quote:Boards of Canada (BOC) is een Schotse band die bestaat uit de broers Marcus Eoin Sandison en Michael Sandison. Hun naam is afkomstig van de National Film Board of Canada, een organisatie die kortfilms en documentaires maakte. Ze produceren elektronische muziek die nauw verwant is met de genres van ambient en IDM. Momenteel staan ze onder contract bij het Britse label Warp Records.
Vroege jaren
De broers Sandison begonnen in de vroege jaren 80 samen met enkele vrienden met het maken van muziek. Ook maakten ze Super 8-video’s waarvoor ze zelf de soundtrack componeerden. Enkele jaren later, vanaf 1987, vormden ze dan ook daadwerkelijk een band, die toen nog muziek produceerde die dichter bij de traditionele genres aanleunde. In 1989 slankte de groep af tot Marcus Eoin, Michael Sandison en Christopher Horne, heden ook bekend onder de noemer Christ. Hij verliet de groep omstreeks 1995.
Uit deze tijd stammen ook een reeks albums, al is het merendeel van dit werk binnen vrienden en familie van de band gebleven. Tot op heden zijn enkel A Few Old Tunes, Old Tunes Volume 1 en Old Tunes Volume 2 gelekt via verscheidene P2P-netwerken.
Vanaf 1995
De eerste officiële release van Boards of Canada was een EP, Twoism, die uitgebracht werd in 1995. Aangezien de broers dit zelf moesten financieren werd er maar een beperkt aantal oplages verspreid onder het publiek. Hierna werden ze opgemerkt door het label Skam, dat ook Autechre in zijn rangen had. In 1996 werd de EP Hi Scores uitgebracht, wat beschouwd wordt als het eerste publieke werk van Boards of Canada.
In februari 1998 werd Boards of Canada gecontracteerd door het bekende Britse label Warp Records.In april van dat jaar kwam de doorbraak voor de broers met de release van Music Has the Right to Children. Dit was het eerste officiële langspeelalbum van Boards of Canada, en het werd meteen uitstekend onthaald door het grote publiek. Zo behaalde het onder meer een maximumscore in het Amerikaanse online muziektijdschrift Pitchfork. In 2000 werd er een nieuwe EP uitgebracht, In a Beautiful Place out in the Country. In dit album werd gealludeerd op de Branch Davidians, een sekte die onder leiding stond van David Koresh.
In 2002 kwam er met Geogaddi een nieuwe LP op de markt. Dit album betekende een resolute stijlbreuk met het voorgaande werk. Waar de vorige platen vooral warm, nostalgisch geluid te bieden hadden bracht Geogaddi een heel duister geluid, waarin hier en daar satanische invloeden te bespeuren waren. Niettemin werd ook dit album zeer positief onthaald door pers en publiek.
Na drie jaar stilte bracht Boards of Canada in 2005 The Campfire Headphase uit. Met dit album, waarin opnieuw een zeer organisch geluid te horen was keerden de broers terug naar hun roots. Ook waren er op dit album voor het eerst akoestische gitaars te horen. In 2006 werd met de EP Trans Canada Highway het voorlopig laatste album gereleased.
Invloeden en stijlen
De broers Sandison zijn in hun jeugdjaren erg beïnvloed geweest door de Noord-Amerikaanse tv-cultuur van eind jaren 70, zoals The Six Million Dollar Man of Sesamstraat. Zo zijn er ook een groot aantal samples uit deze programma’s terug te vinden in hun muziek. Ook de documentaires van de NFB speelden hierin een grote rol, met name in het feit dat de kwaliteit van de beelden en muziek niet optimaal was, een eigenschap die ook vaak te horen is in de albums van Boards of Canada. Naast dit ‘kapot geluid’ staan de broers er ook om bekend om veel nostalgie en warmte te verwerken in hun muziek.
Een ander patroon wat veelvuldig terugkeert zijn de subliminale boodschappen die verwerkt zitten in de muziek. Hierin zijn onder meer verwijzingen te horen naar de Branch Davidians, natuurkundige regels en zelfs naar de duivel. Ook is dit in het verleden een bron van kritiek geweest, aangezien hen verweten werd dat ze hun luisteraars probeerden te brainwashen. Desondanks hebben de bandleden altijd ontkend aanhangers van het satanisme te zijn.
Albumsquote:
Ben jij nou een eckte fanboy?quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:03 schreef timbob het volgende:
Fipo!
Ik heb 'm gedownload, maar ik wacht denk ik toch maar tot m'n vinyl binnen is
hoe zwaar dan ook...
de live uitzending ook al gemist
neequote:
Heb er absoluut geen spijt van dat ik al wel had geluisterd! Het was een mooie ervaring zo voor het eerst.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:08 schreef timbob het volgende:
[..]
nee
Want ik heb verder alleen maar 2 EPtjes in het echt.
Ohnee, en Geogaddi, maar die mist een achterkantje.
maar ik wist wel dat de uitzending was, maar ik was verhinderd door de leven.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:25 schreef Disorder het volgende:
Vanaf 3:40 ongeveer bij Jacquard Causeway. Als die pads erin komen. Echt prachtig.
Ik ook. Is toch een fijner gevoel ofzoquote:Op vrijdag 7 juni 2013 00:44 schreef On het volgende:
Nog altijd geen gebruik gemaakt van de downloads. Morgen ga ik gewoon mijn exemplaar ophalen.
Dat was een gave ervaring inderdaad.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 00:50 schreef FL_Freak het volgende:
Met z'n allen zo naar die stream luisteren was ook wel magie. Voor mij dan althans.
Oh dan moeten we eigenlijk de MUZ luistersessies weer opzettenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 00:50 schreef FL_Freak het volgende:
Met z'n allen zo naar die stream luisteren was ook wel magie. Voor mij dan althans.
Kloptquote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:26 schreef DO2 het volgende:
Ja, leuk idee, maar da's toch niet helemaal hetzelfde als gezamenlijk luisteren naar de eerste livestream van een plaat waar door velen al jaren naar wordt uitgekeken, Bb.
Leuk om te lezen en goed om weer eens iets van ze te horen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:51 schreef arucard het volgende:
Interview
http://www.guardian.co.uk(...)come-more-nihilistic
What?! Ik hoop dat Bleep.com wel een beetje op tijd is!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:53 schreef Idioteque het volgende:
Ik zie op bol.com dat de levertijd 2-3 weken is. Heb daar de LP pre-order staan... Mocht iemand een link hebben zodat ik toch alvast kan luisteren, graag! Ik heb niet nog 2-3 weken geduld
Ja ik ook dus, met m'n brakke kop op 30 april heb ik hem besteldquote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:24 schreef FL_Freak het volgende:
Ik heb een dag nadat je kon bestellen besteld bij bleep dus owee als er vertraging is
Dit, heb een jerrycan met benzine leeggegooid in zn zaak en de boel in de hens gezet. Hoe durft hij.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:26 schreef arucard het volgende:
Die van mij zou eigenlijk vandaag op te halen zijn, komt ook wat later.
Echt?! Relaxed.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:13 schreef On het volgende:
Awesome, ik haalde hem op bij de Velvet en kreeg er een paar art cards, een sticker en een poster bij.
Graag gedaanquote:
lolquote:
Had ik ook, althans, als je naar die link ging download je een presskit met de mp3 van reach for the dead en wat artwork.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:01 schreef Weakling het volgende:
Ook de CD binnen. Zat een kaartje bij met een preorder code en een website. Code werkt daar niet. Hmmzzz ... oh well ... tijd om van de muziek te genieten.
Je bedoelt dat jouw code ook niet werkte maar je wel iets kon downloaden? Want ook dat zie ik nergens. Nou ja, zoveel mis ik nou ook weer niet zo te zien.quote:Op zondag 9 juni 2013 01:30 schreef On het volgende:
[..]
Had ik ook, althans, als je naar die link ging download je een presskit met de mp3 van reach for the dead en wat artwork.
Deze is anders ook best gaafquote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:46 schreef ttgek het volgende:
De unofficial video van Dayvan Cowboy is offline gehaald:'(
Die clip paste zo perfect bij dat nummer!
Mooi.quote:
Ja die blijft ook heel mooi, maar die unofficial was HD en had net wat meer variatie in de beelden! Erg zonde dat ie offline is gehaald..quote:Op zondag 9 juni 2013 16:34 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Deze is anders ook best gaaf
Edit: ah, dit is zelfs de officiele
Bij mij startte er direct een download en had helemaal geen code nodig.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:16 schreef Weakling het volgende:
[..]
Je bedoelt dat jouw code ook niet werkte maar je wel iets kon downloaden? Want ook dat zie ik nergens. Nou ja, zoveel mis ik nou ook weer niet zo te zien.
Misschien zoiets er bij, met de audio gemute?quote:Op zondag 9 juni 2013 20:27 schreef ttgek het volgende:
[..]
Ja die blijft ook heel mooi, maar die unofficial was HD en had net wat meer variatie in de beelden! Erg zonde dat ie offline is gehaald..
edit: Ah kijk, toch nog ergens gevonden:D Alleen het HD mist hier een beetje aan
Link
Die dvd is hetzelfde idee, maar in superhoge resolutiequote:Op zondag 9 juni 2013 20:46 schreef Bosbeetle het volgende:
je kunt ook gewoon koyaniqatsi eronder zetten
Dat ga ik zeker checken dan!quote:Op zondag 9 juni 2013 20:44 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Misschien zoiets er bij, met de audio gemute?
