quote:Op zondag 9 juni 2013 15:59 schreef µ het volgende:
Vraag me wel af wat de 'netste' manier is. Of er etiquette hiervoor is.
quote:Op zondag 9 juni 2013 15:50 schreef highender het volgende:
Eerst een stukje vlees snijden, op de vork prikken, vervolgens wat groente en aardappel erbij schuiven.
Hier ook geen gekookte aardappelen, hou ik ook niet vanquote:Op zondag 9 juni 2013 19:19 schreef Karina het volgende:
Alles apart. Meestal groente, aardappels (geen gekookte die lust ik niet), vlees.
Ja precies, nu je het zegt. Mijn ouders hielden van eten, daarom is me waarschijnlijk ook aangeleerd om van alles een hapje te nemen tenzij een eenpansgerecht of pizza ofzo. Ik ken ook niemand die één voor een opeet wat op het bord ligt eigenlijk. Maar ik ken eigenlijk ook alleen mensen die óók van eten houden. Een gerecht is een symphonie van smaken als het goed is samengesteld, daar ga je dan geen elementen uithalen..quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:58 schreef MaximusTG het volgende:
Kansloos topic weer zeg... Lijkt me logisch dat het vrij "simpel/onbeschaafd" is om alles een voor een op te eten![]()
Als je iets kookt dan gaat het toch om samenspel van smaken.. Je krijgt in een restaurant toch ook netjes een bord met een gerecht erop, en niet alleen een kwak aardappels.
Nooit gesnapt dit.
Vriendin deed dit ook altijd van huis uit. Mooi afgeleerd.
Dat het niet echt een gerecht is op die manier is natuurlijk nog steeds geen reden elk onderdeel apart naar binnen te werken. Verder vind ik het gewoon iets walgelijks om je kinderen aan te leren..quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:50 schreef Myraela het volgende:
Bij een gerecht eet je alles samen, maar een hollands bord met vlees aardappels groenten zoals wij dat thuis kregen was het meestal niet echt een samenspel van smaken.
Dit dusquote:Op zondag 9 juni 2013 15:50 schreef highender het volgende:
Eerst een stukje vlees snijden, op de vork prikken, vervolgens wat groente en aardappel erbij schuiven.
Overdrijven is ook een vak. Walgelijk, ja hoor.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:58 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Verder vind ik het gewoon iets walgelijks om je kinderen aan te leren..
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:58 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Dat het niet echt een gerecht is op die manier is natuurlijk nog steeds geen reden elk onderdeel apart naar binnen te werken. Verder vind ik het gewoon iets walgelijks om je kinderen aan te leren..
Je krijgt op deze manier namelijk ook totaal geen beeld op wat een normale portie is, en ze weten niet hoe het wel hoort als ze ergens anders gaan eten.
Het is zo... eten puur als voedingsmiddel bekijken.. Waarbij we eerst het brok vlees naar binnen stouwen, want dat is het lekkerste, dus eigenlijk het enige dat we willen eten. Dan de groenten, want ja, dat is schijnbaar toch gezond. En dan als opvulling proppen we er nog wat fijngestampte aardappelen achteraan.
Oh, helemaal pragmatisch zijn dan de mensen die op dat bord met restjes aardappel etc. direct daarna hun toetje naar binnen lepelen (vla).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |