Die lijst is nauwelijks iets, alleen als je wil verdedigen dat België een beter voetballand is dan Nederland dan ben je echt rijp voor het gesticht.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar hoe representatief is die ranking? België komt door die overwinning op Servië waarschijnlijk ook in de top 10, terwijl ze al 11 jaar geen eindronde hebben gehaald en de kans nog altijd bestaat dat het ook nu niet gebeurt.
Ik heb Kongolo nog nooit gezien, waar speelt die? Rekik wel eens van gehoord, is die al 15?quote:Op zondag 9 juni 2013 14:10 schreef RetRy32 het volgende:
[..]![]()
Alleen BMI.
Overigens zie ik ook wereldtop potentie in Kongolo en Rekik.
Hij is 18 lol...quote:Op zondag 9 juni 2013 14:18 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik heb Kongolo nog nooit gezien, waar speelt die? Rekik wel eens van gehoord, is die al 15?
quote:Boskamp: "Die kleine Musonda is fenomenaal"
Dat Anderlecht met Charly Musonda Junior een goudklompje is huis heeft, is genoegzaam bekend. Nu bezingen ook Johan Boskamp en jeugdscout Pierre Chevalier zijn lof. "In 35 jaar heb ik nooit zoiets gezien op die leeftijd."
De 79-jarige Jean Chevalier is een autoriteit in de jeugdscouting. Voor Raymond Goethals speurde hij indertijd naar jong talent en het was hij die De Tovenaar tipte over Luc Nilis.
"Twee jaar geleden zag ik Charly Musonda Junior voor het eerst aan het werk", vertelt Chevalier in Het Laatste Nieuws. "Ik weet nog goed dat een jong spelertje van Anderlecht me daar om kwart voor negen 's morgens opviel tijdens de opwarming. Zoals hij daar de bal speelde, dacht ik meteen: die wil ik in de wedstrijd zien."
Chevalier zag Musonda een eerste keer spelen tijdens een toernooi. "Er zal een hele goeie moeten opstaan als die jongen niet tot beste speler van het toernooi uitgeroepen wordt", zo zei ik toen aan Jean-François de Sart, die er ook was. "Het toernooi duurde nog twee dagen en die brachten alleen de bevestiging van zijn grote talent. Sindsdien ben ik alle veertien dagen op Anderlecht om Musonda aan het werk te zien."
"Ik noem hem 'Le Petit Prince'. Als je me vraagt om hem met iemand te vergelijken, dan kan ik alleen maar zeggen dat ik zoiets nooit eerder heb gezien op die leeftijd. En dat wil wat zeggen, want ik ga al meer dan 35 jaar naar de jeugd kijken en ik was destijds voor Goethals vaak aanwezig op het internationaal gerenommeerde toernooi van Toulon, waar heel wat grote spelers uit zijn voortgekomen", aldus Chevalier.
"Hij speelt de bal zoals Zidane dat ook deed"
Volgens Chevalier is Charly Jr. technisch enorm begaafd. "Het lijkt wel of hij lijm aan zijn rechtervoet heeft, zó plakt de bal daar aan. En héél uitzonderlijk: hij speelt de bal vaak met de buitenkant van de voet, zoals Zidane destijds. Hij doet daarmee een beetje denken aan Nilis, Degryse, Lozano en Van Himst."
"Misschien komt Degryse als type nog het dichtst in de buurt. Maar de kleine Musonda doet het allemaal al op zijn 14 jaar. Alleen heb ik ze bij Anderlecht al gezegd dat ze het hem nu moeilijker moeten maken door hem dichter bij de spits te laten spelen."
Boskamp: "Hij speelt altijd met gezicht naar doel"
Ook oud-Anderlecht-trainer Johan Boskamp, die graag met de jeugd werkt, kijkt vol bewondering naar de jonste Musonda. "Ik ken de hele familie Musonda. Tika doet het goed bij de -17 en Lamisha bij de -19. Maar Charly Junior is de beste van allemaal", aldus Boskamp.
"Hij speelt altijd met zijn gezicht naar het doel, dat is heel speciaal op zo'n jonge leeftijd. Hij ziét het ook zo goed. In zijn leeftijdscategorie is hij een mix van Xavi en Iniesta. Hij is nog jong dan moet je altijd het volgende jaar afwachten, maar dit jaar was hij fenomenaal, ook bij de nationale -15-jarigen."
Het voorbije jaar probeerden verschillende Europese topclubs Musonda Jr. te strikken. Tevergeefs, hij heeft zijn lot tot 2018 aan Anderlecht verbonden. "Hij kan helemaal niet weg, of heel de familie zou moeten meegaan. En Charly is toch ook een beetje een man van Anderlecht", zo besluit Boskamp.
Wat is deze inderdaadquote:Op zondag 9 juni 2013 14:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zo zijn er wel meer, van die Januzaj die bij Man Utd speelt, worden ze ook altijd wild. Net als die Pereira.
Hmm. Fellaini, Benteke, Lukaku, Chadli, Pocognoli, Nainggolan, Mboyo, Odoi, De Camargo, Ogunjimi, El Ghanassy, Tshimanga, Odjidja.... En bij de jeugd zitten er dus nog een Lukaku, Musonda, Pereira, Januzaj, Kaminski, Arslanagic, Perdichizzi, Boyata, Malanda, Ozturk, Zennaro, Cissé, Badibanga, Adesanya, Batshuayi, Mpoku, Vetokele, Limbombe en Kabasele.
OK, op 1 of 2 uitzonderingen allemaal in België geboren, allemaal perfect geïntegreerde Belgen, maar toch... er mogen er toch een paar tussen zitten die Stijn Stijnen of zo heten. Alhoewel, als die grenzen open blijven en toch iedereen België in mag, dan mag je er ook wel wat voordelen uithalen.
Wij danquote:Op zondag 9 juni 2013 14:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zo zijn er wel meer, van die Januzaj die bij Man Utd speelt, worden ze ook altijd wild. Net als die Pereira.
Hmm. Fellaini, Benteke, Lukaku, Chadli, Pocognoli, Nainggolan, Mboyo, Odoi, De Camargo, Ogunjimi, El Ghanassy, Tshimanga, Odjidja.... En bij de jeugd zitten er dus nog een Lukaku, Musonda, Pereira, Januzaj, Kaminski, Arslanagic, Perdichizzi, Boyata, Malanda, Ozturk, Zennaro, Cissé, Badibanga, Adesanya, Batshuayi, Mpoku, Vetokele, Limbombe en Kabasele.
OK, op 1 of 2 uitzonderingen allemaal in België geboren, allemaal perfect geïntegreerde Belgen, maar toch... er mogen er toch een paar tussen zitten die Stijn Stijnen of zo heten. Alhoewel, als die grenzen open blijven en toch iedereen België in mag, dan mag je er ook wel wat voordelen uithalen.
Nederland krijgt ook weer zo'n periode als Belgie nu want die presteerde geen fuck op het EK 2012quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Punten van vorige jaren tellen niet meer (of toch minder) mee. Een ploeg als België, die al jaren niets meer heeft gepresteerd, heeft daar veel minder last van dan teams die dat wel deden.
België kan blijven stijgen terwijl anderen al moeten winnen om uberhaupt op hun plaats te kunnen blijven staan.
Het gaat over de laatste 4 jaren, dus eerst vallen nog de resultaten van het WK 2010 weg. Nederland haalde in 2012 trouwens nog altijd meer punten dan België.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Nederland krijgt ook weer zo'n periode als Belgie nu want die presteerde geen fuck op het EK 2012
quote:A-elftal
GK Courtois
LB Vermaelen
CB Vertonghen
CB Kompany
RB Alderweireld
DM Witsel
DM Fellaini
LW Chadli
AM De Bruyne
RW Hazard
ST Benteke
quote:B-Elftal
GK Mignolet
LB Ciman
CB Lombaerts
CB Van Buyten
RB Gillet
DM Dembele
DM Defour
LW Mertens
AM Mirallas
RW Bakkali / Januzaj / Ferreira-Carrasco
ST Lukaku
de youngsters bij A'lecht hebben het niet slecht gedaan in de CL. Het leukste aan de Rode Duivels is imho dat er nog een hele sterke generatie op komst is. Ik vind de selectie van Walem al bijna zo sexy als die van de grote jongensquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Blijft wel pijnlijk voor de Belgische jeugdopleiding. Zowat overal wordt er veel meer uitgehaald dan hier het geval is. Alleen Standard komt nog een beetje in de buurt.
Ik denk dat Brazilië in beslissende momenten vrijwel altijd de arbitrage mee zal krijgen. Dat gecombineerd met de zware omstandigheden mbt tot het klimaat en het feit dat ze gewoon heel goed kunnen voetballen is garantie voor succes. Zal mij echt verbazen als een Europees land daar met de titel vandoor gaat.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:26 schreef KingRoland het volgende:
Duitsland wint gewoon het WK
Özil
Neuer
Hummels
Lahm
Boateng
Schweinsteiger
Müller
nieuwe topspelers :
Reus
Götze
Brazilië gaat niet ver komen. Ik ben het eens met het klimaat en dat soort dingen maar tegen Duitsland maken ze echt geen kans. De verdediging is echt te slap.quote:Op zondag 6 oktober 2013 01:14 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Ik denk dat Brazilië in beslissende momenten vrijwel altijd de arbitrage mee zal krijgen. Dat gecombineerd met de zware omstandigheden mbt tot het klimaat en het feit dat ze gewoon heel goed kunnen voetballen is garantie voor succes. Zal mij echt verbazen als een Europees land daar met de titel vandoor gaat.
Brazilië of Argentinië wint het WK volgend jaar.quote:Op zondag 6 oktober 2013 01:46 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Brazilië gaat niet ver komen. Ik ben het eens met het klimaat en dat soort dingen maar tegen Duitsland maken ze echt geen kans. De verdediging is echt te slap.
Laat die Belgen nou maar eerst een oefenpotje van Roemenie winnen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:22 schreef KingRoland het volgende:
Bayern kan België aan met een C team dus kun je nagaan.
Eens dat de 2e ronde al een succes zou zijn.quote:Op zondag 6 oktober 2013 11:50 schreef Vasion het volgende:
Laat die Belgen nou maar eerst een oefenpotje van Roemenie winnen.
En bovendien zijn die uitslagen in hun kwalificatiepoule ook niet geweldig.
Nee hoor, net als Nederland mogen de Belgen blij zijn als ze bij de laatste 16 zitten.
Ik vind de laatste 16 een must met deze kern, zeker omdat we (wellicht) reekshoofd zijnquote:Nee hoor, net als Nederland mogen de Belgen blij zijn als ze bij de laatste 16 zitten.
Als we groepshoofd kunnen worden, dan zijn we verplicht de kwartfinale te halen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:44 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Ik vind de laatste 16 een must met deze kern, zeker omdat we (wellicht) reekshoofd zijn
Ik geloof ook niet dat een europees land komend jaar wereldkampioen wordt. Denk sowieso dat Spanje en Duitsland komend jaar erg gaan tegenvallen omdat er teveel van wordt verwacht. Op zich kan Nederland het eigenlijk alleen maar goed doen, want er wordt sowieso niks van verwacht. Belgie kan op zich wel ver komen met deze selectie, maar kom op wereldkampioen??quote:Op zondag 6 oktober 2013 01:14 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Ik denk dat Brazilië in beslissende momenten vrijwel altijd de arbitrage mee zal krijgen. Dat gecombineerd met de zware omstandigheden mbt tot het klimaat en het feit dat ze gewoon heel goed kunnen voetballen is garantie voor succes. Zal mij echt verbazen als een Europees land daar met de titel vandoor gaat.
België heeft betere spelers dan van der Wiel, Heitinga, De Jong of Mathijsen, maar niemand van het kaliber Sneijder, Van Persie of Robben. Die heb je wel nodig, vermoed ik.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:43 schreef BramKVO het volgende:
Wereldkampioen is natuurlijk fel overdreven. Maar als je ziet dat NL in 2010 de finale haalde met zwak spel en toch ook veel middelmatige spelers , wie weet wat er kan gebeuren. Hangt er ook maar zo vanaf wie je tegenkomt op een tornooi.
Wat is jouw definitie van zwak spel?quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:43 schreef BramKVO het volgende:
Wereldkampioen is natuurlijk fel overdreven. Maar als je ziet dat NL in 2010 de finale haalde met zwak spel en toch ook veel middelmatige spelers , wie weet wat er kan gebeuren. Hangt er ook maar zo vanaf wie je tegenkomt op een tornooi.
Dat zou wel minder armoedig zijn dan Nederland 3 jaar terug.quote:Op maandag 7 oktober 2013 08:27 schreef watheet het volgende:
het zou wel chanant zijn als het Belgie wel lukt om een keer wereldkampioen te worden
Mwa Sneijder van vroeger misschien. En van Persie presteert ook niet veel in oranje. De enige speler die naar mijn mening top is bij club en land is Robben. Ik hoop dat Strootman daar bij gaat komen. Ben blij dat we eindelijk weer eens een nieuwe speler hebben die gewoon presteert bij een topclub in het buitenland.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
België heeft betere spelers dan van der Wiel, Heitinga, De Jong of Mathijsen, maar niemand van het kaliber Sneijder, Van Persie of Robben. Die heb je wel nodig, vermoed ik.
De echt grote sterren ontbreken nog, zeker in offensief opzicht. Misschien Hazard... ooit. Of eentje van dat half dozijn misschien-Belgen.
Jammer dat jullie bondscoach geen zwaargewicht is .quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:41 schreef zwaaien het volgende:
--------------------------Courtois
--Alderweireld--Kompany--Vermaelen--Vertonghen
--------------Tielemans--Fellaini
-Hazard------------Januzaj----------De Bruyne/Bakkali
----------------------Lukaku
Bank: Mignolet, Lombaerts, Van Damme, Witsel, Dembele, De Bruyne/Bakkali, Benteke
Hiermee maken we kans(je) op WK 2018.
We hebben dan ook hele goede lichtingen gehad met de jongens van '88 en '98. Daarna zijn we steeds minder geworden. Het dieptepunt komt over een paar jaar als RvP, Sneijder en Robben er niet meer bij zijn. Het goede resultaat in 2010 heeft veel verbloemd, want eigenlijk heeft Oranje maar anderhalve wedstrijd goed gespeeld. Als Brazilië toen in de eerste helft nog had doorgedrukt, dan had iedereen het een ontzettend zwakke prestatie gevonden, maar na een goede tweede helft en halve finale zijn de meeste mensen vergeten hoe matig het allemaal wel niet was.quote:Op maandag 7 oktober 2013 12:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik had het uiteraard over de Sneijder van 2010.
Het is wel bizar dat men in Nederland plots spelers moet opstellen van het niveau Gill Swerts en Sepp De Roover. Gelukkig is die pijnlijke periode voor België achter de rug.
Ik denk dat daar wel wordt onderschat dat die jongens ook onder druk van hun familie staan. Ik denk dat het voor hen ook moeilijk is om te zeggen "flikker op met je Marokko, Albanië, Angola,...., ik voel mij Belg"... als ze dat al voelen natuurlijk. Ik kan nog enigszins begrijpen dat Januzaj voor Albanië zou kiezen, maar Engeland, dat zou dan weer bespottelijk zijn.quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:37 schreef zwaaien het volgende:
Mooie reactie die ik hier ergens zie staan:
...Verhaal...
Sluit mij hier eigenlijk bij aan. Beter kansen geven aan jongens die wel Belgen zijn
quote:Op zondag 6 oktober 2013 01:46 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Brazilië gaat niet ver komen. Ik ben het eens met het klimaat en dat soort dingen maar tegen Duitsland maken ze echt geen kans. De verdediging is echt te slap.
Wereld verdediging hebben ze wel hoor, maar je zult alsnog moeten scoren om te winnen. Bij ons is alleen Robben en RvP momenteel wereldtop waar RvP in Oranje vrijwel nooit zijn top-niveau haalt.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
België heeft betere spelers dan van der Wiel, Heitinga, De Jong of Mathijsen, maar niemand van het kaliber Sneijder, Van Persie of Robben. Die heb je wel nodig, vermoed ik.
De echt grote sterren ontbreken nog, zeker in offensief opzicht. Misschien Hazard... ooit. Of eentje van dat half dozijn misschien-Belgen.
Heeft Dembele geen basisplek bij Belgie?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:37 schreef Asskicker14 het volgende:
Omdat ze 2 competitieve elftallen kunnen opstellen net als andere topploegen (Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië). Nederland kan dat bijvoorbeeld niet.
[..]
[..]
Die zou bij mij altijd spelen ipv Felliani. Als je het over een overschatte speler hebt dan is het Felliani wel.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:18 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Heeft Dembele geen basisplek bij Belgie?
Ik denk eerlijk gezegd dat Brazilië, Spanje, Duitsland en Argentinië min of meer gelijkwaardig zijn. De grote favoriet is er denk ik niet, puur kwalitatief gezien heeft Brazilië bijvoorbeeld een mindere selectie dan Spanje of Duitsland.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:19 schreef Pedroso het volgende:
Brazilie is de grote favoriet volgend jaar. Daaronder volgen Spanje en Duitsland met vlak daaronder Argentinië.
Daarna komt er een grote groep outsiders waar Belgie er één van is.
Brazilië heeft alleen het klimaat als voordeel. Ze hebben het alleen van de aanval nodig. De hoeveelheid tegengoals die zij zullen krijgen... naja denk toch wel een hoop dan als je praat over landen zoals Italië , Frankrijk en Duitsland.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:19 schreef Pedroso het volgende:
Brazilie is de grote favoriet volgend jaar. Daaronder volgen Spanje en Duitsland met vlak daaronder Argentinië.
Daarna komt er een grote groep outsiders waar Belgie er één van is.
Vorig jaar op de Confederation Cup waren ze bv de sterkste tov bv Spanje. Het thuisvoordeel is groot dit keer met het klimaat en de te overbruggen afstanden.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:24 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Brazilië heeft alleen het klimaat als voordeel. Ze hebben het alleen van de aanval nodig. De hoeveelheid tegengoals die zij zullen krijgen... naja denk toch wel een hoop dan als je praat over landen zoals Italië , Frankrijk en Duitsland.
Ja maar waar werd de Conf. Cup gehouden? iddquote:Op maandag 7 oktober 2013 18:33 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Vorig jaar op de Confederation Cup waren ze bv de sterkste tov bv Spanje. Het thuisvoordeel is groot dit keer met het klimaat en de te overbruggen afstanden.
Ik vraag me af wat er gebeurt als Brazilië er in de kwartfinale of zo uit vliegt door een foute beslissing van de scheidsrechter. Dan breken er in het hele land rellen uit.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:33 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Vorig jaar op de Confederation Cup waren ze bv de sterkste tov bv Spanje. Het thuisvoordeel is groot dit keer met het klimaat en de te overbruggen afstanden.
quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:41 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ja maar waar werd de Conf. Cup gehouden? idddat bedoel ik.
Als je Brazilië - Italië pakt zie je nog dat ze 2 tegengoals hebben gekregen en tegen uruguay nog 1. Ik denk zelf zeker dat het WK toch groter en sterker gaat worden met landen zoals Duitsland , Frankrijk ( met Ribery in bloedvorm ) , Uruguay , Argentinië waarbij de laatste 3 landen toch wel in hetzelfde niveau zitten waar Brazilië in zit maar aangezien Brazilië thuis speelt hebben ze dat voordeel toch mee en dat is zeker belangrijk in Zuid-Amerika.
Frankrijk moet eerst maar eens zien dat ze mee mogen doen, zoals het er nu naar uit ziet moeten ze play-offs spelen. Verder zie ik ze ook niet als echte kanshebber.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:41 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ja maar waar werd de Conf. Cup gehouden? idddat bedoel ik.
Als je Brazilië - Italië pakt zie je nog dat ze 2 tegengoals hebben gekregen en tegen uruguay nog 1. Ik denk zelf zeker dat het WK toch groter en sterker gaat worden met landen zoals Duitsland , Frankrijk ( met Ribery in bloedvorm ) , Uruguay , Argentinië waarbij de laatste 3 landen toch wel in hetzelfde niveau zitten waar Brazilië in zit maar aangezien Brazilië thuis speelt hebben ze dat voordeel toch mee en dat is zeker belangrijk in Zuid-Amerika.
Leuk zo een smiley zonder argument.quote:
Begrijp ik wel maar daarom zet ik ze ook in dat rijtje hequote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:48 schreef H.FR het volgende:
[..]
Frankrijk moet eerst maar eens zien dat ze mee mogen doen, zoals het er nu naar uit ziet moeten ze play-offs spelen. Verder zie ik ze ook niet als echte kanshebber.
http://www.sportlive.co.z(...)dodges-belgian-draftquote:ADNAN Januzaj is a kid of the world. At the latest count, he is eligible to play football for Belgium, Kosovo, Albania, Turkey, Serbia, the Ottoman Empire, the Mongols and the Assyrians.
The 18-year-old has more cultures than a yoghurt factory. Some say he is 3% Apache, and 0.05% Leprechaun.
If so, there must be at least a pinch of African DNA in his genetic minestrone. It might be worth an inquiry. I'm willing to wager R20 that Bafana coach Gordon Igesund spent half of Sunday night Skyping with Januzaj's senile great-grandma in a Brussels bingo hall, attempting to persuade her that she was raised by a family of talking jackals in Kakamas.
The English FA are already ordering up a UK passport, wrapped in the knickers of a page 3 girl, for Januzaj. But apparently he wants to play for Albania - a wish that puzzles many football pontificators. Because if he fancies a World Cup medal, the Manchester United prodigy should entrust his talents to Belgium, which is in the midst of a thrilling football renaissance.
Vind je dat ? Momenteel vind ik Wilmots toch nog altijd de juiste man op de juiste plaats. Hij is sowieso de enige Belg momenteel die door z'n eigen voetbalcarriere ergens wat "indruk" kan maken op al die pseudo-vedetten.quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:51 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Jammer dat jullie bondscoach geen zwaargewicht is .
Het feit dat Wilmots tactisch niet veel voorstelt vind ik net zijn grootste kwaliteit voor dit team. Deze ploeg moet je net vrij en zonder veel nadenken laten spelen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ontopic wordt België geen wereldkampioen omdat Wilmots tactisch niet veel voorstelt.
Het is nog maar een beginner he ? niet een zware jongen die alles heeft meegemaakt op coachniveau en veel gewonnen heeftquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vind je dat ? Momenteel vind ik Wilmots toch nog altijd de juiste man op de juiste plaats. Hij is sowieso de enige Belg momenteel die door z'n eigen voetbalcarriere ergens wat "indruk" kan maken op al die pseudo-vedetten.
Dat lukt tegen zwakkere teams, op het WK gaat dat tegen gelijkwaardige of betere teams al een stuk moeilijker worden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het feit dat Wilmots tactisch niet veel voorstelt vind ik net zijn grootste kwaliteit voor dit team. Deze ploeg moet je net vrij en zonder veel nadenken laten spelen.
Dat is waar, maar als je een Belgische trainer wil is de vraag wie er beter is ? Ook Preud'Homme en Gerets hebben nog geen internationale trofeeën gewonnen en waren ook niet geïnteresseerd toen het minder liep ...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:16 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Het is nog maar een beginner he ? niet een zware jongen die alles heeft meegemaakt op coachniveau en veel gewonnen heeft
Ruud Gullit won EuropaCups maar die is ook slecht . een goede spelerscarriere zegt niet zoveel.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is waar, maar als je een Belgische trainer wil is de vraag wie er beter is ? Ook Preud'Homme en Gerets hebben nog geen internationale trofeeën gewonnen en waren ook niet geïnteresseerd toen het minder liep ...
Wilmots is een gelijkaardig type als Guy Thys en Robert Waseige eigenlijk. Maar wel eigenlijk de enige Belgische trainer die op z'n spelersloopbaan nog serieus wat kan voorleggen. Hij was voor de huidige generatie nog altijd de laatste Belg die een Europacup won natuurlijk ...
Volgens mij is het nog altijd een voordeel dat je bij een jonge groep met veel "honger" ook een jonge coach hebt die nog altijd evenveel "honger" heeft ... Niet iemand die alles al gewonnen heeft en voor wie het ook niet meer moet ...
(waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat we iets gaan winnen op het WK hé ... Laten we ons eerst vrijdag maar al plaatsen om te beginnen ... )
België heeft wél absolute topspelers ... Hazard leunt héél dicht aan tegen de absolute top, maar over hem kun je nog discussiëren.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:05 schreef earth_crisis het volgende:
1) Geen absolute topspelers die het verschil kunnen maken (zoals bijvoorbeeld een type Messi, Ronaldo, Falcao...)
Hazard vind ik toch niet beslissend genoeg.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
België heeft wél absolute topspelers ... Hazard leunt héél dicht aan tegen de absolute top, maar over hem kun je nog discussiëren.
Maar onze echte wereldtopper staat onder de lat ... Courtois. Die is op zijn plek even goed als Ronaldo of Van Persie dat zijn ...
Ja, en je zult toch moeten scoren om te winnen. De verdediging van België is top, de aanvallers net niet. Hebben bijvoorbeeld geen RvP of Robben.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
België heeft wél absolute topspelers ... Hazard leunt héél dicht aan tegen de absolute top, maar over hem kun je nog discussiëren.
Maar onze echte wereldtopper staat onder de lat ... Courtois. Die is op zijn plek even goed als Ronaldo of Van Persie dat zijn ...
Gewoon 1 dag voor het WK NL en B samenvoegenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:05 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ja, en je zult toch moeten scoren om te winnen. De verdediging van België is top, de aanvallers net niet. Hebben bijvoorbeeld geen RvP of Robben.
Ja, maar Nederland heeft ook geen Courtois in de goal ... Waardoor RVP of Robben misschien wel dubbel zo veel zullen moeten scoren om te winnen ...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:05 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ja, en je zult toch moeten scoren om te winnen. De verdediging van België is top, de aanvallers net niet. Hebben bijvoorbeeld geen RvP of Robben.
Hazard heeft het potentieel , maar is inderdaad nog niet beslissend genoeg. Dat ben ik zeker met je eens. Maar tussen nu en het WK zit nog driekwart van een seizoen ... En hij is nog jong ... Misschien wordt hij nog net dat tikje beter.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:35 schreef sausagin het volgende:
[..]
Hazard vind ik toch niet beslissend genoeg.
Kompany en Courtois zijn wel wereldtoppers , die zijn echt zeer belangrijk voor club en natie
Het feit dat hij succesvol met (door mij bijna vergeten) Defour komt opdraven geeft mij een gerust gevoel, tactisch heel goedquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het feit dat Wilmots tactisch niet veel voorstelt vind ik net zijn grootste kwaliteit voor dit team. Deze ploeg moet je net vrij en zonder veel nadenken laten spelen.
Nee lekker makkelijk ALS JULLIE JE AL pakweg 15 JAAR NIET voor een eindronde plaatsen , dan komen we je ook nooit tegen als het ergens om gaat.....quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:25 schreef misteriks het volgende:
; en NL heeft in geen 15 jaar van Bel kunnen winnen. ....
Daarom dat Nederland in de hele voetbalgeschiedenis zelfs nog nooit van België kon winnen op een eindronde. Maar enkel in nutteloze kwalificatiematchen of oefenwedstrijden ...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 01:18 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Nee lekker makkelijk ALS JULLIE JE AL pakweg 15 JAAR NIET voor een eindronde plaatsen , dan komen we je ook nooit tegen als het ergens om gaat.....
Echt zo'n statistiek die niemand in de wereld wat boeit maar waar heel België mee pronkt. Logisch, als je nooit wat presteert. Dan moet je je maar vastklampen aan statistieken.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Daarom dat Nederland in de hele voetbalgeschiedenis zelfs nog nooit van België kon winnen op een eindronde. Maar enkel in nutteloze kwalificatiematchen of oefenwedstrijden ...
Beetje zoals Feyenoord? Statistieken van het "grootse" publiek?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:12 schreef Merkie het volgende:
[..]
Echt zo'n statistiek die niemand in de wereld wat boeit maar waar heel België mee pronkt. Logisch, als je nooit wat presteert. Dan moet je je maar vastklampen aan statistieken.
Geen idee.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:14 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Beetje zoals Feyenoord? Statistieken van het "grootse" publiek?
Je bedoelt, De basisploeg van België + RVP?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:11 schreef Groby het volgende:
[..]
Gewoon 1 dag voor het WK NL en B samenvoegen
Verdediging van B en aanval van NL![]()
![]()
![]()
Wie doet er mee met de petitie
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:20 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Je bedoelt, De basisploeg van België + RVP?
Al de rest van Oranje kan de rode duivels volgens mij momenteel niet veel meer bijbrengen
Hebben weelde genoeg op die posities, hebben we heus een Robben of Sneijder niet meer voor nodig hoorquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:23 schreef Groby het volgende:
[..]Robben en Sneijder zijn beter dan Chadli en de Bruyne
Je gaat me nu toch niet vertellen, dat als België Sneijder en Robben tot hun beschikking hadden, ze niet op zouden stellen?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:24 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Hebben weelde genoeg op die posities, hebben we heus een Robben of Sneijder niet meer voor nodig hoor
Bij de selectie horen zouden ze zeker doen. Maar die Robben daar ben ik echt niet voor, wat mij betreft de meest voorspelbare speler in Europa. Geef mij dan maar liever een van de vele jonge talenten die België ter beschikking heeft op die plaatsen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:28 schreef Groby het volgende:
[..]
Je gaat me nu toch niet vertellen, dat als België Sneijder en Robben tot hun beschikking hadden, ze niet op zouden stellen?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Robbengod is een van de beste in Duitsland en Sneijder is nu de belangrijkste speler bij Galatasaray
Wat een triest tegenargument; niemand pronkt daarmee, jullie moeten gewoonweg een beetje minder arrogant en zelfbevlekkend argumenten gebruiken die je zelfs niet kan hard maken. Het hele topic is doorspekt van deze jaloerse faalargumenten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:12 schreef Merkie het volgende:
[..]
Echt zo'n statistiek die niemand in de wereld wat boeit maar waar heel België mee pronkt. Logisch, als je nooit wat presteert. Dan moet je je maar vastklampen aan statistieken.
Belgische frustratie ??? LOOOL Vele Nederlanders komen hier ZWAAR gefrustreed over, en die erkenning komt van overal, maar het minste vanuit NL. Het zal geen enkele Belg boeien hoor, we hebben die zure en arrogante comments uit NL niet nodig om te blijven feestvieren. The irony, de Belgen zijn de zieligaards hierquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:30 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
lol, die Belgische frustraties in elk topic. Ze hebben er zó lang op moeten wachten en de hunkering naar erkenning is zó groot dat het een beetje zielig begint te worden. Ja, jullie elftal is van een hoger niveau dan Nederland, jammer dat het niveau van de supporters niet meegroeit.
Nu is Hazard zeker een Belg he ? Lekker kankeren op Walen maar zodra het jullie Vlamingen uitkomt is het opeens een Belg.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:34 schreef misteriks het volgende:
[..]
Belgische frustratie ??? LOOOL Vele Nederlanders komen hier ZWAAR gefrustreed over, en die erkenning komt van overal, maar het minste vanuit NL. Het zal geen enkele Belg boeien hoor, we hebben die zure en arrogante comments uit NL niet nodig om te blijven feestvieren. The irony, de Belgen zijn de zieligaards hier
waar slaat dat nu op? Ik ben gewoon Belg in een land waar de politiek er een tweestrijd van maakt. De gewone burger staat daar boven. Jouw reactie getuigt dat je weinig/geen kaas heb gegeven van de communautaire issues in BE. Dat mag, maar vel dan geen oordeel based op jouw eigen sentiment.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:44 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Nu is Hazard zeker een Belg he ? Lekker kankeren op Walen maar zodra het jullie Vlamingen uitkomt is het opeens een Belg.
Ik kom vaak in Belgie, Heb al veel meningen gehoord en het is gewoon zo dat jullie liever die Walen niet erbij hebben . Dat jij spreekt voor heel Belgie zegt al genoeg over jou .quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:48 schreef misteriks het volgende:
[..]
waar slaat dat nu op? Ik ben gewoon Belg in een land waar de politiek er een tweestrijd van maakt. De gewone burger staat daar boven. Jouw reactie getuigt dat je weinig/geen kaas heb gegeven van de communautaire issues in BE. Dat mag, maar vel dan geen oordeel based op jouw eigen sentiment.
het is gewoon zo..... dat is jouw argument dat ik maar moet aannemen?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:50 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ik kom vaak in Belgie, Heb al veel meningen gehoord en het is gewoon zo dat jullie liever die Walen niet erbij hebben . Dat jij spreekt voor heel Belgie zegt al genoeg over jou .
Het hardste schreeuwenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:54 schreef misteriks het volgende:
[..]
het is gewoon zo..... dat is jouw argument dat ik maar moet aannemen?Ik wil dit topic niet verneuken met politiek dus ga er verder niet op in, maar het is een kleine minderheid die de opsplitsing vh land wil, en die meningen die jij waarschijnlijk hoort komen van diegenen die het hardsste schreeuwen (maar dat is geen garantie om gelijk te hebben
)
Men is er hier op FOK! wel een gewoonte van aan het maken om te wachten op wat minder doordachte, simplistische reacties om die dan meteen weg te zetten als de norm, meestal door middel van een fletse oneliner en een smiley (meestal dequote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:30 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
lol, die Belgische frustraties in elk topic. Ze hebben er zó lang op moeten wachten en de hunkering naar erkenning is zó groot dat het een beetje zielig begint te worden. Ja, jullie elftal is van een hoger niveau dan Nederland, jammer dat het niveau van de supporters niet meegroeit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |