abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 januari 2014 @ 16:27:41 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136138559
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als Bol de rekening 30 dagen na de eigen verkoop van het boek betaald moet hebben, en Polare moet vooraf betalen om het boek op voorraad te hebben, dan is het wel lastig op prijs concurreren natuurlijk.
Jammer alleen dat Bol hun lagere kosten niet mogen doorberekenen aan klanten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136157392
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als Bol de rekening 30 dagen na de eigen verkoop van het boek betaald moet hebben, en Polare moet vooraf betalen om het boek op voorraad te hebben, dan is het wel lastig op prijs concurreren natuurlijk.
Daar heb je een punt..
  vrijdag 31 januari 2014 @ 08:12:59 #53
45206 Pietverdriet
pi_136161118
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 23:48 schreef JorisvZ het volgende:

[..]

Daar heb je een punt..
Nee, want er is boekprijsbinding in NL, dan kan je helemaal niet op prijs concurreren
pi_136162237
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 08:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, want er is boekprijsbinding in NL, dan kan je helemaal niet op prijs concurreren
Zelfde prijs, hogere kosten werkt ook niet natuurlijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_136163027
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:
De mooiste boekwinkel van Nederland, donner in Rotterdam gaat dus ook dicht
http://rotterdam.nieuws.n(...)r-ook-woensdag-dicht
Zeker nog nooit in de vestiging in Maastricht geweest?
  vrijdag 31 januari 2014 @ 10:19:10 #56
45206 Pietverdriet
pi_136163248
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 10:09 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Zeker nog nooit in de vestiging in Maastricht geweest?
Nee, ik kom nooit in Maastricht eigenlijk, best jammer want het is een mooie stad.
Wat voor een stedentrip, eens kijken naar een hotel dat honden toelaat
  maandag 3 februari 2014 @ 02:16:12 #57
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_136273625
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 3 februari 2014 @ 07:47:59 #58
45206 Pietverdriet
pi_136274603
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 02:16 schreef Mark het volgende:
[ afbeelding ]
Beetje onzin natuurlijk, want het is bij bol niet goedkoper, je gaat niet bij Polare kijken om dan bij bol te bestellen, of ben ik nou gek?
  maandag 3 februari 2014 @ 09:09:27 #59
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_136275333
:')
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_136278859
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 07:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Beetje onzin natuurlijk, want het is bij bol niet goedkoper, je gaat niet bij Polare kijken om dan bij bol te bestellen, of ben ik nou gek?
guilty..

Je gaat bij Polare struinen en zoeken naar boeken die wel leuk lijken. (Dat is online toch een stuk lastiger, je vindt daar bijna alleen boeken die je toch al zocht.)
Je vindt er een stuk 4 of 5, maar vanwege budget koop je er op dat moment 2.
De andere titels onthoud je en bestel je later bij bol zodra er weer geld voor is.
pi_136282045
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 07:47 schreef Pietverdriet het volgende:

Je moest eens weten hoeveel landgenoten dat doen. Het is zo erg dat ze zelfs voor 10 euro in prijsverschil online iets kopen terwijl ze daarvoor weken achtereen langs een bepaalde winkel zijn geweest om daar alle informatie te halen (verkopers uithoren) en vervolgens doodleuk het gewenste product online gaan bestellen omdat het 5 euro in verkoopprijs scheelt.

Ik heb het dan met name over Apple winkels.en hun hardware.
Oh ja voor ik het vergeet: Als er vervolgens iets misgaat komt men op hoge poten naar een Apple winkel om daar te verwachten dat ze kosteloos even geholpen worden met hun product dat ze online hebben gekocht i.p.v in die winkel zelf.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2014 13:29:08 ]
  maandag 3 februari 2014 @ 13:31:14 #62
45206 Pietverdriet
pi_136282243
quote:
15s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:27 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Je moest eens weten hoeveel landgenoten dat doen. Het is zo erg dat ze zelfs voor 10 euro in prijsverschil online iets kopen terwijl ze daarvoor weken achtereen langs een bepaalde winkel zijn geweest om daar alle informatie te halen (verkopers uithoren) en vervolgens doodleuk het gewenste product online gaan bestellen omdat het 5 euro in verkoopprijs scheelt.

Ik heb het dan met name over Apple winkels.en hun hardware.
Oh ja voor ik het vergeet: Als er vervolgens iets misgaat komt men op hoge poten naar een Apple winkel om daar te verwachten dat ze kosteloos even geholpen worden met hun product dat ze online hebben gekocht i.p.v in die winkel zelf.
Dat is voor veel producten zo, maar niet voor boeken, er is in NL een boekprijsbinding, een boek kostbij elke boekwinkel en bij bol hetzelfde
pi_136420290
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is voor veel producten zo, maar niet voor boeken, er is in NL een boekprijsbinding, een boek kostbij elke boekwinkel en bij bol hetzelfde
Dat is de Wet op de vaste boekenprijs inderdaad. Geldt wel maar voor één jaar.
  Moderator vrijdag 7 februari 2014 @ 16:48:31 #64
42184 crew  DaMart
pi_136442286
quote:
Procures gaat surseance aanvragen voor Polare

Gepubliceerd: 7 feb 2014 16:31 Laatste update: 7 feb 2014 16:31 Economie
Investeringsmaatschappij Procures gaat dinsdag uitstel van betaling aanvragen voor boekhandelsketen Polare. Dat hebben de commissarissen vrijdag bekendgemaakt tijdens een persconferentie. Het Centraal Boekhuis en de drie grote uitgeverijen wilden volgens hen niet meewerken aan een redding van de winkels.

Volgens Carel Bikkers en Cor Molenaar werkten de banken mee aan het reddingsplan voor de boekenwinkels. CB heeft echter 'slordig onderhandeld'. "Ze hebben niet teruggebeld, geen alternatief geboden, en zijn geen gesprek aangegaan", zei de advocaat van Procures.
-O-.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 16:53:10 #65
45206 Pietverdriet
pi_136442494
Vriend van mij had een kleine zelfstandige boekwinkel, hij is er paar jaar geleden al mee opgehouden, hij was ook niet te spreken over CB
pi_136450324
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 16:48 schreef DaMart het volgende:

[..]

-O-.
Tja, ik ben er niet echt rouwig om. Misschien biedt het nieuwe kansen, waarbij een aantal vestigingen een zelfstandige doorstart maken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Moderator zaterdag 8 februari 2014 @ 09:26:35 #67
42184 crew  DaMart
pi_136461785
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 20:34 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Tja, ik ben er niet echt rouwig om. Misschien biedt het nieuwe kansen, waarbij een aantal vestigingen een zelfstandige doorstart maken.
Zelf vrezen ze nog wat grotere gevolgen:

quote:
Polare vreest 'verdamping' boekenmarkt

De Nederlandse boekenmarkt dreigt voor een groot deel te verdampen als de grote keten Polare het uiteindelijk niet redt. Die vrees uitte commissaris Carel Bikkers vrijdag tijdens een emotionele persconferentie in Bussum. Daar werd bekendgemaakt dat dinsdag surseance van betaling wordt aangevraagd voor Polare.
Volgens Bikkers wordt het vooral voor kleinere schrijvers moeilijker om hun boeken nog gedrukt te krijgen. "De grote bedrijven zullen altijd kijken naar volume", legde hij uit. Polare heeft twintig winkels en een aantal outletfilialen.

De andere aanwezige commissaris, Cor Molenaar, wuifde de suggesties weg van boekhandelaren die de afgelopen week stelden dat Polare geen goede keten zou zijn en alleen maar grote titels zou verkopen. "Er werd geschreven over managers met krokodillenleren schoenen die niets om het vak zouden geven. Maar ik heb alleen goede, hardwerkende ondernemers gezien." Bikkers voegde daar wel aan toe 'dat met alleen hart voor het vak je het niet redt'. "Er moet marge gemaakt worden."

Volgens Bikkers is Polare 'Nederlands cultureel erfgoed'. Terwijl de banken, ING en ABN AMRO, hun uiterste best doen om dat te redden, werkte uiteindelijk 'de eigen familie' - de uitgeverijen en boekenleverancier CB - niet mee. "Ik ben daar zeer teleurgesteld over." Molenaar was zelfs 'misselijk' van de gang van zaken.

Polare had naar eigen zeggen een overeenkomst met investeerder Procures en de banken voor kwijtschelding van twee derde van de schuld. Het CB en de drie grote uitgeverijen lieten echter weten daarmee niet akkoord te gaan. "Terwijl bij een faillissement driehonderd procent minder opbrengst voor het CB resteert", rekende Bikkers voor.

Bikkers zegt alleen maar te kunnen gissen naar de beweegredenen van het CB om zich zo af te wenden van een van de belangrijkste partijen in de boekenwereld. "Misschien wil het steeds meer alleen logistiek bedrijf worden en pakketjes bezorgen in plaats van boeken?"
  Moderator dinsdag 11 februari 2014 @ 23:46:59 #68
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_136611452
Niet tof -O- . Hoewel ik denk dat het ook wel deels de naam is.. Ik ben er namelijk een paar maanden voorbijgefietst in de veronderstelling dat het een opticien was, tot ik ineens boeken in de etalage zag staan! :D

En dat terwijl de Selexyz en Slegte hier (Leiden) redelijk dicht bij elkaar zaten, en je dus zou verwachten dat het opviel :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_136672545
Zit ik zojuist een van mijn bureauladen op te ruimen kom ik boekenbon van Polare tegen met de waarde van 5 euro die je tussen 28 december en 1 februari 2014 kan inwisselen. Ik begrijp dat ik dat pasje die die 5 euro vertegenwoordigd nu gewoon kan weggooien?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2014 17:57:57 ]
pi_136676734
quote:
15s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:57 schreef Iwanius het volgende:
Zit ik zojuist een van mijn bureauladen op te ruimen kom ik boekenbon van Polare tegen met de waarde van 5 euro die je tussen 28 december en 1 februari 2014 kan inwisselen. Ik begrijp dat ik dat pasje die die 5 euro vertegenwoordigd nu gewoon kan weggooien?
Je zou in een brief aan Polare kunnen beargumenteren dat je de kans niet gekregen hebt om je bon in te leveren en vervolgens als schuldeiser een terugbetalingsregeling met Polare treffen. Of je na het faillissement als schuldeiser kunnen aanmelden in de hoop dat je nog een paar cent terug krijgt.

Maar goed, voor 5 euro zou ik het gewoon laten zitten en er verder geen energie in stoppen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_136676972
quote:
Het is al 1 februari geweest, dus waarschijnlijk wel :).
pi_136683445
quote:
Zit ik zojuist een van mijn bureauladen op te ruimen kom ik boekenbon van Polare tegen met de waarde van 5 euro die je tussen 28 december en 1 februari 2014 kan inwisselen. Ik begrijp dat ik dat pasje dat die 5 euro vertegenwoordigt nu gewoon kan weggooien?
Dat hangt er van af in welk jaar genoemde 28 december valt. In het geval van 28 december 2014 is de tijdvaknotatie wat ongebruikelijk, maar dan heb je nog bijna een heel jaar om te hopen.
En gezien hun winstmodel is elke manier om ProCures te irriteren wenselijk te noemen.
Farts are jazz to assholes
  Moderator maandag 24 februari 2014 @ 16:40:42 #73
42184 crew  DaMart
pi_137094787
quote:
Polare officieel failliet verklaard
Gepubliceerd: 24 feb 2014 15:45 Laatste update: 24 feb 2014 16:05 Economie
Boekwinkelketen Polare is maandag officieel failliet verklaard. De keten had eerder al uitstel van betaling aangevraagd, maar op verzoek van de tijdelijke bewindvoerder is dat omgezet in een faillissement. De twintig winkels blijven echter voorlopig open, zo maakte curator Kees van de Meent maandag bekend.
Het faillissement is vooral van technische aard, aldus Van de Meent. Uitkeringsinstantie UWV wil eventueel achterstalling loon pas betalen wanneer een bedrijf failliet is. Nu Polare officieel bankroet is krijgen de werknemers bovendien nog maximaal zes weken hun loon doorbetaald van het UWV.

Het open laten van de winkels van de noodlijdende boekenketen moet het gemakkelijker maken om een van de panden of een groepje vestigingen te kunnen verkopen, zo meldt de curator. De voorraad boeken die nog in de winkel ligt, wordt de komende tijd met korting verkocht.

Polare sloot begin februari alle Nederlandse winkels om ruimte te geven voor een 'strategische heroriëntatie'. De keten kreeg geen boeken meer van het Centraal Boekhuis, omdat de boekenleverancier er geen vertrouwen meer in had dat de boekhandel zijn schulden ging voldoen. Polare ontstond vorig jaar door het samenvoegen van Selexyz en De Slegte.
Dus wie goedkope boeken wil, moet even naar Polare? :P.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 18:36:32 #74
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_137278919
http://www.parool.nl/parool/nl/26/BOEKEN/article/detail/3605828/2014/03/01/Polare-kan-Boekenweekgeschenk-niet-betalen.dhtml

quote:
Het Boekenweekgeschenk zal tijdens de komende Boekenweek niet te krijgen zijn in de boekwinkels van Polare. 'De keten had daar geen geld voor', verklaarde directeur Eppo van Nispen van de stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB). 'Dat is best treurig voor ons.'

Het Boekenweekgeschenk zal tijdens de komende Boekenweek niet te krijgen zijn in de boekwinkels van Polare. 'De keten had daar geen geld voor', verklaarde directeur Eppo van Nispen van de stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB). 'Dat is best treurig voor ons.'

De 20 winkels van de noodlijdende boekwinkelketen zijn nog wel open, maar alleen om van de voorraad af te komen. De rechtbank sprak afgelopen week het faillissement uit van Polare. Volgens Van Nispen is het wel gelukt om de voorraad van het Boekenweekgeschenk bij andere boekhandels kwijt te kunnen.

Het geschenk van het literaire evenement is dit jaar van de hand van Tommy Wieringa, bij het grote publiek bekend door zijn roman Joe Speedboot. Hij schreef een boekje over 'Een mooie jonge vrouw', dat ook de titel is van het geschenk. Het verschijnt in een oplage van 700.000 exemplaren. Mensen krijgen het cadeau bij de aanschaf van minstens 12,50 euro aan boeken. Ook in Vlaanderen zal het Boekenweekgeschenk te krijgen zijn.

De Boekenweek, met het thema reizen, begint zaterdag 8 maart.

Jammer
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 18:57:40 #75
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_137279607
Ik liep er toevallig langs vandaag.
Een tas boeken, 5 euro.

Nou, het was een grote dolle graaiactie. Schaamtevol.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')