Dank je wel Trui. Ik maak ze als dank-je-wel voor een zorginstelling maar nu hoorde ik net dat de instelling failliet gaat. Het leek me leuk op een étagiere op de koffietafel of zo. Maar helaas... Ik moet maar kijken wat ik er nu mee zal doen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:17 schreef trui het volgende:
blabbel, ik was helemaal vergeten te reageren op je taartjes, ze zijn leuk!
Welk patroon?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:52 schreef dapmar het volgende:
Vind dit zo een gaaf patroon, iemand die dit op een eigen manier ook heeft gemaakt want het is betaald patroon maar?nu we daar toch zo druk mee bezig zijn
;););)
Het probleem is dat mensen het in dit soort discussie hebben over "illegaal". Maar het downloaden (maken van een thuiskopie) van film en muziek is niet tegen de wet, het is juist toegestaan. En dús per definitie niet illegaal.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:02 schreef trui het volgende:
SpaceInvaders: om toch ook even de andere kant te benadrukken:
wat vind je dan van het illegaal films, muziek en spelletjes downloaden? het is en blijft natuurlijk gewoon diefstal, ook al doen veel mensen het. je zult van zo'n muzikant of filmmaker ook niet zeggen 'jahee, jij hebt je vast laten inspireren door een bestaand liedje dus een beetje flauw om er geld voor te vragen hoor'.
door over handwerkpatronen te praten alsof 't geen enkele kunst is ze (na) te maken, doen we onze eigen geliefde haakkunst eigenlijk ook wel een beetje tekort.
Oepssss hihihi. Zit nu niet achter laptop maar zal morgen even plaatsen.quote:
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:33 schreef -Spring het volgende:
Ah, al gevonden. Google verwees me naar Lijnloos' blog.
Ah, die gaat op mijn bord.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:52 schreef Whoopdidoo het volgende:
Maar dat was van een Nederlandse toch? Denk dat je met buitenlandse dingen daar minder last van hebt.
Maar die giraf staat volgens mij nu wel een aantal keer net iets anders op ravelry.
Ik bedoelde deze spring bunny. Gratis dingen ga ik uiteraard niet namaken. Zo gek ben ik nog niet.
Het gaat meer om dat rare konijn die ik had gemaakt en deze die ik nog wil maken. Lees trouwens net dat zij die beer heeft gemaakt zonder patroon, en omdat mensen m leuk vinden op de lijst van te maken patronen komt, zoiets schrijf je toch meteen op, veel handiger. En een handige voor op Lijnloos dr pinterestbord veel te duur, ze verkoopt de uiltjes voor 15,95 op etsy. En ik zat te denken aan 50 cent op de aankomende rommelmarkt
Het ligt er ook een beetje aan of je het normaal wel zou hebben gekocht. Als ik een film download (doe ik zelden, maar even voor het voorbeeld), is het een film waar ik nieuwsgierig naar ben, maar niet echt enthousiast, want dan koop/huur ik wel gewoon de DVD. Als ik de film niet zou kunnen downloaden, dan wacht ik wel tot ie op tv komt, of ik kijk hem gewoon niet.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:36 schreef trui het volgende:
nou ja, het uploaden dan, waardoor anderen het kunnen downloaden. en hoe je 't ook noemt; het is in feite toch broodroof, als je er niks voor betaalt?
quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:48 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Het ligt er ook een beetje aan of je het normaal wel zou hebben gekocht. Als ik een film download (doe ik zelden, maar even voor het voorbeeld), is het een film waar ik nieuwsgierig naar ben, maar niet echt enthousiast, want dan koop/huur ik wel gewoon de DVD. Als ik de film niet zou kunnen downloaden, dan wacht ik wel tot ie op tv komt, of ik kijk hem gewoon niet.
Dus of ik die film nou wel of niet download, ik ontneem niemand geld.
Dus als je een patroon namaakt, omdat je het geld er niet voor (over) hebt, dan ontneem je ook niemand geld. Want je zou het patroon toch niet hebben gekocht.
Ooooh die vind ik echt heel mooi! Ik heb niet zoveel met nijlpaarden en al helemaal niet met beren, maar die olifant vind ik bijzonder mooi!quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:18 schreef Dottey het volgende:
ik had de beer en het nijlpaard al gezien.. maar nu ook een olifantje![]()
Zou het patroon ook uit200 pagina;s bestaan?
http://www.ravelry.com/pa(...)ower-crochet-pattern
Je bedoelt naturlijk die op de voorgrond, die zo mooi niet in de camera kijktquote:Op donderdag 13 juni 2013 13:33 schreef Spuuglokje het volgende:
Whoopdidoo wat leuk allemaal! En de kleinste hamster is wat mij betreft de schattigste. <3
Ik vind de kikker nog geweldigerquote:Op donderdag 13 juni 2013 13:18 schreef Dottey het volgende:
ik had de beer en het nijlpaard al gezien.. maar nu ook een olifantje![]()
Zou het patroon ook uit200 pagina;s bestaan?
http://www.ravelry.com/pa(...)ower-crochet-pattern
Die hamsters!quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:31 schreef Whoopdidoo het volgende:
Zoek de allerleukste:
[ link | afbeelding ]
Mario Mushrooms, waren al een tijdje af alleen nog geen ogen.
[ link | afbeelding ]
De summerbunny
[ link | afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |