Wat was er populistisch aan hem? Zijn politieke idealen zijn hem juist zijn dood geworden. Vreemd populisme wanneer de meerderheid hem heeft uitgescholden.
Zijn 'oplossingen' (vaak voor problemen die er niet waren) hebben op mij altijd de indruk achtergelaten van populisme. Neem zijn voorstel om de integratie te bevorderen door gedwongen herhuisvesting: allochtonen mixen in volks- tot middenstandsbuurten. Uiteraard werd er niets gezegd over het verplicht herhuisvesten van deze bevolkingsgroepen binnen de villawijken e.d. Fortuyn was in het hart vooral een liberaal, en dat heeft het gros van de LPF-stemmers nimmer begrepen.

Overigens, ook diens uitspraak "Dit volk is het zat" schaar ik onder populistische blaat als "Nederland word wakker" (Melkert), wapperen met het dagboek van Anne Frank (De Graaff) en "Stem tegen!" van de SP t.t.v. Paars.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 12 juni 2013 @ 18:48:52 #63
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_127718130
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 00:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Je weet dat het bij de Marokkaanse Nederlander geen kwestie is van 'kiezen'?

Hoe vaak moet dit nog herhaald worden? Voor Marokko is en blijft een Marokkaan staatsburger van Marokko. Opzeggen van de nationaliteit is leuke symboliek, maar technisch gezien niet eens haalbaar... hetgeen wellicht aangeeft waarom sommige lieden er toch zo op gebrand zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 12 juni 2013 @ 18:50:24 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_127718194
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 16:44 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dus?
Dus: het gaat jou, zoals bij zoveel LPF-ers, vooral om Marokkanen en hoe je die z.s.m. het land uit kunt flikkeren. Of ze nou daadwerkelijk iets uitgevreten hebben of niet doet er niet eens toe: het is die 'dubbele nationaliteit'.

Zeg dat dan gewoon.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_127728703
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe vaak moet dit nog herhaald worden? Voor Marokko is en blijft een Marokkaan staatsburger van Marokko. Opzeggen van de nationaliteit is leuke symboliek, maar technisch gezien niet eens haalbaar... hetgeen wellicht aangeeft waarom sommige lieden er toch zo op gebrand zijn.
Dankzij dat kan wel de Nederlandse nationaliteit worden ingetrokken. Dat mag van mij wat worden opgerokken naar minder zware misdrijven of 1 zwaar misdrijf.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_127728948
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

Zeg dat dan gewoon.
Kan niet iets zeggen wat niet zo is. Maar je vooroordelen zijn duidelijk.
pi_127729074
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 18:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Overigens, ook diens uitspraak "Dit volk is het zat" schaar ik onder populistische blaat als "Nederland word wakker" (Melkert), wapperen met het dagboek van Anne Frank (De Graaff) en "Stem tegen!" van de SP t.t.v. Paars.
Dat van Pim Fortuyn was een home-video.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:31:04 #68
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_127729159
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 16:44 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dus?
Niet alle gekleurde Nederlanders hebben een dubbele paspoort. Voorbeeld Nederlanders wiens voorouders uit Suriname wiens voorouders weer uit Afrika komen.
pi_127729356
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dus geef je mij gelijk dat Marokkanen nooit echt Nederlanders worden?
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:35:06 #70
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_127729462
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dankzij lieden als jij zullen zij zich nooit een Nederlander voelen.
pi_127729553
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 18:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zijn 'oplossingen' (vaak voor problemen die er niet waren) hebben op mij altijd de indruk achtergelaten van populisme. Neem zijn voorstel om de integratie te bevorderen door gedwongen herhuisvesting: allochtonen mixen in volks- tot middenstandsbuurten. Uiteraard werd er niets gezegd over het verplicht herhuisvesten van deze bevolkingsgroepen binnen de villawijken e.d. Fortuyn was in het hart vooral een liberaal, en dat heeft het gros van de LPF-stemmers nimmer begrepen.
Ik zie het populisme niet.
Integratie was/is toch wel een probleem.
Heb jij met het gros van de LPF-stemmers gesproken, dat je weet dat ze nimmer hebben begrepen dat Pim Fortuyn een liberaal was?
pi_127729773
Ik reageerde op de uitspraak van Hexje.
"Op een gegeven moment ben je gewoon Nederlander. De mensen met Spaanse of Franse voorouders zijn ook gewoon Nederlanders."

Vandaar dat ik reageerde met: "Op een gegeven moment ben je gewoon geen Nederlander wanneer je 2 nationaliteiten hebt. De mensen met Spaanse of Franse voorouders hebben ook geen dubbele nationaliteiten en zijn mede daarom ook gewoon Nederlanders."

Hiermee bedoel ik te zeggen dat iemand dus niet op een gegeven moment 'gewoon' Nederlander is. Maar dit is blijkbaar moeilijk te geloven?
pi_127729991
quote:
9s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:35 schreef hexje het volgende:
Dankzij lieden als jij zullen zij zich nooit een Nederlander voelen.
Dat is nou lekker populistisch.

Natuurlijk, ik ben er medeverantwoordelijk voor dat Marokkanen voor Marokko Marrokkaanse staatsburgers blijven. Ik geef toe er medeverantwoordelijk te zijn, dat ze niet 1 paspoort kunnen krijgen, maar gedoemd zijn om 2 paspoorten te hebben. ( is sarcasme voor het geval je het niet door hebt)
pi_127730086
quote:
9s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:31 schreef hexje het volgende:
Niet alle gekleurde Nederlanders hebben een dubbele paspoort. Voorbeeld Nederlanders wiens voorouders uit Suriname wiens voorouders weer uit Afrika komen.
Wat kan mij de huidskleur schelen van hen die een dubbele paspoort hebben! (even je vooroordelen opzij zetten aub)
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:50:19 #75
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_127730461
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')