Hmm, jammer. Maar volgens mij realiseer je jezelf ook al maar te goed dat het er inderdaad niet al te beter op is geworden.quote:Op zondag 23 juni 2013 23:47 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik ga daar niet eens op reageren dat bedenk je zelf maar.
Apartheid is niet afgeschaft. Ze hebben het alleen omgedraaid.quote:Op zondag 23 juni 2013 23:38 schreef IMVHI het volgende:
Het is voor die man te hopen dat het snel gebeurd is
En over de doden natuurlijk niets dan goed, maar veel beter is het er nou niet bepaald op geworden in Zuid Afrika na het afschaffen van de apartheid door hem
Denk wat je wilt denken maar extra geschiedenislesje zal je wellicht geen kwaad doen.quote:Op maandag 24 juni 2013 00:19 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Hmm, jammer. Maar volgens mij realiseer je jezelf ook al maar te goed dat het er inderdaad niet al te beter op is geworden.
Tenzij je van mening bent dat positieve discriminatie een positieve verandering is
Of je bekijkt even wat foto's van Kaapstad voor en na, en dan zal je zien wat voor teringzooi het daar geworden is , dan laat ik de moordcijfers voor het gemak even achterwege.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:31 schreef DeParo het volgende:
[..]
Denk wat je wilt denken maar extra geschiedenislesje zal je wellicht geen kwaad doen.
Doe dat maar inderdaad, ik ga deze onzinnige discussie niet eens aan, er is nog vast veel te doen maar als je apartheid gaat verdedigen ga je weer een stap te ver.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Oj je bekijkt even wat foto's van Kaapstad voor en na, en dan zal je zien wat voor teringzooi het daar geworden is , dan laat ik de moordcijfers voor het gemak even achterwege.
Dat hoor je me nergens zeggen, dat zijn jouw woorden, ik zeg alleen dat sinds het ANC het voor het zeggen heeft, het land in recordtijd is afgegleden en inmiddels voor blanke boeren ronduit onveilig is geworden, en dat gaat na Mandela's exit alleen nog maar verergeren.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:41 schreef DeParo het volgende:
[..]
Doe dat maar inderdaad, ik ga deze onzinnige discussie niet eens aan, er is nog vast veel te doen maar als je apartheid gaat verdedigen ga je weer een stap te ver.
Zuma is een verschrikking voor Zuid-Afrika, zeker, maar het ging even om wat Mandela voor Zuid-Arika heeft betekend hij heeft z'n best gedaan hopelijk staat er nog iemand op als hij.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat hoor je me nergens zeggen, dat zijn jouw woorden, ik zeg alleen dat sinds het ANC het voor het zeggen heeft, het land in recordtijd is afgegleden en inmiddels voor blanke boeren ronduit onveilig is geworden, en dat gaat na Mandela's exit alleen nog maar verergeren.
Je kan natuurlijk altijd hopen, maar ik hou het op het Zimbabwe scenario.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:45 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zuma is een verschrikking voor Zuid-Afrika, zeker, maar het ging even om wat Mandela voor Zuid-Arika heeft betekend hij heeft z'n best gedaan hopelijk staat er nog iemand op als hij.
Hoogstens een nieuwe scheiding maar dan van de rijken en armen, Zimbabwe scenario is daarmee onwaarschijnlijk, zijn te veel machtige Zuid-Afrikanen afhankelijk van kapitalistische geldbronnen wat je in Zimbabwe niet zo snel zal zien. Desalniettemin heeft dit nog steeds weinig te maken met de legendarische figuur Nelson Mandela een ware held.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk altijd hopen, maar ik hou het op het Zimbabwe scenario.
Er is hier denk ik niemand die de apartheid probeert te verdedigen, maar je kan er imo. niet omheen dat na het afschaffen ervan het er niet bepaald beter op is geworden Zuid Afrika.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:41 schreef DeParo het volgende:
[..]
Doe dat maar inderdaad, ik ga deze onzinnige discussie niet eens aan, er is nog vast veel te doen maar als je apartheid gaat verdedigen ga je weer een stap te ver.
We zullen zien.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:47 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hoogstens een nieuwe apartheid van de rijken, Zimbabwe scenario is daarmee onwaarschijnlijk, zijn te veel machtige Zuid-Afrikanen afhankelijk van kapitalistische geldbronnen wat je in Zimbabwe niet zo snel zal zien.
Maar dat is niet iets waar we Mandela voor moeten herinneren, hij heeft de eerste stap gezet, en de tweede stap is aan de rest waardoor Zuma zo nooit dezelfde status zal krijgen.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:48 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Er is hier denk ik niemand die de apartheid probeert te verdedigen, maar je kan er imo. niet omheen dat na het afschaffen ervan het er niet bepaald beter op is geworden Zuid Afrika.
Overigens niet alleen in Zuid-Afrika zie je dat.quote:
Wie van de posters hier (m.u.v. Voorschrift?) heeft nu daadwerkelijk ervaring met het leven tijdens of onder de apartheid... .we zijn toch allemaal "Google-vrjiheidstrijders" en citeren alleen de bronnen die ons het meeste aanspreken....quote:
Onzin, typisch fokgedrag is dat zogenaamd stoere gedroeftoeter waar alles wat links en sociaal is op wordt neergekeken alsof rechts en egoistisch het nieuwe ideaalbeeld is, maar tegelijkertijd weet je ook dat dat grotendeels een reactie is op hun oh zo autoritaire positie buiten fok om bijvoorbeeld.quote:Op maandag 24 juni 2013 05:30 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
de jouwe blijkbaar ook niet...typisch Fok!-gedrag..een topic binnen vallen en even snel wat brullen zonder een daadwerkelijke bijdrage te leveren aan de discussie.
Wie van de posters hier (m.u.v. Voorschrift?) heeft nu daadwerkelijk ervaring met het leven tijdens of onder de apartheid... .we zijn toch allemaal "Google-vrjiheidstrijders" en citeren alleen de bronnen die ons het meeste aanspreken....
Is het echt slechter geworden na de afschaffing van de Apartheid? ik heb het idee van niet maar kan ik het met zekerheid zeggen? nee!
Ik heb wel het idee dat Mandela door de media op een voetstuk gezet wordt en aanbeden door "Westerse groupies" die amper benul hebben wie de man is of wat hij gedaan heeft...warschijnlijk de zelfde mensen die met een Che t-shirt lopen
misschien wel maar is die zelfde 85% nu nog steed niet onderdrukt door armoede?quote:Op maandag 24 juni 2013 07:29 schreef Ferdo het volgende:
Een situatie waarin 85% van de bevolking wordt onderdrukt door een minderheid lijkt me sowieso net zo gezond als Nelson Mandela in de huidige staat, dus in dat opzicht is Zuid-Afrika er echt wel op vooruit gegaan.
Voor 1990 waren ze inderdaad nog rijk...quote:Op maandag 24 juni 2013 07:37 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
misschien wel maar is die zelfde 85% nu nog steed niet onderdrukt door armoede?
daar had ik het niet over... ik vraag me gewoon oprecht af of het allemaal beter is geworden na het afschaffen van de apartheidquote:Op maandag 24 juni 2013 07:39 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Voor 1990 waren ze inderdaad nog rijk...
nee maar daar heeft de apartheid niks mee te makenquote:Op maandag 24 juni 2013 07:41 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
daar had ik het niet over... ik vraag me gewoon oprecht af of het allemaal beter is geworden na het afschaffen van de apartheid
Qua armoede is er dus geen verandering, alleen zijn daar de nodige burgerrechten bijgekomen voor de zwarte bevolking, dus ja, in dat opzicht is er sowieso vooruitgang geboekt.quote:Op maandag 24 juni 2013 07:41 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
daar had ik het niet over... ik vraag me gewoon oprecht af of het allemaal beter is geworden na het afschaffen van de apartheid
daar heb je gelijk in...maar als je 25 jaar later nog steeds in armoede moet leven terwijl het land in 1990 de hele wereld werd beloofd, alles zou beter worden..., dan is het voor de gemddelde zwarte het er niet beter op geworden en ik zou haast beweren dat vele zwarten het qua "welvaart" beter haddenquote:Op maandag 24 juni 2013 07:43 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Qua armoede is er dus geen verandering, alleen zijn daar de nodige burgerrechten bijgekomen voor de zwarte bevolking, dus ja, in dat opzicht is er sowieso vooruitgang geboekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |