quote:Op maandag 10 juni 2013 01:09 schreef schurkurk het volgende:
please
maar ik heb het dan ook over alles hé
dus kinderen van marokkaanse ouders worden vaak als nederlanders geteld, maar ook hun snap je
Gewoon de etniciteiten
Wie minstens 1 ouder heeft die buiten Nederland is geboren is volgens hen allochtoon.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:45 schreef arjan1212 het volgende:
Telt het CBS nou kinderen van buitenlanders als Nederlanders mee of niet?
Dus dat is niet exact volgens etniciteitenquote:Op maandag 10 juni 2013 10:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wie minstens 1 ouder heeft die buiten Nederland is geboren is volgens hen allochtoon.
Heb je uberhaupt al op CBS gekeken?quote:Op maandag 10 juni 2013 12:54 schreef schurkurk het volgende:
[..]
Dus dat is niet exact volgens etniciteiten
Etnische registratie in die vorm is er niet, men registreert op basis van paspoorten, dus tot derde generatie.quote:Op maandag 10 juni 2013 12:54 schreef schurkurk het volgende:
[..]
Dus dat is niet exact volgens etniciteiten
Ja... maar om een voorbeeld te geven. Stel dat 2 Marokkanen in Nederland geboren zijn en die krijgen een kind, is dat volgens het CBS een Nederlander terwijl het van etniciteit een Marokkaan isquote:Op maandag 10 juni 2013 13:17 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt al op CBS gekeken?
Ik dank God op mijn blote knietjes dat het niet wordt bijgehouden.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:26 schreef schurkurk het volgende:
[..]
Ja... maar om een voorbeeld te geven. Stel dat 2 Marokkanen in Nederland geboren zijn en die krijgen een kind, is dat volgens het CBS een Nederlander terwijl het van etniciteit een Marokkaan is
Dus is niet helemaal correct... maar ik denk dat zoals JoaC het zegt dat dit niet wordt bijgehouden, jammer had dit graag eens bekeken
En waarom wil je dit überhaupt weten?quote:Op maandag 10 juni 2013 13:26 schreef schurkurk het volgende:
[..]
Ja... maar om een voorbeeld te geven. Stel dat 2 Marokkanen in Nederland geboren zijn en die krijgen een kind, is dat volgens het CBS een Nederlander terwijl het van etniciteit een Marokkaan is
Dus is niet helemaal correct... maar ik denk dat zoals JoaC het zegt dat dit niet wordt bijgehouden, jammer had dit graag eens bekeken
Lijkt me leuk om dit te weten..quote:Op maandag 10 juni 2013 14:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En waarom wil je dit überhaupt weten?
Om vervolgens een paniek-topic te openen om de teloorgang van het Nederlandsche ras te verkondigen, neem ik aan?quote:
bestaat niet, om zo de kalmte onder het volk te bewaren.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:09 schreef schurkurk het volgende:
maar ik heb het dan ook over alles hé
dus kinderen van marokkaanse ouders worden vaak als nederlanders geteld, maar ook hun snap je
Gewoon de etniciteiten
Dat zal het zijn.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
bestaat niet, om zo de kalmte onder het volk te bewaren.
Daar heb ik geen cijfertjes voor nodigquote:Op maandag 10 juni 2013 14:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Om vervolgens een paniek-topic te openen om de teloorgang van het Nederlandsche ras te verkondigen, neem ik aan?
Nou dan. Totaal futiele onderneming, dus.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:08 schreef schurkurk het volgende:
[..]
Daar heb ik geen cijfertjes voor nodig
Neen, nogmaals, lijkt me leuk om dit te wetenquote:Op maandag 10 juni 2013 14:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou dan. Totaal futiele onderneming, dus.
Oh ja. Paars I en II, ook ik verlang naar die tijd van professionele politici, nuancering en de tijd waarin ergernis-van-het-volk nummer één hondenpoep betrof.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
zo is het de vorige eeuw geweest.
Je bent alvast bronnen aan het verzamelen om je betoog aangaande de demografische genocide op blank Nederland kracht bij te zetten?quote:Op maandag 10 juni 2013 14:10 schreef schurkurk het volgende:
[..]
Neen, nogmaals, lijkt me leuk om dit te weten
Uiteraard. Maar doorgaans hakken de vrijheidsstrijders van het Vrije Woord graag in op de jaren '90 als het summum van politieke correctheid.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:13 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Paars I en II? Er was meer dan alleen maar dat kleurtje de vorige eeuw. Surprise...
Je ziet spokenquote:Op maandag 10 juni 2013 14:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je bent alvast bronnen aan het verzamelen om je betoog aangaande de demografische genocide op blank Nederland kracht bij te zetten?
Hoeveel kiddo's heb jij eigenlijk?
Maximaal? Om het ras te redden zou ik minimaal gaan voor een stuk of twintig.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:14 schreef schurkurk het volgende:
[..]
Je ziet spoken
Ik wil trouwens maximaal 2 kinderen
Politieke correctheid?| Dat had zijn hoogtepunten in alle decennia vanaf de 60'squote:Op maandag 10 juni 2013 14:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
Uiteraard. Maar doorgaans hakken de vrijheidsstrijders van het Vrije Woord graag in op de jaren '90 als het summum van politieke correctheid.
De één noemt het politieke correctheid, de ander fatsoen.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Politieke correctheid?| Dat had zijn hoogtepunten in alle decennia vanaf de 60's
Tja, na de Tweede Wereldoorlog is er in Nederland enige tijd het revolutionaire idee ontstaan om bevolkingsgroepen niet en masse te ver- en beoordelen. Niet alleen uit fatsoen, hoor... ook om bepaalde narigheden te voorkomen.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:18 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
De één noemt het fatsoen, de ander noemt het onfatsoen.
Nee dat zegt iets over hoe ver men door is geschoten. Om bepaalde narigheden te voorkomen heeft men alleen maar andere erge narigheden gecreëerd. Het fascisme kwam terug in de vorm van anti-fascisme.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tja, na de Tweede Wereldoorlog is er in Nederland enige tijd het revolutionaire idee ontstaan om bevolkingsgroepen niet en masse te ver- en beoordelen. Niet alleen uit fatsoen, hoor... ook om bepaalde narigheden te voorkomen.
Dat dat anno 2013 weer in twijfel wordt getrokken zegt iets over de algehele teloorgang van de samenleving.
quote:Op maandag 10 juni 2013 14:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nee dat zegt iets over hoe ver men door is geschoten. Om bepaalde narigheden te voorkomen heeft men alleen maar andere erge narigheden gecreëerd. Het fascisme kwam terug in de vorm van anti-fascisme.
Ik ben blij dat dit niet bijgehouden wordt, mijn familie heeft genoeg zolders en kelders gezien toen dit eerder werd geregistreerd.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:26 schreef schurkurk het volgende:
[..]
Inderdaad...quote:Op maandag 10 juni 2013 14:46 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik ben blij dat dit niet bijgehouden wordt, mijn familie heeft genoeg zolders en kelders gezien toen dit eerder werd geregistreerd.
Het probleem zit hem in de mogelijkheden die deze informatie biedt, voor zowel een overheid als gekken.
Wat een argument. Dat is wat ik nou bedoel met 'te ver doorgeschoten'. Alsof het registreren van informatie ervoor kan zorgen dat iemand een volk uitgeroeid wil hebben.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:46 schreef JoaC het volgende:
Ik ben blij dat dit niet bijgehouden wordt, mijn familie heeft genoeg zolders en kelders gezien toen dit eerder werd geregistreerd.
Dom te houden omtrent wat?quote:Op maandag 10 juni 2013 15:03 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wat een argument. Dat is wat ik nou bedoel met 'te ver doorgeschoten'. Alsof het registreren van informatie ervoor kan zorgen dat iemand een volk uitgeroeid wil hebben.
Zo kan ik ook zeggen, Ik vind het jammer dat de staat kiest voor censuur, jouw familie heeft namelijk genoeg zolders en kelders gezien toen de staat eerder besloot het volk dom te houden door middel van censuur.
Ondanks jouw onjuiste oorzaak-gevolgrelatie: Ja, informatie van deze aard is een middel waarmee iemand die bepaalde ideeën heeft, deze ten uitvoer kan brengen. Hierdoor moet de doelmatigheid van dit soort informatieverzameling een dusdanig groot belang hebben, dat het geen wenselijk idee is om te verzamelen.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:03 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wat een argument. Dat is wat ik nou bedoel met 'te ver doorgeschoten'. Alsof het registreren van informatie ervoor kan zorgen dat iemand een volk uitgeroeid wil hebben.
Het is geen censuur, het is bescherming van persoonsgegevens. Het beschermt individuen tegen de staat en groeperingen. Censuur is het achterhouden van informatie door de staat. In dit geval wordt de informatie niet actief bijgehouden, dus er is dus geen censuur.quote:Zo kan ik ook zeggen, Ik vind het jammer dat de staat kiest voor censuur, jouw familie heeft namelijk genoeg zolders en kelders gezien toen de staat eerder besloot het volk dom te houden door middel van censuur.
Omtrent statistieken op zich.quote:
Ik kopieerde enkel jouw onjuiste oorzaak-gevolgrelatie. En nee, iemand die bepaalde ideeën heeft, zal ze ook wel uitvoeren zonder beschikbare informatie. En ja, er kunnen slechte dingen gedaan worden met informatie, maar zo is dat met alles. De mens zet juist maar al te vaak goede dingen in om het slechte te bereiken.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:24 schreef JoaC het volgende:
Ondanks jouw onjuiste oorzaak-gevolgrelatie: Ja, informatie van deze aard is een middel waarmee iemand die bepaalde ideeën heeft, deze ten uitvoer kan brengen. Hierdoor moet de doelmatigheid van dit soort informatieverzameling een dusdanig groot belang hebben, dat het geen wenselijk idee is om te verzamelen.
Het is geen censuur, het is bescherming van persoonsgegevens. Het beschermt individuen tegen de staat en groeperingen. Censuur is het achterhouden van informatie door de staat. In dit geval wordt de informatie niet actief bijgehouden, dus er is dus geen censuur.
Als je dat zo verder doortrekt zullen er heel weinig Nederlanders zijn, denk ik...quote:Op maandag 10 juni 2013 13:26 schreef schurkurk het volgende:
[..]
Welke?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik kopieerde enkel jouw onjuiste oorzaak-gevolgrelatie.
Wat is er goed aan het bijhouden van etniciteiten? Onder welke etniciteit zou je Oeigoerse vluchtelingen plaatsen?quote:En nee, iemand die bepaalde ideeën heeft, zal ze ook wel uitvoeren zonder beschikbare informatie. En ja, er kunnen slechte dingen gedaan worden met informatie, maar zo is dat met alles. De mens zet juist maar al te vaak goede dingen in om het slechte te bereiken.
Kom dan maar met voorbeelden uit de jaren '70 of '80 waarin door grote groepen mensen om etnische registratie gevraagd werd.quote:Bescherming van persoonsgegevens kan gehanteerd worden bij het creëren van statistieken om problemen op te lossen. Dit is decennia niet of nauwelijks gedaan ondanks de roep daarvoor voor opheldering,
De informatie was er niet, dus er is niks achtergehouden.quote:dus informatie werd achtergehouden door de staat. En dat is censuur volgens jouw definitie (en de mijne).
quote:Op maandag 10 juni 2013 14:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh ja. Paars I en II, ook ik verlang naar die tijd van professionele politici, nuancering en de tijd waarin ergernis-van-het-volk nummer één hondenpoep betrof.
Pim Fortuyn heb ik als politicus nooit serieus genomen.quote:
Als mens.quote:
Populistisch? Wat was er populistisch aan hem? Zijn politieke idealen zijn hem juist zijn dood geworden. Vreemd populisme wanneer de meerderheid hem heeft uitgescholden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zijn politieke idealen heb ik altijd populistisch gevonden.
Op een gegeven moment ben je gewoon geen Nederlander wanneer je 2 nationaliteiten hebt. De mensen met Spaanse of Franse voorouders hebben ook geen dubbele nationaliteiten en zijn mede daarom ook gewoon Nederlanders.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:06 schreef hexje het volgende:
Op een gegeven moment ben je gewoon Nederlander. De mensen met Spaanse of Franse voorouders zijn ook gewoon Nederlanders.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Op een gegeven moment ben je gewoon geen Nederlander wanneer je 2 nationaliteiten hebt. De mensen met Spaanse of Franse voorouders hebben ook geen dubbele nationaliteiten en zijn mede daarom ook gewoon Nederlanders.
Omdat we vroeger een dictator hadden die joden wilde uitroeien mogen we nu niet registreren hoeveel procent van de mensen welke achtergrond heeft?quote:Maar ik doelde op: "Ik ben blij dat dit niet bijgehouden wordt, mijn familie heeft genoeg zolders en kelders gezien toen dit eerder werd geregistreerd."
ja, ik had het beter kunnen schrijven zoals jij dat hebt gedaanquote:Op woensdag 12 juni 2013 12:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat we vroeger een dictator hadden die joden wilde uitroeien mogen we nu niet registreren hoeveel procent van de mensen welke achtergrond heeft?
Je kan dat geanonimiseerd doen als je het wil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |