abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127678617
Vind dit zo een gaaf patroon, iemand die dit op een eigen manier ook heeft gemaakt want het is betaald patroon maar? ;) nu we daar toch zo druk mee bezig zijn ;);););)
Beginner met haken, dus tips zijn welkom! ;)
pi_127678660
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:17 schreef trui het volgende:
blabbel, ik was helemaal vergeten te reageren op je taartjes, ze zijn leuk!
Dank je wel Trui. Ik maak ze als dank-je-wel voor een zorginstelling maar nu hoorde ik net dat de instelling failliet gaat. Het leek me leuk op een étagiere op de koffietafel of zo. Maar helaas... Ik moet maar kijken wat ik er nu mee zal doen.

Mijn South Bay heb ik vanmiddag weggegeven aan een kennis die hem erg leuk vond. Ik had hem om en zij was nogal enthousiast. Leuk! Nu had ik nog 2 bollen over dus ik maak er nog maar eentje.

Weet iemand of je bij Ryanair een haaknaald 4,5 in je handbagage mee mag nemen? (richting Spanje, ik weet niet of dat nog uitmaakt?)
pi_127680590
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 20:52 schreef dapmar het volgende:
Vind dit zo een gaaf patroon, iemand die dit op een eigen manier ook heeft gemaakt want het is betaald patroon maar? ;) nu we daar toch zo druk mee bezig zijn ;);););)
Welk patroon?
  † In Memoriam † dinsdag 11 juni 2013 @ 21:35:04 #79
91830 MaximusTG
pi_127680942
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:02 schreef trui het volgende:
SpaceInvaders: om toch ook even de andere kant te benadrukken:

wat vind je dan van het illegaal films, muziek en spelletjes downloaden? het is en blijft natuurlijk gewoon diefstal, ook al doen veel mensen het. je zult van zo'n muzikant of filmmaker ook niet zeggen 'jahee, jij hebt je vast laten inspireren door een bestaand liedje dus een beetje flauw om er geld voor te vragen hoor'.

door over handwerkpatronen te praten alsof 't geen enkele kunst is ze (na) te maken, doen we onze eigen geliefde haakkunst eigenlijk ook wel een beetje tekort.
Het probleem is dat mensen het in dit soort discussie hebben over "illegaal". Maar het downloaden (maken van een thuiskopie) van film en muziek is niet tegen de wet, het is juist toegestaan. En dús per definitie niet illegaal.
Software geldt dat niet voor.
Nu snap ik de emotie wel, en dat het in morele zin "fout" genoemd kan worden dat je het werk van een ander kopieert, terwijl die persoon met de verkoop van dat werk zijn boterham probeert te verdienen. Diefstal is het iig zeker niet, je kunt hoogstens van auteursrechtenschending spreken.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:36:05 #80
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_127681011
nou ja, het uploaden dan, waardoor anderen het kunnen downloaden. en hoe je 't ook noemt; het is in feite toch broodroof, als je er niks voor betaalt?
in de haak.
pi_127687551
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:28 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Welk patroon?
Oepssss hihihi. Zit nu niet achter laptop maar zal morgen even plaatsen.
pi_127687640
Het is een uil met knopen er ook op.
pi_127695217
pi_127695464
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:33 schreef -Spring het volgende:
Ah, al gevonden. Google verwees me naar Lijnloos' blog. 8-)
O-) Ik weet van niks

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 10:52 schreef Whoopdidoo het volgende:
Maar dat was van een Nederlandse toch? Denk dat je met buitenlandse dingen daar minder last van hebt.
Maar die giraf staat volgens mij nu wel een aantal keer net iets anders op ravelry.

Ik bedoelde deze spring bunny. Gratis dingen ga ik uiteraard niet namaken. Zo gek ben ik nog niet.
Het gaat meer om dat rare konijn die ik had gemaakt en deze die ik nog wil maken. Lees trouwens net dat zij die beer heeft gemaakt zonder patroon, en omdat mensen m leuk vinden op de lijst van te maken patronen komt, zoiets schrijf je toch meteen op, veel handiger. En een handige voor op Lijnloos dr pinterestbord veel te duur, ze verkoopt de uiltjes voor 15,95 op etsy. En ik zat te denken aan 50 cent op de aankomende rommelmarkt :P
Ah, die gaat op mijn bord.

BE, die haaien zijn gaaf ja! Die ga ik echt proberen te maken.
  woensdag 12 juni 2013 @ 09:48:50 #85
211083 Angelof9
I must go first
pi_127695672
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:36 schreef trui het volgende:
nou ja, het uploaden dan, waardoor anderen het kunnen downloaden. en hoe je 't ook noemt; het is in feite toch broodroof, als je er niks voor betaalt?
Het ligt er ook een beetje aan of je het normaal wel zou hebben gekocht. Als ik een film download (doe ik zelden, maar even voor het voorbeeld), is het een film waar ik nieuwsgierig naar ben, maar niet echt enthousiast, want dan koop/huur ik wel gewoon de DVD. Als ik de film niet zou kunnen downloaden, dan wacht ik wel tot ie op tv komt, of ik kijk hem gewoon niet.
Dus of ik die film nou wel of niet download, ik ontneem niemand geld.

Dus als je een patroon namaakt, omdat je het geld er niet voor (over) hebt, dan ontneem je ook niemand geld. Want je zou het patroon toch niet hebben gekocht.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_127722375
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:48 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Het ligt er ook een beetje aan of je het normaal wel zou hebben gekocht. Als ik een film download (doe ik zelden, maar even voor het voorbeeld), is het een film waar ik nieuwsgierig naar ben, maar niet echt enthousiast, want dan koop/huur ik wel gewoon de DVD. Als ik de film niet zou kunnen downloaden, dan wacht ik wel tot ie op tv komt, of ik kijk hem gewoon niet.
Dus of ik die film nou wel of niet download, ik ontneem niemand geld.

Dus als je een patroon namaakt, omdat je het geld er niet voor (over) hebt, dan ontneem je ook niemand geld. Want je zou het patroon toch niet hebben gekocht.
:Y ^O^
By DMB
pi_127728395
Mn moeder heeft gekeken wat we nog hebben voor de rommelmarkt, wat nog af kan voor die tijd.
Conclusie: morgen kan ik 21 uiltjes van ogen voorzien :'( Maar mn moeder heeft al heel lief de vilten rondjes geknipt.

Het beruchte konijn is af, en mn hamsters (heb 5 verschillende maten gemaakt) ook dus zal morgen even foto maken.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:29:48 #88
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_127729073
wat een massaproductie!
in de haak.
pi_127747755
ik had de beer en het nijlpaard al gezien.. maar nu ook een olifantje :D
Zou het patroon ook uit200 pagina;s bestaan?

http://www.ravelry.com/pa(...)ower-crochet-pattern
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_127748191
Zoek de allerleukste:

Mario Mushrooms, waren al een tijdje af alleen nog geen ogen.

De summerbunny :P
  donderdag 13 juni 2013 @ 13:32:08 #91
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_127748200
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 13:18 schreef Dottey het volgende:

Ooooh die vind ik echt heel mooi! Ik heb niet zoveel met nijlpaarden en al helemaal niet met beren, maar die olifant vind ik bijzonder mooi!
  donderdag 13 juni 2013 @ 13:33:38 #92
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_127748245
Whoopdidoo wat leuk allemaal! En de kleinste hamster is wat mij betreft de schattigste. <3
pi_127748297
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 13:33 schreef Spuuglokje het volgende:
Whoopdidoo wat leuk allemaal! En de kleinste hamster is wat mij betreft de schattigste. <3
Je bedoelt naturlijk die op de voorgrond, die zo mooi niet in de camera kijkt :P
pi_127748544
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 13:18 schreef Dottey het volgende:

Ik vind de kikker nog geweldiger O+

Die heb ik gekocht, pagina of 40 geloof ik :P
pi_127748558
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 13:31 schreef Whoopdidoo het volgende:
Zoek de allerleukste:
[ link | afbeelding ]

Mario Mushrooms, waren al een tijdje af alleen nog geen ogen.
[ link | afbeelding ]

De summerbunny :P
[ link | afbeelding ]
Die hamsters! O+ O+
pi_127748663
Mochten mensen een ander formaat hamsterpatroon willen, laat het maar weten. Het kleintje had ik in het vorige topic gepost geloof ik.

Oh trui, die uiltjes had ik gemaakt toen ik nergens zin in had(volgens mij in december al ofzo :P) en toch wat wilde doen. Ik had er meer, met ogen. Weet niet waar die gebleven zijn :P
pi_127751446
Oh whoop wat schattig!! En natuurlijk is degene die niet fotogeniek is de leukste :)

Die patronen met die hexagons vind ik helemaal geweldig! De beer die heb ik gemaakt en ik ben er nog steeds verliefd op. Ik zou ook echt graag het nijlpaard hebben maar ik vind haar patronen een tikje duur.
pi_127751743
21 uiltjes hebben oogjes *O*

Nu verder met deze beer, uiteraard zonder streepjes.
  donderdag 13 juni 2013 @ 15:14:52 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_127752016
wow whoopdidoo, wat veel en mooi allemaal! en die levende is natuurlijk 't leukst. maar de andere hamsters mogen er ook zijn hoor! O+
in de haak.
pi_127752473
foto van de uiltjes!!!! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')