Hey allemaal.
Dit jaar ben ik met vlag en wimpel geslaagd voor dit jaar van mijn opleiding. Ik heb (op twee tentamens na) alle punten gehaald en dus mag ik door naar het volgende jaar.
Nu is het al sinds de basisschool zo dat ik elk jaar met mijn rapport langs opa en oma ging om ze te laten zien hoe goed ik wel niet presteer. Daaraan zat vaak een financiële beloning verbonden. Op de basisschool was dit 20 euro voor in mijn spaarpot maar op het middelbaar kreeg ik ineens 100 euro per rapport, per jaar dus.
Nu is mijn opa helaas vorig jaar oktober overleden aan prostaatkanker, en woont mijn oma helemaal alleen in hun vrijstaande huis. Toen ik dit jaar met mijn cijferlijst langsging leek het mijn oma een goed idee om het bedrag wat ik voor mijn cijfers krijg ook maar te halveren. In plaats van 100 euro kreeg ik dus ineens maar 50 euro. :S;s;s
Dit slaat nergens op, wat heeft de dood van mijn opa met mijn cijfers te maken. Het is heus niet zo alsof ze die andere 50 niet in haar portemonnee heeft ofzo. Toen ik laatst wat kleingeld pakte zag ik het gewoon zitten.
Klacht: Oma wordt ineens gierig bij het laten zien van cijferlijst.