Komt van een dvd met allemaal dat soort prachtige beelden
Ik nog nietquote:Op maandag 10 juni 2013 11:59 schreef hamburgerjongen het volgende:
Heeft iemand zijn CD/Vinyl van Bleep al binnen?
Lekker zoquote:Op maandag 10 juni 2013 17:06 schreef ttgek het volgende:
Wat ik erger vind is dat je het album wel al gewoon op kan halen bij de platenzaken, plus het feit dat ik op het internet lees dat er bij de preorder van bleep geen stickers of poster zit.. En bij de platenzaken dus wel..
Misschien wel vaag maar ik begrijp je wel. Heb 'm nu drie keer geluisterd en het is een lekkere plaat, maar ik heb nog niet echt pareltjes kunnen ontdekken zoals op Geogaddi en Campfire Headphase.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:18 schreef Weakling het volgende:
Ben wel benieuwd welke "geintjes" er nog tevoorschijn gaan komen die ze in deze plaat hebben gestopt. Zoals de opmerking van ze dat Collapse een palindroom nummer zou zijn, wat te denken geeft of het hele album "collapsable" is bijvoorbeeld. Tweede helft van de plaat in reverse over de eerste helft heen leggen en dan nog goede muziek over houden of zoiets ... hmmmm.
Verder: hele toffe plaat, hoewel ik minder samenhang tussen de nummers voel als bij Geogaddi en Campfire Headphase, waardoor de plaat geen eigen "kleur" heeft of in ieder geval niet lijkt te hebben. Hmz, ik praat weer lekker vaag ...
Oh, daar ben ik het dan weer juist niet mee eensquote:Op maandag 10 juni 2013 15:18 schreef Weakling het volgende:
Verder: hele toffe plaat, hoewel ik minder samenhang tussen de nummers voel als bij Geogaddi en Campfire Headphase, waardoor de plaat geen eigen "kleur" heeft of in ieder geval niet lijkt te hebben. Hmz, ik praat weer lekker vaag ...
Ik had mijn cd niet gepre-ordered, maar gewoon gekocht bij Velvet (net als On, maar zal wel een andere Velvet geweest zijn), anyway, ik kreeg er twee stickers bij, geen poster. Ook artcards gehad, maar die horen ook bij de "artcard edition" cd te zitten, da's verder geen record store extraatje.quote:Op maandag 10 juni 2013 18:13 schreef timbob het volgende:
krijg je die wel als je de cd koopt in de winkel?
want ik heb alleen de plaat besteld, dus dan is het nog wel de moeite... of was dat alleen met pre-orders in de winkel.
Over een jaar of 10.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:17 schreef ttgek het volgende:
Nope.. Voortaan dus niet meer bij bleep preorderen, maar gewoon naar de winkel gaan..
Voortaan.. Bij het volgende BoC album![]()
![]()
De dichtstbijzijnde zit voor mij zo'n 13 km verderopquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:17 schreef ttgek het volgende:
Nope.. Voortaan dus niet meer bij bleep preorderen, maar gewoon naar de winkel gaan..
Voortaan.. Bij het volgende BoC album![]()
![]()
Tja daar kan BoC weinig aan doen....quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:42 schreef ttgek het volgende:
Vind dit wel een beetje respectloos tegenover de fanbase
Eerde onprofessioneel van Bleep.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:42 schreef ttgek het volgende:
Vind dit wel een beetje respectloos tegenover de fanbase
Wij allemaal denk ikquote:Op woensdag 12 juni 2013 00:29 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Nouja had hem wel graag gewild aangezien ik al vroeg pre-orderde maargoed.
Heel simpel, als hij op tijd is bij de platenzaken, dan kan ie dat ook bij ons zijn ,lijkt mij..quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:35 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ze hadden tijd genoeg en ze kunnen niet PostNL nu de schuld gaan geven
Ik acht dat als normale klantenservicequote:Op woensdag 12 juni 2013 00:51 schreef Gehenna het volgende:
Bleep is verder wel erg klantvriendelijk en cool vond ik door de jaren heen, maar dit is gewoon niet zo heel handig...
Die ene keer dat een bestelling wat beschadiging had opgelopen door het verzenden, was het antwoord direct, 'oh sorry, we sturen 'm gewoon zonder kosten nog een keer'
ja klopt eigenlijk ook welquote:Op woensdag 12 juni 2013 01:00 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ik acht dat als normale klantenservice
Jep. Zelfde hier. Lees op hun facebook pagina berichten dat veel mensen het album de 17e pas mogen verwachtenquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:05 schreef Faxie het volgende:
Mja laatste keer dat ik via Bleep besteld heb in ieder geval. Fuck them
17e wtf?quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:16 schreef Disorder het volgende:
[..]
Jep. Zelfde hier. Lees op hun facebook pagina berichten dat veel mensen het album de 17e pas mogen verwachtenPre-order, noemen ze dat.
Bestaat al even, maar echt een goeie iddquote:Op donderdag 13 juni 2013 17:08 schreef Gehenna het volgende:
Ik kom net deze cover tegen, ik vind 'm wel tof
Euh, nee. Het lijkt er niet eens op,quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:42 schreef DaveGrohl het volgende:
Is dit BoC? Nee zeker hè?
https://youtube.googleapis.com/v/LXBnsZYmQpA&start=155&hd=1
Beetje geYT'ed.... mwa nee niet bepaald eigenlijk.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:12 schreef DO2 het volgende:
Is het niet Thee Oh Sees? Daar heeft het wel wat van weg.
Toegegeven veel sla ik ook over, maar als ik helemaal enthousiast over album ben check 'm hier wel eens uitquote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:22 schreef DO2 het volgende:
Ik ben het juist zelden met die gozer eens. Maar z'n filmpjes zijn wel vermakelijk.
Nee, deze danquote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:13 schreef Gehenna het volgende:
oh de eerste gematigde review die ik gezien/gelezen heb:
een 6je?![]()
normaal ben ik wel vrij vaak met hem eens
Weird. Maar ik kan me er niet druk over maken. Vind het gewoon echt een goede plaat en lees dan ook met verbazing zo'n review als deze.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:29 schreef Weakling het volgende:
[..]
Nee, deze dan
http://www.tinymixtapes.c(...)da-tomorrows-harvest
Nee, dan was ie wel wat enthousiaster geweest. als ie z'n bas goed aan had staan.quote:
Inderdaad. Bij de helft van zijn tekst heb ik zoiets van "Ehr, watte?". Ik lift ook zeker niet mee op de "OMG best BoC record evaarrrr!!!!!!1!11!" hype die ik links en rechts bespeur, maar kom op, een 4?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:11 schreef timbob het volgende:
"Ik heb de plaat maar 1 keer gehoord op m'n laptop speakertjes, maar ik denk dat ik wel een review kan maken als ik maar wat moeilijke woorden ingooi"
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:22 schreef Disorder het volgende:
Ik heb 'm binnen hoor. Met een paar leuke artcards
via Bleep?quote:
Ja. Via Bleep.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:29 schreef Gehenna het volgende:
[..]
[..]
via Bleep?
want dan ligt die van mij waarschijnlijk ook klaar in Enschede
Via Bleep jaquote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:29 schreef Gehenna het volgende:
[..]
[..]
via Bleep?
want dan ligt die van mij waarschijnlijk ook klaar in Enschede
quote:Ik heb 'm nog steeds niet.
En ik hem 'm echt de eerste dag van de pre-order al besteld
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:36 schreef timbob het volgende:
Huuuuuu
Ik heb 'm nog steeds niet.
Heb 'm ook nog niet. Maar of je 'm nu op de eerste dag van de pre-order of na 10 dagen bestelt moet natuurlijk niet uitmaken. Hij moet gewoon op tijd binnen zijn.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:36 schreef timbob het volgende:
Huuuuuu
Ik heb 'm nog steeds niet.
in BoC waardige low res vage kwaliteitquote:
Yeah, that's right.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:41 schreef Cassius het volgende:
Paar maand geleden ontdekt; ik vind dit zo'n geniaal nummer
Ik zat ook te twijfelen om eerst deze te nemen:quote:Op maandag 17 juni 2013 16:50 schreef On het volgende:
[..]
Die mat deed me denken aan de cover van een nieuw Sunn O))) album.
quote:Op maandag 17 juni 2013 16:54 schreef Gehenna het volgende:
maar een deurmat nemen van Sunn O))) vind ik wel een beetje ver gaan, ik heb al mijn kat Sunny naar hun vernoemd
Oh ik dacht al in enschedequote:Op maandag 17 juni 2013 17:35 schreef Gehenna het volgende:
[..]sinds 2006 alweer
[ afbeelding ]
Dit bazenbeestje nooit gezien?
O)))
quote:
Lang leve de koptelefoon!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:42 schreef Gehenna het volgende:
hmm hij kon wat minder ventilator-lawaai gebruiken
Haha neequote:
Ja, ik had het topic gelezen..quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:05 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Haha neehad ik van twoism. Ging over de closes tape alleen bleek weer een hoax te zijn. De nummers die werden gepost althans.
http://www.twoism.org/forum/viewtopic.php?t=11038
hey, die misc doet 't niet.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:42 schreef FL_Freak het volgende:
http://hosting.earthshine.it/~boctunes/
Voor mensen die ze eventueel niet hebben.
trolling i guessquote:Op donderdag 4 juli 2013 00:46 schreef timbob het volgende:
[..]
Ja, ik had het topic gelezen..
Waarom doen mensen zoiets?
Wat?quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:08 schreef Gehenna het volgende:
Ik had niet het hele topic doorgespit, maar had de TS nu iedereen beet genomen of had hij juist in alle onschuld een neppe kopie gekocht?
Ze hebben volgens mij in 2001 voor het laats ergens live gespeeld.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:21 schreef indiaantje89 het volgende:
Volg nu ook Board Of Canada. Erg vette tracks maken ze!
Kan het nergens vinden maar touren ze nog of iets? Wil dit keertje wel live meemaken (sorry als het al eerder gevraagd is, maar geen zin om alles door te lezen).
Hij doet het voorkomen alsof hij een neppe heeft gekocht, maar de manier waarop de mp3 bestanden bewerkt zijn zijn behoorlijk vreemd.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:08 schreef Gehenna het volgende:
Ik had niet het hele topic doorgespit, maar had de TS nu iedereen beet genomen of had hij juist in alle onschuld een neppe kopie gekocht?
uiteraardquote:Op donderdag 4 juli 2013 10:37 schreef FL_Freak het volgende:
En met TS bedoelen jullie de persoon van Twoism daar en niet ik.
quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:27 schreef timbob het volgende:
[..]
Hij doet het voorkomen alsof hij een neppe heeft gekocht, maar de manier waarop de mp3 bestanden bewerkt zijn zijn behoorlijk vreemd.
Dat je 1 tape omzet naar mp3 waarbij de datum van elk bestand anders is en zelfs de compressie verschilt is op z'n minst verdacht te noemen
De natte droom van elke BoC fan.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:21 schreef indiaantje89 het volgende:
Kan het nergens vinden maar touren ze nog of iets? Wil dit keertje wel live meemaken (sorry als het al eerder gevraagd is, maar geen zin om alles door te lezen).
Sowieso deden ze het maar sporadisch, maar 2001 was de laatste keer (op het Tortoise ATP feestje)... helaasquote:Op donderdag 4 juli 2013 10:21 schreef indiaantje89 het volgende:
Was Homework boeiend?quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:44 schreef timbob het volgende:
Jammer dat er dan bij staat:
Net zo goed als Daft Punk.
Die ook wel lang bezig is met muziek maken, maar na homework eigenlijk weinig boeiendste heeft gedaan.
Niet mogelijk om in te scannen oid zeker?quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:39 schreef timbob het volgende:
Vandaag 2 pagina's boards of canada in dr Volkskrant
En niet toegestaan!quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:06 schreef Faxie het volgende:
[..]
Niet mogelijk om in te scannen oid zeker?
quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:44 schreef timbob het volgende:
Jammer dat er dan bij staat:
Net zo goed als Daft Punk.
Die ook wel lang bezig is met muziek maken, maar na homework eigenlijk weinig boeiendste heeft gedaan.
Het is niet toegestaan om copyrighted materiaal via FOK! te verspreiden, zolang de volkskrant het niet zelf beschikbaar maakt op internet, mag het niet.quote:
Jaquote:
Ik heb de ophef om Daft Punk nooit zo begrepen... prima spul hoor, maar er wordt gedaan alsof het electronische godenzonen zijn...quote:
Nouja eerlijk te zijn was ik ook zo'n fanboy dit dat maar dat is een beetje veranderd na RAMquote:Op woensdag 17 juli 2013 17:12 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ik heb de ophef om Daft Punk nooit zo begrepen... prima spul hoor, maar er wordt gedaan alsof het electronische godenzonen zijn...
Ik vond Discovery al niet zo boeiend meer.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:13 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Nouja eerlijk te zijn was ik ook zo'n fanboy dit dat maar dat is een beetje veranderd na RAM
Ik heb dat album en bijbehorende insterstella 5555 ziek gedraaidquote:Op woensdag 17 juli 2013 17:13 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ik vond Discovery al niet zo boeiend meer.
Je kunt ook gewoon even een volkskrantje kopen, het is niet duur en je helpt de journalistiek ook een beetje die dit verhaal voor je geschreven hebben.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:12 schreef Faxie het volgende:
[..]
Typ het uit, pas een paar zinnen aan, hoppa copyright omzeild
Ik ga geen krant kopen voor 1 artikeltjequote:Op woensdag 17 juli 2013 17:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon even een volkskrantje kopen, het is niet duur en je helpt de journalistiek ook een beetje die dit verhaal voor je geschreven hebben.
Tja deze instelling zorgt er voor dat er straks geen enkel artiekel meer is, de internet journalistiek vergeet dat het serieuzere onderzoekswerk nogsteeds door betaalde journalisten gedaan wordt, dat zij vervolgens dit soort nieuws op internet neerplempen (al dan niet in eigen vorm) neem niet weg dat het veelal kranten of betaalde diensten zijn die de content genereren.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:23 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ik ga geen krant kopen voor 1 artikeltje
Onderzoek... ja dat merk ik altijd bij de artikelen die gaan over een onderwerp waar ik toevallig goed van op de hoogte ben. Meer dan eens kloppen er een hoop dingen niet...quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja deze instelling zorgt er voor dat er straks geen enkel artiekel meer is, de internet journalistiek vergeet dat het serieuzere onderzoekswerk nogsteeds door betaalde journalisten gedaan wordt, dat zij vervolgens dit soort nieuws op internet neerplempen (al dan niet in eigen vorm) neem niet weg dat het veelal kranten of betaalde diensten zijn die de content genereren.
Deze discussie gaat hier veel te ver, maar het komt er op neer dat we op FOK! geen artikelen mogen plaatsen die letterlijk uit een volkskrant (of een andere krant) zijn overgenomen.
quote:
nee hoorquote:
Zou dat niks vinden tbhquote:Op donderdag 18 juli 2013 21:32 schreef On het volgende:
Tja, was wel een leuk stukje in de krant maar niets nieuws als je dat interview van the Guardian al hebt gelezen. Sowieso bestond 3/4e uit een introductie die de bezoekers van dit topic niet nodig hebben. Wel goed dat er aandacht aan ze wordt besteed natuurlijk. Stel je voor dat, als ze gaan optreden, ze een minuutje bij DWDD mogen spelen.
haha zijn we het gelukkig eensquote:
Ik zou ze graag live willen zien, maar het zou jammer zijn als die waan van mysterie die nu om ze heen hangt afgebroken wordt als ze plots op Lowlands staan met een setje. Ben sowieso benieuwd of het wel werkt als ze hun muziek rechtstreeks naar het podium brengen. Maar BoC is BoC niet als ze met iets verrassends komen, kijk bijvoorbeeld naar dat interactieve podium van Amon Tobin. Ik gok dat een BoC set erg visueel wordt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:41 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
haha zijn we het gelukkig eens![]()
Het tofste zou zijn als ze weer ergens een 'code' verstoppen die dan op loopt tot een live optreden.
Ik heb amon tobin even een stuk live gezien op strp in 2011 trouwens en vond het niet veel bijzonders.quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:44 schreef On het volgende:
[..]
Ik zou ze graag live willen zien, maar het zou jammer zijn als die waan van mysterie die nu om ze heen hangt afgebroken wordt als ze plots op Lowlands staan met een setje. Ben sowieso benieuwd of het wel werkt als ze hun muziek rechtstreeks naar het podium brengen. Maar BoC is BoC niet als ze met iets verrassends komen, kijk bijvoorbeeld naar dat interactieve podium van Amon Tobin. Ik gok dat een BoC set erg visueel wordt.
Eens.quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:47 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ik heb amon tobin even een stuk live gezien op strp in 2011 trouwens en vond het niet veel bijzonders.
Gewoon als ze door een code ergens in een loods optreden en alleen de ontdekkers zo intiem een show meemaken van ze is het beste denk ik
Ik vond Aphex Twin in 2011 minder indrukwekkend dan zijn show in 2009 als ik heel eerlijk benquote:Op donderdag 18 juli 2013 21:47 schreef Disorder het volgende:
[..]
Eens.
Vond Amon Tobin daar trouwens wel okay. Voor 30 minuten. Daarna zat ik in mijn hoofd al bij Aphex Twin, die overigens geweldig wasmaar nog steeds geweldig natuurlijk
![]()
Daar was ik niet bij. Heb alleen wel verhalen gehoord over poepsex visuals. Weet niet of ik daar bij had willen zijnquote:Op donderdag 18 juli 2013 21:48 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ik vond Aphex Twin in 2011 minder indrukwekkend dan zijn show in 2009 als ik heel eerlijk ben
Nouja smakelijk was het niet (al heb ik een sterke maag) maar het is wel echt typisch voor hem om zoiets te doenquote:Op donderdag 18 juli 2013 21:49 schreef Disorder het volgende:
[..]
Daar was ik niet bij. Heb alleen wel verhalen gehoord over poepsex visuals. Weet niet of ik daar bij had willen zijn
Ja preciesquote:Op donderdag 18 juli 2013 21:49 schreef Disorder het volgende:
[..]
Even ontopic: Zou BoC ook liever alleen in geheimzinnige settings willen zien. Het hoort gewoon een beetje bij dat sfeertje wat ze om zichzelf heen hebben gebouwd.
Was er helaas niet bij dus kan de vergelijking niet makenquote:Op donderdag 18 juli 2013 21:51 schreef On het volgende:
Aphex Twin in het Paard bij State-X was toentertijd geweldig, beste show waar ik ooit bij was. Hij ging van ambient naar techno naar gabber en allemaal zo subtiel. Dat poepsexvluggertje bij STRP met Hecker was abstract gebrabbel waarbij Hecker soms op de ruisknop drukte.
BoC is natuurlijk druk bezig om als eerst als electrogroep live in de ruimte te spelen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:51 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ja preciesen dan hoeven ze niet eens mega uber grote spektakel visuals op te zetten. Gewoon op zijn BoC
Moeten ze nog wel iets meer TH albums verkopen voor een vliegticketquote:Op donderdag 18 juli 2013 21:52 schreef On het volgende:
[..]
BoC is natuurlijk druk bezig om als eerst als electrogroep live in de ruimte te spelen.
Virgin (records) is druk bezig met het toegankelijk maken van space travel. Ik zeg even een dealtje maken. 1 + 1 = 2.quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:54 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Moeten ze nog wel iets meer TH albums verkopen voor een vliegticket
Ging het allemaal maar zo makkelijk.quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:55 schreef On het volgende:
[..]
Virgin (records) is druk bezig met het toegankelijk maken van space travel. Ik zeg even een dealtje maken. 1 + 1 = 2.
Waardoor je een loods krijgt met irritante fanboys die daarna proberen een onderbroek te jatten van de broers om te kijken of daar ook nog code's in staan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:47 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Gewoon als ze door een code ergens in een loods optreden en alleen de ontdekkers zo intiem een show meemaken van ze is het beste denk ik
Ach het is de magie he.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:51 schreef timbob het volgende:
[..]
Waardoor je een loods krijgt met irritante fanboys die daarna proberen een onderbroek te jatten van de broers om te kijken of daar ook nog code's in staan.
om dat dan achteruit te posten op een forum vanuit hun zolderkamer
Probably.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:51 schreef timbob het volgende:
[..]
Waardoor je een loods krijgt met irritante fanboys die daarna proberen een onderbroek te jatten van de broers om te kijken of daar ook nog code's in staan.
om dat dan achteruit te posten op een forum vanuit hun zolderkamer
Die vond ik dan weer zwaar tegenvallen...quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:48 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ik vond Aphex Twin in 2011 minder indrukwekkend dan zijn show in 2009 als ik heel eerlijk ben
Oh dat zou wel erg tof zijn, die zou ik nog steeds erg graag op vinyl willen hebben. En dikke kans dat ik in oktober ook gewoon loon verdien, dus kom maar opquote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:19 schreef Gillingham het volgende:
Aardige kans dat er herdrukken komen van de LPs van de albums van BoC. Eindelijk!
Niks is zeker, maar er zijn een paar microsites van Warp de lucht in geweest en een andere site waarop de releases werden aangekondigd voor oktober. Blijkbaar zijn de sites nu echt down...
En dan nog steeds zullen mensen 10499292 euro betalen voor eerste drukken van de LP''squote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:35 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Oh dat zou wel erg tof zijn, die zou ik nog steeds erg graag op vinyl willen hebben. En dikke kans dat ik in oktober ook gewoon loon verdien, dus kom maar op
Dat je plaat koopt en er later achter komt dat hij veel geld waard is, omdat het een eerste druk is, is op zich wel tof natuurlijk.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:38 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
En dan nog steeds zullen mensen 10499292 euro betalen voor eerste drukken van de LP''s
140 gram vinyl, dat zie je ook niet vaak...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:23 schreef FL_Freak het volgende:
https://googledrive.com/h(...)202013.html#geogaddi
'quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:31 schreef Gehenna het volgende:
[..]
140 gram vinyl, dat zie je ook niet vaak...
140 gram is redelijk normaal toch? Normale range is 120-140 gram.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:31 schreef Gehenna het volgende:
[..]
140 gram vinyl, dat zie je ook niet vaak...
oh ik dacht dat 'normale' platen een stuk lichter waren, maar zou best kunnenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:42 schreef Bravebart het volgende:
[..]
140 gram is redelijk normaal toch? Normale range is 120-140 gram.
quote:Op zondag 15 september 2013 17:26 schreef FL_Freak het volgende:
http://www.youtube.com/channel/UCvv0iSuH8wPGs4-LLKV2QbQ
http://www.twoism.org/forum/viewtopic.php?t=11389
http://www.twoism.org/forum/viewtopic.php?t=11388
http://www.twoism.org/forum/viewtopic.php?t=11386
Nieuwe geruchten. Materiaal etc. lijkt allemaal wel echt te zijn.
Ik heb het ook ontdekt. Deze band is geniaal!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:48 schreef FL_Freak het volgende:
http://boardsofcanada.com/vinyl-reissues/
En het is officieel
Toepasselijk tapijt ook.quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:28 schreef On het volgende:
Bij de Velvet hebben ze die platen gewoon liggen en ze zijn daar tevens makkelijk te bestellen. Aanradertje hoor. Heb vandaag Geogaddi gehaald en ziet er waanzinnig uit, plus coole stickers.
[ afbeelding ]
Ja precies. Bij de plato hier zouden ze ze ook hebben.quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:28 schreef On het volgende:
Bij de Velvet hebben ze die platen gewoon liggen en ze zijn daar tevens makkelijk te bestellen. Aanradertje hoor. Heb vandaag Geogaddi gehaald en ziet er waanzinnig uit, plus coole stickers.
[ afbeelding ]
Ik heb 'm deze week ook gekocht.quote:Op vrijdag 20 december 2013 17:38 schreef On het volgende:
Music Has The Right To Children is nu ook in mijn bezit. Tevens met kekke sticker.
[ afbeelding ]
Nice.quote:Op vrijdag 20 december 2013 17:38 schreef On het volgende:
Music Has The Right To Children is nu ook in mijn bezit. Tevens met kekke sticker.
[ afbeelding ]
Vooral Geogaddi en In a Beautiful Place Out in the Country zijn ook geniaal.quote:Op vrijdag 20 december 2013 18:48 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik heb alleen Music has the Right to Children geluisterd. Welke is een aanrader?
Ben ik nu aan het luisteren!quote:Op vrijdag 20 december 2013 21:57 schreef FL_Freak het volgende:
Ik zou ze allemaal eens luisteren mar geogaddi springt er voor mij uit.
Die vind ik dan weer meevallenquote:Op vrijdag 20 december 2013 22:05 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ben ik nu aan het luisteren!
Ik vind Telephasic Workshop zo'n ontzttendgaaf
nummer.
Nee. Ik heb echt alleen Music has the Right to Children kapotgedraaid en op vinyl gekocht. Ga nu een beetje aan de rest beginnen. Dit klinkt ook wel aardig trouwens.quote:Op vrijdag 20 december 2013 22:20 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Die vind ik dan weer meevallen
Mijn absoluut favoriet blijft toch dawn chorus van Geogaddi. tweede a beautifull place out in the country.
Heb je ook hun nieuwste album al gechecked?
Ik vind het nogal altijd lastig om BoC in een muziek stroming te zetten.quote:Op vrijdag 20 december 2013 22:22 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Nee. Ik heb echt alleen Music has the Right to Children kapotgedraaid en op vinyl gekocht. Ga nu een beetje aan de rest beginnen. Dit klinkt ook wel aardig trouwens.
Ik vind Boards of Canada zo geniaal vanwege die subtiele deuntjes die gewoon het nummer maken. En dat spreekt me zo aan bij Telephasic Workshop.
Elektronisch minimalisme.quote:Op vrijdag 20 december 2013 22:25 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ik vind het nogal altijd lastig om BoC in een muziek stroming te zetten.Ze hebben veel verschillende nummers en allemaal zo verschillend.
Prima. Zolang ze maar toffe tunes maken. Overigens heeft BoC mij wel in de electronische muziekwereld gebracht. Daarna ontdekte ik Aphex Twin, toen squarepusher etc etcquote:
Ik geef niet zoveel om LP's tbhquote:Op zondag 2 maart 2014 16:35 schreef timbob het volgende:
Zijn er hier ook mensen die de hele re-releases op vinyl aan het vergaren zijn?
de kwaliteit van de herdruk is bij sommige wel erg slecht. Ik heb al 2 keer Trans Canada Highway bij de platenzaak teruggebracht, en ook In a beautiful place klonk slecht.
Jammer. Maar ik zie op internet meer verhalen van mensen die er last van hebben. Warp is bezig met het her-herdrukken van TCH en TCH en Twoism als het goed is..
Ik had hem in het begin vrij veel geluisterd en de hele tijd laten rusten. Nu zet ik zo af en toe een track op.quote:Op maandag 5 mei 2014 00:44 schreef The_Substitute het volgende:
Wel tof. Beelden van Blade Runner passen er inderdaad bij.
Moet hier ook wel bij zeggen dat TH met elke luisterbeurt beter wordt. Vind ik opvallend voor een toch zeer toegankelijk album.
Jacquard Causeway, Cold Earth en Come To Dust (bijvoorbeeld) zijn dan wel pareltjes op zichzelf, maar dit is eigenlijk het eerste album van ze dat ik alleen in z'n totaliteit luister.quote:Op maandag 5 mei 2014 01:44 schreef FL_Freak het volgende:
Ik had hem in het begin vrij veel geluisterd en de hele tijd laten rusten. Nu zet ik zo af en toe een track op.
En die bovenstaande EP ook, had ik aan Bosfrollie gegeven met bevrijdingsfestival (had 'm dubbel)quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
had eigenlijk onze Hi-scores EP er ook nog even bij moeten leggen
ohja iddquote:Op woensdag 21 mei 2014 18:13 schreef Gehenna het volgende:
[..]
En die bovenstaande EP ook, had ik aan Bosfrollie gegeven met bevrijdingsfestival (had 'm dubbel)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |