abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 5 juni 2013 @ 10:40:51 #1
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_127433493
De Fyra verkeert in zwaar weer, en da's niet best want een sneeuwbui is al levensgevaarlijk. Discussier hier over het Fyra/HSL-debacle.

Relevante artikelen
26 cruciale fouten. Dit is er volgens de Belgen allemaal mis met de Fyra (NRC)
Tweede Kamer houdt parlementaire enquete naar debacle Fyra (NRC)
Fyra-dossier (De Volkskrant)
Het Fyra-dossier: van bestelling tot problematische levering (treinreiziger.nl)

[ Bericht 55% gewijzigd door Gert op 05-06-2013 11:06:49 ]
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  woensdag 5 juni 2013 @ 10:46:30 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127433673
Nieuwe ronde, nieuwe klachten, gaat de staatssecretaresse terug treden, hoe gaat de staking bij AB aflopen, wordt het Highspeed personeel van de NS op de tocht gezet? Is het salaris van de NS topman te laag? Wat vind de telegraaf lezer? Wie wordt de voorzitter van de parlementaire enquete commissie? Gaat de politiek ooit wat leren van deze verkwanseling van belastingmiljarden? U hoort het hier en nog veel meer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_127433758
Kan de OP iets aangepast worden?
Zijn nu nieuwsartikelen van december 2012 :)
quote:
Belgische inspectie: Wij hebben geen fouten gemaakt
"Nee, we hebben geen fouten gemaakt. We hebben ons gebaseerd op een rapport van het Nederlandse expertisebureau Lloyd en daarna een voorlopige goedkeuring gegeven voor de Fyra." Dat is de reactie van Thierry Breyne, topman van DVIS, de Belgische inspectie die treinen toeliet.

De Belgische media wildde van de topman weten hoe het mogelijk is dat de V250 in België werd goedgekeurd. Die vraag blijft ook vandaag nog hangen. "Voor alle duidelijkheid: wij controleren de treinstellen niet zelf", zegt Breyne. "We hebben een rapport ontvangen van Lloyd, een erkend expertisebureau. Op dat rapport hebben we ons gebaseerd. Vergeet niet: AnsaldoBreda had alle vereiste certificaten van Europa om die trein te laten rijden."

Ook in Nederland ging de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) af op rapport van Lloyd. Op een aantal kleine punten voldeed de Fyra V250 niet aan de eisen van de spoorwegwet, maar daarop werd ontheffing gegeven. Daarbij werd aangemerkt dat die ontheffingen werden verleend omdat het geen invloed zou hebben op de veiligheid.

Het wordt stilaan een oorlogje België-Nederland. Volgens u is het dus het Nederlandse expertisebureau dat het mag komen uitleggen?
Thierry Breyne: Ik weet alleen dat we de Fyra een tijdelijk attest hebben gegeven, voor vierenhalve maand. Dat hebben we niet zomaar gedaan.

DVIS had dus wel degelijk nog twijfels?
"Ja, maar alleen over het zogenaamde GSM-Rail-systeem: dat staat in voor de radiocommunicatie tussen treinbestuurder en seinhuis. Over veiligheid en design waren er geen opmerkingen."

Dan moet u toch van uw stoel zijn gevallen als u de foto's zag van loshangende deuren en vastgesneeuwde noodsystemen?
"Ik benadruk dat we op 18 januari de Fyra een rijverbod hebben opgelegd. Dat zegt genoeg, denk ik."

Toch voelt het niet geruststellend aan dat de waakhond van het Belgische spoor zo'n trein laat rijden. Heeft u fouten gemaakt?
"Ik ben pas sinds 1 december vorig jaar directeur (acht dagen voor de eerste rit van de Fyra, red.). Het Fyra-dossier gaat al even mee. Maar nee, ik vind niet dat we fouten hebben gemaakt."
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 5 juni 2013 @ 10:55:08 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_127433969
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Nieuwe ronde, nieuwe klachten, gaat de staatssecretaresse terug treden, hoe gaat de staking bij AB aflopen, wordt het Highspeed personeel van de NS op de tocht gezet? Is het salaris van de NS topman te laag? Wat vind de telegraaf lezer? Wie wordt de voorzitter van de parlementaire enquete commissie? Gaat de politiek ooit wat leren van deze verkwanseling van belastingmiljarden? U hoort het hier en nog veel meer.
Ik wil gewoon een werkende snelle trein :(
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator woensdag 5 juni 2013 @ 10:57:56 #5
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_127434063
quote:
De medewerkers van 'Grote Zieke' AnsaldoBreda vrezen wat komen gaat
Door: Sarah Venema − 05/06/13, 07:21

Het ging al beroerd met de Italiaanse treinfabrikant AnsaldoBreda. Door het debacle met de Fyra kunnen veel werknemers nu hun baan verliezen.

Tijdens hun pauzes praten de fabrieksmedewerkers nog maar over één ding: wat gaat Nederland doen? De mannen die de roodwitte Fyra-trein in een Toscaanse fabriek in elkaar zetten, maken zich grote zorgen, vertelt medewerker Paolo Bruni. 'Voor ons staat er veel op het spel.'

Voor de meer dan vijfhonderd medewerkers van de fabriek in Pistoia betekent de Fyra geen vloeken of vertraging, maar brood en een salaris om je huur van te betalen. Zij wachten vol spanning af wat Nederland met hun trein van plan is.

Het ging al niet zo goed met treinfabrikant AnsaldoBreda. De fabrikant heeft de bijnaam 'Grote Zieke', verloor de afgelopen zes jaar meer dan een miljard euro en bleef alleen dankzij het geldinfuus van moederbedrijf Finmeccanica in leven. Hoe lang ze hun baan nog houden, weten de werknemers niet.

'We werken niet alleen aan de Fyra', vertelt Bruni. Er is net een opdracht binnengekomen voor een nationale trein en ze hebben nog een paar projecten lopen. 'Maar het zou een flinke klap zijn als Nederland het contract zou stopzetten.'

Banenverlies
Bruni werkt al 31 jaar in de fabriek en is daarnaast ook secretaris voor de Democratische Partij in Pistoia. Hij vreest banenverlies en flinke economische schade als de Nederlanders de Fyra lozen. 'Het is misschien nog net geen doodklap. Ik hoop dat we overeenstemming kunnen bereiken, ook met de Belgen.'

De leidinggevenden van AnsaldoBreda vernamen vorige week via de media dat de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS niet met ze verder wilde. De Fyra is volgens de Belgen onbetrouwbaar en resultaten uit de rapporten van externe onderzoeksbureaus trokken de professionaliteit van de treinbouwer in twijfel. Alleen al in één Fyra-trein zouden 2.019 problemen zijn gevonden. Niets van waar, betoogde de treinbouwer onmiddellijk middels een persbericht. Van technische problemen zou geen sprake zijn.(volkskrant)
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_127441366
Het is jammer dat die bonden de schuld op Nederland gaan schuiven. Zien ze daar die foto's niet of is het omdat ze in Amsterdam naar de hoeren gaan ipv de Fyra te bekijken..? Misschien wat voorbarig. Ik zou een onderzoek willen zien van hoe de treinen er op dit moment voorstaan.

[ Bericht 26% gewijzigd door kurk_droog op 05-06-2013 15:54:57 ]
pi_127449381
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:21:23 #8
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127452676
Triest voor die mensen die mogelijk hun baan verliezen. Echter, 't is ook triest dat het voortbestaan van een bedrijf zo direct van zo'n, tsja, op zich kleine order uit Nederland, afhangt.
AB maakt toch veel meer spul? Ander type treinen, trams, trolleys ...
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_127452748
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:21 schreef gebrokenglas het volgende:
Triest voor die mensen die mogelijk hun baan verliezen. Echter, 't is ook triest dat het voortbestaan van een bedrijf zo direct van zo'n, tsja, op zich kleine order uit Nederland, afhangt.
Al jaren verliesgevend, dit kan het laatste zetje zijn...
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:31:31 #10
45206 Pietverdriet
pi_127453075
Als zij die treinen beter in elkaar hadden gezet, en de boel niet met ducktape en tiewraps aan elkaar hadden gezet waren er veel minder issues geweest
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:31:35 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_127453079
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:21 schreef gebrokenglas het volgende:
Ze maken in ieder geval zo ongeveer alles wat in Italië op rails rijdt. En ook nog de meeste autobussen die daar rondrijden.
pi_127453546
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:31 schreef remlof het volgende:

[..]

Ze maken in ieder geval zo ongeveer alles wat in Italië op rails rijdt. En ook nog de meeste autobussen die daar rondrijden.
Prima ritjes met hun treinen gemaakt vanaf Milaan naar Rome. ^O^
pi_127453635
(vraag) Waarom kan dit land niets meer zelf ontwikkelen en voorheen wel? (Fokker, DAF, Philips, Hoogovens, Stork) Een veilige snelle trein die beter is dan al die anderen die rondrijden is te bedenken (knappe koppen genoeg in dit land, (antwoord) maar die mogen blijkpaar pas weer iets geniaals bedenken als er het juiste politieke moment is, dat is als een partij ineens heel veel zetels nodig heeft) Wubbo Ockels lukte het niet zijn elektrische superbus hier rond te laten rijden. Waarom zoekt men dus altijd in thet buitenland naar een oplossing (antwoord: het heeft weer politieke gevolgen, dus voordeel macht) Lokaal bouwen en ontwikkelen, innovatie zorgt voor verbetering economie en schept banen en er ontstaan nieuwe technologieen.
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:48:24 #14
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127453704
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:44 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Achja. Als het waar is van die onverantwoorde ritjes van NS dan zit ook daar een probleem.
Hetzelfde als, tegen de aanwijzingen van de handleiding in, volgas met een auto met koude motor gaan scheuren en vervolgens - als het blok kapot gegaan is - het ding boos terugbrengen naar de garage en te stampvoeten om garantie.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:50:03 #15
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127453767
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:46 schreef Synthercell het volgende:
(vraag) Waarom kan dit land niets meer zelf ontwikkelen en voorheen wel? (Fokker, DAF, Philips, Hoogovens, Stork) Een veilige snelle trein die beter is dan al die anderen die rondrijden is te bedenken (knappe koppen genoeg in dit land, (antwoord) maar die mogen blijkpaar pas weer iets geniaals bedenken als er het juiste politieke moment is, dat is als een partij ineens heel veel zetels nodig heeft) Wubbo Ockels lukte het niet zijn elektrische superbus hier rond te laten rijden. Waarom zoekt men dus altijd in thet buitenland naar een oplossing (antwoord: het heeft weer politieke gevolgen, dus voordeel macht) Lokaal bouwen en ontwikkelen, innovatie zorgt voor verbetering economie en schept banen en er ontstaan nieuwe technologieen.
Er komt een parlementaire enquete dus mogelijk komt dan de onderste steen boven. maar dit was toch puur een europese aanbestedings- en geldkwestie? Men kon daardoor niet anders. Anders had het ding best hier in NL gemaakt kunnen worden. Vast wel.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_127454098
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:48 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Achja. Als het waar is van die onverantwoorde ritjes van NS dan zit ook daar een probleem.
Hetzelfde als, tegen de aanwijzingen van de handleiding in, volgas met een auto met koude motor gaan scheuren en vervolgens - als het blok kapot gegaan is - het ding boos terugbrengen naar de garage en te stampvoeten om garantie.
Wat was er onverantwoord dan? Die sneeuw veroorzaakte echt niet de grootste problemen en sneeuw mag bodemplaten niet losrukken aangezien door steenslag onder de trein dan helemaal alles kapot gaat. Die treinen hadden gewoon mankementen. Nu weet ik niet wat er in die maanden allemaal verbeterd is maar ik neem aan dat er vooruitgang is geboekt.

Die stop op testritten vind ik dan ook een beetje onzinnig, helemaal als het op die foto's uit dat onderzoek is wat van treinen begin januari is. Grootste punt zal het onderhoud wel worden en hoe elke trein anders is...

Even afwachten wat er allemaal gaat gebeuren en wat AB morgen gaat melden.
pi_127454324
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:31 schreef remlof het volgende:

[..]

Alle andere TGVs hebben ze altijd in samenwerking met anderen gemaakt.
pi_127455817
Nou dat van die assen is wel zorgwekkend, daarvan kun je verwachten dat die dagelijks belast worden met steenslag, flink hard ook bij 250km/u. Als na enkele weken al de verf eraf is geslagen en onderliggend metaal begint te roesten lijkt me toch dat die assen van verkeerd staal zijn gefabriceerd en dat los je niet op met een likje verf.

Verder begrijp ik dat deze treinen een ramp worden om te onderhouden, zelfs als alle fouten eruit zijn gehaald. Je houdt teveel zwakke plekken over die je iedere servicebeurt moet nalopen.

Misschien het verschil tussen een Porsche en Ferrari's. Waarbij de Duitser perfect is voor dagelijks gebruik op de autobahn, kun je met de Italiaan alleen maar flaneren op de boulevard.
.
pi_127456275
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:44 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

"Hun" treinen zijn voor het grootste deel door Alstom en Bombardier ontworpen. Die Italianen zijn gewoon zo chauvinistisch dat AnsaldoBreda de meeste credit moet krijgen omdat ze ooit eens een moertje hebben aangedraaid.
  woensdag 5 juni 2013 @ 21:12:17 #20
104871 remlof
Europees federalist
pi_127458260
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 20:39 schreef Ireyon het volgende:

[..]

"Hun" treinen zijn voor het grootste deel door Alstom en Bombardier ontworpen. Die Italianen zijn gewoon zo chauvinistisch dat AnsaldoBreda de meeste credit moet krijgen omdat ze ooit eens een moertje hebben aangedraaid.
Italianen zijn helemaal niet chauvinistisch, ze zijn juist esterofiel. Je verwart ze vast met Fransen.
pi_127458744
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2013 21:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Italianen zijn helemaal niet chauvinistisch, ze zijn juist esterofiel. Je verwart ze vast met Fransen.
Ik probeerde te zoeken wat dat betekent, maar de grootste hits zijn andere posts van jou waarin je dat woord gebruikt :P
pi_127461546
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2013 21:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Wat esterofiel is moet je even uitleggen maar Italianen zijn niet chauvinistisch inderdaad. Die ETR500 en V300 zijn inderdaad door Bombardier ontworpen en ook de controle erop werd onder toezien van Bombardier gedaan. Onbegrijpelijk dat ze dan niet even wat 'stelen' van die ontwerpen qua techniek. Mensen die de V250 lelijk vinden rijden waarschijnlijk ook een volkswagen..

pi_127461713
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 22:07 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Wat esterofiel is moet je even uitleggen maar Italianen zijn niet chauvinistisch inderdaad. Die ETR500 en V300 zijn inderdaad door Bombardier ontworpen en ook de controle erop werd onder toezien van Bombardier gedaan. Onbegrijpelijk dat ze dan niet even wat 'stelen' van die ontwerpen qua techniek. Mensen die de V250 lelijk vinden rijden waarschijnlijk ook een volkswagen..

[ afbeelding ]
Ik dacht dat ik de enige was die de V250 een mooie trein vond. Alleen het interieur kan veel beter. Echt veel beter.
  woensdag 5 juni 2013 @ 22:18:07 #24
45206 Pietverdriet
pi_127462117

Mooier
  woensdag 5 juni 2013 @ 22:22:01 #25
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_127462308
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 22:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Mooier
en een genot om ermee door het land van onze oosterburen te reizen
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_127462395
De fyra is wel een leuke variant op de oude hondekoptrein. Als je een nieuw treinstel ontwerpt past een eigen smoel ook best wel :P
  woensdag 5 juni 2013 @ 22:25:42 #27
45206 Pietverdriet
pi_127462487
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 22:22 schreef Stroekie het volgende:

[..]

en een genot om ermee door het land van onze oosterburen te reizen
Interieur is om werelden beter dan dat van de TGV
  donderdag 6 juni 2013 @ 07:53:45 #28
141482 Q.
JurassiQ
pi_127471068
Er was blijkbaar goed toezicht op de bouw:

http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20130605_00612540
For great justice!
  donderdag 6 juni 2013 @ 08:41:20 #29
45206 Pietverdriet
pi_127471605
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2013 07:53 schreef Q. het volgende:

Laat maar weer zien hoe idioot het is alles maar te twitteren
  donderdag 6 juni 2013 @ 08:57:06 #30
104871 remlof
Europees federalist
pi_127471893
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 21:19 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik probeerde te zoeken wat dat betekent, maar de grootste hits zijn andere posts van jou waarin je dat woord gebruikt :P
Is dat zo? :D

Ik bedoel "gek op alles wat uit het buitenland komt".
pi_127471921
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 08:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee hoor hierdoor kan het publiek zelf ook zien dat vele managers ook niets meer dan faalhazen zijn die graag hoog van de toren blazen maar door zulk gedrag ook hard van die toren kunnen vallen.

De fouten die nu door een extern onderzoeksbureau ontdekt zijn hadden voor een gedeelte ook al in de ontwikkeling geconstateerd kunnen zijn. Vooral het anders zijn van de trienen in de montage zou allang opgevallen moeten zijn bij competente project managers.
  donderdag 6 juni 2013 @ 08:59:40 #32
66825 Reya
Fier Wallon
pi_127471929
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 08:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zijn twittergebruik indiceert an sich al zijn ongeschiktheid.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 09:27:42 #33
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_127472531
quote:

Feitelijk zegt-ie weinig, behalve dat hij een beetje dik doet met zijn reisje. Kijk mij het eens goed voor elkaar hebben. Niet handig dus. Bij zulke grote projecten hoor je van tevoren te bedenken dat het a) mis kan gaan, en b) dat ijverige stagiairs op nieuwsredacties dan achteraf alle tweets van alle betrokkenen gaan doorpluizen en buiten proportie opblazen.
pi_127472624
Als het nou zoiets is als "Lekker naar Italië geweest #koffer #jackpot" kun je er nog wat mee, maar dit is te vaag.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_127472706
quote:

Hahaha, daar ga je.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 09:38:58 #36
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_127472799
Ik was toch effe benieuwd, en jawel hoor: ook de Krant van Wakker Nederland gaat aan de haal met de paar tweets van een gozer die net iets te trots doet over misschien wel z'n eerste buitenlandse dienstreisje:

NS controleur Fyra twittert over luxueus leventje

-edit- en het AD vermeldt het "nieuws" ook. Al doende leert men zullen we maar zeggen, Richard de Leeuw. ;)
pi_127472930
quote:
Grote vakbond Italië wil Fyra V250 onderzoek
Een van de grootste vakbonden van Italië, de socialistische unie FIOM-CGIL, wil dat er een onderzoek komt naar de problemen bij de hogesnelheidstrein Fyra. Dat moet duidelijk maken wie verantwoordelijk is.

"Als de verantwoordelijkheid bij de spoorwegen in Nederland of België ligt, zullen die moeten betalen. Is de fabriek AnsaldoBreda echter verantwoordelijk, dan eisen we het ontslag van de voltallige directie'', zei vakbondscoördinator Massimo Masat woensdag tegen het ANP.

De vakbond wil met de Italiaanse regering overleggen. Masat betwijfelt of de problemen met de Fyra zo ernstig zijn als Nederland en België zeggen. "Ieder prototype trein heeft kinderziektes. Dat is normaal.''

De treinen hadden in 2007 geleverd moeten worden, maar arriveerden pas in 2009 in Nederland. Pas in de zomer van 2012 worden de treinstellen toegelaten op het Nederlandse spoor. Onafhankelijk onderzoek heeft inmiddels aangetoond dat de trein veel meer defecten heeft dan alleen kinderziektes.

De vakbondsman verdedigt de arbeiders van de fabriek in de Toscaanse plaats Pistoia, waar de Fyra wordt gemaakt. "Zij zijn technisch gezien echte vaklui, die hart voor hun vak hebben. Als er iets mis is binnen het bedrijf, zijn zij de eersten die protesteren.''

Waarom Nederland en België de contracten met AnsaldoBreda hebben opgezegd, weet Masat niet. "Dat kunnen strategische keuzes zijn.'' Masat vindt het wel opmerkelijk dat AnsaldoBreda het nieuws via de media moest vernemen.
quote:
Masat betwijfelt of de problemen met de Fyra zo ernstig zijn als Nederland en België zeggen. "Ieder prototype trein heeft kinderziektes.
Kan ik die grafiek met gebreken nog eens zien? :+
quote:
"Zij zijn technisch gezien echte vaklui, die hart voor hun vak hebben. Als er iets mis is binnen het bedrijf, zijn zij de eersten die protesteren.''
Ik las ergens dat er verschillende opvattingen/ideeën waren zodat bijvoorbeeld kabels naar eigen inzicht werden gelegd.
pi_127474495
Om de verschillende geassembleerde treinen kunnen we niet heen maar op welke treinstellen is die grafiek gebaseerd? Die gozer op dat andere forum zegt dus dat er sinds januari genoeg werk verricht is...
pi_127475234
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:50 schreef kurk_droog het volgende:
Om de verschillende geassembleerde treinen kunnen we niet heen maar op welke treinstellen is die grafiek gebaseerd? Die gozer op dat andere forum zegt dus dat er sinds januari genoeg werk verricht is...
Welke gozer op welk ander forum?

En over lelijkheid ik vind de fyra wat weg hebben van de fiat multipla. En dat is tot lelijkste auto ooit verkozen. :P

pi_127476292
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En over lelijkheid ik vind de fyra wat weg hebben van de fiat multipla. En dat is tot lelijkste auto ooit verkozen. :P

[ afbeelding ]
Vind de Fyra niet echt lelijk.

De Spaanse AVE dan:

pi_127476395
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:46 schreef Aether het volgende:

[..]

Vind de Fyra niet echt lelijk.

De Spaanse AVE dan:

[ afbeelding ]
Die is idd ook niet zo mooi. Waarom heeft de fyra eigenlijk een open kop dat is toch totaal niet goed voor de CW waarde van die trein, die ice die we ook hier ergens zien staan heeft zo te zien een gedeelte wat open kan klappen wilt men toch treinen koppelen.
pi_127477959
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik ken wel lelijkere auto's dan deze. Ik kan de Multipla en het lef van FIAT wel waarderen :) De Fyra is gewoon een mooie trein, die open neus is wel onbegrijpelijk bij zo'n trein, ook die open bodemplaten trouwens. Die spaanse trein trouwens _O- Die zou zo door SsamYoung ontworpen kunnen worden. _O-

Op Somda dat trein forum of zo.

quote:
Jammer, fout gespeculeerd. Één V250 heeft al 103230 km gereden, 5 hebben meer gereden dan 50000 km en slechts één zit onder de 10000 km. Wat je verondersteld wat er zou kunnen gebeuren is speculatief en niet waarschijnlijk omdat de revisie termijn van de wielstellen 1000000 km is.

Dan nog het volgende: De huidige status van V250 is even wat anders als in Januari 2013. Voor dat nu een V250 een testrit mag gaan maken is er behoorlijk aan gesleuteld en is er een 100% controle uitgevoerd!! Een verbod op testritten gebaseerd op foto's van de toestand van januari lijkt me niet reeel.
Men gaat er klaarblijkelijk van uit dat er vanaf Januari met duimen gedraait is en dat is alles behalve correct.
quote:
Wat ik wil zeggen is dat ik er sterk aan twijfel of de motivatie om V250 niet meer te laten test rijden wel reëel is. Bedenk er bij dat er al test gereden werd en toen was het klaarblijkelijk wel veilig, en let wel de toestemming daarvoor is weloverwogen gegeven!
Wat hij hier zegt lijkt mij ook wel voor de hand liggen. Die Fyra die 31mei nog op Amsterdam Centraal gespot werd zal echt wel goed gecontroleerd en al aanpassingen gehad hebben om überhaupt het spoor op te mogen...

31-05-2013:
pi_127478234
Richard de Leeuw heeft snel zijn Twitter en LinkedIn verwijderd, de lafaard. Te laat, Richard!!
pi_127478362
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:38 schreef kurk_droog het volgende:
Op Somda dat trein forum of zo.

103.000 KM met 1 trein gereden waarom komen dan pas in het daadwerkelijk gebruik pas de echte problemen naar voren. Die dakplaat die los kwam zou normaliter wel met proefritten gebeurd moeten zijn of zijn die proefritten alleen op de rollerbank of maximaal met 50km/u gemaakt, waarbij er ook geen praktijk testen zoals deuren openen en sluiten getest werden.
pi_127478461
pi_127478600
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 22:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Mooier
Niet alleen mooier maar ook degelijker.
Wat is de fabrikant van die rijtuigen weet jij dat?
blablablabla
pi_127478646
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Niet alleen mooier maar ook degelijker.
Wat is de fabrikant van die rijtuigen weet jij dat?
Siemens/Bombardier: http://nl.wikipedia.org/wiki/ICE_3
http://en.wikipedia.org/wiki/Siemens_Velaro
pi_127478682
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

103.000 KM met 1 trein gereden waarom komen dan pas in het daadwerkelijk gebruik pas de echte problemen naar voren. Die dakplaat die los kwam zou normaliter wel met proefritten gebeurd moeten zijn of zijn die proefritten alleen op de rollerbank of maximaal met 50km/u gemaakt, waarbij er ook geen praktijk testen zoals deuren openen en sluiten getest werden.
Dat zou dus het grote kwaliteitsverschil tussen verschillende treinen zijn neem ik aan. Maar het gaat mij meer om het stukje dat er tussen januari en nu dus blijkbaar wel genoeg aan de treinen is gedaan..wat dat ook mag zijn dan.
pi_127478740
quote:
Duits dus.
Daarom altijd kiezen voor Duitse degelijkheid. De metro's die hier rijden zijn ook ruim 40 jaar van Siemens en de treinen volgens mij ook. Build to last.
blablablabla
pi_127478813
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Duits dus.
Daarom altijd kiezen voor Duitse degelijkheid. De metro's die hier rijden zijn ook ruim 40 jaar van Siemens en de treinen volgens mij ook. Build to last.
Waar is hier?
pi_127478888
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:12 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Waar is hier?
Rotterdam :) . Kijk maar in de metrostellen daar hangen van die metalen plaatjes waar Siemens op staat.
blablablabla
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:16:04 #52
45206 Pietverdriet
pi_127478911
quote:

[..]

Duits dus.
Naaa, de siemens trams waren best wel een erg
pi_127479331
quote:

[..]

Duits dus.
Die nieuwe sprinter is ook van Siemens en had aan het begin ook veel mankementen hoor.
pi_127480398
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:28 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Die nieuwe sprinter is ook van Siemens en had aan het begin ook veel mankementen hoor.
Treinen van tegenwoordig zijn dusdanig geavanceerd dat ze altijd wel mankementen hebben. Zelfde met die Dreamliner van Boeing je voorkomt dat niet. Miljarden in research en toch allerlei problems.

Daarom snap ik niet dat ze kappen met die Fyra in plaats van de technische problemen aanpakken.
blablablabla
  donderdag 6 juni 2013 @ 14:01:07 #55
45206 Pietverdriet
pi_127480649
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:54 schreef Elan het volgende:

Daarom snap ik niet dat ze kappen met die Fyra in plaats van de technische problemen aanpakken.
Dat ligt denk ik meer aan jou
pi_127480714
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat ligt denk ik meer aan jou
Nee, dan ermee stoppen om een politiek statement te maken. Alsof dat geloofwaardig is.
Geld kan je naar fluiten op deze manier.
blablablabla
  donderdag 6 juni 2013 @ 14:03:48 #57
45206 Pietverdriet
pi_127480759
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:02 schreef Elan het volgende:

[..]

Nee, dan ermee stoppen om een politiek statement te maken. Alsof dat geloofwaardig is.
Nee, ermee stoppen omdat er geen enkel vertrouwen is dat het wordt opgelost.
pi_127480760
quote:
'Prijs Fyra vlak voor verkoop opgekrikt'
De prijs per Fyra-trein is vlak voordat voor deze trein werd gekozen verhoogd van 18,9 miljoen euro in december 2003 naar 20,7 miljoen euro in februari 2004. Dat blijkt volgens de NOS uit een geheim rapport van de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS.

Het rapport zou voor de Belgische justitie aanleiding zijn onderzoek te doen.

De NMBS liet accountantsbureau Ernst & Young de aanbestedingsprocedure onderzoeken. De prijsstijging wordt een onregelmatigheid genoemd, die erop kan wijzen dat Fyra-fabrikant AnsaldoBreda wist dat het de favoriet was van de selectiecommissie. Het staat echter nog niet vast dat sprake is van corruptie.

Het rapport is voor justitie wel aanleiding een vooronderzoek te beginnen. De NMBS besloot vorige week te stoppen met de Fyra, enkele dagen later volgde de NS.
pi_127481037
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:02 schreef Elan het volgende:

[..]

Geld blijven steken in een product wat nooit naar volle tevredenheid zal gaan functioneren is nog onzinniger. Soms kun je beter je verlies nemen dan blijven doormodderen met de rotzooi die je hebt.
pi_127481238
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Geld blijven steken in een product wat nooit naar volle tevredenheid zal gaan functioneren is nog onzinniger. Soms kun je beter je verlies nemen dan blijven doormodderen met de rotzooi die je hebt.
Dat is toch enorm verwend gedrag dan. Als jij iets koopt en het is niet helemaal wat je verwacht breng je het of terug of je doet het er maar mee toch?

Of ga jij een nieuwe auto kopen en zet je hem vervolgens aan de kant en koop je een andere. Overheid kan fluiten naar de centen en er moet weer geld komen voor alsnog een andere trein.
blablablabla
pi_127481240
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, ermee stoppen omdat er geen enkel vertrouwen is dat het wordt opgelost.
Nou als ik de berichten zo'n beetje lees kan het nog wel eens lastig worden om het contract te verscheuren en daarmee het aankoopbedrag terug te krijgen. Ja er zijn veel problemen, maar de treinen hebben al gereden (eentje al meer dan 100000 km lees ik hierboven), zijn zelfs goedgekeurd door de betreffende autoriteiten, AB werkt aan oplossingen voor de mankementen en naar wat ik begrepen heb heeft NS gedurende het traject ineens de ontwerpeisen veranderd. Ik weet niet hoe rechters hier in het algemeen over oordelen, maar het lijkt mij geen uitgemaakte zaak dat het contract even ongedaan gemaakt kan worden.
pi_127481406
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:54 schreef Elan het volgende:
http://i.fokzine.net/s/bonk.gif
[..]

Treinen van tegenwoordig zijn dusdanig geavanceerd dat ze altijd wel mankementen hebben. Zelfde met die Dreamliner van Boeing je voorkomt dat niet. Miljarden in research en toch allerlei problems.

Daarom zou ik graag willen weten hoe die treinen er op dit moment voor staan. Die foto's en rapporten zijn gebaseerd op januari.

Het grootste probleem blijft wel dat elke trein anders in elkaar gezet is.
pi_127481422
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is toch enorm verwend gedrag dan. Als jij iets koopt en het is niet helemaal wat je verwacht breng je het of terug of je doet het er maar mee toch?

Of ga jij een nieuwe auto kopen en zet je hem vervolgens aan de kant en koop je een andere. Overheid kan fluiten naar de centen en er moet weer geld komen voor alsnog een andere trein.
Ooit al eens een cursus bedrijfseconomie gevolgd? ;)

Het hoeft geen verwend gedrag te zijn maar juist veel verstandiger om nu je verlies hierop te nemen en dan maar iets aan te gaan schaffen wat wel aan de technische eisen voldoet.

Reken maar eens hoeveel extra onderhoudskosten er kunnen gaan komen, de extra ingediende vergoedingen vanwege uitgevallen treinen, de imago schade, en zo zijn er nog wel een stapel extra kosten te vinden als we door zouden gaan met deze trein.
pi_127481524
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:14 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Nou als ik de berichten zo'n beetje lees kan het nog wel eens lastig worden om het contract te verscheuren en daarmee het aankoopbedrag terug te krijgen. Ja er zijn veel problemen, maar de treinen hebben al gereden (eentje al meer dan 100000 km lees ik hierboven), zijn zelfs goedgekeurd door de betreffende autoriteiten, AB werkt aan oplossingen voor de mankementen en naar wat ik begrepen heb heeft NS gedurende het traject ineens de ontwerpeisen veranderd. Ik weet niet hoe rechters hier in het algemeen over oordelen, maar het lijkt mij geen uitgemaakte zaak dat het contract even ongedaan gemaakt kan worden.
Precies.
Het is niet zo dat ze in de aanbestedingsfase zitten er is voor getekend en de treinen rijden al geruime tijd rond.
Er is geen weg meer terug nu. Behalve een weg die zoveel geld gaat kosten dat het onacceptabel is.
blablablabla
pi_127481531
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:19 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Daarom zou ik graag willen weten hoe die treinen er op dit moment voor staan. Die foto's en rapporten zijn gebaseerd op januari.

Nou een ander heel groot probleem is natuurlijk ook het snelle roesten wat veroorzaakt kan worden door de verkeerde ontwerpen van de accucompartimenten en de lekstromen die hierdoor ontstaan.

Remmen die maar tot 220 km/u zouden gaan terwijl de trein 250 km/u zou moeten gaan.
pi_127481587
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou een ander heel groot probleem is natuurlijk ook het snelle roesten wat veroorzaakt kan worden door de verkeerde ontwerpen van de accucompartimenten en de lekstromen die hierdoor ontstaan.

Remmen die maar tot 220 km/u zouden gaan terwijl de trein 250 km/u zou moeten gaan.
Even vergeten inderdaad :')
pi_127481597
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ooit al eens een cursus bedrijfseconomie gevolgd? ;)

Het hoeft geen verwend gedrag te zijn maar juist veel verstandiger om nu je verlies hierop te nemen en dan maar iets aan te gaan schaffen wat wel aan de technische eisen voldoet.

Reken maar eens hoeveel extra onderhoudskosten er kunnen gaan komen, de extra ingediende vergoedingen vanwege uitgevallen treinen, de imago schade, en zo zijn er nog wel een stapel extra kosten te vinden als we door zouden gaan met deze trein.
Nee en eerlijk gezegd redeneer ik puur als boere lul heb wel wat van het dossier gelezen maar het komt op mij toch een beetje over als een klein kind die zijn zin niet krijgt.
Ze eisen dingen waar de fabrikant niet aan tegemoet kan komen DUS trekken ze de stekker er maar uit.

Snap de frustraties dat het materieel nog niet op orde is na al die tijd 100% maar of dit nu de juiste weg is???
blablablabla
pi_127481610
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:19 schreef kurk_droog het volgende:
In hoeverre is dat niet vaker het geval bij dit soort producten? De Koplopertreinen zijn ook niet allemaal hetzelfde volgens mij. Ja, je hebt 3 en 4-baks modellen, maar binnen die modellijnen zijn er ook nog wel verschillen aanwezig is mij wel eens opgevallen. Een stoelindeling die net iets verschilt bijvoorbeeld. Juist bij dit soort producten worden ervaringen opgedaan bij de bouw van de eerste trein in een serie gebruikt in de volgende treinen in de serie.
pi_127481769
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:24 schreef Kowloon het volgende:

[..]

In hoeverre is dat niet vaker het geval bij dit soort producten? De Koplopertreinen zijn ook niet allemaal hetzelfde volgens mij. Ja, je hebt 3 en 4-baks modellen, maar binnen die modellijnen zijn er ook nog wel verschillen aanwezig is mij wel eens opgevallen. Een stoelindeling die net iets verschilt bijvoorbeeld. Juist bij dit soort producten worden ervaringen opgedaan bij de bouw van de eerste trein in een serie gebruikt in de volgende treinen in de serie.
Als je vaker treinen maakt wat AB zegt te doen kun je ook 1 prototype bouwen en daarna de fouten / onmogelijkheden eruit halen en dus alle andere treinen wel hetzelfde in elkaar zetten ipv de monteurs zelf maar te laten bepalen hoe ze een draadje willen aansluiten en een blokje hier of daar lassen naar eigen goeddunken.

De indeling van een trein zal ook niet de factor zijn waarop je onderhoud valt maar juist de kabelbomen die anders in elkaar zitten, de bevestigingspunten van sommige delen. Slijtage delen die bij de ene monteur nog wel makkelijk te vervangen zijn en bij de andere niet.
pi_127485390
Die persconferentie was dus ook nutteloos
  donderdag 6 juni 2013 @ 16:42:37 #71
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_127486443
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Richard de Leeuw heeft snel zijn Twitter en LinkedIn verwijderd, de lafaard. Te laat, Richard!!
Hoe durft hij te genieten van z'n baan. Als ik naar het buitenland moet doe ik ook altijd zo nors mogelijk.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_127489322
Drie voordelen van dit Zwitserse model:

1 Bij sneeuw en ijs geen aangepaste dienstregeling, gewoon doorrijden
2 Ze rijden altijd
3 Ze rijden altijd stipt op tijd

De hele NS plus spooronderhoud outsourcen naar Zwitserland stel ik voor
pi_127489422
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:29 schreef Arjan4all het volgende:
Drie voordelen van dit Zwitserse model:

1 Bij sneeuw en ijs geen aangepaste dienstregeling, gewoon doorrijden
2 Ze rijden altijd
3 Ze rijden altijd stipt op tijd

[ afbeelding ]

De hele NS plus spooronderhoud outsourcen naar Zwitserland stel ik voor
Het spoor in NL is wel wat ingewikkelder dan 3 km rails in Zwitserland he
pi_127489941
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:33 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Het spoor in NL is wel wat ingewikkelder dan 3 km rails in Zwitserland he
Zwitserland heeft het drukst bereden spoorwegennetwerk ter wereld. Probeer het nog eens.
  donderdag 6 juni 2013 @ 18:58:08 #75
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_127490039
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:54 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zwitserland heeft het drukst bereden spoorwegennetwerk ter wereld. Probeer het nog eens.
Krijg je al snel met die 3km aan spoor ;)

Waarom bouwen we trouwens onze treinen niet gewoon zelf?
pi_127490791
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:54 schreef Ireyon het volgende:
En heeft volgens mij veel minder wissels.
pi_127490807
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:58 schreef xzaz het volgende:

Werkspoor Mat64 zeker, krijgen we weer van die werkpaarden, waar we bijna niet vanaf komen omdat ze het altijd blijven doen. Net zoals onze CSA bussen die nog steeds in Midden Amerika rondrijden met bordjes Centraal Station erop.
.
pi_127491424
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:58 schreef xzaz het volgende:

[..]

Krijg je al snel met die 3km aan spoor ;)

Wie moet dat gaan doen dan? :')
  donderdag 6 juni 2013 @ 19:50:46 #79
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_127491841
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 19:39 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Wie moet dat gaan doen dan? :')
De zelfde mensen die vanuit Italie naar Nederland komen omdat daar geen werk is ;)
pi_127493312
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 08:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee hoor hierdoor kan het publiek zelf ook zien dat vele managers ook niets meer dan faalhazen zijn die graag hoog van de toren blazen maar door zulk gedrag ook hard van die toren kunnen vallen.

De fouten die nu door een extern onderzoeksbureau ontdekt zijn hadden voor een gedeelte ook al in de ontwikkeling geconstateerd kunnen zijn. Vooral het anders zijn van de trienen in de montage zou allang opgevallen moeten zijn bij competente project managers.
Allereerst snap ik zijn Twitter-gedrag niet van die kerel, tamelijk onprofessioneel.

Maar dit zegt natuurlijk niets. Ik heb ook met onderaannemers te maken in de praktijk, en de moeilijkste zijn altijd de bedrijven of mensen die de wil hebben maar niet de kunde die je wel had verwacht.

Kwaliteitscontrole is vaak toch wel de leverancier te wijzen op de specificaties en je wensen en verwachtingen. En soms wordt er gesmokkeld om geld te besparen en moet je daar als klant ingrijpen. Maar het is ondoenlijk alle technische details door te nemen en ik denk ook niet dat je dat kan voorkomen als zo'n bedrijf simpelweg de kunde niet heeft.

Vind het stukje een beetje tendentieus.

[ Bericht 0% gewijzigd door skrn op 06-06-2013 21:38:34 ]
pi_127494226
quote:
2s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:24 schreef skrn het volgende:

[..]

Allereerst snap ik zijn Twitter-gedrag niet van die kerel, tamelijk onprofessioneel.

Maar dit zegt natuurlijk niest. Ik heb ook met onderaannemers te maken in de praktijk, en de moeilijkste zijn altijd de bedrijven of mensen die de wil hebben maar niet de kunde die je wel had verwacht.

Kwaliteitscontrole is vaak toch wel de leverancier te wijzen op de specificaties en je wensen en verwachtingen. En soms wordt er gesmokkeld om geld te besparen en moet je daar als klant ingrijpen. Maar het is ondoenlijk alle technische details door te nemen en ik denk ook niet dat je dat kan voorkomen als zo'n bedrijf simpelweg de kunde niet heeft.

Vind het stukje een beetje tendentieus.
Daarnaast zijn die treinen al 3 jaar in Nederland voor testritten.
pi_127494467
Komt het plaatsen van remmen geschikt voor max 160 km/u op een trein met een maximale snelheid van 250 km/u ook door bijzondere weeromstandigheden, verkeerd rijden en slecht onderhoud? En hoe zit het met dat cruciale kabelwerk onderaan het treinstel dat bij elkaar wordt gehouden met ducktape?

Of weerspreekt AnsaldoBreda deze presentatie van bevindingen door de Belgen?
  donderdag 6 juni 2013 @ 20:51:00 #83
38496 Perrin
pi_127494666
quote:
5s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:47 schreef Matamalam het volgende:
Komt het plaatsen van remmen geschikt voor max 160 km/u op een trein met een maximale snelheid van 250 km/u ook door bijzondere weeromstandigheden, verkeerd rijden en slecht onderhoud? En hoe zit het met dat cruciale kabelwerk onderaan het treinstel dat bij elkaar wordt gehouden met ducktape?

Of weerspreekt AnsaldoBreda deze presentatie van bevindingen door de Belgen?
Of dat elk treinstel een eigen unieke bekabelingsoplossing heeft :|W
pi_127495104
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:15 schreef Elan het volgende:

[..]

Rotterdam :) . Kijk maar in de metrostellen daar hangen van die metalen plaatjes waar Siemens op staat.
Naar mijn weten zijn die metrostellen van Bombardier (ook een degelijke treinenbouwer) en worden ze ook als dusdanig gepresenteerd.

Edit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Metrotype_R_(5600-serie)

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 06-06-2013 20:58:03 ]
pi_127495508
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:51 schreef Perrin het volgende:

[..]

Of dat elk treinstel een eigen unieke bekabelingsoplossing heeft :|W
Echt een unieke trein :+

Snap niet dat na drie jaar testen en onderhoud veel van dit soort zaken niet naar buiten zouden zijn gekomen?
  donderdag 6 juni 2013 @ 21:13:44 #86
38496 Perrin
pi_127496156
Wat zal er gaan gebeuren? Gaat Ansaldo de Fyra's herzien? Komt er een alternatieve trein voor de Fyra? Geeft de NS haar hogesnelheidsambities op en gaan buitenlandse spoorbedrijven hier een hogesnelheidsdienst aanbieden?
pi_127497590

[ Bericht 100% gewijzigd door skrn op 06-06-2013 21:38:50 ]
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 22:23:19 #88
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_127500530
Ondertussen is er hevig ruzie tussen de NMBS (Belgische spoorwegen) en de bedrijf dat fyra heeft gemaakt
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_127502796
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ondertussen is er hevig ruzie tussen de NMBS (Belgische spoorwegen) en de bedrijf dat fyra heeft gemaakt
Mooi, NS blijft even buiten beschouwing. AB komt ons tegemoet en eind dit jaar rijdt de Fyra V250 volgas :7
  donderdag 6 juni 2013 @ 23:32:21 #90
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_127503869
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:09 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Mooi, NS blijft even buiten beschouwing. AB komt ons tegemoet en eind dit jaar rijdt de Fyra V250 volgas :7
Lekker met hele hoge prijzen voor de reizigers . Wat een feest
RED ONS HENNIEGOD
pi_127505973
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2013 10:49 schreef Aether het volgende:
Belgische inspectie: Wij hebben geen fouten gemaakt
"Nee, we hebben geen fouten gemaakt. We hebben ons gebaseerd op een rapport van het Nederlandse expertisebureau Lloyd en daarna een voorlopige goedkeuring gegeven voor de Fyra." Dat is de reactie van Thierry Breyne, topman van DVIS, de Belgische inspectie die treinen toeliet.

[..

en vervolgens de reactie van Lloyd:

quote:
Keurder Fyra bang voor miljoenenstrop

Lloyd’s Register, de instantie die de Fyra goedkeurde, is hevig geschrokken van het debacle met de trein en vreest een schadeclaim van miljoenen euro’s. Dat meldt De Telegraaf.

Lloyd’s Register zou inmiddels 15 mensen op dit dossier hebben zitten. Van begin af aan zou Lloyd's er bij de NS op hebben aangedrongen niet te kiezen voor de Fyra, maar voor de Franse Thalys of de Duitse ICE, die zich al hadden bewezen.

Lloyd’s Register wil officieel niets zeggen, uit angst voor miljoenenclaims. Ingewijden zeggen dat Lloyd’s de Italiaanse flitstrein alleen op veiligheid controleerde. "Dat wil zeggen dat Lloyd’s bijvoorbeeld keek of de juiste deuren er inzaten, maar niet of ze er tijdens de rit zomaar uit kunnen vallen”, aldus de bronnen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_127506285
Wat zijn keuringsinstanties toch zo grappig altijd. Kosten veel geld op dat stempeltje te krijgen, doen eigenlijk geen reet, schrijven een standaard rapportje en zijn feitelijk makkelijk om te lullen.

Maar ze schijten in hun broek als ze toch troep hebben goedgekeurd. :D
pi_127506460
Over 100 jaar zijn er mensen die ergens in een archief het nodige lezen over de soapserie die Fyra heet. Die zullen zich ongetwijfeld de ballen uit de broek lachen.
pi_127506676
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
En kunnen we een rechtszaak tegemoet zien. Uiteraard van de laatstgenoemde. _O-

Maar ja, kat in het nauw...
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_127506773
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 00:30 schreef skrn het volgende:
Wat zijn keuringsinstanties toch zo grappig altijd. Kosten veel geld op dat stempeltje te krijgen, doen eigenlijk geen reet, schrijven een standaard rapportje en zijn feitelijk makkelijk om te lullen.

Maar ze schijten in hun broek als ze toch troep hebben goedgekeurd. :D
Daar lullen ze zich wel weer uit.
Doet me een beetje denken aan die Amerikaanse ratingbureaus die de bankencrisis grotendeels hebben veroorzaakt. Toen bekend werd dat hun beoordelingen niet juist waren riepen ze plotseling dat het slechts een mening was.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_127507255
quote:
5s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:47 schreef Matamalam het volgende:
wat? :')
pi_127507405
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 01:10 schreef Peunage het volgende:

[..]

wat? :')
Ik zou kunnen zeggen dat je niet goed leest. Dat zou voor alle partijen het beste zijn. :7

Maar ja, ik mag niet jokken. -O-

Daarom vraag ik me ook af of de ontwerpers al vast zitten, en zo niet, waarom niet?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 01:31:11 #98
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127507608
Klein vraagje. Werd de Fyra via een verplichte aanbestedingsprocedure uitgekozen?
In dat geval is het onderliggende probleem weer eens die aanbestedingsprocedure en wel te verstaan het verschil tussen de papieren werkelijkheid en de echte werkelijkheid. Op papier zag het er allemaal goed uit, in de praktijk blijkt de trein niet degelijk gebouwd te zijn en blijken er nog andere gebreken te zijn. Dan toch maar liever niet werken met zo'n papieren werkelijkheid en zaken doen met bedrijven die keer op keer bewezen een goed product te leveren. Je kan natuurlijk een nieuwkomer eens een kans geven maar toch niet wanneer het om zo'n grote investering gaat? De aanbestedingsprocedure is op zichzelf ook een kostbaar proces, denk aan de 'gratis' schoolboeken waarbij er enorm veel geld is verspild door die aanbestedingsprocedure terwijl er geen mogelijkheden waren voor buitenlandse bedrijven om mee te dingen (taal!).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_127507629
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 01:18 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ik zou kunnen zeggen dat je niet goed leest. Dat zou voor alle partijen het beste zijn. :7

Maar ja, ik mag niet jokken. -O-

Daarom vraag ik me ook af of de ontwerpers al vast zitten, en zo niet, waarom niet?
Eens, maar ik blijf erbij dat ik graag zou willen weten hoe de status van die trein op 31 mei was welke gewoon getest werd. Na alle problemen lijkt mij dat ze nooit goedkeuring kregen als er niet aan gesleuteld was en daarna goed gecontroleerd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 01:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Klein vraagje. Werd de Fyra via een verplichte aanbestedingsprocedure uitgekozen?
In dat geval is het onderliggende probleem weer eens die aanbestedingsprocedure en wel te verstaan het verschil tussen de papieren werkelijkheid en de echte werkelijkheid. Op papier zag het er allemaal goed uit, in de praktijk blijkt de trein niet degelijk gebouwd te zijn en blijken er nog andere gebreken te zijn. De aanbestedingsprocedure is op zichzelf ook een kostbaar proces, denk aan de 'gratis' schoolboeken waarbij er enorm veel geld is verspild door die aanbestedingsprocedure terwijl er geen mogelijkheden waren voor buitenlandse bedrijven om mee te dingen (taal!).
Verplicht dacht ik hoewel je onervaren bouwers of iets natuurlijk kan uitsluiten. Het probleem lag al bij de aanbesteding van de HSL zelf waarbij het ministerie de NS veel te veel heeft laten betalen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 02:11:04 #100
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127508006
Ik ben nu even naar Kn en vdB aan het kijken (uitzending van vrijdag). Volgens een parlementariër heeft deze grap ons honderden miljoenen Euro's gekost, dat is enkele tientjes per Nederander. Denk maar niet dat het geld wordt geregeld door te bezuinigen op topsalarissen, de gewone Nederlander gaat het weer merken met een slechtere service of nog duurdere treinkaartje. Deze trein had nog een veiligheidskaart terwijl nu blijkt dat er enorm veel gebreken waren. Dank je wel NS.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')