abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127664586
Zo even rustig de persconferenties van MS en PS gezien.

Nou nu ben ik er echt uit. Na 10 jaar ga ik toch weer een Playstation kopen. Microsoft had ook leuk spul hoor, maar door die restricties en de exclusives koop ik hem niet. De console en de games van de PS4 spreken mij gewoon veel meer aan. Ook beter dat je gewoon used games kan gebruiken. Ik koop toch best veel 2ehands.

Damn toen die prijs werd genoemd. Zo heel het publiek werd wild hahaha. _O_ _O_ _O_

Zal alleen echt even wennen worden om weer met die controller te spelen. Ik ga die controller van de Xbox 360 wel missen, maar om nou alleen daar de keuze van af te laten hangen. Nee het gaat mij nog steeds om de games, en die spreken me gewoon meer aan op de PS4.

Ik kan iig niet meer wachten om met die PS4 aan de slag te gaan *O* *O* *O*
pi_127664839
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:53 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik kreeg kippevel door de reacties uit de zaal.
Dat lijkt me nou weer een beetje overdreven.

Maar ben wel heel benieuwd in hoeverre MS zich hiermee in de vingers snijdt of dat het uiteindelijk wel los loopt. Ik koop vaak 2e hands games en heb nu zowel een 360 als een PS3, Voor mij is de One nu al geen optie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2013 15:05:22 ]
pi_127672907
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:05 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Dat lijkt me nou weer een beetje overdreven.

Maar ben wel heel benieuwd in hoeverre MS zich hiermee in de vingers snijdt of dat het uiteindelijk wel los loopt. Ik koop vaak 2e hands games en heb nu zowel een 360 als een PS3, Voor mij is de One nu al geen optie.
Ik denk dat niet onderschat moet worden hoe erg gamers baalden van DRM en alle ellende die daar mee samenhangt. Als je bijv. op Neogaf kijkt ging het steeds over DRM en werden er allerlei acties op touw gezet om dat van de baan te krijgen. Daarnaast al die verplichtingen en beperkingen. Het was alsof alles in 1 keer wegviel en dat was voelbaar als een enorme opluchting. Echt een bijzonder moment. :)

Hopelijk draait MS om, dan maar wat gezichtsverlies incasseren.
pi_127673378
Ik moet zeggen dat de Playstation na vandaag zich weer onder de gamers mag scharen. Het is momenteel de enige console in de wereld die zich ook echt alleen gaat concentreren op games (regio-vrij!). En ze geven echt een goede klap uit. De console moet de gamer bedienen en niet andersom.

Even buiten dat DRM gedoe gelaten heeft de xbox wel een aantal leuke zaken, maar over twee jaar zul je zulke functies door je tv zelf laten doen. Daarbij denk ik niet dat voice command ontzettend handig is bij dit soort zaken. Leuk om even aan iedereen te laten zien, maar sneller is het natuurlijk met een knopje indrukken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Deckard op 11-06-2013 18:49:27 ]
pi_127673580
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 18:36 schreef Deckard het volgende:
Ik moet zeggen dat de Playstation na vandaag zich weer onder de gamers mag scharen. Het is momenteel de enige console in de wereld die zich ook echt alleen gaat concentreren op games. En ze geven echt een goede klap uit. De console moet de gamer bedienen en niet andersom.

Even buiten dat DRM gedoe gelaten heeft de xbox wel een aantal leuke zaken, maar over twee jaar zul je zulke functies door je tv zelf laten doen. Daarbij denk ik niet dat voice command ontzettend handig is bij dit soort zaken. Leuk om even aan iedereen te laten zien, maar sneller is het natuurlijk met een knopje indrukken.
“Don’t walk in front of me… I may not follow
Don’t walk behind me… I may not lead
Walk beside me… just be my friend”
pi_127675001
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:53 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik kreeg kippevel door de reacties uit de zaal. Echt een bijzonder moment. Natuurlijk commercieel gezien een meesterzet.
kippevel? Je bedoelt van de georkestreerde medewerkers van sony? Als je zo enthousiast wordt over dingen als de mogelijkheid om tweedehands games te spelen dan is er echt iets mis met je hoor :P
pi_127675115
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 19:23 schreef tanguay het volgende:

[..]

kippevel? Je bedoelt van de georkestreerde medewerkers van sony? Als je zo enthousiast wordt over dingen als de mogelijkheid om tweedehands games te spelen dan is er echt iets mis met je hoor :P
Ik word redelijk enthousiast als ik tweedehands games kan spelen ja. Ik koop veel tweedehands games.
Je zou juist kunnen stellen dat het een enorme domper was toch MS meende al die restricties op te moeten leggen aan iets wat voorheen normaal en vanzelfsprekend was.
pi_127675167
Ugh, maar die controller!
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 19:26 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik word redelijk enthousiast als ik tweedehands games kan spelen ja. Ik koop veel tweedehands games.
Je zou juist kunnen stellen dat het een enorme domper was toch MS meende al die restricties op te moeten leggen aan iets wat voorheen normaal en vanzelfsprekend was.
Ja gast, ik snap dat het veel fijner is, ik speel ook alleen tweedehands games. Maar het geschreeuw alsof Robben toch de winnende binnen schoot toen ie Cassillas in de ogen keek is nogal overdreven. En het scanderen van de naam van een multinational alsof het helden zijn slaat natuurlijk ook nergens op.
pi_127675239
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 19:27 schreef tanguay het volgende:
Ugh, maar die controller!

[..]

Ja gast, ik snap dat het veel fijner is, ik speel ook alleen tweedehands games. Maar het geschreeuw alsof Robben toch de winnende binnen schoten toen ie Cassillas in de ogen keek is nogal overdreven. En het scanderen van de naam van een multinational alsof het helden zijn slaat natuurlijk ook nergens op.
Ik lag ook niet huilend van geluk op de grond hoor. :P
Natuurlijk is het ook veel commercie en doet Sony het voor de centen. Maar het is gewoon een slimme zet waar ook gamers veel baat van hebben.
pi_127675247
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 19:29 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik lag ook niet huilend van geluk op de grond hoor. :P
Natuurlijk is het ook veel commercie en doet Sony het voor de centen. Maar het is gewoon een slimme zet waar ook gamers veel baat van hebben.
Dat ben ik helemaal met je eens.
  Moderator dinsdag 11 juni 2013 @ 19:39:15 #136
9859 crew  Karina
Woman
pi_127675634
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:23 schreef Tijn het volgende:
De hardware is beter, dus de games zullen ook wel mooier gaan worden. Maar het blijft maximaal 1080p.
Mjah dat een game er beter uitziet hoeft niet te zeggen dat de gameplay ook beter is.

Een aantal games komt voor beide console uit zie ik. Maar de games/gameplay vind ik zelf belangrijker dan of het er iets beter uitziet.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_127677983
en wat gebeurd er als je met de xbox one 48 uur niet online bent geweest, omdat je de stekker eruit hebt getrokken?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127678142
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 20:38 schreef Slayage het volgende:
en wat gebeurd er als je met de xbox one 48 uur niet online bent geweest, omdat je de stekker eruit hebt getrokken?
Niks, alleen als je hem aanzet moet je een internet verbinding hebben die checked of je lief bent. Zonder kan je niet gamen alleen de rest.
pi_127678439
ik snap echt niet waarom ze bij playstation controllers die joypads op die rare plek hebben zitten, je doet bijna niets met de D-pad, waarom die dan op zo'n centrale plek monteren.Ik weet dat het nogal kleinzerig lijkt om je keuze af te laten hangen van de controller maar ik kan amper gamen met die ps dingen en krijg er kramp in mijn hand van. Ook glijd je van die joypads af als je ene beetje zweterige poten krijgt, bij de xbox zit er een kuiltje en relief in (bijvoorbeeld tijdens een spannend potje fifa met vrienden ;) )Als ze nou ook een alternatieve controller uitbrengen ben ik ook om ;)
  dinsdag 11 juni 2013 @ 20:52:00 #140
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_127678614
quote:
11s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:10 schreef vosss het volgende:
Wacht even. Serieus? Zijn er echt mensen die hun console mee zeulen op vakantie?!

Ik ben sprakeloos :D
Idd.. Daar heb je handhelds voor?
pi_127678680
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 20:52 schreef Keltie het volgende:

[..]

Idd.. Daar heb je handhelds voor?
Of je gaat gewoon vakantie vieren :P
  dinsdag 11 juni 2013 @ 20:55:16 #142
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_127678747
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:35 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

3 core cpu
2GB ram geheugen
512 MB videogeheugen
500GB HDD

[..]

Snap echt niet dat mensen zo moeilijk doen over online gamen op de Xbox 360. WTF is nou 35 euro per jaar.
Playstation4 volgt dat voorbeeld, verplicht PS+.
En XB volgt PS+ met 2 gratis games per maand. Zo apen ze elkaar na..
pi_127678766
Hoe zit dat eigenlijk met de kleine games op beide consoles, zijn die speelbaar? Ik dacht dat dit bij de Xbox One niet zo is wat betreft de Xbox Arcade games, en da's waardeloos. Heeft Sony zich hier nog over uitgelaten?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:02:54 #144
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_127679089
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 06:07 schreef kossikvassik het volgende:
Overigens niet om mensen die alnog na alles een xbox willen halen te trollen, maar waarom in godsnaam?:P
Microsoft. Ben met alles nogal Microsoft-ingericht (PC, tablet en telefoon).
Vind de interface prettiger, vind de controller fijner, vind Kinect wel tof en heb nu een X360 net zoals m'n gamende vrinden.
Dat laatste is een zwaarwegend iets, evenals de controller.
Verder maak ik mij niet druk om het privacy geneuzel. Privacy is nu al een wassen neus.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:10:49 #145
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_127679525
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 20:53 schreef tanguay het volgende:

[..]

Of je gaat gewoon vakantie vieren :P
Eens. Maar ik vond het aan de andere kant van de wereld wel lekker om de Vita te kunnen pakken als je weer eens midden in de nacht klaarwakker was :D
pi_127680281
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 20:47 schreef tanguay het volgende:
ik snap echt niet waarom ze bij playstation controllers die joypads op die rare plek hebben zitten, je doet bijna niets met de D-pad, waarom die dan op zo'n centrale plek monteren.Ik weet dat het nogal kleinzerig lijkt om je keuze af te laten hangen van de controller maar ik kan amper gamen met die ps dingen en krijg er kramp in mijn hand van. Ook glijd je van die joypads af als je ene beetje zweterige poten krijgt, bij de xbox zit er een kuiltje en relief in (bijvoorbeeld tijdens een spannend potje fifa met vrienden ;) )Als ze nou ook een alternatieve controller uitbrengen ben ik ook om ;)
De nieuwe controller lijkt goed, ben benieuwd naar ervaringen vanaf de beursvloer. Hij is dikker en langer en de joypads lijken nu op die van de Xbox. Ziet er vooralsnog goed uit.

dinsdag 11 juni 2013 @ 21:44:24 #147
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_127681516
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:24 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

De nieuwe controller lijkt goed, ben benieuwd naar ervaringen vanaf de beursvloer. Hij is dikker en langer en de joypads lijken nu op die van de Xbox. Ziet er vooralsnog goed uit.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu nog een stick verwisselen met die Dpad en het komt goed.
pi_127681591
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:44 schreef Keltie het volgende:

[..]

precies! Dat is toch achterlijk?
pi_127682056
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:44 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ik snap de logica van een hogere stick en de andere lager niet zo eigenlijk.
Niet dat ik Sony probeer te verdedigen, want ik gebruik voor pc een Xbox controller die ik ook fijn vind. Maar wat is het voordeel van de ene trigger hoger dan de andere want ik zie zelf het voordeel totaal niet.
pi_127682595
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:53 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik snap de logica van een hogere stick en de andere lager niet zo eigenlijk.
Niet dat ik Sony probeer te verdedigen, want ik gebruik voor pc een Xbox controller die ik ook fijn vind. Maar wat is het voordeel van de ene trigger hoger dan de andere want ik zie zelf het voordeel totaal niet.
Omdat je je duim zo op de stick legt zeg maar, als ie laag zit moet je je duim uitsteken. Aan de andere kant maakt dat minder uit omdat je beide gebruikt. De d pad gebruik je bijna niet. Al zal het verschil niet zo groot zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')