Na het "spektakel" van moerdijk, zou ik maken dat ik weg kwam, al was het voor vannacht om goede berichtgeving morgen/overmorgen af te wachten (zeg dat je in een straal van enkele km van het bedrijf woont)quote:
quote:Grote brand bij European Liquid Drumming in Oosterhout
Laatst gewijzigd: dinsdag 4 juni 2013 - 21:45 | Auteur: Corné Verschuren
Foto: Twitter/Hermantimans
OOSTERHOUT - Op de Zeilmakerijweg in Oosterhout is dinsdagavond bij het bedrijf ELD (European Liquid Drumming) een zeer grote brand uitgebroken. De rook is tot in de verre omgeving te zien. Volgens onbevestigde berichten zou het pand na een ontploffing in brand zijn gevlogen.
De brandweer is met groot materieel uitgerukt.
Later meer.
Inderdaad. Binnen 10 seconden zou ik in de auto zitten. Straks weer berichtgeving dat het allemaal geen kwaad kan voor je gezondheid, maar dat iedereen voor de zekerheid even ramen en deuren moet sluiten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:44 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Na het "spektakel" van moerdijk, zou ik maken dat ik weg kwam, al was het voor vannacht om goede berichtgeving morgen/overmorgen af te wachten (zeg dat je in een straal van enkele km van het bedrijf woont)
twitter:ErikEggens twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 21:43:51180 graden uitzicht rook Oosterhoutse fik. Zo te horen gaat daar luchtalarm af http://t.co/cBoiWzvEZm reageer retweet
Ja. 't verbaast me dat ze nog niet hebben gezegd dat er geen gevaar is voor de volksgezondheid.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:48 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Inderdaad. Binnen 10 seconden zou ik in de auto zitten. Straks weer berichtgeving dat het allemaal geen kwaad kan voor je gezondheid, maar dat iedereen voor de zekerheid even ramen en deuren moet sluiten.
Piket meldkamer is wel geallarmeerd.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:50 schreef Pino112 het volgende:
Zo dus GRIP 3?twitter:ErikEggens twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 21:43:51180 graden uitzicht rook Oosterhoutse fik. Zo te horen gaat daar luchtalarm af http://t.co/cBoiWzvEZm reageer retweet
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:50 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja. 't verbaast me dat ze nog niet hebben gezegd dat er geen gevaar is voor de volksgezondheid.
Volg je het daar altijd?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:50 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Piket meldkamer is wel geallarmeerd.
Brandweerspotters ligt eruit
Die zijn dan meestal ook wel snel met berichtgeving jah.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:51 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Volg je het daar altijd?
Hulpverleningsforum nog niet: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=75491.20
Je gaat dood, dus neem maar snel afscheid.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:52 schreef deadprez het volgende:
ben ik in eindhoven veilig denken jullie?
als die info klopt van die vuurwerkfabriek ernaast ....quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:52 schreef YokiKater het volgende:
@StormRandy
Brand in chemicaliën fabriek Oosterhout met vuurwerk opslag ernaast fijn voor de mensen die er in de buurt wonen! Toch nog vuurwerk op bday
Bron: Twitter:@StormRandy
Luchtalarm gaat af in Oosterhout
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:48 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik zou dan weer niet zo dichtbij gaan staan aangezien het een chemisch bedrijf is
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:52 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Je gaat dood, dus neem maar snel afscheid.
Daar sta jij ook bijquote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:51 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Volg je het daar altijd?
Hulpverleningsforum nog niet: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=75491.20
Hahaquote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:50 schreef einzeinz het volgende:
Oosterhout is toch die plaats waar Stacy gewoond heeft?
even uitzoeken hoe de wind staat.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:54 schreef deadprez het volgende:
[..]
nee maar even serieus, die shit komt toch niet tot eindhoven eh? anders doe ik de ramen alvast dicht
yep, heb ik ook hierquote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:58 schreef lipjes het volgende:
Stomme brandweerspotters
DB_DataObject Error: Connect failed, turn on debugging to 5 see why
Die van dat vuurwerkbedrijf?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:59 schreef lipjes het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is 1 van deze 2 opslagplaatsen
http://goo.gl/maps/d4KKX
Vloeistofbrand dus.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:59 schreef lipjes het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, van EDLquote:
doodlopende straat ...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:59 schreef lipjes het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat een aantal OvD-G's en HSGHOR contact op moeten nemen zijn er gewonden? Wacht wutquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:00 schreef lipjes het volgende:
[..]
Nee, van EDL
Tevens, zo te zien gewonden.
21:58:26 04-06-13 Melding : CONTACT [GMK] GEZAMENLIJKE MELDKAMER [MKA] MELDKAMER AMBULANCEZORG SPOED!
Regio : 20 : [MWB] Midden- en West-Brabant
Eenheden : 1220499 : Lichtkrant Ambulancepost Midden- en West-Brabant
: 1220005 : Officier van Dienst Geneeskundig Midden Midden- en West-Brabant
: 1220004 : Officier van Dienst Geneeskundig West Midden- en West-Brabant
: 1220003 : Commandant van Dienst Geneeskundig Midden- en West-Brabant
: 1220002 : Hoofd Sectie GHOR Midden- en West-Brabant
Zou het wel verwachten namelijk.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:01 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Omdat een aantal OvD-G's en HSGHOR contact op moeten nemen zijn er gewonden? Wacht wut.
Wat een onzin lul je zegquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:01 schreef lipjes het volgende:
[..]
Zou het wel verwachten namelijk.
Gezien de berichtgeving is de kans er heel erg groot op
Ik zou het persoonlijk erg knap vinden als er geen gewonden zijn gevallen.quote:
Ik vind het persoonlijk erg knap dat jij dat vanachter je pc, in deze korte tijd al kan beoordelen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:03 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik zou het persoonlijk erg knap vinden als er geen gewonden zijn gevallen.
Zo ver woon ik er helaas niet vandaan, alweer.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:04 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk erg knap dat jij dat vanachter je pc, in deze korte tijd al kan beoordelen.
Yep. Al is het een "normale" brand, dan sta je nog te dichtbij. Rook heeft altijd giftige dan wel verstikkende werking. Better safe then sorry, en mooi op afstand (zeker bij dit zooi, liever paar km dan paar 100 meter)quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:05 schreef YazooW het volgende:
Staan deze mensen niet erg dichtbij aangezien het hier om chemische zooi gaat?
[ afbeelding ]
Jawel. Eigen schuld wel als er iets met hun is.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:05 schreef YazooW het volgende:
[ afbeelding ]
Ramen deuren en luchtroosters dicht.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:05 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik heb het luchtalarm niet heoord. Woon in oosterhout. Shit just got real.
Darwin.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:05 schreef YazooW het volgende:
[ afbeelding ]
twitter:112Informatie twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 22:04:00Chemiebrand GRIP2 betreft #Oosterhout in Brabant. Rook trekt richting #Breda. reageer retweet
Je bedoeld een Wim Denie?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:07 schreef YazooW het volgende:
Heeft Oosterhout ook zo'n Chemiepack burgemeester?
112Info @112Informatie 2mquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:05 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik heb het luchtalarm niet heoord. Woon in oosterhout. Shit just got real.
Explosie en brand chemiebedrijf Oosterhoutquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:07 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Begin alvast een nieuwbericht met live feed op de FP
Wil je je meldingen hier weg halen?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:08 schreef lipjes het volgende:
De vrijwillige brandweer mag rustig aan doen.
22:08:03 04-06-13 Melding : PRIO 2 6884 ELD ZEILMAKERIJWEG 1 OOSTERHOUT NB
Urgentie : O O O : MIDDEL
Eenheden : 1201975 : Lichtkrant Kazerne Tilburg-Centrum
: 1200825 : Blusgroep-1 (vrijwillig) Tilburg-Centrum
: 1201999 : Monitorcode Brandweer Midden- en West-Brabant
: 1200806 : Ondersteuningspeloton-303 Tilburg
: 1201336 : Kazernetechniek Tilburg-Centrum
: 1200827 : Blusgroep-3 (vrijwillig) Tilburg-Centrum
: 1200805 : Commandant Ondersteuningspeloton Tilburg
: 1200824 : Brandmeesters (vrijwillig) Tilburg-Centrum
: 1201334 : Kazernealarm 2e Uitruk Tilburg-Centrum
oeiiiiiiiiiiiiiiiiquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:10 schreef sonnyspek het volgende:
http://www.telegraaf.nl/
Telegraaf heeft een ZWARTE, ik herhaal zwarte kleur aan het artikel gegeven.
ik riep te hard, dankjequote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:09 schreef iBenny het volgende:
[..]
Explosie en brand chemiebedrijf Oosterhout
Die zitten ook in eerste uitruk, dit is kazernebezetting Tilburg. Automatische procedure bij grootschalige inzet.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:08 schreef lipjes het volgende:
De vrijwillige brandweer mag rustig aan doen.
22:08:03 04-06-13 Melding : PRIO 2 6884 ELD ZEILMAKERIJWEG 1 OOSTERHOUT NB
Urgentie : O O O : MIDDEL
Eenheden : 1201975 : Lichtkrant Kazerne Tilburg-Centrum
: 1200825 : Blusgroep-1 (vrijwillig) Tilburg-Centrum
: 1201999 : Monitorcode Brandweer Midden- en West-Brabant
: 1200806 : Ondersteuningspeloton-303 Tilburg
: 1201336 : Kazernetechniek Tilburg-Centrum
: 1200827 : Blusgroep-3 (vrijwillig) Tilburg-Centrum
: 1200805 : Commandant Ondersteuningspeloton Tilburg
: 1200824 : Brandmeesters (vrijwillig) Tilburg-Centrum
: 1201334 : Kazernealarm 2e Uitruk Tilburg-Centrum
En het is verzorging, die rijdt meestal op prio 2 ipv 1.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:11 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Die zitten ook in eerste uitruk, dit is kazernebezetting Tilburg. Automatische procedure bij grootschalige inzet.
Er is geen verschil tussen inzet vrijwilligers of beroeps.
zandzakken voor de deur!!!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:10 schreef sonnyspek het volgende:
Dat kan wel kloppen, tis geen eau de toilettequote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:12 schreef YazooW het volgende:
Mensen op Twitter zeggen dat de rook best laag over Breda trekt, veel mensen hebben het over stankoverlast.
voeg maar een link toe naar het topic op het forum. Voor fotos en zo.quote:
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:00 schreef lipjes het volgende:
[..]
Nee, van EDL
Tevens, zo te zien gewonden.
21:58:26 04-06-13 Melding : CONTACT [GMK] GEZAMENLIJKE MELDKAMER [MKA] MELDKAMER AMBULANCEZORG SPOED!
Eenheden : 1220499 : Lichtkrant Ambulancepost Midden- en West-Brabant
: 1220005 : Officier van Dienst Geneeskundig Midden Midden- en West-Brabant
: 1220004 : Officier van Dienst Geneeskundig West Midden- en West-Brabant
: 1220003 : Commandant van Dienst Geneeskundig Midden- en West-Brabant
: 1220002 : Hoofd Sectie GHOR Midden- en West-Brabant
Heeft het nog verdomd lang volgehouden. Hoeveelheid users + bezoekers die in het topic zat was hoog.quote:
daarom moet je ook gewoon op FOK! Zijn!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:15 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Heeft het nog verdomd lang volgehouden. Hoeveelheid users + bezoekers die in het topic zat was hoog.
als ik niet vergis zit in tilburg ook het crisis centrum van de regioquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:11 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Die zitten ook in eerste uitruk, dit is kazernebezetting Tilburg. Automatische procedure bij grootschalige inzet.
Er is geen verschil tussen inzet vrijwilligers of beroeps.
Valt prima op, is wel handig.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:10 schreef sonnyspek het volgende:
Niet verwonderlijk.quote:
Iddquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
daarom moet je ook gewoon op FOK! Zijn!
Ik heb de HVZ container ook wel eens met prio 1 gereden (compagnie) maar meestal 2/3 inderdaad. (Brandweer Breda)quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:12 schreef Pino112 het volgende:
[..]
En het is verzorging, die rijdt meestal op prio 2 ipv 1.
Lijkt me wel. Postbus 51 spoort ons aan om erop te kijken als er wat aan de hand is. Is er wat aan de hand, doet ie het niet.quote:
Ja de GMK heeft crisisruimtequote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:16 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
als ik niet vergis zit in tilburg ook het crisis centrum van de regio
40 km? Google.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:18 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
wat is de afstand sliedrecht - oosterhout?
ja ik zag het. Een flinke fik dus als je het van zo'n distance kunt zien.quote:
Hij is zelfs heel even terug geweest maar toen klapte hij vrijwel meteen in onderhoudsstand.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:23 schreef Pino112 het volgende:
Hulpverleningsforum is weer half terug. Onderhoudsmodus
hij is dichtgegooid, alleen geregistreerde ledenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:23 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Hij is zelfs heel even terug geweest maar toen klapte hij vrijwel meteen in onderhoudsstand.
ben ik blij met mijn accountquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:24 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
hij is dichtgegooid, alleen geregistreerde leden
kansloos....quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:24 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
hij is dichtgegooid, alleen geregistreerde leden
Hij lag gewoon even plat, als geregistreerd lid kwam ik er ook niet op en stond hij in onderhoudsstand.quote:
Nou ja, in Oosterhout hebben ze het luchtalarm laten afgaan.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:31 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik neem aan dat er al is bevestigd dat er geen gevaar bestaat voor de volksgezondheid?
heb je wel je ramen en shit dichtgedaan?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:36 schreef Vlaggenroof het volgende:
Nog steeds betwijfel ik over het zogenaamde luchtalarm. Niemand op facebook heeft het gehoord terwijl ik ook in oosterhout woon en ik ook niks heb gehoord.
Op de FP geeft iemand aan het luchtalarm niet te hebben gehoord...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou ja, in Oosterhout hebben ze het luchtalarm laten afgaan.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 @ 22:35 schreef thaeastwood het volgende:
Geen lucht alarm gehoord hier ...woon in Oosterhout dikke rookwolken hier
Jup.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:36 schreef deadprez het volgende:
[..]
heb je wel je ramen en shit dichtgedaan?
NRC meldt ook dat het luchtalarm is afgegaan. 't zal ook wel.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:36 schreef Vlaggenroof het volgende:
Nog steeds betwijfel ik over het zogenaamde luchtalarm. Niemand op facebook heeft het gehoord terwijl ik ook in oosterhout woon en ik ook niks heb gehoord.
Hoeft ook niet in heel Oosterhout te zijn natuurlijk..quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:37 schreef iBenny het volgende:
[..]
Op de FP geeft iemand aan het luchtalarm niet te hebben gehoord...
[..]
Dit dus.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:37 schreef iBenny het volgende:
[..]
Op de FP geeft iemand aan het luchtalarm niet te hebben gehoord...
[..]
beter.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:37 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Jup.
Ik woon wel aan de andere kant trouwens. Vanaf hier ook geen rook te zien.
Nou luchtalarm lijkt me logisch dat je die goed hoortquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:37 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hoeft ook niet in heel Oosterhout te zijn natuurlijk..
Dat bericht is volgens mij ook via Twitter het media circus binnen gekomen..quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:36 schreef Vlaggenroof het volgende:
Als je aan de andere kant vd stad zit ook ja?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:38 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Nou luchtalarm lijkt me logisch dat je die goed hoort
Brandweerspotters.nlquote:De website is tijdelijk buiten gebruik.
We werken aan een oplossing.
Onze excuses voor het ongemak
Mijn tv stond zachtjes. en raam open dus normaal hoor je die kei goed hier. zelfs de mensen uit de dichtbijzijnde wijk hebben niks gehoord.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:38 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Als ik binnen zit met de tv aan hoor ik het ook niet.
KLopt inderdaadquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:39 schreef Starm het volgende:
[..]
Dat bericht is volgens mij ook via Twitter het media circus binnen gekomen..
Hier hetzelfde. Terwijl die paal 50 meter verderop staat.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:40 schreef gebrokenglas het volgende:
Het luchtalarm hoor ik hier thuis ook alleen maar met de tuindeur open. 't klinkt absoluut niet hard.
Jep, gelukkig wel zo te zien.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:45 schreef Fredo55 het volgende:
Lijkt onder controle dus?
Moerdijk overtref je niet zomaar.
http://www.eldbv.nl/en.php/contact/emergencycall.htmlquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:48 schreef SecretStoryWous het volgende:
Website van het bedrijf:
http://www.eldbv.nl/nl/welcome.html
http://www.eldbv.nl/nl.php/contact/emergencycall.htmlquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:48 schreef SecretStoryWous het volgende:
Website van het bedrijf:
Wat leuk... dezelfde template als Veolia Duitsland.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:48 schreef SecretStoryWous het volgende:
Website van het bedrijf:
twitter:_Gerine_ twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 22:50:10Hmmmm communicatie #Oosterhout loopt niet helemaal lekker. Wordt overal naar een twitteraccount verwezen waarop niet getwitterd wordt. #dus reageer retweet
Ook lekker. De boel is blijkbaar afgezet, of mensen kiezen eieren voor hun geld en vertrekken naar betere oorden.quote:De rookwolk is tot in de wijde omtrek te zien, onder meer in Sliedrecht, Breda en Tilburg. In de omgeving van Oosterhout is het een verkeerschaos, meldt Omroep Brabant. De wegen rondom de plaats zitten potdicht.
Of alle ramptoeristen verzamelen zichquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Telegraaf:
[..]
Ook lekker. De boel is blijkbaar afgezet, of mensen kiezen eieren voor hun geld en vertrekken naar betere oorden.
Volgens Google Maps zijn de wegen gewoon groen en doorgaanbaar.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Telegraaf:
[..]
Ook lekker. De boel is blijkbaar afgezet, of mensen kiezen eieren voor hun geld en vertrekken naar betere oorden.
De VID weet van niks. De echte ramptoeristen zitten op de redactie van de Telegraaf.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Telegraaf:
[..]
tsja, ik vind ook geen vers nieuws.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:55 schreef Silven het volgende:
Storm in een glas water zeker. Heb zo'n vermoeden dat die fik al bijna uit is als ik zie hoe stil de grote media zijn. Nergens een breaking...
Er valt ook weinig breaking aan te makenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:55 schreef Silven het volgende:
Storm in een glas water zeker. Heb zo'n vermoeden dat die fik al bijna uit is als ik zie hoe stil de grote media zijn. Nergens een breaking...
twitter:CrisisNed20 twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 22:55:58Omroep Brabant: 'Geen gewonden of vrijgekomen gifstoffen bij enorme #brand bij chemisch bedrijf #ELD in #Oosterhout' (Bron: politie) reageer retweet
twitter:nosop3 twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 22:53:27Bedrijf van brand Oosterhout is ingedeeld in de hoogste risicoklasse.Ramen en deuren moeten in omgeving dicht blijven http://t.co/cycaxO0OLF reageer retweet
Nou, alsie nog verder was uitgegroeid of een paar silo's met weet-ik-veel-wat de lucht in gaan dan had dat best breaking nieuws geweest toch? Á la Chemiepak...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:57 schreef iBenny het volgende:
[..]
Er valt ook weinig breaking aan te maken
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:57 schreef iBenny het volgende:
twitter:CrisisNed20 twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 22:55:58Omroep Brabant: 'Geen gewonden of vrijgekomen gifstoffen bij enorme #brand bij chemisch bedrijf #ELD in #Oosterhout' (Bron: politie) reageer retweet
1 uur 16 minuten. GRIP 3 overgeslagen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:58 schreef YokiKater het volgende:
Hoelang duurde het bij Moerdijk totdat het een GRIP 4 werd?
Thnxs, dat deed je snelquote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:00 schreef Pino112 het volgende:
[..]
1 uur 16 minuten. GRIP 3 overgeslagen.
Andersomquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:59 schreef Silven het volgende:
Oh leuk, CrisisNed stelt ons gerust en 2 minuten later verteld de NOS dat we alles dicht moeten gooien...
het is niet zo ingewikkeld, rook in welke vorm dan ook is giftig (co2/co vergiftiging ect.) en daarom moeten mensen in de buurt hun ramen en deuren dicht houden, binnen een paar km zijn deze stoffen genoeg verdunt dat het geen gevaar meer vormt en is er dus niks aan de handquote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:02 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat begrijp ik inderdaad ook niet: geen gifstoffen vrijgekomen maar wel alles dichthouden?
twitter:Politie_Breda twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 22:53:49#brand #Oosterhout rond 21.15 uur explosie in loods, gevolgd door brand met hevige rookontwikkeling, geen gewonden. reageer retweet
De Etten-Leurse SOA is ook gealarmeerd.quote:22:54:48 04-06-13 GROUP-1 PRIO 2 HRUETL ELD ZEILMAKERIJWEG 1 OOSTERHOUT NB
1201321 BRW Midden- en West-Brabant (Etten-Leur) (Besturing Kazerne)
1200383 BRW Midden- en West-Brabant (Etten-Leur) (Bevelvoerders)
1200396 BRW Midden- en West-Brabant (Etten-Leur) (Blusploeg 1)
1201933 BRW Midden- en West-Brabant (Etten-Leur) (Lichtkrant)
1201999 BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (Monitorcode)
en nu roept iedereen in mijn TL dat het knap is dat ze 2 uur na moesten denken over die tweet, terwijl lokale autoriteiten zeggen dat je die account moest volgenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:08 schreef Masspa het volgende:
Ik woon hemelsbreed een meter of 100 van het bedrijf af, en ook hier geen luchtalarm gehoord (gisteren deed tie het nog wel) . Kennis van me woont aan de rand van het industrieterrein (statendamweg) en ook daar niet afgegaan..
Inmiddels is dit de enige echte info die vrijgegeven wordt:twitter:Politie_Breda twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 22:53:49#brand #Oosterhout rond 21.15 uur explosie in loods, gevolgd door brand met hevige rookontwikkeling, geen gewonden. reageer retweet
EDL ook, staat op de lijst.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:12 schreef vosss het volgende:
Was in Moerdijk toen eik een BRZO bedrijf?
EDL in elk geval niet voor zover ik kan zien dus dan valt het altijd (relatief) mee.
Ik zie hem niet staan zo 123quote:
twitter:Politie_Breda twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 23:02:16#brand Uit voorzorg ramen en deuren sluiten en ventilatie uit. Brandweer verricht metingen en is met groot materieel aanwezig. reageer retweet
Ze zijn dus toch wel voorzichtig met roepen dat er geen gevaarlijke stoffen zijn...twitter:Politie_Breda twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 23:11:08#brand Momenteel worden geen gevaarlijke stoffen gemeten, maar we adviseren om ramen en deuren gesloten te houden. reageer retweet
Ventilatie uit. Ook lekker als hier wat gebeurd; mijn centrale ventilatie/luchtcirculatie kan niet uit. Die kan op 1, 2 of 3 en 3 is het hardst en 1 is niet uit maar zacht/langzaam.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:15 schreef Masspa het volgende:
twitter:Politie_Breda twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 23:02:16#brand Uit voorzorg ramen en deuren sluiten en ventilatie uit. Brandweer verricht metingen en is met groot materieel aanwezig. reageer retweet
Ze zijn dus toch wel voorzichtig met roepen dat er geen gevaarlijke stoffen zijn...twitter:Politie_Breda twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 23:11:08#brand Momenteel worden geen gevaarlijke stoffen gemeten, maar we adviseren om ramen en deuren gesloten te houden. reageer retweet
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zie hem niet staan zo 123
=edit=
Ow ik zocht op afkorting. Op nr 153 staat ie.
Stekker uit stopcontact.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Ventilatie uit. Ook lekker als hier wat gebeurd; mijn centrale ventilatie/luchtcirculatie kan niet uit. Die kan op 1, 2 of 3 en 3 is het hardst en 1 is niet uit maar zacht/langzaam.
Daar is geen stopcontact vanquote:
Raar, bij ons ventilatiesysteem (gewoon vrijstaand huis) zit gewoon de stekker op zolder in stopcontact.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar is geen stopcontact van
Volgens mij werkt dat zelfs nog als ik de aardlek omgooi. Zou ik eens moeten testen en anders aankaarten bij de VvE een keer. Nooit bij nagedacht tot nu net. Wel handig als dat ook gewoon uit kan in geval van zoiets.
Bij lokale krant in ieder geval niet bekend, vooralsnog vooral veel geroep op Twitter. Ik zie hier (100m verderop) in ieder geval al een tijdje geen rookwolken meer, dus zal wel afgelopen zijn nu.quote:
twitter:Politie_Breda twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 23:14:46#brand Rook gaat over de stad #Breda, via #Zundert, momenteel boven België. Sirenes zijn niet afgegaan. reageer retweet
onder welke hashtag wordt hierover getwitterd?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:23 schreef Masspa het volgende:
[..]
Bij lokale krant in ieder geval niet bekend, vooralsnog vooral veel geroep op Twitter. Ik zie hier (100m verderop) in ieder geval al een tijdje geen rookwolken meer, dus zal wel afgelopen zijn nu.
Meeste gaat via #oosterhout geloof ik, die was ook trending. Maar de account die we 'officieel' moeten volgen als Oosterhouters (Politie_Breda) gebruikt #brandquote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:27 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
onder welke hashtag wordt hierover getwitterd?
twitter:Politie_Breda twitterde op dinsdag 04-06-2013 om 23:33:54#brand #Oosterhout 23.30 uur sein 'brandmeester', geen gewonden. Loods bevatte verpakkingsmateriaal en geen gevaarlijke stoffen. reageer retweet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |